Абе какви са тези колелейтъри, нито винетки плащат, нито пътен данък, и бензин не зареждат. И мрежа ша им праят айде марш, че няма къде да си джиткам с голфа.
Няма как да стане така, както го искате. София си беше отесняла още преди 30 години, когато бях студент. Сега населението се е увеличило, колите също, сгради никнат между две съществуващи и някой иска мини улици, дублиращи старите. Трябва да разстреляте не само Фандъчка, но и пешеходците.
У Варна, майки с колички, си ги/го бутат по велоалеята (тази на владислав). А това със спирането в тях се решава лесно - един редовно спираше на пешеходната пътека до нас, където няма как да се мине, без да заобиколиш и излезеш на платното. Една сутрин съвестен гражданин му бе направил рег.номер на руло, вече не спира там.
А кога ще махат паважа, че не се кара по такива "улици"? Те колите и без това се раздрънкват от дупки и неравности, но велосипеда ми защо е длъжен да търпи накякви павирани улици дето са на бабуни, отделно паважа е скапан, не е пренареждан вече години? Да не говорим пък за улиците павирани с големи павета, там е направо катастрофа за велосипеда ми. И жълтите павета също са проблем, като завали дъжд и стават като пързалка. При мокри жълти павета направо си е опасно за колоездачите.
.......КМЕТЕ......!!!!.....Недей ТАКА.......!!!!......Кво ти е ВИНОВНА ДАНЧЕТО , че Българина НЯМА ЕЛЕМЕНТАРНА КУЛТУРА на ШОФИРАНЕ.......!!!!!......ШЕ ТЕ ПРЕГАЗИ.....!!!!......ииии Окото му нема да МИГНЕ.......!!!!.../....докато ЗВЕРСКИ не му Бръкнеш в ДЖЕБА....и не ОТИДЕ ЕФЕКТИВНО ДА ЛЕЖИ....!!!!....ееее га му УВРИ главата ТЪ№А.....нема се ОПРАЙ РАБОТАТА..../......./...има разбира се и малки ЕКЗОТИЧНИ изключения..../..... ///....виж , че НЕПРЕКЪСНАТО се ШАФИРА в БУС и АВАРЙНАТА ЛЕНТА.....!!!!.....ЗВЕРСКИ ЗАКОНИ ТРЯБАТ......!!!.....да държИ ВЛАГА за ДЪЛГО......!!!!....../....
България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
Тя и пътната маркировка, е доста хлъзгава, когато е мокра, говоря за ходене. Често ми се е случвало да видя, как някой се подхлъзва, аз се научих да минавам отстрани, при мокро време.
Относно свързването на велоалеите - до ден днешен излизам извън нерви като се сетя как ОБРАЗУВАХА трасето от Лъвов мост до НДК. Първо, за да пресечеш през Лъвов мост от НДК към Централна гара "по правилата", трябва да минеш през 4 (четири) светофара абсолютно буквално на зиг-заг, защото затвориха единия пешеходен/велосипеден ръкав поради ПРИЧИНИ.
След това, ако идваш откъм Централна гара и вече си преминал цялата тази алабалистика по посока НДК, според дадената ти възможност, след като сложиха знаци забранено карането на колелета по Витошка между Алабин и Патриарха (за да препълнят цялата улица със заведения), за да стигна до велоалеята около въпросното НДК (която също е сама за себе си и няма връзка с нищо), трябва да обикалям по малките улички наоколо, да карам по трамвайната линия на Графа или да правя опит за самоубийство през Петте кьошета. През Ботев.
Това на фона на абсолютно разбитите и раздрънкани не само улици, но и "чисто нови" велоалеи. Ако минете по надлез "Надежда" ще видите, че трасето там изглежда като след няколко бомбардировки - пропадаща и олющена настилка, издадени ръбове, МАЛОУМЕН светофар на колелото на трамваите. Обикаляне в зиг-заг - явно така от общината си представят карането на колело - не може да караш в права линия, трябва да криволичиш из пътните платна, да натискаш бутони за да ти светне зелено и да слизаш и буташ колелото си през десет метра.
Ние разбира се се оплакваме и с право, че София е цялата разбита, но Солун например вече сигурно над 10 г. стои разровен целият, заради метрото дето започнаха и после ги удари кризата. Но в Солун случаят е друг, самите гърци казаха, че няма да го строят това метро при тези ниски заплати. Даже се появиха надписи графити, че никога няма да бъде построено метрото. Отделно намериха на места артефакти, а в Гърция законите са много строги, и ако се намери някаква древност, то се запазва. Та Солун си седи разкопан целият и никой не прави протести за това.
Относително! Направените велоалеи преди няколко години вече са неравни от пропадания и подутини от корените на дърветата под тях. Не си направиха труда дори да ги изчистят. Да не говорим за безумствата да правят велоалеи без наклонени преходи към пътното платно(Коматевско при Филикон), почти повсеместното правене на ръбове и бордюриот 3-4 до 8-10см при преходите от пътно пълатно къв велосипедно, и приключим с това, че града е опасан с велоалеи, но не знайно как и защо няма дори едно трасе през центъра. За капак минаването по велоалеята на бул Руски при икономическия техникум може да ти скъса нервите от чакане, щото организациятга е такава, че трябва да чакаш три пъти да се извъртят всички светофари, за да минеш по правилата от едната велоалея на другата. Има и куп други натворени щуротии, които ако поне един от обищнарите беше минал с велосипед, щеше да му избоде очи... Ама общинар... на колело... някак си не отговаря на статуса им :D. Виж датската принцеса е друго тесто и за нея велосипеда не е признак на мизерия и изпадналост, и затова тя си кара децата на детска градина с колело, а не с екскорт. Ама де е Дания, де е България? :)
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
Правят недоносчета, а не планират велоалени в новозастрояващите общини. Отнеха пътя на пешеходците, та на местата за отдих и разходки направиха велоалеи, та да те е страх да преминеш. Работа на парче не е работа, а трябва мислене, но който си няма такова поне да гледа там където има. Правят се велоалеи ,а няма и един колоездач. Където има повече такива/проучване по фактури/ там да се правят.Във Виена има специални ограждения паркинги пред общини и др.адм.сгади за велосипедисти.Където няма възможност да се определят алтернативни велоалеи където са по-малко деца и възрастни, но проучванията липсват, т.е. липсва първия етап от проектирането - предварително проучване.
"велоалеята" по протежение на бул. "евлоги и христо георгиеви" е абсолютен пример колко опасно и абсурдно може да е карането по велоалея в софия. като че ли нарочно ги правят с цел да отказват хората от този транспорт в града, вместо да ги улесняват.
Въобще не са направени по стандарти. Зарков и Ко заедно с учителницата да отидат до Холандия да видят как там са направени велоалеите и тогава да изграждат велоинфраструктура в София. Необходими са законови промени въобще за въвеждане на безопасен велотранспорт, а не само за София, защото велосипеди не се карат само в София.
Реконструкцията (извинявам се - ремонта) на бул. Линкълн в Овча Купел е чуден пример за малоумната политика на Столичната община. Широк, огромен булевард, който е шанса 50-60 хиляден квартал на бъде свързан с центъра и целия останал град с велотрасе, в момента се обновява по заварен проект. Според изказване на районната кметица - "тротоарите ще са достатъчно широки, и ще има място за всички". Град, с претенции за "столица на спорта", някога кандидат за домакин на олимпийски игри, сега за европейско, световно, междугалактическо... Срам! Срам!! Все ще е така, докато продължаваме да избираме "най-малкото зло". Мислете наесен!
Добре е човек да има железни нерви, за да кара колело из София. И с алеи, и без тях си карам из града, основно по работа, но начина да накараш хората да изберат велосипеда пред колата или ГТ е в удобството и безопастността. Няма как две жълти ленти боя по Тодор Александров да спрат колите да летят, а ти да си караш спокойно. И няма как да имаме 200 км алеи без някой да иска да ги направи. А СО не иска, само пишат анализи и файда за хората йок...
Яко преувеличаваш. Като политик си, от един-два примера правиш тенденция. Тотална неблагодарност. Аз също имам дребни забележки по алеите, но положителните примери са в пъти повече. За такива като теб не трябва да се прави нищо, щото каквото и да се направи ти ще го оплюеш.
Приятел, всеки ден минавам между 10 до 30км по велоалеите в Пловдив, понеже карането на автомобил ме отвращава в тая абсурдна среда. Смело мога да заявя, че най-хубвато нещо последните 30-40г е правенето на велоалеи, даже на последните избори гласувах за Тотю само и единствено заради направеното. За съжаление изброеното от мен не е от неблагодарност, а от малката лъжица катран на типичната наша мърлящина, която трови кацата с мед - в случая на направените велоалеи. Не беше проблем някой от общината да се качи на колело и да мине с него да види свършеното нали? Ама приеха обектите по документи, а не с проверка и оглед. Освен това в нашето време се изискват невероятни умения ползвайки маса прибори за измерване и нивелация да оставиш по трасе по което се минава напречни ръбове с бордюри стигащи до 6-8см височина на места, не мислиш ли, че не е нормално това? На такъв бордюр паднах и си счупих крака преди две години. Дали не зслужаваше общината да я съдя за тая дреболия?
Велоалеите наистина са далеч от нормалното, но да не забравяме, че съвсем доскоро такова животно нямаше и няма как за нула време да се получат. Но има един такъв момент - чипа в нашите глави. Велосипедистите карат по основното трасе на Евлоги Георгиев, въпреки че има прилични и ненатоварени велоалеи покрай канала. Ние пешеходците въобще не зачитаме разчертаните алеи и накрая всички сме недоволни. На т.н. водачи на мПС-та и през ум не им минава, че не трябва да спират и препречват алеите и е цяло чудо че няма ежедневни жертви, А какво да кажем за Борисовата градина или южния парк - човек не може да се отпусне, за децата да не говорим, след като любителите на велосипеда профучават с максимално възможната за тях скорост. при това, ако младите може да ги извиниш - отвътре ги тегли да се състезават, като видя някой набор, който не вижда по-далеч от носа си, ама набляга на педалите...иде ми да създам малко стрес. Та така ще е, ще мине време докато инфраструктурат стане нормална и докато в главите ни правилата станат нещо обикновено.
Най-голямата простотия беше да се направи споделен тротоар за пешеходци и влеосипедисти пред входа на "Св. Иван Рилски" Велоалеята е огромна, точно пред входа на болницата, където се движат трудноподвижни възрастни и болни хора, а за сметка на това зоната за пешеходци е заета от 4 словом - четири будки между входа и спирката. Тъй като минавам често оттам, ми е направило впечатлени изключителната нетолерантност на велосипедистите, които се движат с голяма скорост и овикват очевидно болни хора, стъпили на велоалеята, поради липса на друго място и начин да стигнат от входа на болниицата до спирката без да я пресекат.
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
"велоалеята" по протежение на бул. "евлоги и христо георгиеви" е абсолютен пример колко опасно и абсурдно може да е карането по велоалея в софия. като че ли нарочно ги правят с цел да отказват хората от този транспорт в града, вместо да ги улесняват.
За мен фаворит е тази по Дондуков - двупосочна, от едната страна на булеварда. Ако се движиш в правилната посока, горе-долу става, но ако се движиш в обратната - караш между коли и други велосипедисти, и двете са ти насрещно движещи се. Пресичането на преки е "приключение" - никой от излизащите от преките шофьори не поглежда на дясно, защото няма как да очаква от там да дойде каквото и да е, всеки гледа наляво, за да си намери дупка в трафика и да се включи. За павираната и част да не говорим, вече е на вълни и бабуни. Светофарите за велосипедисти са настроени така, че ако още не си разбрал, със сигурност да осъзнаеш, че колелото НЕ Е приоритет, и по-добре да си караш колата. И те така...
За алеята в студентски град и аз и други хора редовно отправяме сигнали за паркирани автомобили.... И нищо. Много често полицаи седят до нарушителите като осъществят контрол и все едно не ги виждат. Да не говорим, че понякога и патрулките са на велоалеята. А всичко може да се промени за дни. Ако минат 2 3 пъти и вдигнат колите и ще спре това моментално. Ем и хазната ще се напълни. Но паяците са за тормоз на хората по центъра.
Да споменем и Централна гара, където велотрасето е залепено за гърба на спирката на автобусите. И докато можеш да кажеш, че пред болницата велосипедистите са нетолерантни, аз мога да ти кажа, че по-заспало племе от българина няма. Седят насред велоалеята и блеят или се клатят като пияни пингвини и колкото и да им звъниш и викаш, реакцията е нулева.
Едно на ръка чипа, обаче от друга гледна точка да "проектираш" така, че буквално да окуражаваш инциденти... нямам думи.
Велосипедната мрежа в София е под всякаква критика, но се притеснявам, че ако започнат да я оправят ще стане още по-зле, така както стана с ремонта на графа...
По този повод веднъж говорих с ченгетата, които бяха паркирали точно на велоалеята срещу ТУ, до тях имаше паркирани три автомобила на аварийни и... всичко е точно. На въпроса ми защо не ги глобяват тия нахалници, ми отговориха, че нямали право, нищо не можели да направят. За тая цел (с глобите) си имало общинска полиция, ама де е тя, какво прави и как санкционира е Божа работа. Та така, (почти) всичко опира до възпитанието на индивида и до управленски ресурс да се изгради нормална инфраструктура. Ама де го тоя късмет...
Тук велоалеите са по правило червени на цвят, т.е. добре обозначени, а асфалта им освен че е цветен е и доста порьозен, така че има и добро сцепление с гумите и по-добро оттичане на водата при дъжд. Маркировката по шосетата много отдавна е релефна, а по тия алеи дори и когато е боядисана, пак не е хлъзгава заради основата. Известен проблем са паветата, които тук са масовата настилка по градските улици и тротоарите, но по тротоара са от едни малки павенца които дават възможност да се направи по-гладка и друсат значително по-малко. Правят ги от бял и черен камък с който се правят невероятни плетеници и фигури, така че заради естетиката им прощаваме друсането. Специално в нашия град си имаме и една Еко-пътека, трасето на бивша теснолинейка която някога е свързвала града ни с Коимбра. През 2008-ма при предишния ни кмет се откри първият участък от около десетина км. После станаха 15-20, а сега се вече над 50. Това е и основното трасе което ползваме за спорт и разходка сред природата. Почва от централната зона на града където е била някога гарата и веднага влиза в добре съхранена зелена зона. Зрадаи множеството улички които я пресичат, има поставени заграждения тип "лабиринт" за да не влизат коли и мотори, така че цялото трасе е изключително за пешеходци и велосипеди. Има и фитнес уреди на определени места, така че процеса е пълен. Чист въздух, красива природа, наоколо всичко зелено и никакви коли наоколо.
В Германия има доста споделени тротоари и това никому не пречи. Проблемът е в културата, освен бедната и нелогичната вело инфраструктура където начеващи мутри , таксиджии и баничарки паркират на вело алеята. Но това не е всичко, велосипедистите също имат вина, те напр. не знаят че са пълноправни участници във уличното движение, не подават знаци , завиват внезапно . Напоследък се появи "модата" някои колоездачи да карат в насрещното движение, мислейки че така е по безопасно, без да съобразяват , че ляв завой на голямо кръстовище ги прави абсолютно непредвидими и уязвими...
Заради това племе шофьорите човек да го е страх да кара велосипед дори на велоалеята, която е част от пътя. И ние сме с кола и не стои и ден в гаража, но наглостта на някои шофьори е безгранична.
Имам навъртяни хиляди километри с колело в София, но за съжаление вече не вярвам нещо да се подобри съществено по отношение на велосипедите и след още едно поколение. Тука трябва да започнем от А и Б - махането на автомобилите от тротоарите и зелените площи и спазването на ограниченията за скорост като за начало ...
"Ами ти що не се върна там откъдето си ами допринесе за препълването?" ========== Върнах се. Нещо не си разбрал. Навалицата е едно от нещата, които мразя. Тук ходя на работа пеш, не ми трябва нито колело, нито кола.
"точно пред входа на болницата, където се движат трудноподвижни възрастни и болни хора, а за сметка на това зоната за пешеходци е заета от 4 словом - четири будки между входа и спирката. Тъй като минавам често оттам, ми е направило впечатлени изключителната нетолерантност на велосипедистите, които се движат с голяма скорост и овикват очевидно болни хора, стъпили на велоалеята, поради липса на друго място и начин да стигнат от входа на болницата до спирката без да я пресекат." ======== Велосипедистите са се превърнали във велоталибани. Личи им и тук.
Реконструкцията (извинявам се - ремонта) на бул. Линкълн в Овча Купел е чуден пример за малоумната политика на Столичната община. Широк, огромен булевард, който е шанса 50-60 хиляден квартал на бъде свързан с центъра и целия останал град с велотрасе, в момента се обновява по заварен проект. Според изказване на районната кметица - "тротоарите ще са достатъчно широки, и ще има място за всички". Град, с претенции за "столица на спорта", някога кандидат за домакин на олимпийски игри, сега за европейско, световно, междугалактическо... Срам! Срам!!Все ще е така, докато продължаваме да избираме "най-малкото зло".Мислете наесен!
Е нали по "Монтевидео" има велоалея :) (също постоянно заета от автомобили). Споко, ще ремонтират булеварда, после ще се сетят, че може и велоалея да сложат, и пак ще вземат едни пари.
Те да вземат да сложат една боя на най-старата алея по Борис 3, че вече се е изтъркала до неизползваемост...
Реконструкцията (извинявам се - ремонта) на бул. Линкълн в Овча Купел е чуден пример за малоумната политика на Столичната община. Широк, огромен булевард, който е шанса 50-60 хиляден квартал на бъде свързан с центъра и целия останал град с велотрасе, в момента се обновява по заварен проект. Според изказване на районната кметица - "тротоарите ще са достатъчно широки, и ще има място за всички". Град, с претенции за "столица на спорта", някога кандидат за домакин на олимпийски игри, сега за европейско, световно, междугалактическо... Срам! Срам!!Все ще е така, докато продължаваме да избираме "най-малкото зло".Мислете наесен!
Е нали по "Монтевидео" има велоалея :) (също постоянно заета от автомобили). Споко, ще ремонтират булеварда, после ще се сетят, че може и велоалея да сложат, и пак ще вземат едни пари.
Те да вземат да сложат една боя на най-старата алея по Борис 3, че вече се е изтъркала до неизползваемост...
На Запад всички карат велосипеди, било то за развлечение или нужда. тези, които карат коли също карат велосипеди и обратното. Всички се съобразяват защото са от един лагер, а в България са поне 3 лагера. Е, как искате да се случат нещата? Няма как!
Браво Дневник за статията, и че сте се допитали до Велоеволюция. Мъчим се да прокараме някой неща, но абсурдите продължават. Двупосочните велоалеи, състоящи се от 2 жълти линии боя, нали, хем да отбием номера, хем пък от другата страна да могат да цуцат "паркинги и гаражи". Алеите, свършващи в нищото. Алеите, прекарани пак с 2 жълти линии по тротоарите. Безумията в закона, според които трябва да караш вляво от жълтата линия за бус лентата, т.е. между автобусите и колите. Безумията в планирането, например как Графа, след прословутия му ремонт, който го направи по-зле, Графа, който е затворен за коли, а трамваите се движат не по-бързо от велосипедист, Графа, който е 20 метра широк - е, той ще е затворен за велосипедисти. Вместо това, ще ги заврем по Гурко, където не можеш да видиш тротоар от паркирани коли, а трафика е адски. Това може да го измисли само гръмпил, който велосепидед е виждал само на снимка. Да не говорим за манталитета на огромна част от шофьорите. Последно пак един бакшиш ми каза как пътищата са за коли, а ние да си караме в парковете. Мислих дали да започна да му обяснявам за това що е ППС и пешеходна зона и път, отворен за обществено ползване, но само като видях злобата и тъпотата, се отказах.
"Тhe lack of major wars may be hurting economic growth." New York Times
Ходя с колело на работа в центъра поне 6 месеца от годината, но твърдо мислч, че беше глупост да стеснят Раковски с велоалеи от двете страни и то само в един участък - една, с 20-30% по-широка, щеше да е ок
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Doge
Рейтинг: 659 ВеселоАбе какви са тези колелейтъри, нито винетки плащат, нито пътен данък, и бензин не зареждат. И мрежа ша им праят айде марш, че няма къде да си джиткам с голфа.
Слава Україні!КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4377 НеутралноКой вярва на фандъкова ?
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Пипера е много лют
Рейтинг: 139 НеутралноВелоалеите се проектират и изграждат от хора, които за последно са карали колело като деца. В резултат те са недомислени и често опасни.
https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zUКостадин Иванов
Рейтинг: 3651 НеутралноНяма как да стане така, както го искате.
ЕретикСофия си беше отесняла още преди 30 години, когато бях студент.
Сега населението се е увеличило, колите също, сгради никнат между две съществуващи и някой иска мини улици, дублиращи старите.
Трябва да разстреляте не само Фандъчка, но и пешеходците.
442
Рейтинг: 1569 НеутралноСиреч, както казва Бойко, трЕбе а я избЕрат за кмет още три пъти. Уаааау.
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
кокошката
Рейтинг: 233 НеутралноЗа второто винаги уточнявай, че имаш предвид себе си...
chepokalipsis
Рейтинг: 231 НеутралноУ Варна, майки с колички, си ги/го бутат по велоалеята (тази на владислав). А това със спирането в тях се решава лесно - един редовно спираше на пешеходната пътека до нас, където няма как да се мине, без да заобиколиш и излезеш на платното. Една сутрин съвестен гражданин му бе направил рег.номер на руло, вече не спира там.
anonimnii
Рейтинг: 3527 НеутралноА кога ще махат паважа, че не се кара по такива "улици"? Те колите и без това се раздрънкват от дупки и неравности, но велосипеда ми защо е длъжен да търпи накякви павирани улици дето са на бабуни, отделно паважа е скапан, не е пренареждан вече години? Да не говорим пък за улиците павирани с големи павета, там е направо катастрофа за велосипеда ми.
И жълтите павета също са проблем, като завали дъжд и стават като пързалка. При мокри жълти павета направо си е опасно за колоездачите.
kesh
Рейтинг: 1459 Разстроено.......КМЕТЕ......!!!!.....Недей ТАКА.......!!!!......Кво ти е ВИНОВНА ДАНЧЕТО , че Българина НЯМА ЕЛЕМЕНТАРНА КУЛТУРА на ШОФИРАНЕ.......!!!!!......ШЕ ТЕ ПРЕГАЗИ.....!!!!......ииии Окото му нема да МИГНЕ.......!!!!.../....докато ЗВЕРСКИ не му Бръкнеш в ДЖЕБА....и
не ОТИДЕ ЕФЕКТИВНО ДА ЛЕЖИ....!!!!....ееее га му УВРИ главата ТЪ№А.....нема се
ОПРАЙ РАБОТАТА..../......./...има разбира се и малки ЕКЗОТИЧНИ изключения..../..... ///....виж , че НЕПРЕКЪСНАТО се ШАФИРА в БУС и АВАРЙНАТА ЛЕНТА.....!!!!.....ЗВЕРСКИ ЗАКОНИ ТРЯБАТ......!!!.....да държИ ВЛАГА за ДЪЛГО......!!!!....../.... България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
chepokalipsis
Рейтинг: 231 НеутралноДо коментар [#10] от "anonim440":
Тя и пътната маркировка, е доста хлъзгава, когато е мокра, говоря за ходене. Често ми се е случвало да видя, как някой се подхлъзва, аз се научих да минавам отстрани, при мокро време.
parcaleste
Рейтинг: 1107 НеутралноНеслучайно това им е слогана.
Относно свързването на велоалеите - до ден днешен излизам извън нерви като се сетя как ОБРАЗУВАХА трасето от Лъвов мост до НДК. Първо, за да пресечеш през Лъвов мост от НДК към Централна гара "по правилата", трябва да минеш през 4 (четири) светофара абсолютно буквално на зиг-заг, защото затвориха единия пешеходен/велосипеден ръкав поради ПРИЧИНИ.
След това, ако идваш откъм Централна гара и вече си преминал цялата тази алабалистика по посока НДК, според дадената ти възможност, след като сложиха знаци забранено карането на колелета по Витошка между Алабин и Патриарха (за да препълнят цялата улица със заведения), за да стигна до велоалеята около въпросното НДК (която също е сама за себе си и няма връзка с нищо), трябва да обикалям по малките улички наоколо, да карам по трамвайната линия на Графа или да правя опит за самоубийство през Петте кьошета. През Ботев.
Това на фона на абсолютно разбитите и раздрънкани не само улици, но и "чисто нови" велоалеи. Ако минете по надлез "Надежда" ще видите, че трасето там изглежда като след няколко бомбардировки - пропадаща и олющена настилка, издадени ръбове, МАЛОУМЕН светофар на колелото на трамваите. Обикаляне в зиг-заг - явно така от общината си представят карането на колело - не може да караш в права линия, трябва да криволичиш из пътните платна, да натискаш бутони за да ти светне зелено и да слизаш и буташ колелото си през десет метра.
Тотална олигофрения.
anonimnii
Рейтинг: 3527 НеутралноДо коментар [#12] от "chepokalipsis":
Щях и за нея да напиша, но айде викам ще стане много дълго.
Може би има спецална боя, която да не се хлъзга? В чужбина евентуално.
lustmord
Рейтинг: 284 НеутралноВ Пловдив май са се справили доста по-добре със задачата.
idiotstavrev
Рейтинг: 284 НеутралноНаправете синята зона 40 лв, зелената 20 и изведнъж ще се отвори пространство за велоалеи.
anonimnii
Рейтинг: 3527 НеутралноНие разбира се се оплакваме и с право, че София е цялата разбита, но Солун например вече сигурно над 10 г. стои разровен целият, заради метрото дето започнаха и после ги удари кризата. Но в Солун случаят е друг, самите гърци казаха, че няма да го строят това метро при тези ниски заплати. Даже се появиха надписи графити, че никога няма да бъде построено метрото. Отделно намериха на места артефакти, а в Гърция законите са много строги, и ако се намери някаква древност, то се запазва. Та Солун си седи разкопан целият и никой не прави протести за това.
traveler1
Рейтинг: 744 НеутралноОтносително!
Направените велоалеи преди няколко години вече са неравни от пропадания и подутини от корените на дърветата под тях. Не си направиха труда дори да ги изчистят. Да не говорим за безумствата да правят велоалеи без наклонени преходи към пътното платно(Коматевско при Филикон), почти повсеместното правене на ръбове и бордюриот 3-4 до 8-10см при преходите от пътно пълатно къв велосипедно, и приключим с това, че града е опасан с велоалеи, но не знайно как и защо няма дори едно трасе през центъра. За капак минаването по велоалеята на бул Руски при икономическия техникум може да ти скъса нервите от чакане, щото организациятга е такава, че трябва да чакаш три пъти да се извъртят всички светофари, за да минеш по правилата от едната велоалея на другата.
Има и куп други натворени щуротии, които ако поне един от обищнарите беше минал с велосипед, щеше да му избоде очи... Ама общинар... на колело... някак си не отговаря на статуса им :D. Виж датската принцеса е друго тесто и за нея велосипеда не е признак на мизерия и изпадналост, и затова тя си кара децата на детска градина с колело, а не с екскорт. Ама де е Дания, де е България? :) ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
Antoaneta PETROVA Ardashes
Рейтинг: 231 НеутралноПравят недоносчета, а не планират велоалени в новозастрояващите общини. Отнеха пътя на пешеходците, та на местата за отдих и разходки направиха велоалеи, та да те е страх да преминеш. Работа на парче не е работа, а трябва мислене, но който си няма такова поне да гледа там където има. Правят се велоалеи ,а няма и един колоездач. Където има повече такива/проучване по фактури/ там да се правят.Във Виена има специални ограждения паркинги пред общини и др.адм.сгади за велосипедисти.Където няма възможност да се определят алтернативни велоалеи където са по-малко деца и възрастни, но проучванията липсват, т.е. липсва първия етап от проектирането - предварително проучване.
mihalaосмоъ
Рейтинг: 440 Неутрално"велоалеята" по протежение на бул. "евлоги и христо георгиеви" е абсолютен пример колко опасно и абсурдно може да е карането по велоалея в софия. като че ли нарочно ги правят с цел да отказват хората от този транспорт в града, вместо да ги улесняват.
Martin Ivanov
Рейтинг: 895 НеутралноВъобще не са направени по стандарти. Зарков и Ко заедно с учителницата да отидат до Холандия да видят как там са направени велоалеите и тогава да изграждат велоинфраструктура в София. Необходими са законови промени въобще за въвеждане на безопасен велотранспорт, а не само за София, защото велосипеди не се карат само в София.
Николай Рангелов
Рейтинг: 8 ГневноРеконструкцията (извинявам се - ремонта) на бул. Линкълн в Овча Купел е чуден пример за малоумната политика на Столичната община. Широк, огромен булевард, който е шанса 50-60 хиляден квартал на бъде свързан с центъра и целия останал град с велотрасе, в момента се обновява по заварен проект. Според изказване на районната кметица - "тротоарите ще са достатъчно широки, и ще има място за всички". Град, с претенции за "столица на спорта", някога кандидат за домакин на олимпийски игри, сега за европейско, световно, междугалактическо... Срам! Срам!!
Все ще е така, докато продължаваме да избираме "най-малкото зло".
Мислете наесен!
falcone
Рейтинг: 816 НеутралноДо коментар [#5] от "Костадин Иванов":
Ами ти що не се върна там откъдето си ами допринесе за препълването?
geordgeo
Рейтинг: 1112 ЛюбопитноДобре е човек да има железни нерви, за да кара колело из София. И с алеи, и без тях си карам из града, основно по работа, но начина да накараш хората да изберат велосипеда пред колата или ГТ е в удобството и безопастността. Няма как две жълти ленти боя по Тодор Александров да спрат колите да летят, а ти да си караш спокойно. И няма как да имаме 200 км алеи без някой да иска да ги направи. А СО не иска, само пишат анализи и файда за хората йок...
wwwtoчkacom
Рейтинг: 531 Неутрално[quote#18:"traveler1"][/quote]
Яко преувеличаваш. Като политик си, от един-два примера правиш тенденция. Тотална неблагодарност. Аз също имам дребни забележки по алеите, но положителните примери са в пъти повече.
За такива като теб не трябва да се прави нищо, щото каквото и да се направи ти ще го оплюеш.
traveler1
Рейтинг: 744 НеутралноДо коментар [#25] от "dma12587967":
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВОПриятел, всеки ден минавам между 10 до 30км по велоалеите в Пловдив, понеже карането на автомобил ме отвращава в тая абсурдна среда.
Смело мога да заявя, че най-хубвато нещо последните 30-40г е правенето на велоалеи, даже на последните избори гласувах за Тотю само и единствено заради направеното. За съжаление изброеното от мен не е от неблагодарност, а от малката лъжица катран на типичната наша мърлящина, която трови кацата с мед - в случая на направените велоалеи. Не беше проблем някой от общината да се качи на колело и да мине с него да види свършеното нали? Ама приеха обектите по документи, а не с проверка и оглед. Освен това в нашето време се изискват невероятни умения ползвайки маса прибори за измерване и нивелация да оставиш по трасе по което се минава напречни ръбове с бордюри стигащи до 6-8см височина на места, не мислиш ли, че не е нормално това? На такъв бордюр паднах и си счупих крака преди две години. Дали не зслужаваше общината да я съдя за тая дреболия?
tsvetko_51
Рейтинг: 1560 НеутралноВелоалеите наистина са далеч от нормалното, но да не забравяме, че съвсем доскоро такова животно нямаше и няма как за нула време да се получат.
Но има един такъв момент - чипа в нашите глави. Велосипедистите карат по основното трасе на Евлоги Георгиев, въпреки че има прилични и ненатоварени велоалеи покрай канала. Ние пешеходците въобще не зачитаме разчертаните алеи и накрая всички сме недоволни. На т.н. водачи на мПС-та и през ум не им минава, че не трябва да спират и препречват алеите и е цяло чудо че няма ежедневни жертви,
А какво да кажем за Борисовата градина или южния парк - човек не може да се отпусне, за децата да не говорим, след като любителите на велосипеда профучават с максимално възможната за тях скорост. при това, ако младите може да ги извиниш - отвътре ги тегли да се състезават, като видя някой набор, който не вижда по-далеч от носа си, ама набляга на педалите...иде ми да създам малко стрес.
Та така ще е, ще мине време докато инфраструктурат стане нормална и докато в главите ни правилата станат нещо обикновено.
Antoaneta PETROVA Ardashes
Рейтинг: 231 НеутралноДо коментар [#20] от "осмоъ":
mihalaСъщото е по бул от Руски паметник до Княжево по алеята за пешеходци и спирки.
rapidfire
Рейтинг: 1384 НеутралноНай-голямата простотия беше да се направи споделен тротоар за пешеходци и влеосипедисти пред входа на "Св. Иван Рилски" Велоалеята е огромна, точно пред входа на болницата, където се движат трудноподвижни възрастни и болни хора, а за сметка на това зоната за пешеходци е заета от 4 словом - четири будки между входа и спирката.
It is nice to be important, but it's more important to be nice!Тъй като минавам често оттам, ми е направило впечатлени изключителната нетолерантност на велосипедистите, които се движат с голяма скорост и овикват очевидно болни хора, стъпили на велоалеята, поради липса на друго място и начин да стигнат от входа на болниицата до спирката без да я пресекат.
sadparrot
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#20] от "осмоъ":
За мен фаворит е тази по Дондуков - двупосочна, от едната страна на булеварда. Ако се движиш в правилната посока, горе-долу става, но ако се движиш в обратната - караш между коли и други велосипедисти, и двете са ти насрещно движещи се. Пресичането на преки е "приключение" - никой от излизащите от преките шофьори не поглежда на дясно, защото няма как да очаква от там да дойде каквото и да е, всеки гледа наляво, за да си намери дупка в трафика и да се включи. За павираната и част да не говорим, вече е на вълни и бабуни. Светофарите за велосипедисти са настроени така, че ако още не си разбрал, със сигурност да осъзнаеш, че колелото НЕ Е приоритет, и по-добре да си караш колата. И те така...
maddrum
Рейтинг: 522 НеутралноЗа алеята в студентски град и аз и други хора редовно отправяме сигнали за паркирани автомобили.... И нищо. Много често полицаи седят до нарушителите като осъществят контрол и все едно не ги виждат. Да не говорим, че понякога и патрулките са на велоалеята. А всичко може да се промени за дни. Ако минат 2 3 пъти и вдигнат колите и ще спре това моментално. Ем и хазната ще се напълни. Но паяците са за тормоз на хората по центъра.
Borislav Jordanov
Рейтинг: 229 НеутралноДа споменем и Централна гара, където велотрасето е залепено за гърба на спирката на автобусите. И докато можеш да кажеш, че пред болницата велосипедистите са нетолерантни, аз мога да ти кажа, че по-заспало племе от българина няма. Седят насред велоалеята и блеят или се клатят като пияни пингвини и колкото и да им звъниш и викаш, реакцията е нулева.
Едно на ръка чипа, обаче от друга гледна точка да "проектираш" така, че буквално да окуражаваш инциденти... нямам думи.
carebean
Рейтинг: 284 НеутралноВелосипедната мрежа в София е под всякаква критика, но се притеснявам, че ако започнат да я оправят ще стане още по-зле, така както стана с ремонта на графа...
geordgeo
Рейтинг: 1112 ЛюбопитноДо коментар [#31] от "maddrum":
По този повод веднъж говорих с ченгетата, които бяха паркирали точно на велоалеята срещу ТУ, до тях имаше паркирани три автомобила на аварийни и... всичко е точно. На въпроса ми защо не ги глобяват тия нахалници, ми отговориха, че нямали право, нищо не можели да направят. За тая цел (с глобите) си имало общинска полиция, ама де е тя, какво прави и как санкционира е Божа работа. Та така, (почти) всичко опира до възпитанието на индивида и до управленски ресурс да се изгради нормална инфраструктура. Ама де го тоя късмет...
шуменско пиво
Рейтинг: 450 НеутралноТук велоалеите са по правило червени на цвят, т.е. добре обозначени, а асфалта им освен че е цветен е и доста порьозен, така че има и добро сцепление с гумите и по-добро оттичане на водата при дъжд.
шуменско пивоМаркировката по шосетата много отдавна е релефна, а по тия алеи дори и когато е боядисана, пак не е хлъзгава заради основата.
Известен проблем са паветата, които тук са масовата настилка по градските улици и тротоарите, но по тротоара са от едни малки павенца които дават възможност да се направи по-гладка и друсат значително по-малко. Правят ги от бял и черен камък с който се правят невероятни плетеници и фигури, така че заради естетиката им прощаваме друсането.
Специално в нашия град си имаме и една Еко-пътека, трасето на бивша теснолинейка която някога е свързвала града ни с Коимбра. През 2008-ма при предишния ни кмет се откри първият участък от около десетина км. После станаха 15-20, а сега се вече над 50.
Това е и основното трасе което ползваме за спорт и разходка сред природата. Почва от централната зона на града където е била някога гарата и веднага влиза в добре съхранена зелена зона. Зрадаи множеството улички които я пресичат, има поставени заграждения тип "лабиринт" за да не влизат коли и мотори, така че цялото трасе е изключително за пешеходци и велосипеди. Има и фитнес уреди на определени места, така че процеса е пълен. Чист въздух, красива природа, наоколо всичко зелено и никакви коли наоколо.
Петър Иванов
Рейтинг: 727 ЛюбопитноДо коментар [#32] от "Borislav Jordanov":
В Германия има доста споделени тротоари и това никому не пречи. Проблемът е в културата, освен бедната и нелогичната вело инфраструктура където начеващи мутри , таксиджии и баничарки паркират на вело алеята. Но това не е всичко, велосипедистите също имат вина, те напр. не знаят че са пълноправни участници във уличното движение, не подават знаци , завиват внезапно . Напоследък се появи "модата" някои колоездачи да карат в насрещното движение, мислейки че така е по безопасно, без да съобразяват , че ляв завой на голямо кръстовище ги прави абсолютно непредвидими и уязвими...
Peni Nikol
Рейтинг: 3278 НеутралноЗаради това племе шофьорите човек да го е страх да кара велосипед дори на велоалеята, която е част от пътя. И ние сме с кола и не стои и ден в гаража, но наглостта на някои шофьори е безгранична.
Peni NikolИндиана
Рейтинг: 506 НеутралноИмам навъртяни хиляди километри с колело в София, но за съжаление вече не вярвам нещо да се подобри съществено по отношение на велосипедите и след още едно поколение. Тука трябва да започнем от А и Б - махането на автомобилите от тротоарите и зелените площи и спазването на ограниченията за скорост като за начало ...
彼得。斯托亚诺夫
Рейтинг: 445 Неутралноа тук таме като караш коуеуо и като те нападне една глутница кучета .... . после коуеуо ли ???
-- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28geordgeo
Рейтинг: 1112 ЛюбопитноДо коментар [#39] от "彼得。斯托亚诺夫":
При мен помага без грешка лютивия спрей за самоотбрана, падат като круши за по 10-15 минути...
Костадин Иванов
Рейтинг: 3651 НеутралноДо коментар [#23] от "falkoneti":
Еретик"Ами ти що не се върна там откъдето си ами допринесе за препълването?"
==========
Върнах се. Нещо не си разбрал.
Навалицата е едно от нещата, които мразя.
Тук ходя на работа пеш, не ми трябва нито колело, нито кола.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3651 НеутралноДо коментар [#29] от "rapidfire":
Еретик"точно пред входа на болницата, където се движат трудноподвижни възрастни и болни хора, а за сметка на това зоната за пешеходци е заета от 4 словом - четири будки между входа и спирката.
Тъй като минавам често оттам, ми е направило впечатлени изключителната нетолерантност на велосипедистите, които се движат с голяма скорост и овикват очевидно болни хора, стъпили на велоалеята, поради липса на друго място и начин да стигнат от входа на болницата до спирката без да я пресекат."
========
Велосипедистите са се превърнали във велоталибани. Личи им и тук.
rainbou1
Рейтинг: 1000 НеутралноЕ нали по "Монтевидео" има велоалея :) (също постоянно заета от автомобили). Споко, ще ремонтират булеварда, после ще се сетят, че може и велоалея да сложат, и пак ще вземат едни пари.
Те да вземат да сложат една боя на най-старата алея по Борис 3, че вече се е изтъркала до неизползваемост...
rainbou1
Рейтинг: 1000 НеутралноЕ нали по "Монтевидео" има велоалея :) (също постоянно заета от автомобили). Споко, ще ремонтират булеварда, после ще се сетят, че може и велоалея да сложат, и пак ще вземат едни пари.
Те да вземат да сложат една боя на най-старата алея по Борис 3, че вече се е изтъркала до неизползваемост...
vloti
Рейтинг: 616 НеутралноКойто иска колелета да емигрира в Дания или Холандия. В София се ползва 20 годишен дизел.
DS
Рейтинг: 567 ВеселоПросто нямат велоалеи.../нещото около канала не се брои/ Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
patrokalche
Рейтинг: 284 НеутралноНа Запад всички карат велосипеди, било то за развлечение или нужда. тези, които карат коли също карат велосипеди и обратното. Всички се съобразяват защото са от един лагер, а в България са поне 3 лагера. Е, как искате да се случат нещата? Няма как!
kirka80286
Рейтинг: 506 НеутралноБраво Дневник за статията, и че сте се допитали до Велоеволюция. Мъчим се да прокараме някой неща, но абсурдите продължават. Двупосочните велоалеи, състоящи се от 2 жълти линии боя, нали, хем да отбием номера, хем пък от другата страна да могат да цуцат "паркинги и гаражи". Алеите, свършващи в нищото. Алеите, прекарани пак с 2 жълти линии по тротоарите. Безумията в закона, според които трябва да караш вляво от жълтата линия за бус лентата, т.е. между автобусите и колите. Безумията в планирането, например как Графа, след прословутия му ремонт, който го направи по-зле, Графа, който е затворен за коли, а трамваите се движат не по-бързо от велосипедист, Графа, който е 20 метра широк - е, той ще е затворен за велосипедисти. Вместо това, ще ги заврем по Гурко, където не можеш да видиш тротоар от паркирани коли, а трафика е адски. Това може да го измисли само гръмпил, който велосепидед е виждал само на снимка. Да не говорим за манталитета на огромна част от шофьорите. Последно пак един бакшиш ми каза как пътищата са за коли, а ние да си караме в парковете. Мислих дали да започна да му обяснявам за това що е ППС и пешеходна зона и път, отворен за обществено ползване, но само като видях злобата и тъпотата, се отказах.
"Тhe lack of major wars may be hurting economic growth." New York TimesDS
Рейтинг: 567 НеутралноДо коментар [#48] от "kirka80286":
Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"Велосипеди НЯМАТ място по Витошка и Графа....
kirka80286
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#49] от "DS":
"Тhe lack of major wars may be hurting economic growth." New York TimesПо Витошка нямат място, защото е пешеходна зона. По Графа защо да нямат? Я да видим как ще се аргументираш!
nibelungs
Рейтинг: 248 НеутралноОТИДЕТЕ В ХОЛАНДИЯ ДА ВИДИТЕ КАК СЕ ПРАВИ !!!!
nibelungs
Рейтинг: 248 НеутралноЕДИНСТТВЕНАТА ИСТИНСКА ВЕЛОАЛЕЯ, МАКАР И ТЯ НЕ Е НАПРАВЕНА ТОЧНО КАКТО ТРЯБВА(СПОДЕЛЕНА С ПЕШЕХОДЦИТЕ) Е ОТ РУСКИ ПАМЕТНИК ДО ОКОЛОВРЪСТНОТО.
Ivan Georgiev
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#31] от "maddrum":
Пускайте сигнал до call. Sofia.bg. Бавят се със седмици, но поне ще глобявят по 10 автомобила на веднъж
zie29558699
Рейтинг: 229 НеутралноКойто е тиква като нея....
Yomega
Рейтинг: 646 НеутралноХодя с колело на работа в центъра поне 6 месеца от годината, но твърдо мислч, че беше глупост да стеснят Раковски с велоалеи от двете страни и то само в един участък - една, с 20-30% по-широка, щеше да е ок