Премахването на ограничителите на "Графа" ще е за сметка на изпълнителите

Решението за махане на разграничителите беше взето след няколко инцидента с пешеходци, които се спънаха в тях и паднаха.

© Велко Ангелов

Решението за махане на разграничителите беше взето след няколко инцидента с пешеходци, които се спънаха в тях и паднаха.



Премахването на опасните ограничители, които предупреждаваха пешеходците, че излизат на трасето на трамваите на столичната улица "Граф Игнатиев", ще бъде са сметка на изпълнителите, каза днес кметът на София Йорданка Фандъкова, цитирана от "Фокус". Не е ясно обаче за сметка на кого ще е монтажът на новите препятствия.


"Трябва да видим, да се направят разчети", беше коментарът на кмета. Фандъкова посочи, че вариантите за нови разделители ще бъда представени пред хората, преди да се избере вариант.


Премахването на ограничителите на "Графа" ще е за сметка на изпълнителите

© Велко Ангелов




Кметът посочи, че на нея първите ограничителите, който бяха сменени в края на миналата година, са били по-добър вариант. "Но, както и да е, проектантите така предпочетоха", уточни Фандъкова.


В кметството не знаели за опити за засаждане на изкоренени дървета


На въпрос дали е запозната със снимков материал, на който се показва, че строителни работници се опитват да засаждат изкоренени дървета, Фандъкова каза, че за такъв случай няма информация. Сигналът беше подаден от общински съветник Симеон Славчев, който получил снимки от граждани.


Фотографиите са направени на ъгъла на улиците "Граф Игнатиев" и "Мальовица". На тях се вижда как строителните работници се опитват да засадят наново изкоренени дървета, които вероятно са им пречили, докато са работили.


Една от снимките, получени от общинския съветник Симеон Славчев.

Една от снимките, получени от общинския съветник Симеон Славчев.


Фандъкова припомни, че миналата година на изпълнителя е била наложена санкция във връзка с наранявания на дървета. "Тук сме безкомпромисни", каза столичният кмет.


Днес кметът на София обяви и че внася за гласуване в общинския съвет доклад с мерки, които да намалят недоволството сред работещите в градския транспорт


Междувременно днес пред "Нова телевизия" говорителят на главния прокурор Румяна Арнаудова каза, че предстои съвсем скоро да е готов обвинителният акт срещу бившия заместник- кмета на Столична община Евгени Крусев. В средата на ноември той получи обвинение за длъжностно престъпление, свързано с ремонта на релсовия път на ул. "Граф Игнатиев".


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (47)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Тиква загубена
    Тиква загубена
    Рейтинг: 2568 Неутрално

    Дали???

    Приживе на всички в устата ви срах, серете и вие на гроба ми без страх, че мъртвец от гроба не може да се вдигне, серящия гъз с хуй да достигне!
  2. 2 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1304 Неутрално

    Че откъде на къде? Детайла на ограничителите трябва да е в проекта, който общината е дала на изпълнителя. Той прави, каквото му възложат, както му възложат. Ако не са били възложени, а той ги е сложил разбирам, но едва ли такъв е случая.

  3. 3 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3961 Неутрално

    До коментар [#1] от "Тиква загубена":

    Естествено, че лъжат...! Изпълнителят, който е спечелил поръчката, трябва да изпълни точно определен проект. Няма как да го накарат, да свърши нещо за своя сметка.
    Иначе, отворен остава въпросът, колко е сметката по монтажа, демонтажа и промените по тия ограничители.

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  4. 4 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1852 Неутрално

    В случая браво на общината.

  5. 5 Профил на Nikolay Savov
    Nikolay Savov
    Рейтинг: 1312 Разстроено

    Сега пък ще почнат да се блъскат в транваите.....

  6. 6 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 4034 Неутрално

    "Тук сме безкомпромисни"
    -----
    И как а да им вярвам на Герб, като всяко решение е предпоследно. И не за друго, а защото са некадърни. Съсипаха Образованието и сега ще си сърбат попарата. Това в комбинация с престъпните практики за кражби и корупция, ме прави голям песимист.
    А Фъндъкова е една много добра актриса, на конци.

    БЮЛЕТИНА №11 - ДЕСИСЛАВА ИВАНЧЕВА НЕ Е ЕДНА ОТ ТЯХ
  7. 7 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 1597 Неутрално

    Сега пък ще почнат да се блъскат в транваите.....
    —цитат от коментар 5 на Nikolay Savov


    Човекът е единственото животно, което се спъва два пъти в един и същи камък.

  8. 8 Профил на nniikkii
    nniikkii
    Рейтинг: 301 Неутрално

    Край, няма ги вече „перките"! Дано сега никой не се блъсне в стълб или дърво, да се препъне в бордюр или да му се препречи някое кошче за боклук...

  9. 9 Профил на val1320
    val1320
    Рейтинг: 599 Неутрално

    А бе,малоумници,КОГА ще направите нещо като хората, бе?!

  10. 10 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2190 Неутрално

    Добре, но какво ще сложат на тяхно място. Сега няма тротоар и опасността от прегазване на пешеходец от трамвай е огромна.

    The best way to predict the future is to invent it.
  11. 11 Профил на Минас Бахдасарян
    Минас Бахдасарян
    Рейтинг: 812 Неутрално

    Тъпакова, не плещѝ глупости, всичко е за наша сметка.

    Da mihi factum, dabo tibi ius.
  12. 12 Профил на nniikkii
    nniikkii
    Рейтинг: 301 Неутрално

    Да слагат нагъсто еднометрови метлани колчета с метална капса отгоре, че да няма къде хората да си тъпчат фасовете, бъркалките и опаковките от дребни соленки и сладки – така никой няма да се блъска в тях и всички екперти просто няма как да не се съласят, че това е вариантът!!!

  13. 13 Профил на Минас Бахдасарян
    Минас Бахдасарян
    Рейтинг: 812 Неутрално

    Добре, но какво ще сложат на тяхно място. Сега няма тротоар и опасността от прегазване на пешеходец от трамвай е огромна.
    —цитат от коментар 10 на EU defender


    Предлагам, "Графа", да я консервират и запечат в капсула на времето, минимум за 100 години, та да спрем с идиотизмите.
    Ще са ми интересни коментарите на това поколение.

    Da mihi factum, dabo tibi ius.
  14. 14 Профил на Borislav Jordanov
    Borislav Jordanov
    Рейтинг: 355 Неутрално

    Тоя "ремонт" дали ще свърпи в близките две-три години?

    И защо ще наказват изпълнителя, а не проектанта?

  15. 15 Профил на maddrum
    maddrum
    Рейтинг: 592 Неутрално

    Хубаво е народа да има къде да си разбива главата, белким другия път като иде до урната почне да я използва като бюлетинопуска.

  16. 16 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4978 Неутрално

    Смешници !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  17. 17 Профил на FvH
    FvH
    Рейтинг: 710 Любопитно

    Без да защитавам ЖиПи-то... защо да е за тяхна сметка точно тая глупост?! Първо слагайте триъгълници, после махнете триъгълниците... сложете перки, махнете перките.. сега какво следва кубчета?!


    Детайла на ограничителите трябва да е в проекта, който общината е дала на изпълнителя. Той прави, каквото му възложат, както му възложат. Ако не са били възложени, а той ги е сложил разбирам, но едва ли такъв е случая.
    —цитат от коментар 2 на Doge


    В проекта няма ограничители, до колкото знам.

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  18. 18 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4653 Неутрално

    Каквото хванат с ремонти и все стават за смях!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  19. 19 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3358 Неутрално

    А този , който е одобрил проекта....няма ли да се бръкне, ???
    Строителен надзор....???

  20. 20 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 2415 Неутрално

    А тия ограничители се слагаха по препоръка на КАТ ли беше, СДВР ли , МВР или нам си кой вече. Няма ли и те да кажат нещо по въпроса?

  21. 21 Профил на mbt34598035
    mbt34598035
    Рейтинг: 285 Неутрално

    Един съвет към тая /умишлено пиша неправилно/ женица, изпълняваща несполучливо ролята на кмет на една столица, която би трябвало да е европейска, но благодарение на нея не е - да престане да обикаля телевизиите и да се оправдава като слаба ученичка, а да свърши поне в края на несполучливите си мандати малко смислена работа за благото на града и неговите жители.

  22. 22 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 1302 Неутрално

    Всъщност - всичко е за наша сметка.Ако не е до пари, е до време и неудобство, до качество и естетика.
    Но така е при ГЕРБ!За 10 години се доказаха, като повече некадърни, отколкото хитри!!!

  23. 23 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3092 Любопитно

    Само не знам ,защо махнаха тротоарите. Данчето плува в море от проблеми ,които сама си създава.

  24. 24 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2316 Неутрално

    и тва откъде-накъде... какво е общото между изпълнителя и гробарските малоумия?

    а самите 'ограничители" които ще се демонтират кой ще плати?

    а следващите?

  25. 25 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 2225 Неутрално

    Треба да си много напушен или нещо друго, за да омесиш трамваен път и пешеходна зона в едно. Нещо като да отидеш в джунглата при лъвовете и да си вървиш свободно и да си свиркаш "Аве к'во ше стане".
    Това си плаче за тротоар и е много интересно как са съгласували с КАТ, ако е имало такова нещо

  26. 26 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1304 Неутрално

    До коментар [#17] от "FvH":

    В такъв случай, трябва да са записани в заповеедната книга на строежа от проектанта или надзора, като трябва да е приложен детайл към заповедта.

  27. 27 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1304 Неутрално

    До коментар [#17] от "FvH":

    В такъв случай, трябва да са записани в заповеедната книга на строежа от проектанта или надзора, като трябва да е приложен детайл към заповедта.

  28. 28 Профил на jif44392826
    jif44392826
    Рейтинг: 895 Гневно

    Да, да, за сметка на изпълнителя, който ще си приспадне разходите от парите, които всички данъкоплатци ще му платим.
    Сит на гладен не вярваааа...

  29. 29 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1656 Разстроено

    Кметицата е тотално объркана женица:
    1. Има проект и проекта е одобрен от Инвеститора - т.е. Общината;
    2. Изпълнителя строи по одобрения проект;
    3. Строителния надзор следи да няма СЪЩЕСТВЕНИ изменения във проекта по време на строителството. Ако има такива - следва одобряване на новия проект;

    Или казано със други думи: нито кмета си разбира от работата, нито подчинените му. Но явно това е начина да набутат отново едни пари във човката на изпълнителя - Общината ще бъде осъдена за незаконосъобразно решение и така ще се замажат нещата със забавянето на ремонта - което пък е на път да бъде изравнено със първоначалния срок на строителство.

    А "великият проектант" , дето гледал проекта във Мюнхен? Него кой ще го осъди за безобразния проект? Но проекта е одобрен от Общината и вече има печат "Образен"?

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  30. 30 Профил на МОЙШЕ   ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 895 Весело

    Премахването на ограничителите на "Графа" ще е за сметка на изпълнителите.
    —цитат от коментар 0 на заглавието на статията

    Пуркоа, мари юрдечке😀?!? Да не би изпълнителите да са сложили нещо по своя инициатива?!? Сложили са това което СТЕ ИМ поръчали (веднъж "перки", втория път-тази тъпотия)! ВИЕ, тайфата некадърници от оПщината барабар с некадърните ви проектанти!!! Хич биля няма ли тази оПщина един уравновесен инДженер на средна възраст с десетина години РЕАЛЕН стаж в бранжа, та да окне "царОТ е гол/на юрдечката кюлотите и мЕришат"😀?!?

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  31. 31 Профил на МОЙШЕ   ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 895 Весело

    Тоя "ремонт" дали ще свърпи в близките две-три години?И защо ще наказват изпълнителя, а не проектанта?
    —цитат от коментар 14 на Borislav Jordanov


    Инженерски виц: Що е то архитект?

    Не е достатъчно мъж за да е инженер, и е пъзлив/недостатъчно гей да се нарече "интериор дизайнър😀!

    Майтапът настрана, и извинения към хетеро'архитектите! Ама в НОРМАЛНИ държави има едни функционери между проектантите и поръчителите които контролират изцепките/дефектите на двамата: И на развилнялите се архитектчета (повечето от които виждат "нещата" само на чертеж, и понятие си нЕмат как това изглежда в действителност), и на поръчителите (НЕКАДЪРНИ държавни/общински служители).

    Тези"междинни функционери" не бачкат безплатно, хонорарите са между 2 и 8% (ако правят и тех'надзор) от стойността на проекта. Ама се се доказали като полезни: Няяма тъпи изцепки от рода на перките по Графа, и крайният резултат е качествен! Демек оскъпяват проекта с 8 %, но предотвратяват кражби от порядъка на 15-20-30+ %, доставят качествен краен продукт ВОВРЕМЕ, не след 3-4-14 месеца.

    ЕвреЙска ни работа😀! Ама бием палестинците, УУУУУ!!!!
    До коментар [#14] от "Borislav Jordanov":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  32. 32 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4071 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Изпълнителите носят отговорност,
    но първо: Възложителите.
    Логически и по Закон за задълженията и договори.

    Кметовете и кметици, архитекти главни птици...
    ТЕ какво са си поръчали изпълнителят да свърши?

    Управленкорупционерци свършили са далавери.
    Свършили са, но и вършат.
    Докога.

    НАРОДЕ???

    "Премахването на ограничителите на "Графа"
    ще е за сметка на изпълнителите"

  33. 33 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5281 Неутрално

    Треба да си много напушен или нещо друго, за да омесиш трамваен път и пешеходна зона в едно. Нещо като да отидеш в джунглата при лъвовете и да си вървиш свободно и да си свиркаш "Аве к'во ше стане". Това си плаче за тротоар и е много интересно как са съгласували с КАТ, ако е имало такова нещо
    —цитат от коментар 25 на Хи-хи


    Хайде, стига спекулации! В много европейски столици през пешеходните зони минават трамваи и то без никакви тротоари или ограничители! Трамваите в тези зони се движат изключително бавно от съображения за сигурност!

  34. 34 Профил на Аptekar4eto
    Аptekar4eto
    Рейтинг: 240 Неутрално

    А закупуването и монтажа на новите за чия сметка ще е?

  35. 35 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4978 Неутрално

    До коментар [#33] от "vassilun":

    С каква скорост точно ? Хайде да те видим.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  36. 36 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4071 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Защо "браво", крепостен селянино?

    Служители в Община си опростяват животеца като заобикалят изискване за обществени поръчки чрез публичен търг.
    За "наши" фирми изпълнителки.

    Щом като фирмата е "наша", т.е. е привилегировано близка с некои общински служители -- редно е (и) общинските служители да носят отговорност за конспиративния непубличен фарсов "търг" за възлагане
    на изпълнение.

    Върху Община възложител се полага тежестта на Главен надзор
    наД изпълнение на "обществена поръчка".

    Подобна организирана корупция е и при така (манипулативно) наричано
    популистко "саниране" на многофамилни сгради с десетки Конституционно неприкосновени жилища Конституционно неприкосновени частни собствености
    недвижими имота всяка (сграда).

    На 17.01.2018 г в Народното Събрание на Република България се състоя възразителен процес дебат против "саниране", каквото произволно нещо е възлагано безалтернативно и в мрак против Многофамилни жилищни сгради (кооперации),
    в полза на шуробаджанашки изпълнители.

    Глас в пустиня...
    Гласът на Народното Събрание не беше чут!!!

    До коментар [#4] от "svoboden":

    В случая браво на общината.

  37. 37 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5281 Весело

    До коментар [#33] от "vassilun":С каква скорост точно ? Хайде да те видим.
    —цитат от коментар 35 на КМЕТ В СЯНКА


    Тайна е! Не казвам! :-)

  38. 38 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4425 Весело

    Сега пък ще почнат да се блъскат в транваите.....
    —цитат от коментар 5 на Nikolay Savov


    По лошо ще стане. Трамваите ще се блъскат в хората. Правото е на по-силния. На трамваите няма да им стане нищо , освен да се изцапат с човешка кожа и косми. Жалко за по-слабите, хората...

  39. 39 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4425 Весело

    Само не знам ,защо махнаха тротоарите. Данчето плува в море от проблеми ,които сама си създава.
    —цитат от коментар 23 на джендър дебне в храсталака


    Като махнаха тротоарите , трябваше да махнат и трамвайните линии и да спрат трамвайното движение по тази улица , както направиха с Витошка, като я превърнаха в пешеходна зона. Графа и без това е тясна улица и няма място за трамваи и пешеходци. Само , че трамваите няма къде да заобикалят.
    Нескопосана работа.

  40. 40 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 991 Неутрално

    Добре, но какво ще сложат на тяхно място. Сега няма тротоар и опасността от прегазване на пешеходец от трамвай е огромна.
    —цитат от коментар 10 на EU defender


    Ами например ето това:

    https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn :ANd9GcRoo12sM-gtfzhJbIQKz2d_NapdSZGsmyx_Yl5L1Xt1fQcYMu5-kA

    Стилен вариант на старите черно-бели колчета, впрочем оказали се много сполучливи за целта.

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  41. 41 Профил на jappy68
    jappy68
    Рейтинг: 338 Весело

    До коментар [#35] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Със "съобразена", естествено.

  42. 42 Профил на zegi
    zegi
    Рейтинг: 520 Неутрално

    До коментар [#39] от "tacheaux":
    За трамваите ще направят тунел от Перловската ... до съдебната палата, да речем.
    Ма и аз кво се обаждам. Като нищо ще го прочетат и ... Това са.. милиард , може би...

  43. 43 Профил на 4i4oti
    4i4oti
    Рейтинг: 1084 Неутрално

    А бе,малоумници,КОГА ще направите нещо като хората, бе?!
    —цитат от коментар 9 на val1320


    Каквото и да се измисли все някоя патка ще пострада на улицата и даде нов повод на протестерите да плюят по Фандъкова.

  44. 44 Профил на z_axis
    z_axis
    Рейтинг: 186 Неутрално

    Тези ограничители изглеждат неудачни. Кой е виновен е друга тема.

    Но, това не променя факта, че българин доволен - нема. Угодия нема.
    Каквото и да се направи все е зле/лошо. Абсолютно под всяка такава статия коментарите са такива.

  45. 45 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4578 Любопитно

    Всички плювт изпълнителя, НО изпълнителят работи по одобрен и утвърден проект. Кой е одобрил колчетата?

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  46. 46 Профил на lks24520573
    lks24520573
    Рейтинг: 263 Неутрално

    Всичко е точно, изпълнителят не носи отговорност за проекта и нищо не е длъжен да плаща. КАТ бил наредил за сигурността на пешеходците. А новите ограничители, които ще се поставят, кой ще ги плаща. Столична община непрекъснато е в цикъл "ремонт на ремонта". Фирмата за ремонта на "Графа" е същата , която прави ремонт на НДК , където плочките се начупиха един месец след ремонта. Такава фирма веднага влиза в черен списък и не се допуска до ремонти на общиски обекти.

  47. 47 Профил на csx30583975
    csx30583975
    Рейтинг: 610 Неутрално

    Айде, ще ги премахнат тези ограничители, за да бъде доволен КАПРИЗНИЯТ столичанин! Аман от капризи! Как народът с това мислене ще е добре?!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK