Метрото от "Красно село" до бул. "Вл. Вазов" ще тръгне до края на годината, обяви Фандъкова

Прозрачни предпазни стени разделят перона от трасето на метровлака.

© Надежда Чипева

Прозрачни предпазни стени разделят перона от трасето на метровлака.



Първият етап на строителството на третия метродиаметър е готов и се тества трасето между станция "Красно село" и следващата "Бул."България" при кръстовището с бул. "Ив.Гешов". Метровлаковете са 20, вече не са руски, а австрийско-полско производство на фирмата "Сименс". Те са напълно автоматизирани и ще се движат без управление от водач. Въпреки това, ще има машинист, който ще наблюдава слизането и качването на пътниците и ще подава сигнал на автоматиката да затвори вратите.


Новите метровлакове "Сименс" са напълно автоматизирани и се управляват с радиосигнал, но в София те ще имат и водач за по-голяма безопасност при слизане и качване на пътниците.

© Надежда Чипева

Новите метровлакове "Сименс" са напълно автоматизирани и се управляват с радиосигнал, но в София те ще имат и водач за по-голяма безопасност при слизане и качване на пътниците.


Новост са преградните стени на пероните. Те са от стъкло и ще предпазват от падане на релсите. Самоуправляващите се влакове ще спират така, че вратите им да съвпадат с вратите на предпазните стени.




До края на годината ще бъде пуснато в експлоатация трасето от станция "Бул. "Цар Борис III", която е при пазара "Красно село" до станция "бул. Вл.Вазов", обяви кметът Йорданка Фандъкова. Разстоянието е 8 км, ще има 8 метростанции и стойността е 398 млн. евро, осигурени по оперативна програма "Транспорт", от тях 77 млн. евро съфинансиране.


Стоян Братоев, директор на "Столичен метрополитен", качи на нов метровлак кмета Фандъкова и журналисти. Движението е много тихо и плавно, седалките са твърди и при спиране се пускат три звукови и три червени сигнала преди да се отворят вратите.


Вторият етап на третата линия на метрото трябва да приключи в средата на 2020 г. От него са готови 65%, каза Фандъкова. Дължината му е 4 км и е от станция "Цар Борис III" през "Овча купел" до кв. Горна баня, където ще има връзка с жп линията София-Перник.


"С тези общо 12 км на третата линия на метрото ще постигнем до 25% намаляване на трафика в зоните, където ще минава. Ще се спестят 11 000 т вредни емисии и очакваме по това трасе дневно да се движат 130 000 души", обяви кметът на София.


Метрото от "Красно село" до бул. "Вл. Вазов" ще тръгне до края на годината, обяви Фандъкова

© metropolitan.bg

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK