Това в Римската империя е абсолютно невъзможно. Там частната собственост НАИСТИНА е била свещена. И такива "номера" като отчуждаване,заменки и т.н.,са били невъзможни.
Това в Римската империя е абсолютно невъзможно. Там частната собственост НАИСТИНА е била свещена. И такива "номера" като отчуждаване,заменки и т.н.,са били невъзможни.
В Римската империя кой как се издъни пред демоса, когато е придобил нещо с лъжа и измама, съда в римските граждани най-често са му отнемали всичко и са го екзекутирали публично! У нас либерастите като жрици на любовта обслужват всеки с малко повече пари и врекат публично каквото им кажат! Гражданите на младост паркират в кал и нямат тротоари, докато ЦК на Либерастите усвои над милиард по колониалния ЗНИ за бизнес зони за няколко квадратни км. - вкл. небостъргачи,евробакалии и бизнес паркове!
Libertarianism is just anarchy for rich people
Т.е. предизборните фанфари на леля кмет пак свирят фалшиво: "Вие и сега не отчуждавате зелени площи дори с минималните средства, заложени в бюджета – 10 милиона лева. За миналата година от тези пари са ползвани за отчуждаване само 6 милиона", контрира Тодоров. И напомни, че сроковете за отчуждаване от общината на повечето частни терени, отредени за детски градини, вече са изтекли, а за тези, отредени за зелени площи, това скоро предстои.. "
Споделям този клип с молба да насочите вниманието си специално към зеленината. София била презастроена и не била зелена? :) На миналите избори някакви щяха да разбиват "бетона на ГЕРБ", а на тези една кандидатка заявява, че мечтаела столицата ни да бъде "град в гора". На тези, които не са излизали от селата си и не са ходили в нито една европейска столица, може и така да им се струва. Да хващат гората, няма защо да ни занимават с глупостите си.
Сега истината е следната според мен. Под благовидният предлог че се спасяват градинки се извършва замяна. Кон за кокошка. Под натиск на хора диви селяци дето не притежават и един квадрат от земята върху която са построени техните панелки. Аз живея в центъра в еднофамилна къща с двор. Обграден отвсякъде от кооперацйи и мераци на стройтели за една кокетна луксозна кооперацйика. Но не протестирам срещу стройтелството защото са спазени отстоянията и височината. Може и да не ми е кеф ама това е положението. А некъкви граждани съграждани дето са си пили бирата когато е минал ОУП без никакви аргументи в момента се налагат.
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
Дедо Либене...дивите селяни са докарани от селата от селянина Тодар!Да стават шефиоре и бачкатори в Кремика...И сега са избирАтеле!Тъжното е че демагогията и нагаждането нямат нищо общо със справедливоста,застрояването и ..т.н.Просто др.Кмет трябва да угоди на и мафията и на селяците дето преди 40 години прескачаха релсите на трамвая!
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
Пораженията от закона Лучников. Интересно е как в западните бивши соц държави беше решен проблемът с реституцията, защото там това строене, на който където му падне го няма.
Лошо няма но всяко нещо си има цена. Понякога когато тоалетната е заета отивам на двора да се облекча като див селяк. Това удоволствие ми струва половин милион евро. И когато цъфне Липата в двора и замирише също. Имам прилепи на тавана двор пълен с животинки даже съм намирал костенурка и таралеж. Те живинките вече няма къде да ходят всичко е бетонирано наоколо. Но парите не са всичко аз пари си изкарвам всички мой съседи от едно време дето си дадоха къщите сега горко съжаляват за това. Най много ги е яд за двора и таваните в стайте щото бяха по три метра високи. Ма който не живее в такава къща не може да го оцени докато не го загуби.
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
Пораженията от закона Лучников. Интересно е как в западните бивши соц държави беше решен проблемът с реституцията, защото там това строене, на който където му падне го няма.
Цъ, не е Лучников, а Стефан Савов, Бог да го прости, изписа закон за реституция в реални граници, заради една кожарска фабрика в Красно село от деда му...
Спечелихме битка, но не и войната!
Най-добрата гаранция против презастрояването е да се гласува ПРОТИВ Йорданка Фандъкова. Не се лъжете колко мила изглежда, това е въдицата на Борисов за вас, балъците.
Като сте толкова умни кажете как трябваше да се проведе реституцията след ЧЕТИРИДЕСЕТ И ПЕТ ГОДИНИ национализация?! Когато са се сменили почти три поколения!
бе то всичкото хубаво, ама преместването на застрояването от тук до ей-там отсреща по никакъв начин не решава проблема с презастрояването... таа, самоковската пишман спасителка, тия терени дали може да ги намери на картата?
искам да чуя колко са липсващите паркоместа в кварталите и как с издаването на нови разрешителни/ застроване на последните празни общински парцели гробарската измет ще реши този огромен проблем?
Има една европейска столица, до която дори трол за жълти стотинки може да иде - Хелзинки. А който му се живее насред бетонна пещера, подобно на пролетариата в работническите квартали, да ходи в панелките, по крайните квартали и да не пречи на нормалните хора да живеят човешки. Ако това е малко, разгледай картата на конгломерата Боваш. Високото плътно строителство е на малки петна, с площ не повече от 5-7% останалото е ниско строителство, сред зелени площи. Така че не ни пробутвай комунистически идеи, 45г ни стигат.
Не мога да повярвам какви ги върши СО. На всичко отгоре, снощи взеха, че измиха улицата пред блока. Е, вярно, че преди това така нагнетиха квартала с сгради до 10 етажа, че улицата остана с ширина има-няма 4 - 4,5 метра, но на улицата това не ѝ се беше случвало повече от 20 години. Хвала на Фандъка.
До някъде съм съгласен. Но дори и преди 1944-та не можело да строиш както ти падне в София (по селата е можело). А и идеи "да правиш каквото си искаш на собствената си земя", не виреят много в сегашния ЕС. Опитай например да си застроиш ливадата около къщата в Холандия или Белгия! Ще те скъсат от такси и процедури, дори преди да те надушат "зелените".
Т.е., герберастията направи точно това, което Игнатов каза, че е единственото решение. Впрочем, това е второто нещо, което крадат от програмата му. Толкова им е акъла. Фуражки.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
Прочети поста ми №17. Нима не разбираш? Тук имаше комунизъм през цели 45 години!!! Каква Белгия,каква Холандия!!! През тези 45 години цялата частна собственост беше национализирана,разбирай вожда Тодор Живков казваше и заповядваше къде и какво да се строи. И сега когато върнаха собствеността на хората,се оказва че градинката пред бл.32 в Зона Б-5 например,е собственост на еди кой си и държавата му я връща. Но той решава в тази градинка да построи кооперация. И е в пълното си право да го направи. И т.н.
Ако беше Иванчева щеше да вземе някой лев и да се направи, че не вижда. Лошото е че няма как да вземат всички градинки. Трябваше преди 25 години да гласуват колко процента застрояване да има в отделни райони и това шеше да отпуши строителството в селата около София и щяха да се появят нови квартали. Така нямаше всички да карат по едни и същи булеварди, да искат децата им да ходят в същите детски градини, училища и др. Това се казва планиране и по време на комунизма го имаше, строяха се нови квартали на празни площи, строяха пътища, градини, училища, читалища и така нататък.
В Царска България не е можело да строиш където и каквото ти падне,но в комунистическа България е можело. Затова днес има такива гадни проблеми... Точно това се опитвам да ти обясня.
мръсниците отк столична община да не ми излизат - целите у бело. Некви гишифтари си извадиха несъщуствуващи нотариални актове преди 20.30 години заради "РЕСТИТУЦИЯТА В РЕАЛНИ ГРАНИЦИ". И СЪГЪ ИЗНУДВАТ, ДЕРИБЕЙСТВАТ И КРАДЪТ. Вместо шут у гъзо им харизваме милиони, правиме "заменки" и т.н. Абе, ами ако мушениците не беха ваши хора? Щот си знаете на кого,кво сте сфолшифицирали до последниа квадрат. Е, нищо, следкото отмъщение са квартали кат "малинода долина" и "дианабад", къдет буквално не може да се диша. Так держать, ожидей перемену.
Така с тази земенка прецакаха Младост 2 . Единственото място където можеше да се диша и погледа ти да стига 100-200 метра напред бяха зелените площи около Лидъл и Принцес. Сега и там ще се превърне в бетонна джунгла, от новите собственици. Не знам в следващите години какви ще са цените на имотите, какъв ще е тренда но след 5-6 години със сигурност некачествените имоти с лоша среда на живот цените им ще се сринат - високи нови коперации сбутани една в друга със стари соц. панели , липса на парко-места, зеленина и въздух, мизерна инфраструктура, мръсотия и мърляви селяни - това е бъдещето на Младост, пък нека да има метро и бизнес парк. И на какво основание живущите в по-горе описаните проблемни блокове със зелени площи за застояване получиха този подарък от общината, те какво направиха това да се случи - нищо викаха по телевизията. Защо не събраха по 3000 -4000 хил. лева от апартамент и да си откупят те сами зелените площи и да са си техни. Ами другите с такива проблеми за тях някой ще се погрижи ли - за едни има за други ... духат супата. Защо с с общинските имоти, които са на всички софианци се правят сделки само в интерес на няколко блока. Такива подобни блокове с тези проблеми са стотици, за тях ?! Не е справедливо! И още нещо, законът Лучников е един от най-добрите и справедливи закони в най-новата история на България, проблемът не е там , а законите и правилата с които се застроява в София - писани и променяни от строителната мафия.
До коментар [#8] от "Willy Messerschmitt":Лошо няма но всяко нещо си има цена.Понякога когато тоалетната е заета отивам на двора да се облекча като див селяк.Това удоволствие ми струва половин милион евро.И когато цъфне Липата в двора и замирише също.Имам прилепи на тавана двор пълен с животинки даже съм намирал костенурка и таралеж.Те живинките вече няма къде да ходят всичко е бетонирано наоколо.Но парите не са всичко аз пари си изкарвам всички мой съседи от едно време дето си дадоха къщите сега горко съжаляват за това.Най много ги е яд за двора и таваните в стайте щото бяха по три метра високи.Ма който не живее в такава къща не може да го оцени докато не го загуби.
Ма те ще те обградят от всякъде, давай за кооперация...:)))) Ще дам ама на 36 Март
Но за едно не си прав... Много голяма тъпотия е това, да ти променят градоустропйството на карето с аргумента: Да си видЕл в 14 дневен срок... :(((
Живеем в държава, в която Венета Райкова е написала повече книги, отколкото министър-председателят е прочел...
Не знам какво се опитваш да обясняваш, но явно не разбираш нищо от строителство и градоустройство. Зелените площи, дето били частна собстеност, са върнати именно като зелени площи. Можеш да ги разкопаеш и да насадиш домати, можеш да ги направиш ливада и да пуснеш овце вътре. Но толкова. Ако решиш да направиш парник за цветя, които да продаваш за 8-и март на женския пазар, ще ти трябва промяна на предназначението. Ако искаш да построиш дори едноетажна търговска площ, също. За сграда ще трябва промяна на градоустройствения план. За това и повечето реститути продадоха подобни парцели на съмнителни бизнесмени, които опитват по всякакъв начин да заобиколят закона, да променят статута на земята и да се вкарат в регулацията, че да построят поредния коптор, с който силно да обезценят стойността на околните недвижими имоти и да влошат качеството на живот на съседите. А такива действия се преследват навсякъде, поне в цивилизованите държави, което е точно противоположното на това, което твърдиш с другия си никнейм.
Ти изглежда си много млад и не разбираш какво значи комунизъм. Или не можеш да вникваш в логиката... Да се опитам да ти обясня. Представи си че,ти ДНЕС си купуваш едно "петно" в покрайнините на София,(примерно някъде в зоната на Кремиковци),на което имаш намерение да си построиш къща. Общината и въобще държавата ти разрешава да строиш къща там. Но утре става преврат и комунистите идват на власт. И национализират всичката земя,включително и твоето "петно". След това минават ЧЕТИРИДЕСЕТ И ПЕТ ГОДИНИ през които държавата построява панелни блоково около твоето "петно". Но комунистите падат от власт. Държавата ти връща твоето "петно",но ти забранява да си построиш къща върху него!!! Според държавата това петно може да бъде само "зелена площ". Също така държавата или отказва да те компенсира подобаващо,или ти дава в замяна на твоето "петно"друго,което се намира на майната си. Сега стана ли ясно?
И още - а ако на твоето "петно" междувременно е бил издигнат панелен блок,какво правим?! Именно това се опитвам да ти обясня,че комунизма забърка тази лайняна каша! Ако нямаше 45 години комунизъм,София щеше териториално и архитектурно да се урежда и расте по естествен начин,без да има сериозни проблеми...
Комунизъм си виждал само през силно редактирания учебник по история и през плямпанията на провалени политици. Ако е бил вдигнат блок, си обезщетен с два-три апартамента, с гаражи, мазета и тавани. Имам доста такива роднини и познати в Лозенец и Ив.Вазов. На фона на днешните цени на терените там, е малко. Но за 1944, когато това са били лозя и ливади за добитъка, е даже щедро. Ако са ти взели сграда, си връщаш каквото останало от нея. При това без да плащаш подръжката и вложените средства за ремонти, през годините. И такива роднини имам. И до кога смяташ да се оправдаваш с комунизма? Ти лично какво направи, за последните 30г, за да се променят нещата? 20г след втората световна, половината немска държава (ФРГ) вече догонваше БВП на победителите Франция и Великобритания. А тук само си измисляте оправдания. Прочети пак какво съм ти написал - взели са ти ливада или дворна площ, това ти връщат - ЛИВАДА. Твоя си е и можеш да пасеш овце на нея. Ако искаш да промениш статута, минаваш, като поп, през всички процедури. Защото: 1 - намаляваш себестойността на околните имоти, 2 - искаш да ползваш обществен ресурс, като инфраструктура и комуникации, за които изобщо не си предвиден. За да те включат, си плащаш. Ако не ти харесва, иди да строиш някъде на запад, да видиш какво е бюрокрация и процедури. Пък там опитай пак да се оправдаваш с комунизма, фашизма или пастафаризма, за да заобикаляш действащите законови норми. Немците и австрийците особено ги обичат такива.
Щеше София да расте и да се развива, ама друг път. Направи си една разходка до Атина и виж какво щеше да представлява София, оставена на естествения ти път. 4 милиона са се сгъчали един до друг. Няма уредена столица в Европа, без стриктно разработен и желязно спазван градоустройствен план. Дори във Великобритания, където намесата на държавата, като че ли, е най-малка. Такова, за каквото си мечтаеш, има само в Африка.
Сравняваш ябълки с круши! Точно комунизма разбърка и отрови всичко! Не може през 1944г. да се каниш да строиш къща,а през 2019г. да ти дадат апартамент в панелка! И то в най-добрият случай. Или да ти дадат "петно" в дън гори тилелийски,защото всяка ценна земя вече е заграбена точно от (бившите) комунисти.
Пак - ябълки и круши! Сравняваш ЗАПАДНА Германия с Франция и Англия. Що не сравни Източна (КОМУНИСТИЧЕСКА) Германия с тях?! И защо Източна Германия не може да настигне Западна вече тридесет години?! Въпреки налетите от Западна Германия ТРИЛИОНИ ерво!!!
Как да не съм плащал за инфраструктура и т.н.?! Знаеш ли,че съм служил в Строителни войски където работехме ангария! Само това не можете да ми платите! Също и селскостопански бригади които пак са ангария. Най-голямата болница на Балканите ВМИ в София е строена от Строителни войски. Безплатно!
Намери пък точно Атина да споменеш. Обиколил съм цяла Гърция. Какво и е на Атина?! Един прекрасен средиземноморски град. Но аз не споря за архитектурата на София,(това е друга тема),а за това че трябваше реституцията да бъде честна и частната собственост - свещена. Както и заменките и обезщетенията да бъдат честни.
ПРОБЛЕМА е следният,комунистическите управници като Фандъкова и Борисов НЕ дават РАВНОСТОЙНИ обезщетения на собствениците на имоти от преди 09.09.1944г. Това съм го изпитал на личен гръб.
Ако не беше имало комунизъм,сега щяхме да спорим само за това как да изглежда архитектурно София.
Кой ти каза, че източната част на Германия се "различава", ходил ли си там напоследък? Относно Атина - Да много прекрасен град, в който не можеш да се разминеш по улиците. Така е нагъчкан, че след нея, дори Истанбул изглежда просторен. За плащането - ами не си плащал. Това, че си ходил в казарма, го разправяй на младежта, родена този век. По онова време, всички сме ходили. И т.н. от тебе "ангария" не е изобретение на комунизма. Въведена е от Ал.Стамболийски, за преодоляване на националния крах след първата световна. Като никое правителство, след него, няма куража да отмени трудовата повинност. За твое сведение, Бай Тошо също е карал войниклък в Строителни войски (познай по кое време). Но ще се съглася, че реституцията беше проведена изключително порочно. Доказателство е това, че никъде другаде, в Източна Европа, не направиха подобна идиотщина. Дори в Полша и Унгария. Що се отнася до обезщетенията, собствениците на НИ поне получиха нещо. Ами тези, дето имаха национализирани финансови средства? Или по-голямата част от собствеността е била във вид на стоки, животни и др.? Но е идиотско да се обвиняват Фандъкова и Борисов, преди да се посочи с пръст НС по времето на Стефан Савов и Ал.Йорданов, които именно направиха реституцията. Йордан Соколов също не си мръдна пръста по въпроса. А ако чак сега, 25г след приемането на закона, си се сетил да търсиш обезщетения, няма какво да обсъждам повече.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2811 НеутралноМи да продължава и в други квартали,че строителната мафия е неудържима!
Libertarianism is just anarchy for rich peopledeaf
Рейтинг: 1988 НеутралноТова в Римската империя е абсолютно невъзможно. Там частната собственост НАИСТИНА е била свещена. И такива "номера" като отчуждаване,заменки и т.н.,са били невъзможни.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2811 НеутралноВ Римската империя кой как се издъни пред демоса, когато е придобил нещо с лъжа и измама, съда в римските граждани най-често са му отнемали всичко и са го екзекутирали публично!
У нас либерастите като жрици на любовта обслужват всеки с малко повече пари и врекат публично каквото им кажат! Гражданите на младост паркират в кал и нямат тротоари, докато ЦК на Либерастите усвои над милиард по колониалния ЗНИ за бизнес зони за няколко квадратни км. - вкл. небостъргачи,евробакалии и бизнес паркове! Libertarianism is just anarchy for rich people
Лелка
Рейтинг: 1141 НеутралноТ.е. предизборните фанфари на леля кмет пак свирят фалшиво:
"Вие и сега не отчуждавате зелени площи дори с минималните средства, заложени в бюджета – 10 милиона лева. За миналата година от тези пари са ползвани за отчуждаване само 6 милиона", контрира Тодоров. И напомни, че сроковете за отчуждаване от общината на повечето частни терени, отредени за детски градини, вече са изтекли, а за тези, отредени за зелени площи, това скоро предстои.. "
angeles
Рейтинг: 778 ВеселоЛьош Тодоров бре бре,не оставя руската даскаличка да довърши предизборната си реклама))))))
Reporter US
Рейтинг: 264 НеутралноСподелям този клип с молба да насочите вниманието си специално към зеленината.
София била презастроена и не била зелена? :)
На миналите избори някакви щяха да разбиват "бетона на ГЕРБ", а на тези една кандидатка заявява, че мечтаела столицата ни да бъде "град в гора".
На тези, които не са излизали от селата си и не са ходили в нито една европейска столица, може и така да им се струва.
Да хващат гората, няма защо да ни занимават с глупостите си.
https://www.facebook.com/823170804413576/videos/478036746383794/
dedoliben
Рейтинг: 1998 РазстроеноСега истината е следната според мен.
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIПод благовидният предлог че се спасяват градинки се извършва замяна.
Кон за кокошка.
Под натиск на хора диви селяци дето не притежават и един квадрат от земята върху която са построени техните панелки.
Аз живея в центъра в еднофамилна къща с двор.
Обграден отвсякъде от кооперацйи и мераци на стройтели за една кокетна луксозна кооперацйика.
Но не протестирам срещу стройтелството защото са спазени отстоянията и височината.
Може и да не ми е кеф ама това е положението.
А некъкви граждани съграждани дето са си пили бирата когато е минал ОУП без никакви аргументи в момента се налагат.
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 2544 РазстроеноДо коментар [#7] от "dedoliben":
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...Дедо Либене...дивите селяни са докарани от селата от селянина Тодар!Да стават шефиоре и бачкатори в Кремика...И сега са избирАтеле!Тъжното е че демагогията и нагаждането нямат нищо общо със справедливоста,застрояването и ..т.н.Просто др.Кмет трябва да угоди на и мафията и на селяците дето преди 40 години прескачаха релсите на трамвая!
Chubachubs
Рейтинг: 568 НеутралноПораженията от закона Лучников. Интересно е как в западните бивши соц държави беше решен проблемът с реституцията, защото там това строене, на който където му падне го няма.
deaf
Рейтинг: 1988 НеутралноДо коментар [#9] от "Chubachubs":
???
AzDebil
Рейтинг: 1235 ВеселоУф, това не е хубаво. Сега Гешев пак ще арестува кметици насред София. Пак пранги ....
:)
!
Лео
Рейтинг: 1319 НеутралноМожело значи? Избори на всеки 6 месеца и всичко ще се оправи!
dedoliben
Рейтинг: 1998 РазстроеноДо коментар [#8] от "Willy Messerschmitt":
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIЛошо няма но всяко нещо си има цена.
Понякога когато тоалетната е заета отивам на двора да се облекча като див селяк.
Това удоволствие ми струва половин милион евро.
И когато цъфне Липата в двора и замирише също.
Имам прилепи на тавана двор пълен с животинки даже съм намирал костенурка и таралеж.
Те живинките вече няма къде да ходят всичко е бетонирано наоколо.
Но парите не са всичко аз пари си изкарвам всички мой съседи от едно време дето си дадоха къщите сега горко съжаляват за това.
Най много ги е яд за двора и таваните в стайте щото бяха по три метра високи.
Ма който не живее в такава къща не може да го оцени докато не го загуби.
ПИК е велик
Рейтинг: 264 НеутралноЦъ, не е Лучников, а Стефан Савов, Бог да го прости, изписа закон за реституция в реални граници, заради една кожарска фабрика в Красно село от деда му... Спечелихме битка, но не и войната!
Славейко
Рейтинг: 264 НеутралноНай-добрата гаранция против презастрояването е да се гласува ПРОТИВ Йорданка Фандъкова. Не се лъжете колко мила изглежда, това е въдицата на Борисов за вас, балъците.
KRAFTWERK
Рейтинг: 1469 НеутралноБраво....адмирации.....хората са най големия капитал на България....да опазим тях и средата в която живеят....
deaf
Рейтинг: 1988 НеутралноДо коментар [#14] от "PisnaMi":
До коментар [#9] от "Chubachubs":
Като сте толкова умни кажете как трябваше да се проведе реституцията след ЧЕТИРИДЕСЕТ И ПЕТ ГОДИНИ национализация?! Когато са се сменили почти три поколения!
extraCACA
Рейтинг: 1661 Неутралнобе то всичкото хубаво, ама преместването на застрояването от тук до ей-там отсреща по никакъв начин не решава проблема с презастрояването... таа, самоковската пишман спасителка, тия терени дали може да ги намери на картата?
искам да чуя колко са липсващите паркоместа в кварталите и как с издаването на нови разрешителни/ застроване на последните празни общински парцели гробарската измет ще реши този огромен проблем?
ТНТ
Рейтинг: 598 НеутралноДо коментар [#14] от "PisnaMi":
"Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"И Лучников, и Лучников, заради двата апартамента на "Иван-Асен II". Даже и паметник му дигнаха в градинката...
ivanpopov
Рейтинг: 684 НеутралноДо коментар [#6] от "Reporter US":
Има една европейска столица, до която дори трол за жълти стотинки може да иде - Хелзинки. А който му се живее насред бетонна пещера, подобно на пролетариата в работническите квартали, да ходи в панелките, по крайните квартали и да не пречи на нормалните хора да живеят човешки. Ако това е малко, разгледай картата на конгломерата Боваш. Високото плътно строителство е на малки петна, с площ не повече от 5-7% останалото е ниско строителство, сред зелени площи. Така че не ни пробутвай комунистически идеи, 45г ни стигат.
султана глаушева
Рейтинг: 316 НеутралноБраво! Така се прави!
Мърфи е оптимист!deaf
Рейтинг: 1988 НеутралноДо коментар [#20] от "ivanpopov":
Ама зелените и всякакви други площи са частна собственост още от преди 09.09.1944г. И никой не може и не трябва да им казва какво да правят с нея.
Мърмор
Рейтинг: 954 НеутралноНе мога да повярвам какви ги върши СО. На всичко отгоре, снощи взеха, че измиха улицата пред блока. Е, вярно, че преди това така нагнетиха квартала с сгради до 10 етажа, че улицата остана с ширина има-няма 4 - 4,5 метра, но на улицата това не ѝ се беше случвало повече от 20 години. Хвала на Фандъка.
ivanpopov
Рейтинг: 684 НеутралноДо коментар [#22] от "deaf":
До някъде съм съгласен. Но дори и преди 1944-та не можело да строиш както ти падне в София (по селата е можело). А и идеи "да правиш каквото си искаш на собствената си земя", не виреят много в сегашния ЕС. Опитай например да си застроиш ливадата около къщата в Холандия или Белгия! Ще те скъсат от такси и процедури, дори преди да те надушат "зелените".
Darth Plagueis
Рейтинг: 1464 НеутралноТ.е., герберастията направи точно това, което Игнатов каза, че е единственото решение.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКВпрочем, това е второто нещо, което крадат от програмата му.
Толкова им е акъла. Фуражки.
deaf
Рейтинг: 1988 НеутралноДо коментар [#24] от "ivanpopov":
Прочети поста ми №17. Нима не разбираш? Тук имаше комунизъм през цели 45 години!!! Каква Белгия,каква Холандия!!! През тези 45 години цялата частна собственост беше национализирана,разбирай вожда Тодор Живков казваше и заповядваше къде и какво да се строи. И сега когато върнаха собствеността на хората,се оказва че градинката пред бл.32 в Зона Б-5 например,е собственост на еди кой си и държавата му я връща. Но той решава в тази градинка да построи кооперация. И е в пълното си право да го направи. И т.н.
Кум Лисан
Рейтинг: 552 НеутралноАко беше Иванчева щеше да вземе някой лев и да се направи, че не вижда. Лошото е че няма как да вземат всички градинки. Трябваше преди 25 години да гласуват колко процента застрояване да има в отделни райони и това шеше да отпуши строителството в селата около София и щяха да се появят нови квартали. Така нямаше всички да карат по едни и същи булеварди, да искат децата им да ходят в същите детски градини, училища и др. Това се казва планиране и по време на комунизма го имаше, строяха се нови квартали на празни площи, строяха пътища, градини, училища, читалища и така нататък.
Много хитърdeaf
Рейтинг: 1988 НеутралноДо коментар [#24] от "ivanpopov":
В Царска България не е можело да строиш където и каквото ти падне,но в комунистическа България е можело. Затова днес има такива гадни проблеми... Точно това се опитвам да ти обясня.
doxen
Рейтинг: 518 НеутралноПредизборно.
scott
Рейтинг: 736 Неутралномръсниците отк столична община да не ми излизат - целите у бело.
Некви гишифтари си извадиха несъщуствуващи нотариални актове преди 20.30 години заради "РЕСТИТУЦИЯТА В РЕАЛНИ ГРАНИЦИ".
И СЪГЪ ИЗНУДВАТ, ДЕРИБЕЙСТВАТ И КРАДЪТ.
Вместо шут у гъзо им харизваме милиони, правиме "заменки" и т.н.
Абе, ами ако мушениците не беха ваши хора? Щот си знаете на кого,кво сте сфолшифицирали до последниа квадрат.
Е, нищо, следкото отмъщение са квартали кат "малинода долина" и "дианабад", къдет буквално не може да се диша.
Так держать, ожидей перемену.
Свинчуга
Рейтинг: 1178 НеутралноСпокойно, лелката ще ги разтика обратно ако я изберат.
Обичам да грухтя и плюскам.starlighter
Рейтинг: 213 НеутралноА в Студентски град няма ли да се направи някоя заменка ?
Или там вече няма смисъл - или там никой не протестира?
Там повечето сгради са със статут на общежитие, найс а?
myspam
Рейтинг: 441 НеутралноТака с тази земенка прецакаха Младост 2 . Единственото място където можеше да се диша и погледа ти да стига 100-200 метра напред бяха зелените площи около Лидъл и Принцес. Сега и там ще се превърне в бетонна джунгла, от новите собственици. Не знам в следващите години какви ще са цените на имотите, какъв ще е тренда но след 5-6 години със сигурност некачествените имоти с лоша среда на живот цените им ще се сринат - високи нови коперации сбутани една в друга със стари соц. панели , липса на парко-места, зеленина и въздух, мизерна инфраструктура, мръсотия и мърляви селяни - това е бъдещето на Младост, пък нека да има метро и бизнес парк. И на какво основание живущите в по-горе описаните проблемни блокове със зелени площи за застояване получиха този подарък от общината, те какво направиха това да се случи - нищо викаха по телевизията. Защо не събраха по 3000 -4000 хил. лева от апартамент и да си откупят те сами зелените площи и да са си техни. Ами другите с такива проблеми за тях някой ще се погрижи ли - за едни има за други ... духат супата. Защо с с общинските имоти, които са на всички софианци се правят сделки само в интерес на няколко блока. Такива подобни блокове с тези проблеми са стотици, за тях ?! Не е справедливо! И още нещо, законът Лучников е един от най-добрите и справедливи закони в най-новата история на България, проблемът не е там , а законите и правилата с които се застроява в София - писани и променяни от строителната мафия.
Matrix
Рейтинг: 249 НеутралноНай готиния аргумент е:
Ма те ще те обградят от всякъде, давай за кооперация...:))))
Ще дам ама на 36 Март
Но за едно не си прав...
Много голяма тъпотия е това, да ти променят градоустропйството на карето с аргумента: Да си видЕл в 14 дневен срок... :((( Живеем в държава, в която Венета Райкова е написала повече книги, отколкото министър-председателят е прочел...
ivanpopov
Рейтинг: 684 НеутралноДо коментар [#28] от "deaf":
Не знам какво се опитваш да обясняваш, но явно не разбираш нищо от строителство и градоустройство. Зелените площи, дето били частна собстеност, са върнати именно като зелени площи. Можеш да ги разкопаеш и да насадиш домати, можеш да ги направиш ливада и да пуснеш овце вътре. Но толкова. Ако решиш да направиш парник за цветя, които да продаваш за 8-и март на женския пазар, ще ти трябва промяна на предназначението. Ако искаш да построиш дори едноетажна търговска площ, също. За сграда ще трябва промяна на градоустройствения план. За това и повечето реститути продадоха подобни парцели на съмнителни бизнесмени, които опитват по всякакъв начин да заобиколят закона, да променят статута на земята и да се вкарат в регулацията, че да построят поредния коптор, с който силно да обезценят стойността на околните недвижими имоти и да влошат качеството на живот на съседите. А такива действия се преследват навсякъде, поне в цивилизованите държави, което е точно противоположното на това, което твърдиш с другия си никнейм.
deaf
Рейтинг: 1988 НеутралноДо коментар [#35] от "ivanpopov":
Какъв друг никнейм?! Имам само един deaf.
Ти изглежда си много млад и не разбираш какво значи комунизъм. Или не можеш да вникваш в логиката...
Да се опитам да ти обясня. Представи си че,ти ДНЕС си купуваш едно "петно" в покрайнините на София,(примерно някъде в зоната на Кремиковци),на което имаш намерение да си построиш къща. Общината и въобще държавата ти разрешава да строиш къща там. Но утре става преврат и комунистите идват на власт. И национализират всичката земя,включително и твоето "петно". След това минават ЧЕТИРИДЕСЕТ И ПЕТ ГОДИНИ през които държавата построява панелни блоково около твоето "петно". Но комунистите падат от власт. Държавата ти връща твоето "петно",но ти забранява да си построиш къща върху него!!! Според държавата това петно може да бъде само "зелена площ". Също така държавата или отказва да те компенсира подобаващо,или ти дава в замяна на твоето "петно"друго,което се намира на майната си. Сега стана ли ясно?
deaf
Рейтинг: 1988 НеутралноДо коментар [#35] от "ivanpopov":
И още - а ако на твоето "петно" междувременно е бил издигнат панелен блок,какво правим?! Именно това се опитвам да ти обясня,че комунизма забърка тази лайняна каша! Ако нямаше 45 години комунизъм,София щеше териториално и архитектурно да се урежда и расте по естествен начин,без да има сериозни проблеми...
ivanpopov
Рейтинг: 684 НеутралноКомунизъм си виждал само през силно редактирания учебник по история и през плямпанията на провалени политици. Ако е бил вдигнат блок, си обезщетен с два-три апартамента, с гаражи, мазета и тавани. Имам доста такива роднини и познати в Лозенец и Ив.Вазов. На фона на днешните цени на терените там, е малко. Но за 1944, когато това са били лозя и ливади за добитъка, е даже щедро. Ако са ти взели сграда, си връщаш каквото останало от нея. При това без да плащаш подръжката и вложените средства за ремонти, през годините. И такива роднини имам.
И до кога смяташ да се оправдаваш с комунизма? Ти лично какво направи, за последните 30г, за да се променят нещата? 20г след втората световна, половината немска държава (ФРГ) вече догонваше БВП на победителите Франция и Великобритания. А тук само си измисляте оправдания.
Прочети пак какво съм ти написал - взели са ти ливада или дворна площ, това ти връщат - ЛИВАДА. Твоя си е и можеш да пасеш овце на нея. Ако искаш да промениш статута, минаваш, като поп, през всички процедури. Защото: 1 - намаляваш себестойността на околните имоти, 2 - искаш да ползваш обществен ресурс, като инфраструктура и комуникации, за които изобщо не си предвиден. За да те включат, си плащаш. Ако не ти харесва, иди да строиш някъде на запад, да видиш какво е бюрокрация и процедури. Пък там опитай пак да се оправдаваш с комунизма, фашизма или пастафаризма, за да заобикаляш действащите законови норми. Немците и австрийците особено ги обичат такива.
ivanpopov
Рейтинг: 684 НеутралноДо коментар [#37] от "deaf":
Щеше София да расте и да се развива, ама друг път. Направи си една разходка до Атина и виж какво щеше да представлява София, оставена на естествения ти път. 4 милиона са се сгъчали един до друг. Няма уредена столица в Европа, без стриктно разработен и желязно спазван градоустройствен план. Дори във Великобритания, където намесата на държавата, като че ли, е най-малка. Такова, за каквото си мечтаеш, има само в Африка.
deaf
Рейтинг: 1988 НеутралноДо коментар [#38] от "ivanpopov":
Сравняваш ябълки с круши! Точно комунизма разбърка и отрови всичко! Не може през 1944г. да се каниш да строиш къща,а през 2019г. да ти дадат апартамент в панелка! И то в най-добрият случай. Или да ти дадат "петно" в дън гори тилелийски,защото всяка ценна земя вече е заграбена точно от (бившите) комунисти.
Пак - ябълки и круши! Сравняваш ЗАПАДНА Германия с Франция и Англия. Що не сравни Източна (КОМУНИСТИЧЕСКА) Германия с тях?! И защо Източна Германия не може да настигне Западна вече тридесет години?! Въпреки налетите от Западна Германия ТРИЛИОНИ ерво!!!
Как да не съм плащал за инфраструктура и т.н.?! Знаеш ли,че съм служил в Строителни войски където работехме ангария! Само това не можете да ми платите! Също и селскостопански бригади които пак са ангария. Най-голямата болница на Балканите ВМИ в София е строена от Строителни войски. Безплатно!
Намери пък точно Атина да споменеш. Обиколил съм цяла Гърция. Какво и е на Атина?! Един прекрасен средиземноморски град. Но аз не споря за архитектурата на София,(това е друга тема),а за това че трябваше реституцията да бъде честна и частната собственост - свещена. Както и заменките и обезщетенията да бъдат честни.
ПРОБЛЕМА е следният,комунистическите управници като Фандъкова и Борисов НЕ дават РАВНОСТОЙНИ обезщетения на собствениците на имоти от преди 09.09.1944г. Това съм го изпитал на личен гръб.
Ако не беше имало комунизъм,сега щяхме да спорим само за това как да изглежда архитектурно София.
ivanpopov
Рейтинг: 684 НеутралноКой ти каза, че източната част на Германия се "различава", ходил ли си там напоследък?
Относно Атина - Да много прекрасен град, в който не можеш да се разминеш по улиците. Така е нагъчкан, че след нея, дори Истанбул изглежда просторен.
За плащането - ами не си плащал. Това, че си ходил в казарма, го разправяй на младежта, родена този век. По онова време, всички сме ходили. И т.н. от тебе "ангария" не е изобретение на комунизма. Въведена е от Ал.Стамболийски, за преодоляване на националния крах след първата световна. Като никое правителство, след него, няма куража да отмени трудовата повинност. За твое сведение, Бай Тошо също е карал войниклък в Строителни войски (познай по кое време).
Но ще се съглася, че реституцията беше проведена изключително порочно. Доказателство е това, че никъде другаде, в Източна Европа, не направиха подобна идиотщина. Дори в Полша и Унгария. Що се отнася до обезщетенията, собствениците на НИ поне получиха нещо. Ами тези, дето имаха национализирани финансови средства? Или по-голямата част от собствеността е била във вид на стоки, животни и др.? Но е идиотско да се обвиняват Фандъкова и Борисов, преди да се посочи с пръст НС по времето на Стефан Савов и Ал.Йорданов, които именно направиха реституцията. Йордан Соколов също не си мръдна пръста по въпроса. А ако чак сега, 25г след приемането на закона, си се сетил да търсиш обезщетения, няма какво да обсъждам повече.