Първата стоянка за електрически велосипеди под наем е в "Бояна"

Кметът Йорданка Фандъкова, заедно с колегата си от район "Витоша", инж. Теодор Петков (вдясно) пред електрически велосипед, българско производство.

Кметът Йорданка Фандъкова, заедно с колегата си от район "Витоша", инж. Теодор Петков (вдясно) пред електрически велосипед, българско производство.



Жителите на София могат да се качват на Витоша от днес с електрически велосипед. Наемът е 15 лева за 3 часа и колелото се взема от паркинга пред Националния исторически музей (НИМ) в "Бояна".


За това време се стига до "Тихия кът" или до "Златните мостове", обясниха от българския производител на колелата "Елджей" от Варна.


В началото задвижването е като на обикновен велосипед с педали, а после с бутон на кормилото се включва електромотор. Пробегът с едно зареждане е до 100 км при умерено каране, без много рязко натискане на газта.




Засега няма стоянки на Витоша, където да се остави ползвания електровелосипед и той трябва да се върне на паркинга пред НИМ. До 5 часа ползването е 20 лева, а за цял ден – 30. В събота и неделя цените са по-високи – 20 лева за 3 часа, 30 – за 5 часа и 50 лева за ден.


Скоро ще се открие още една стоянка за такива велосипеди под наем – до басейна "Дианабад". От там те ще могат да се ползват из града като електромоторите няма да са толкова мощни като на планинските велосипеди. Те ще развиват скорост до 45 км/ч.


Подходът за велосипедисти от центъра до паркинга на НИМ сега е труден, отчете кметът Йорданка Фандъкова и обеща да се изгради велоалея по бул. "Пушкин". Така ще се осъществи връзката с действащата велоалея по бул. "Цар Борис Трети". До НИМ велосипедистите могат да стигат със своите колела и да продължат към планината с електрическо.


Инициативата е на "Зелена София" към Столичната община и мрежата за устойчиво развитие "Клийнтех България". Те са подкрепени от EIT Climate-KIC, което е най-голямото публично частно партньорство в ЕС в сферата на зелените иновации, обясниха от общината.

Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2640 Неутрално

    Стане ли алеята по Пушкин, една стоянка за е-велисипеди под наем на пл. Македония и дойдат ли ми гости от чужбина, ги пускам от центъра към Витоша с електровелосипеда и повече не ги мисля.

    "Нация на 1300 години - всички ли сте роби на един дебел, грозен?". Цялата реч на Вежди Рашидов в кулоарите на парламента, 30.07.2013: bit.ly/2MdSDEK
  2. 2 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1519 Весело

    да като не четеш дребния шрифт е добре
    колелата качват Витоша ако си до 70кг и няма насрещен вятър, ако не ще буташ

  3. 3 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1459 Неутрално

    До коментар [#1] от "cinik":

    Е само на тържеството два-три дни по-късно ще се сетиш пак за тях

  4. 4 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1519 Весело

    бе ясно е, че екоталибаните ще слагат минуси но това е причината да не си купя електроскутер не могат да ми гарантират че ще се прибера с него- наклона бил голям, бил съм над 70кг, обикновено духал насрещен вятър

  5. 5 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1519 Любопитно

    между другото ако някой знае къде дават за проба и ако ти върши рабоада се го купиш да каже

  6. 6 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 1254 Неутрално

    Да се разхождаш в планина без да изгориш грам калория е върха на простотията.
    Двойно по-голяма простотия е общината да подпомага подобни безумни идеи.

  7. 7 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 832 Неутрално

    Как ще е първата, миналата година пак имаше, но не потръгна.

  8. 8 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2749 Неутрално

    До коментар [#6] от "tosho_toto":

    Прав си! Но пък има хора които не биха се качили на обикновен велосипед. Пък на електрическия все ще врътнат няколко пъти педалите. И аз съм се позачудил дали да си взема един да ходя на работа. Връщането е на бая баир и само така ще могат да изкарам на “педали” 12, 13 километра по нанагорнището.

  9. 9 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1514 Весело

    За 25 евро на ден ще си наема кола от летището...

  10. 10 Профил на 1_april
    1_april
    Рейтинг: 1290 Весело

    "... 100 км при умерено каране, без много рязко натискане на газта."

    Брее, ногу яко бе!
    Туй да не е жипката на велосипедите?
    Кат гледам на рамката ше мога да си курдисам допълнителна пасажерка, кат Аджибуя, че и да ида оттатък Ярема даже.
    Е на връщане- по инерция, ама бравос на Фъндъчката: Печели точка пред другата руска подлога- "съгражданина" ми ИЗпортних....

  11. 11 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4478 Неутрално

    Питам се само дали някой ходи на Витоша от НИМ до НИМ за три часа! Т. е. Да стои в планината максимум час!

  12. 12 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10791 Неутрално

    Хубаво! Всеки влак (е-велосипед) си има пътници :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  13. 13 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1168 Неутрално

    Да се разхождаш в планина без да изгориш грам калория е върха на простотията.Двойно по-голяма простотия е общината да подпомага подобни безумни идеи.
    —цитат от коментар 6 на tosho_toto


    Простотия е, когато си млад и здрав. Но има хора трудноподвижни; има болни хора, за които големите натоварвания вредят; има старци, които вече не могат да качват баирите пеша...
    Простотия е да мислиш, че всички са като теб, а тези които не са - да мрат.

  14. 14 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2630 Неутрално

    Компромисно решение, докато лифтовете са в окаяно състояние.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  15. 15 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1185 Неутрално

    Според мен е с много груб дизайн, а вероятно и два пъти по тежък от нормалните велосипеди. Ето един наистина добър модел, който струва около 1000 евро.
    https://e-bike-test.net/produkt/powerpac-mountainbike/

    Натиск, постоянство и търпение.
  16. 16 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 911 Неутрално

    До коментар [#15] от "dorn":

    защо да е груб дизайна?

    направен е нарочно за да наподобява кросов мотор, вашият линк е за градско колело.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK