Това не е никак лошо. Сега района е доста мизерен. В стария еврейски квартал също могат да се направят доста подобрения и спокойно може да се превърне в нещо като Капана в Пловдив.
The best way to predict the future is to invent it.
Ах, тези визуализации с деца, играещи с кученца и хора насядали по тревата. През гарата специално минава 78, а по тази линия всички автобуси са стари с ауспуси с диаметър 15 см., бълващи кълба дим. Вместо двете коли, трябва да са нарисували по-реалистична картина, какво ни баламосват?
Баш... некой от многобройните строителни гиганти на умнокрасифците ще да е - я "Лаборатор Гранд Строй", я "ИПИ* Билдинг Инкорпорейтид", я някоя друга мощна строителна структура, естаблишната от великите икономисти, бизнесмяни и най-кадърни и работливи грантаджии на тов. Костав и компания. ____________________________________________________________ * ИПИ - Институт за пазарна икономика"
Предизборни лакърдии... Ако искаха да направят естакада на Сточна гара, трябваше пробива от там до Централна гара да е готов още, когато Баце изхвърли милиони за отчуждаване на имоти и... нищо... нищо, ама от сърце..
Като как точно бул. Ботев ще поеме трафика и на Мария Луиза, като реално е улица с едно платно в посока?
Включването на Мая Галева в надпреварата за изборите е колкото да осигури още един тъмен 4 годишен период за София под глупавия поглед на Фандупка и кохортата и от гробарски съветници...
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
11
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Това не е никак лошо. Сега района е доста мизерен. В стария еврейски квартал също могат да се направят доста подобрения и спокойно може да се превърне в нещо като Капана в Пловдив.
"УМЕН" , когато КРАДЕШ ЧУЖДИ ИДЕИ , поне ЦИТИРАЙ НА КОГО СА::
"Старият еврейски квартал на София има потенциала да се превърне в арт сърцето на столицата. Това показва проучване, оценяващо икономическия профил и перспективите пред района. Мястото е няколко пъти по-голямо от средището на занаятчиите в Пловдив, известно като "Капана" и обединява творци от цялата страна." 14.10.2018 • от Йоана Миланова
ПРОВИНЦИЯТА никога няма да ИЗБЯГА от ВАС !
Every little helps
И колко казина и агенции за бързи, необезпечени кредити са проектирани там, на "Мария Луиза"? Американците имат един пустинен град на хазарта Лас Вегас, хазартът в България си има цяла държава, барабар със столицата! Кучетата си лаят, керванът си върви.
Гледам, че ремонтират Гара Подуене. Там кръстовището беше емблематично за София, разрешиха бензиностанция, не си спомням дали не беше Литекс, преди да стане Шел, и околността заприлича на околовръсното. Между бул. Ситняково и Чурковна, по Мадрид, имаше магазини, имаше хора по улицата, сега е пусто.
Освен "Мария Луиза" и "Христо Ботев" стана улица почти без никакъв човекопоток. Това е политика на общинаат, да поддържаш града жив. Представете си какво ще се случи с още 5 мола в центъра и десетина хипермаркета.
Дай боже. Почти в идеалния център - мизерия. Проектът е хубав и ще обърне тотално нещата, ако се случи. А има потенциал - зоната е златна и развива най после града на север!
------------------- Те хубаво ще го облагородят, ще дадат някоя обществена поръчка за милиони на някоя тяхна фирма, обаче как "Мария Луиза" ще стане като Витошка? Или просто ни залъгват, за да е по-тлъста сумата на ремонта. Влакове използват пенсионери и социално слаби, там магазини на Шанел, няма да има. Да не говорим колко струваше това бяло платнище пред гарата.
Прекрасна новина! Истински ме радва - аз говоря, че точно това трябва да стане от две години, тъй като това ще помогне за туризма в града ни и ще спаси прекрасния исторически център около Женския пазар от упадъка, в който е в момента.
В това благоустрояване има една много хубава идея - разширяване на понятието "център" - вече от НДК до гарата. Не вярвам трамваите да изчезнат изцяло, но се очертава едно яко ограничаване на трафика в централната административна част на София. А може би е дошло време точно те (правителствените сгради) да бъдат преместени, а бившият партиен дом да приюти НИМ?
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Понеже сме много богата държава и можем да си позволим да прахосваме пари за такива неща. особено като си заплюем определен район и му правим генерални преустройства и ремонти на всеки няколко години. Изключая намерението за повече озеленяване, нищо от останалото не ми се струва полезно. Е, освен за тия, които ще спечелят пряко кеш от разходването на милионите.
Като епидемиолози по инфекциозни болести и учени в областта на общественото здраве имаме сериозни опасения относно вредното въздействие върху физическото и психическото здраве на населението, в резултат на преобладаващите политики наложени във връзка с COVID-19: https://gbdeclaration.org/great-barrington-declaration-bulgarian/
"Тогава трамваят постепенно ще загуби смисъл, тъй като отдолу върви вторият лъч на метрото и така ще се оформи плавна туристическа пешеходна зона в паркова среда от Централна гара до НДК."
Ето едно идиотско твърдение на хора, които най-вероятно не слизат от колите си и не пътуват нито с метро, нито с трамвай.
Действително тази част от града, която е почти в центъра се нуждае от промяна и проекта изглежда добре. Е, как ще се реализира е друг въпрос - но вижте какво направиха и продължават да правят около централната гара във Виена и не съм чул, големи жалби от хората в града.
Абсолютно съм съгласен. При положение, че макар и твърде бавно, некадърно като изпълнение и скъпо, електронизирането на достъпа до администрантивните услуги е в крайният етап на изпълнение и вече много от услугите, човек може да си ги поръча през своето електронно устройство. Правителствените и общински служби и в момента си имат сгради и си работят. Всеки един допълнителен разход като желание да бъдат премествани е хвърляне на кеш в от бюджета в личните сметки на тези които имат изгода, като продадат на общината и държавата налична, или построят нова сграда. А какво ще стане с освободените ползувани досега сгради. Ще бъдат продадени(подарени) на държавни цени на хора близки до герп и дпс, да си направят от тях офис сгради, или молове?
мурзилка
Вероятно има и по-смислени проекти на кандидат-кметовете, но точно подобни грандиозни начинания радват гласоподавателя, и го карат да мечтае. От друга страна с подобни начинания може да бъде ангажирано и правителството, и съответно бюджетно финансиране за изпълнителите. За разлика от други по-дребни начинания като рехабилитиране на инфраструктурата на това, което аз бих нарекъл "стара София" - страничните улици на централната част заедно с тротоарите, както и изграждане на многоетажни паркинги за приютяване не само на идващите автомобили, но и на живущите в централните райони, където гаражите просто ги няма. А подобни идеи със сигурност ще направят старата част много по-модерна и човешка, а и ще направи старите имоти много по-атрактивни.
да добавя - за съжаление подобни идеи няма да могат да привлекат държавни субсидии и финансиране, и ще трябва да разчитат само на общински средства, и вероятно по тази причина не са много популярни.
Цялата зона в района покрак канала на бул. Сливница от сточна гара ( че и преди това) до Лъвов мост, а и след него, се нуждае от пълно граодоустройтвено преразглеждане и изграждане като зелена зона, в която сегашните гъсти пушеци дим и изгорели газове се заменят с нещо приемливо за хората, които живеят и се движат в този район. Но този проект ми изглежда повече като предизборенм шум в полза на Фандъкова....
Визуализацията като цяло ми допада но докато се построи нещо ще има втори и дори трети вариант Та да не бързаме. Всъщност не трябва да се повтаря грешката с "Витошка". Затварянето и стана причина за изместването на транспортните потоци, до опустяването на центъра на града и днес хората по Ларгото, около ЦУМ и Халите са видимо по-малко от преди. Бул. "Кн. Мария Луиза" се маргинализира още повече. В миналото си беше търговска улица, сега районът е западнал много. Има мода по пешеходните зони, много урбанисти залитат по тази мода, но все пак София не е Китен или Нова Загора, а милионен град, при който исторически са се оформили транспортни артерии, квартали, потоци на движение и трябва да се пипа много внимателно.
Така както строят и градят ГЕРБ, ще са нужни поне 50 години нещо от този проект да стане факт.А ако се случи, със сигурност ще е провал, като великите ремонти на Графа, Кристал и Дондуков! Някой да не си помисли, че се е случило нещо различно, освен поредно предизборно обещание.Същото, като зеления ринг около София!
"Тогава трамваят постепенно ще загуби смисъл, тъй като отдолу върви вторият лъч на метрото и така ще се оформи плавна туристическа пешеходна зона в паркова среда от Централна гара до НДК."Ето едно идиотско твърдение на хора, които най-вероятно не слизат от колите си и не пътуват нито с метро, нито с трамвай.
Искат да постелат на строителите...... да облагородят района с обществени средства и после да наблъскат сградите една до друга.
"Общината ще има 80-метрова сграда там
В трите квартала се предвижда застрояването да е много плътно – подготвяният план дава 80% застрояване и 20% озеленяване и то покривно. Разрешената височина се предлага да е до 80 м за общинска административна сграда, 45 м – за жилищна сграда и 23.5 м за концертната зала."
Маршалов, този “трикрилен петохуйник” стърчи там от 1975, когато построиха новата Централна гара. Автор е Величко Минеков. Много тъпо беше тогава, че разрушиха старата гара, която повечето тука не помнят. Тя беше вляво от сегашната сграда на гарата, като гледаш към нея. Можеше да бъде запазена и преустроена в музей например. http://stara-sofia.com/garata.html
Нищо няма да направят. Мария-Луиза и сега е наситена с магазини, заведения и банки. Това, за което си мълчат от общината е, че точно на Лъвов мост е границата между 3 районни управления на СДВР - 2-ро, 3-то и 5-то. В резултат цели 25 години не можаха да изгонят проститутките и джебчиите оттам, защото никое районно не искаше да поеме отговорност. А сега не могат да изгонят безработните имигранти. Когато го "облагородят" пак ще бъде същото - границата между 3-то и 5-то РУ минава точно по Мария-Луиза.
Докато не приемат цялостна концепция за мизерията по райони, а не по булеварди нищо няма да се промени. За справка може да се види "Граф Игнатиев". Него ремонтираха, а по Паренсов, Шишман, Хан Крум и пр. си е все така грозно и разбито.
Велоалеята е пространство определено за сравнително бързо предвижване - блеещи пешеходци, деца и възрастни са опасни за себе си и за велосипедистите....
Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
Верно. Това се получава, когато столичани в повече /без извинение/ се опитват да решават проблеми на Столицата! Елементарен пример: по класическия маршрут на трамвай № 2 - кв. Орландовци-пл.Журналист, се движи незнайно защо трамвай № 18... Как си представят г-дата архитекти бул. Хр. Ботев да поеме трафика от Надежда към центъра? То преди да намалят броя на платната на надлез Надежда от три на две заради велоалея /поредно безумие, защото по тази велоалея я преминат дневно петдесетина велосипеда,я не!/ се получаваха задръствания, а сега тапата е грандиозна! И целия този трафик се влива в едничкото реално действащо платно на бул. Хр. Ботев!!! И какво следва на кръстовището с бул. Сливница?!
Друго. Централна ж.п. гара Е предимно пътнически транспортен възел. Тук освен няколко трамвайни линии /напоследък и метро/ има и две автогари за междуградски автобусен транспорт до цяла България и още нещо много важно - десетина автобусни линии, свързващи всички краища на Столицата с ж.п. гарата! Ерго, пешеходна зона пред ж.п. гарата е утопия! Г-да архитекти, вместо да предлагате красиви фантасмагории, напънете си мозъчните гънки за ефективно управление на този пътникопоток! Да де, и в комбинация с решения за автомобилния трафик задачката става бая сложна за хора, навикнали да направят няколко тегела по стъргалото...
И накрая - тези "комисии" към Общинския съвет и те ще да са съставени от други столичани в повече, които не са в състояние реално да обхванат и проумеят проблемите на Столицата и в частност на ж.п. гарата и предгаровия площад! И още един пример за тяхното управленско безумие: върху основно ремонтирано и обновено заедно с целия булевард Черни връх трамвайно трасе, да пуснеш върху релсите тролей...
"Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
Напудрени с 3D (което после, в реалността, никога не изглежда така!) утопични идеи на полуидиоти... Размислете малко: "плавна туристическа пешеходна зона в паркова среда от Централна гара до НДК"?! Че дори да е перфектна алея - от Централна гара до НДК да ходиш пеша ще се препотиш три пъти... А в дъжда и през зимата? И най-голямата ИДИОТИЯ - "градът е на ХОРАТА, не на АВТОМОБИЛИТЕ"?! Ми то в автомобилите СЕ ВОЗЯТ ХОРА, БЕ ИДИОТ! Това не са два отделни, независими субекта! И караме коли, НЕ за да се возим ей така, за кеф в прекрасна София и да замърсяваме въздуха, а за да ХОДИМ НА РАБОТА (и да ви плащаме данъци), понеже метрото има две пикливи линии, които не покриват сигурно 75% от града. Да, районът около Централна гара винаги е бил гаден, но като затвориш "Мария Луиза" - ще задръстиш чудовищно "Хр. Ботев", ще изтласкаш колите в малките улички встрани, от което хората ще откачат... а и цялата тази Утопия ще отнеме ГОДИНИ ДА СЕ ПОСТРОИ (и МИЛИОНИ, КОИТО ДА СЕ ОТКРАДНАТ!) Те за един "Дондуков" и Графа провлачиха ремонта 2 години - САМО ЗА СМЯНА на настилката, та представете си какво ще е РЕМОНТ от Централна гара до Света Неделя... Изселване от центъра, масови протести, анатема на архитектурното бюро, оставка на кмета... И това е меко казано.
И кой точно ще ходи от гарата до НДК? То по тая логика, да направим пешеходна алея от София до Пловдив, пък да затворим Тракия. Пълен булшит.
Отделен въпрос, че господата архитектори, дето всичките се изживяват като хора на изкуството, просто не са компетентни да решават транспортни проблеми. За това си има транспортни инженери (повечето от които не се напинят да проектират къщи например).
По света транспортните потоци се моделират и прогнозират от повече от 80 години. В никоя нормална страна комуникационно решение за такъв важен транспортен възел не би било взето без модел, който да покаже какви ще са ефектите.
В дъжда ще поплуваш, в зимата ще се попребиваш в подлезите. Затова казвам, архитектите - на преквалификация като уйгурите в Синдзян. На тяхно място дори китайски архитекти да вземем, ще се справят по-добре
Много точно казано - "модерните урбанисти", особено на Запад, много флиртуват с идеите "зелено", "пешеходно", "велоалеи" и това звучи чудесно на хартия и в пипната 3D визуализация. Как обче ще се чусвстват хората от гъсто населения център, които спират на километри от жилищата си, бутат колички с деца или тътрят торби с покупки? А митичните вело и пешеходни алеи през зимата и в дъжда? Колко ефективни ще са като транспортно решение? Точно така, София е 2-милионен град, развил се без стратегическо планиране, претоварен с коли, с тесни улици и ПЪЛНА липса на буферни паркоместа... но подобни проблеми имат и Париж, Лондон, Ню Йорк, Мексико Сити, Чикаго (където съм живял). А там има и по-строги правила, и повече спазване на закона, и ПО-МАЛКО крадене при ремонти... Та... по-леко с футуристичните визии, г-да Архитекти, СПЕЧЕЛИЛИ КОНКУРСА.
Изградено беше по времето на построяване на сегашната сграда на Централна гара и според замисъла на авторите символизирала нещо от сорта "София - закрилница"... Ама ти щом питаш, по това време сигурно още си бил в проект... Без лоши чувства, разбира се!
"Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
През 2001 година работех в държавен финансов контрол и проверявах психо-диспансера, още тогава се говореше за естакада, която да направи пробив към 202-ра. Това с десния завой към ул. Хр. Ботев от Надежда е едно малко безумие, поне според мен, защото там е и спирката-остров на трамваите и реално двулентовия път няма да може да поеме трафика. Има и автобусна спирка 1328 "Пл. Централна гара", след която е зелена зона, но не се надявам да я премахнат, защото от там капят $$$$$ към центъра за градска мобилност. Ще се претовари трафика през Триъгълника посока Кауфланд, а горе на Скопие и Щросмаер сутрин около 8.25ч. е ад заради жп бариерата на ул. Кукуш и стават невероятни простотии.
В тая връзка "света" "София" с бухала в ръка е редно да се разкара от положението срещу новото народно събрание и там да се сложи статуя на хан Аспарух. Ако искате де, ако искате дръжте си и масонщината
То на Кукуш стават много простотии. Защо е изолирано от Надежда? Поне за пешеходци можеше да направят един прелез. Защо е оставено там да се циганизира? После как ще ги гонят тия хора?
Хубава рисунка, защо обаче вместо да убиват движението не изградат едно подземно ниво за автомобилния трафик, ниво над метрото ? Така от горе ще си е пешаходна зона, а отдолу ще си е бърза връзка почети от лъвов мост до надлез надежда... Отделно отново на приземно/подземно ниво може да се направи достъп до входовете на гарите и за таксита и прочие които доставят/вземат пристигащи и заминаващи.
Защо не направят една анкета, сред посетителите на "облагородения" Женски пазар, дали са доволни? Те всъщност станаха с 50% по-малко, пазар няма, има плодове и зеленчуци от борсата и нито един производител.
Около Централна жп и автогара трябва да има добра връзка със всички точки на София. Метрото ще ги покрие след 100 години. Сега, като настелат булеварда отпред с трева, си представи как стотици хора с куфари и чанти пресичат алейките на парка. Как ли някой ще седне да си разпъне одеялцето на тревата и ще полегне да си почива на чист въздух.
Напудрени с 3D (което после, в реалността, никога не изглежда така!) утопични идеи на полуидиоти... Размислете малко: "плавна туристическа пешеходна зона в паркова среда от Централна гара до НДК"?! Че дори да е перфектна алея - от Централна гара до НДК да ходиш пеша ще се препотиш три пъти... А в дъжда и през зимата? И най-голямата ИДИОТИЯ - "градът е на ХОРАТА, не на АВТОМОБИЛИТЕ"?! Ми то в автомобилите СЕ ВОЗЯТ ХОРА, БЕ ИДИОТ! Това не са два отделни, независими субекта! И караме коли, НЕ за да се возим ей така, за кеф в прекрасна София и да замърсяваме въздуха, а за да ХОДИМ НА РАБОТА (и да ви плащаме данъци), понеже метрото има две пикливи линии, които не покриват сигурно 75% от града.Да, районът около Централна гара винаги е бил гаден, но като затвориш "Мария Луиза" - ще задръстиш чудовищно "Хр. Ботев", ще изтласкаш колите в малките улички встрани, от което хората ще откачат... а и цялата тази Утопия ще отнеме ГОДИНИ ДА СЕ ПОСТРОИ (и МИЛИОНИ, КОИТО ДА СЕ ОТКРАДНАТ!) Те за един "Дондуков" и Графа провлачиха ремонта 2 години - САМО ЗА СМЯНА на настилката, та представете си какво ще е РЕМОНТ от Централна гара до Света Неделя... Изселване от центъра, масови протести, анатема на архитектурното бюро, оставка на кмета... И това е меко казано.
Хубава рисунка, защо обаче вместо да убиват движението не изградат едно подземно ниво за автомобилния трафик, ниво над метрото ? Така от горе ще си е пешаходна зона, а отдолу ще си е бърза връзка почети от лъвов мост до надлез надежда...Отделно отново на приземно/подземно ниво може да се направи достъп до входовете на гарите и за таксита и прочие които доставят/вземат пристигащи и заминаващи.
Така е, аз дори тичам (баскетбол), но като съм с кецчета и екип. Не искам с дрешки, тръгнал на работа или среща с клиент, да измина 5 км пеш... да не говорим, че в едни натоварен ден за ТОВА НЯМА ВРЕМЕ. Това е нереално.
До коментар [#85] от "von_seeckt":Така е, аз дори тичам (баскетбол), но като съм с кецчета и екип. Не искам с дрешки, тръгнал на работа или среща с клиент, да измина 5 км пеш... да не говорим, че в едни натоварен ден за ТОВА НЯМА ВРЕМЕ. Това е нереално.
Напълно реално е. Това лято слезнах пеша пт Гоце Делчев до МВР то Мария Луиза някъде за полови час. С такси щеше да е между 15 и 20 минути с оглед задръстванията.
Много хубаво, точно и логично формулирано! Архитектите се изживяват като творци, вихрят се в 3D, усвояват хонорара от конкурса и после... чао, оправяйте се.
До коментар [#62] от "ТНТ": До коментар [#75] от "Славейко":
"Друг парадох: затваряш трамвай, пускаш по същата линия метро. За по-евтино."
На съвременната икономика много и пречат евтините неща, като трамваите! Трябва да са скъпи и да създават повечко работни места. Това е като с камерите за превишена скорост. В един град можеш да сложиш 500 кутии и 10 камери, които да са всеки ден в различна кутия. Вместо това купиха 100 камери, които трябва да се охраняват от патрулна кола и двама катаджии.
Това лято? Един път в годината? Я тръгни да вършиш работа да видим дали можеш всеки ден да си пеша! Улиците не са само за активни, здрави хора бе, тъпан! Трябва да са удобни за всички.
На първо време да решат проблема с нелегалните емигранти около Лъвов мост и Женския пазар ! Вече района се нарича Малкия Багдад . Там си е по-безопасно да минаваш с кола , отколкото да рискуваш пеша , пък било то и по отремонтиран булевард !
Пешеходни зони, улици, зелени площи, велоалеи звучи много хубаво, и за електорат, и за властта с мащабни обществени поръчки. И се сетих за известната в цял свят Шан-з-Елизе в Париж, която все още не е пешеходна, и въпреки всичко е фантастична. Защото има много широки тротоари, а и като важна артерия за инфраструктурата на града продължава да функционира. Т.е. и едни хубави широки тротоари, при условия че никой не ги запушва с масички и столове може много да промени атмосферата, без да затормозва трафика.
Районът около Централна гара и бул. Мария Луиза нагоре към Лъвов мост и Св. Неделя отдавна има нужда от облагородяване и дори съживяване бих казал. Под "втора Витошка" се разбира място, обществена среда приятна за жителите и гостите на града да прекарват някакво свободно време...в разходка, пазаруване и далеч не е нужно там да намерят магазин на Шанел (който между другото не би паснал на Витошка а по-скоро на Съборна, Леге или Калоян) Такъв проек освен всичко друго би бил ключов и в посока развитието, и облагородяването на София в северна посока. Тая работа няма да е лесна, не толкова направата колкото опазването на направеното, но това е посоката и трябва да се започне от някъде.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Суджук Герберите
Рейтинг: 426 НеутралноСтроител - Артекс!
Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!deaf
Рейтинг: 2164 НеутралноПодкрепям проекта. Стига да не затапи автомобилният превоз.
EU defender
Рейтинг: 680 НеутралноТова не е никак лошо. Сега района е доста мизерен. В стария еврейски квартал също могат да се направят доста подобрения и спокойно може да се превърне в нещо като Капана в Пловдив.
The best way to predict the future is to invent it.Платон Фъшкиев
Рейтинг: 51 ЛюбопитноСигурен съм, че проекта е на новия кмет Бориславъ!
И те вечно ще горят в огъня на своя собствен ад и ще копнеят за смърт и унищожение.Но никога няма да се доберат до смъртта.В неговацчест ще пуснат и шпеков салам "Йорданка"!
hope
Рейтинг: 2502 НеутралноАх, тези визуализации с деца, играещи с кученца и хора насядали по тревата.
Любовта ще спаси света!!!През гарата специално минава 78, а по тази линия всички автобуси са стари с ауспуси с диаметър 15 см., бълващи кълба дим. Вместо двете коли, трябва да са нарисували по-реалистична картина, какво ни баламосват?
Mike Crazy
Рейтинг: 269 НеутралноБаш... некой от многобройните строителни гиганти на умнокрасифците ще да е - я "Лаборатор Гранд Строй", я "ИПИ* Билдинг Инкорпорейтид", я някоя друга мощна строителна структура, естаблишната от великите икономисти, бизнесмяни и най-кадърни и работливи грантаджии на тов. Костав и компания.
____________________________________________________________
* ИПИ - Институт за пазарна икономика"
Славейко
Рейтинг: 269 РазстроеноДа оправят малко фасадите по Мария Луиза, не да серат глупост след глупост !!!
hope
Рейтинг: 2502 НеутралноА Фандъкова унищожи половината централни търговски улици с тези банкови клонове и игрални зали, хипермаркети.
Любовта ще спаси света!!!Да нацвъка целия център с молове и хипермаркети, има още мегдан.
После, ще иска да харчи парите ни за "съживяване".
koliok5
Рейтинг: 377 НеутралноПредизборни лакърдии... Ако искаха да направят естакада на Сточна гара, трябваше пробива от там до Централна гара да е готов още, когато Баце изхвърли милиони за отчуждаване на имоти и... нищо... нищо, ама от сърце..
Като как точно бул. Ботев ще поеме трафика и на Мария Луиза, като реално е улица с едно платно в посока?
Включването на Мая Галева в надпреварата за изборите е колкото да осигури още един тъмен 4 годишен период за София под глупавия поглед на Фандупка и кохортата и от гробарски съветници...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Иво
Рейтинг: 3865 ЛюбопитноИзглежда добре, това място (около софийска Централна ЖП и АГ) определено има нужда от облагородяване.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Шопов
Рейтинг: 289 Неутрално"УМЕН" ,
когато КРАДЕШ ЧУЖДИ ИДЕИ ,
поне ЦИТИРАЙ НА КОГО СА::
"Старият еврейски квартал на София има потенциала да се превърне в арт сърцето на столицата. Това показва проучване, оценяващо икономическия профил и перспективите пред района. Мястото е няколко пъти по-голямо от средището на занаятчиите в Пловдив, известно като "Капана" и обединява творци от цялата страна."
14.10.2018 • от Йоана Миланова
ПРОВИНЦИЯТА никога няма да ИЗБЯГА от ВАС ! Every little helps
bobhunter
Рейтинг: 689 НеутралноИ колко казина и агенции за бързи, необезпечени кредити са проектирани там, на "Мария Луиза"? Американците имат един пустинен град на хазарта Лас Вегас, хазартът в България си има цяла държава, барабар със столицата! Кучетата си лаят, керванът си върви.
svetlio_rm
Рейтинг: 328 НеутралноКаквото искат да го правят, само да махнат миризливите катакомби, които посрещат всеки дошъл в града..
hope
Рейтинг: 2502 НеутралноГледам, че ремонтират Гара Подуене.
Любовта ще спаси света!!!Там кръстовището беше емблематично за София, разрешиха бензиностанция, не си спомням дали не беше Литекс, преди да стане Шел, и околността заприлича на околовръсното. Между бул. Ситняково и Чурковна, по Мадрид, имаше магазини, имаше хора по улицата, сега е пусто.
Освен "Мария Луиза" и "Христо Ботев" стана улица почти без никакъв човекопоток.
Това е политика на общинаат, да поддържаш града жив.
Представете си какво ще се случи с още 5 мола в центъра и десетина хипермаркета.
silverman
Рейтинг: 542 НеутралноПроекта е страхотен и може да промени изцяло негативния облик на района, който е в момента!
pariah
Рейтинг: 1043 НеутралноДай боже.
- A witty saying proves nothing. VoltaireПочти в идеалния център - мизерия.
Проектът е хубав и ще обърне тотално нещата, ако се случи.
А има потенциал - зоната е златна и развива най после града на север!
hope
Рейтинг: 2502 Неутрално-------------------
Те хубаво ще го облагородят, ще дадат някоя обществена поръчка за милиони на някоя тяхна фирма, обаче как "Мария Луиза" ще стане като Витошка?
Или просто ни залъгват, за да е по-тлъста сумата на ремонта.
Влакове използват пенсионери и социално слаби, там магазини на Шанел, няма да има.
Да не говорим колко струваше това бяло платнище пред гарата.
Любовта ще спаси света!!!
tacheaux
Рейтинг: 3981 НеутралноКазва се благоустрояване , а не облагородяване. Двете думи имат различно значение.
deaf
Рейтинг: 2164 НеутралноДо коментар [#19] от "hope":
9% от пътуващите българи ползват БДЖ. Знаеш ли колко се придвижват с автобуси? Само 4%. А и там до Централната гара е и автобусната гара.
Георги Драганов
Рейтинг: 217 НеутралноПрекрасна новина! Истински ме радва - аз говоря, че точно това трябва да стане от две години, тъй като това ще помогне за туризма в града ни и ще спаси прекрасния исторически център около Женския пазар от упадъка, в който е в момента.
https://voinaimir.info/2017/09/софия-пешеходна-мария-луиза
Kamenarski
Рейтинг: 356 НеутралноПроекта е добре замислен и изглежда добре, въпросът е какво ще стане на практика...
НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!M
Рейтинг: 217 НеутралноСъпругът на външната министърка се вихри тук с този проект :-)
historama
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар 6 от "Mike Crazy":
Разбирам, че герберастията е силно притеснена, че кранчетата й могат да пресъхнат.
Иво
Рейтинг: 3865 ЛюбопитноДо коментар [#20] от "tacheaux":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Окей, мерси за поправката.
Маршалов
Рейтинг: 479 НеутралноКакъв е този трикрил петохуйник, стърчащ от подлеза? Да не би милионче в сметките на веждито рашидов
мурзилкаКайзер Созе
Рейтинг: 8 ВеселоИнтересна пешеходна алея ще е Мария Луиза
Особено с уахабитите от съседните й пресечки, които ще наизлязат
historama
Рейтинг: 636 НеутралноВ това благоустрояване има една много хубава идея - разширяване на понятието "център" - вече от НДК до гарата. Не вярвам трамваите да изчезнат изцяло, но се очертава едно яко ограничаване на трафика в централната административна част на София. А може би е дошло време точно те (правителствените сгради) да бъдат преместени, а бившият партиен дом да приюти НИМ?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
parallelepiped
Рейтинг: 597 НеутралноПрекалено хубаво изглежда и звучи, за да се реализира наистина.
Може би след 50 години...
Маршалов
Рейтинг: 479 НеутралноПонеже сме много богата държава и можем да си позволим да прахосваме пари за такива неща. особено като си заплюем определен район и му правим генерални преустройства и ремонти на всеки няколко години. Изключая намерението за повече озеленяване, нищо от останалото не ми се струва полезно. Е, освен за тия, които ще спечелят пряко кеш от разходването на милионите.
мурзилкаclint_eastwood
Рейтинг: 779 НеутралноХубав проект, изпълнението - едва ли :)
Като епидемиолози по инфекциозни болести и учени в областта на общественото здраве имаме сериозни опасения относно вредното въздействие върху физическото и психическото здраве на населението, в резултат на преобладаващите политики наложени във връзка с COVID-19: https://gbdeclaration.org/great-barrington-declaration-bulgarian/spiegel
Рейтинг: 1816 Неутрално"Тогава трамваят постепенно ще загуби смисъл, тъй като отдолу върви вторият лъч на метрото и така ще се оформи плавна туристическа пешеходна зона в паркова среда от Централна гара до НДК."
Ето едно идиотско твърдение на хора, които най-вероятно не слизат от колите си и не пътуват нито с метро, нито с трамвай.
deaf
Рейтинг: 2164 НеутралноДо коментар [#29] от "historama":
Преместването на правителствените сгради - примерно някъде по протежение на "Цариградско шосе",ще струва много скъпо.
tsvetko_51
Рейтинг: 1684 НеутралноДействително тази част от града, която е почти в центъра се нуждае от промяна и проекта изглежда добре. Е, как ще се реализира е друг въпрос - но вижте какво направиха и продължават да правят около централната гара във Виена и не съм чул, големи жалби от хората в града.
kcq33617839
Рейтинг: 0 НеутралноЕ по велика простотия не може да се измисли.
Маршалов
Рейтинг: 479 НеутралноАбсолютно съм съгласен. При положение, че макар и твърде бавно, некадърно като изпълнение и скъпо, електронизирането на достъпа до администрантивните услуги е в крайният етап на изпълнение и вече много от услугите, човек може да си ги поръча през своето електронно устройство. Правителствените и общински служби и в момента си имат сгради и си работят. Всеки един допълнителен разход като желание да бъдат премествани е хвърляне на кеш в от бюджета в личните сметки на тези които имат изгода, като продадат на общината и държавата налична, или построят нова сграда. А какво ще стане с освободените ползувани досега сгради. Ще бъдат продадени(подарени) на държавни цени на хора близки до герп и дпс, да си направят от тях офис сгради, или молове? мурзилка
historama
Рейтинг: 636 НеутралноВероятно има и по-смислени проекти на кандидат-кметовете, но точно подобни грандиозни начинания радват гласоподавателя, и го карат да мечтае. От друга страна с подобни начинания може да бъде ангажирано и правителството, и съответно бюджетно финансиране за изпълнителите.
За разлика от други по-дребни начинания като рехабилитиране на инфраструктурата на това, което аз бих нарекъл "стара София" - страничните улици на централната част заедно с тротоарите, както и изграждане на многоетажни паркинги за приютяване не само на идващите автомобили, но и на живущите в централните райони, където гаражите просто ги няма. А подобни идеи със сигурност ще направят старата част много по-модерна и човешка, а и ще направи старите имоти много по-атрактивни.
historama
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#39] от "historama":
да добавя - за съжаление подобни идеи няма да могат да привлекат държавни субсидии и финансиране, и ще трябва да разчитат само на общински средства, и вероятно по тази причина не са много популярни.
samoedin
Рейтинг: 3074 НеутралноЦялата зона в района покрак канала на бул. Сливница от сточна гара ( че и преди това) до Лъвов мост, а и след него, се нуждае от пълно граодоустройтвено преразглеждане и изграждане като зелена зона, в която сегашните гъсти пушеци дим и изгорели газове се заменят с нещо приемливо за хората, които живеят и се движат в този район. Но този проект ми изглежда повече като предизборенм шум в полза на Фандъкова....
patrokalche
Рейтинг: 372 НеутралноКартинки всеки може да прави!
falcone
Рейтинг: 559 НеутралноТоест селско стъргало, без трамвай, с аквариуми-кафета преграждащи тротоарите, без велоалея и с дрисливи плочки.
penetrating
Рейтинг: 8163 НеутралноНяма лошо. А трафика пак няма да изчезне...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertPetleshev
Рейтинг: 2346 НеутралноДо коментар [#4] от "Платон Фъшкиев":
Бивш tww09306483.Тц...! Проектът е на мъжа на Екатерина Захариева. Ще заработи няколко милиона, за картинки и макети. Какво ще се получи, само Господ знае...! ;)
султана глаушева
Рейтинг: 322 НеутралноБраво! Ще стане много хубава дълга пешеходна зона! Градовете да са за хората, а не за бучащата и воняща ламарина!
Мърфи е оптимист!Petleshev
Рейтинг: 2346 НеутралноДо коментар [#6] от "Mike Crazy":
Бивш tww09306483.Карай...! Няма значение кой е строител. Важното е да има персонални асансьори и псалми за енергийна защита! :)))
Yadada
Рейтинг: 596 НеутралноВтората Витошка не беше ли графа? Нещо обаче като се сетим какво беше изпълнението, забравяме да броим?
БКП = БСП = СДС = ДПС = НДСВ = ГЕРБ = Мафия! The Revolution Will Not Be TelevisedPanda
Рейтинг: 217 НеутралноВизуализацията като цяло ми допада но докато се построи нещо ще има втори и дори трети вариант Та да не бързаме.
Всъщност не трябва да се повтаря грешката с "Витошка".
Затварянето и стана причина за изместването на транспортните потоци, до опустяването на центъра на града и днес хората по Ларгото, около ЦУМ и Халите са видимо по-малко от преди. Бул. "Кн. Мария Луиза" се маргинализира още повече. В миналото си беше търговска улица, сега районът е западнал много.
Има мода по пешеходните зони, много урбанисти залитат по тази мода, но все пак София не е Китен или Нова Загора, а милионен град, при който исторически са се оформили транспортни артерии, квартали, потоци на движение и трябва да се пипа много внимателно.
falcone
Рейтинг: 559 НеутралноСлес като се предвижда да има велоалеи и трамвай не е вярно че ще стане втора Витошка. витошка е съсипан "булевард".
Капабланка
Рейтинг: 632 НеутралноТака както строят и градят ГЕРБ, ще са нужни поне 50 години нещо от този проект да стане факт.А ако се случи, със сигурност ще е провал, като великите ремонти на Графа, Кристал и Дондуков!
Някой да не си помисли, че се е случило нещо различно, освен поредно предизборно обещание.Същото, като зеления ринг около София!
rdb41527334
Рейтинг: 274 НеутралноДневник според всички карти улицата се нарича Витоша а не витошКа
kapitan_laino
Рейтинг: 845 ВеселоПонеже Фандъкова се справи толкова добре с Графа, Витошка и Дондуков, нека й дадем ОЩЕ ЕДНА централна софийска улица да овършее.
kapitan_laino
Рейтинг: 845 НеутралноТо и за Графа имаше едни картинки за чудо и приказ и накрая - грозно, криво и прашясало.
kapitan_laino
Рейтинг: 845 НеутралноАко има нещо, което със сигурност ще бъде свършено е унищожаването на трамвайната линия. В това Фандъка е доказала ефективността си.
Oggie Petkov
Рейтинг: 530 НеутралноКаквото и както и да им построят, "софиянци" ще го осе*рат.
hope
Рейтинг: 2502 НеутралноИскат да постелат на строителите...... да облагородят района с обществени средства и после да наблъскат сградите една до друга.
Любовта ще спаси света!!!"Общината ще има 80-метрова сграда там
В трите квартала се предвижда застрояването да е много плътно – подготвяният план дава 80% застрояване и 20% озеленяване и то покривно. Разрешената височина се предлага да е до 80 м за общинска административна сграда, 45 м – за жилищна сграда и 23.5 м за концертната зала."
aralambi
Рейтинг: 583 НеутралноДобре изглежда проектът, но със сигурност няма да стане за един 4-годишен мандат. Но поне да започне, защото районът около гарате е много грозен.
Маршалов, този “трикрилен петохуйник” стърчи там от 1975, когато построиха новата Централна гара. Автор е Величко Минеков. Много тъпо беше тогава, че разрушиха старата гара, която повечето тука не помнят. Тя беше вляво от сегашната сграда на гарата, като гледаш към нея. Можеше да бъде запазена и преустроена в музей например.
http://stara-sofia.com/garata.html
Slick
Рейтинг: 426 НеутралноЦентърът да го затворят за автомобили на първо време
tamada
Рейтинг: 426 Неутрално"Тогава трамваят постепенно ще загуби смисъл, тъй като отдолу върви вторият лъч на метрото..."
И така ще прекъснат връзката с Графа, Дондуков, Тотлебен... Идиоти.
Нищо няма да направят. Мария-Луиза и сега е наситена с магазини, заведения и банки.
Това, за което си мълчат от общината е, че точно на Лъвов мост е границата между 3 районни управления на СДВР - 2-ро, 3-то и 5-то. В резултат цели 25 години не можаха да изгонят проститутките и джебчиите оттам, защото никое районно не искаше да поеме отговорност. А сега не могат да изгонят безработните имигранти.
Когато го "облагородят" пак ще бъде същото - границата между 3-то и 5-то РУ минава точно по Мария-Луиза.
Докато не приемат цялостна концепция за мизерията по райони, а не по булеварди нищо няма да се промени. За справка може да се види "Граф Игнатиев". Него ремонтираха, а по Паренсов, Шишман, Хан Крум и пр. си е все така грозно и разбито.
DS
Рейтинг: 536 НеутралноВ пешеходни зони ВЕЛОАЛЕИ нямат място..!!!!!
Велоалеята е пространство определено за сравнително бързо предвижване - блеещи пешеходци, деца и възрастни са опасни за себе си и за велосипедистите.... Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
ТНТ
Рейтинг: 594 ГневноВерно. Това се получава, когато столичани в повече /без извинение/ се опитват да решават проблеми на Столицата! Елементарен пример: по класическия маршрут на трамвай № 2 - кв. Орландовци-пл.Журналист, се движи незнайно защо трамвай № 18... Как си представят г-дата архитекти бул. Хр. Ботев да поеме трафика от Надежда към центъра? То преди да намалят броя на платната на надлез Надежда от три на две заради велоалея /поредно безумие, защото по тази велоалея я преминат дневно петдесетина велосипеда,я не!/ се получаваха задръствания, а сега тапата е грандиозна! И целия този трафик се влива в едничкото реално действащо платно на бул. Хр. Ботев!!! И какво следва на кръстовището с бул. Сливница?!
Друго. Централна ж.п. гара Е предимно пътнически транспортен възел. Тук освен няколко трамвайни линии /напоследък и метро/ има и две автогари за междуградски автобусен транспорт до цяла България и още нещо много важно - десетина автобусни линии, свързващи всички краища на Столицата с ж.п. гарата! Ерго, пешеходна зона пред ж.п. гарата е утопия! Г-да архитекти, вместо да предлагате красиви фантасмагории, напънете си мозъчните гънки за ефективно управление на този пътникопоток! Да де, и в комбинация с решения за автомобилния трафик задачката става бая сложна за хора, навикнали да направят няколко тегела по стъргалото...
И накрая - тези "комисии" към Общинския съвет и те ще да са съставени от други столичани в повече, които не са в състояние реално да обхванат и проумеят проблемите на Столицата и в частност на ж.п. гарата и предгаровия площад! И още един пример за тяхното управленско безумие: върху основно ремонтирано и обновено заедно с целия булевард Черни връх трамвайно трасе, да пуснеш върху релсите тролей... "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
Алф
Рейтинг: 1129 НеутралноХубави идеи, само да не строят 80-метрови сгради, нека Витоша не бъде закриване, та тя е емблематична за града.
Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.ilinko
Рейтинг: 763 ВеселоДо коментар [#5] от "hope":
То това е за 2122 година, така че се надяваме до тогава да са пенсионирали старите автобуси...
ikar_01
Рейтинг: 483 ВеселоДо коментар [#59] от "arcanum":
А на бабите и дядовците да раздават безплатни тротинетки, за да се придвижват.
Milko Stoyanov
Рейтинг: 485 ГневноНапудрени с 3D (което после, в реалността, никога не изглежда така!) утопични идеи на полуидиоти... Размислете малко: "плавна туристическа пешеходна зона в паркова среда от Централна гара до НДК"?! Че дори да е перфектна алея - от Централна гара до НДК да ходиш пеша ще се препотиш три пъти... А в дъжда и през зимата? И най-голямата ИДИОТИЯ - "градът е на ХОРАТА, не на АВТОМОБИЛИТЕ"?! Ми то в автомобилите СЕ ВОЗЯТ ХОРА, БЕ ИДИОТ! Това не са два отделни, независими субекта! И караме коли, НЕ за да се возим ей така, за кеф в прекрасна София и да замърсяваме въздуха, а за да ХОДИМ НА РАБОТА (и да ви плащаме данъци), понеже метрото има две пикливи линии, които не покриват сигурно 75% от града.
Да, районът около Централна гара винаги е бил гаден, но като затвориш "Мария Луиза" - ще задръстиш чудовищно "Хр. Ботев", ще изтласкаш колите в малките улички встрани, от което хората ще откачат... а и цялата тази Утопия ще отнеме ГОДИНИ ДА СЕ ПОСТРОИ (и МИЛИОНИ, КОИТО ДА СЕ ОТКРАДНАТ!) Те за един "Дондуков" и Графа провлачиха ремонта 2 години - САМО ЗА СМЯНА на настилката, та представете си какво ще е РЕМОНТ от Централна гара до Света Неделя... Изселване от центъра, масови протести, анатема на архитектурното бюро, оставка на кмета... И това е меко казано.
Mark
Рейтинг: 452 НеутралноМного хубаво, ама с темпа на развитие на кварталите и градоустройството в столична община, предвиждам че ще е готово за правнуците.
Ριζοσπάστης
Рейтинг: 790 НеутралноДо коментар [#52] от "rdb41527334":
И РаковскА е РаковскИ
Славейко
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#8] от "hope":
Архитектите са за бой. Не за бой, ами за гулаг!
Славейко
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#68] от "Ριζοσπάστης":
И Раковско да е, все е същото. На славянски език родовете се сменят бързо и лесно.
доктор Арнó Ебé
Рейтинг: 217 НеутралноИ кой точно ще ходи от гарата до НДК? То по тая логика, да направим пешеходна алея от София до Пловдив, пък да затворим Тракия. Пълен булшит.
Отделен въпрос, че господата архитектори, дето всичките се изживяват като хора на изкуството, просто не са компетентни да решават транспортни проблеми. За това си има транспортни инженери (повечето от които не се напинят да проектират къщи например).
По света транспортните потоци се моделират и прогнозират от повече от 80 години. В никоя нормална страна комуникационно решение за такъв важен транспортен възел не би било взето без модел, който да покаже какви ще са ефектите.
Славейко
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#66] от "Milko Stoyanov":
В дъжда ще поплуваш, в зимата ще се попребиваш в подлезите. Затова казвам, архитектите - на преквалификация като уйгурите в Синдзян. На тяхно място дори китайски архитекти да вземем, ще се справят по-добре
Славейко
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#71] от "ppj03316395":
ЧОЖДЕНЦИТЕ
Milko Stoyanov
Рейтинг: 485 ГневноДо коментар [#49] от "Panda":
Много точно казано - "модерните урбанисти", особено на Запад, много флиртуват с идеите "зелено", "пешеходно", "велоалеи" и това звучи чудесно на хартия и в пипната 3D визуализация. Как обче ще се чусвстват хората от гъсто населения център, които спират на километри от жилищата си, бутат колички с деца или тътрят торби с покупки? А митичните вело и пешеходни алеи през зимата и в дъжда? Колко ефективни ще са като транспортно решение? Точно така, София е 2-милионен град, развил се без стратегическо планиране, претоварен с коли, с тесни улици и ПЪЛНА липса на буферни паркоместа... но подобни проблеми имат и Париж, Лондон, Ню Йорк, Мексико Сити, Чикаго (където съм живял). А там има и по-строги правила, и повече спазване на закона, и ПО-МАЛКО крадене при ремонти... Та... по-леко с футуристичните визии, г-да Архитекти, СПЕЧЕЛИЛИ КОНКУРСА.
Славейко
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#62] от "ТНТ":
Затова пък в момента имаме единственото в света - споделено трасе на колоездачи, тротинетари, пешеходци, рейсове и тролеи - по Арсеналски
Друг парадох: затваряш трамвай, пускаш по същата линия метро. За по-евтино.
ТНТ
Рейтинг: 594 ВеселоТова е образец на социзкуството, момко.
https://www.sofialive.bg/media/library/May-2013/undergara1_1024.jpg
Изградено беше по времето на построяване на сегашната сграда на Централна гара и според замисъла на авторите символизирала нещо от сорта "София - закрилница"... Ама ти щом питаш, по това време сигурно още си бил в проект... Без лоши чувства, разбира се! "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
chasovnik
Рейтинг: 429 ВеселоПрез 2001 година работех в държавен финансов контрол и проверявах психо-диспансера, още тогава се говореше за естакада, която да направи пробив към 202-ра. Това с десния завой към ул. Хр. Ботев от Надежда е едно малко безумие, поне според мен, защото там е и спирката-остров на трамваите и реално двулентовия път няма да може да поеме трафика. Има и автобусна спирка 1328 "Пл. Централна гара", след която е зелена зона, но не се надявам да я премахнат, защото от там капят $$$$$ към центъра за градска мобилност. Ще се претовари трафика през Триъгълника посока Кауфланд, а горе на Скопие и Щросмаер сутрин около 8.25ч. е ад заради жп бариерата на ул. Кукуш и стават невероятни простотии.
Славейко
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#76] от "ТНТ":
В тая връзка "света" "София" с бухала в ръка е редно да се разкара от положението срещу новото народно събрание и там да се сложи статуя на хан Аспарух. Ако искате де, ако искате дръжте си и масонщината
Славейко
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#77] от "chasovnik":
То на Кукуш стават много простотии. Защо е изолирано от Надежда? Поне за пешеходци можеше да направят един прелез. Защо е оставено там да се циганизира? После как ще ги гонят тия хора?
Славейко
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#35] от "deaf":
Цариградско на три етажа да го направят, пак ще е задръстено!
Ако няма сграда за нещо - да върви в Разград. Това е бъдещето - вторичен административен център в СИ България. Стига всички се тъпкали в Катастрофия
Славейко
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#29] от "historama":
До коментар [#16] от "hope":
Няма да стане заради бежанците - българите изчезнаха от целия район.
Трябва да се изгонят арабите от Цар Симеон и изобщо от България
Славейко
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#29] от "historama":
До коментар [#3] от "EU defender":
А вижте същия квартал в Букурещ
https://bit.ly/35r6e31
svetlio_rm
Рейтинг: 328 НеутралноХубава рисунка, защо обаче вместо да убиват движението не изградат едно подземно ниво за автомобилния трафик, ниво над метрото ?
Така от горе ще си е пешаходна зона, а отдолу ще си е бърза връзка почети от лъвов мост до надлез надежда...
Отделно отново на приземно/подземно ниво може да се направи достъп до входовете на гарите и за таксита и прочие които доставят/вземат пристигащи и заминаващи.
hope
Рейтинг: 2502 НеутралноЗащо не направят една анкета, сред посетителите на "облагородения" Женски пазар, дали са доволни?
Любовта ще спаси света!!!Те всъщност станаха с 50% по-малко, пазар няма, има плодове и зеленчуци от борсата и нито един производител.
До коментар [#21] от "deaf":
Около Централна жп и автогара трябва да има добра връзка със всички точки на София. Метрото ще ги покрие след 100 години.
Сега, като настелат булеварда отпред с трева, си представи как стотици хора с куфари и чанти пресичат алейките на парка. Как ли някой ще седне да си разпъне одеялцето на тревата и ще полегне да си почива на чист въздух.
von_seeckt
Рейтинг: 238 НеутралноНяма лошо да се препотиш. Ходенето е здраве!
von_seeckt
Рейтинг: 238 НеутралноТочно движението трябва да се убие. Иначе в скоро време хората в тази клоака София ще се издушата в тази вмирисана миазма.
Milko Stoyanov
Рейтинг: 485 НеутралноДо коментар [#85] от "von_seeckt":
Така е, аз дори тичам (баскетбол), но като съм с кецчета и екип. Не искам с дрешки, тръгнал на работа или среща с клиент, да измина 5 км пеш... да не говорим, че в едни натоварен ден за ТОВА НЯМА ВРЕМЕ. Това е нереално.
von_seeckt
Рейтинг: 238 НеутралноНапълно реално е. Това лято слезнах пеша пт Гоце Делчев до МВР то Мария Луиза някъде за полови час. С такси щеше да е между 15 и 20 минути с оглед задръстванията.
Milko Stoyanov
Рейтинг: 485 НеутралноДо коментар [#62] от "ТНТ":
Много хубаво, точно и логично формулирано! Архитектите се изживяват като творци, вихрят се в 3D, усвояват хонорара от конкурса и после... чао, оправяйте се.
hope
Рейтинг: 2502 НеутралноА защо впрочем не ни информират колко ще струва проекта?
Любовта ще спаси света!!!Един вампир броди из Европа
Рейтинг: 2381 НеутралноСофия ще стане един голям Самоков.
Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)hope
Рейтинг: 2502 НеутралноДо коментар [#62] от "ТНТ":
Любовта ще спаси света!!!До коментар [#75] от "Славейко":
"Друг парадох: затваряш трамвай, пускаш по същата линия метро. За по-евтино."
На съвременната икономика много и пречат евтините неща, като трамваите!
Трябва да са скъпи и да създават повечко работни места.
Това е като с камерите за превишена скорост. В един град можеш да сложиш 500 кутии и 10 камери, които да са всеки ден в различна кутия. Вместо това купиха 100 камери, които трябва да се охраняват от патрулна кола и двама катаджии.
По този модел се движим.
ТНТ
Рейтинг: 594 ВеселоДо коментар [#52] от "rdb41527334":
"Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"До коментар [#68] от "Ριζοσπάστης":
В стария градски жаргон, запазил се докъм 70-те години на миналия век, имената на някои улици се произнасяха по този начин:
Раковски - Раковска
Витоша - Витошка
Пирот -Пиротска /понякога - Пироцка/, тя и сега е Пиротска
Алабин - Алабинска
ама това на "младите лъвове" и на столичани в повече няма как да е известно...
sbk
Рейтинг: 560 ВеселоДо коментар [#13] от "Шопов":
Идеята патентована ли е? Защото е толкова блестяща, та никой друг на този свят не може да се сети за подобна!
tamada
Рейтинг: 426 НеутралноТова лято? Един път в годината?
Я тръгни да вършиш работа да видим дали можеш всеки ден да си пеша!
Улиците не са само за активни, здрави хора бе, тъпан! Трябва да са удобни за всички.
Dankol
Рейтинг: 612 НеутралноНа първо време да решат проблема с нелегалните емигранти около Лъвов мост и Женския пазар ! Вече района се нарича Малкия Багдад . Там си е по-безопасно да минаваш с кола , отколкото да рискуваш пеша , пък било то и по отремонтиран булевард !
Кум Лисан
Рейтинг: 514 НеутралноВ този район няма много българи останали, аз съм работил там преди 15 години и беше като в Ирак.
Много хитърhistorama
Рейтинг: 636 НеутралноПешеходни зони, улици, зелени площи, велоалеи звучи много хубаво, и за електорат, и за властта с мащабни обществени поръчки.
И се сетих за известната в цял свят Шан-з-Елизе в Париж, която все още не е пешеходна, и въпреки всичко е фантастична. Защото има много широки тротоари, а и като важна артерия за инфраструктурата на града продължава да функционира. Т.е. и едни хубави широки тротоари, при условия че никой не ги запушва с масички и столове може много да промени атмосферата, без да затормозва трафика.
Evgeni Damianov
Рейтинг: 5 НеутралноБраво! Визуализациите са чудесни! Вярвам, че реализацията също ще е много добра!
06210311
Рейтинг: 282 НеутралноДо коментар [#19] от "hope":
Районът около Централна гара и бул. Мария Луиза нагоре към Лъвов мост и Св. Неделя отдавна има нужда от облагородяване и дори съживяване бих казал. Под "втора Витошка" се разбира място, обществена среда приятна за жителите и гостите на града да прекарват някакво свободно време...в разходка, пазаруване и далеч не е нужно там да намерят магазин на Шанел (който между другото не би паснал на Витошка а по-скоро на Съборна, Леге или Калоян) Такъв проек освен всичко друго би бил ключов и в посока развитието, и облагородяването на София в северна посока. Тая работа няма да е лесна, не толкова направата колкото опазването на направеното, но това е посоката и трябва да се започне от някъде.