
© Юлия Лазарова
Консултативният съвет по пътна безопасност към Столичната община, в който участват над 10 неправителствени организации и експерти от Института по пътна безопасност и КАТ, обсъди нови мерки за повишаване на безопасността на пешеходците в София, съобщиха от общината.
Пред кмета Йорданка Фандъкова експертите предложиха идеи за предотвратяване на инциденти с автомобили:
- полагане на настилка с повишено сцепление в зоните, където пешеходци пресичат улиците, за да се намали спирачният път на автомобилите
- използване на ограничители, които не позволяват паркирането на автомобили в зоните на пешеходни пътеки за пресичане с цел гарантиране на добра видимост
- ярко осветяване на пешеходни пътеки за по-добра видимост.
"Досега са осветени 220 пешеходни пътеки, а до края на 2019 г. ще бъдат осветени още 100", обеща инж. Димитър Петров, директор на "Управление и анализ на трафика". Приоритет при избора на пешеходни пътеки за осветяване ще се дава на местата с най-интензивно движение и в близост до училища и детски градини.
Съветът реши да се използва по-широко приложената мярка по бул. "Цариградско шосе" и бул. "Алея Яворов" срещу отнемането на предимство между колите. Поставените там делинеатори се оцени, че вършат добра работа, и ще бъдат монтирани и на други оживени пътни артерии.
На следващото заседание ще бъдат обсъдени и конкретни локации, на които да бъдат приложени одобрените мерки.
karabastun
Рейтинг: 8326 ВеселоИ дупките я вършат тая работа..:)
[email protected]hamiltonf
Рейтинг: 4124 НеутралноБраво!
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.lustmord
Рейтинг: 326 Неутрално"...използване на ограничители, които не позволяват паркирането на автомобили в зоните на пешеходни пътеки за пресичане с цел гарантиране на добра видимост"
За такива трабват не ограничители а паяк + акт и няколко точки
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
Michael Jordan
Рейтинг: 1568 НеутралноЕМЕС
Софиянците щяли да ги опазят,
а провинциалистите да ги газят!
Slick
Рейтинг: 439 РазстроеноТова е чудесно, а кога ще спират трошки от движение? За един нов внос питам
Сава Мутафов
Рейтинг: 541 НеутралноДокато има идиоти, които карат с над 100 км/час в града, никакви настилки няма да свършат работа. Само пари на вятъра.
deinakz
Рейтинг: 8 НеутралноС други думи, да си продължи карането с превишение, безразборното паркиране и примитивното изпълнение и нулева поддръжка на пешеходната инфраструктура (тя далеч не се изчерпва с пешеходната пътека). Защото това ще се случи ако няма ясна политика за промяна на приоритетите. На много места няма пешеходни пътеки, няма тротоари, няма дори място за преминаване, а всички сме пешеходци в крайна сметка, макар някои често да го забравят. Това отблъсква ходещите пеша, ползващите обществен транспорт и насърчава ползването на автомобил. Съчетано с липсата на желание за контрол, не е учудващо състоянието на градската среда у нас.
Когато несправедливостта е закон, съпротивата е дълг.****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Цайко
Рейтинг: 1144 Неутрално- използване на ограничители, които не позволяват паркирането на автомобили в зоните на пешеходни пътеки за пресичане с цел гарантиране на добра видимост
=========================
Какви ограничитли, какви пет фандъка. Та нали градската дебилност разчертава парко местата почти върху самите пешеходни пътеки. Като се има предвид, че най-вероятно тези дебилности се съгласуват с Кат, не трябва да се таят големи надежди за добър изход от ситуацията.