Общината разреши вдигането на 80-метрова сграда на "Гаранти коза" на бул. "Ал. Малинов"

Визуализация на бъдещия мегапроект, наречен "Гранд каньон" в район "Младост"

© Гаранти коза

Визуализация на бъдещия мегапроект, наречен "Гранд каньон" в район "Младост"



Строеж на 80-метрова сграда на бул. "Ал.Малинов" разреши днес Столичният общински съвет(СОС). Той е част от мегапроекта на турската компания "Гаранти коза" на мястото на някогашния магазин "Аско Деница" в район "Младост-3".


Турската инвестиция е за 120 милиона лева и управляващото СОС мнозинство с готовност очакваше гласуването. Точката под № 29 от дневния ред, която бе за небостъргача, бе с наименование "Изменение план за регулация и застрояване и работен устройствен план на м. "Младост 3", район "Младост" - СО, квартал 23, нов УПИ I-6206 "за жилища, магазини, офиси, коо, пг и трафопостове". Дали всички съветници знаеха за какво става въпрос?


"Става въпрос за още една сграда до вече строящите се 30-етажна в съседство и още една – 25-етажна на "Радина хаус", разясни Войслав Тодоров от "Нормална държава". Той предупреди, че и сега трафикът по бул. "Ал.Малинов" е с изчерпан капацитет, а с новото строителство е изчислено, че натоварването на движението ще се повиши с още 10-15%.




"Експерт обяви пред транспортната комисия вчера, че колите ще се забавят там с още десетина минути допълнително", предупреди той. Решението според Тодоров е да се изгради час по-скоро новият булевард "Копенхаген", който ще свърже тази зона на "Младост" с бул. "Цариградско шосе". Но процесът по отчуждаване на частните имоти за това трасе се бави и ще приключи най-рано през 2021 г.


Това отлага откриването на новия булевард чак за 2030 г., заяви Тодоров и прогнозира, че дотогава тези сгради ще се построят и трафикът там ще стане "абсолютен кошмар. Мястото на тази нова сграда не е там", заключи той.


Иво Божков, общински съветник от ДСБ, разви по-различна позиция за причините, довели до презастрояването около бул. "Ал. Малинов". "Този проект на "Гаранти коза" е голяма инвестиция, от каквито София има нужда. Но случващото се показва липса на управленски капацитет в Столична община. Ако сградата бъде построена сега, живеещите в "Младост" ще прекарват часове в колите си в задръстванията по бул. "Ал. Малинов", предупреди и той общинските съветници, чакащи да гласуват.


Според него, когато един град се управлява умно, той първо планира развитието на инфраструктурата си и по този начин става предвидим и надежден партньор за инвеститорите. В случая Столична община изиска от инвеститора да изгради инфраструктурни подобрения по бул. "Андрей Ляпчев" срещу получаването на правото да реализира проекта си.


"Това решение изнудва инвеститора, защото Столичната община не си е свършила работата навреме. Тази голяма инвестиция отдавна се знае, че ще се случи, но до момента не е направено нищо за изграждането на бул. "Копенхаген" - за да няма задръствания в трафика по "Ал. Малинов", обясни Божков. Всичко това е доказателство, че липсва планиране и няма управленски капацитет в Столичната община, подчерта той.


След анализа на двамата общински съветници, единият десен, другият – ляв, общинският съвет бе приканен да гласува. Мнозинството от 31 души, предимно от ГЕРБ, бе "за" , "против" гласуваха 9 – двамата изказали се и съветниците от БСП. Един се въздържа.

Ключови думи към статията:

Коментари (30)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5178 Неутрално

    ГАРАНТИРАНО ОТ ГЕРБ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3352 Неутрално

    Всички апартаменти в Младост, току що загубиха 20-30% от стойността си.


    "Вторият етап от изграждането на комплекса "Гранд Каньон" предвижда вдигането на три сгради до 20 етажа, в които ще има стотици жилища. Първоначално сградите трябваше да са с височина 114, 84 и 73 метра, но впоследствие параметрите им бяха намалени до 80, 46 и 12 метра. В първия етап от строителството, което бе разрешено през 2017 г., се предвиди построяването на хотел, две жилищни сгради и търговско-развлекателен център с общо 91 882 кв. метра надземна разгъната площ. Тази фаза би трябвало да бъде завършена през лятото на 2020 г."

    Прочети още : https://www.actualno.com/sofia/stolichnijat-obshtinski-syvet-razreshi-vtorija-etap-na-grand-kanion-news_771551.html
    © Actualno.com

    12 години стигат! София има нужда от промяна.
  3. 3 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 912 Весело

    Първо строежите,а все някога и инфраструктурата!!!! А на какво прилича тоя Гранд Кениън...нека кажат колежките от форума!????

  4. 4 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3352 Неутрално

    Впрочем Младост и сега е едно труднодостъпно място. Представям си с още неколкостотин семейства с по два автомобила в центъра на квартала.

    ЧЕСТИТО!
    Не мога да обвиня хората от Млаост, че са гласували за ГЕРБ, защото изхвърлиха кмета от Герб и избраха Иванчева.
    Обвинявам ги, че не я защитиха.

    12 години стигат! София има нужда от промяна.
  5. 5 Профил на nikidimi
    nikidimi
    Рейтинг: 635 Неутрално

    Явно е изключително трудно за община с над милиард бюджет да изгради булевард с дължина под 1.5 км.

  6. 6 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 914 Неутрално

    Гаранти Коза още преди 3 години твърдяха, че 80% от 760-те апартамента в предстоящия им комплекс били продадени ?!?

    Години по-късно още са на трап с дълбочина 5-6 етажа и на прага на следващата световна финансова криза.

    В допълнение Турция отделно е във финансова криза от около година.

    Не виждам как може да бъде довършено това нещо в обозримо бъдеще.

  7. 7 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3352 Неутрално

    Впрочем Иванчева предупреди за това, а снимката на Дневник Не е актуална!

    https://fakti.bg/bulgaria/386975-ivancheva-gotvat-mashtabno-zastroavane-v-mladost

    Ето това са разрешили :

    https://fakti.bg/bulgaria/386975-ivancheva-gotvat-mashtabno-zastroavane-v-mladost

    12 години стигат! София има нужда от промяна.
  8. 8 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1626 Весело

    Гаранти Коза още преди 3 години твърдяха, че 80% от 760-те апартамента в предстоящия им комплекс били продадени ?!?Години по-късно още са на трап с дълбочина 5-6 етажа и на прага на следващата световна финансова криза.В допълнение Турция отделно е във финансова криза от около година.Не виждам как може да бъде довършено това нещо в обозримо бъдеще.
    —цитат от коментар 6 на everlast666


    Лоши очи са го гледали този трап. Я си представи да го бяха погледнали подходящите, сега щяхме да честитим на новодомците :)

  9. 9 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3352 Неутрално

    [quote#8:"ju.li"][/quote]
    Какви са тези "лоши очи"?
    Иванчева спря строежа. На ръба на Закона и с риск, за собственото си здраве, оказа се и живот.


    Продължавам да твърдя, че заради този строеж я вкараха в затвора. Печалбите и рушветите са големи.

    12 години стигат! София има нужда от промяна.
  10. 10 Профил на димитър димитров
    димитър димитров
    Рейтинг: 345 Разстроено

    Добре дошли в Пробитата държава.

  11. 11 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3352 Неутрално

    Първо строежите,а все някога и инфраструктурата!!!! А на какво прилича тоя Гранд Кениън...нека кажат колежките от форума!????
    —цитат от коментар 3 на angeles


    ---------------
    Засега прилича на дупка в земята. Гаранти и Коза бяха на прага на фалита.
    Днес ходих в Младост, ако има как бих се лишила от това "удоволствие".
    Задръстване, дори през юли.

    12 години стигат! София има нужда от промяна.
  12. 12 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1611 Неутрално

    Древните римляни са били много уникални архитекти. Построили са стотици градове в Европа, Азия и Африка от нищото. Голите скали и пясъци са превръщали в красиви архитектурни градове. Но римляните са имали едно желязно правило - строили са по определени план и алгоритъм. Първо са започвали да строят инфраструктурата, пътица, акведукти. И после да строили сградите. Така всеки град е бил балансиран - определен брой сгради и определен капацитет на пътищата за определен брой хора.

    София в момента се строи точно обратно на римския метод. Строи се на парче - сграда по сграда, без да се взима предвид капацитета на улиците, паркингите, цялостната инфраструктура. В момента в София няма място за паркинги, а улиците са претъпкани и задръстени от паркирали коли. Да не говорим за трафика рано сутрин и следобед, когато се чака по десетина минути на големите кръстовища. Младост е един от големите жилищни квартали, но няма капацитета на Ню Йорк, за да става средище на небостъргачи.

    Преди 10-15 години имаше една компютърна игра за строежи на градове. Доста новаторска за времето си. И аз си я разцъквах известно време. Строях улици, квартали... и след 1-2 часа ми дава съобщение, че щастието на хората в даден квартал спаднало. Улиците били претъпкани, трафикът ужасен. Поглеждам - аз съм сложил малки квартални улици, заобиколени от огромни по обем жилищни сгради. Но това е само една компютърна симулация. Днес общинарите играят същата игра, но на живо с реални парцели и реално население. И скоро ще стигнат моя "успешен опит".

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  13. 13 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8164 Неутрално

    Пак изберете Фандъкова. Ще направи София, като Дубай.

  14. 14 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1370 Неутрално

    До коментар [#13] от "Роси":

    Дано да е така, но се съмнявам ;-)

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  15. 15 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 912 Неутрално

    До коментар [#11] от "hope": Щастливци сте вие в Софето от страна на трафика! Ела в LA и пак ще говорим за трафик!! Лошото е че се строи яко без да се мисли как ще се стига до построеното! Тук например ако инвеститора е вложил доста милиони в пътища магазини и детски градини,училища,това се калкулира в пеймента на купувача на жилището и се плаща в продължение на години(15-20) докато се изплати! Много пъти тази такса се скрива от брокера и някои купувачи остават изненадани))))

  16. 16 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1733 Неутрално

    Клоаката Сф е толкоз осрана, че една висока сграда не може да изгради. Всичко е корупция и простотия

  17. 17 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 1664 Неутрално

    Гаранти Коза още преди 3 години твърдяха, че 80% от 760-те апартамента в предстоящия им комплекс били продадени ?!?Години по-късно още са на трап с дълбочина 5-6 етажа и на прага на следващата световна финансова криза.В допълнение Турция отделно е във финансова криза от около година.Не виждам как може да бъде довършено това нещо в обозримо бъдеще.
    —цитат от коментар 6 на everlast666


    ... "варненската дупка" 2.0 ;)

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  18. 18 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3352 Неутрално

    До коментар [#15] от "angeles":

    Не знам как човек оценява града в който живее!
    Може би по количеството хапчета, приемащи хората на 60+
    Средностатистически!

    12 години стигат! София има нужда от промяна.
  19. 19 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3352 Неутрално

    Клоаката Сф е толкоз осрана, че една висока сграда не може да изгради. Всичко е корупция и простотия
    —цитат от коментар 16 на Хи-хи



    ——-
    Има много други европейски градове, няма визи, транспорта е евтин!
    Надявам се оставащите хора в България, да си представяме развитието на София не толкова комерсиално и в духа на максималните печалби и ниските разходи!!!

    12 години стигат! София има нужда от промяна.
  20. 20 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3352 Неутрално

    Впрочем на снимката нарочно са нарисували високи сгради наоколо, за да не бият на очи небостъргачите, което е манипулация.
    Съотношението зелено/сиво на макета или проекта също е изопачено!

    12 години стигат! София има нужда от промяна.
  21. 21 Профил на troi
    troi
    Рейтинг: 509 Неутрално

    Спете спокойно деца! Строежа няма да тръгне скоро. Гаранти са зле финансово. Искаха от банките 60 млн. евро за строежа а им отпускаха 30. На всичкото отгоре май в Турция има около 400 дела срещу фирмата.

    забавление и приключение
  22. 22 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1369 Неутрално

    Ще ползват метрото.

    Жената е покана за щастие
  23. 23 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1839 Любопитно

    А гаранти пръч, щото козата да има кой да я опрашва, кога?

    мурзилка
  24. 24 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    Гаранти Коза още преди 3 години твърдяха, че 80% от 760-те апартамента в предстоящия им комплекс били продадени ?!?
    —цитат от коментар 6 на everlast666


    Може и да е вярно. Взели парите и...

    А парите сигурно не са ги взели в турски лири. Бежанци с пари има достатъчно в Турция, че да напълнят 3 блока в София. Или ако са взели вноските в лири (преди 3 години - около 3 лири за долар) още тогава са ги обърнали в твърда валута. Сега имат двойно повече турски лири.

  25. 25 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1269 Неутрално

    Впрочем на снимката нарочно са нарисували високи сгради наоколо, за да не бият на очи небостъргачите, което е манипулация.Съотношението зелено/сиво на макета или проекта също е изопачено!
    —цитат от коментар 20 на hope


    Визуализация е това, не снимка - само Дарт вейдър липсва, за повече футуристичност..

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  26. 26 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3384 Неутрално

    До коментар [#25] от "schwimmwagen":

    Мани го тоя случайник Вейвъра...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  27. 27 Профил на Антикомунист и антиГЕРП
    Антикомунист и антиГЕРП
    Рейтинг: 665 Неутрално

    До коментар [#12] от "Lou":

    SIM City :D

    Бъдещата устойчива енергетика ще е симбиоза между ядрени генериращи мощности и ВЕИ. Ето защо е важно да се построи безопасната АЕЦ Белене възможно най-бързо!!!
  28. 28 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 1990 Неутрално

    В София трафикът е лудница, но заради софианци, защото са едни клаксони, едни закани, едно крещене, едно кой да мине пръв на жълто, и на червено. Иначе софийският трафик сравнен с Истанбул или Атина не е толкова голям, но след 2007 г., след като всеки си купи кола, вече е гадно да се кара в София. Отделно доста улици са в окаян вид. Ако обаче тук карат не софианци, а например солуняни положението ще е много по-търпимо. Просто възпитанието на софианците не струва.

  29. 29 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1047 Неутрално

    "Спаси София" предупредиха вчера, че СОС в последния си работен ден преди ваканцията се готви да "обсъди" план от 130 ТОЧКИ !! за един ден, включително ключови за бъдещето на цели квартали решения като това.

    https://www.facebook.com/spasisofia/photos/a.1560873284197347/2385113031773364/?type=3&theater

  30. 30 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    До коментар [#2] от "hope":

    Да... За някои блокове отзад залезът ще е в 3 часа след обяд.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK