През 2019 г. ще бъдат открити половината от станциите на третата линия на метрото в София

През 2019 г. ще бъдат открити половината от станциите на третата линия на метрото в София

© Георги Кожухаров



През следващата година ще бъдат пуснати в движение 8 от 16-те станции от строящата се трета линия на метрото в София. Влаковете първо ще започнат да се движат по линията от бул. "Патриарх Евтимий" до бул. "Княз Борис III" при "Красно село", а до края на 2019 г. ще бъдат отворени и 4-те станции до бул. "Владимир Вазов". Това съобщи кметът на София Йорданка Фандъкова по време на семинара за бюджета на Столичната община в Правец.


Така, макар и на няколко пъти да обявяваше, че третият диаметър на метрото ще е завършен напълно през 2019 г., когато са местните избори, строителството му ще продължи и след 2020 г. Тогава ще бъдат пуснати само още 4 станции - от "Овча купел" до "Горна баня", се разбра от думите на кмета. Ще трябва да бъдат завършени и станциите в квартал "Левски" и при "Ботевградско шосе".


Третата линия на метрото ще има две общи спирки със съществуващите линии на метрото - станциите "Национален дворец на културата" и "Орлов мост". По линията ще се движат нови метровлакове, произведени от "Сименс". За тях общината плати над 400 млн. лв., като основните средства са по оперативна програма "Транспорт".

Коментари (43)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2157 Любопитно

    Карта?

    В Русия съм! В Русия съм!
  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  3. 3 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1556 Неутрално

    Аз четох, че тетири станции ще останат за 2020 г., тези от Овча Купел до горна Баня, но и така да е, ще изчакаме. Важното е после да е хубаво.

  4. 4 Профил на KRAFTWERK
    KRAFTWERK
    Рейтинг: 799 Неутрално

    Важното е да стане , че по татово време 10 години зееха дупки по трасето

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  6. 6 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5923 Неутрално

    Пак е нещо! Само дето трябваше да я пуснат не от Попа, а от Орлов мост, за да има връзка на югозападните квартали до летището.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  7. 7 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 1570 Весело

    ......БРАВО ДАНЧЕ......!!!!!.....ОБИЧАМЕ ТЕ........!!!!!......

    България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
  8. 8 Профил на yardadin
    yardadin
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До коментар [#6] от "Незнайко в Слънчевия град":
    При пуска на линия три, ЮЗ ще има връзка с летището с две прекачвания. А към края на годината само с едно прекачване на Орлов мост.

  9. 9 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1166 Неутрално

    По линията ще се движат нови метровлакове, произведени от "Сименс". За тях общината плати над 400 млн. лв., като основните средства са по оперативна програма "Транспорт".

    ЕС, НАТО и Фандъкова са виновни ;-)

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  10. 10 Профил на yardadin
    yardadin
    Рейтинг: 274 Любопитно

    До коментар [#2] от "aleks ivan":
    Проектът е от 2013, строителството от 2016. Сега остава да кажеш, че са планирали да направят част от метрото и да има избори в същата година. Понякога се чудя как може всичко да се политизира.

  11. 11 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5670 Неутрално

    Отлична новина!
    Затова трябва да има по-често избори :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  12. 12 Профил на nxy49591978
    nxy49591978
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Крайно време е да продължат метрото до Перник.

  13. 13 Профил на nxy49591978
    nxy49591978
    Рейтинг: 8 Неутрално

    След като за софийското метро плащат всички българи, беше редно поне от кумова срама да направят станции с топла връзка с Централна гара и двата терминала на летището. Между които да се пътува директно без прекачване по една линия. Ама акъл и гербаджии са несъвместими понятия ...

  14. 14 Профил на Sir Humphrey
    Sir Humphrey
    Рейтинг: 642 Неутрално

    ДНЕВНИК, пак се изложихте.
    В София не съществува бул. "Княз Борис III" .
    Съществуват бул. "Цар Борис III" и ул. "Княз Борис I"

  15. 15 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1076 Любопитно



    Гражданин излиза от общ.клозет и си закопчава дюкяна.Чужденец го пита :ескюз ми,метро?Ааа не,17 см.,отвърнал гражданинът.

  16. 16 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 479 Весело

    До коментар [#5] от "aleks ivan":

    До Перник не знам, ама до Банкя си заслужава :-)
    Че да може Бойко и той кат западните си колеги да ходи с метро на работа.
    Че НСО има големи проблеми със светофари, задръствания, шофьори по тая София

  17. 17 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1138 Неутрално

    До коментар [#12] от "nxy49591978":

    То няма нужда нищо да се копае - трябваше да се направи връзка с ЖП мрежата при Горна Баня (примерно) и да се използват съвместими технологии. И всеки 4-ти влак примерно да ходи до Перник. Щеше да е доста удобно, не знам защо не се направи.

    Не ме търсете преди обяд
  18. 18 Профил на Norie
    Norie
    Рейтинг: 440 Неутрално

    А дано, че таз вечно разкопана София не ми харесва

  19. 19 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1120 Неутрално

    Хайде да става, че нямам търпение.

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  20. 20 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 870 Неутрално

    До коментар [#17] от "nikidimi":

    че нали тия дни беше пробата. Има го в Дневник. https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2018/12/09/3359044_gradska_jeleznica_svurzva_kazichene_s_bankia_ot_dnes/

  21. 21 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1613 Неутрално



    Пак е нещо! Само дето трябваше да я пуснат не от Попа, а от Орлов мост, за да има връзка на югозападните квартали до летището.
    —цитат от коментар 6 на Незнайко в Слънчевия град


    Ти прочете ли статията? В София ли живееш? Прекачването е на "Орлов мост".

  22. 22 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 870 Неутрално

    Главният проблем за връзката с националната железниза е в това, че парите по програма "Трансторт" са за конкретен проект и конкретен регион. Т.е. за използването в рамките на меттрото на ЖП мрежата, трябва да има есни договори. И с кой да се договаря Метрополитенът, с БДЖ или с Анегцията по пътна инфраструктура? Откъде ще дойдат иннестициите (София нама право да харчи и стотинка от получените и пари извън София)? Сложен е въпросът, накрая ще се реши, но преди нещата да заработят гласко, ще мине още време.

  23. 23 Профил на forza
    forza
    Рейтинг: 762 Весело

    ......БРАВО ДАНЧЕ......!!!!!.....ОБИЧАМЕ ТЕ........!!!!!......
    —цитат от коментар 7 на kesh


    Кешът обича Данчето... :)

    ...и как не - само при нея се чувства толкова свободен и необвързан...

  24. 24 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1138 Неутрално


    До коментар [#20] от "8th_ball":

    С 5 влака на ден и една единствена линия (за която не важат картите за градски транспорт), трябва да си голям ентусиаст да го ползваш.

    До коментар [#22] от "8th_ball":

    С НКЖИ. Тя инфраструктурата не е на БДЖ и според европейските регламенти всеки може да си плати и да я ползва. В Западна Европа такива неща са много разпространени и дълбоко се съмнявам, че ще бъде кой знае какъв проблем да се реализира проект за интегриран транспорт. Тъй де, не виждам някой да е тръгнал да го прави и проучва, то винаги има известни проблеми, но при добро желание могат да бъдат решени.

    Не ме търсете преди обяд
  25. 25 Профил на Шелдън
    Шелдън
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#21] от "stedim":

    Ти си този, който не чете!
    "Влаковете първо ще започнат да се движат по линията от бул. "Патриарх Евтимий" до бул. "Княз Борис III" .

    Шел
  26. 26 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 870 Неутрално

    До коментар [#24] от "nikidimi":

    Да, ама някоъ трябва да купи влакчетата, отделно кинти за съпътстващата инфраструктура. Това, сама по себе си, СО няма право да го прави.

  27. 27 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 870 Неутрално

    До коментар [#24] от "nikidimi":

    И още, (западно)европейските страни си правят какмото си искат, защото е за свой сметка. Ние имаме целеви траншове, от които не вожем да мръднем.

  28. 28 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 1570 Весело

    [quote#23:"forza"][/quote]

    ....ми как да не я ОБИЧАМ......!!!!!?????...за 10-ет ГОДИНИ ДАНЧЕТО ПРОМЕНИ ОБЛИКА на СОФИЯ и ГРАДЪТ ЗАПРИЛИЧВА на МЕГАПОЛИС/ ДЪРЖАВА в ДЪРЖАВАТА/..........ти сигурно ХАРЕСВАШ усмихнатия СТЕФФФЧО........./...само при СПОМЕНА за него се ВТРИСАМ....../......

    България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
  29. 29 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2898 Неутрално

    Честно казано, метрото е това, с което ГЕРБ се справи много добре в София, не може да се казва на бялото черно, градът е различен с метро.
    С повечето други предизвикателства пред града обаче не се справиха - нито с презастрояването, нито с инфраструктурата, нито с чистотата на въздуха, нито с тротоарите, нито с корупцията в общинските дружества и при ремонтите...
    Всеки си носи глава на раменете, изборите са следващата година....

  30. 30 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 975 Весело

    то у мокрите сънища метрото и до солун мое да стигне, само дето влако бичи на различен волтаж и че изпржи на сименсо индукцията :)

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  31. 31 Профил на Ох леле
    Ох леле
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Евала Данче, и най-важното - да кръстите станцията в Слатинския редут "жилищен комплекс Христо Смирненски" както си е официално и да не се заигравате със "Слатина"!

  32. 32 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 687 Неутрално

    След като за софийското метро плащат всички българи
    —цитат от коментар 13 на nxy49591978


    Мне, не плащат всички българи.
    Плаща Брюксел.
    Вие нали си имате черното море и руските туристи, какво ви бърка евросъюза и София?

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  33. 33 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4409 Неутрално

    До коментар [#1] от "Веселин Дечев":

    Google!

  34. 34 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4409 Любопитно

    До коментар [#7] от "kesh":

    Що не се вземете като се обичате с Данчето? 🤣

  35. 35 Профил на БЪЛГАРИЯ МОЖЕ МНОГО ПОВЕЧЕ
    БЪЛГАРИЯ МОЖЕ МНОГО ПОВЕЧЕ
    Рейтинг: 898 Неутрално

    След като за софийското метро плащат всички българи, беше редно поне от кумова срама да направят станции с .... Централна гара и двата терминала на летището. Между които да се пътува директно без прекачване по една линия.
    —цитат от коментар 13 на nxy49591978


    доста неадекватно би било, както и ненужно

    ДЕМОКРАТИЧНА БЪЛГАРИЯ е ЕДИНСТВЕНАТА АЛТЕРНАТИВА с ясни и прозрачни идеи и цели !!!
  36. 36 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 2546 Неутрално

    До коментар [#2] от "aleks ivan":


    Предизборно едно такова 🤔
    —цитат от коментар 2 на aleks ivan


    Това си е глупост от всякъде...дай да спрем да живеем щот имало избори...абе де ви намират такива умници...

  37. 37 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1138 Неутрално

    До коментар [#26] от "8th_ball":

    То трябва да бъде свършена доста административна работа, както и доста добро взаимодействие между две общини, БДЖ и сигурно още някой, та със сигурност не е просто, но не е и невъзможно, нито пък тази работа е чак толкова трудоемка.

    До коментар [#30] от "tucker case":
    Тези да, но има и влакчета с по две напрежения

    Не ме търсете преди обяд
  38. 38 Профил на v.surovina
    v.surovina
    Рейтинг: 386 Неутрално

    До коментар [#10] от "yardadin":

    Мандатът на Фандъкова е от 2015. Ако кажеш, че през тези четири години строежът на метрото не е бил последователно спряган заедно със следващите избори през 2019, значи или не разбираш много от политика, или си злонамерено "наивен".

  39. 39 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1249 Любопитно

    Добре, че е метрото, че Фандъкова да има с какво да се хвали от време на време...

  40. 40 Профил на Мамуна
    Мамуна
    Рейтинг: 647 Неутрално

    До коментар [#12] от "nxy49591978":

    Има вакове за тая работа, в белите държави е така !
    Ама тука им таковаха таковатата

  41. 41 Профил на nxy49591978
    nxy49591978
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Мне, не плащат всички българи.
    Плаща Брюксел.
    —цитат от коментар 32 на FourOhFive


    Брюксел плаща само около половината от парите, форумен многознайко, останалата част е осигурена от националния бюджет, другите ти глупости ги оставям без коментар, много ниска топка си.

  42. 42 Профил на nxy49591978
    nxy49591978
    Рейтинг: 8 Неутрално

    доста неадекватно би било, както и ненужно
    —цитат от коментар 35 на Sinite - завоят наляво забранен


    Неадекватно е да пътуваш 1 час от гарата до летището и да стигаш по-бързо пеша, отколкото със скапаното ти недомислено метро, полезен идиот.

  43. 43 Профил на nxy49591978
    nxy49591978
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#40] от "Позорно събрание":

    Напротив, има метро по белите държави за тая работа.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK