Велосипедната мрежа в София - разпокъсана и заета от автомобили

Столичната община ще се фокусира върху осигуряването на свързаността на велоалеите в града.

© Надежда Чипева, Капитал

Столичната община ще се фокусира върху осигуряването на свързаността на велоалеите в града.



Трасе за колоездачи свършва неочаквано. Кола е паркирана на велоалея. Велосипедист кара по тротоара сред отскачащи пешеходци. Обичайни гледки в София. Какво може да се промени?


От миналата година се подготвят промени в Закона за движението по пътищата, които засягат велосипедния транспорт в София, научи "Дневник" от представители на сдружението "Велоеволюция". Според тях все още няма ясна дефиниция за велосипедната инфраструктура и проблемът с несвързаността на велоалеите остава. Затова от организацията са отправили множество предложения за поправки.


Зам.-председателят на комисията по транспорт към Столичния общински съвет Зафир Зарков каза, че общината сега се е съсредоточила върху това да свърже велосипедната мрежа в града.




Според сдружението "Велоеволюция" основният проблем на алеите е, че те не са свързани помежду си.

© Надежда Чипева, Капитал

Според сдружението "Велоеволюция" основният проблем на алеите е, че те не са свързани помежду си.


Основните неизправности на велосипедната мрежа


Според представители на сдружението "Велоеволюция" фактът, че велосипедните алеи не са свързани помежду си, е основен проблем за тази част от транспортната инфраструктура. Създава се затруднение, тъй като велосипедистите са принудени да променят маршрута си рязко. На много места няма осигурени отделни светофари, а дори и да има, те често съвпадат с автомобилния трафик и кръстовищата се оказват опасни, продължават от организацията.


Все още няма ясна дефиниция за велосипедната инфраструктура.

© Надежда Чипева, Капитал

Все още няма ясна дефиниция за велосипедната инфраструктура.


В гъсто населено място като столицата е необходимо инфраструктурата да се проектира прецизно. В момента обаче вместо това има суматоха, особено в пиковите часове. През годините сме отправяли редица предложения за промени в устройството на велосипедната мрежа. Реакцията от страна на общината е променлива - в началото не ни обръщаха внимание, напоследък се вслушват в становищата ни, но няма видима промяна, добавят от организацията.


Според общината велотрасетата са правилно проектирани


"Най-много сигнали за нерегламентирано движение на велосипеди получаваме за места, където то е забранено – например на тротоара и в рамките на пешеходни зони. Съответно тези сигнали биват предавани и изпращани към Пътна полиция за осъществяване на контрол. Често велосипедистите забравят, че се движат с пътно превозно средство, и навлизайки в пешеходни зони или карайки по тротоара, са пряка заплаха за здравето и живота на пешеходците", отговори Зарков на въпрос дали в общината постъпват сигнали от граждани за неизправности по велоалеите. Той добави още, че велотрасетата са правилно проектирани, като са напълно съгласувани и с Пътна полиция.


Проблемни велотрасета в центъра на София


Колкото и да се оглеждаш, ако идва засилен колоездач, а от едната ти страна има спрян автомобил, ти не можеш да го забележиш, казва случаен минувач по ул. "Г. С. Раковски".


На места по ул. "Г. С. Раковски" обозначаващата маркировка за велоалеята почти не се забелязва.

© Авторът

На места по ул. "Г. С. Раковски" обозначаващата маркировка за велоалеята почти не се забелязва.


Според него велоалеите са стеснили твърде много улицата и това създава опасност както за пешеходците, така и за велосипедистите. Друг разказва, че ограничителите за паркиране по алеите не спират шофьорите, а на някои места дори липсват такива.


За този участък Зафир Зарков обяснява, че ограничителите не са задължителни. "На ул. "Г. С. Раковски" те са монтирани, за да може водачите на автомобили да свикнат с наличието на велосипедно движение", пояснява той. Добавя, че разделители ще бъдат поставени на всички места, където те са изискуеми по наредба.


Част от ограничителите по ул. "Г. С. Раковски" са заличени.

© Авторът

Част от ограничителите по ул. "Г. С. Раковски" са заличени.


Работещи в различни обекти на бул. "Александър Дондуков" смятат, че пред Младежкия театър "Николай Бинев" е много опасно да се пресича, защото пешеходната пътека прекъсва велоалеята, а идващите велосипедисти от страната на Министерския съвет са засилени поради по-стръмния наклон.


Пред Младежкия театър "Николай Бинев" пешеходната пътека прекъсва велотрасето и това представлява опасност според работещите в близост.

© Авторът

Пред Младежкия театър "Николай Бинев" пешеходната пътека прекъсва велотрасето и това представлява опасност според работещите в близост.


Алея-паркинг в "Студентски град" и пропаднало трасе в "Младост"


От 2016 г. в "Студентски град" има велоалея от Университета за национално и световно стопанство до Зимния дворец на спорта. Алеята е дълга около 1 км, но около нея няма ограничители срещу паркиране и тя често е заета от спрели автомобили. Живеещи в близост студенти разказват, че велосипедистите са принудени да карат по тротоарите и така се усложнява и движението на пешеходците.


"Констатират се немалко водачи, които паркират в рамките на велотрасетата. Столичната община не може да санкционира, но предприема мерки за допълнително възпрепятстване на паркирането – например поставянето на разделители", отбелязва по темата Зарков.


В началото на май пропадна велоалея в "Младост".

© Столица.bg

В началото на май пропадна велоалея в "Младост".


В началото на май "Столица.bg" сигнализира за пропаднала велоалея в "Младост". Тя се намира пред детски увеселителен парк. Според информацията от изданието на въпросното място има опасност, ако колоездачите са по-засилени, да не забележат образувалата се издатина и да пострадат.


Изграждането на велосипедната мрежа се оказва бавен процес


По време на първия мандат на Йорданка Фандъкова бяха обещани 100 км велоалеи, през втория - 200, а в момента са направени около 60, посочват от "Велоеволюция". Според Зафир Зарков поради факта, че София е проектирана, когато велосипедната инфраструктура въобще не е била планирана, изграждането на качествена веломрежа става по-бавно.


"Изграждането на велосипедната инфраструктура в София става по-бавно, защото не е била планирана при проектирането на града", казва Зафир Зарков

© Надежда Чипева, Капитал

"Изграждането на велосипедната инфраструктура в София става по-бавно, защото не е била планирана при проектирането на града", казва Зафир Зарков


"С помощта на външни експерти се опитваме да обновим велосипедната мрежа, тъй като изграждането й е предпоставка за развитието на този тип алтернативно движение. По отношение на ефекта мисля, че всички си даваме сметка, че подобен екологичен транспорт може само да подпомогне за по-чистия въздух в столицата", казва той.

Коментари (55)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1322 Весело

    Абе какви са тези колелейтъри, нито винетки плащат, нито пътен данък, и бензин не зареждат. И мрежа ша им праят айде марш, че няма къде да си джиткам с голфа.

  2. 2 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 983 Разстроено

    Дреме им. Еректоратът им кара коли. Велосипеди в София карат умнокрасивите джендъри. Да се накажат!!


    ПП: А и европредседателството отдавна мина, няма нужда от зелен маскарад.

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5254 Неутрално

    Кой вярва на фандъкова ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 942 Неутрално

    Велоалеите се проектират и изграждат от хора, които за последно са карали колело като деца. В резултат те са недомислени и често опасни.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  5. 5 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3281 Неутрално

    Няма как да стане така, както го искате.
    София си беше отесняла още преди 30 години, когато бях студент.
    Сега населението се е увеличило, колите също, сгради никнат между две съществуващи и някой иска мини улици, дублиращи старите.
    Трябва да разстреляте не само Фандъчка, но и пешеходците.

    Еретик
  6. 6 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1289 Неутрално

    Сиреч, както казва Бойко, трЕбе а я избЕрат за кмет още три пъти. Уаааау.

  7. 7 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 983 Неутрално

    До коментар [#6] от "442":

    Ще я изберат. Софиянци обичаме да ни крадат и е₱@т 😳

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  8. 8 Профил на кокошката
    кокошката
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Ще я изберат. Софиянци обичаме да ни крадат и е₱@т 😳
    —цитат от коментар 7 на aleks ivan


    За второто винаги уточнявай, че имаш предвид себе си...

  9. 9 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 579 Неутрално

    У Варна, майки с колички, си ги/го бутат по велоалеята (тази на владислав). А това със спирането в тях се решава лесно - един редовно спираше на пешеходната пътека до нас, където няма как да се мине, без да заобиколиш и излезеш на платното. Една сутрин съвестен гражданин му бе направил рег.номер на руло, вече не спира там.

  10. 10 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2156 Неутрално

    А кога ще махат паважа, че не се кара по такива "улици"? Те колите и без това се раздрънкват от дупки и неравности, но велосипеда ми защо е длъжен да търпи накякви павирани улици дето са на бабуни, отделно паважа е скапан, не е пренареждан вече години? Да не говорим пък за улиците павирани с големи павета, там е направо катастрофа за велосипеда ми.
    И жълтите павета също са проблем, като завали дъжд и стават като пързалка. При мокри жълти павета направо си е опасно за колоездачите.

  11. 11 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 2805 Разстроено

    Кой вярва на фандъкова ?
    —цитат от коментар 3 на КМЕТ В СЯНКА


    .......КМЕТЕ......!!!!.....Недей ТАКА.......!!!!......Кво ти е ВИНОВНА ДАНЧЕТО , че Българина НЯМА ЕЛЕМЕНТАРНА КУЛТУРА на ШОФИРАНЕ.......!!!!!......ШЕ ТЕ ПРЕГАЗИ.....!!!!......ииии Окото му нема да МИГНЕ.......!!!!.../....докато ЗВЕРСКИ не му Бръкнеш в ДЖЕБА....и
    не ОТИДЕ ЕФЕКТИВНО ДА ЛЕЖИ....!!!!....ееее га му УВРИ главата ТЪ№А.....нема се
    ОПРАЙ РАБОТАТА..../......./...има разбира се и малки ЕКЗОТИЧНИ изключения..../..... ///....виж , че НЕПРЕКЪСНАТО се ШАФИРА в БУС и АВАРЙНАТА ЛЕНТА.....!!!!.....ЗВЕРСКИ ЗАКОНИ ТРЯБАТ......!!!.....да държИ ВЛАГА за ДЪЛГО......!!!!....../....

    България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
  12. 12 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 579 Неутрално

    До коментар [#10] от "anonim440":

    Тя и пътната маркировка, е доста хлъзгава, когато е мокра, говоря за ходене. Често ми се е случвало да видя, как някой се подхлъзва, аз се научих да минавам отстрани, при мокро време.

  13. 13 Профил на parcaleste
    parcaleste
    Рейтинг: 530 Неутрално

    ... Столичната община не може...
    —цитат от коментар 10 на anonim440


    Неслучайно това им е слогана.

    Относно свързването на велоалеите - до ден днешен излизам извън нерви като се сетя как ОБРАЗУВАХА трасето от Лъвов мост до НДК. Първо, за да пресечеш през Лъвов мост от НДК към Централна гара "по правилата", трябва да минеш през 4 (четири) светофара абсолютно буквално на зиг-заг, защото затвориха единия пешеходен/велосипеден ръкав поради ПРИЧИНИ.

    След това, ако идваш откъм Централна гара и вече си преминал цялата тази алабалистика по посока НДК, според дадената ти възможност, след като сложиха знаци забранено карането на колелета по Витошка между Алабин и Патриарха (за да препълнят цялата улица със заведения), за да стигна до велоалеята около въпросното НДК (която също е сама за себе си и няма връзка с нищо), трябва да обикалям по малките улички наоколо, да карам по трамвайната линия на Графа или да правя опит за самоубийство през Петте кьошета. През Ботев.

    Това на фона на абсолютно разбитите и раздрънкани не само улици, но и "чисто нови" велоалеи. Ако минете по надлез "Надежда" ще видите, че трасето там изглежда като след няколко бомбардировки - пропадаща и олющена настилка, издадени ръбове, МАЛОУМЕН светофар на колелото на трамваите. Обикаляне в зиг-заг - явно така от общината си представят карането на колело - не може да караш в права линия, трябва да криволичиш из пътните платна, да натискаш бутони за да ти светне зелено и да слизаш и буташ колелото си през десет метра.

    Тотална олигофрения.

  14. 14 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2156 Неутрално

    До коментар [#12] от "chepokalipsis":

    Щях и за нея да напиша, но айде викам ще стане много дълго.
    Може би има спецална боя, която да не се хлъзга? В чужбина евентуално.

  15. 15 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 608 Неутрално

    В Пловдив май са се справили доста по-добре със задачата.

  16. 16 Профил на idiotstavrev
    idiotstavrev
    Рейтинг: 1848 Неутрално

    Направете синята зона 40 лв, зелената 20 и изведнъж ще се отвори пространство за велоалеи.

  17. 17 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2156 Неутрално

    Ние разбира се се оплакваме и с право, че София е цялата разбита, но Солун например вече сигурно над 10 г. стои разровен целият, заради метрото дето започнаха и после ги удари кризата. Но в Солун случаят е друг, самите гърци казаха, че няма да го строят това метро при тези ниски заплати. Даже се появиха надписи графити, че никога няма да бъде построено метрото. Отделно намериха на места артефакти, а в Гърция законите са много строги, и ако се намери някаква древност, то се запазва. Та Солун си седи разкопан целият и никой не прави протести за това.

  18. 18 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 938 Неутрално

    В Пловдив май са се справили доста по-добре със задачата.
    —цитат от коментар 15 на lustmord


    Относително!
    Направените велоалеи преди няколко години вече са неравни от пропадания и подутини от корените на дърветата под тях. Не си направиха труда дори да ги изчистят. Да не говорим за безумствата да правят велоалеи без наклонени преходи към пътното платно(Коматевско при Филикон), почти повсеместното правене на ръбове и бордюриот 3-4 до 8-10см при преходите от пътно пълатно къв велосипедно, и приключим с това, че града е опасан с велоалеи, но не знайно как и защо няма дори едно трасе през центъра. За капак минаването по велоалеята на бул Руски при икономическия техникум може да ти скъса нервите от чакане, щото организациятга е такава, че трябва да чакаш три пъти да се извъртят всички светофари, за да минеш по правилата от едната велоалея на другата.
    Има и куп други натворени щуротии, които ако поне един от обищнарите беше минал с велосипед, щеше да му избоде очи... Ама общинар... на колело... някак си не отговаря на статуса им :D. Виж датската принцеса е друго тесто и за нея велосипеда не е признак на мизерия и изпадналост, и затова тя си кара децата на детска градина с колело, а не с екскорт. Ама де е Дания, де е България? :)

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  19. 19 Профил на Antoaneta Ardashes
    Antoaneta Ardashes
    Рейтинг: 1231 Неутрално

    Правят недоносчета, а не планират велоалени в новозастрояващите общини. Отнеха пътя на пешеходците, та на местата за отдих и разходки направиха велоалеи, та да те е страх да преминеш. Работа на парче не е работа, а трябва мислене, но който си няма такова поне да гледа там където има. Правят се велоалеи ,а няма и един колоездач. Където има повече такива/проучване по фактури/ там да се правят.Във Виена има специални ограждения паркинги пред общини и др.адм.сгади за велосипедисти.Където няма възможност да се определят алтернативни велоалеи където са по-малко деца и възрастни, но проучванията липсват, т.е. липсва първия етап от проектирането - предварително проучване.

    mihala
  20. 20 Профил на осмоъ
    осмоъ
    Рейтинг: 413 Неутрално

    "велоалеята" по протежение на бул. "евлоги и христо георгиеви" е абсолютен пример колко опасно и абсурдно може да е карането по велоалея в софия. като че ли нарочно ги правят с цел да отказват хората от този транспорт в града, вместо да ги улесняват.

  21. 21 Профил на Martin Ivanov
    Martin Ivanov
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Въобще не са направени по стандарти. Зарков и Ко заедно с учителницата да отидат до Холандия да видят как там са направени велоалеите и тогава да изграждат велоинфраструктура в София. Необходими са законови промени въобще за въвеждане на безопасен велотранспорт, а не само за София, защото велосипеди не се карат само в София.

  22. 22 Профил на Николай Рангелов
    Николай Рангелов
    Рейтинг: 38 Гневно

    Реконструкцията (извинявам се - ремонта) на бул. Линкълн в Овча Купел е чуден пример за малоумната политика на Столичната община. Широк, огромен булевард, който е шанса 50-60 хиляден квартал на бъде свързан с центъра и целия останал град с велотрасе, в момента се обновява по заварен проект. Според изказване на районната кметица - "тротоарите ще са достатъчно широки, и ще има място за всички". Град, с претенции за "столица на спорта", някога кандидат за домакин на олимпийски игри, сега за европейско, световно, междугалактическо... Срам! Срам!!
    Все ще е така, докато продължаваме да избираме "най-малкото зло".
    Мислете наесен!

  23. 23 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1420 Неутрално

    До коментар [#5] от "Костадин Иванов":
    Ами ти що не се върна там откъдето си ами допринесе за препълването?

  24. 24 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1174 Любопитно

    Добре е човек да има железни нерви, за да кара колело из София. И с алеи, и без тях си карам из града, основно по работа, но начина да накараш хората да изберат велосипеда пред колата или ГТ е в удобството и безопастността. Няма как две жълти ленти боя по Тодор Александров да спрат колите да летят, а ти да си караш спокойно. И няма как да имаме 200 км алеи без някой да иска да ги направи. А СО не иска, само пишат анализи и файда за хората йок...

  25. 25 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 1930 Неутрално

    [quote#18:"traveler1"][/quote]

    Яко преувеличаваш. Като политик си, от един-два примера правиш тенденция. Тотална неблагодарност. Аз също имам дребни забележки по алеите, но положителните примери са в пъти повече.
    За такива като теб не трябва да се прави нищо, щото каквото и да се направи ти ще го оплюеш.

  26. 26 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 938 Неутрално

    До коментар [#25] от "dma12587967":

    Приятел, всеки ден минавам между 10 до 30км по велоалеите в Пловдив, понеже карането на автомобил ме отвращава в тая абсурдна среда.
    Смело мога да заявя, че най-хубвато нещо последните 30-40г е правенето на велоалеи, даже на последните избори гласувах за Тотю само и единствено заради направеното. За съжаление изброеното от мен не е от неблагодарност, а от малката лъжица катран на типичната наша мърлящина, която трови кацата с мед - в случая на направените велоалеи. Не беше проблем някой от общината да се качи на колело и да мине с него да види свършеното нали? Ама приеха обектите по документи, а не с проверка и оглед. Освен това в нашето време се изискват невероятни умения ползвайки маса прибори за измерване и нивелация да оставиш по трасе по което се минава напречни ръбове с бордюри стигащи до 6-8см височина на места, не мислиш ли, че не е нормално това? На такъв бордюр паднах и си счупих крака преди две години. Дали не зслужаваше общината да я съдя за тая дреболия?

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  27. 27 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1848 Неутрално

    Велоалеите наистина са далеч от нормалното, но да не забравяме, че съвсем доскоро такова животно нямаше и няма как за нула време да се получат.
    Но има един такъв момент - чипа в нашите глави. Велосипедистите карат по основното трасе на Евлоги Георгиев, въпреки че има прилични и ненатоварени велоалеи покрай канала. Ние пешеходците въобще не зачитаме разчертаните алеи и накрая всички сме недоволни. На т.н. водачи на мПС-та и през ум не им минава, че не трябва да спират и препречват алеите и е цяло чудо че няма ежедневни жертви,
    А какво да кажем за Борисовата градина или южния парк - човек не може да се отпусне, за децата да не говорим, след като любителите на велосипеда профучават с максимално възможната за тях скорост. при това, ако младите може да ги извиниш - отвътре ги тегли да се състезават, като видя някой набор, който не вижда по-далеч от носа си, ама набляга на педалите...иде ми да създам малко стрес.
    Та така ще е, ще мине време докато инфраструктурат стане нормална и докато в главите ни правилата станат нещо обикновено.

  28. 28 Профил на Antoaneta Ardashes
    Antoaneta Ardashes
    Рейтинг: 1231 Неутрално

    До коментар [#20] от "осмоъ":
    Същото е по бул от Руски паметник до Княжево по алеята за пешеходци и спирки.

    mihala
  29. 29 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1466 Неутрално

    Най-голямата простотия беше да се направи споделен тротоар за пешеходци и влеосипедисти пред входа на "Св. Иван Рилски" Велоалеята е огромна, точно пред входа на болницата, където се движат трудноподвижни възрастни и болни хора, а за сметка на това зоната за пешеходци е заета от 4 словом - четири будки между входа и спирката.
    Тъй като минавам често оттам, ми е направило впечатлени изключителната нетолерантност на велосипедистите, които се движат с голяма скорост и овикват очевидно болни хора, стъпили на велоалеята, поради липса на друго място и начин да стигнат от входа на болниицата до спирката без да я пресекат.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  30. 30 Профил на sadparrot
    sadparrot
    Рейтинг: 511 Неутрално

    До коментар [#20] от "осмоъ":


    "велоалеята" по протежение на бул. "евлоги и христо георгиеви" е абсолютен пример колко опасно и абсурдно може да е карането по велоалея в софия. като че ли нарочно ги правят с цел да отказват хората от този транспорт в града, вместо да ги улесняват.
    —цитат от коментар 20 на осмоъ


    За мен фаворит е тази по Дондуков - двупосочна, от едната страна на булеварда. Ако се движиш в правилната посока, горе-долу става, но ако се движиш в обратната - караш между коли и други велосипедисти, и двете са ти насрещно движещи се. Пресичането на преки е "приключение" - никой от излизащите от преките шофьори не поглежда на дясно, защото няма как да очаква от там да дойде каквото и да е, всеки гледа наляво, за да си намери дупка в трафика и да се включи. За павираната и част да не говорим, вече е на вълни и бабуни. Светофарите за велосипедисти са настроени така, че ако още не си разбрал, със сигурност да осъзнаеш, че колелото НЕ Е приоритет, и по-добре да си караш колата. И те така...

  31. 31 Профил на maddrum
    maddrum
    Рейтинг: 654 Неутрално

    За алеята в студентски град и аз и други хора редовно отправяме сигнали за паркирани автомобили.... И нищо. Много често полицаи седят до нарушителите като осъществят контрол и все едно не ги виждат. Да не говорим, че понякога и патрулките са на велоалеята. А всичко може да се промени за дни. Ако минат 2 3 пъти и вдигнат колите и ще спре това моментално. Ем и хазната ще се напълни. Но паяците са за тормоз на хората по центъра.

  32. 32 Профил на Borislav Jordanov
    Borislav Jordanov
    Рейтинг: 361 Неутрално

    Най-голямата простотия беше да се направи споделен тротоар за пешеходци и влеосипедисти пред входа на "Св. Иван Рилски"...
    —цитат от коментар 29 на rapidfire


    Да споменем и Централна гара, където велотрасето е залепено за гърба на спирката на автобусите. И докато можеш да кажеш, че пред болницата велосипедистите са нетолерантни, аз мога да ти кажа, че по-заспало племе от българина няма. Седят насред велоалеята и блеят или се клатят като пияни пингвини и колкото и да им звъниш и викаш, реакцията е нулева.

    Едно на ръка чипа, обаче от друга гледна точка да "проектираш" така, че буквално да окуражаваш инциденти... нямам думи.

  33. 33 Профил на carebean
    carebean
    Рейтинг: 283 Неутрално

    Велосипедната мрежа в София е под всякаква критика, но се притеснявам, че ако започнат да я оправят ще стане още по-зле, така както стана с ремонта на графа...

  34. 34 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1174 Любопитно

    До коментар [#31] от "maddrum":

    По този повод веднъж говорих с ченгетата, които бяха паркирали точно на велоалеята срещу ТУ, до тях имаше паркирани три автомобила на аварийни и... всичко е точно. На въпроса ми защо не ги глобяват тия нахалници, ми отговориха, че нямали право, нищо не можели да направят. За тая цел (с глобите) си имало общинска полиция, ама де е тя, какво прави и как санкционира е Божа работа. Та така, (почти) всичко опира до възпитанието на индивида и до управленски ресурс да се изгради нормална инфраструктура. Ама де го тоя късмет...

  35. 35 Профил на шуменско пиво
    шуменско пиво
    Рейтинг: 453 Неутрално

    Тук велоалеите са по правило червени на цвят, т.е. добре обозначени, а асфалта им освен че е цветен е и доста порьозен, така че има и добро сцепление с гумите и по-добро оттичане на водата при дъжд.
    Маркировката по шосетата много отдавна е релефна, а по тия алеи дори и когато е боядисана, пак не е хлъзгава заради основата.
    Известен проблем са паветата, които тук са масовата настилка по градските улици и тротоарите, но по тротоара са от едни малки павенца които дават възможност да се направи по-гладка и друсат значително по-малко. Правят ги от бял и черен камък с който се правят невероятни плетеници и фигури, така че заради естетиката им прощаваме друсането.
    Специално в нашия град си имаме и една Еко-пътека, трасето на бивша теснолинейка която някога е свързвала града ни с Коимбра. През 2008-ма при предишния ни кмет се откри първият участък от около десетина км. После станаха 15-20, а сега се вече над 50.
    Това е и основното трасе което ползваме за спорт и разходка сред природата. Почва от централната зона на града където е била някога гарата и веднага влиза в добре съхранена зелена зона. Зрадаи множеството улички които я пресичат, има поставени заграждения тип "лабиринт" за да не влизат коли и мотори, така че цялото трасе е изключително за пешеходци и велосипеди. Има и фитнес уреди на определени места, така че процеса е пълен. Чист въздух, красива природа, наоколо всичко зелено и никакви коли наоколо.

    шуменско пиво
  36. 36 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 1088 Любопитно

    До коментар [#32] от "Borislav Jordanov":

    В Германия има доста споделени тротоари и това никому не пречи. Проблемът е в културата, освен бедната и нелогичната вело инфраструктура където начеващи мутри , таксиджии и баничарки паркират на вело алеята. Но това не е всичко, велосипедистите също имат вина, те напр. не знаят че са пълноправни участници във уличното движение, не подават знаци , завиват внезапно . Напоследък се появи "модата" някои колоездачи да карат в насрещното движение, мислейки че така е по безопасно, без да съобразяват , че ляв завой на голямо кръстовище ги прави абсолютно непредвидими и уязвими...

  37. 37 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 8866 Неутрално

    Заради това племе шофьорите човек да го е страх да кара велосипед дори на велоалеята, която е част от пътя. И ние сме с кола и не стои и ден в гаража, но наглостта на някои шофьори е безгранична.

  38. 38 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 982 Неутрално

    Имам навъртяни хиляди километри с колело в София, но за съжаление вече не вярвам нещо да се подобри съществено по отношение на велосипедите и след още едно поколение. Тука трябва да започнем от А и Б - махането на автомобилите от тротоарите и зелените площи и спазването на ограниченията за скорост като за начало ...

  39. 39 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 467 Неутрално

    а тук таме като караш коуеуо и като те нападне една глутница кучета .... . после коуеуо ли ???

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  40. 40 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1174 Любопитно

    До коментар [#39] от "彼得。斯托亚诺夫":

    При мен помага без грешка лютивия спрей за самоотбрана, падат като круши за по 10-15 минути...

  41. 41 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3281 Неутрално

    До коментар [#23] от "falkoneti":

    "Ами ти що не се върна там откъдето си ами допринесе за препълването?"
    ==========
    Върнах се. Нещо не си разбрал.
    Навалицата е едно от нещата, които мразя.
    Тук ходя на работа пеш, не ми трябва нито колело, нито кола.

    Еретик
  42. 42 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3281 Неутрално

    До коментар [#29] от "rapidfire":

    "точно пред входа на болницата, където се движат трудноподвижни възрастни и болни хора, а за сметка на това зоната за пешеходци е заета от 4 словом - четири будки между входа и спирката.
    Тъй като минавам често оттам, ми е направило впечатлени изключителната нетолерантност на велосипедистите, които се движат с голяма скорост и овикват очевидно болни хора, стъпили на велоалеята, поради липса на друго място и начин да стигнат от входа на болницата до спирката без да я пресекат."
    ========
    Велосипедистите са се превърнали във велоталибани. Личи им и тук.

    Еретик
  43. 43 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1413 Неутрално

    Реконструкцията (извинявам се - ремонта) на бул. Линкълн в Овча Купел е чуден пример за малоумната политика на Столичната община. Широк, огромен булевард, който е шанса 50-60 хиляден квартал на бъде свързан с центъра и целия останал град с велотрасе, в момента се обновява по заварен проект. Според изказване на районната кметица - "тротоарите ще са достатъчно широки, и ще има място за всички". Град, с претенции за "столица на спорта", някога кандидат за домакин на олимпийски игри, сега за европейско, световно, междугалактическо... Срам! Срам!!Все ще е така, докато продължаваме да избираме "най-малкото зло".Мислете наесен!
    —цитат от коментар 22 на Николай Рангелов

    Е нали по "Монтевидео" има велоалея :) (също постоянно заета от автомобили). Споко, ще ремонтират булеварда, после ще се сетят, че може и велоалея да сложат, и пак ще вземат едни пари.

    Те да вземат да сложат една боя на най-старата алея по Борис 3, че вече се е изтъркала до неизползваемост...

  44. 44 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1413 Неутрално

    Реконструкцията (извинявам се - ремонта) на бул. Линкълн в Овча Купел е чуден пример за малоумната политика на Столичната община. Широк, огромен булевард, който е шанса 50-60 хиляден квартал на бъде свързан с центъра и целия останал град с велотрасе, в момента се обновява по заварен проект. Според изказване на районната кметица - "тротоарите ще са достатъчно широки, и ще има място за всички". Град, с претенции за "столица на спорта", някога кандидат за домакин на олимпийски игри, сега за европейско, световно, междугалактическо... Срам! Срам!!Все ще е така, докато продължаваме да избираме "най-малкото зло".Мислете наесен!
    —цитат от коментар 22 на Николай Рангелов

    Е нали по "Монтевидео" има велоалея :) (също постоянно заета от автомобили). Споко, ще ремонтират булеварда, после ще се сетят, че може и велоалея да сложат, и пак ще вземат едни пари.

    Те да вземат да сложат една боя на най-старата алея по Борис 3, че вече се е изтъркала до неизползваемост...

  45. 45 Профил на vloti
    vloti
    Рейтинг: 614 Неутрално

    Който иска колелета да емигрира в Дания или Холандия. В София се ползва 20 годишен дизел.

  46. 46 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 707 Весело

    В Пловдив май са се справили доста по-добре със задачата.
    —цитат от коментар 15 на lustmord


    Просто нямат велоалеи.../нещото около канала не се брои/

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  47. 47 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 644 Неутрално

    На Запад всички карат велосипеди, било то за развлечение или нужда. тези, които карат коли също карат велосипеди и обратното. Всички се съобразяват защото са от един лагер, а в България са поне 3 лагера. Е, как искате да се случат нещата? Няма как!

  48. 48 Профил на kirka80286
    kirka80286
    Рейтинг: 659 Неутрално

    Браво Дневник за статията, и че сте се допитали до Велоеволюция. Мъчим се да прокараме някой неща, но абсурдите продължават. Двупосочните велоалеи, състоящи се от 2 жълти линии боя, нали, хем да отбием номера, хем пък от другата страна да могат да цуцат "паркинги и гаражи". Алеите, свършващи в нищото. Алеите, прекарани пак с 2 жълти линии по тротоарите. Безумията в закона, според които трябва да караш вляво от жълтата линия за бус лентата, т.е. между автобусите и колите. Безумията в планирането, например как Графа, след прословутия му ремонт, който го направи по-зле, Графа, който е затворен за коли, а трамваите се движат не по-бързо от велосипедист, Графа, който е 20 метра широк - е, той ще е затворен за велосипедисти. Вместо това, ще ги заврем по Гурко, където не можеш да видиш тротоар от паркирани коли, а трафика е адски. Това може да го измисли само гръмпил, който велосепидед е виждал само на снимка. Да не говорим за манталитета на огромна част от шофьорите. Последно пак един бакшиш ми каза как пътищата са за коли, а ние да си караме в парковете. Мислих дали да започна да му обяснявам за това що е ППС и пешеходна зона и път, отворен за обществено ползване, но само като видях злобата и тъпотата, се отказах.

    "Тhe lack of major wars may be hurting economic growth." New York Times
  49. 49 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 707 Неутрално

    До коментар [#48] от "kirka80286":

    Велосипеди НЯМАТ място по Витошка и Графа....

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  50. 50 Профил на kirka80286
    kirka80286
    Рейтинг: 659 Неутрално

    До коментар [#49] от "DS":

    По Витошка нямат място, защото е пешеходна зона. По Графа защо да нямат? Я да видим как ще се аргументираш!

    "Тhe lack of major wars may be hurting economic growth." New York Times
  51. 51 Профил на nibelungs
    nibelungs
    Рейтинг: 318 Неутрално

    ОТИДЕТЕ В ХОЛАНДИЯ ДА ВИДИТЕ КАК СЕ ПРАВИ !!!!

  52. 52 Профил на nibelungs
    nibelungs
    Рейтинг: 318 Неутрално

    ЕДИНСТТВЕНАТА ИСТИНСКА ВЕЛОАЛЕЯ, МАКАР И ТЯ НЕ Е НАПРАВЕНА ТОЧНО КАКТО ТРЯБВА(СПОДЕЛЕНА С ПЕШЕХОДЦИТЕ) Е ОТ РУСКИ ПАМЕТНИК ДО ОКОЛОВРЪСТНОТО.

  53. 53 Профил на Ivan Georgiev
    Ivan Georgiev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#31] от "maddrum":

    Пускайте сигнал до call. Sofia.bg. Бавят се със седмици, но поне ще глобявят по 10 автомобила на веднъж

  54. 54 Профил на zie29558699
    zie29558699
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Кой вярва на фандъкова ?
    —цитат от коментар 3 на КМЕТ В СЯНКА


    Който е тиква като нея....

  55. 55 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 741 Неутрално

    Ходя с колело на работа в центъра поне 6 месеца от годината, но твърдо мислч, че беше глупост да стеснят Раковски с велоалеи от двете страни и то само в един участък - една, с 20-30% по-широка, щеше да е ок





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK