Десет трамвая "нов внос" купува Столична община от Чехия

Трамваите от модела Т6А5 се движат по линия №20.

© Анелия Николова

Трамваите от модела Т6А5 се движат по линия №20.



Столичната община ще купи 10 трамвая втора употреба от Чехия. Те ще са от широкорелсовия вариант "Татра", който е 1435 мм. Мотрисите са реновирани и този модел Т6А5 вече се доказа като безшумен и удобен за качване в София. Друг мотив за покупката е, че купените досега трамваи от същия модел не са имали нито една сериозна техническа повреда. Те струваха по 40 хиляди лева всеки.


Предишната покупка на чешки трамваи е през 2017 г. и обслужват линия 20.


Сегашната поръчка ще бъде финансирана със средства от Специализирания общински приватизационен фонд. Неговият председател Орлин Алексиев и зам.-кметът по финансите и транспорта на Столична община Дончо Барбалов ще внесат предложението за сделка за гласуване в Столичния общински съвет в четвъртък, 18 април.
Новите 10 чешки мотриси ще обслужват линиите № 20 и 22.

Коментари (125)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Kotarak
    Kotarak
    Рейтинг: 931 Неутрално

    Събрахме боклуците на хората.... Заради корупция - колко се оскъпяват изкуствено ремонтите, колко нищо не се прави в кварталите... Колко далеч пред нас са един Белград, едно Скопие.... Тъжно е. Но така ще бъде. Ще се клатим в тези стари кошници още поне 20 години.

  2. 2 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1920 Неутрално

    Столична Община ще събере уникален подвижен ретро-парк. Макар, че зелените "корнишончета" много ми харесват, все пак са стари.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  3. 3 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 13009 Неутрално

    Вече и от Чехия купуваме втора употреба. Всяка страна, дори по-малката Хърватия си произвеждат трамваите, а ние?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  4. 4 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2134 Любопитно

    🤔интересно, а българските чиновници, леки автомобили за себе си, също от втора употреба купуват😳

  5. 5 Профил на Miguel Ramierez
    Miguel Ramierez
    Рейтинг: 1274 Неутрално

    Стига сте ревали. Отидете по света да видите, че навсякъде има нови и стари превозни средства и в градския транспорт и в обикновените хора. Българинът все мрънка, да се забранели старите коли - стари коли има навсякъде. Нищо не е 0 и 1. И отново, стига с тоя олинклузив, автобусни екскурзии, POB, и тн; идете и вижте как живеят хората в градовете им. Ще ви олекне, макар да има опасност да видите и че живеят добре, въпреки стари автобуси и коли.

    1.618
  6. 6 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 812 Неутрално

    До коментар [#1] от "Kotarak":

    Много са си окей даже. Трамвайният парк на Прага е една от гордостите на града, не се пестят средства ни за ремонти, ни за обновление. То проблемът им идва, като дойдат тук. Ония старите немски циклопи, дето ги бяха домъкнали от Касел ли, къде ли, бяха в супер за годините си състояние. Тук им разказахме играта, чак болно ми беше да гледам как ги вандализират.
    Впрочем, ти сещаш ли се какви хора се возят в тези трамваи и според теб, заслужават ли мотриси за по над милион парчето? В трамвай 22, по който сега движи първата партида чешки мотриси, съм виждал живи кокошки навремето. Купил ги човекът от пазара и айде на трамвая. И то само това да беше.

  7. 7 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4627 Неутрално

    Да закупят и готовото речение за продажба на билети —от автомати на спирката (с монети и карта безконтактна), вътр в трамвая безконтактно плащане, от водача на завишена кръгла цена и с СМС от мобила.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  8. 8 Профил на Matrix
    Matrix
    Рейтинг: 145 Неутрално

    До коментар [#3] от "penetrating":
    Можеше да дава работа на доста хора!
    Но на Завода му еВаха мамата, седи пуст и чака някой готин "инвеститор" да бутне рушветче в община Красно Село и да го "купи" за да се роди поредният скапан комплекс и да задръсти и без това пренаселеният Борис Три(по бай Хуй)

  9. 9 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1513 Неутрално

    За парите дадени до сега за такива превозни средства като трамвай мотриси да метрото и прочеее, щяхме да привлечем ГОЛЯМ производител на такива возила и да произвеждаме и продаваме, ама, ... , как беше, наЩа кучка на наЩо куче не дава..

  10. 10 Профил на Matrix
    Matrix
    Рейтинг: 145 Неутрално

    До коментар [#9] от "442":

    Ако сметнеш колко сме дали за МАН-овете, тия новите по 250К евро единия, щяхме да си направим завод, да купим патенти и да правим автобуси!
    Но няма кой д аиска рушветчета после....

  11. 11 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4627 Неутрално

    До коментар [#7] от "DDR":

    Ето я тука системата за билети
    https://m.dnevnik.bg/ot_vas/novini_ot_vas/2019/04/13/3419022_kak_da_si_kupim_biletche_za_gradskiiat_transport/

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  12. 12 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4125 Неутрално

    По-добре от Чехия "втора ръка", отколкото нови китайски ментета, като ония дизели уж Евро 6

  13. 13 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 812 Неутрално

    До коментар [#10] от "Matrix":

    Че то завод имаше - "Чавдар" в Ботевград. Даже и автобус правеха, търкаляха ги по линия 280.

  14. 14 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1051 Неутрално

    "Сегашната поръчка ще бъде финансирана със средства от Специализирания общински приватизационен фонд. "
    Що така бе - парите за билетчета не стигат ли?

  15. 15 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 812 Неутрално

    До коментар [#12] от "historama":

    Ако визираш ония щайги Ютонг, само като ги видя и ги псувам. То едни бляскави надписчета, то един претенциозен евтиняк... Ама това е, платил си е бай китаец на когото трябва и сега ще се рекламира, че автобусите му се купуват в ЕС.

  16. 16 Профил на Matrix
    Matrix
    Рейтинг: 145 Неутрално

    До коментар [#14] от "Лео":

    Не само парите за билетчета не стигат !
    Крадат и онези от зелена зона и вместо да правят паркинги, ги наливат в Адският Транспорт

  17. 17 Профил на Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Рейтинг: 1441 Весело

    Що па нов внос? Що па не стар внос?

    Най- добрия робовладелец е този който успее да убеди робите си че са свободни хора!
  18. 18 Профил на Matrix
    Matrix
    Рейтинг: 145 Неутрално

    До коментар [#12] от "historama":

    Май не си прав тук!
    Бая вдигнаха качеството на всичко китайците!
    Казюват, че тия оранжевите автобуси Ютонг били много здрави, а са и тихи и комфортни !

  19. 19 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1500 Неутрално

    До коментар [#1] от "Kotarak":

    абе какво да ти кажа? Швейцарските трамваи дето ни ги подариха на 40год. пак са по добре от новите полски, да не кажа че и по дълго ще ни служат

  20. 20 Профил на kopo
    kopo
    Рейтинг: 354 Весело

    Статия за широкорелсови чешки Татра, снимка от теснорелсов полски Песа...

    А трамваи се опитваха да правят в София в държавно-общинския завод. С машинен парк на 50+ години и инженерен състав за по 700лв. на месец. Кой знае защо не се получаваше читав краен резултат. Всъщност беше по-зле и от опита на "Чавдар" да копират автобусите на МАН в средата на '90-те.

  21. 21 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1500 Неутрално

    До коментар [#13] от "Killing Joke":

    още си вървят чавдарите по 280. вече 25 години и изобщо не са зле. Друг е въпроса, че само надписа и тук там някоя теникия е чавдар, останалото е powered by MAN

  22. 22 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1500 Неутрално

    До коментар [#3] от "penetrating":

    „ Даже„ от Чехия . Чехите байно, са еднс отбводещите държави в машиностроенето, с традиции за които много други могат да мечтаят

  23. 23 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    До коментар [#7] от "DDR":

    Мангасарян по кой метод да плаща ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  24. 24 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    До коментар [#13] от "Killing Joke":

    Всички единични в София доскоро бяха такива.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  25. 25 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1500 Неутрално

    До коментар [#20] от "kopo":

    пишеш на изуст да ти кажа. Т.нар. трамкар не знам нещо.да е разработвал по скоро се опита да понапудри старото бг производство. А чавдар нищо не е копирал, направо си се внадвше МАН и се сглобяваше

  26. 26 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1065 Неутрално

    До коментар [#9] от "442":Ако сметнеш колко сме дали за МАН-овете, тия новите по 250К евро единия, щяхме да си направим завод, да купим патенти и да правим автобуси!Но няма кой д аиска рушветчета после....
    —цитат от коментар 10 на Matrix


    MAN-овете са по европейска програма с 80% финансиране от ЕС и са едно от малкото неща. което прави транспорта да прилича на европейски такъв.

  27. 27 Профил на Родолюбец
    Родолюбец
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#9] от "442":Ако сметнеш колко сме дали за МАН-овете, тия новите по 250К евро единия, щяхме да си направим завод, да купим патенти и да правим автобуси!Но няма кой д аиска рушветчета после....
    —цитат от коментар 10 на Matrix


    Ми нали на времето произвеждахме. Специално градските "аквариуми" никой не искаше да ги купува.

    Родолюбец
  28. 28 Профил на Matrix
    Matrix
    Рейтинг: 145 Неутрално

    До коментар [#25] от "uq":

    Вярно е така....
    Тоест, напрювиха следното- НАПРАВИХА ПО ГРОЗНИ ОТВЪН старите готини заоблени български трамваи.... и почнаха да произвеждат онея ръбатите грозотии
    Така си спомням аз :)

  29. 29 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1065 Неутрално

    До коментар [#13] от "Killing Joke":

    Чавдарите по 280 се търкаляха по 280 някъде в средата на 90-те и много скоропостижно се скапаха предимно отвътре (българската част). Останаха само оранжевите МАН-ове, които все още си вървят. Казвам, че се опитахме да правим нещо, но не се получи. Знам, че не ви се харесва истината, но за да развиваш подобна конкурентна на европейското автомобилостроене дейност, е необходим финансов, технологичен и човешки капитал, които ние нямаме.

  30. 30 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1500 Неутрално

    До коментар [#27] от "Родолюбец":

    бегееца е така. Да произвеждаме та да произвеждаме, а после псува и вика „българска работа„ и да, разбира от всичко предприятив отваря, затваря, строи стадиони...лесна работа

  31. 31 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    До коментар [#14] от "Лео":

    Те са за "други" нужди.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  32. 32 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    До коментар [#16] от "Matrix":

    Нищо не наливат. УСВОЯВАТ ГИ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  33. 33 Профил на kopo
    kopo
    Рейтинг: 354 Весело

    До коментар [#25] от "uq":

    Не съм споменавал "разработка". Използвах "прави", защото "прозивежда" има по-различен смисъл.
    "Чавдар" никога не купи пълен лиценз на МАН, взе задвижването и се опита сам да съчини остатъка. В сравнение с тогавашните 20 годишни Икарус биваше, но до там.

  34. 34 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 812 Неутрално

    До коментар [#21] от "uq":

    Мисля, че нещо бъркаш. Виж пост 29 - моите спомени също са такива. Страшно бързо ръждясаха и ги разкараха от 280. За последно видях подобен по линия 117, ако не се лъжа.

  35. 35 Профил на ohg30520577
    ohg30520577
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#20] от "kopo":

    Немската, Бургас, Б-клас, 1969-1974?
    :-)

  36. 36 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 812 Неутрално

    До коментар [#29] от "Индиана":

    Не споря.
    То даже "Чавдар" беше копие на Сетра, ако не се лъжа. Имаше едни "Преслав", те също бяха някакво копие, май на чешка машина. Камионите "Мадара" пък си бяха директно "Шкода".

  37. 37 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1500 Неутрално

    До коментар [#33] от "kopo":

    е ти какво очакваше? Да направят автобус по-добър от ман ли? Ман идваше скъп и това беше вариант на поносима цена да се снабдим с нови прилични автобуси. Какво лошо има? Никога не.е била идея да се купува пълен лиценз или да се изнася

  38. 38 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    До коментар [#26] от "Индиана":

    Тези пари ако се бяха дали да местно производство щяха да генерират работни места и добавена стойност да години напред.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  39. 39 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    До коментар [#29] от "Индиана":

    Я ни разкажи нещо и за Мадара !!! Голям"разбирач" си.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  40. 40 Профил на kopo
    kopo
    Рейтинг: 354 Неутрално

    До коментар [#35] от "ohg30520577":

    Тц, нищо общо.

  41. 41 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 550 Неутрално

    Всъщност сделката е изключително добра!

    Салонът е подменен с нов.
    Електродвигателите и в цялост задвижващата система имат изключително дълъг живот.

  42. 42 Профил на kopo
    kopo
    Рейтинг: 354 Разстроено

    До коментар [#33] от "kopo":е ти какво очакваше? Да направят автобус по-добър от ман ли? Ман идваше скъп и това беше вариант на поносима цена да се снабдим с нови прилични автобуси. Какво лошо има? Никога не.е била идея да се купува пълен лиценз или да се изнася
    —цитат от коментар 37 на uq


    Очаквам или да се прави нещо читаво, или да се затваря безсмисленото производство.

  43. 43 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 812 Неутрално

    До коментар [#38] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Аз лично смятам, че щяха да отидат за къщи в Барселона и тераси по 180 кв.м.

  44. 44 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2475 Неутрално

    За 40 000лв са направо подарък спрямо милион да нови трамвай. Кофтито е, че общината просто бракува старите и си оставаме пак със старата плътност на транспорта - чакаш мотриса по 17 минути и като трябва да се прекачиш един път и си пак отишъл на 1 час пътуване с ГТ спрямо 15 мин с кола или 20 с велосипед.

  45. 45 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2405 Неутрално

    Журналистите, маааалко да сте се пообъркали? Какви са тия мотриси, па макар и втора употреба за 40 000лв???

    В трамвая само желязото на вторични е повече пари. Да не сте пропуснали една нула?

    Ако са по 40к, веднага взимайте барем 100 броя и подменяйте всичко!

  46. 46 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1336 Любопитно

    До коментар [#1] от "Kotarak":

    Колко далеч пред нас са един Белград, едно Скопие....
    —цитат от коментар 1 на Kotarak


    Как точно са пред нас Белград и Скопие? Не тебе спомените са ти май отпреди 1989 г....

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  47. 47 Профил на kopo
    kopo
    Рейтинг: 354 Весело

    До коментар [#26] от "Индиана":Тези пари ако се бяха дали да местно производство щяха да генерират работни места и добавена стойност да години напред.
    —цитат от коментар 38 на КМЕТ В СЯНКА


    "Генерирането на работни места" беше любима практика на непрежалимата ти Народна власт. В резулат за 45 години НБР фалира 3 пъти, т.е. средно на всеки 15 години.
    За сравнение - в следващите 30 години на калпава пазарна икономика и фасадна демокрация фалитите на РБ са сумарно 0 (нула).

  48. 48 Профил на Matrix
    Matrix
    Рейтинг: 145 Неутрално

    До коментар [#26] от "Индиана":

    Добре де, какво пречи да купим лиценз-а и да ги произвеждаме тук?

  49. 49 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2405 Неутрално

    До коментар [#38] от "КМЕТ В СЯНКА":

    То ако ги бяха дали на теб, тогава пък да видиш.... ама на. Кмет без портфеил :)

  50. 50 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2412 Неутрално

    Със сегашните немски таралясници по линия 22 се снимат немци за спомен. Те немците не вярват, че е възможно това нещо още да е в движение. Не знам коя година са производство, но са много стари.

  51. 51 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1336 Любопитно

    До коментар [#48] от "Matrix":

    Кой да купи лиценза? Държавата? Това нещо умря още 1989 г...

    Направи си фирма, купи лиценза и прави трамваи на воля.

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  52. 52 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 491 Неутрално

    До коментар [#47] от "kopo":

    Като изключим фалита при другаря Жан Виденов.

  53. 53 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4627 Неутрално

    До коментар [#7] от "DDR":Мангасарян по кой метод да плаща ?
    —цитат от коментар 23 на КМЕТ В СЯНКА


    Според това, какво е определила общината. Всички плащат. Често контролата върви с двама въоръжени общински полицаи. В случай на нужда викат подкрепление от нормалната полиция. И хич не си поплщват с шамарите и за светлозелените и за тъмнозелените.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  54. 54 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 2145 Весело

    До коментар [#38] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Щеше да има работни места за на учинайката на третия братовчед на изпълнителния директор и за щерката на братовчеда на зълвиния син на Дилян Дичев (който е уредил изпълнителния директор). Освен тях щеше да има и работни места за по 800 лв. като в БДЖ и високо качество на предоставяната услуга като в същия мастодонт.
    Общо взето завод-мечта! Сума ти гласове на зависими от управляващите хора, които периодично ще бъдат подсещани чий ръка да целуват и за кого да гласуват.

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  55. 55 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 812 Неутрално

    До коментар [#48] от "Matrix":

    Ами, нищо. Правиш фирма, купуваш и ги произвеждаш.
    Само дето смятам, че ще излиза по-евтино просто да ги купим, отколкото да потъват едни пари незнайно къде (в случай, че фирмата е държавна).

  56. 56 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2475 Неутрално

    До коментар [#45] от "niakoi_si":

    Не става - в общината повече харесват проектите за покупка на нови по 3.5 милиона единия (комисионни вероятно):

    https://www.dnevnik.bg/biznes/2017/10/22/3063999_sofiia_shte_kupi_13_novi_tramvaia_ot_shkoda_za_463_mln/

  57. 57 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 2145 Неутрално

    До коментар [#48] от "Matrix":

    Нищо не ти пречи. Ама ако идеята ти всъщност е от типа "дайте да дадем", препоръчвам да прочетеш предния ми коментар, в който ясно съм разписал защо е лоша идея да купуваМЕ каквото и да било.

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  58. 58 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1258 Неутрално

    Може ли дебелос..ците в общината и тези в апрламента да се возят също на стари коли, а най-дибре да ползват градски транспорт, а не служебни автомобили.

  59. 59 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 812 Неутрално

    Добре, да видим.
    Значи, нов трамвай "Шкода". 13 броя - 50 млн. лева. Голяма сума, няма спор.
    От другата страна - държавно предприятие за производство на трамваи. Отсега мога да се обзаложа, че ще пада яко точене на пари, всякакви "командировъчни" и "консултантски услуги", сключване на договори с фирми на братя и сестри, назначаване на куп роднини на синекури. Всички тези хора ще бъдат назначавани заради послушание, а не заради умения. Разбирай - неефективни, но верни. Убеден съм, че като теглим чертата, купуването ще ни излезе по-евтино от нещо подобно.

  60. 60 Профил на kopo
    kopo
    Рейтинг: 354 Разстроено

    До коментар [#52] от "Oggie Petkov":

    Тц, тогава имахме хиперинфлация и икономичекса (до)катастрофа, но не и фалит на държавата.

  61. 61 Профил на Petko Popov
    Petko Popov
    Рейтинг: 316 Неутрално

    българинът си е бил вехтошар и такъв ще си остане. чехите да продават тези мотриси ,значи че искат да им вземат парите и да се търват от тях , това е изгодната сделка.
    Ниикой не за хвърля хубавото. Преди години един познат се хвалише колко изгодно е купил кола от Германия, да изгодно , но само за няколко години, колата се разкапа. Ремонтите са скъпи, а резервните части още по-скъпи, в крайна сметка кон за кокошка

  62. 62 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    До коментар [#47] от "kopo":

    Хайде да не отваряш теми, по които нищо не знаеш. Оная държава каква армия и оръжие поддържаше, Колко пътища построи и поддържаше.
    САМО със собствени средства бЕЗ еврофондове !!!
    Малко като помислиш тогава се обаждай.
    Според теб "умньо мамин" САЩ в момента във фалит ли са(технически) или не ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  63. 63 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    До коментар [#45] от "niakoi_si":

    Толкова са; виж и статията отпреди 2 години. Това са все пак трамваи на по 20 години, колкото и добре да изглеждат...

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  64. 64 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2412 Неутрално

    В немските трамваи дето се движат сега имаше и смъртен случай. Трябваше отдавна да са подменени. И хубаво ако сменят всички. Не е нормално в европейска столица да има трамваи толкова стари.

  65. 65 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1336 Весело

    До коментар [#62] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Предлагам ти да си се върнеш в онази държава... Намери най-лесния начин как.

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  66. 66 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1888 Весело

    Вече и от Чехия купуваме втора употреба. Всяка страна, дори по-малката Хърватия си произвеждат трамваите, а ние?
    —цитат от коментар 3 на penetrating


    Виждали ли сте български трамваи? По-добре е да не виждате - ще се почувствате здраво пенетриран от таланта на владайските майстори, оставили ръцете си в тези машини!

  67. 67 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    До коментар [#49] от "niakoi_si":

    Аз мога доста повече от всеки един гербераст и съм го доказал на практика. Вероятно викаш друг дори и за пироните у вас.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  68. 68 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    До коментар [#54] от "Darulio":

    И това го има.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  69. 69 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    До коментар [#50] от "anonim440":

    Преди 1960 г.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  70. 70 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    До коментар [#53] от "DDR":

    Вервай си. Контролите масово се правят на слепи и ги ОТМИНАВАТ.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  71. 71 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    До коментар [#64] от "anonim440":

    Смачкаха главата на едно детенце при Младежкия.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  72. 72 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    До коментар [#65] от "nv":

    Сега като върнете чл. 1-ви и готово. Нали за това се борите.
    И пиши по темата. За проблемите и кражбите в ГТ на София.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  73. 73 Профил на vasill
    vasill
    Рейтинг: 498 Неутрално

    Орлин Алексиев - оглавява НЕофициалната комисия за обществени поръчки в СО ! Ходи на работа с охрана и бронирана кола... Иначе добре, чехите ни подариха тези трамваи, че да има читави трамваи на повече от две линии 40 000лв. е подарък, просто не са могли сигурно да ги изпишат без пари.

  74. 74 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 812 Неутрално

    До коментар [#50] от "anonim440":

    Ако не ме лъже паметта, края на 1950-те, или началото на 1960-те.
    Но, пак повтарям, бяха в много добро състояние.
    Качваш се в трамвая, вътре баби мъкнат зарзават, туби вода, някой кокошчица си носи в касетка за хляб, смрадливи скитници се свили по седалките и спят. Е, колко време да останат в приличен вид :)

  75. 75 Профил на zaki
    zaki
    Рейтинг: 471 Неутрално

    До коментар [#13] от "Killing Joke":

    До коментар [#10] от "Matrix":Че то завод имаше - "Чавдар" в Ботевград. Даже и автобус правеха, търкаляха ги по линия 280.
    —цитат от коментар 13 на Killing Joke

    Забравил си драги. По линия 280 - Университета - Студентски град винаги са били съчленени автобуси - Икаруси , още от края на 70-те години. Чавдарките бяха до крайните села и квартали Лозен , Драгалевци , Банкя , Нови искър. Или до някои вътрешно квартални дестинации с тесни улички - примерно 72 до редута.


  76. 76 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2405 Неутрално

    До коментар [#67] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Знаем какво можеш и какво ти е на душичката.
    Дори студент начален курс по психология може да те анализира само по постовете в Дневник :)

  77. 77 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 812 Неутрално

    До коментар [#75] от "zaki":

    Заки, на този автобус: http://www.sofia-transport.eu/images/trams/Avtobusi_resized/CHAVDAR_141.JPG съм се возил по линия 280. Имаше го и по 94, ако не ме лъже паметта.

  78. 78 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 324 Неутрално

    Всичко опира до отношението между - състояние / цена ..
    Ако тези 10 са на цената на 2-3 нови, но са в добро състояние, защо да не се вземат.

    Друга тема е какво ще подменят, тъй като така или иначе по 20-22 се движат техни предшественици.. Незнам дали си струва инвестицията или са пари на вятър..

  79. 79 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2405 Неутрално

    До коментар [#61] от "Petko Popov":

    Има една много проста. но умна приказка за теоретици като теб:

    "Старо, старо, а без ич?"

  80. 80 Профил на kopo
    kopo
    Рейтинг: 354 Гневно

    До коментар [#47] от "kopo":Хайде да не отваряш теми, по които нищо не знаеш. Оная държава каква армия и оръжие поддържаше, Колко пътища построи и поддържаше.САМО със собствени средства бЕЗ еврофондове !!!Малко като помислиш тогава се обаждай. Според теб "умньо мамин" САЩ в момента във фалит ли са(технически) или не ?
    —цитат от коментар 62 на КМЕТ В СЯНКА


    И какво точно правеше БНА, въоръжена с разкапващо се зарадуи липса на средства съвеЦко въоръжение? Осигуряваше хубав живот на неграмотни селяндури с пагони?
    Колко точно пътуща построи със собствени средства НРБ? В сравнение с РБ и в сравнение с Царство България? Колко човека годишно умираха по тях?
    И какво общо имат САЩ?!

  81. 81 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2405 Неутрално

    До коментар [#63] от "nv":

    Това са смешни пари, ако чехите имат в повече за продаване, да ги взимат всичките!

    Направо да обявят една дарителска сметка и да им съберем парите, баси толкова струва една нова кола нисък клас...

  82. 82 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4627 Весело

    До коментар [#53] от "DDR":Вервай си. Контролите масово се правят на слепи и ги ОТМИНАВАТ.
    —цитат от коментар 70 на КМЕТ В СЯНКА


    С такъв манталитет - такава държава. Народ от форумни храбреци.
    Настроение - съжалително-подигравателно.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  83. 83 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 2145 Весело

    До коментар [#78] от "sv3tli0":

    Тези десет сумарно са на цената на 1/3 нов.

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  84. 84 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    До коментар [#73] от "vasill":

    Имат условие да ги подарят, за да получат транш евросубсиддии.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  85. 85 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Весело

    До коментар [#76] от "niakoi_si":

    Искаш ли да се пробваш срещу мен ? Стиска ли ти ?!?!? мога и срещу вожда ти да излезна на ментален двубой. Нали не мислиш, че си на неговото ниво?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  86. 86 Профил на simko4
    simko4
    Рейтинг: 405 Неутрално

    Ако са здрави и чисти, нямам против.

  87. 87 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Весело

    До коментар [#80] от "kopo":

    Прочети и се ограмоти. Всичко го има налично в мрежата. Апропо още сме с предимно руско оръжие ако не ти е известно. Или и това оспорваш"умньо на мама ти " !!!
    ДА ТЕ ПИТАМ КОГА ЩЕ ПРИКЛЮЧИТЕ ГРАФА !?!?!?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  88. 88 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2405 Неутрално

    До коментар [#85] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Надценяваш се. Не за друго, а мислиш, че на някой му пука :)

  89. 89 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    До коментар [#82] от "DDR":

    За това ви плащаме. изпълнявайте си задълженията и ги глобявайте .

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  90. 90 Профил на Кум Лисан
    Кум Лисан
    Рейтинг: 345 Неутрално

    Като знам какво ще заменят са си направо прекрасни.

    Много хитър
  91. 91 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Весело

    До коментар [#88] от "niakoi_si":

    Пробвай се и го докажи. Аз съм готов моментално. Искаш ли и с вожда ти по телевизията да видим кой знае повече?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  92. 92 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Весело

    До коментар [#90] от "Кум Лисан":

    +++

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  93. 93 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1888 Весело

    Аз мога доста повече от всеки един гербераст и съм го доказал на практика.
    —цитат от коментар 67 на КМЕТ В СЯНКА


    Брилянтен пример за това какво украшение е скромността, почитания, г-н Кмет ;)

  94. 94
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  95. 95 Профил на Nimart
    Nimart
    Рейтинг: 3841 Весело

    Стари неща ку-у-п-у-у-в-а-а-м...

  96. 96 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 13009 Неутрално

    До коментар [#8] от "Matrix":

    Точно това имам предвид и аз. Ние намираме работа на предприятия в чужбина. Така няма да стигнем далече. Браво на чехите и хърватите, но жалко за нас.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  97. 97 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 13009 Неутрално

    До коментар [#22] от "uq":

    "Даже" в случая се отнася до нас, не до чехите. Започнахме с Германия, Швейцария, пробвахме Полша и Хърватия. Сега Чехия, но никога България...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  98. 98 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Весело

    До коментар [#93] от "Манчо":

    Скромността е за тези, които нямат никакви други качества ! Виж бойко - скромен ли е ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  99. 99 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 13009 Неутрално

    До коментар [#66] от "Манчо":

    Е как да ги направят, като купуваме от другаде :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  100. 100 Профил на T
    T
    Рейтинг: 345 Неутрално

    До коментар [#46] от "nv":

    .. трябва да се ходи повече из Европата за да се види как е градския транспорт! В София не е лош, паркът вече е осъвременен и в голямата си част е електро, което е ОК откъм кражби и злоупотреби, за въздуха- не го коментирам! Скопие и Белград са абсолютно дъно, и дума не може да става за сравнение със София! В Скопие няма и един трамвай, в Белград едвам сега се напъват за една линийка на метрото по стар съветски проект от 80-те!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK