Пешеходна и велоалея ще свърже Висшето транспортно училище в София с гара "Пионер"

Пешеходна и велоалея ще свърже Висшето транспортно училище в София с гара "Пионер"

© Надежда Чипева, Капитал



Националната компания "Железопътна инфраструктура" ще предостави на общината стари неизползвани жп линии между бившата гара "Пионер" и висшето транспортно училище "Тодор Каблешков" в София. По трикилометровото трасе ще бъде изградена пешеходна и велоалея. Това съобщиха министърът на транспорта Росен Желязков и кметът Йорданка Фандъкова, цитирани в прессъобщение.


"В момента се изготвя плана, който ще бъде представен за обществено обсъждане. Процедурата предвижда, след като той бъде приет и влезе в сила, Общинският съвет да изрази своята воля за безвъзмездно придобиване на имотите на националната компания "Железопътна инфраструктура", които попадат в зоната на проекта. Когато това се случи, Министерският съвет трябва да излезе с решение за безвъзмездно предоставяне на имотите на Столичната община", обясни Росен Желязков. Ще бъдат прехвърлени над 60 декара.


Кметът Йорданка Фандъкова публикува в профила си във Фейсбук карта на бъдещия ринг.

© Фейсбук

Кметът Йорданка Фандъкова публикува в профила си във Фейсбук карта на бъдещия ринг.




"Основната функционалност на тази територия ще бъде изграждането на велосипедни алеи, които ще подобрят градската свързаност. 60 процента от терените са предвидени за озеленяване, което ще създаде една паркова среда, с възможност за разгръщане на цялостна концепция за градска мобилност. Това е проактивна политика, която много скоро ще доведе до реални резултати за развитието на нашата столица, като зелен град", допълни Желязков.


Трикилометровият линеен парк ще е първият участък от бъдещия Зелен ринг, добави Фандъкова. Крайната цел е жителите на всички квартали, през които минава Зеленият ринг, да имат екологична връзка с парковете в града.


Идеята за велотрасето на мястото на изоставената жп линия е още от 2011 г. , когато спортната зала "Арена Армеец", покрай която минава трасето, още се строеше.

Коментари (57)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на vespasian0303
    vespasian0303
    Рейтинг: 256 Неутрално

    Чудесна идея за преди изборите. Ама кога ще стане реалност?

  2. 2 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3092 Неутрално

    На миналите местни избори обещанието беше, че "друго да не направим за колоездачите, тази велоалея ще я пуснем". Вместо велоалея, по просеката се виждат само фургоните и бетонобъркачките на Артекс, които упорито застрояват район Изгрев и използват сервитута като обслужваща строежите си площадка.

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  3. 3 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 947 Неутрално

    Страшна схема е изпляскала Фандъкова във профила си (поне според статията). Въпросния "първи участък от зеления ринг" даже не включен. Как може да си кмет на едно населено място и да си нямаш хабер от разположението. Явно Фандъкова и/или екипа и са виждали картата на София само през плет.

  4. 4 Профил на maddrum
    maddrum
    Рейтинг: 621 Неутрално

    Помня го като вчера, когато преди повече от 10 години ме събудиха багерите в събота, които махнаха релсите. Още тогава се говореше за това. Данчето два мандата не се сети и сега, като замириса на провал.... А колелата под наем? А билетите за градския, дето станага 1,60 незаконно....

  5. 5 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 947 Неутрално

    До коментар [#4] от "maddrum":

    Недей иска колелета под наем, че като гледам цените на ел тротинетките и се плаша.

  6. 6 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3970 Любопитно

    Идеята не е лоша ам защо трябваше да се съсипе съществуващият железен път?Можеше да се пусне подбно на Берлин S Bahn....Велоялеята щеше да бъде допълнение!Но когато интересите на строителната мафия са приоритет....мислене за доброто на града остават на заден план..........

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  7. 7 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 702 Весело

    Ама то и останалата част от ринга хич я няма. Велоалеите свършват в и до натоварени булеварди. Отделно тази вътрешна железница можеше да работи, но ...
    Иначе аз карам колело и то точно като обикалям по паркове и велоалеи, но едно кръгово за колела като на картинката мисля, че няма да има поне до 2029 г.

  8. 8 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 702 Неутрално

    До коментар [#7] от "victortrt":

    Докато съм писал, са ме изпреварили и така.

  9. 9 Профил на faeton.
    faeton.
    Рейтинг: 3608 Неутрално

    Идеята е добра и дано да не остане само предизборна.
    Всеки колоездач ще я оцени.

  10. 10 Профил на Гербер  ДайБългарист ДеСеБар
    Гербер ДайБългарист ДеСеБар
    Рейтинг: 859 Неутрално

    Супер. Чудесна новина. За това хората пак ще гласуват за Фандъкова, защото тя прави нещо за разлика от другите, които само плюят и обиждат без да са свършили никаква работа и нищо полезно за софиянци.

  11. 11 Профил на Yavor Raychev
    Yavor Raychev
    Рейтинг: 280 Неутрално

    Ей сега тръгнах да обикалям София пеш по "зелени алеи"

  12. 12 Профил на Отец Сисой
    Отец Сисой
    Рейтинг: 1258 Неутрално

    този вело-ринг беше предизборна идея на Кадиев от преди 9-10 години

    over the under
  13. 13 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3970 Любопитно

    До коментар [#3] от "George Svinarov":

    Да не говорим че този "план" въобще не предвижда никъква велосипедна връзка на Младост и Дружба с центъра!?!?Предизборните "планове" се измукват от пръстите без мисъл,цел и посока!Така останаха в обещания и плановете за "парк Въртопа"......

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  14. 14 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1723 Весело

    Тоя зелен ринг е много, много добра идея и има бая хляб в него. Поздравления за Фандъкова - толкова е як тоя ринг, че ще може да го обявява без да прави нищо по него още няколко мандата.

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  15. 15 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3092 Неутрално

    Идеята не е лоша ам защо трябваше да се съсипе съществуващият железен път?Можеше да се пусне подбно на Берлин S Bahn....Велоялеята щеше да бъде допълнение!Но когато интересите на строителната мафия са приоритет....мислене за доброто на града остават на заден план..........
    —цитат от коментар 6 на Willy Messerschmitt


    Kъде си видял в Берлин едноколовозен С-бан?

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  16. 16 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 929 Весело

    Идеята не е лоша ам защо трябваше да се съсипе съществуващият железен път?Можеше да се пусне подбно на Берлин S Bahn....Велоялеята щеше да бъде допълнение!Но когато интересите на строителната мафия са приоритет....мислене за доброто на града остават на заден план..........
    —цитат от коментар 6 на Willy Messerschmitt


    S-Bahn в едно изречение с Фандъкова - смях. За нея върха на модернизацията на един град е да сложиш ПОС терминали, както се хвалеше Владов.

  17. 17 Профил на voodoo_child
    voodoo_child
    Рейтинг: 1174 Любопитно

    До коментар [#12] от "Отец Сисой":

    A кой беше Кадиев?

  18. 18 Профил на Халдип Исйолов
    Халдип Исйолов
    Рейтинг: 1418 Неутрално

    Ихаа. Май трябва да си купя некво джиджано колело.

    Не си заслужава да се напрягаш безплатно.
  19. 19 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1086 Любопитно

    Много ми харесва идеята да има велоринг, който обикаля целия град и свързва емблематични места из него, но не виждам как и кога ще се случи това. Защото идват избори, някой/и хора в СО се сетиха да напишат някоя програмка, която така или иначе няма да изпълнят, обаче ще даде възможност за усвояването на нова порция парички от всички нас. А това, което се построи през тези години (като велоалеи) е много по-малко от това, от което града и хората в него реално имат нужда, за качеството на самите алеи да не говорим. Няма как да ме убедят отговрните служители на СО, че са направили всичко по силите си, а резултата е плачевен. Мои приятели чужденци много пъти са недоумявали как така една алея може да започва от никъде и точно там да свърши - никъде. На обещания сме се наслушали и нагледали, а си трябват действия и то с мисъл, а не просто заради усвояването на едни пари. Защото велоалеите могат да бъдат много успешна алтернатива на всякакъв вид транспорт в града, но само ако са проектирани да свързват важни жилищни райони с бизнес такива. А докато/ако това стане, ще си караме по тротоарите там, къде това е възможно, по пътя (който не го е страх) и ще ядосваме пешеходците и водачите на МПС-та, които ще продължат да псуват кмета и неговите заместници...

  20. 20 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3159 Неутрално

    До коментар [#6] от "Willy Messerschmitt":
    "Идеята не е лоша ам защо трябваше да се съсипе съществуващият железен път?Можеше да се пусне подбно на Берлин S Bahn"

    София има нужда от пряка транспортна връзка между кварталите, без да се преминава през центъра. Съществуващият железен път беше готово трасе на такава връзка като обиколен път. Вместо да го ползват , те го затриха. Такава обиколна връзка щеше значително да облекчи центъра от задръствания, в софийска община никой не мисли по тези въпроси.

  21. 21 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3970 Неутрално

    До коментар [#19] от "Дългия":

    +++++++++++++++++++++++++

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  22. 22 Профил на muad
    muad
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Добра идея. Дано бъде осъществена добре и с мисъл за хората, тоест от Арх. Борислав Игнатов.

    ALL IS WELL
  23. 23 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 929 Неутрално

    "София има нужда от пряка транспортна връзка между кварталите, без да се преминава през центъра.
    —цитат от коментар 20 на tacheaux


    Абсолютно. В момента имаме следната ситуация - ако искаш да се придвижиш от Хладилника, където е метростанция Витоша, до Младост, най-бързият ти вариант е да хванеш метро до центъра (!!) и да се прекачиш там. Това, с чакането (особено извън пиков час и уикендите) отнема 50-60 минути. С кола е 10 (20 в пиков час).

    Спаси София отдавна предлагат ринг транспорт, като тяхната идея е да е трамваен, което е почти същото. Данчето иска да караме колелета...Не че ще го изпълни и това де.

  24. 24 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 929 Неутрално

    До коментар [#19] от "Дългия":

    Велоалеите в София се правят умишлено некадърно за да не се използват. И за да кажат от Общината - "еми ето правиме ги ама те не ги ползват" и да зарежат идеята тотално.

  25. 25 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3159 Неутрално

    До коментар [#15] от "cinik":
    "Kъде си видял в Берлин едноколовозен С-бан?"

    Съществуващата транспортна полоса е достатъчно широка да се построи втори коловоз.

  26. 26 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 947 Неутрално

    До коментар [#13] от "Willy Messerschmitt":

    Теоретично връзката на Младост би трбвало да е точно през Въртопа, до 4 км и оттам към въпросния участък, а на Дружба през книгоразпространение към участъка от дугата страна на железопътния мост до басейна на ЦСКА. Обаче повтарям, обявеното трасе е далеч от схемата на зеления ринг в статията, който не минава оттам, а по Незабравка, парк хотел Москва и зала Универсиада. После им вервайте, че ще го направят. Предизборен прах в очите е всичко. И то нескопосан.

  27. 27 Профил на faeton.
    faeton.
    Рейтинг: 3608 Неутрално

    До коментар [#26] от "George Svinarov":

    Никой не е казал, че трябва строго да спазва ж.п. трасето.

    Идеята е супер , да можеш да да караш километри колело из София.

  28. 28 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 947 Неутрално

    До коментар [#27] от "faeton.":

    "Никой не е казал, че трябва строго да спазва ж.п. трасето."

    "Идеята за велотрасето на мястото на изоставената жп линия е още от 2011 г. , когато спортната зала "Арена Армеец", покрай която минава трасето, още се строеше."


    Ако бяхте прочели статията, а и много писания по темата във времето, нямаше да ни заливате с глупости.

  29. 29 Профил на wpo34378687
    wpo34378687
    Рейтинг: 389 Неутрално

    Добро начало,дано се получи....

  30. 30 Профил на d10001
    d10001
    Рейтинг: 842 Неутрално

    почна се... аиде наздраве на избирателите

  31. 31 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1089 Неутрално

    До коментар [#25] от "tacheaux":

    Тук напълно те подкрепям, спокойно можеше да се пусне влакче, което да допълни метрото. Но, явно има пари за усвояване, а гео милев и слатина ще чакат метро.

  32. 32 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 947 Неутрално

    За съжаление, след поредния прочит на статията:

    "Процедурата предвижда, след като той бъде приет и влезе в сила, Общинският съвет да изрази своята воля за безвъзмездно придобиване на имотите на националната компания "Железопътна инфраструктура", които попадат в зоната на проекта. Когато това се случи, Министерският съвет трябва да излезе с решение за безвъзмездно предоставяне на имотите на Столичната община", обясни Росен Желязков. Ще бъдат прехвърлени над 60 декара."

    Стигам до извода, че цялата работа е как да се лапнат едни 60 дка при положение, че имотите на железопътна инфраструктура са защитени със закон. И то, забележете : безвъзмездно. И оттам познайте, 3 дка за велоалея, 57 за.....

  33. 33 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 1140 Неутрално

    Тези алеи там, са кат на свинче звънче. По-добре да направят улица, която да обикаля ВУТ и да излиза на Боян Магесник, че да не минава целият автомобилен трафик, дето по принцип се изнася към Надежда и Левски през квартала. Още по-добре, да направят пряка, която да минава от другата страна на линията и да излиза директно към Вл.Вазов, без да се налага да минаваш през половината циганска махала, че тези, дето са за северозападните квартали, да не товарят Д.Николаев и Ст.гара.

  34. 34 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1578 Неутрално

    Наистина трябваше да се опитат да трансформират този път в трамвай или С-бан като в Германия. Жалко е, че са го затрили.

    Това, което сега могат да направят е да използват трасето за евтино прокопаване (чрез повърхностен изкоп) на обиколна линия на метрото. После да го покрият и ако искат да го правят и вело-алея.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  35. 35 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2863 Неутрално

    То това хубаво ама част от зелената алея се пада под земята, защото минава през циганската махала край летището.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  36. 36 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 806 Неутрално

    МУТРИТЕ НИ КОЙ КВО ПРАВИ СЕ РЪЦИТЕ ИМ ВЪРХУ ПЪТИЩАТА ДЕБИЛИТЕ , ТО НЕ БЕХА СТОЯНКИ ЗА СКУТЕРИ ДИРЕКТНО ВЪРХУ УЛИЧНОТО ПЛАТНО БОКЛУДЖИЙСКИ КОФИ КАШПИ МАНТИНЕЛИ СТОБОРИ БОМБИТЕ НА ФАНДЪКОВА ВЪРХУ КОНСТАНТИН ВЕЛИЧКОВ И ДР ТОПКИТЕ НА БОРИСОВ, АЙСБЕРГОСПИРКИ БУС ЛЕНТИ ПРЕВРЪЩАНЕТО НА УЛИЧНИ ПЛАТНА В ПЕШЕХОДНИ ЩОТО НЕКВА МУТРА ИМАЛА РЕЗИДЕНЦИЯ ТАМА ,БУСЛЕНТИ ОТНЕМАЩИ ПОЛОВИНАТА ОТ КАПАЦИТЕТА НА ЦАРИГРАДСКО ДА РЕЧЕМ И БУЛ БЪЛГАРИЯ ПЛАСМАСОВИ ЧЕПОВЕ НАБИТИ КАТО В ПОДЛЕЗА НА НДК Е ТАКА КАКТО СИ КАРАШ И ГИ ВРЪХЛИТАШ САМОДЕЛНИ ПОЛЕГНАЛИ ПОЛИЦАИ НА ВСЕКИ СТО МЕТРА ИЗВЪН ВСЕКАКВИ СТАНДАРИ И СПЕТ ДА МИНЕШ ДЪНИ КАТО , СВЕТОФАРИ НА ВСЕКЕ ПЕТДЕСЕТ МЕТРА ,ЦЕЛА ВЕЧЕР НЕМА ЖИВ ПЕШЕХОДЕЦ ТЕ СВЕТКАТ И ДР И ДР

  37. 37 Профил на Митко Палаузофф
    Митко Палаузофф
    Рейтинг: 499 Неутрално

    Аз си карам един дизеляк и велоалеите само ме дразнят - програмата и съпътстващите я фотоматериали на арх. Игнатов и екипа му ме радват повече.

  38. 38 Профил на skomina
    skomina
    Рейтинг: 699 Разстроено

    Тука всички тролове са се изпричкали както винаги.
    Покрай тая линия ми е минало детството и върха на майсторлъка беше да се кара колело по релсите.
    Отделно като идваше влака от ЖП училището към гара Пионер се яхахме на последния вагон, и се возехме до гарата. Локомотивите бяха парни и едвам лазеха щото е малко възнанагорно. И релсите сме мазали с масло(имаше автосервиз до Цариградското) и от там тафехме отработено масло. Голям кеф беше да гледаш как локомотивът буксува на място и хвърчат искри.

  39. 39 Профил на Кой се страхува от Иван Гешев
    Кой се страхува от Иван Гешев
    Рейтинг: 1449 Неутрално

    Убаво, ама кога? ... през 2060 година..


    Като минат всички обжалвания е ремонти на ремонтите.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  40. 40 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 947 Неутрално

    До коментар [#32] от "George Svinarov":

    И колкото повече се замислям, винаги когато става дума за въпросния зелен ринг, винаги се говори повече за собствеността на апетитните имоти на железопътна инфраструктура в района във и около Изток, а не за изграждането на трасето в западен паарк или ловния парк. За частта където парцелите са най скъпи. Защо никога не се говори за връзките, за ползите, за удобствата? Убеден съм, че хиляди граждани отчаяно искат да отидат от ПЖИ до гара Пионер, но няма ли по-полезни проекти?

  41. 41 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1086 Любопитно

    Тука всички тролове са се изпричкали както винаги.

    А вие като какъв се явявате тук, че нещо не разбрах смисъла на поста ви?

  42. 42 Профил на voodoo_child
    voodoo_child
    Рейтинг: 1174 Любопитно

    До коментар [#22] от "muad":

    ".... тоест от Арх. Борислав Игнатов."
    По каква причина пишете "арх." с главна буква?

  43. 43 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2112 Весело

    Може и един асфалтов конструкт до Абисиния.

  44. 44 Профил на skomina
    skomina
    Рейтинг: 699 Неутрално

    Тука всички тролове са се изпричкали както винаги.А вие като какъв се явявате тук, че нещо не разбрах смисъла на поста ви?
    —цитат от коментар 41 на Дългия


    Ми като какъв се явявам съм написал. Като какви се явяват тия дето не само не знаят за какво става дума , ми и акъл дават?
    Да може да се върне детството с това което беше, ама не може. Там е запустяло от 20 години. По -добре да се ползва за нещо.
    Що не питате кметството, заради какво са оставени 100метра линия след прелеза при бившето ПЖИ, който ебава мамата на трафика. Там се намира склад за вестникарска хартия, който захранваше цяла България. Заради по-евтиния ЖП транспорт( с колко ли?)се търпи тази язва,щото ролите ги карат и с тирове.
    КОЙ е собственика на склада? Там влак съм виждал веднъж в месеца, а автомобилният поток е безкраен.
    Задайте въпрос на кандидат кметовете кога ще премахнат този прелез, обслужващ един склад и тормозещ стотици хиляди преминаващи там ежедневно.


  45. 45 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 411 Неутрално
  46. 46 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1628 Неутрално

    До коментар [#25] от "tacheaux":

    Къде по-точно е по-широка? В гората влизал ли си? Не, че в днешно време е за влизане.
    Напълно зае..на. Но за поддържането на Борисовата градина няма и дума. Де да знае фандъчката, че и оттатък Вапцаров е борисова градина.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  47. 47 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1628 Неутрално

    До коментар [#27] от "faeton.":

    Никой освен теб ли?

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  48. 48 Профил на canuck99
    canuck99
    Рейтинг: 628 Неутрално

    А къде е Източен парк и защо Младост не е част от зеления ринг? Има Западен Северен и Южен парк, а кога най-после ще се стане Източния?

  49. 49 Профил на Georgi Popov
    Georgi Popov
    Рейтинг: 259 Разстроено

    Идеята наистина е добра, но "поради что, юроде" я кръстихте "зелен РИНГ", а не "зелен ПРЪСТЕН"? Защо СТАРТИРАМ, ПОЗИТИВЕН, И Т.Н.?

  50. 50 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1578 Неутрално

    А къде е Източен парк и защо Младост не е част от зеления ринг? Има Западен Северен и Южен парк, а кога най-после ще се стане Източния?
    —цитат от коментар 48 на canuck99


    Добър въпрос.

    С известна условност парка в "Гео Милев" може да мине за Източен.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  51. 51 Профил на Сенчеста фигура
    Сенчеста фигура
    Рейтинг: 1929 Неутрално

    Фандъка обещава предизборно, но архитект Игнатов може да го направи. Гласувайте за Игнатов.

    В Дневник.бг има точно 1 русофил, но с над 300 профила. Щраквайте му редовно ! и да пътува.
  52. 52 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3092 Неутрално

    До коментар [#15] от "cinik":"Kъде си видял в Берлин едноколовозен С-бан?"Съществуващата транспортна полоса е достатъчно широка да се построи втори коловоз.
    —цитат от коментар 25 на tacheaux


    В парк Погребите със сигурност щеше да се наложи поголовна сеч.

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  53. 53 Профил на slon
    slon
    Рейтинг: 660 Неутрално

    От една страна изграждането на алеи за колелета е необходимо поради безброй много причини.
    От друга страна, да затриеш жп линия и да си мислиш, че като я замениш с път за колелета, ще подобриш транспорта в София, ми се вижда пълна лудост.

    Аз още не съм видял реален план примерно, за това как трафикът на моторни превозни средства в София и най-вече в зоните където има огромно натоварване, да бъде намален и изведен от тези места. Не виждам по какъв начин, шофьорите биват насърчавани да използват градски транспорт... Защото метрото, както някой беше казал наскоро, просто пое пътниците на наземния обществен транспорт, а не свали хората от колите им.


  54. 54 Профил на voodoo_child
    voodoo_child
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    До коментар [#51] от "Сенчеста фигура":

    Нема. :)

  55. 55 Профил на babalyuga
    babalyuga
    Рейтинг: 629 Неутрално
  56. 56 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 978 Неутрално

    До коментар [#46] от "Цецо":

    Май Вие не сте влизали скоро в Борисовата!

    Районът около гара Пионер е не просто почистен, а се почиства основно всяка година от 4-5г (първият път само от коритото на рекичката под Ловен парк изкараха камиони с боклуци)

  57. 57 Профил на waldmeister
    waldmeister
    Рейтинг: 332 Неутрално

    Идеята е хубава, няма спор.
    Но не буди доверие, защото е само една от още десетки и стотици идеи.
    Всички те много хубави и такива останали и до днес - просто много хубави идеи.
    А всъщност, мимоходом споменатата в статията "изоставената жп линия е още от 2011 г" в по голямата си част не съществува. Именно по времето, когато арх. Диков още беше главен архитект (а Йорданка Фандъкова вече беше кмет), тя бе внезапно и много, ама наистина много бързо демонтирана (т.е. разголбена и вдигната, отнесена незнайно къде!).
    Тъкмо тогава се беше разгорещила една дискусия, намирала място и в медиите, за това да се използва ли въпросната линия за някаква съвременна цел - било то транспортна или друга. Арх. Диков се оказа яростен противник на запазването на линията.
    Тази негова позиция будеше подозрението, че вече има други планове за терените, през които преминава линията. Сега, години по-късно, е ясно че подозренията са били основателни.
    А "хубавите идеи" продължават да се рециклират и да се вадят на показ преди избори...

    waldmeister




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK