Регистър на почерците по стените в София изготвят полицията и общината

Регистър на почерците по стените в София изготвят полицията и общината

© Георги Кожухаров



Регистър на различните почерци на драскачите по стените в София ще бъде изготвен, съобщиха от Столичната община. Базата данни ще съдържа снимков материал и изследване на спецификите на изписване на думите и знаците.


"Опитът на Берлин показва, че след изготвянето на такъв регистър се очертават 10-15 групи почерци. С установяването на конкретния почерк се изяснява и размерът на щетите, нанесени на града от конкретния човек", обясни днес за "Дневник" Малина Едрева, председател на общинската комисия за култура и образование.


Тя обяви, че общината си е поставила задачата да изготви такъв регистър, който да даде възможност да се класифицират почерците. За другите мерки на общината, четете тук.




Паметникът с вградена част от Берлинската стена, който е близо до НДК, беше поруган от неизвестен драскач.

© Юлия Лазарова

Паметникът с вградена част от Берлинската стена, който е близо до НДК, беше поруган от неизвестен драскач.


Целта е, когато бъде хванат конкретен драскач, неговият почерк ще бъде сравнен с с други надписи по стените на база този регистър. Тогава той ще има задължението да почисти всичко, което е издраскал по стените из целия град. Отделно ще плати и глоба в размер от 100 до 5000 лева, както налага Наредбата за управление на отпадъците и поддържането и опазването на чистотата на територията на Столичната община в случаи на писане или драскане на непредвидени за целта места.


Регистър на почерците по стените в София изготвят полицията и общината

© Надежда Чипева, Капитал


В изготвянето на софийския регистър на почерците по стените ще участват Общинска полиция, Столичният инспекторат, главният архитект на София, общинската дирекция "Култура". Ще се търси компетентния анализ на графолози, за да се групират почерците на най-активните нарушители.


Сега Столичният инспекторат почиства периодично някои фасади в центъра на града. Според тях, ако се наеме частна фирма, пазарната цена на тази дейност би била от 30 до 50 лева на кв.м.


Миналата седмица екип на инспектората почисти драсканиците по храма "Св. Седмочисленици".

Коментари (73)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на GreenBush
    GreenBush
    Рейтинг: 808 Неутрално

    И какво от това питам?! България не страда от липса на добри закони а от това, че институциите, които са натоварени да следят за изпълнението им нищо не правят поради куп причини.

  2. 2 Профил на Nada Tomba
    Nada Tomba
    Рейтинг: 1256 Неутрално

    Да рисуват коментарите си в Дневник. А вие защо не пишете тези ваши критики към власта по стените!?

  3. 3 Профил на Леля  Гичка
    Леля Гичка
    Рейтинг: 411 Гневно

    Графитите са част от културата на модерните градове и е жалко, когато иначе нещо толкова интересно се превръща просто в трибуквена дума. Добре е в правната уредба да се прави разлика между драскачи и артисти, а на артистите да се предостави място където да правят своето улично изкуство и по този да създават добавена стойност за града. За драскачите бих предложила освен глобата да участват в почистването вкл. при 40 градуса на слънце или зимата в кучи студ.

    Не е нужно да си луд, за да живееш тук, но помага.
  4. 4 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 993 Неутрално
  5. 5 Профил на Гербер  ДайБългарист ДеСеБар
    Гербер ДайБългарист ДеСеБар
    Рейтинг: 1129 Неутрално

    До коментар [#2] от "Nada Tomba":

    И какво? Да сложим камери на всяка стена на всяка сграда ли? Или полицай до всяка сграда в София 24 часа на ден? Това ли е решението? Иначе как да бъдат хванати тези хулигани? Друг вариант е хората във всяка сграда да я пазят през ноща и да се редуват на смени.

  6. 6 Профил на Платон  Фъшкиев
    Платон Фъшкиев
    Рейтинг: 2514 Неутрално

    Имената на глупците висят по стените.

    Група млади затоплисти чисти океан от глисти,вдъхновени либерали пляскат в езеро педали. BACHO LUD
  7. 7 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2746 Любопитно

    Изключително полезно! Невероятна идея! Но как ще докажат в съда, че именно той е драскал? О, по почерка, ще кажете? Хм... няма да е проблем за някой изкусен художник да имитира друг, но хайде сега...

  8. 8 Профил на Пуйката
    Пуйката
    Рейтинг: 916 Любопитно

    50 лв. за почистване на 1 кв. м.?! Тая фирма на Боко ли е?

  9. 9 Профил на Гербер  ДайБългарист ДеСеБар
    Гербер ДайБългарист ДеСеБар
    Рейтинг: 1129 Неутрално

    До коментар [#8] от "Пуйката":

    Не, на Нинова е.

  10. 10 Профил на Borislav Jordanov
    Borislav Jordanov
    Рейтинг: 386 Неутрално

    Главата ми се взриви от МИСЪЛТА общинска... >.

  11. 11 Профил на touchthis
    touchthis
    Рейтинг: 307 Неутрално

    Правели те регистър...! Те с футболните хулигани не могат да се справят или със това даси поддържат камерите нон стоп в изправност камо ли да търсят хората по почерците - пълни глупости.

  12. 12 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3396 Неутрално

    Имената на глупците висят по стените.
    —цитат от коментар 6 на Платон Зурлеф


    Така ли? На последната снимка е изписано името на Левски. Дали не си е мислил така за себе си малко преди да го обесят , че си е жертвал живота заради негодници като теб.

  13. 13 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2853 Неутрално

    Не всичко , което е надраскано по стените е графити!!!!
    Уважение зае момчетата и момичетата, създаващи изку3ство!

  14. 14 Профил на Октавиан
    Октавиан
    Рейтинг: 511 Неутрално

    милиционерите винаги са се крили зад "хулигани" и тн, за да осъществяват контрол. Над всичко и всички; И белене е било обяснявано като лагер за хулигани. Сега усмихнатата кметица и антуража и ще отредят място за контрол на изкуството. И по-важното: контрол, в който тези са Арбитър. никаква разлика с 1984. И всичкото това прикрито като мерси срещу драсканици, с които би могло да се процедира ефективно и по друг начин. И хакерите ще гонят от европейските страни, и протестите трябва да са само безопасни, въобще овца да си в днешното ткзс. И с артисти от най-голям калибър е същото отношение: "ние държим правилата и ние ще преценим. Може и в полза на артиста да е даже." А комсомолската редакция "дневник" насъсква със снимков материал на глупости, докато други медии и общества по света се борят истински срещу контрола на милиционерите.

  15. 15 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3396 Неутрално

    На първа снимка се вижда как трият изрисуван пречупен кръст. Остава да заличат пречупените кръстове във вила Армира и на средновековните църкви в Несебър.

  16. 16 Профил на Платон  Фъшкиев
    Платон Фъшкиев
    Рейтинг: 2514 Любопитно

    [quote#12:"tacheaux"][/quote]

    Левски....,ама Левски от Подуене!

    Група млади затоплисти чисти океан от глисти,вдъхновени либерали пляскат в езеро педали. BACHO LUD
  17. 17 Профил на Платон  Фъшкиев
    Платон Фъшкиев
    Рейтинг: 2514 Любопитно

    [quote#12:"tacheaux"][/quote]

    Стига патриотарски глупости!
    Левски е обесен за убийството на малолетно ратайче!

    Група млади затоплисти чисти океан от глисти,вдъхновени либерали пляскат в езеро педали. BACHO LUD
  18. 18 Профил на Халдип Исйолов
    Халдип Исйолов
    Рейтинг: 1919 Неутрално

    Драскат напушени лапетии и екзалтирани ултрасчета. Решава се лесно - първите заловени се въоръжават с четки и препарати и под принуда почват да чистят собствените си "произведения", богато отразено в социални и несоциални медии, включително национален ефир. След това на доказано способни художници - графитаджии Общината плаща и осигурява консуматив да изрисуват стари фасади, кофи и контейнери за боклук, стени, спирки.

    Не си заслужава да се напрягаш безплатно.
  19. 19 Профил на nodamncat
    nodamncat
    Рейтинг: 650 Неутрално

    Би било чудесно, ако успеят да се справят с драсканиците по стените, но проблемът не в липсата на закони или липсата на контрол - физически е невъзможно всяка стена в София да се следи дали, кога и кой я е надраскал. Проблемът е в чипа на Питекантропус Булгарикус, а за това едниствено времето може да помогне. Има изключително много малоумни хора наоколо, с които просто няма шанс да се излезе на глава и за съжеление много малко от тях са необходими да о***ат тотално пейзажа. Но да се надяваме, че след някое-друго поколение, метериала ще е по-читав.

  20. 20 Профил на touchthis
    touchthis
    Рейтинг: 307 Неутрално

    До коментар [#17] от "Платон Зурлеф":

    тва са глупости - айде намери къде пише такова нещо да те видим

  21. 21 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 988 Неутрално

    На запад се борят с драскачите от десетилетия. Няма нужда да откриваме топлата вода, а просто да почерпим опит от тези, които имат успехи.

  22. 22 Профил на Albert Hoffmann
    Albert Hoffmann
    Рейтинг: 568 Неутрално

    1968 Г.

    Пражката пролет и бунтове в Париж са потушени с военна сила, танкове и парашутисти. Шесто управление се разполага в някогашния Дом на военноинвалидите на улица „Солунска“ в София. От този момент нататък то има огромен състав и осъществява депостичен контрол върху всичко, което приема за идеологическо – литература, изобразително изкуство, скулптура, кино, театър, радио, телевизия и медии.

    НОЕМВРИ 1987 Г.

    Гражданските протести против обгазяването на Русе за първи път придобиват открит политически характер – неизвестна ръка написва Долу БКП на сградата на вестник „Дунавска правда“. Властта използва всякакви начини за следене, сплашване и дискредитиране на протестиращите и подкрепящите протестите граждани и инициативи.

    ЯНУАРИ 1989 Г.

    Три от фасадите на бул. „Ленин“ (днес „Цариградско шосе“) осъмват с надписа Тодор Берия Живков. Два месеца по-късно на същото място цивилни служители на МВР преследват и прострелват Симон Варсано, докато подновява надписа си, въоръжен с черна вакса за обувки.
    Простреляният на две места Варсано е арестуван.

    МАЙ 1990–МАЙ 1993 Г.

    Въздухът ухае на свобода.
    „Всяка неделя“, БНТ
    Кеворк Кеворкян модерира телемост София–Москва, по повод графитите в София. Кеворян пита – това протест ли е, а руският коментатор говори за перестройката. Камен продължава да пише: Керван легализатори, Партийно гръбоносене, Камара от подлоги.

  23. 23 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    Е, да ама първо трябва да го хванете. :)

  24. 24 Профил на deinakz
    deinakz
    Рейтинг: 148 Неутрално

    Струва ми се губене на време и пари изготвянето и поддържането на такъв регистър, поне на този етап. Не виждам какво значение има дали провинилият се ще чисти собственото си писание или чуждото. Целта в крайна сметка е да имаме чисти фасади. За да не се стига до "ефекта на счупените прозорци" е необходимо по-редовно и по-ефективно почистване на надрасканите места, и то във възможно най-кратки срокове. Също така, повече осветление в града и там, където е възможно поставянето на камери. Останалото, вероятно е разписано в закона.

  25. 25 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 747 Неутрално

    До коментар [#3] от "Леля Гичка":

    Преди им бяха давани пред НДК стени да творят. Като цяло, има подлези в София, които изглеждат супер - пр. в квартал Яворов и в кв. Гео Милев. Съгласен съм, че има разлика между творчество и тъпотиите, дето селяните драскат по стените. На вторите бих им чупил ръчичките за кеф.

  26. 26 Профил на Платон  Фъшкиев
    Платон Фъшкиев
    Рейтинг: 2514 Разстроено

    1968 Г.Пражката пролет и бунтове в Париж са потушени с военна сила, танкове и парашутисти. Шесто управление се разполага в някогашния Дом на военноинвалидите на улица „Солунска“ в София. От този момент нататък то има огромен състав и осъществява депостичен контрол върху всичко, което приема за идеологическо – литература, изобразително изкуство, скулптура, кино, театър, радио, телевизия и медии.НОЕМВРИ 1987 Г.Гражданските протести против обгазяването на Русе за първи път придобиват открит политически характер – неизвестна ръка написва Долу БКП на сградата на вестник „Дунавска правда“. Властта използва всякакви начини за следене, сплашване и дискредитиране на протестиращите и подкрепящите протестите граждани и инициативи.ЯНУАРИ 1989 Г.Три от фасадите на бул. „Ленин“ (днес „Цариградско шосе“) осъмват с надписа Тодор Берия Живков. Два месеца по-късно на същото място цивилни служители на МВР преследват и прострелват Симон Варсано, докато подновява надписа си, въоръжен с черна вакса за обувки.Простреляният на две места Варсано е арестуван.МАЙ 1990–МАЙ 1993 Г.Въздухът ухае на свобода. „Всяка неделя“, БНТКеворк Кеворкян модерира телемост София–Москва, по повод графитите в София. Кеворян пита – това протест ли е, а руският коментатор говори за перестройката. Камен продължава да пише: Керван легализатори, Партийно гръбоносене, Камара от подлоги.
    —цитат от коментар 22 на Albert Hoffmann


    Той убаво въздуха преди 30 години ухаеше на свобода,ама сега откровено си вони на демократична пръдня!

    Група млади затоплисти чисти океан от глисти,вдъхновени либерали пляскат в езеро педали. BACHO LUD
  27. 27 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    Струва ми се губене на време и пари изготвянето и поддържането на такъв регистър, поне на този етап. Не виждам какво значение има дали провинилият се ще чисти собственото си писание или чуждото.
    —цитат от коментар 24 на deinakz


    Абсолютно. Като фанат един да почисти всичко и да му теглят един бой и готово. :)

  28. 28 Профил на Джони  Глупавия
    Джони Глупавия
    Рейтинг: 1204 Неутрално

    Данчето пак е почнала да пие сериозно, май...

  29. 29 Профил на миро родозов
    миро родозов
    Рейтинг: 342 Неутрално

    До коментар [#1] от "GreenBush":

    нали на тва се надяваме - и до там да го докараме :/

  30. 30 Профил на pavkata2010
    pavkata2010
    Рейтинг: 486 Неутрално

    Ха-ха, нищоправеща община и некъдърни полицаи ще правят регистър!!! Общината да направи регистър на скапаните си ремонти, фирмите и работниците дето ги правят, пък после да вземе да мисли за графитите! А пък полицаите като се оправят с регистрите на футболните хулигани, дежебчии и побойници, тогава да се обаждат!

  31. 31 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 733 Неутрално

    ...Добре е в правната уредба да се прави разлика между драскачи и артисти...
    —цитат от коментар 3 на Леля Гичка

    Как да стане това?
    Някакви идеи?

  32. 32 Профил на deinakz
    deinakz
    Рейтинг: 148 Неутрално

    До коментар [#27] от "realguru":

    В идеята за регистъра има резон по принцип, но положението в София е такова, че администрацията и полицията нито имат капацитета по тази тема, нито имат времето за нейното реализиране. Прилича на поредното нищоправене по иначе важен, но не особено трудно разрешим въпрос.

  33. 33 Профил на pm
    pm
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Малоумие след малоумие!
    Искам да видя как ще хванат този дето пише "Кур". Ще го хванат само за оная работа!

    "Лошото е, че [българите] оставиха истинските си политици вън от властта, вкарвайки в парламента само олигархичните корпорации."
  34. 34 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 553 Неутрално

    Какво изкуство са качените снимки? Във Варна едни бастуни навсякъде са надраскали "ФАРС" и се знае кои са, но никакви мерки... Да ги хванат да чистят целия град и това е.

  35. 35 Профил на hahohehi
    hahohehi
    Рейтинг: 299 Неутрално

    И в момента според мен има механизми да се накажат драскащите, но няма желание да бъдат установени или наказани.

  36. 36 Профил на Сенчеста фигура
    Сенчеста фигура
    Рейтинг: 2456 Любопитно

    Кога ще има заличаване и на петолъчки, сърпове и чукове? Питам заради съветските паметници и Бузлуджа.

    В Дневник.бг има точно 1 русофил, но с над 300 профила. Щраквайте му редовно ! и да пътува.
  37. 37 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1597 Неутрално

    Сожете камери навсякъде. В САШ няма местенце, което да не е обхванато от камери. Затова престъпниците биват залавяни много бързо. А тези са десетина кретени, които като ги заловите, ще трябва да си платят глобата от 5000 лева или да ги изработят в тухларната.

  38. 38 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3314 Неутрално

    До коментар [#35] от "hahohehi":

    Естествено, че има механизми и начини. Обикновено община и полиция обясняват, колко е трудно или, че са заети с нещо друго. Така са свикнали и така им е по-лесно. Особено със съвременните методи за наблюдение, не би трябвало да е проблем. Желание няма...

    Бивш tww09306483.
  39. 39 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3314 Неутрално

    До коментар [#37] от "proza":

    Глобата хубаво... Ами, кой ще покрива разходите по изчистване и възстановяване на фасадите? Тоест тия, които драскат много добре знаят, че ще минат метър. Затова и масово се прави...

    Бивш tww09306483.
  40. 40 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2397 Неутрално

    Хубава идея. Особено частта, че трябва да почистят.

  41. 41 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2746 Неутрално

    това само на някоя безполезна ГЕРБерска калинка може да и хрумне

  42. 42 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2405 Неутрално

    "Кур за ГЕРБ" чистят най-бързо, ако са ви одраскали сградата със скапани тагове, вместо да чистите, надраскайте "КУР ЗА ГЕРБ" отгоре, до няколко дни общината ще дойде да почисти безплатно.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  43. 43 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 2016 Неутрално

    "Алпийска фирма Дъглас...."

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  44. 44 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3319 Весело

    И какво от това питам?! България не страда от липса на добри закони а от това, че институциите, които са натоварени да следят за изпълнението им нищо не правят поради куп причини.
    —цитат от коментар 1 на GreenBush


    Нощно време се крият като гъби когато на всякъде цари беззаконие,продават се наркотици,секс и т.н. а през деня ще анализират кой какво е нарисувал по стените!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  45. 45 Профил на pm
    pm
    Рейтинг: 638 Неутрално

    "Кур за ГЕРБ" чистят най-бързо, ако са ви одраскали сградата със скапани тагове, вместо да чистите, надраскайте "КУР ЗА ГЕРБ" отгоре, до няколко дни общината ще дойде да почисти безплатно.
    —цитат от коментар 42 на Свинчуга


    Хахаха! Добра идея! Има и друг ефект - моментално сваля стреса и напрежението на пишещия.

    "Лошото е, че [българите] оставиха истинските си политици вън от властта, вкарвайки в парламента само олигархичните корпорации."
  46. 46 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 1565 Неутрално

    Напредък е.
    Да вземат също да поддържат по-добре града, проста психология е, че ако нещо не се поддържа в добър вид, то по естествен начин се насърчава допълнителното му вандализиране.

  47. 47 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1287 Неутрално

    нефелните институции и настанените в тях калинки винаги си измислят периферни или незначителни неща да чоплят вместо да се занимават с реалноста и окръжаващата корупция и некадърност...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  48. 48 Профил на Октавиан
    Октавиан
    Рейтинг: 511 Неутрално

    за местния сельо свободата на словото нищо не значи, ако някой ще му пипа фасадата, нищо че тя е на общината-престъпник понякога и нищо че той, за да си я санира е готов да унищожи и малкото остатъци от стил в коптора си; Важното е да има уравниловка и всички да са като във фермата на Оруел.

  49. 49 Профил на Дедо Лойко
    Дедо Лойко
    Рейтинг: 356 Неутрално

    "Кур за ГЕРБ" чистят най-бързо, ако са ви одраскали сградата със скапани тагове, вместо да чистите, надраскайте "КУР ЗА ГЕРБ" отгоре, до няколко дни общината ще дойде да почисти безплатно.
    —цитат от коментар 42 на Свинчуга


    добър съвет

    Vernam Cipher
  50. 50 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 634 Неутрално

    Графитите от типа Бай пенчо и Бойко е Хой са най-противното нещо на съвременното общество,определям този тип графити за такива,но не и изкуството което може да бъде това на определени от общините места,това си е едно красиво съвременно изкуство,та за първото трябва да има много солени глоби,защото тези хаймани разрушават културни паметници създавани и нас българите.Подкрепят идеята,но повече ще бъда щастлив да видя нейното добро изпълнение и приложение.

  51. 51 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3632 Любопитно

    НЕКОИ СЪОБРАЖЕНИЯ 1984

    Спиралата на развитието се завърна
    в изходната си точка.

    На един по-висок уровен.

    "Регистър на почерците изготвят полицията и общината"

  52. 52 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8350 Неутрално

    Тука това едва ли ще ползва по същия начин, като в Берлин.

  53. 53 Профил на Зори
    Зори
    Рейтинг: 1535 Неутрално

    Е добре де, толкова ли е трудно да се инсталират камери за видеонаблюдение?
    Кво се правите на луди? Сега има вече толкова съвременни решения на тези толкова еленентарни проблеми... обаче ние пак сме забили в средновековието и не ни се иска да мърдаме и метър напред.

  54. 54 Профил на Зори
    Зори
    Рейтинг: 1535 Неутрално

    До коментар [#19] от "nodamncat":


    Защо да не може да се справят? Може да купуват толкова скъпи пейки, а не могат да оборудват с камери. Айде де.

  55. 55 Профил на a4kataaa
    a4kataaa
    Рейтинг: 356 Неутрално

    Аз им предлагам да почерпят опит от Сингапур. И не само за графитите, а като цяло за чистота и инфраструктура.

  56. 56 Профил на deutscher._
    deutscher._
    Рейтинг: 1143 Неутрално

    По принцип подкрепям , но Данка много късно се е сетила -малко преди изборите .
    И за да не стане съвсем полицейска акция общината трябва да предложи алтернатива и то като постоянна възможност за наистина надарени младежи в това изкуство, места където такова нещо може да се прави.
    Иначе за първоинстиктните драскачи ще бъде уместна такава драстична акция .

  57. 57 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 2016 Неутрално

    Румен Петков да внимава, че скоро ще почнат да пускат и контрастна добавка във фонтаните и шадраваните!

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  58. 58 Профил на deo25598025
    deo25598025
    Рейтинг: 73 Неутрално

    Не им трябва регистър. Да намерят тоя, който пише "texas" навсякъде и ще решат проблема с половината графити - https://www.programata.bg/?p=168&l=1&c=1&id=7754

  59. 59 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1287 Любопитно

    До коментар [#55] от "a4kataaa":

    човек...ама нямам нищо лично ама тия идиоти не стават за нищо камо ли да почерпят опит от някой..а и ние какво общо имаме с сингапур???

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  60. 60 Профил на ozd05563707
    ozd05563707
    Рейтинг: 591 Неутрално

    Елементарно е - видео контрол, след това арест и поправителен труд - да чисти кенефите на БДЖ в продължение на една година. Няма да смее да рисува до края на живота си.

  61. 61 Профил на ozd05563707
    ozd05563707
    Рейтинг: 591 Неутрално

    Графа изглежда ужасно. До вотрия етаж са омазали с лога и подписи лекетата@

  62. 62 Профил на xfh59608894
    xfh59608894
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Графитите са част от културата на модерните градове и е жалко, когато иначе нещо толкова интересно се превръща просто в трибуквена дума. Добре е в правната уредба да се прави разлика между драскачи и артисти
    —цитат от коментар 3 на Леля Гичка


    Пълни глупости. Ако едното, което ти харесва е култура, то и другото, което не ти харесва, също е част от тая градска култура, просто "не я разбираш". Кой, къде и кога е казал, че всички следва да одобряват даден "артист" и да го разбират? Аман вече от селски напъни да се правим на "модерни". Свалете цървулите първо.

  63. 63 Профил на Октавиан
    Октавиан
    Рейтинг: 511 Неутрално

    До коментар [#60] от "ozd05563707":
    пожелавам Ви го това!

  64. 64 Профил на tqh42306221
    tqh42306221
    Рейтинг: 493 Неутрално

    Уважение зае момчетата и момичетата, създаващи изку3ство!
    —цитат от коментар 13 на selqnin

    Да ти се изходя по голяма нужда върху наркоманското "изкуство".Преди няколко дни установих че в цял Кичук Париж в Пловдив едва ли има повече от 5улични табели които да не са задраскани с наркомански заврънкулки.Няма номера,няма имена на улици,няма нищо.Всичко това ми коства 3 обиколки на квартала и няколко кила нафта докато намеря конкретния адрес.Не регистър-рязане на ръчички с брадва на площада трябва.

    Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!
  65. 65 Профил на Pow
    Pow
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#6] от "Платон Зурлеф":

    Особено преди избори, по плакатите

    Give a man a mask and he’ll tell you the truth
  66. 66 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3882 Неутрално

    Тия продължават с милиционерските похвати, чийто резултат както обикновено е нулев.
    Толкова им е капацитета, да си знаете за изборите.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  67. 67 Профил на aramissss
    aramissss
    Рейтинг: 1104 Неутрално

    А РЕГИСТРИРАН ЛИ ПОЧЕРКА НА ТЕМЕНУЖКА ПЕТКОВА-ЯДРЕНАТА?
    КИФЛАТА СЕ ГОТВИ ДА ЗАГРОБИ ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.
    НЕМА ЛИ ДА СЕ ПОЗАИНТЕРЕСУВА ОТ НЕЯ ПОЛИЦИЯТА..???

  68. 68 Профил на a4kataaa
    a4kataaa
    Рейтинг: 356 Неутрално
  69. 69 Профил на dimitarts
    dimitarts
    Рейтинг: 250 Неутрално

    Министерството с най-голям бюджет е това. След като са покрили всички останали сфери и решили проблемите, насочват ресурс към по-сложни задачи. Нещо като пионери искат да са. Със сигурност баш Шефа в Банкя ще получава по 20тина фотоса за сравнителен анализ. Със своята чета от трима министри в джипа ще може да се консултира... Браво!

  70. 70 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    A бе да вземат да направят регистър и на пикаещите, с проби. Тамън ще знаят в коя част на София ква дрога се продава.
    Дееб@тъпаците, дееб@...

  71. 71 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 579 Весело

    Сетих се за онзи виц за жълтия надпис на снега 😂 и за почерка

  72. 72 Профил на Milko Stoyanov
    Milko Stoyanov
    Рейтинг: 476 Гневно

    Общината се ослушва от години по този визуално фрапиращ проблем... а кака Данче не си мърда пръстчето! Полицията - също. Истински креативните графити се броят на пръсти, 95% са зиг-заг драсканици със спрей от минаващи келеши. Дори и "кур" не пише... Само ей така - да нашарим чистата фасада или врата, щото сме гневни анархисти и чистотата и редът ни дразнят исконно!
    Като хванат 5-10 от тях и ги глобят максимално (плюс изчистване, плюс условни присъди) - за назидание - можеха да се променят нещата отдавна. Или контрол върху продажбата на кенове с боя на спрей (която се използва почти САМО за обезобразяване на града)? Ама не и не... Полицията да не си развали рахата, ОБЩИНАТА ДА НЕ СИ НАРУШИ ПИАРА... А сега - ще прави... РЕГИСТЪР... Ще плащаме на графолози, ще има обществена поръчка... И ПАК НЯМА НИЩО ДА СЕ СВЪРШИ. Како Данче, на бас?
    Най-фрапантна е сградата на бившия нотариат на Попа, супер осветено и централно място, където е драскано и на ниво втори етаж - т.е. трябва стълба или спускане с въжета...?! Дайте кеш бонус на частна охранителна фирма - и да видите как ще изловят уличните "художници" за норматив.

  73. 73 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 621 Любопитно

    Празни стени е равно на празни глави. Разбира се изключвам да се шари по църкви и културни паметници.

    www.commcrime.blogspot.com




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK