Фандъкова иска от общинския съвет повишаване на заплатите в градския транспорт

Фандъкова иска от общинския съвет повишаване на заплатите в градския транспорт

© Юлия Лазарова



Заплатата на водачите в столичния градски транспорт ще се увеличат. Ще се назначат допълнително шофьори. Предстои изграждане на тоалетни на последните спирки по линиите и ще се вземат мерки за гарантиране на сигурността на работещите в системата.


Всички това е записано в извънреден доклад на кмета на София Йорданка Фандъкова, който утре ще бъде предложен за гласуване от Столичния общински съвет. На пресконференция днес тя обяви, че основната заплата в столичния градски транспорт ще стане 1150 лева, което е повишение от 10%, предаде агенция "Фокус".


За да се гарантира актуализацията на заплатите, допълнително от бюджета на Столичната община трябва да бъдат отпуснати 5.3 млн. лева. Фандъкова посочи, че ако предложенията бъдат приети, средната брутна заплата, без извънреден труд, ще стане над 1800 лева. Тя поясни, че предлага да има и 100 лева бонус за добре свършена работа.




Кметът не пропусна да отбележи, че исканията на водачите се използват политически, което било безотговорно към гражданите на София. Фандъкова поясни, че от БСП продължават да подстрекават работещите в дружествата.


По нейните думи целите на доклада са две - да се задържат водачите, които в момента работят, както и да се привлекат нови. По данни на общината в момента не достигат 251 водачи на превозни средства от градския транспорт при общо 2000 шофьори.


Фандъкова посочи, че положеният извънреден труд в "Столичен електротранспорт" през януари е бил средно 28.7 часа, а през февруари е паднал на 23 часа. В "Столичен автотранспорт" става дума за 28.4 и 25.6 часа, съответно през първия и втория месец на годината. Вариантът той да намалее е назначаването на нови хора.


"Въпреки спада на часовете тези числа са над месечните норми. Директорите на двете дружества имат предписания и от Инспекцията по труда, и работят за намаляване на извънредния труд", коментира кметът.


Темата с натоварването на шофьорите в градския транспорт, условията на труд и заплащането, беше повдигната след катастрофа през февруари, за която се твърди, че е резултат на преумора.

Коментари (30)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1711 Неутрално

    Това е нормално, отговорна и напрегната работа, трябваше да се сетят по-рано.
    И сега не барайте картите веднага, имате буфери.

  2. 2 Профил на Kotarak
    Kotarak
    Рейтинг: 775 Неутрално

    Сети се Мара да се побара. Оставка! Не ставаш за кмет, само вървиш след проблемите, а не да ги решаваш предварително. В резултат решенията им са прескъпи, а столицата ни е кенеф.

  3. 3 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3400 Неутрално

    записано в извънреден доклад на кмета на София Йорданка Фандъкова
    ______________
    Ако се гепи по-малко, градския транспорт може да носи доходи на общината и то с 1лв билетче! И няма проблем шофьори и ватмани да взимат по 2000лв

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  4. 4 Профил на Леля  Гичка
    Леля Гичка
    Рейтинг: 376 Неутрално

    Извънредните часове в градския транспорт са от десетки години - шофьорите бягат към по-добре платена работа или при тираджиите, или ако са млади и знаят език като шофьори в чужбина. Някога работата като шофьор съотв. ватман е била свързана с получаването на заветното софийско жителство и като във всяко социалистическо предприятие е имало възможност за жилище, почивна станция и т.н. Сега няма нищо освен сигурността, че няма да те завлекат със заплатата, което оказва се не е достатъчно. Така при намален състав останалите работят извънредно...

    Не е нужно да си луд, за да живееш тук, но помага.
  5. 5 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3358 Весело

    ... Предстои изграждане на тоалетни на последните спирки по линиите ...
    ... Кметът не пропусна да отбележи, че исканията на водачите се използват политически, което било безотговорно към гражданите на София. Фандъкова поясни, че от БСП продължават да подстрекават работещите в дружествата ...

    Мдаамм .... Права е Фандъчката! Напълно безотговорно към гражданите на София БСП са мълчали толкова години !

  6. 6 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3309 Неутрално

    "... Кметът не пропусна да отбележи, че исканията на водачите се използват политически, което било безотговорно към гражданите на София..."!

    Ами, като е толкова заспала софийската кметица, кой и е крив? Сама тика козовете в ръцете на БСП, после се чуди, защо станало така. Тя, да се благодари, че не и спретнаха една стачка преди изборите, че щеше да види, кон боб яде ли...!!?

    Бивш tww09306483.
  7. 7 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3358 Неутрално

    Сети се Мара да се побара.
    —цитат от коментар 2 на Kotarak

    Оядоха се, затлъстяха, омързеливиха се, обнагляха ...

    При тези огромни суми, изсипвани в инфраструктурата в последните години, да не са построили досега в крайните спирки поне тоалетни!

  8. 8 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    *положеният извънреден труд в "Столичен електротранспорт" през януари е бил средно 28.7 часа, а през февруари е паднал на 23 часа* - февруари е с 3 дни по-къс, ама това е незначителна подробност неква.
    За нищо не ставате, къш неграмотници!

  9. 9 Профил на mbt34598035
    mbt34598035
    Рейтинг: 342 Неутрално

    Напълно се съгласявам с мнения от 1 до 5. Като добавка ще кажа, че имам чувството, че тази женица, дошла от някъде си, след като, поне според мен, превърна нашия град в едно огромно недомислие като инфраструктура, сега ПРЕДИЗБОРНО реши да "блесне". Ако на местните избори тази година тя бъде преизбрана за наш кмет, означава, че всички родени или не тук, но живеещи и работещи тук си я заслужаваме.

  10. 10 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1175 Разстроено

    и като във всяко социалистическо предприятие е имало възможност за жилище
    —цитат от коментар 4 на Леля Гичка


    Къде сте чели, че "във всяко социалистическо предприятие" е имало такава възможност? Защото аз помня, че почти всички "социалистически предприятия" нямаха ведомствени жилища за своите служители. И колкото по-развит ставаше социализЪма, толкова по-дълго човек трябваше да чака за да може да си купи кола или апартамент. През 80-те години тези направили вноски 15 години по-рано можеха да си купят Лада, а за апартамент - по-дълго се чакаше. Но пак нямаше гаранция кога (и дали) човек ще се сдобие с жилище, защото светлината в края на тунела все повече се отдалечаваше...

  11. 11 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1447 Гневно

    Долен популизъм! Кой отговаря за приходната част на бюджета, ОС ли?
    Отивай си в даскалото, преди софиянци да се те линчували.

  12. 12 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4999 Неутрално

    До коментар [#7] от "xm...":

    Хората уринират в шишета !!! Гробарите са за махане !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  13. 13 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1272 Неутрално

    Колко беше заплатата на професор в СУ след последното увеличение?

  14. 14 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1175 Весело

    Някога работата като шофьор съотв. ватман е била свързана с получаването на заветното софийско жителство
    —цитат от коментар 4 на Леля Гичка


    ... пък сега всеки може да живее в София, колко лошо!

  15. 15 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4999 Неутрално

    До коментар [#10] от "plamen_b":

    Ти къде си работил ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  16. 16 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3358 Неутрално

    *положеният извънреден труд в "Столичен електротранспорт" през януари е бил средно 28.7 часа, а през февруари е паднал на 23 часа* - февруари е с 3 дни по-къс, ама това е незначителна подробност неква.За нищо не ставате, къш неграмотници!
    —цитат от коментар 8 на Лелка

    Накарахте ме да се замисля по-подробно, а не само по принцип за опасността от извънредните часове в градския транспорт.
    При тази официална статистика, а и със сигурност вярна, защото са я взели от ведомостите за заплатите, излиза, че допълнителното натоварване е минимум над 15%.
    И сега да сравним с ограниченията за часовете за непрекъснато шофиране при тираджиите, при автобусните шофьори на извънградските дълги маршрути.
    И излиза ... че столичани се возят в изключително рискови условия! При това съвсем умишлено, безхаберно и от години допускано!
    Да благодарим на шофьорите, ватманите и Господ, че няма тежки катастрофи!

  17. 17 Профил на Kiril
    Kiril
    Рейтинг: 130 Неутрално

    Гледат ни от бутафорният Римски дворец и ни се подиграват. Аз ако бях на някой от тези шофьори отдавна, отдавна да съм избягал.

    https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.com
  18. 18 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4999 Неутрално

    До коментар [#16] от "xm...":

    и са принудени да гонят график в идиотския трафик . иначе - глоби !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  19. 19 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4999 Неутрално

    До коментар [#13] от "von_seeckt":

    Въпросът Ви е ирелевантен.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  20. 20 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1175 Неутрално

    Долен популизъм! Кой отговаря за приходната част на бюджета, ОС ли?
    —цитат от коментар 11 на PisnaMi


    Да се чуди човек, как изведнъж се намериха пари за увеличаване на заплатите с 10% - дали за учители, дали за университетски преподаватели, дали за шофьори и ватмани... Ако успеят да го направят с балансиран бюджет и без значително увеличение на инфлацията, явно мн-о-о-о-го се е крало!

  21. 21 Профил на v.surovina
    v.surovina
    Рейтинг: 407 Неутрално

    Ето колко важно е хората да стачкуват и да се борят за правата си.

  22. 22 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 917 Неутрално

    Само на мен ли ми се струва, че 2000 шофьора е прекалено голяма бройка?

    СКГТ изглежда като доста неефективна структура, представям си колко е общата бройка на всички служители, като се добави разплута администрация, техническа поддръжка, шефчета дето си клатят краката, секретарки, сигурно 5000-7000 човека стават.

    Метрото вече поема огромни потоци от пътници, а така и не бяха премахнати дублиращи автобусни линии.
    Метрото трябва да се остави като основния транспорт в радиално/диаметрално направление, а автобуси основно да свързват метро-спирките.

  23. 23 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3159 Неутрално

    Ха ха! Фандъкова в ролята на синдикалист, щото синдикати няма. Искането за увеличаване на заплатите трябва да се иска от синдикатите, но понеже в България всичко е обърнато с главата надолу, с тази работа се занимава Фандъкова като шеф на работодателите, за печелене на политически дивиденти. Играе ролята на Бащицата , загрижен за добруването на народа.

  24. 24 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1711 Неутрално

    Кметът не пропусна да отбележи, че исканията на водачите се използват политически,

    Двама македонци се срещнали в писоара на градски кенеф. Единият рекъл:" Митре, анджак го фатих , та се сетих. Се ожени ли сестра ти?"

    Аз пък ще кажа: анджак стана дума за Фандъчка, та го фатих.
    Това е положението, госпожо, Щом протестират хората, Герберите развръзват общата кесия.
    Да обобщим. високият стандарт на живот в западноевропейските страни не е резултат на добри управляващи, а на борба на трудещите се. Бойко се пише голям арабия, но дава пари само когато хората протестират. Е, вярно че пенсионерите не ги смятат за хора, щом протестите им остават глас в пустиня!

  25. 25 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3159 Неутрално

    До коментар [#23] от "tacheaux":

    Както по-горе отбелязаха някои колеги ,това е евтин предизборен ход на учителката по руски, но защо Дневник извежда като заглавие и популяризира политическа реклама на гербавия кмет на София?

  26. 26 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3384 Неутрално

    Фъндъкова и Герб трябва да напуснат Московска.
    С шутове или на изборите, няма значение.

    12 години стигат! София има нужда от промяна.
  27. 27 Профил на TanitaS
    TanitaS
    Рейтинг: 70 Неутрално

    Да очакваме ли след увеличението на заплатите и увеличение на билетчето....Фандъкова е способна на това.

    TanitaS
  28. 28 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 632 Неутрално

    Хехехехехехехеееее, ами лекарите ни и те за по толкова пари работят, че са и учили едно 12 години преди това. И работят на графици, и извнреден труд полагат. С тях какво правим?

  29. 29 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1649 Весело

    До коментар [#28] от "zenola":

    Гоним ги в чужбина....

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  30. 30 Профил на jif44392826
    jif44392826
    Рейтинг: 327 Неутрално

    До коментар [#26] от "hope":

    И парламента и Дондуков.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK