Нови сгради, паркове, или как да изглежда София ще се обсъжда днес

СОФИЯ ОТВИСОКО, "АЛЕКСАНДЪР НЕВСКИ"

© Надежда Чипева

СОФИЯ ОТВИСОКО, "АЛЕКСАНДЪР НЕВСКИ"



Дали в София са необходими още зелени площи, къде да са те, трябват ли нови сгради, паркинги, детски площадки ще бъде обсъдено днес на първото от предстоящите няколко събития на инициативата "Визия за София", което ще се състои днес от 15:00 в "София тех парк".


Кампанията "Визия за София" започна преди 2 години по идея на главния архитект на София Здравко Здравков, като целта е да се постигне консенсус между граждани, инвеститори и общински съветници за предстоящата промяна на Общия устройствен план на София. С плана ще се определи къде и какво ново да се построи и, ако се реши, да се събори. Крайният срок, в който екипът на арх. Любо Георгиев трябва да даде становище пред общинския съвет, е септември тази година.


Събитието от 15:00 часа днес в "София тех парк" има за цел да събере още мнения за идеите на жителите на града за развитието му. В първите два часа от срещата ще говорят: Лилия Христова, обществен посредник на територията на Столичната община, Ангел Буров, урбанист, преподавател и изследовател в Университета по архитектура строителство и геодезия, Първан Симеонов, социолог, изследовател, публицист и граждански активист, Георги Иванов, управител на "Форт Нокс" ООД - компания, специализирана в строителството, собствеността и управлението на жилищни недвижими имоти в София и по Черноморието, Божидар Божанов, IT експерт и бивш съветник за електронно управление на вицепремиера Бъчварова, Любка Петрова, заместник-председател на Административен съд - София-град.




След това е предвидена едночасова дискусия с присъстващите.


След срещата днес от "Визия за София" ще представят събраните в последните месеци данни за града, които са обединени в общо 19 доклада. След публикуването им ще се проведе още една дискусия за бъдещето на града.

Ключови думи към статията:

Коментари (25)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 12478 Неутрално

    София е една от най-зелените в Европа. Няколкото големи парка трябва да се съхранят, както и да има жива връзка на града с Витоша :-)

  2. 2 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 2385 Неутрално

    Хубава инициатива. За съжаление, изпълнението ѝ е калпаво. Презастрояването и ликвидирането на зелените площи и градински между блоковете, продължава с пълна пара.

  3. 3 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 4111 Неутрално

    До коментар [#2] от "Vlado Nikolov":

    Така е. Лично главният архитект твърди, че столицата може да удвои населението си, без да се разширява, сиреч като се уплътни и допълнително се презастрои. Така че подобни дискусии за прах в очите на плебса. В крайна сметка е важна волята на "инвеститорите" и количеството на сухата пара. Тука е така.

    Иначе определено София има нужда от още зелени площи, добра пътна и социална инфраструктура, а не само търговски, жилищни сгради и комплекси. Градът трябва да е така устроен, че човек да може да върши основни неща на неголямо пешеходно разстояние. Иначе проблемите в момента с трафика ще ни се видят песен в сравнение с това, което предстои.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)
  4. 4 Профил на KRAFTWERK
    KRAFTWERK
    Рейтинг: 1615 Неутрално

    Проблема на София е в остарялата инфраструктура,и липсата на вътрешна градска рингова магистрала .За последните години изчезнаха над 30 % от междублоковите зелени площи и части от парковете и малките градски градинки. В случая притиеиснителното е присъствието на руската фирма "Форд Нокс" в дискусията.Затворените и комплекси в св.Влас глътнаха хиляди кв метра гори , а освен двата небостъргача при Метро ,говят строителството на още няколко....

  5. 5 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 3028 Весело

    ... В случая притиеиснителното е присъствието на руската фирма "Форд Нокс" в дискусията.....
    —цитат от коментар 4 на KRAFTWERK


    Фирмата е украинска.
    Това променя нещата радикално и вече ги харесваш, нали?

  6. 6 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 2167 Неутрално

    Визия - хубаво, но да оправят това, което вече е, изпочупени тротоари, графити по най-хубавите здания, боклук, безразборни реклами, събарящи се стари къщи, разпадащи се рейсове с незнаен цвят. Вярно, че общината не може да освободи собствениците от грижа за имотите им, но все пак трябва да се намери изход.
    Особено зимата градът прави тягостно впечатление.

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  7. 7 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 2635 Любопитно

    А кални зони ще има ли? Които да съчетават зелена с паркинг 🤔

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  8. 8 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 3387 Неутрално

    За последните години изчезнаха над 30 % от междублоковите зелени площи и части от парковете и малките градски градинки.
    —цитат от коментар 4 на KRAFTWERK

    Ами не е през последните години. Изчезнаха като градинки още когато бяха безогледно реституирани пред вече над 25 години.

  9. 9 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 1237 Неутрално

    Хубава инициатива. За съжаление, изпълнението ѝ е калпаво. Презастрояването и ликвидирането на зелените площи и градински между блоковете, продължава с пълна пара.
    —цитат от коментар 2 на Vlado Nikolov


    На междублоковите пространства се гледа като панацея за чист въздух, но всъщност са едни разорани ниви,мръсотията от който носим в апартаментите си или са
    превърнати в паркинги с коли който носят кал по пътната настилка, а от там в дробовете на хората. Нормално ли е сграда с 50 апартамента да има 20 паркоместа !
    Та междублоковите пространства трябва да се ремонтират основно и да се помисли .......о ерес там където е възможно да се увеличат местата за паркиране/върху асвалт/ като се не се пестят средства за осветление и се изградят джобове за контейнерите за отпадъци

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  10. 10 Профил на Дедо Крум
    Дедо Крум
    Рейтинг: 1854 Неутрално

    Тежко и горко на София. Утрепаха хубавия град, който помня от моето детство.

    Дедо Крум
  11. 11 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2496 Неутрално

    Хубаво е че града е зелен, хубаво е да има такива срещи, въпроса е какво ще е резултата от тях.Защото докато умните се наумуват, лудите ще се налудуват, както като че ли се случва в момента.
    Само като пример, не мога да разбера защо хората, които имат нещо общо със стадиона на ЦСКА в Борисовата градина, трябва да се придвижват в парка с коли - чудя се, дали не са нещо инвалиди или може би тежко болни и горките, не могат да стигнат по друг начин до любимия си стадион. Така се придвижват и другите "инвалиди", които играят футбол в платените площадки в парка. Около тенис-инвалидите въпроса донякъде се реши, но и там се очертават възможности за пробиви в системата.
    Друго което може и трябва да се направи в Борисовата градина, а и в другите паркове и градини в София и страната е, да се оградт места за разходка на кучета, както е по света, а не навсякъде да бъдат разхождани напълно свободни.
    Крайно време е да се определят и очертаят алеи за велосипедистите, защото в момента те карат където им падне, при това с много висока скорост. Само на гол късмет се дължи обстоятелството, все още да нямаме тежък инцидент (по-леки и без фатален изход вече има), доколкото по същите алеи се разхождат майки с малки деца, детски колички и свободни кучета и котки.
    И последно, но не и по значение, между нас има доста куче- и котколюбци, които хранят безпризорните животни. От една страна добре, че не ги оставят да освирепеят съвсем, но от друга, те им дават възможност да живеят и се плодят, с което да застрашават здравето и живота на всички нас, без любителите да поемат каквато и да е отговорност за последствията.
    Вместо да ги хранят и оставят да живеят по улици и градини, нека всеки куче- или котколюб да вземе по едно от тези животни и да го отглежда в къщи, като по този начин положи необходимите грижи за обезпаразитяване, скопяване и т.н., за да не страдат невинни хора и особено деца, заради неговата "любов", която до момента се свежда до тяхното "изхранване" с кухненски отпадъци.

  12. 12 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2776 Неутрално

    До коментар [#9] от "DS":

    Все пак не е допустимо всяко свободно място да се превърне в паркинг за да може всеки софиянец да има автомобил и да си джитка навсякъде с него. няма как да решим проблема с автомобилите и трафика като улесняваме притежаването им, така просто стимулираме появата на още и още коли. Единствения назин е като вдигнем цената на притежание и ползване на автомобил в града. С платено паркиране наавсякъде, с висок данък, високи изисквания за екокатегория и т.н.

  13. 13 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2776 Неутрално

    До коментар [#10] от "Дедо Крум":

    И хубавия социализъм го утрепаха, и хубавите каруци и калища по друмищата утрепаха. Абе с една дума, хубавото старо време утрепаха.

  14. 14 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2776 Неутрално

    До коментар [#3] от "Читател":

    Абсурдно е от една страна да искате всичко да е на пешеходно разстояние, от друга страна да не се уплътнява съществуващите пространства.

  15. 15 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 13147 Неутрално

    100 години хаос и още няколко от тях :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  16. 16 Профил на Леля  Гичка
    Леля Гичка
    Рейтинг: 536 Гневно

    Голяма част от градинките не се водят въобще градинки. Детските площадки всъщност са незаконно строителство. София е в котловина и за да диша и трябват т.нар. клинове от Витоша. А че зелените площи са превърнати в кални паркинги е нещо, което трябва да се промени като се изградят подземни такива и се намали броя на колите в градската среда. Не знам защо на прекрасното ново околовръстно не бе планиран и ринг на надземно метро на второ ниво, което да свържи лъчите на изграждащите се линии, които пресичат града. Това също би облекчило неимоверно много трафика.
    Само че всякакви такива цели са дългосрочни, а рушветите се взимат сега и строителството се случва сега т.е в този мандат. Подобни дискусии са просто част от предизборната кампания за поредните избори.

    Не е нужно да си луд, за да живееш тук, но помага.
  17. 17 Профил на mtzvetkov
    mtzvetkov
    Рейтинг: 325 Неутрално

    Пак ли срещи?! Проблемите се знаят, но не се решават!

  18. 18 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5875 Любопитно

    Само да питам какво стана с концепцията на онзи виден датски орбанист и архитект?Или темата е еретична....

    До истината се достига с познание!
  19. 19 Профил на Forrest Gump
    Forrest Gump
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    визии, стратегии, доскусии. какво стана с предложенията на Ян Геел, световноизвестен урбанист? нищо. останаха на хартия.
    по-добре да се направи нещо просто, конкретно и абсолютно необходимо - например да се оправят тротоарите в София, повечето от които са в ужасно състояние.

    Истината ни прави свободни.
  20. 20 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2776 Неутрално

    До коментар [#18] от "Willy Messerschmitt":

    Онзи дето искаше да запушим улиците в центъра за да борим трафика ?. Само си го представете. Протестите на жълтите жилетки в Париж ще бъдат детски закачки на фона на гнева на автоталибаните.

  21. 21 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2776 Неутрално

    До коментар [#19] от "Forrest Gump":

    Миналата година са поставени 180 хиляди колчета на оправени тротоари. Предполагам че има нужда от поне милион още но поне се работи по темата.

  22. 22 Профил на Ох леле
    Ох леле
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Кога ще започнат да обсъждат комунистическите паметници, на никой ли не му пука в общината?

  23. 23 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 3377 Весело

    До коментар [#12] от "m17":

    "Единствения начин е като вдигнем цената на притежание и ползване на автомобил в града."

    Има и други начини. Може да се вдигне данък-сгради (общо събрания данък поне да достигне този събиран от данък-автомобил), може да се намали населението (чрез здравна реформа или пътни катастрофи), може държавната администрация да се изнесе от центъра (столична община да е в Бутонец, а Министреството на отбранато да е в Пловдив, по-близо до "скъпите" ни самолети).
    Въпросът е какво ще се прави с мъглата в котловината, когато сградите са опряни една в друга? Ако целта е целогодишно да има мъгла, начинът е "уплътняване" до дупка. А при следващо земетресение да се реализира "ефектът на доминото".
    Апропо, някой за отопление мисли ли или се надате на "глобалното затопляне" или да Ви духа "вятърничав" ток от Витоша и фотоволтаици да Ви греят в дългите зимни нощи?

  24. 24 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2776 Неутрално

    До коментар [#23] от "wanderer":

    И какво общо има данък имот и автомобилите ?. А който ползва градски транспорт, що да плаща по-висок данък имот за да може да се строят паркинги за трошляците ?.
    Изнасянето на администрацията е глупаво, ще създаде повече проблеми отколкото ще реши. Щото повечето автомобили не са служебни, те са лични. Щото всеки цървул е решил че е престижно да си вземе таралясник за 1000лв и да си джитка по града и да не се вози с "мангалите" в градския транспорт.

  25. 25 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2776 Неутрално

    До коментар [#22] от "Ох леле":

    Всичката мара втасала та стигнахме до комунистическите паметници. Не че не се радвам на махането на многоъгълния пето*уиник ама все пак повезе ме е грижа за по-належащи проблеми като училища, детски градини, пътища, метро и т.н.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK