Околовръстна велоалея обмисля Столичната община върху старите жп линии

Зеленото околовръстно на София ще свързва парковете като ползва старите жп трасета.

© Фейсбук

Зеленото околовръстно на София ще свързва парковете като ползва старите жп трасета.



Околовръстна велоалея, която да свързва всички паркове в София, разработва Столична община, обяви кметът Йорданка Фандъкова във фейсбук. Трасето ще минава по старите изоставени жп линии, които ще бъдат преустроени във велоалеи.


"Финализираме разговорите с министъра на транспорта и имаме готовност да започнем изграждането на първия етап - линеен парк с места за почивка, спорт и велоалея - от гара "Пионер" под бул. "Цариградско шосе" зад "Арена Армеец", през съществуващата естакада на бул. "Шипченски проход" до Висшето транспортно училище", уточнява Фандъкова.


Работната група на общината разглежда и предложението зеленото трасе да минава и по бул. "Т. Каблешков" – по река Владайска – до стадион "Септември" в район "Красна поляна". Там ще се използва жп трасето по бул. "Вардар", допълва кметът.




Бъдещото зелено околовръстно на София ще е 32 км, съобщи Би Ти Ви. Столичната община преговаря за жп трасетата, повечето от които са собственост на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ).


Според главния архитект на София Здравко Здравков изграждането върху старите жп линии на зелен линеен парк ще осъществи връзката между всички паркове в столицата. "По този начин ще създадем напречна връзка, която ще облекчи движението и на пешеходците и велосипедистите", каза той пред Би Ти Ви.


Сдружение на архитекти, урбанисти, жп инженери и социолози обаче имат различно виждане за бъдещето на старите жп линии в София. Те могат да се свържат с действащите жп линии и влаковете от Перник, от Банкя, от Своге, Елин Пелин и Пирдоп да влизат навътре в София по тези изоставени сега жп линии в града. Но първо трябва да бъдат възстановени релсите и спирките по тях.


"Така ще се намали автомобилният поток към столицата от работещите в нея жители на селищата в околовръст от 40-50 км", смята Веселин Кирев, координатор на гражданската инициатива "За обществен и релсов транспорт". Това решение е възприето в много европейски градове - Копенхаген, Щутгарт, а в Берлин от жп вагони зареждат магазините.


"Влак свързва Атина и Пирея и той влиза навътре в тях със спирки като градски транспорт. Представете си, ако това стане между София и Перник, колко сериозно ще облекчи автомобилния трафик", пита Кирев.

Коментари (66)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    Да унищожиш възможността за градска железница и да направиш велоалея не е идиотизъм от сорта на "кон за кокошка". То е престъпление към бъдещето на една европейска столица. Много типично за управлението на София от Бойко Борисов чрез подставената сламена кукла Фандъкова.

  2. 2 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1227 Любопитно

    И двете идеи са работещи, но явно за в бъдеще. Защото в момента са в пълна разруха и загуба на ценно градско пространство тези линии. А дано скоро някой от общината наистина се задейства и задвижи нещата!

  3. 3 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7092 Неутрално

    Възстановяването на жп линията изглежда по полезно за трафика в милионната столица

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  4. 4 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1397 Неутрално

    "Представете си, ако това да стане между София и Перник, колко сериозно ще облекчи автомобилния трафик, пита Кирев"

    Другарю Кирев, случайно да сте чували за трасето Централна гара София - захарна фабрика - Горна баня - Владая - Драгичево - Перник? В пиковите часове са през 20 мин. Колко сериозно е облекчен автомобилния трафик? Къде ви намират такива олигофрени?

  5. 5 Профил на Borislav Jordanov
    Borislav Jordanov
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Околовръстна велоалея обмисля Столичната община върху старите жп линии
    —цитат от коментар 0 на статия


    Добре бе, братче, журналисти се. За словоред не сте ли чували, някой не ви ли е споменавал?


  6. 6 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 3243 Неутрално

    Велолея ще е много добро решение.

  7. 7 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5367 Неутрално
  8. 8 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2965 Неутрално

    На миналите избори Фандъкова обещаваше велоалея Хладилника-Арена Армеец. Вместо алея, по цялото протежение на линията между гара Пионер и лудницата на 4-ти км никнат единствено строежи на Артекс от двете страни.

    Преди да сме я питали какво стана със старите обещания, тя превантивно хвърля нови фантасмагории. Този студент от Англия дори не е обходил пеша трасето, за да види, че на много места линията отдавна я няма. Гледал е гугъл мапс и си е драскал линийки. На Южния парк коловозите са залесени с високи дървета. На Хладилника линията е отдавна под асфалта на пробива Токуда. На Гешов даже е издълбана с пробива под бул. Цар Борис III.

    "Нация на 1300 години - всички ли сте роби на един дебел, грозен?". Цялата реч на Вежди Рашидов в кулоарите на парламента, 30.07.2013: bit.ly/2MdSDEK
  9. 9 Профил на bvt26495605
    bvt26495605
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Околовръстна железница е била отлична възможност, но преди време. Сега да вкараш влак до жилищата на хората е безумие.

  10. 10 Профил на Кака Пенка
    Кака Пенка
    Рейтинг: 605 Неутрално
  11. 11 Профил на nikidimi
    nikidimi
    Рейтинг: 971 Неутрално

    1. Кой би минал пеш/колело и да се разхожда в района на кв. Христо Ботев?
    2. Както посочиха по-горе - доста по-разумно е да се използва за някакъв вид транспорт - скоростен трамвай/по-лека (и тиха) железница и т.н.
    3. Предвид, че строят бул. Тодор Каблешков от над 10 години, как си представят да мине този зелен ринг там и кога?

  12. 12 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1539 Неутрално

    До коментар [#1] от "spiegel":
    Пропускате още един субект, който трябва да се извади за яката - петербурски, оня министър дето катастрофира и за награда го пратиха в борда на някаква банка. Та по негово време демонтираха линията при гара Пионер до арена армеец - все пак идеята да минава линия до царско село - същия затворен комплекс на мястото на Спортпром дето киро гела застрои и наемател е горановия, петербурски е собственик и офиса на таг груп дето станаха актуални напоследък.

  13. 13 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1778 Любопитно

    До коментар [#9] от "bvt26495605":

    Берлин (например) какви са безумци да си имат S-bahn...
    То не става дума да се прави нормална железница, а лека такава.

  14. 14 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2942 Разстроено

    До коментар [#1] от "spiegel":


    Да унищожиш възможността за градска железница и да направиш велоалея не е идиотизъм от сорта на "кон за кокошка". То е престъпление към бъдещето на една европейска столица. Много типично за управлението на София от Бойко Борисов чрез подставената сламена кукла Фандъкова.
    —цитат от коментар 1 на spiegel


    Околовръстната жп линия на София е унищожена много, много отдавна ! ! !
    Още преди 10 ноември 1989-та ! ! !
    Още по време на соца !
    Даже и тогава имаше полемики в печата защо да не се ползва трасето като градска железница . . . .
    Най-напред се унищожи цялостно трасето където сега е бул Т.Кабешков ! ! !
    Преди това там нямаше и улица, а само жп линия ! ! !
    И тя пресичаше с бариери бул Ц Борис, та в една много мъглива късна вечер стана катастрофа между влака и трамвая, с 5-цата ! ! !
    Имаше и жертви !- ватмана и сигналиста от жп композицията . . . .
    В сегашното състояние е останало пак само част от трасето !
    НО НИКЪДЕ няма ни една траверса , ни една релса ,
    та няма нищо лошо на трасето да се ползва за велосипедна алея

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  15. 15 Профил на kopili
    kopili
    Рейтинг: 538 Неутрално

    До коментар [#4] от "George Svinarov":

    Всъщност тази линия не се ползва активно, защото е много бавна! А е бавна, защото в отсечката между Горна баня и Централна гара София, влакът минава през гетата, там е пълно с боклуци около линията, а и като цяло е теснотия и се минава много бавно! Има очакване, че след пускането на метро станция в Горна баня, отсечката Перник - Горна баня ще започне да се използва много по-активно и трафикът на входа от Княжево ще бъде облекчен значително!

    An eye for an eye makes the whole world blind
  16. 16 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2942 Разстроено

    До коментар [#3] от "neut":


    Възстановяването на жп линията изглежда по полезно за трафика в милионната столица
    —цитат от коментар 3 на neut


    Да!
    Но не виждам как ще стане след като ликвидираха напълно трасето където е бул Гешов!
    Без да искам сбърках името на бул Гешов с това на Каблешков в ком. 14 ! ! !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  17. 17 Профил на Borislav Jordanov
    Borislav Jordanov
    Рейтинг: 426 Весело

    До коментар [#9] от "bvt26495605":Берлин (например) какви са безумци да си имат S-bahn...То не става дума да се прави нормална железница, а лека такава.
    —цитат от коментар 13 на Paolo Di Canio


    В Копенхаген са същите идиоти. ;)

  18. 18 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1778 Любопитно

    До коментар [#14] от "Чардо":

    Е то ще се слага нова линия, няма старите от едно време да се ползват, я?

  19. 19 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1136 Неутрално

    До коментар [#9] от "bvt26495605":Берлин (например) какви са безумци да си имат S-bahn...То не става дума да се прави нормална железница, а лека такава.
    —цитат от коментар 13 на Paolo Di Canio


    Повечето избиратели на Фандъка не са ходили по- на запад от Ниш и си представят влаковете като тия за въглища от Бобов дол. Лесно е да ги убедиш, че не си струва.

  20. 20 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1691 Неутрално

    "Но първо трябва да бъдат възстановени релсите и спирките по тях."

    Мдааа, първо ги разрушиха, сега ще ги възстановяват. Не помислиха навреме, че тази готова инфраструктура можеше да се използва, а не да се руши и изоставя.
    Иначе идеята за велоалеи е отлична. В София в момента карането на велосипед е самоубийствено занимание, въпреки построените платна за велосипеди, които са къси, тесни и несъобразени в голямата си част с реалността.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  21. 21 Профил на mrslv
    mrslv
    Рейтинг: 254 Неутрално

    Те вече отпочаха парцелите по линията... Справка - под моста на Драган Цанков посока Ловен парк. Вече изникнаха павилиони.

  22. 22 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1397 Неутрално

    До коментар [#15] от "kopili":

    "Всъщност тази линия не се ползва активно, защото е много бавна! А е бавна, защото в отсечката между Горна баня и Централна гара София, влакът минава през гетата, там е пълно с боклуци около линията, а и като цяло е теснотия и се минава много бавно! Има очакване, че след пускането на метро станция в Горна баня, отсечката Перник - Горна баня ще започне да се използва много по-активно и трафикът на входа от Княжево ще бъде облекчен значително!"

    Бавна е защото инфраструктурата е стара и неподдържана, защото БДЖ е във финансов колапс от много години. И с юетрото до гона баня няма да се подобри положенито. Гарата не е чак толкова близко до метрото и особено зимата ще е драма.

  23. 23 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9211 Неутрално

    Те старите приличат на гробници, вече нови обещават.

  24. 24 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 3243 Неутрално

    В Истанбул има градска жележница, но в София не виждам как ще има. В Истанбул е покрай Босфора по брега от "Златният рог" в посока старото летище. Даже мисля, че ще я увеличават.

  25. 25 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 2381 Неутрално

    До коментар [#5] от "Borislav Jordanov": За словоред не сте ли чували, някой не ви ли е споменавал?

    Ами така е в държавата на калинките: "Три проститутки арестуваха полицаи".

  26. 26 Профил на marianapopska
    marianapopska
    Рейтинг: 333 Неутрално

    Идеята е прекрасна, само се опасявам да не е предизборна манипулация

  27. 27 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 3243 Неутрално

    До коментар [#5] от "Borislav Jordanov":

    Просто българският език го позволява. Не мисля че е лошо. Лошото е друго, всеки допуска двусмислици (просто българският език е страшно двусмислен), но веднага гледа да укори другия.

  28. 28 Профил на nikidimi
    nikidimi
    Рейтинг: 971 Неутрално

    До коментар [#22] от "George Svinarov":

    Така си е, но защо твърдението от статията да не е вярно? Да, няма да е достатъчно само в София да се инвестира, а останалото да бъде оставено за славното бъдеще на БДЖ. Но все пак доста време ще бъде спестено на пътуващите, ако не се налага да се прехвърлят няколко пъти, а вместо това влакът стига директно в частите на града с офис площи (т.е. южните квартали, а Централна гара е доста на север)

  29. 29 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2942 Любопитно

    До коментар [#18] от "Paolo Di Canio":


    До коментар [#14] от "Чардо":Е то ще се слага нова линия, няма старите от едно време да се ползват, я?
    —цитат от коментар 18 на Paolo Di Canio


    Млади човече,
    те жп линиите,т.е. релсите ги няма от близо 30 години ! ! !
    НО остана на почти 60 % ТРАСЕТО !
    НО имам ДВА въпроса към теб:
    1. Бившата околовръстна линия на Софив бе ЕДНО РЕЛСОВА ,
    а за градска би трябвало да е ДВУ РЕЛСОВА ! ! !
    Та откъде ще се намери терен за още една релса до съществуващото старо трасе ? ? ? ? ?
    2. Дай идея как ще се получи връзката между Хладилника т.е. бившата гара Пионер и квартал Възраждане т.е. бившата гара Сердика , след като в тази си част трасето отдавна е оползотворено за улици и булевард? ! ? ! ? !
    - = - = - = -
    ДА , би било прекрасно да се осъществи , даже трасето на старата жп линия на много места се пресича и с линиите на метрото! Не вярвам да знаеш че имаше жп линия от гара Сердика до бул.Житница !
    А знаеш ли, че в тези склонове покрай тази жп линия са противовъздушните скривалища на стара София и са дълги тунелите чак до Южния парк ? !
    По соц време ''Сердика'' ползваше едно от скривалищата за хранилище в което зрееха сиренето и кашкавала 😂😂😂

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  30. 30 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1778 Любопитно

    До коментар [#29] от "Чардо":

    Както се намери терен за разширяване на Околовръстното, така и за градска железница ще се намери терен.
    Желание и мислене в перспектива не може да се намери.

  31. 31 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 2381 Неутрално

    До коментар [#29] от "Чардо":1. Бившата околовръстна линия на Софив бе ЕДНО РЕЛСОВА ,

    Чардо, не се излагай! В София никога не е имало ЕДНО релсова жп линия. Батальонската линия минаваше през Подуене. Нормална жп ления с две паралелни релси!

  32. 32 Профил на Maslara
    Maslara
    Рейтинг: 256 Неутрално

    Защо имам чувството, че целта на проекта е да противопостави велосипедистите на хората желаещи релсов транспорт и да кажат след време ние много искахме, но не ни позволиха.
    От статията не разбирам какво предлага проекта
    - какви са габаритите на алеята
    - велосипедите ще бъдат ли отделени от пешеходците (повторение на алеята около Паначарево ли ще има - ширина 1,5 метра за две платна за велосипеси и пешеходци и не се спазват никакви маркировки)
    - осветление
    - настилка
    - връзки с околна инфраструктура

  33. 33 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1923 Неутрално

    Не мога да рзбера как все глупави идеи се изкарват. Околовръстната железница не същектвува още от татово време. Как са изпуснали че до НДК беше гара?
    Опити за рингов транспорт в София се правеха също още по татово време. Неуспешни поради липса на пътници. На пук на теориите които и сега се пробутват.
    А основния проблем със задръстванията се дължи на липсата на детски градини и училища в новите комплекси и тоталния им недостиг в уплътнените стари. И докато това не се реши нищо няма да се промени.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  34. 34 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1923 Неутрално

    До коментар [#31] от "ahasver":

    Ти се излагаш. Покрай Пионер до Хладилника и оттам по края на Южния парк винаги е била единична.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  35. 35 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1397 Неутрално

    До коментар [#31] от "ahasver":

    Има предвид един коловоз

  36. 36 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1397 Неутрално

    До коментар [#34] от "Цецо":

    Единична, ама двурелсова. Монорейл в България няма.

  37. 37 Профил на zarzawat
    zarzawat
    Рейтинг: 474 Неутрално

    Как точно си представяте този влак да минава през града?
    - На места минава буквално пред блоковете - може да сте сигурни че живущите ще се борят със зъби и нокти да не им минава влак пред прозореца
    - Линиите се пресичат от доста асвалтови пътища. Значи да се нацвъкат ЖП бариери навсякъде със съответното дълго чакане преди минаване на влака. И това на десетки места в цяла София.
    - Линиите са еднорелсови. За градска железница трябват двупосочни релси. Мислете си за цялото отчуждаване (като околовръстното ама бая повече), сечта в парковете, строежите на надлези...
    - А на парковете само влак им липсва.

    Накрая цената ще е близка до тази на метрото, само че много по-бавно и неудобно. София вече си има градска железница, викат и метро. Мястото на релсите е под земята!

  38. 38 Профил на koliok5
    koliok5
    Рейтинг: 349 Неутрално

    вместо трамвай, градска железница за десетки хиляди ползватели на ден - велоалеи за стотина ентусиасти... герберасти безмозъчни..

  39. 39 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1923 Неутрално

    До коментар [#36] от "George Svinarov":

    Вътрешната железница единична ли ще я правите или все пак двойна?

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  40. 40 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 3155 Весело

    Аз съм за влакче на педали ...

  41. 41 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1305 Весело

    велоалеята е 10 см чакъл и 5 см асфалт... нито е скъпо, нито е трудно за правене... и е фасулска работа да се изкърти ако некой некога се накандърдиса и накани да строи градска железница, трамвай или квото там му се иска...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  42. 42 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1499 Неутрално

    Аз съм за велоалея.
    Дори може да направим състезания. обиколка на София.
    Вече виждам баце как открива състезанията и дава интервюта :)

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  43. 43 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1099 Неутрално

    И с юетрото до гона баня няма да се подобри положенито. Гарата не е чак толкова близко до метрото и особено зимата ще е драма.
    —цитат от коментар 22 на George Svinarov


    Готин, случайно да си разбрал, че при станция "Горна Баня" на Трети метродиаметър ще се изгради /а и вече се изгражда!/ спирка на ж.п. линията и топла връзка със самата станция по подобие със станция "Искърско шосе" и влаковете за Пловдив? Ако не вярваш, мини по Околовръстното шосе между Овча купел 2 и Горна баня и ще се убедиш сам. А, да, точно на това място има и спирка на автобус № 111, в случай, че си оставил колата си на буферен паркинг...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  44. 44 Профил на mrslv
    mrslv
    Рейтинг: 254 Неутрално

    До коментар [#32] от "Maslara"&
    Целта на проекта, както и на много такива е да се усвои пространството около това на което се набляга. В случая покрай зелено/червено/оранжево околовръстно ще се пръкнат разни други неща. Къде павилион, къде нещо друго. И докато ние си пишем, вече някой разпределя кое на кого да бъде дадено.

  45. 45 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4659 Неутрално

    Възстановяването на жп линията изглежда по полезно за трафика в милионната столица
    —цитат от коментар 3 на neut


    Разбира се възстановяване на ЖП линията би било много по-полезно за града.
    Освен това не виждам някой специално да бие път до специална велоялея.
    Колелото трябва да може да се кара между другото, ежедневно в града, а не заради самото каране.
    От дома до работа например, или на пазар.
    Глупаво е карането на колело да се превръща в някакъв вид специално и организирано мероприятие, само защото на общината и се ще да отчете нещо преди изборите.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  46. 46 Профил на dasho
    dasho
    Рейтинг: 749 Любопитно

    Не може ли да се възстанови като кръгова електричка и да се свърже с метрото?

  47. 47 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2942 Любопитно

    До коментар [#31] от "ahasver":


    До коментар [#29] от "Чардо":1. Бившата околовръстна линия на Софив бе ЕДНО РЕЛСОВА ,Чардо, не се излагай! В София никога не е имало ЕДНО релсова жп линия. Батальонската линия минаваше през Подуене. Нормална жп ления с две паралелни релси!
    —цитат от коментар 31 на ahasver

    1. Изглежда не правиш разлика между МОНО релсова жп линия и едно релсова жп линия.
    2.
    Нормална жп ления с две паралелни релси!
    —цитат от коментар 31 на ahasver
    Т.е. успоредни ли искаш да кажеш ? Тогава как правят завоите ? - Този ми въпрос към теб е от същото естество като твоя до мен, само че се въздържам от обиди ! ! !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  48. 48 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 1330 Неутрално

    Освен аргументите, които изказа Чардо, бих дабавил още един срещу използването на досегашното трасе за градска железница. Старите трасета - те са правени преди повече от 80 години, са обслужвали единствено и само индустриалните зони. Съответно правят завой къде що е имало предприятие. С тези чупки, а понвякога и огромна денивелация, за скорост не може да се говори. И при положение, че наистина са предвидени само за един коловоз, инженерно е много по-лесно и евтино да се направи наново, вместо да се използва старото.

    Иначе надземна железница през София на този етап е възможна единствено в съществуващия участък между действащите гари. И там е въпрос само на желание да се направи. В другите участъци? Не. Градът е толкова плътно застроен, че градска железница през него няма да изпише очи, но ще избоде вежди.

  49. 49 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 1214 Разстроено

    Околовръстна велоалея обмисля Столичната община върху старите жп линии?!
    - смешки строителните предприемачи вече са застроили терена по протежение на линията от гара Пионер към зала Арена Армеец възможно е и на други места тази непрекъаната вело линия да е прекъсната?!!!!

    До коментар [#1] от "spiegel":
    Да унищожиш възможността за градска железница и да направиш велоалея не е идиотизъм от сорта на "кон за кокошка". То е престъпление към бъдещето на една европейска столица. Много типично за управлението на София от Бойко Борисов чрез подставената сламена кукла Фандъкова.

  50. 50 Профил на kman
    kman
    Рейтинг: 486 Неутрално

    Околовръстна жп линия ще струва поне милиард и ще отнеме 10-15 години, особено ако се направи както трябва, което няма да се случи.

    Велолинията ще струва дребни пари, дори и с кражбите.

    Така че нека бъдем реалисти.

  51. 51 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3720 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Чудесна идея за велоалея!

    Защо по линии ж.п. изоставени?
    Все с разумна цел направени?

    Защо Центърът несвързан ще остане?
    Така показва чертежът снимка.
    Кметката пак нема да има велодостъп от дома си до Столичния!

    Недомислено е нещо в лето топло и горещо

    "Околовръстна велоалея, която да свързва всички паркове в София,
    разработва Столична община,
    обяви кметът Йорданка Фандъкова във фейсбук.
    Трасето ще минава по старите изоставени жп линии,
    които ще бъдат преустроени във велоалеи."

  52. 52 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3720 Неутрално

    МОЧА имени В.И.Лелина

    Ех... зрел соц ;)
    Бизнесмени "мандрообирджии".

    В славно време пили, жили и...
    работили

    До коментар [#29] от "Чардо":
    А знаеш ли, че в тези склонове покрай тази жп линия са противовъздушните скривалища на стара София и са дълги тунелите чак до Южния парк ? !

    По соц време ''Сердика'' ползваше едно от скривалищата за хранилище
    в което зрееха сиренето и кашкавала 😂😂😂

  53. 53 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 776 Неутрално

    Живея в момента в Испания и гледам как правят кварталите - жилищен квартал,до него индустриална зона и покрай него търговска зона.Тоест живущите в новия квартал,да не ходят да работят в другия край на Мадрид.Не че няма такива,ама са много малки.А в София се опитваме да увеличиме площта на южните жилищни квартали,като правиме все нови и нови постройки - еми безмислено е.Трябва да се мисли на едро - както навремето - Младост,Люлин ... индустриални зони, молове.Тоест районите около Елин Пелин ,Костенец пътя за Перник - да се направят с ток вода и асфалт,и другото ще дойде от само себе си.Тоест да се разконцентрира София.Върху по голяма площ.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  54. 54 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 776 Неутрално

    И между другото - около Мадрид,масово се придвижват хората с тъй нареченото RENFE - влакове,които са много удобни и лесни.Даже направиха спирка в баш центъра на Мадрид - Puerta del sol.Взимаш си влака и отиваш на центъра.Там китайци японци американци .... всякакви туристи и европейци.Но мисля че в центъра минава като метро - изкопано е бая надолу.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  55. 55 Профил на Yordan Michev
    Yordan Michev
    Рейтинг: 5 Гневно

    Много е хубаво, че отново се възроди напънът за велоалеи... Мине се, не мине време - я някоя програма за усвояване, да вземем малко кинти от Европа, и хоп - правим велоалеи, които на втория месец са за ремонт. София, поне допреди десетилетие, все още имаше възможност да притежава т.нар. лека железница, каквато имат много други големи градове в Европа. Давам само примера с мрежата DLR - Docklands Light Railway, която е част от мрежата на метрото и опасва огромни райони в Лондон, използвайки излезли от употреба жп трасета към някогашни индустриални и пристанищни зони. Но такива примери има и в други големи градове.
    Фандъкова обаче се правеше, че не разбира за какво й се говори. Гербаджиите пък хептен бяха непричом. Щото имаше големи апетити за имоти по тези жп трасета - най-вече около гара Пионер, в Хладилника, в Изгрев и в Изток. Обаче сега като не е рак, ще е риба - за какво ви е лека железница, дай да си направим велоалеи. А това, че няма нормална транспортна връзка до летище София нито от североизточната част на града - район Подуяне, нито от южната - районите Лозенец и Триадица - какво ви пука... Ще има велоалея от Левски Г до летището... Страхотно. Че и зелени коридори ще ви направим.

  56. 56 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 2381 Неутрално

    До коментар [#34] от "Цецо":Ти се излагаш. Покрай Пионер до Хладилника и оттам по края на Южния парк винаги е била единична.
    Цецо ,излагате се вие с Чардо. Единична линия е от две релси, еднорелсова е съвсем друго.

  57. 57 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 2381 Неутрално

    До коментар [#47] от "Чардо": Тогава как правят завоите
    Ами както сега ги правят. Две успоредни релси правят един коловоз, една жп линия„ И влакът си върви по нея, направо и със завои.

  58. 58 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 2381 Неутрално

    До коментар [#48] от "8th_ball": Старите трасета - те са правени преди повече от 80 години, са обслужвали единствено и само индустриалните зони
    .Старите линии са прокарани за да свързват казармите и железната мрежа.

  59. 59 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2942 Любопитно

    ..............Старите линии са прокарани за да свързват казармите и железната мрежа.
    —цитат от коментар 58 на ahasver

    Най-после да кажеш нещо истинско, макар и частично ! 😂
    За тази цел даже в Завод 12, бившата инженерна работилница- ВИСФА - имаше и специален коловоз до завода с рампи и 3 коловоза успоредно и над сегашния бул Гешов.
    С тази цел бе и линията до бившите артилерийски казарми
    на 4-ти км. На нея бе и гара Пионер. От там тя минаваше през Хладилника и територията на сегашния Южен парк, където освен Тухларната фабрика ,бяха и основните складове на топливо за дърва, въглища и гасена вар. От там те се разкарваха с каруци из София , а каруцарите живееха компактно там където сега е ТЦ Земляне и по един черен път се изкачваха , минаваха покрай Балкантон и трите къщи на рода на Коста Цонев, пресичаха трамвая 5-цата на сп.П.Берон ( имаше кръстовище с милиционер едно време през булеварда ), през реката , та у Топливо . . . .
    - = - = -
    Но трябва да си патентоваш откритието ,
    че две успоредни линии не са прави , а криви ! 👍

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  60. 60 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1397 Неутрално

    До коментар [#39] от "Цецо":

    "Вътрешната железница единична ли ще я правите или все пак двойна?"

    Аз лично нищо няма да правя. И между вътрешна жешезница и велоалея предпочитам велоалея.
    Бяйте почнали да спорите с неточност в понятията и вместо да ми благодарите за уточняването им, ти се заяждаш. Насрахте и тоя форум.

  61. 61 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1397 Неутрално

    До коментар [#43] от "ТНТ":

    Готин, това казвам: не е чак толкова близо. Иначе за топлата връзка не знаех. Ще поживеем и ще видим. Трафика към бизнес зоните (основно около и в младост) едва ли ще е удачен. Метрото от въпросната спирка на околовръсното до орлов мост се вие като макарон и има доста спирки. Та:От Перник : 10 мин до гарата, чакане, половин час до Горна баня, 10 минути местене, чакане, половин час до орлов мост, 10 монути местене до линията за младост, чакане, 15 минити до младост, 10 мин до работа.
    Работата отива на около 2 часа път. В същото време има автобус от Перник до Младост който те кара за по малко от час без смени.

  62. 62 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3540 Неутрално

    На изборите ще стане ясно хората какво искат!

  63. 63 Профил на BohrMottelson
    BohrMottelson
    Рейтинг: 728 Неутрално

    До коментар [#5] от "Borislav Jordanov":

    "Елен уби западногерманец"

    BohrMottelson
  64. 64 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 1214 Разстроено

    Околовръстна велоалея обмисля Столичната община върху старите жп линии?!

    До коментар [#58] от "ahasver":
    Старите трасета - те са правени преди повече от 80 години и са обслужвали единствено и само индустриалните зони и основно са имали военно и отбранително приложение за града до Втората световна и са прокарани, за да свързват казармите с железната мрежа на града, а до скоро преди около десетина години все още частично се използваха като участъка при гара Пионер, но после решиха, че могат да застроят терена и на първо време махнаха релсите, а след това почнаха да разчистват и вече някъде е застроено, така че тези които предлагат тази идея първо да си направят труда да се поразходят не витруано, а реално по трасето и след това да правят предложения?!!!! а някои от трасетата станаха част от транспортната система на града като "пробива" при "Павлово" и бул. "Борис III"!) подобни неща се случиха и с жп. линията "Рилска обител" и сигурно и на други места в града?!!!!

  65. 65 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 2381 Неутрално

    Старите железни пътища не могат да бъдат възстановени. Градът се промени. Може да се използва трасето, да речем за монорелсова железница, но е по-скъпо от ескадрила изтребители. Ако се вдигнат две МОНОРЕЛСИ под тях може да има и велоалеи. и паркинги. Но София не може да генерира такъв трафик. Така направиха в европейски столици, където на мястото на старите крепостни стени прокараха кръгови булеварди или монорелси. А и движението в София е главно радиално, а не кръгово.

  66. 66 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 570 Неутрално

    "Околовръстна велоалея, която да свързва всички паркове в София, разработва Столична община", а след това велоалея до Луната. Трасето ще започва от Орландовци и със спирка на Московска да обере всички малоумници.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK