София ще получи 137 електробуси, трамваи и тролеи по европрограма

София ще получи 137 електробуси, трамваи и тролеи по европрограма

© Цветелина Белутова



Три договора за доставка на 137 електрически превозни средства за подобряване качеството на въздуха в София бяха подписани със Столичната община, съобщиха от Министерството на околната среда и водите.


Общият размер на инвестициите е 261.4 млн. лв., като 218 млн. от тях са безвъзмездна финансова помощ по оперативна програма "Околна среда". Очаква се с използването на съвременния екологичен градски транспорт количеството фини прахови частици в столицата да намалее с 4.81 тона годишно.


Първият договор е за 25 нови нископодови съчленени трамваи, които ще се експлоатират по линии с номера 4, 5 и 18. По втория договор ще бъдат купени 30 нови нископодови съчленени тролейбуси, които ще заменят вече амортизирани превозни средства.




По проекта ще бъдат доставени също 30 нови електробуса. Ще бъдат изградени и нови електробусни линии, които да заместят съществуващи автобусни маршрути. Електробусите ще използват най-съвременните бързозарядни технологии, базирани на ултракондензатори. За зареждането им ще бъдат изградени 10 зарядни станции, разположени на началните и крайните спирки и в обслужващите депа.


По третия договор ще бъдат доставени 52 нови електрически автобуса и специализирано оборудване за тях. Те ще се движат по съществуващи и по новооткрити линии с довеждаща функция към метрото и трамвайната мрежа.

Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 1171 Любопитно

    Договорите са подписани с български фирми-доставчици или директно с фирмите- производители???

    Всички сме в кочината,но някои гледат към звездите:)
  2. 2 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3590 Неутрално

    Договорите са подписани с български фирми-доставчици или директно с фирмите- производители???
    —цитат от коментар 1 на nessarox


    Ай да не питаш колко % комисионна ще има?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  3. 3 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2265 Неутрално

    До коментар [#1] от "nessarox":

    Къде забрави и за подизпълнителите им? Има пара веригата да е дълга и всяко звено да захлеби значимо.

  4. 4 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 1601 Неутрално

    София ще получи 137 електробуси, трамваи и тролеи по европрограма“
    ——
    Крайно време е за един паметник на ЕС в центъра ... изграден със ЕС пари, естествено

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  5. 5 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2469 Гневно

    И това няма да се приеме добре от щатните мрънкачи. Вече започна.

  6. 6 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3590 Неутрално

    Те ще се движат по съществуващи и по новооткрити линии с довеждаща функция към метрото и трамвайната мрежа.
    ____________
    Кака Фандукова за празници и вечер пуска през половин-един час всички линии който не са за приближени към герберските евробакалии,молове или някакви други инсталации!
    Реално дестинации които преди са били 5-10мин сега с " умния" градски транспорт са по един час а с чакането може и повече!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  7. 7 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6867 Неутрално

    ГЕРБ се стяга за избори

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  8. 8 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10682 Неутрално

    Манолова знае победителите :)
    Май ще са китайски машини, купени с евро пари :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  9. 9 Профил на Кум Лисан
    Кум Лисан
    Рейтинг: 446 Неутрално

    В някой друг град да сте видели електробус? Я се разходете до Враца и вижте тролеи на по 60 години.

    Много хитър
  10. 10 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 566 Неутрално

    В Залцбург, Австрия, се возих тази година в техните тролейбуси и те нямат нищо общо с българските в София, които ползвах последно 2012 г.,, сравнени с комфорта на пътуване и броят на пътуващите. Имат светлинни табла с повече редове от един, където показва едновременно кога някоя си тролейбусна линия след колко време ще пристигне с крайната дестинация. Ако пристигне на спирката някой с инвалидна количка, шофьора слиза, дърпа една платформа до канта на тротоара, за да може инвалида да се качи или слезе. Но през делничният ден, в който бях в Залцбург, тролейбусите не бяха препълнени както в София, иначе би имало проблема за инвалида да се придвижва в тролейбуса и при желание да слезе, това да бъде разбрано от шофьора.

    Es muß Geld fließen!
  11. 11 Профил на xfh59608894
    xfh59608894
    Рейтинг: 404 Неутрално

    Глупост е да се харчат пари по програма "Околна среда" за нещо, което нема да подобри качеството на въздуха и с 1%. Решението е спиране на старите дизелови автомобили, забрана на стария внос и край на отоплението с твърдо гориво. Парите от тия програми да се насочат към дотации на населението за покупка на нови автомобили и преминаване към отопление на ток, газ и парно.

  12. 12 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4811 Любопитно

    София ще получи 137 електробуси, трамваи и тролеи по европрограма“——Крайно време е за един паметник на ЕС в центъра ... изграден със ЕС пари, естествено
    —цитат от коментар 4 на Gretel


    На мястото на Моча ли? 😂🤣

  13. 13 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 1310 Неутрално

    Гледам другарите разбират от комисионни, само от комисионни.

  14. 14 Профил на HERMES
    HERMES
    Рейтинг: 686 Неутрално

    За чий Х тогава пак същата столична администрация купи 200 китайски дизелови абтобуса преди няколко години? За една загрижена за екологията Фандъкова питам.

  15. 15 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4833 Весело

    Мрън-мрън, мърмор-мърмор...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  16. 16 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 2085 Неутрално

    И това няма да се приеме добре от щатните мрънкачи. Вече започна.
    —цитат от коментар 5 на stedim


    Ами преброй новите коли в статията - 55 трамваи и тролейбуси, и 85 електробуси, от които 52 май не са на ултракондензатори!
    Мрънкачите са си мрънкачи, но наистина залитането по електробусите изглежда прибързано и засега не е повод за радост.
    https://www.sustainability.bg/на-пазар-за-електробуси-инструкции-за/

  17. 17 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1085 Неутрално

    Плюйте по-качествено бе, червено-лилявите... излагате се...

    Няма шики-мики.
  18. 18 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8452 Неутрално

    Фандъкова да не си приписва заслуги за това.

  19. 19 Профил на Пацо Маджар
    Пацо Маджар
    Рейтинг: 5 Неутрално

    е това е управа е това е кмет така се работи а не като нашия тъпия Тотев унищожи целия транспорт премахна хубавите автобуси пусна едни скапани ужким европейски но те са ориенталски едни малки ученически автобуси спря тролеите браво на софиянци Фандъкова напред

  20. 20 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 720 Неутрално

    Голяма работа, улиците пак си смъдрят на нафта, то като няма контрол върху селяндурите с нафтови печки каращи без катализатори и дпф, пак си им дишаме лай*ната.

  21. 21 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1796 Неутрално

    Глупост е да се харчат пари по програма "Околна среда" за нещо, което нема да подобри качеството на въздуха и с 1%. Решението е спиране на старите дизелови автомобили, забрана на стария внос и край на отоплението с твърдо гориво. Парите от тия програми да се насочат към дотации на населението за покупка на нови автомобили и преминаване към отопление на ток, газ и парно.
    —цитат от коментар 11 на xfh59608894


    Е, като спреш дизелите и нямаш адетватен градски транспорт кво става? Ми или пускаш стари дизелови автобуси през една минута или старите дизели изведнъж ще станат всички със сертификат за Евро 6. Или как ще убедиш някой циганин, който си взема отнякъде много евтино твърдо гориво или направо си го краде безплатно, да мине на газ, ток или парно. Е, той и да го убедиш, не може да си го позволи и с отвращение ще продължава да си се грее с твърдо гориво. То така е най-лесно, да разпоредиш, ама оня, дето му разпореждаш, обикновено не го мързи да избере трудния начин.

  22. 22 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Новите автобуси, които купиха са на природен газ (метан) - не са на дизел. Имаше май и на дизел някои, но са Евро-6, с голям ДПФ - той е като една бъчва, и дано го сменят отвреме-навреме, а не да го изтърбушват, както правят тези с 10-годишните БМВ-та "нов внос".
    Електробуси обаче не знам защо им бяха... какво им е на тролеите? Жици има, където няма да опънат и да пуснат повече тролеи. Електробуса вози няколкоститин кила батерия, и през няколко курса трябва да ходи да я презарежда. Това е за градове, където няма изградена контактна мрежа, пък ние си имаме.

  23. 23 Профил на salmo_truta
    salmo_truta
    Рейтинг: 278 Неутрално

    Такива ли са реалностите в цените на тези превозни средства, 1.9 млн. лв. средно на превозно средство, ако инвестицията включва само това без някаква допълнителна инфраструктура, обслужвани или знам ли какво? Возенето в трамвай #7 да се счита за голяма гъзария...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK