Електрическите тротинетки на София - начин на употреба

Електрическите тротинетки на София - начин на употреба

© Надежда Чипева, Капитал



Първите електрически тротинетки вече се движат по улиците на София. Те могат да се вземат от специалните паркоместа в центъра и човек да се придвижи с тях. Наемането става като се изтегли приложение от "Гугъл Плей" или "Апстор" и се направи регистрация.


Всеки желаещ над 18 години може да отключи тротинетката, която чака на някое от паркоместата, чрез QR код и струва 1.50 лв. Още по 30 ст. се плаща за всяка минута ползване на е-тротинетката. Тя се оставя на друго паркомясто по избор на ползвателя. Плащането може да се извърши чрез кредитна карта или PayPal. Максималното разстояние, което може да измине скутера след зареждане, е около 25-30 км. По настояване на кмета на София Йорданка Фандъкова максималната скорост е ограничена до 20 км/ч.


След публикуването на тези първи данни, читатели на "Дневник" зададоха много въпроси за новата услуга. На тях отговаря Елица Панайотова от общинския проект "Зелена София".




Къде имат право да се движат тротинетките?


Тротинетките могат да се движат само там, където е разрешено и за велосипедите – по велоалеите и по определен клас улици (но не и по бул. "Цариградско шосе", по Околовръстното или по магистралите). Когато официално бъдат приравнени тротинетките с велосипедите, този регламент ще важи и за тях. Промените в Закона за движение по пътищата и подзаконовите документи. се подготвят в момента от Агенцията за безопасност на движението и есента ще бъдат внесени за гласуване в Народното събрание.


Забранено е тротинетките да се карат по тротоарите и извън велоалеите, когато са по тротоарите– записали сме го и в изискванията към операторите. Те се движат с много по-висока скорост от пешеходците и това е много опасно. Трябва да не влизат в никакъв конфликт с пешеходците и да е максимално подредено ползването им, доколкото е възможно.


Как ще се разбира, че ползвателят не е малолетен?


В апликацията на ползващите услугата за споделени тротинетки, човек трябва да се регистрира – на колко е години, да има лична карта и кредитна карта, с която плаща. Така автоматично става ясно, че той има навършени 18 години. Няма как обаче да се разбере дали е пиян, това остава като негова отговорност и риск.


Как след като е ползвал тротинетката, гражданинът ще бъде принуден да я остави на паркомясто, а не да я захвърли някъде?


Само когато тротинетката се остави на обозначено място, се изключва "броячът на таксиметъра". Ако ползвателят я остави другаде, броячът продължава да трупа сметка. Това е единственият начин за контрол на безразборното изоставяне и хвърляне.


Не е ли прекалено висока цената - излиза близо лев за 1 км?


Първата компания, която сега предлага тази услуга, казва, че това са най-ниските цени, които са тук в България. Надявам се, когато навлязат и другите оператори, че ще има конкуренция, която ще регулира този пазар и ще намали цената на услугата. В момента още 3 български и 4 чуждестранни компании се подготвят да предложат същата услуга в София.


Нашата надежда е тротинетките да станат предимно довеждащ транспорт, а не основен. Идеята е в бъдеще те да се ползват главно в кварталите и с тях да се осъществява връзка до градски транспорт, до метро и обратно.

Коментари (57)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3562 Неутрално

    Лев на километър, за да ползваш електрическа тротинетка? Хм-м-м-м...!

    Бивш tww09306483.
  2. 2 Профил на Халдип Исйолов
    Халдип Исйолов
    Рейтинг: 1418 Неутрално

    А като сняг навън запръска що ще чиниш ти зимъска?

    Не си заслужава да се напрягаш безплатно.
  3. 3 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 3256 Неутрално

    Могат да си правят слаломчета между перките например.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  4. 4 Профил на Mr  Punch
    Mr Punch
    Рейтинг: 1876 Неутрално

    Тези да не са инвалиди? Нямат ли колела или крака, с които да ходят? Здравната каса да ги забрани или обложи с данък, няма да ми затлъстявате, защото ми натоварвате бюджета, ясно!

    "I don't know how someone controlled you They bought and sold you"
  5. 5 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2592 Неутрално



    Тези тротинетки стават за каране само по абсолютно гладък асфалт.

    По плочници и паваж тракат зъби, а по разбита настилка въобще не стават.

  6. 6 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1459 Неутрално

    Колкото по-бързо отмине тази мода, толкова по-добре.

  7. 7 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2156 Неутрално

    Вчера по центъра вече бяха навсякъде хора с такива тротинетки.

  8. 8 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1968 Неутрално

    Ден година храни. Балъци много, които имат пари за прахосване, все ще се възползват. В Чикаго е 10 ценат на минута, което спрямо тамошните доходи съотнесено, е все едно тук да искат по 2 стотинки за минута.

    мурзилка
  9. 9 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1968 Весело

    Вчера по центъра вече бяха навсякъде хора с такива тротинетки.
    —цитат от коментар 7 на anonim440


    Ц, тия с тротинетките, или са платени статисти, или работещи във фирмата.

    мурзилка
  10. 10 Профил на Пуйката
    Пуйката
    Рейтинг: 858 Неутрално

    Скоростта трябва да е максимум 12км.

  11. 11 Профил на vladek
    vladek
    Рейтинг: 490 Неутрално

    Тази “експертка” чела ли е Закона за движение по пътищата, та да ги приравнява с велосипеди? Тротинетката е МПС!
    Така че едно на ум като гласувате...

    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
  12. 12 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2091 Неутрално

    Глупост голяма! Каква е финансовата изгода на общината за да подпомага създаването на хаос? Скутерите не са в никакъв случай средство за придвижване. Нито пък са за физическо упражнение. Единствено са за забавление, но забавление което създава задръстване, опасност за хората, проблеми.

  13. 13 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1830 Неутрално

    Ден година храни. Балъци много, които имат пари за прахосване, все ще се възползват. В Чикаго е 10 ценат на минута, което спрямо тамошните доходи съотнесено, е все едно тук да искат по 2 стотинки за минута.
    —цитат от коментар 8 на Маршалов


    Да, таксито е доста по-евтино, ма нема лошо. Нали в не знам коя авиокомпания ти предлагаха да те возат с еко-керосин, срещу 30% надценка. Нека си печелат хората, щом има желаещи, то е грехота парите на балъците да ги жоставиш на некакви прости телефонни измамници, примерно.

  14. 14 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4861 Неутрално

    До коментар [#1] от "Petleshev":

    Един лев на км, че това е по-скъпо от такси за четирима!

  15. 15 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 1150 Неутрално

    Вярно е, че при скорост 20 км/ч и 30 ст./мин. тротинетката излиза на цената на такси. Но има нещо друго, което май не вземате предвид - че (след като се движи само по позволените велоалеи) тротинетката няма как да изпадне в задръстване, така че би трябвало в тежка градска среда да са по-бързи. Подсещам, че такситата начисляват средно по 20 ст./мин престой - често в София това е по-голямото перо при сумата, която плаща клиента.

    Надявам се, че ще навлезат още поне 2-3 фирми и тогава вече при налична конкуренция (и регламентация) цените ще паднат значително.

  16. 16 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1604 Любопитно

    Колко от тези тротинетчици ще бъдат паркирани в Перловската река?

    Бог да благослови Америка за България!
  17. 17 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1543 Весело

    както казва Алеко Константинов
    имал си пари бол дал си

  18. 18 Профил на LiberalToTheBones
    LiberalToTheBones
    Рейтинг: 1515 Неутрално

    Не знам какъв е смисъла от наем, след като всеки може да си купи една. Аз имам една от XiaoMi. Върши прекрасна работа за разходка из квартала до ресторанти, шопинг центрове етс...

    Nazis, commies, idiots, conservatives, preservatives... Stay away..
  19. 19 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2493 Неутрално

    Доколкото съм чувал, има маниаци, които добавят по някакъв начин допълнителна мощност на двигателя и се движат с много по–голяма скорост.

  20. 20 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1968 Неутрално

    Столична община, кога ли е дала пари за нещо, което да е ПОЛЕЗНО за софиянци?

    мурзилка
  21. 21 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1208 Любопитно

    Каквото и да се говори за тротинетките, явно са удобни за ползване, ако не от всеки, то поне от по-младите - кой по работа, кой за кеф. А цената е такава, каквато е, ако е много висока няма да има мераклии, ама явно засега става. Пък и сега е момента да се види и пробва туй чудо, за догодина нищо не се знае. Единствено трябва да се внимава къде да се кара, ама за отбелязване е и, че пешеходците масово са бльонове, много от тях със зомбиран поглед в телефона. Та така, пространствата са споделени и дай Боже всеки да си намери безопасното място за приьвижване...

  22. 22 Профил на maddrum
    maddrum
    Рейтинг: 663 Неутрално

    Спарка е електрическа КОЛА и е на съшите пари... Срам нямат тия хора.

  23. 23 Профил на kashpirovska
    kashpirovska
    Рейтинг: 908 Неутрално

    Вчера по центъра вече бяха навсякъде хора с такива тротинетки.
    —цитат от коментар 7 на anonim440


    Според мен им бяха платили,за да рекламират новата гъзария.

    Джордж Оруел-1984
  24. 24 Профил на Прокопеевски
    Прокопеевски
    Рейтинг: 826 Неутрално

    Карат масово по пътното платно.
    Не, че имат друг избор.
    Това е супер опасно.
    Тротинеткаджията (тротинецкист) е още по-трудно забележим за шофьорите от велосипедиста. Направо изниква "от нищото" като призрак.
    На велосипеда си що-годе забележим, разположен сравнително нависоко и можеш да сложиш лампичка някаква, стопче ... да свети и да те виждат.
    На тротинетката си все едно супер бърз пешеходец, мотаещ
    се сред автомобилите. Лампа, освен на задника си, другаде няма къде да поставиш.
    Тежкотоварен камион отнася тротинетка като муха. Без да я забележи.
    Докато лежиш размазан на предната броня на камиона, не се колебай - позвъни на 112 и опиши къде се намираш.

  25. 25 Профил на Прокопеевски
    Прокопеевски
    Рейтинг: 826 Неутрално

    Тарифите на Столична община са малка шега.
    Фандъкова явно има чувство за хумор.
    Това е по-зле и от ТОЛ-такса!
    Дори първокласните проститутки вземат по-малко на час и минута.
    Ако тръгна с тротинетка на Столична община от центъра до бул. "Черни връх" - ще ми излезе по-скъпо, отколкото да пътувам с "Луфтханза"

  26. 26 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 1981 Неутрално

    Лев на километър е абсурдно висока цена.

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  27. 27 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 2166 Неутрално

    Всичко ще стане ясно, драги зрители, хората джиткат с такива возилца от години, при нас сега идват, трябва да се учим. Да се отърсим от нашата изостаналост. Марчо прати на Ванката такава тротинетка от Америка и той и видя сметката за една седмица, а изработката и не беше лоша. Преди 20г. време беше...

  28. 28 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2417 Неутрално

    Тарифите на Столична община са малка шега.
    —цитат от коментар 25 на Прокопеевски


    Тарифите и тротинетките са на фирма Лайм, Фъндъкова е присъствала на старта на услугата.
    " В момента още 3 български и 4 чуждестранни компании се подготвят да предложат същата услуга в София."

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  29. 29 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 1036 Неутрално

    До коментар [#8] от "Маршалов":

    Откъде си толкова запознат с доходите в Чикаго.Наеми ток вода гражданска застраховка за колата...все неща които са далеч по скъпи от България.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  30. 30 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 1036 Неутрално

    До коментар [#24] от "Прокопеевски":

    И си направи селфи - размазан на паважа.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  31. 31 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 440 Неутрално

    Като опердашат ония с колите няколко тротинетки барабар с тротинеткаджията модата им ще отшуми.

  32. 32 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 1036 Неутрално

    До коментар [#7] от "anonim440":

    То и на магазините на епъл има платени статисти.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  33. 33 Профил на aramissss
    aramissss
    Рейтинг: 1155 Неутрално

    18 ЛВ. НА ЧАС???? ТИЯ ДА НЕ СИ МИСЛЯТ,ЧЕ ДАВАТ ФЕРАРИ ПОД НАЕМ???

  34. 34 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 1321 Неутрално

    Ай стига сте ревали, че било скъпо. Зареждането на една такава е между 3 и 7 часа. А заряда може да отиде за час и половина. Т.е. има престой докато се зареди. Отделно, трябва да има персонал, който да се грижи за поддръжката. Ако някой е решил, че може да замени обществения транспорт с тротинетка, при това да му е без пари - малко се е объркал. Тези джаджи са за по-младата част от населението - група младежи решили да се разходят от ЦУМ до НДК. Там правят няколко кръгчета и остават возилата или пък се връщат обратно. Това е. Не е да ходиш на работа с него, не е да ходиш на пазар с него, не е и да прибереш детето от училище, нито детето да ходи на училище с него. Глезотия е, а като ви чета малоумните коментари оставам с впечатление, че сте очаквали някой да ви даде безплатна тротинетка и да си джиткате с нея.

  35. 35 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1546 Неутрално

    Вместо да се стимулира ползването за да се намали трафика с автомобили и тъпкането в градски транспорт тук пак се наблюдава опит на някой да заработи едни лесни пари. Малко като тоя цирк с електровелосипедите до златните мостове. Единственото смислено решение беше общината да задели малка част от огромнтите средства дето събира от зоните (които никой не знае къде отиват) и да пусне абсолютно безплатна такава услуга с електрически тротинетки.

  36. 36 Профил на Иван Арнаудов
    Иван Арнаудов
    Рейтинг: 578 Любопитно

    Не знам какъв е смисъла от наем, след като всеки може да си купи една
    —цитат от коментар 18 на LiberalToTheBones
    Ами примерно да прецени ще може ли да я управлява и удобна ли ще му бъде. Ти като даде 700+ лева за твоята, направо по картинка ли я купи?

    Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.
  37. 37 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 336 Неутрално

    До коментар [#34] от "zlo38528262":

    Тези глупости как ги реши? Аз имам Xiaomi и преди всеки ден ходех на работа от Витошка за Токуда за 12 минути. Сега пък ходя на работа от Витошка до The mall, 7.5км в посока и стигам за 22 минути по целия Граф Игнатиев, Алея Явовор, уличките в Изток ..., с колата съм за 18-19 минути. С градски транспорт ще съм за поне 35-40 минути.

    Отлично средство за придвижване в града са за разстояние до 8-10км в посока.

  38. 38 Профил на Иван Арнаудов
    Иван Арнаудов
    Рейтинг: 578 Неутрално

    До коментар [#37] от "vtl53383951":

    Байно, седни и се успокой малко. zlo38528262 пише за услугата, предлагана от Lime и за това как нейната цена и други параметри ограничават приложението й до написаното от него. Никой не спори, че като имаш собствена тротинетка, можеш да ходиш с нея където искаш и да си пестиш време.

    Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.
  39. 39 Профил на babyroo
    babyroo
    Рейтинг: 870 Неутрално

    Гъделът за "забелязване" никога не е бил по силен. Мъжественият порив - още повече. Това са с нищо незабележими хорица... Ньета вече се изтърка и пренасели от такива, та ся си играят на "риялити". Само се чудя колко ще се наранят, не дай Боже - по лошо...
    Преди няколко месеца видях в подлеза на НДК, като от комикс, млад мъж с незавидна физика, екипиран като за изкачване на осемхилядник. Имаше хай тек оборудване по себе си поне за 50 К евро. И, о ужас, носеше в ръце подобна тротинетка, май му бе свършило "горивото". Майтап, бе Уили.

    roo
  40. 40 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1968 Неутрално

    До коментар [#8] от "Маршалов":Откъде си толкова запознат с доходите в Чикаго.Наеми ток вода гражданска застраховка за колата...все неща които са далеч по скъпи от България.
    —цитат от коментар 29 на Петър Петров


    ''How much will it cost?

    Prices vary among vendors, but typically are about $1 to rent, plus 15 cents per minut''
    https://chicago.suntimes.com/2019/6/14/18679336/electric-scooters-chicago-how-to-find-cost
    Обаче конкуренция и вече има и за по 10 цента на минута наем
    Виждам че четирима идиоти са ти оценили коментара положително. Няма лошо, само е показателно колко нещо си нямат в главите, примерно мозък.

    мурзилка
  41. 41 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 1036 Неутрално

    До коментар [#40] от "Маршалов":

    Лошото е че си вярваш.Живея в един град на 25 километра от баш центъра на Мадрид.Да - доходите на ден са повече.Но и доста неща са на далеч по висока цена,отколкот да речем в България.Тъй че недей да коментираш неща които не ги разбираш.От дома си в България недей да коментираш кой колко взима заплата на Запад.Това което се опитвах да ти обясня ама мозъка ти не може да проумее е следното - какво ти остава в края на месеца като доход в Мадрид и какво остава в края на месеца в София.Другото са местене на пари от единия джоб в другия.

    Само една подсказка ще ти дам.Айде две

    Задължителната гражданска застраховка,която в Испания се казва seguro - fiat stilo 2002 година - 520 евро към Алианц.И то съм над 40 години,10 години книжка и над 5 години престой в Испания.Ако си на 22 години - 1300 евро.

    Интернет - само интернет.Jazztel - 43 евро на месец.


    Аре сега малко посметай кой какви доходи има на запад и на изток.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  42. 42 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1968 Неутрално

    До коментар [#40] от "Маршалов":Лошото е че си вярваш.Живея в един град на 25 километра от баш центъра на Мадрид.Да - доходите на ден са повече.Но и доста неща са на далеч по висока цена,отколкот да речем в България.Тъй че недей да коментираш неща които не ги разбираш.От дома си в България недей да коментираш кой колко взима заплата на Запад.Това което се опитвах да ти обясня ама мозъка ти не може да проумее е следното - какво ти остава в края на месеца като доход в Мадрид и какво остава в края на месеца в София.Другото са местене на пари от единия джоб в другия. Само една подсказка ще ти дам.Айде две Задължителната гражданска застраховка,която в Испания се казва seguro - fiat stilo 2002 година - 520 евро към Алианц.И то съм над 40 години,10 години книжка и над 5 години престой в Испания.Ако си на 22 години - 1300 евро. Интернет - само интернет.Jazztel - 43 евро на месец. Аре сега малко посметай кой какви доходи има на запад и на изток.
    —цитат от коментар 41 на Петър Петров


    Аз не знам Чикаго да се намира в Испания. Гледайки от твоята камбанария си специално за Испания и твоето предградие и за теб не като местен а пришълец, може и да си прав. Същевременно твоят поглед е твърде ограничен, поради описаните обстоятелства. Това че все пак си в някаква чужбина, не те прави нито по-умен, нито по-отворен. Приведените примери нямат никаква връзка с темата.

    мурзилка
  43. 43 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 1036 Неутрално

    До коментар [#42] от "Маршалов":

    А твоето изваждане от контекста на цял коментар,на 5 думи какво има с темата.Явно си платен трол на заплата към Позитано.Само те вадят така думи от цели изречения и правят нови изречения.И може и да си в Чикаго,ама акъла не ти е дошъл.А аз не съм пришълец а Европейски гражданин.Тоест не съм и емигрант,а мигрант.Виж речника за значението на тези думи и каква е разликата.Твоя милост в Америка е пришълец.Аз съм си в Европа.Книжката ми е европейска,личната ми карта е европейска ....А твоя милост мъкне ли мъкне тия паспорти,визи...разрешителни.А бре робска му работа.Аз в Испания почнах работа с българска лична карта.Без никакви документи.А ти - една кофа документи.Мани мани.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  44. 44 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1968 Неутрално

    До коментар [#42] от "Маршалов":А твоето изваждане от контекста на цял коментар,на 5 думи какво има с темата.Явно си платен трол на заплата към Позитано.Само те вадят така думи от цели изречения и правят нови изречения.И може и да си в Чикаго,ама акъла не ти е дошъл.А аз не съм пришълец а Европейски гражданин.Тоест не съм и емигрант,а мигрант.Виж речника за значението на тези думи и каква е разликата.Твоя милост в Америка е пришълец.Аз съм си в Европа.Книжката ми е европейска,личната ми карта е европейска ....А твоя милост мъкне ли мъкне тия паспорти,визи...разрешителни.А бре робска му работа.Аз в Испания почнах работа с българска лична карта.Без никакви документи.А ти - една кофа документи.Мани мани.
    —цитат от коментар 43 на Петър Петров


    Очевидно си платен трол на Лайм. Цялата ти работа, е да оправдаеш цените, които по никакъв начин не са оправдани.

    мурзилка
  45. 45 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 1036 Неутрално

    До коментар [#44] от "Маршалов":

    АКо мене ме питаш лично - аз съм за забрана на всякакви тротинетки ел колелета и тем подобни глупости.И не съм

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  46. 46 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 131 Неутрално

    В София няма условия за тези тротинетки .Вече имам наблюдения за масово и безотговорно неспазване на правилата.Карат по тротоара ,минава на пешеходна пътека без да спират,карат и по платното и то по натоварени булеварди.Правят безумни маневри без да сигнализират поне с ръка,спират внезапно,тръгват също внезапно.Освен това нашите улици са много зле и с тези малки колелца е въпрос на време някой да падне пред кола или камион.И тогава чичко милиционер ,ще напише една несъобразена скорост на шофьора и ще си измие ръцете.А даже и да те оправдаят представете си стреса и мисълта ,че си згазил човек!
    Без съответната инфраструктора за мен това си е чисто самоубииство и тормоз над останалите участници в движението.

  47. 47 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1455 Неутрално

    До коментар [#24] от "Прокопеевски":

    Да, всичи задаваме този въпрос. Тогава, при инцидент кой ще е виновен?! Шофьора на автомобила ли?! Еми няма как, като му е излетял от някъде някакъв камикадзе без нийакви отличителни знаци.

    Жената е покана за щастие
  48. 48 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2313 Неутрално

    Имам си вече ЕБайк ,много по удобен от тротинетка ,бърз ,имам възможност и да си го чипосам за скорост над 25 км за извън града ,но е опасно ,смятам да се обзаведа със същия и във ваканционния ми имот на морето и да избегна задръстванията там ,автонимията ми е 120 км ,а зареждам в гаража си ,смятам да закупя фотоволтаици и да сменя и една от колите с електрическа ,а тока да ми е без пари ,с нетърпение чакам новите модели електрички на цена от 60-70000 лв ,с автономия от 400-500 км ,спешно трябва инфраструктура и зарядни станции по пътищата ни !

  49. 49 Профил на Ivan Ivanov
    Ivan Ivanov
    Рейтинг: 253 Неутрално

    А като сняг навън запръска що ще чиниш ти зимъска?
    —цитат от коментар 2 на Халдип Исйолов


    ши вара с рейсо.

  50. 50 Профил на Logicbg
    Logicbg
    Рейтинг: 461 Неутрално

    Според зареждачи (хора, които зареждат тротинетки срещу заплащане, можете и вие) в един форум, вече няколко не излъчват GPS сигнал и не се знае къде са, а останалите са обявени за прибиране в централната база. Дали ще им измислят по-сигурна защита? Ето и една от причините да е скъпо. Поетият риск в съответното общество.

  51. 51 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 783 Неутрално

    КОЙ? ще даде пари на дръгалефските терористи, за да освободят окупираната от три години сграда на Кърниградска? Това е големият въпрос, а не някакви си тротинетки!

  52. 52
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  53. 53 Профил на Matrix
    Matrix
    Рейтинг: 310 Неутрално

    КОЙ? ще даде пари на дръгалефските терористи, за да освободят окупираната от три години сграда на Кърниградска? Това е големият въпрос, а не някакви си тротинетки!
    —цитат от коментар 51 на Reporter US


    Майка ти с парите , които изкарва пред хотел Цура на Лъвов Мост

    Живеем в държава, в която Венета Райкова е написала повече книги, отколкото министър-председателят е прочел...
  54. 54 Профил на Matrix
    Matrix
    Рейтинг: 310 Неутрално

    Имам си вече ЕБайк ,много по удобен от тротинетка ,бърз ,имам възможност и да си го чипосам за скорост над 25 км за извън града ,но е опасно ,смятам да се обзаведа със същия и във ваканционния ми имот на морето и да избегна задръстванията там ,автонимията ми е 120 км ,а зареждам в гаража си ,смятам да закупя фотоволтаици и да сменя и една от колите с електрическа ,а тока да ми е без пари ,с нетърпение чакам новите модели електрички на цена от 60-70000 лв ,с автономия от 400-500 км ,спешно трябва инфраструктура и зарядни станции по пътищата ни !
    —цитат от коментар 48 на edin drug


    И аз чакам НАЙ НАКРАЯ да измислят някаква електричка на достъпна цена и с голям рейндж.
    Големите производители се правят на луди и ни продават технологии от 70-те обаче

    Не е възможно Мъск да може, а мастодонт като ЖВ Гроуп да не може. Явно не иска, защото искат да си продават вече разработените ДВГ

    Живеем в държава, в която Венета Райкова е написала повече книги, отколкото министър-председателят е прочел...
  55. 55 Профил на sulio_parvi
    sulio_parvi
    Рейтинг: 401 Неутрално

    До коментар [#16] от "Günther":
    След не много дълго време - всички...

  56. 56 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1762 Неутрално

    Фандък фандък, байк шеринг не може, а таа глипост - може. 30 ст. на минута.

  57. 57 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 525 Неутрално

    Аз съм за: Да се забранят личните автомобили в центъра на София и всички да се придвижват с тротинетки. За служебните-ограничение 30км/час. Забраната да важи и за правителствените и всякакви други екстри на псевдоелита.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK