Туристите, дошли за забавления в София, оставят повече пари от бизнес гостите

Реставрираният исторически център на Сердика се превърна в задължителна дестинация за гостите на столицата.

© Надежда Чипева, Капитал

Реставрираният исторически център на Сердика се превърна в задължителна дестинация за гостите на столицата.



Най-големи суми оставят на ден чужденците, дошли за забавления и на екскурзия в София, а не пристигналите по бизнес дела. Общо 9% от забавляващите се туристи плащат над 400 лв. дневно при престоя си, докато почти половината от бизнесмените минават с между 51 и 100 лв. на ден, сочи доклад на общинската инициатива "Визия за София". За проучването са били интервюирани 258 чужденци от 28 държави, пребивавали у нас през ноември м.г.


Добронамерени хора са софиянци, цените са ниски и храната е вкусна, е преобладаващото впечатление у чужденците. Като минуси те посочват лошата настилка на тротоарите, нивото на чистотата, поддръжката на сградите, както и оскъдната информация за културните забележителности.


Градът се възприема като дестинация, интересна предимно за младите, като 17% от интервюираните го сравняват с Букурещ, други 17% - със Загреб, 12% - с Белград, 7% - със Скопие, а 2% дори виждат прилики с Атина.




Най-предпочитани за нощувка от чужденците са наетите апартаменти (чрез AirBnB) – 37%, в хотели спят 33%, а в хостели – 15%.


Приходите от дейности, свързани с хазартни игри и залагания, имат най-голям дял в постъпленията от туризма за софийската икономика – 44.8%. Далеч по-малко осигуряват заведенията за хранене със 17.2%, туроператорите - 13.2%, а хотелите – 13.1%.


Общата сума на приходите от туризъм в софийската икономика достигнаха 3.4 млрд. лв. и този сектор се нареди сред трите най-доходоносни заедно с информационните технологии и бизнес услугите, посочва докладът на "Визия за София". През 2017 г. броят на туристите е нараснал с 13% спрямо предишната година, а броят на нощувките – с 15%, отчита изследването. Регистриран е и огромен скок в броя на туристите, обслужени на летището като пристигащи и заминаващи – 6.5 млн души. Това е ръст с 30% спрямо предишната 2016 г. и очертава тенденцията две трети от чужденците да пътуват със самолет до столицата ни. Ръстът е заради нискотарифните авиокомпании, които през 2017 г. откриха нови линии и учестиха полетите си до София.


Докладът на "Визия за София" препоръчва на Столична община да търси подходи за обединяване на дейностите между туристическия бизнес и фармацевтичния, който също е сред динамично развиващите се в града. Идеята е София да се включи като дестинация в набиращия популярност в цял свят здравен туризъм. Той включва спа и балнеоложки услуги, както и т. нар. персонализирана медицина, включваща авангардни биотехнологии. В тази сфера столицата има вековни традиции и е въпрос на предприемчивост от Столичната община да ги съживи и развие.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK