Автоматични прегради ще се монтират на перона и на старите метростанции

Станция "Красно село" от строящия се трети лъч на метрото. Обезопасителни прегради отделят чакащите на перона пътници от метровлака

© Надежда Чипева

Станция "Красно село" от строящия се трети лъч на метрото. Обезопасителни прегради отделят чакащите на перона пътници от метровлака



Общинското дружество "Метрополитен" обяви поръчка за автоматични прегради на перона на метростанции "Опълченска" и "Стадион "Васил Левски". Те се поставят за обезопасяване и се отварят автоматично при спиране на влака. Прогнозната им стойност е 3.2 млн. лв. без ДДС. По преценка на възложителя същият изпълнител може да достави обезопасителни съоръжения за още 10 метроспирки за нови 15 млн. лв. без ДДС. Първите две метростанции ще бъдат оборудвани в рамките на 12 месеца след сключване на договора, а останалите 10 - в следващите 24 месеца, съобщава "Капитал".


Обезопасителни прегради вече са поставени на пероните на новия, трети лъч на метрото, който ще свързва кв. "Горна баня" с кв. "Левски". Частта му от "Овча купел" до "Подуяне" ще заработи през есента на тази година. Заради предимствата на обезопасителните прегради Столичната община взе решение да поръча такива и за най-натоварените спирки на първите два метродиаметъра.


Изпълнителите трябва да затворят с прегради пероните в зоната на спиране на влака, която е с дължина 85 м. Височината на предпазните съоръжения трябва да е 170 см. На първия и втория лъч на метрото няма автоматично спиране на влака - той се управлява от машинист. Това налага да се разработи табло, снабдено със сензори, които да отчитат точността на спиране, за да паснат отворите на преградите с вратите на метровлака.


Още четете в "Капитал"

Ключови думи към статията:

Коментари (32)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 9594 Любопитно

    На всички да монтират - повече пара ще падне !

    karabastun1@abv.bg
  2. 2 Профил на amg32
    amg32
    Рейтинг: 256 Неутрално

    Евала тов, Фандьковна! От камък вода ще изкараш, ама бандата на Баце да лапа!

  3. 3 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1195 Неутрално

    До коментар [#1] от "karabastun":

    Това е за безопасност бе, чукундур, от това не трябва да се пести.

    Натиск, постоянство и търпение.
  4. 4 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 1190 Неутрално

    А дали старите съветски мотриси и по-новите руски мотриси имат еднакво широки врати и на еднакво отстояние?

  5. 5 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 3604 Неутрално

    Заради креативния ум на самоубиващият се Бай- Ганьо се налага да се монтират небивалици.

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  6. 6 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 1394 Неутрално

    На всички да монтират - повече пара ще падне !
    —цитат от коментар 1 на karabastun


    Да беше попътувал малко по света, та да видиш, че подобни прегради са нещо обичайно в метрото!Автоматизацията отдавна е налична там!
    Ако не знаеш - вече може да идеш навсякъде в Европа, само с лична карта и да си купиш билет, без да чакаш разрешение от партията.И това - въпреки усилията на БСП, ДПС и ГЕРБ - да ни набутват в руските лапи!!!

  7. 7 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3017 Неутрално

    Доколкото ми е известно по света има автоматично блокиране на достъпа до перона в момента, в който влакът навлезе в спирката. Целта е да няма пътници, които се втурват към него в последния момент. Това обаче е твърде евтино решение. Но виж, това да монтираш прегради само пред вратите на вагоните определено е принос към световната практика. Който много ми напомня автоматичните колонки по "Граф Игнатиев", дето трябваше да потъват, когато се задава травмай, а иначе да спират автомобилите. И дето траяха от ден до пладне. Ама парите се усвоиха от когото трябва. То и от тези прегради нито има особена нужда, нито ще свършат някаква работа, но някой ще се сдобие я с апартамент с асансьор, я с тераса с барбекю и сауна.

  8. 8 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 2220 Гневно

    "Заради предимствата на обезопасителните прегради Столичната община взе решение да поръча такива и за най-натоварените спирки на първите два метродиаметъра."

    Добре де, мама ви крадлива герберастка, изчакайте да видим има ли предимства или не преди да скочите да трошите чужди пари. И без това сутрин пътуването е направо ужасно, остава заради разминаващи се или бавноотварящи се врати да го направите направо кошмарно...
    А ако се окаже, че никой не харесва вратите или че водят до инциденти, кой ще плати премахването им? Фандъчка и Бойко ли? Или пак ние?

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  9. 9 Профил на Aleksandar Aleksandrov
    Aleksandar Aleksandrov
    Рейтинг: 11 Весело

    Хм, мислех си що не вземат да опънат телени мрежи вместо плексигласови прегради - по-евтини, може да са до тавана ( не могат да се прескачат ), не са чупливи, не могат да се драскат и не пречат на вентилацията ... пък са и по леки ... слагат им и мрежести врати и всичко е точно :-)

  10. 10 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4268 Неутрално

    Прогнозната им стойност е 3.2 млн. лв. без ДДС.
    ______
    Баааааа ма това инженерно съоръжение по-скъпо от пейка на Графа! Дайте 100млн. и за това!


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  11. 11 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 581 Неутрално

    А дали старите съветски мотриси и по-новите руски мотриси имат еднакво широки врати и на еднакво отстояние?
    —цитат от коментар 4 на uporit


    Естествено че имат.
    Но са по-старо поколение и нямат възможността да спират на точно определено място, така че местоположението на техните врати да съвпадне с местоположението на вратите на преградата.
    Та в този смисъл тази поръчка е озадачаваща, освен ако не се предвижда подмяна на подвижния състав.
    Но нека най-напред от Метрополитен да подменят турникетите. Не знам колко модела има, но е голяма шарения и всеки път се чудя къде да поставя картата и от ляво ли трябва да мина или отдясно.
    В Париж и в Лондон ми е много по-лесно да ползвам метро и да се ориентирам отколкото в София.

  12. 12 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2717 Любопитно

    😳Разбирам правилно, че кв. М струва около 126 хиляди лева?🤔

  13. 13 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4268 Весело

    До коментар [#3] от "dorn":

    Ай са , винаги става въпрос за едно прибиране на пари! Утре герберите ако кажат ,че в детските градини децата трябва да ходят с противокуршумни бронежилетки и войнишки каски за по-сигурно, пак ли столична община ще го финансира?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  14. 14 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3017 Неутрално

    До коментар [#3] от "dorn":

    До коментар [#1] от "karabastun":Това е за безопасност бе, чукундур, от това не трябва да се пести.
    —цитат от коментар 3 на dorn


    Извинете, Вие пътували ли сте в софийското метро? Знаете ли, че преди потегляне на влака има светлинен сигнал и гласово предупреждение "Внимание, вратите се затварят, следваща станция...." И влакът потегля чак след като се затворят вратите на вагоните. Няма опасност някой да бъде затиснат от вратите и повлечен от влака. Не се и случвало. Случва се някой да се промуши в последния момент като вратите го блъснат и вкарат навътре. С какво ще се подобри безопасността ако вместо през вратите на метрото някой тръгне да се промушва през автоматично затварящите се прегради? Та ако успее да вземе да попадне между затворената зад гърба му преграда и тръгващия влак? И не ви ли е ясно още от сега, че автоматичните прегради ще започнат да не съвпадат с вратите на вагоните? Не задруго, ами защото цялата далавера се върти не за безопасност, а за да се откраднат няколко милиона. На първо четене - при монтирането на преградите. И след това още малко. На второ четене - при премахването им. Както стана с автоматичните стълбчета по "Граф Игнатиев" навремето. И с ограничителите покрай трамвайните линиии по същата улица понастоящем - дето няколко пъти се правиха уж за безопастност и след това се премахваха?

  15. 15 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2153 Гневно

    И тук има невероятна простотия. Какво лошо има да се увеличи безопасността?

  16. 16 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3312 Неутрално

    И тук има невероятна простотия. Какво лошо има да се увеличи безопасността?
    —цитат от коментар 15 на stedim


    За много кара бастуни безопасността не се яде и няма смисъл от нея.

  17. 17 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4970 Неутрално

    До коментар [#15] от "stedim":


    До коментар [#16] от "4ort":

    Не ви ли се струва, че цената е "малко" височка ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  18. 18 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 2220 Весело

    Направи ми впечатление, че когато трябва да бъде оправдан практически ненужен проект като слагане на вратички по метростанции, на които няма да спират автоматизирани влакове, сумите са без включен ДДС (3.2 млн. лв. и 15 млн. лв.), за да изглеждат малко по-приемливо. Обаче когато става дума за проект с по-голям обществен ефект, но за който средствата са осемнадесеткратно по-малко, сумите са с ДДС. Например "Столичната община обяви търг за обновление на парк "Дружба" с прогнозна стойност 1.2 млн. лв. с ДДС."
    Явно Данчето правилно оценява акъла на електората си, който заблеян по "огромните" суми, които се харчат за него, няма да види средствата, които се "усвояват" приятелско-началнически. Затова и върти такива номерца.

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  19. 19 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2963 Неутрално

    Метрото трябва да се забрани. Само определени кадри да имат право да го ползват. Не може всички да използват метрото, това нкъде го няма. Само ако си член на БКП, и си си платил членският внос. Даже си мисля, че партията трабва да не допуска всички членове, а само определени герои на социалистическият труд. Отделно според мен трябва да се плаща с долари както беше в Кореком, за да не може всякаква пролетарска паплач и някакви лумпени да използват социалистическото достижение.

  20. 20 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3312 Неутрално

    До коментар [#15] от "stedim":До коментар [#16] от "4ort":Не ви ли се струва, че цената е "малко" височка ?
    —цитат от коментар 17 на КМЕТ В СЯНКА


    Дай оферта и тогава ще сравняваме.

  21. 21 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4151 Весело

    Но са по-старо поколение и нямат възможността да спират на точно определено място, така че местоположението на техните врати да съвпадне с местоположението на вратите на преградата.
    —цитат от коментар 11 на Panda


    Не бе. Тези прегради ще се местят според където спре влака.....Само да не се избият коя към коя врата на влака да се отправи.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  22. 22 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4151 Весело

    Ето ви едно много съвременно решение!
    Вагоните да са отворени от горе и изобщо да нямат врати. Като се чекират пътниците направо скачат у пързалки, които ги изсулват направо у вагоните. Така ще се спестят много пари за ескалатори, които няма да са необходими.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  23. 23 Профил на Бай Благой
    Бай Благой
    Рейтинг: 625 Неутрално

    На мен лично ми харесва дизайна на старите метростанции. Ако монтират врати, стените отсреща няма да се виждат и ще стане едно такова клаустрофобично и сиво...

  24. 24 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 5679 Неутрално

    Належаща предпазна мярка

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  25. 25 Профил на sten_p
    sten_p
    Рейтинг: 672 Любопитно

    Влака трябва да спира на точно определено място за да може да съвпадне вратите с тези на мотрисата. До колкото знам в по новите мотриси има такава система. И когато ги пускаха за първи път се пробваха да я настроят, ама поради много технически ограничения това не се случи. За поддръжката на мотрисата е добре, защото намалява натоварването на прекомерното натискане на спирачката при ръчния процес. Подобно нещо съм виждал на много места, например в Милано, но там няма машинист и е единствения начин за контрол на пътниците. Не мисля че има особен смисъл в България, нито пероните ни са малки, нито има страшно много хора, а и те лудите ще си намерят начин да скочат пред влака и с тази врати.

  26. 26 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 898 Неутрално

    Напълно ненужни, ама поръчката е сладка !!!

  27. 27 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1701 Неутрално

    До коментар [#4] от "uporit":

    Видимо вагоните са различни.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  28. 28 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1701 Неутрално

    До коментар [#11] от "Panda":

    Старите вагони са единични. Новите са съчленени. Дължината им е различна. Като нищо разстоянията между вратите също-

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  29. 29 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1701 Неутрално

    До коментар [#25] от "sten_p":

    Нашите не могат да оправят таблата за времето на пристигане, та с точно позициониране при спиране...
    Важното е едни пари да се усвоят. Първо на най-натоварените станции. Сердика и университета явно не са.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  30. 30 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 1082 Неутрално

    [quote#6:"Капабланка"][/quote]

    В Ню Йорк пък няма такива прегради - тук който оцелее оцелее...

  31. 31 Профил на Stefan Dimitrov
    Stefan Dimitrov
    Рейтинг: 504 Неутрално

    До коментар [#7] от "Един препатил":

    Имаше и усвоени монитори в атвобусите...

  32. 32 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 714 Неутрално

    30 милиона за 30 парапета, браво! Само 10 пъти надценка





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK