Продажбите на годишни карти за столичния градски транспорт са се увеличили близо 120 пъти

Продажбите на годишни карти за столичния градски транспорт са се увеличили близо 120 пъти

© Красимир Юскеселиев



След въвеждането на по-скъпия билет за еднократно пътуване в столичния градски транспорт до 1.60 лв. продажбата на годишни абонаментни карти се е увеличила драстично. Това заяви директорът на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) Християн Петров пред БНТ.


През 2015 г., когато билетът струваше 1 лв., са били продадени само 255 годишни абонаментни карти. След това, в средата на следващата година, цената за еднократно пътуване се увеличи до 1.60 лв. През 2018 г. данните на ЦГМ показват, че продадените годишни карти са над 30 хил., което прави 118 пъти увеличение. Цената на такъв документ е 365 лв.


Петров каза още, че нередовните пътници са около 7%. "Това число е на база оперативни данни от нашите контрольори, които са 240 на брой", уточни той.




По думите му в края на следващата година трябва да бъде въведена новата таксуваща система. Договорът за нея е подписан през декември миналата година. В момента вече тече т. нар. етап "пилотно внедряване", което ще продължи до края на август.


Новата тикет система ще даде възможност за купуване на билети и на абонаментни карти чрез мобилния телефон.

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3634 Неутрално

    Може да се е увеличила само с 20% а до 120пъти да не е като с парко местата на на синята зона. дето някой ги плаща и някой прибира парсата като в общината на не влиза нищо?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  2. 2 Профил на Котаранц
    Котаранц
    Рейтинг: 621 Неутрално

    Най-вероятно всички роми са си купили карти ,за да изрядни пътници в градския транспорт...

    Черен хайвер за черна лъскава козина!
  3. 3 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    Нормално е, след като с карта е много по-евтино. Я елате във Варна, където годишната карта за всички линии е 870 лв. да видите дали някой си купува...

  4. 4 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 691 Неутрално

    До коментар [#3] от "Лео":

    То пък у Варна има ли смисъл от всички линии. Веднъж се возих в някакъв рейс за летището, ами той мина през всички еднопосочни улици в центъра, хората вдегаха скандали, че не работела системата за билети и те така.

  5. 5 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Малоумняци:
    При средно дневни пътувания около 700 000 броя с градски транспорт, тези 30 000 пътувания с годишна карта са около 4% - по малко от гратасчийте.. Егати успеха.
    Я вижте и колко е загубата от работата на т.н. нощен транспорт - около 700 000 лв. Кой го плаща - в цената на билета ли е включена тази загуба.

  6. 6 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1387 Неутрално

    До коментар [#5] от "Софианец":

    Към 1 500 000 са дневните пътувания, тези с годишните карти пътуват поне по 2 пъти на ден.

    http://tickey.me
  7. 7 Профил на Grosskopf
    Grosskopf
    Рейтинг: 508 Неутрално

    Само едно много бързо сравнение. Персонализираната карта за градския в София е 365 лв. на година. В Прага тя е 277 лв. Неперсонализираната е 600 лв, в Прага 463 лв.
    И дори нищо друго, само метрото да вземем за сравнение - в София 2 линии, 35 станции, 40 км. В Прага 3 линии, 61 станции, 65 км.
    http://www.myczechrepublic.com/prague/tickets_fares.html
    Магьосници си имат в пражката община, ей!

  8. 8 Профил на deinakz
    deinakz
    Рейтинг: 483 Неутрално

    И какво от това? Увеличили ли са се пътниците в градския транспорт? От Пресцентъра мълчат. Цената на билета продължава да е без обосновка и това, че от общината искали всички масово да си купуват карти, не е отговор.

    Когато несправедливостта е закон, съпротивата е дълг.
  9. 9 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6832 Неутрално

    Разни мнения, но картата си е едно голямо удобство

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  10. 10 Профил на TanitaS
    TanitaS
    Рейтинг: 103 Неутрално

    Ами след като увеличиха цената на билета, съвсем нормално е да се увеличи продажбата на годишни карти, само че не само те са се увеличили, а и гратисчиите.

    TanitaS
  11. 11 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3181 Неутрално

    В Атина цената на една карта е €30,(60лв.) за месец,за всички видове транспорт,(автобусен,метро и т.н.),за всички линии!


    До коментар [#3] от "Лео":


    До коментар [#4] от "victortrt":


    До коментар [#7] от "Grosskopf":

  12. 12 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#6] от "Димитър Димитров":

    И по вашите данни, това е точно и само 4 %. Страшен успех. А защо не кажат с колко са им паднали пътниците след увеличаване цената на билета?

  13. 13 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2584 Неутрално

    Само едно много бързо сравнение. Персонализираната карта за градския в София е 365 лв. на година. В Прага тя е 277 лв. Неперсонализираната е 600 лв, в Прага 463 лв. И дори нищо друго, само метрото да вземем за сравнение - в София 2 линии, 35 станции, 40 км. В Прага 3 линии, 61 станции, 65 км.http://www.myczechrepublic.com/prague/tickets_fares.html Магьосници си имат в пражката община, ей!
    —цитат от коментар 7 на Grosskopf


    магьосници или комунисти субсидиращи ГТ? На печалба ли са?

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  14. 14 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2584 Любопитно

    Петров каза още, че нередовните пътници са около 7%. "Това число е на база оперативни данни от нашите контрольори, които са 240 на брой
    ---
    Тези са само хванатите...

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  15. 15 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 551 Неутрално

    И защо ми праскате минуси - за нощния транспорт? Защо ще плащаме тези 700 000 лв., които СО включва в разходите и съответно в стойността на билетите. Като искате нощен транспорт - ползвайте електрическите тротинетки, хем кеф, хем пил, хем по всяко време...., нали сте баровци.... Аре....

  16. 16 Профил на milen123
    milen123
    Рейтинг: 37 Неутрално

    До коментар [#13] от "Пешката":

    Градският транспорт е обществена услуга и не е важно да е на печалба. Ако не е на загуба, пак е постижение, защото в повечето градове по света градският транспорт губи пари.

  17. 17 Профил на milen123
    milen123
    Рейтинг: 37 Неутрално

    До коментар [#1] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Кой ви каза, че не влиза нищо? Таксите от синя и зелена зона покриват загубите на градския транспорт. Не случайно и градският транспорт и синята и зелена зона са в една компания.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK