Буферен паркинг работи от днес до метростанция в центъра

Входът на новия подземен паркинг е на бул. "Драган Цанков" срещу БНР. Е-табло показва колко свободни места има в момента

Входът на новия подземен паркинг е на бул. "Драган Цанков" срещу БНР. Е-табло показва колко свободни места има в момента



Буферен подземен паркинг за 193 коли отваря днес до метростанция "Национален стадион "Васил Левски". Той е изграден от Центъра за градска мобилност и е включен в услугата "Паркирай и пътувай".


Всеки водач, купил билет или с абонаментна карта за метро, които е чекирал в тази метростанция, ползва 2 часа безплатно паркиране и след това по 50 ст. за всеки следващ час. Условието е да се върне на същата метростанция след повече от един час. Целта е да не се хитрува с изгодните условия на услугата "Паркирай и пътувай". За останалите водачи, които паркират, но не ползват метрото, цената е 1 лев на час.


Новият паркинг е с работно време от 5.00 ч сутрин до 24.00 ч. В него могат да домуват автомобили, чиито водачи имат абонамент от 120 лева на месец. Ако някой инцидентно остави колата си в паркинга през нощта, ще плаща по 50 ст. на час.




В този буферен паркинг, който е на три нива, има обособено отделение за коли с газови уредби. При пожар автоматично ще се затварят врати, за да се локализира инцидентът, обясни Румяна Милова от ЦГМ. Монтирани са и четири зарядни станции за електромобили и хибриди.


Запитан от "Дневник" защо се нарича буферен, след като е в центъра, зам.-кметът по транспорта Дончо Барбалов обясни, че "дали ще го наричаме буферен или не – това е паркинг за 200 коли на ключово място в града".


В паркинга може да се влиза само от бул. "Драган Цанков", срещу БНР. Идващите коли от бул. "Евлоги Георгиев" нямат право на ляв завой и затова трябва да обърнат на кръговото кръстовище при Телевизионната кула и да се спуснат отново по бул. "Драган Цанков" до входа на паркинга.


ЦГМ е инвестирал 2.3 млн. лв. за доизграждане на съоръжението, което е готово груб строеж заедно с метростанцията от близо 10 години. Тогавашният му стопанин "Метрополитен" АД е чакал финансиране от Столичната община за довършването му, но то се забавя и паркингът е даден под наем на БНР. Националното радио влага 383 хиляди лева в него и го ползва известно време.


Столичният общински съвет възложи на ЦГМ да инвестира средства за окончателно довършване. След обществена поръчка, спечелена от "Калистратов груп" ООД, работата започна на 23 април и след 183 дни, както е по договор, паркингът е готов.


Предстои ЦГМ да изгради още три буферни подземни паркинга – пред Централна гара, на бул. "Сливница" при едноименната метростанция и наземен в кв. "Надежда". Последният ще може да се ползва и от живеещите в комплекса, тъй като е на голяма площ – 4 дка, обясни Милова.

Ключови думи към статията:

Коментари (41)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1485 Весело

    Време му беше, да е честит на ползващите го...

  2. 2 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1448 Весело

    Да видите този на Черни връх как се пълни до козирката откакто въведоха зелена зона в квартала :)

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  3. 3 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6909 Неутрално

    Честита придобивка

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  4. 4 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1569 Неутрално

    Тая метростанция се откри от Борисов - кмет и Станишев - премиер.
    Возиха се гордо в посока Младост -1. Сметайте колко години са това.
    След още 15 години може и още някой паркинг да е готов.

  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5745 Неутрално

    До коментар [#1] от "Дългия":


    До коментар [#2] от "nv":

    Шайката добре е намазала пицата И около този обект. То бива крадене ама толкотва вече е ПРЕКАЛЕНО !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1717 Неутрално

    Само да попитам.
    Билета за метрото Е ли и застраховка срещу наводнение, тъй като всички сме виждали колко добре се пълнят авто-подлезите при юнските дъждове и леките коли добре плуват.

  7. 7 Профил на osuald
    osuald
    Рейтинг: 309 Неутрално

    До същата метростанция има и два паркинга покрай стадион Васил Левски.
    Единият е разделен на две, част е към ЦГМ и е денонощен платен, другата част е срещу абонамент. Вторият паркинг до скоро беше зелена зона, но от два дена вече и него го затвориха заради някакъв абонамент.
    И като се замислиш, че цялото това пространство можеше просто да е отворен паркинг за тези, които ползват метрото....но уви

  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5745 Неутрално

    з да питам - другарят калистратов завърши ли Западния парк ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5745 Неутрално

    До коментар [#7] от "osuald":

    Шайката така разбира усвояването на европарите за метрото и прилежащата му инфраструктура.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на WC1
    WC1
    Рейтинг: 564 Неутрално

    Буферен паркитг в центъра???? Изобщо не е буферен, а си е в ЦЕНТЪРА!

    ATX
  11. 11 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 3009 Неутрално

    11 години по-късно...!! Но, проблемът е, че дневно в София се регистрират по 300 коли...

  12. 12 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1485 Весело

    Щеше да е супер да се изгради един паркинг в/около София за 1 млн. автомобила... и автомобилите да си седяха на него...

  13. 13 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 464 Неутрално

    До същата метростанция има и два паркинга покрай стадион Васил Левски.Единият е разделен на две, част е към ЦГМ и е денонощен платен, другата част е срещу абонамент. Вторият паркинг до скоро беше зелена зона, но от два дена вече и него го затвориха заради някакъв абонамент.И като се замислиш, че цялото това пространство можеше просто да е отворен паркинг за тези, които ползват метрото....но уви
    —цитат от коментар 7 на osuald



    И да набиеш по Евлоги Георгиев още 700-800 автомобила... Ти сериозно ли? Как си го представяш в час пик?

  14. 14 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5745 Неутрално

    До коментар [#11] от "arcanum":

    И ТРЕТО откриване.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  15. 15 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    з да питам - другарят калистратов завърши ли Западния парк ???
    —цитат от коментар 8 на КМЕТ В СЯНКА


    Там е другарят Галчев.

  16. 16 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5745 Неутрално

    До коментар [#15] от "kapitan_laino":

    Така е .
    Обърках го с парк Възраждане.
    И там си оставиха ръките другарите на СО.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  17. 17 Профил на senedra
    senedra
    Рейтинг: 306 Весело

    Толкова са крали, че на паркинга на Интер Ескпо Център не са им останали пари за боя и са означили зоните с тебешир!

  18. 18 Профил на osuald
    osuald
    Рейтинг: 309 Неутрално

    До коментар [#13] от "borkar":

    Тези коли къде са според теб през деня?
    КОментирам ,че това пространство можеше много по- добре да се използва .
    Нормалното е през деня да бъде цялото зелена зона и вечер да се свободно за паркиране.
    И казано честно, инвестицията за боята щеше да е по- малко от сегашната за подземния паркинг.
    Иначе тези автомобили, за които питаш сега са по околните улици ,но живущите там да ли успяват да се приберат нормално

  19. 19 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2474 Неутрално

    До коментар [#11] от "arcanum":

    Обаче нито един от кандидат-кметовете не се решава да обещае повишение на данък МПС за да ограничим таралясниците. И само Фандъкова има някаква идея по темата - да продължи да разширява зелената зона което е ултра-смислено.

  20. 20 Профил на mrslv
    mrslv
    Рейтинг: 276 Неутрално

    Може би има нужда от уточнение. Не съм убеден в това, което ще напиша но все пак...
    Този паркинг е ДОВЪРШЕН с пари на центъра за градска мобилност. Доколкото си спомням е изграден с пари по европрограми но в документите не бяха заложили пари за довършване. Може и да греша.

  21. 21 Профил на mrslv
    mrslv
    Рейтинг: 276 Неутрално

    До коментар [#20] от "mrslv":

    Статията може би потвърждава моите думи но започва с това, че е ИЗГРАДЕН от ...
    По-нататък са написали подробностите

  22. 22 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 3140 Неутрално

    а за останалите 1000000 кога

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  23. 23 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2474 Неутрално

    До коментар [#22] от "GMO VACCINES CHEMICALS":

    Когато да готови да си купят паркомясто на пазарна цена. Убеден съм че тогава ще се появи и предлагане.

  24. 24 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 3140 Неутрално

    До коментар [#23] от "m17":

    Голем мозък, да не работиш в общината...
    Личното място за паркиране е едно на ръка, но колите не са, за да си ги държиш в къщи, от време на време хората ги карат и искат да паркират някъде другаде :)

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  25. 25 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2205 Неутрално

    До коментар [#19] от "m17":

    Напротив, поне за Борис Бонев съм сигурен че една от основните му идеи е по-замърсяващите коли да плащат много повече а друга негова е драстично да се улесни процедурата по идентифициране и премахване на недвижещите се автомобили от улиците и паркингите пред блоковете.

  26. 26 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 464 Неутрално

    До коментар [#18] от "osuald":
    Как са по околните улици, като е Зелена зона?

  27. 27 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2474 Неутрално

    До коментар [#25] от "Ashiata Shiemash":

    Не мисля че ще има голям ефект и съдя от колите около моя блок в Красно Село. На практика има само един автомобил извън движение, всички други 100+ таралясници са в движение и редовно си го ползват. Просто са много щото са евтини - един съсед има 3 таралясника на средна цена 1500лв - за него, за жена му и един джип за вилата. И си ги ползва. Мярката е драстично вдигане на годишния данък на стари (и евтини) автомобили - сега е 50лв, трябва да стане 500лв. И зелена зона в пределите на цели град. Но понеже ще стане революция, тия мерки ще се въвеждат по малко в следващите 20 години.

  28. 28 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2474 Неутрално

    До коментар [#24] от "GMO VACCINES CHEMICALS":

    Айде да вдигнем данъците на старите автомобили и да видим колко желаещи да си карата таралясниците има.

  29. 29 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 3140 Неутрално

    До коментар [#28] от "m17":

    Аз освен това даже бих подкрепил да се забрани внос и регистрация на автомобили над 12 години, а регистрираните над 17 години да се спират от движение, с някакво скъпо изключение за колекционери...

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  30. 30 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 464 Неутрално

    До коментар [#27] от "m17":

    Не само данъка, но и платеното паркиране е на смешна цена!

  31. 31 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2205 Неутрално

    До коментар [#27] от "m17":

    Съгласен съм че такава мярка трябва да има, но не знам това доколо зависи от кмета а за герб такова решение е непопулярно щото ги е шубе да не си засегнат електората. Иначе може и драстично да се вдига данъка ако регистрираш втора кола. Ние сме в тоталния абсурд по незаъмрсяващите коли често да плащат повече.
    За зелената зона в целия град не мога да се съглася. Зоните са само начин общината да цоца без да прави абсолютно нищо, не решават проблема с многото коли. Ако колите не са в една част на София те ще са в друга и пак ще е задръстено само дето освен че все още ще си е задръстено, няма да можеш да ползваш автомобил ами ще ти стои пред блока. Да се прави зелена зона в целия град е все едно да забраниш да има коли в града. Проблема с паркирането трябва да се реши с подходящата инфраструктура и с ограничаване на хората имащи по няколко коли а не със събиране на още пари от хората, а те продължават да дават разрешителни за строеж дори на абсолютно претъпкани места като Борово вместо да почнат да строят изцяло нови квартали в северната част на София и после цъкат със зони щото места за паркиране няма. Нали се сещаш че в Борово и твоя район Красно Село дори да има зелена зона пак няма да имаш винаги място за паркиране, щото няма как паркингите и улиците да поемат всичките коли на живущите.

  32. 32 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2205 Неутрално

    До коментар [#30] от "borkar":

    Колко трябва да е платеното паркиране според теб? Аз бих казал че билетче от 1.60 е на смешно висока цена, мен с колата ми излиза по евтино да се движа отколкото ако давам за такива билетчета, да не говорим ако не съм сам в колата.

  33. 33 Профил на osuald
    osuald
    Рейтинг: 309 Неутрално

    До коментар [#26] от "borkar":
    Какво не разбираш? Зелената зона я има и сега, но си е въпрос на късмет да паркираш нормално ако живееш в този район.
    А пространството около стадиона може да се ползва перфектно като зелена зона.
    Въпросът е че сега малка част (1/4) от него е такава , и през вечерта е двойно по-скъпо да си оставиш там колата, но строим нов паркинг за хиляди лева, за тази логика говорим

  34. 34 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2474 Неутрално

    До коментар [#31] от "Ashiata Shiemash":

    Разберете че автомобила е ЛУКС, не е право. Няма как с бюрократични ограничения да ограничите броя автомобили, само и единствено цената на притежание и употреба може да е ефективен ограничител. И това не съм го измислил аз разбира се, така е по цял свят - високи данъци, скъпо паркиране са мерките.

  35. 35 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2474 Неутрално

    До коментар [#31] от "Ashiata Shiemash":

    Кмета от ГЕРБ е ясен, проблема е че нито един от т.н. деснити кандидати не го предлага. Спасителя ми говори някакви смешки за някакви двуетажни сглобяеми паркинги по улиците, архитекта дори това не обещава. И нито един от двамата не споменава дигане на данъци и разширяване на зоните. Единствено Фандъкова и то при предишното разширяване казваше че това ще продължи но сега преди изборите тактично пропуска да го напомни.

  36. 36 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2474 Неутрално

    До коментар [#32] от "Ashiata Shiemash":

    Ето това е проблема - колата е евтина. И докато е така, няма вариант да имаме спокойни улици и достатъчно паркоместа.

  37. 37 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2205 Неутрално

    До коментар [#34] от "m17":

    Не е така, проблема е че София се разраства в сегашните си граници а спококйно може да се разраства на север и да не се стига до такива задръствания. Но за управниците на този град очевидно е по лесно не да се справят с презастрояването и последващото задръстване от трафик и т.н. ами просто да вдигат цената на паркирането, такова решение е абсурдно, докога ще върши работа? Ние не сме Бангладеш, България не е гъсто населена държава, че да не можем да си позволим разширяване на града. Още повече че колата е нужда а не лукс, на много места стигането с градски транспорт е в пъти по-бавно, да не говорим за стигането до места извън София, има населени места в България до които не стига обществен транспорт.

  38. 38 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2205 Неутрално

    До коментар [#35] от "m17":


    Защо паркинги на етажи да са "смешки" след като ги има приложени вече в други градове. Стига с това разширение на зоните, целия град като ти го направят зона ще искаш ли да платищаш 15 лв за престой като отидеш на гости на приятел в съседния квартал? В идеалния център да има някакво платено паркиране е ОК, да речем че там няма опция за паркоместа, но да правиш зони в кварталите само щото си дал разрешение за презастрояване е абсурдно, лапнал си вече парите от инвеститора, сега дайте да почнем да лапаме и от другите хора щото заради инвеститора хората и съответно автомобилите са се увеличили. И зона да ти направят пак няма да имаш място за паркиране в Красно Село щото съседа ти с трите коли и той ще си плати годишен абонамент за зоната и всички останали, само дето общината ще събира едни пари без да си е мръднала пръста. На практика това би било поредното увеличение на данъка. За какво се плащат данъци за колите тогава?

  39. 39 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2205 Неутрално

    До коментар [#36] от "m17":

    Не, колата не ми е излязла евтина, щото преди години я купих нова, но мен кола ми трябва (особено за пътувания извън София) и така или иначе я имам вече. Това което е евтино е бензина, той е на световна пазарна цена, и цената на горивото не предопределя такава цена на градския транспорт. Нормално е всеки който вече има кола да си направи сметката че цената на изразходваното гориво ще му е по-ниска от тази на билетчетата. По твоята логика общината трябва да вдигне и цената на горивото, за да е по скъпо и неудобно да ползваш автомобил, това са много погрешни мерки и се тръгва в тотално погрешна посока. Вместо да говорим за подобрение на инфраструктурата и за справяне с презастрояването ние се чудим как да събираме повече пари от хората и да правим употребата на автомобил невъзможна и неудобна, не е това смисъла. С по-високите данъци съм напълно съгласен, аз съм и за много по-висок от първия данък за втори автомобил на твое име, но не съм съгласен с тия зони и платени паркирания които нищо не решават, щото броя на автомобилите продължава да расте и целия град да го направят зона пак няма да има достатъчно места за всички автомобили.

  40. 40 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2474 Неутрално

    До коментар [#38] от "Ashiata Shiemash":

    Напротив, като е платено паркирането,моя съсед с трите коли моментално ще се освободи от единия таралясник щото не може да си го позволи. Същото ще направят и много други хора.. Разберете че няма магически решения на проблема с много автомобили и единственото работещо решения измислено на този свят е балансиране на възможностите (физическия брой места по улици и паркинги) със желания чрез цената. И никакви други решения няма да свършат работа - нито многоетажни паркинги, нито северен квартал, нито бюрократични мерки ще помогнат.

  41. 41 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2205 Неутрално

    До коментар [#40] от "m17":

    Мога да ти предложа просто да преброиш колко са апартаментите в твоя блок, сложи само по една кола на апартамент и после преброй колко са местата за паркиране пред блока ти и виж дали излиза сметката.
    Другото ми предложение е да се разходиш с стрийт вю на гугъл ърт из някой идентичен като население западноевропейски град и да видиш има ли някъде такова наблъскване на високоетажно строителство някъде и съответно толкова много хора на толкова малко пространство.
    Каквито и цени да сложат за паркиране няма да променят факта че местата за паркиране и в кварталите и в центъра са недостатъчни дори и да се редуцират съществено колите в София.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK