
© Красимир Юскеселиев
След въвеждането на по-скъпия билет за еднократно пътуване в столичния градски транспорт до 1.60 лв. продажбата на годишни абонаментни карти се е увеличила драстично. Това заяви директорът на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) Християн Петров пред БНТ.
През 2015 г., когато билетът струваше 1 лв., са били продадени само 255 годишни абонаментни карти. След това, в средата на следващата година, цената за еднократно пътуване се увеличи до 1.60 лв. През 2018 г. данните на ЦГМ показват, че продадените годишни карти са над 30 хил., което прави 118 пъти увеличение. Цената на такъв документ е 365 лв.
Петров каза още, че нередовните пътници са около 7%. "Това число е на база оперативни данни от нашите контрольори, които са 240 на брой", уточни той.
По думите му в края на следващата година трябва да бъде въведена новата таксуваща система. Договорът за нея е подписан през декември миналата година. В момента вече тече т. нар. етап "пилотно внедряване", което ще продължи до края на август.
Новата тикет система ще даде възможност за купуване на билети и на абонаментни карти чрез мобилния телефон.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2267 НеутралноМоже да се е увеличила само с 20% а до 120пъти да не е като с парко местата на на синята зона. дето някой ги плаща и някой прибира парсата като в общината на не влиза нищо?
Libertarianism is just anarchy for rich peopleКотаранц
Рейтинг: 279 НеутралноНай-вероятно всички роми са си купили карти ,за да изрядни пътници в градския транспорт...
Черен хайвер за черна лъскава козина!Лео
Рейтинг: 1080 НеутралноНормално е, след като с карта е много по-евтино. Я елате във Варна, където годишната карта за всички линии е 870 лв. да видите дали някой си купува...
victortrt
Рейтинг: 608 НеутралноДо коментар [#3] от "Лео":
То пък у Варна има ли смисъл от всички линии. Веднъж се возих в някакъв рейс за летището, ами той мина през всички еднопосочни улици в центъра, хората вдегаха скандали, че не работела системата за билети и те така.
Софианец
Рейтинг: 577 НеутралноМалоумняци:
При средно дневни пътувания около 700 000 броя с градски транспорт, тези 30 000 пътувания с годишна карта са около 4% - по малко от гратасчийте.. Егати успеха.
Я вижте и колко е загубата от работата на т.н. нощен транспорт - около 700 000 лв. Кой го плаща - в цената на билета ли е включена тази загуба.
Димитър Димитров
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#5] от "Софианец":
Към 1 500 000 са дневните пътувания, тези с годишните карти пътуват поне по 2 пъти на ден.
Grosskopf
Рейтинг: 610 НеутралноСамо едно много бързо сравнение. Персонализираната карта за градския в София е 365 лв. на година. В Прага тя е 277 лв. Неперсонализираната е 600 лв, в Прага 463 лв.
И дори нищо друго, само метрото да вземем за сравнение - в София 2 линии, 35 станции, 40 км. В Прага 3 линии, 61 станции, 65 км.
http://www.myczechrepublic.com/prague/tickets_fares.html
Магьосници си имат в пражката община, ей!
deinakz
Рейтинг: 22 НеутралноИ какво от това? Увеличили ли са се пътниците в градския транспорт? От Пресцентъра мълчат. Цената на билета продължава да е без обосновка и това, че от общината искали всички масово да си купуват карти, не е отговор.
Когато несправедливостта е закон, съпротивата е дълг.neut
Рейтинг: 3064 НеутралноРазни мнения, но картата си е едно голямо удобство
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restTanitaS
Рейтинг: 279 НеутралноАми след като увеличиха цената на билета, съвсем нормално е да се увеличи продажбата на годишни карти, само че не само те са се увеличили, а и гратисчиите.
TanitaSdeaf
Рейтинг: 2382 НеутралноВ Атина цената на една карта е €30,(60лв.) за месец,за всички видове транспорт,(автобусен,метро и т.н.),за всички линии!
До коментар [#3] от "Лео":
До коментар [#4] от "victortrt":
До коментар [#7] от "Grosskopf":
Софианец
Рейтинг: 577 НеутралноДо коментар [#6] от "Димитър Димитров":
И по вашите данни, това е точно и само 4 %. Страшен успех. А защо не кажат с колко са им паднали пътниците след увеличаване цената на билета?
Пешката
Рейтинг: 1230 Неутралномагьосници или комунисти субсидиращи ГТ? На печалба ли са? Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
Пешката
Рейтинг: 1230 ЛюбопитноПетров каза още, че нередовните пътници са около 7%. "Това число е на база оперативни данни от нашите контрольори, които са 240 на брой
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.---
Тези са само хванатите...
Софианец
Рейтинг: 577 НеутралноИ защо ми праскате минуси - за нощния транспорт? Защо ще плащаме тези 700 000 лв., които СО включва в разходите и съответно в стойността на билетите. Като искате нощен транспорт - ползвайте електрическите тротинетки, хем кеф, хем пил, хем по всяко време...., нали сте баровци.... Аре....
milen123
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#13] от "Пешката":
Градският транспорт е обществена услуга и не е важно да е на печалба. Ако не е на загуба, пак е постижение, защото в повечето градове по света градският транспорт губи пари.
milen123
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#1] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
Кой ви каза, че не влиза нищо? Таксите от синя и зелена зона покриват загубите на градския транспорт. Не случайно и градският транспорт и синята и зелена зона са в една компания.