Започнаха тестовете на новата билетна система в София

Започнаха тестовете на новата билетна система в София

© Велко Ангелов



Започнаха тестовете на новата билетна система в София, съобщи "Нова телевизия". До края на следващата година столицата трябва да има работеща система за електронно таксуване в градския транспорт, при която заплащането зависи от изминато разстояние или времето за пътуване.


До края на август 36 различни превозни средства - тролеи, трамваи, автобуси и метро ще се оборудват с т. нар. "валидатори" за картите и билетите, камери и устройство за продажба на билети от шофьорите. "Купуваме си един билет, който важи 90 минути, а също и на разстояние. В някои градове има различни зони, в които самото таксуване зависи от различните зони", обясни директорът на Центъра за градска мобилност Христиан Петров пред "Нова телевизия".


Предвидено е една карта да важи за всички видове градски транспорт. Остава възможността за покупка на билет от шофьора. Предвижда се и опция за зареждаме на билети дори на мобилния телефон.

Ако всички върви по план, новата система трябва да заработи до края на следващата година. Промяната на тарифите за пътуване обаче ще стане в края на 2021 г. или в началото на 2022 г. Това е така, защото първата година от работата на системата ще се ползва за събиране на данни.




Преди година консорциумът "Си Ен Ес- София тикетинг систем" беше класиран на първо място и е избран за изпълнител на обществената поръчка за изграждане на електронната системата за обществения транспорт в София. Той е готов да изпълни задачата за 73.248 млн. лева.


От 2006 година Столична община направи няколко опита да започне обществена поръчка за избор на изпълнител на системата, но те бяха спирани, заради жалби.

Ключови думи към статията:

Коментари (44)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Десен екстремист
    Десен екстремист
    Рейтинг: 1784 Неутрално

    Новата система как ще таксува ромите?

    "Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)
  2. 2 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 327 Неутрално

    "Той е готов да изпълни задачата за 73.248 млн. лева"

    златни билети ...
    толкова на контрольорите не са плащали сигурно за 30 години на зад :)

  3. 3 Профил на Mike Crazy
    Mike Crazy
    Рейтинг: 582 Неутрално

    Браво! Така е в почти всички столици, които съм посещавал!

  4. 4 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 327 Неутрално

    Браво! Така е в почти всички столици, които съм посещавал!
    —цитат от коментар 3 на Mike Crazy


    То браво за идеята, ама нека оценим реализацията, защото тя доста често силно се разминава с началните планове..

  5. 5 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7122 Неутрално

    Най-после София да заприлича на съвременен град

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  6. 6 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9180 Неутрално

    Преди 6 години в Амстердам синът ми купи такава карта за 20 евро, тя важеше за автобуси и трамваи и за десетина дни не я свърших. Много удобна и практична, дано нашите да успеят да въведат тази система.

  7. 7 Профил на nikidimi
    nikidimi
    Рейтинг: 697 Неутрално

    До коментар [#5] от "neut":

    Ааа бързате. То ако ставаше само с обещания, щяхме да сме най-добре в света, да видим реализацията

    Статия от Капитал:
    "За модернизирането на системата за таксуване в обществения транспорт се говори още от 2005 г., откогато са и първите обещания за по-справедлив модел на тарифиране. През 2008 г. беше обещано, че до няколко месеца ще се въведат различни варианти за отчитане на пътуването - за време или за разстояние - и бяха закупени и монтирани прословутите оранжеви валидатори"

  8. 8 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2887 Любопитно

    От Факултете как ще се отчита ?

  9. 9 Профил на Stan Todorov
    Stan Todorov
    Рейтинг: 378 Неутрално

    Може да ти слагат минуси но е факт че във Българиа ромите никога не плащат за използването на транспoрта. Това е факт. Аз живея в Красна Поляна в София и виждам ежедневно как ромите взимат автобус 72 и 77 за техните гета в Факултета и никога не плащат. НИКОГА. И никой не проверява за билети в тази част на София. Питам кога и как ще се приложи закона и всички без значение на етнос ще плащат?

  10. 10 Профил на Democrat
    Democrat
    Рейтинг: 190 Неутрално

    До коментар [#9] от "Stan Todorov":

    Абе пич мутрите директно ти бъркат в джоба ти за ромите си се загрижил.

  11. 11 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 1723 Неутрално

    От кога пиша за този начин на таксуване, защото е по-справедлив. Понякога се сменяват 2 или 3 превозни средста, като се използват за 2-3 спирки.

    Ако този свят ти е омръзнал, то тогава опитай да го промениш
  12. 12 Профил на Mike Crazy
    Mike Crazy
    Рейтинг: 582 Неутрално

    До коментар [#9] от "Stan Todorov":Абе пич мутрите директно ти бъркат в джоба ти за ромите си се загрижил.
    —цитат от коментар 10 на Democrat


    Мутрите от ДСБ? Вече не! И няма да имат шанс да бъркат повече. Запишете си го някъде!

  13. 13 Профил на dane
    dane
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#11] от "AModoMio":

    Дневната карта върши същата работа, цял ден за 4 лева, а пък годишната е 365 лева за всички видове транспорт...Иновацията е резонна, отлична, има само два минуса - струва над 73 милиона и в годините е предхождана от други две, за над 19 милиона, отделно поддръжката. Ако този път не стане като предишни
    те два пъти, или като във Варна, където също нищо не стана, ако се стегнат и надскочат усвояването, ще бъде извън стила на ЦГМ - София.

  14. 14 Профил на cmy12603507
    cmy12603507
    Рейтинг: 1825 Любопитно

    До коментар [#10] от "Democrat": Защо отклонявате въпроса? Защо 1во не му отговорите, и чак тогава да го питате за “мутрите“? Защото умишлено искате да се неглижира неговият коментар, ли?;)

  15. 15 Профил на Bira
    Bira
    Рейтинг: 597 Неутрално

    До коментар [#10] от "Democrat":
    че каква е разликата между мутрите и циганите?
    и двата вида организирани престъпни групи живеят на наш гръб и сметка.
    ...
    даже не съм сигурен, че нещо ги дели. освен териториите.

  16. 16 Профил на Bira
    Bira
    Рейтинг: 597 Неутрално

    иначе е прав човекът, че много повече ни крадат чисти и прости българи.
    кеф ти мутри, кеф ти червени свинари, кеф ти дьонмета.

  17. 17 Профил на vladek
    vladek
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#8] от "SS":
    Тези които се качват или слизат във Факултета ще им се дават 300 лв. цоциални помощи, няма да им се взимат пари за картата. :(

    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
  18. 18 Профил на Ivan Stoev
    Ivan Stoev
    Рейтинг: 410 Неутрално

    Ще хвърлим едни 100млн. в канала и накрая нищо няма да стане..

  19. 19 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2227 Неутрално

    До коментар [#13] от "dane":

    74 млн. е цената с поддръжката с подръжката за срока на договора.

  20. 20 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    До коментар [#1] от "Десен екстремист":

    По телефона... "дори"

  21. 21 Профил на Kotarak
    Kotarak
    Рейтинг: 839 Неутрално

    "В някои градове има различни зони, в които самото таксуване зависи от различните зони", обясни директорът на Центъра за градска мобилност Христиан Петров " - Абе какви градове, нали за София става дума?!?

  22. 22 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3619 Неутрално

    73 млн. лева. са много пари бе хора.

    Тея луди ли са? Уж искат нещо да е "по-спрведливо", а то ни излиза много по-скъпо.


    Толл таксите, Бонус-малус.................... баси, толкова ли сме глупави?

    12 години стигат! София има нужда от промяна.
  23. 23 Профил на choKo
    choKo
    Рейтинг: 528 Неутрално

    До коментар [#9] от "Stan Todorov":

    Българиа?

  24. 24 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11054 Неутрално

    Не може да бъде :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  25. 25 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3723 Весело

    Добро начало, но да не спират поне докато постигнат това:
    https://www.dnevnik.bg/ot_vas/novini_ot_vas/2019/04/13/3419022_kak_da_si_kupim_biletche_za_gradskiiat_transport/

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  26. 26 Профил на Иван Арнаудов
    Иван Арнаудов
    Рейтинг: 591 Неутрално

    във България ромите никога не плащат за използването на транспoрта.
    —цитат от коментар 9 на Stan Todorov

    Приеми, че това е негласна субсидия от общината (т.е. от мен и теб) за бедните работещи. И преди да ме репликираш, че правилата трябва да важат за всички — съгласен съм. Но също така смятам, че е гадно да си циганин в България, и особено ако се опитваш да се трудиш и да си изкарваш хляба, е окей да ти се пусне малко метър тук и там.

    Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.
  27. 27 Профил на DiamondPress
    DiamondPress
    Рейтинг: 260 Неутрално

    Дневник, давайте, моля Ви, и писмени източници на допълнителна информация като официални сайтове или дори документи от търга. Особено ме интересува заданието в случая.

  28. 28 Профил на harbinger
    harbinger
    Рейтинг: 397 Неутрално

    До коментар [#27] от "DiamondPress":

    Влизаш на сайта на ЦГМ, профил на купувача, там е цялата документация по поръчката.

  29. 29 Профил на Дедо Крум
    Дедо Крум
    Рейтинг: 983 Неутрално

    Има една простотия в цялата идея. Вие смятате, че трамвайна линия с маршрут от 15 км в едната посока е справедливо да се ползва от пътник за една спирка за 20 ст, а жителят на крайния квартал трябва да плати десет пъти повече за пътуването си. Само че трамвайната линия не може да съществува точно без тези жители на крайните квартали. Само кретен би решил, че всеки жител работи през две спирки. Ти можеш да живееш срещу ЦУМ, но да работиш в ИКЕА или на борсата в Слатина. Да те видим, как ще стигаш с икономии от билетите. Да не говорим за ученици, студенти, спортуващи дори. Фандъкова зорлем накара хората да плащат карти, а хората с карти зорлем ползват колите си. В събота по обед на бул. Христо Ботев и Сливница на спирката таблото показваше: трамвай № 4 пристига след 29 минути.

    Дедо Крум
  30. 30 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 789 Неутрално

    Вместо да се мисли как да има повече превозни средства за единица време, които да обслужват натоварения пътникопоток, СО се чуди как да качи хората на колите....

    Това със зоните и ринговете е приложимо там, където има такива - в софийския градски транспорт няма. Давам пример - централната градска час е един от периметрите, където е почти изцяло пешеходна зона. В други градове със зони можеш да стигнеш с градския транспорт в центъра от всяка точка до всяка друга точка, като спирките са в минимален радиус от тях. В София това е непостижимо - безумно е да ходиш пешком 20 минути, да смениш 3 превозни средства за общо пътуване на

  31. 31 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 872 Неутрално

    еба си мамата!
    тука говориме за доене добезкрай, а напраднелите градове говорът за изцяло безплатен транспорт, за де се избегва замърсеването......
    нема да пътувам със транспортътъ, мутрички. наврете си билетите отзад.

  32. 32 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    13 години забавяне заради жалби... Просто нямам думи, как заради административни трикове полезни проекти потъват в блатото...

  33. 33 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 855 Неутрално

    Има една простотия в цялата идея. Вие смятате, че трамвайна линия с маршрут от 15 км в едната посока е справедливо да се ползва от пътник за една спирка за 20 ст, а жителят на крайния квартал трябва да плати десет пъти повече за пътуването си. Само че трамвайната линия не може да съществува точно без тези жители на крайните квартали. Само кретен би решил, че всеки жител работи през две спирки. Ти можеш да живееш срещу ЦУМ, но да работиш в ИКЕА или на борсата в Слатина. Да те видим, как ще стигаш с икономии от билетите. Да не говорим за ученици, студенти, спортуващи дори. Фандъкова зорлем накара хората да плащат карти, а хората с карти зорлем ползват колите си. В събота по обед на бул. Христо Ботев и Сливница на спирката таблото показваше: трамвай № 4 пристига след 29 минути.
    —цитат от коментар 29 на Дедо Крум


    А тия от центъра, щото са богати, да плащат повече за 1-2 спирки, щото и без това им е близо ли? Пич, плаща се толкова, колкото нещо се ползва. Демек, ако живееш далеч, а работиш още по-далеч, ще плащаш повече - както за 10 кг месо се плаща повече отколкото за 1 кг. Останалото са милозливи соц псевдоаргументи.

    И надявам се тая ш*бана система да проработи и да разкарат будките с лелките, които се пекат и зъзнат вътре по цял ден, и да ги заменят с автомати. Така де, като в Европа и не само през 21. век.

    Хората, на които им липсва соцът, трябва много сериозно да се замислят как щеше да изглежда България днес, ако БКП не бе сдала политическата власт
  34. 34 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 1031 Неутрално

    До коментар [#1] от "Десен екстремист":

    Ромите си плащат на избори. Само гледай да видиш колко гласа ще отидат за Данчето.

  35. 35 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1204 Разстроено

    С тия пари /73+ милиона/ да бяхте купили още стотина автобуса на природен газ и по тоя начин да се насити градският транспорт с ековозила и интервалите на движение да станат по-кратки...
    Ееех, мечтиии...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  36. 36 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 2018 Неутрално

    Автоматите са точно като нашите в Чехия - има ги от едно 15-тина години.

    Относно зоните на града - в Прага нещата са решени със зони, но те са много широки.
    Така с билет от 32 крони (ок. 2.47 лева) се пътува из целия град 90 минути и може да се стигне и до летището. Външните зони, за които се искат по-скъпи билети, обслужват околоградските селца. В Прага с градски (околоградски) транспорт се стига на около 30-35 км от града.
    Във вътрешната зона, ако пътуваш до 5 спирки с метрото или до 15 мин. с наземния транспорт, без прекачване, цената е 24 крони (ок. 1.85 лева).
    Гратисът може да ти струва 1000 крони (ок. 76.93 лева).

    E PLVRIBVS VNVM
  37. 37 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 736 Неутрално

    Супер скъпа и супер малоумна система, а можеше просто да ъпгрейднат сегашното приложение за покупка на дневна/нощна карта със покупка на билети, седмична, месечна и каквито още карти има, с възможност и за избиране на линии.

  38. 38 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3658 Неутрално

    “Той е готов да изпълни задачата за 73.248 млн. лева.”
    Дойдохме си на думата.

    Мърфи е оптимист!
  39. 39 Профил на Black Label
    Black Label
    Рейтинг: 317 Неутрално

    Време беше за модернизация, все пак сме в 21-и век. Тия перфоратори са си жив архаизъм

  40. 40
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  41. 41 Профил на Дедо Крум
    Дедо Крум
    Рейтинг: 983 Неутрално

    До коментар [#33] от "clint_eastwood":

    Пич, според твоята адски тъпа логика тези, които пият вода в центъра, трябва да плащат десет пъти повече, от тези, които живеят близо до Витоша, а тези , които живеят близо до ТЕЦ-а, трябва да плащат десет пъти по-малко за парно от тези, живеещи в центъра.

    Дедо Крум
  42. 42 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 855 Весело

    До коментар [#33] от "clint_eastwood":Пич, според твоята адски тъпа логика тези, които пият вода в центъра, трябва да плащат десет пъти повече, от тези, които живеят близо до Витоша, а тези , които живеят близо до ТЕЦ-а, трябва да плащат десет пъти по-малко за парно от тези, живеещи в центъра.
    —цитат от коментар 41 на Дедо Крум


    Коя е тъпата логика, гений - да плащаш според консумацията ли си?

    Колкото до това да плащаш повече за преноса на вода, всъщност има логика, но зависи от политиката на предприятието, предполагам, че има и законова рамка, която ограничава гъвкавостта в ценообразуването. В крайна сметка всички плащат вода/парно отново според КОНСУМАЦИЯТА си - транспортните разходи са включени в цената на продукта (вода/топлина), която е еднаква в съответния район - и нищо не пречи да е по-скъпа в друг район, до който е по-трудно да се докара вода/парно.

    Хората, на които им липсва соцът, трябва много сериозно да се замислят как щеше да изглежда България днес, ако БКП не бе сдала политическата власт
  43. 43 Профил на Дедо Крум
    Дедо Крум
    Рейтинг: 983 Неутрално

    До коментар [#42] от "clint_eastwood":
    На теб требва да ти се прави чертеж, тъпак.

    Дедо Крум
  44. 44 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 855 Неутрално

    До коментар [#42] от "clint_eastwood":На теб требва да ти се прави чертеж, тъпак.
    —цитат от коментар 43 на Дедо Крум


    Съмнявам се, че и това можеш. Е, виж, да беше отговорил нещо смислено поне, но като си дебил, е трудно.

    Хората, на които им липсва соцът, трябва много сериозно да се замислят как щеше да изглежда България днес, ако БКП не бе сдала политическата власт




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK