Зам.-кметът Дончо Барбалов очаква скоро да е готов по-дълъг участък от третата метролиния

Новото метротрасе в района на кв. "Красно село" вече е готово

© Надежда Чипева, Капитал

Новото метротрасе в района на кв. "Красно село" вече е готово



Строежът на първия етап на Третата метролиния се очаква да приключи през октомври, обяви днес зам.-кметът по транспорта на София Дончо Барбалов пред "Труд". Първите 8 км от новото трасе трябва да са готови следващите месеци – от кв. "Красно село през центъра до бул. "Владимир Вазов", уточни той.


Кметът Йорданка Фандъкова обаче каза на 5 август, че до края на годината ще е готов и пуснат за ползване доста по-кратък участък от трасето - от "Красно село" само до ул. "Граф Игнатиев". Това е с три метростанции по-малко, отколкото до бул. "Вл. Вазов".


Инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" ЕАД, на 2 август пред БНР каза: "Най-добре е цялата трета метролиния да се пусне едновременно, а не на отделни участъци." Той посочва като реалистична крайна дата за това февруари 2020 г.




"За две (метро)станции не е разумно да се пуска. Срок за всички станции засега е февруари, но ще се мъчим да го дръпнем до Нова година (участъка) до "Красно село", обяви той.


Мотивите на Братоев за по-късна пускова дата са свързани с изискванията на производителя на новите метровлакове – фирмата "Сименс", за по-продължителни изпитания по трасето.


"Това е ново поколение системи за управление. Досега ние за три месеца правихме тестовете на предишните участъци. Минималният срок по искане на "Сименс" беше осем месеца, но те се съгласиха да го намалим на шест месеца. И в момента работим в този шестмесечен срок", подчерта инж. Братоев. Той също, както Фандъкова, очертава първия участък на третата метролиния от "Красно село" до ул. "Граф Игнатиев", а не до бул. "Вл. Вазов".


"От края на август до началото на септември ще имаме възможност да подадем напрежение и да започнат изпитания на централния участък "Граф Игнатиев" - "Красно село", заяви Братоев.


Договорените със "Сименс" шестмесечни изпитания трябва да завършат през февруари 2020 г., което съвпада с крайния срок, искан от инж. Братоев. Третият метродиаметър е от кв. Горна баня при Околовръстния път до жк "В. Левски" и ще е с общо 18 метростанции.


Строителството на Линия 3 се осъществява с финансиране по оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" и съфинансиране от общината.


Пробивната машина излезе при бул. "Мадрид" и бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" в края на февруари

© Надежда Чипева, Капитал

Пробивната машина излезе при бул. "Мадрид" и бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" в края на февруари


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2623 Неутрално

    Важното е да се спазват технологичните срокове , не да се форсират нещата за сметка на безопасността.

  2. 2 Профил на Грую
    Грую
    Рейтинг: 424 Неутрално

    До #1 - не може. Другарката е казала нова година! Майната и на безопасността и на тестовете.
    Шихан ханъма ма, къде си?

  3. 3 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7246 Неутрално

    Трудно му е на специалиста реалист Стоян Братоев да убеждава чиновници

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  4. 4 Профил на dedo_goshko
    dedo_goshko
    Рейтинг: 1229 Весело

    Другарко Фандъкова, Вие казахте, че до началото на учебната година (15-ти септември) ще бъде пусната първата част от третия метролъч ... Другарко Фандъкова, защо така излъгахте за пореден път? И защо, след като за пореден път изпускате срока, на обекта в Красно село работят цифром и словом 4 човека САМО?!?! :))))

  5. 5 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    До коментар [#4] от "dedo_goshko":

    Другарки са твоите работодатели.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  6. 6 Профил на slon
    slon
    Рейтинг: 718 Неутрално

    До коментар [#1] от "stedim":

    Важно е ама ние в комунистическите страни винаги искаме да покажем, че сме по-ербап и накрая гърмят разни цистерни, падат сгради, атомни електроцентрали избухват...

  7. 7 Профил на draxter
    draxter
    Рейтинг: 333 Весело

    Гробарите и една метростанция са готови да открият, дори половин перон, ако е нужно само, за да могат да резнат лентата преди местните избори и да спечелят някой друг глупендер пак да хвърли за учителницата. Адмирации за инж. Братоев, че не се връзва на глупостите им и казва нещата такива каквито са.

  8. 8 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 817 Любопитно

    Метрото се строи вече 30 години. Трети метродиаметър се строи вече 4 години, а през 2008-2009 го бяха направо отписали и щяха да го заменят с трамвай ... но сега изведнъж 2 месеца станаха спешни...

  9. 9 Профил на misho73
    misho73
    Рейтинг: 1346 Неутрално

    В повечето развиващи се градове по света, строежа на метрото е процес, не някакъв акт с крайна дата. Т.е. ако не се затрием като държава и град и ще строим метрото вечно. И Лондонското и Московското се строят повече от век. Линия по линия, станция по станция, все повече и повече. И Рим не е построен за един ден.

    Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk
  10. 10 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1198 Неутрално

    До коментар [#1] от "stedim":

    Какво общо имат технологичните срокове за трасето с разкопаните и оградени места около входовете на спирките на метрото? Ако всичко е ОК и чакаме само изпитването на трасето и системите за управление защо не отворят тротоарите около метростанциите?

  11. 11 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 1323 Неутрално

    А, Данка е готова да пуска и това требе да стане за изборите - две, половин, колкото толкова.

  12. 12 Профил на jony
    jony
    Рейтинг: 602 Весело

    Метрото се строи вече 30 години. Трети метродиаметър се строи вече 4 години, а през 2008-2009 го бяха направо отписали и щяха да го заменят с трамвай ... но сега изведнъж 2 месеца станаха спешни...
    —цитат от коментар 8 на ilinko


    Два МНОГО ВАЖНИ месеца за герберите, не забравяйте. :)





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK