Подземни води забавят пускането на третия лъч на метрото

Строителните работи по метростанциите на новото трасе не спират и в момента.

© Надежда Чипева

Строителните работи по метростанциите на новото трасе не спират и в момента.



Пускането на третия лъч на метрото ще се забави поне с два месеца заради избили подземни води по време на строителството. "Много подземни води, такава геология досега не сме имали! Вода изби при строителството на станциите на Орлов мост, при НДК беше ужасно, при "Попа" - също. Въобще навсякъде", обясни днес за "Дневник" инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" АД.


За забавянето съобщи "Капитал", като посочи, че се очаква строителството по осемте метростанции – при Военна академия, НДК, "Попа", Орлов мост, театър "София" и при бул. "Вл. Вазов", да приключи на 5 декември вместо в началото на октомври, както обещаваше кметът Йорданка Фандъкова през август в медиите.


Кметът Йорданка Фандъкова и инж. Стоян Братоев инспектираха заедно трасето на третия метродиаметър в началото на септември.

© Надежда Чипева

Кметът Йорданка Фандъкова и инж. Стоян Братоев инспектираха заедно трасето на третия метродиаметър в началото на септември.




Тунелопробивната машина е стигнала с 4 месеца закъснение до метростанцията при Военна академия поради принудителни спирания за заздравяване на почвите. По план строителството в тези участъци трябваше да приключи през септември. Изпълнителите на проекта от "Джи Пи груп" и "Трейс груп холд" са посочили в договорите си, че ще го завършат за 35 месеца, считано от декември 2015 г.


Причината за 4-месечното закъснение на "къртицата" в този участък е в избилите обилни подземни води. Трасето на третия лъч минава на няколко места в близост до Перловската река. Наложило се е да се изграждат общо 2800 колони, които да укрепят почвите и да се ограничи достъпът на водата до трасето.


"На станцията при НДК ни беше особено трудно, защото 5-6 месеца се борихме с водата. Направиха се сондажи, които да отнемат налягането на водата, за да може да влезе машината. На "Попа" също имаше много подземни води и се направи дренаж, за да се заздрави основата под дънната плоча на станцията, преди да мине машината", обясни инж. Братоев пред "Капитал".


27 февруари 2019 г. "Къртицата" стига до метростанцията при театър "София".

© Надежда Чипева, Капитал

27 февруари 2019 г. "Къртицата" стига до метростанцията при театър "София".


Предстоят тестове на автоматиката


Изпитанията на автоматизираните системи на производителя на метровлаковете - "Сименс", включват синхронизирането на перонните автоматизирани врати, монтирани на станциите. Те са прозрачни прегради, които отделят трасето на метрото от перона, и ще предпазват гражданите от инциденти. При спиране на метровлака вратите му трябва да съвпаднат точно с перонните врати на преградите.


"За първи път се прилага толкова сложна автоматика и всеки обект е различен и затова не можем твърдо да кажем кога ще е готово", обяснява инж. Братоев. По договора със "Сименс" тестовете трябва да са 6 месеца, но никой не може да каже колко дълго ще продължат, защото сроковете имат различна начална дата за всеки обект. "За първия участък срокът е от май, а за другите обекти – от лятото", казва Братоев пред "Капитал". И посочва, че изпитанията на две от станциите вече са приключили, а следващите три ще са готови в следващите няколко месеца.


Подземни води забавят пускането на третия лъч на метрото

© Надежда Чипева


Кога ще бъде пуснат първият участък


Първият участък – от станция "Красно село" до театър "София", който трябваше да бъде пуснат до края на годината според кмета Фандъкова, най-вероятно ще заработи през февруари 2020 г. "До края на ноември ще приключат строителните работи и ще заработи преди началото на пролетта", заяви за "Дневник" инж. Братоев. Той добави, че все пак ще се търсят начини и за пускане по-рано на този участък.


Третият и четвъртият етап на трасето ще се строят до 2025 г.


Вторият етап на новия метродиаметър включва 3.8 км трасе от ул. "Житница" през кв. "Овча купел" до Околовръстния път. По договор той трябва да е готов през март 2020 г., тъй като строителството му започна през юли 2017 г. и срокът за изпълнението е 32 месеца. Стойността му е 101.9 милиона евро, от които 68.5 милиона са осигурени по ОП "Транспорт". Според предишни изявления на Фандъкова и инж. Братоев вторият етап ще е готов "в първата половина на 2020 г.".


За третия етап, който е с три метростанции – от кръстовището на бул. "Вл. Вазов" и ул. "П. Хитов" до жк "Левски Г", до края на годината ще бъде обявена обществената поръчка за изпълнители.


За четвъртия етап – отклонението от третия метролъч при Военна академия в посока кв. "Гео Милев", кв. "Слатина", зала "Арена Армеец" и бул. "Цариградско шосе", търгът ще бъде пуснат през първото тримесечие на 2020 г. Строителството на тези два етапа ще започне след 2021 г. при осигурено финансиране от новия програмен период на ЕК и се очаква да са готови за експлоатация през 2025 г.

Коментари (92)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1398 Неутрално

    Да не строят метро под Сена бе ???

  2. 2 Профил на Петя
    Петя
    Рейтинг: 2433 Неутрално

    Кога ли Водата ще пробие и ще измете Циганската баронеса...

  3. 3 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2348 Неутрално

    Пълни в бутилки Горна Баня бе

  4. 4 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1775 Неутрално

    Интересно как геологията не е изненадала строителите под Босфора. А и в Истанбул не видях надземни работи за станцията на Истиклял. Тук обратно - 5-6 години строежи на Попа и на Витошка и Патриарха.

  5. 5 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1692 Неутрално

    Важното е да се работи качествено.
    Два месеца не са болка за умиране.
    Иначе маяма щеше да го построи за една седмица вероятно...

  6. 6 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1474 Гневно

    Когато японците започнаха 2-рата линия/при Софиянски/ пак имаше станции под НДК, пак под Перловец за Стадион В.Левски и Университета, но приключиха в срок и новият кмет Боко, барабар с премиерина Станишев гордо се возеха към Младост.
    Сега, при тая суша "Изпълнителите на проекта от "Джи Пи груп" и "Трейс груп холд" са посочили в договорите си, че ще го завършат за 35 месеца, считано от декември 2015 г.".
    Коте значи, че вече над година близките до властта се борят с кишата, сушата и световния заговор срещу клета майка България и Му провалят метрото.

  7. 7 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 901 Неутрално

    Абе нали метрото беше готово, трябвало само да се направят тестовете на влаковете.

  8. 8 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1683 Неутрално

    Има просто решение – в тази зона пътниците ще се прекачват на гондоли!
    Действа успокояващо а е и атрактивно – подземна Венеция!

  9. 9 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2112 Неутрално

    След изборно може всичко, защо не казаха преди това.

  10. 10 Профил на roosty
    roosty
    Рейтинг: 1058 Неутрално

    По-добре да е качествено всичко и да се забави пускането, отколкото да е недогледано и да стане някой гаф.

  11. 11 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3315 Весело

    С канута ще е по-лесно. Как ги изненада геологията ? Каза ,,БАУ"?

  12. 12 Профил на germina
    germina
    Рейтинг: 666 Неутрално
  13. 13 Профил на Няма Фандък за лиляви и червени комунисти
    Няма Фандък за лиляви и червени комунисти
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    Кога ли Водата ще пробие и ще измете Циганската баронеса...
    —цитат от коментар 2 на Петя


    Когато станеш циганска баронеса, друарке.

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  15. 15 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1917 Неутрално

    Малей, като чуем Джи-пи.... Лошото, че е под земята и не се вижда. Това метро ще ни излиза златно по-нататък

  16. 16 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 877 Неутрално

    До коментар [#10] от "roosty":

    А не е ли най-добре да е хем качествено, хем навреме?

  17. 17 Профил на iceto_
    iceto_
    Рейтинг: 527 Неутрално

    Абе нали метрото беше готово, трябвало само да се направят тестовете на влаковете.
    —цитат от коментар 7 на Panda


    това беше преди изборите, минаха и вече почва да се разбира реално колко ще се проточи.
    Все едно август не са знаели, че са назад с графика.

  18. 18 Профил на Котаранц
    Котаранц
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Пак ще трябва да се разчита на Бойко Борисов да заповяда на подземните води да спрат да текат!
    Явно Фандъкова не и е толкова силна думата...

    Черен хайвер за черна лъскава козина!
  19. 19 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 873 Неутрално

    така е като бързате да окрадете парите и копате едно към гьотере без качествено проучване , сигур и цената уж случайно двойно ше излезе заради "ВОДИТЕ" , е па немате късмет баре малце да поизтървете властта ,ВИЕ ТОГАВА ШЕ ВИДИТЕ .............

  20. 20 Профил на nevver
    nevver
    Рейтинг: 245 Неутрално

    Шегата настрана, дано да са изградени според изискванията и са безопасни.
    Вода, течове и електричество, дано всичко е наред!

  21. 21 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4497 Любопитно

    Попа!? Така ли ще наречете метростанцията до паметника на патриарх Евтимий!?

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  22. 22 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10900 Неутрално

    Май няКой се учи на наш гръб и му плащаме за това :)
    Иначе, метрото е най-доброто и смислено харчене на парите на ЕС.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  23. 23 Профил на enterfornone
    enterfornone
    Рейтинг: 671 Неутрално

    Трябваше да се обслужат нашите си строители и резултатите от качествената им работа не закъсняват.
    Само пускането на метрото закъснява

  24. 24 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3315 Любопитно

    До коментар [#14] от "Няма Фандък за лиляви и червени комунисти":

    Ти да не си от ГеПи груп ,та се засягаш лично?

  25. 25 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2061 Неутрално

    "Неочаквани" подводни реки? Само не ни казавайте че даже никой не е проучил през какво дълбаят? Макар че не бих се учудил.

  26. 26 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2252 Неутрално

    Костов е виновен!

    Обичам да грухтя и плюскам.
  27. 27 Профил на pantarea
    pantarea
    Рейтинг: 474 Любопитно

    Питам се: как 57 километтовият тунел (две тръби като нашите по 57 км и със същия тип “картица”) швейцарците построиха с година по-рано от срока, а метрото на Амстердам е под каналите без нашите проблеми.

  28. 28 Профил на farhi
    farhi
    Рейтинг: 568 Неутрално

    Възмутително! Има подпочвени води! И камъни! Я пални жипката, слез долу с нея да видиш.Тез серсеми ТЕ лъжат!

  29. 29 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 1061 Неутрално

    "при "Попа" - също. Въобще навсякъде", обясни днес за "Дневник" инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" АД."

    Оставка! Патриарх Евтимий не ти е попа!

  30. 30 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5998 Неутрално

    Смешен плач на гробарските усвоители на пари за пред балъите. Геологията на София е известна и ПОДРОБНО описана още от времето на Инж. Иван Иванов !!!
    Четете и сравнявайте с циганската королева.
    https://bg.wikipedia.org/wiki/Иван_Иванов_ (кмет)

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  31. 31 Профил на farhi
    farhi
    Рейтинг: 568 Неутрално

    Питам се: как 57 километтовият тунел (две тръби като нашите по 57 км и със същия тип “картица”) швейцарците построиха с година по-рано от срока, а метрото на Амстердам е под каналите без нашите проблеми.
    —цитат от коментар 27 на pantarea


    Ами и Баце минава под перловската река, мигар разните им канали в Амстердам са по-важни...

  32. 32 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2746 Неутрално

    До коментар [#4] от "spiegel":

    Визирате тунела бод Босфора който закъсня с 10 (словом: ДЕСЕТ) години спрямо прогнозите ?

  33. 33 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5998 Неутрално

    Метрото под Темза е копано на ръка ПРЕДИ повече от 100 години !!!
    https://bg.wikipedia.org/wiki/Лондонски_метрополитен

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  34. 34 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5998 Неутрално

    До коментар [#32] от "m17":

    Тунелът под Темза е от 1865 година Владов !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  35. 35 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2746 Неутрално

    До коментар [#27] от "pantarea":

    Няма проблеми, ако ги вземем тях и плащаме по техните тарифи няма проблем, ще стане и за половината време. Ама като трябва да стане най-евтиното метро в цяла Европа, понеже България била най-бедната държава в Европа, ще има компромиси - примерно забавяне. Само се надявам че са го направили добре че да не стане мизерия като на много станции в Париж - отвсякъде капе и смърди на канал.

  36. 36 Профил на Bob
    Bob
    Рейтинг: 416 Весело

    Пущай подводници вместо мотриси тогава.
    Откъде се земА тая вОда бе даеб@, досега немаше... само тия от Позитано са оставИли крановете отворени, да саботират метрото!

    Юрданка е радос, ама Гешаф е мега радос !
  37. 37 Профил на knighttemplar
    knighttemplar
    Рейтинг: 472 Весело

    Където има европейска пара и хоп! Джи Пи и Трейс. Деба крадливите кунки!

  38. 38 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2746 Неутрално

    До коментар [#34] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Метрото е пуснато 1865'та, тунелът е по ранен, от 1843'та, копан е 17 години с изобретената от сър Марк Брюнел машина. И това какво общо има със забавянето на нашето метро ?

  39. 39 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 1810 Весело

    Казваш, подпочвени води...
    Градската десница..., аз ги видех! Гадове!

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  40. 40 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1500 Неутрално

    Е преди два месеца бяха готови и само едни тестове оставаше да се направят. Малко ги стиковайте нещата. Както изпитанията така и подземните води не пречеха всичко отгоре да е готово вече. А то изкопи на Военна академия, на театър София, Патрирха, стадион Раковски

  41. 41 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1616 Неутрално

    А кога се пуска корабоплаване по Перловската река? Ба си и чудото. Сегашната станция при НДК явно е на малък подземен остров. Как ли по времето преди боце се прокопа центъра барабар с минералния извор?

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  42. 42 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1616 Неутрално

    А некои искат тия да проектират, построят и поддържат тунел над 10 км на Струма. Инстинкт за самосъхранение нямате ли?

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  43. 43 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2746 Неутрално

    До коментар [#40] от "falkoneti":

    А с какво ангажират кметството всякакви вестникарски клюки, лъжи и инсинуации. Излиза някаква менте, генерира фалшиви новини и после реве "забавяне на метрото". Има си публичен договор, има си табелки на всяка станция - там пише ноември 2020. Ако стане по-рано, чудесно, ако стане по-късно и няма причини ще има неустойки.

  44. 44 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2746 Неутрално

    До коментар [#37] от "knighttemplar":

    Ами като не идва рицаря-тамплиер да ни го построи бързо, евтино и качествено ще се наложи да го строи една от 4-5 те големи строителни компании в държавата.

  45. 45 Профил на Илиана
    Илиана
    Рейтинг: 973 Разстроено

    Абе пишман маѝстори,
    турците прокопаха тунела ЕВРАЗИЯ под Босфора и гък не казаха,
    вие от едни подпочвени води се уплашихте!!!
    А парите ги УСВОИХТЕ без остатък, нали!?!?

  46. 46 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1595 Любопитно

    Като го слушам Братоев, оставам с впечатлението, че се строи международна космическа станция. Вода имало, сложна автоматика имало... В Париж и Лондон са копали тунели на ръка под Сена и Темза, преди повече от 100 години. В Копенхаген метрото също минава под канали и е автоматично - с прегради на станциите и без машинист, не е някакво чудо невиждано.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  47. 47 Профил на ivankristov
    ivankristov
    Рейтинг: 26 Неутрално

    Как ли са прокопали метрото в Будапеща и Лондон под Дунав и Темза преди 120г.? А дали Фандъкова не е знаела за подпочвените води в центъра на София при подписването на договорите за строителството или пък има нещо друго, като ала Банов съм?

  48. 48 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1181 Весело

    И като избие тая вода в някоя ветростанция ще стане мазало. Важното е ленти да се режат.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  49. 49 Профил на Тиква загубена
    Тиква загубена
    Рейтинг: 2316 Неутрално

    Путин е виновен! 😂😂😂😂😂

    Приживе на всички в устата ви срах, серете и вие на гроба ми без страх, че мъртвец от гроба не може да се вдигне, серящия гъз с хуй да достигне!
  50. 50 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2442 Неутрално

    Когато има подземни води се прави така нареченото "тампониране". Около бъдещият тунел се пробива сноп сондажи и през тях в скалата се нагнетява гъст глинест разтвор /евентуално с добавки/, така че да се "запечати" притока. Не съм чувал да са прилагали такава технология нашите метро строители, явно реагират чак когато им опре яйцето до з...ка.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  51. 51 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2442 Неутрално

    А дали Фандъкова не е знаела за подпочвените води в центъра на София
    —цитат от коментар 47 на ivankristov

    Това пък е пълен идиотизъм, тя да не е Слънце да огрее навсякъде? Или "хидроинженер" като Доган от всичко да разбира.

    Има си експерти, те са отговорни за технологичните подробности. Смеете се на Баце, че за всичко казва "Аз направих, Аз построих..." но същото искате от Фандъкова. Плюене да става... жалки Маноловчета.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  52. 52 Профил на Citizen
    Citizen
    Рейтинг: 463 Неутрално

    Нова уйдурма с подпочвени води в опит да се разклати исполина от Банкя. Кой пусна тези води?

  53. 53 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1496 Любопитно

    Лелееее, ми като почнат да падат надземните води след две седмици?? Какво ще правим?

  54. 54 Профил на datigo
    datigo
    Рейтинг: 379 Неутрално

    Гарантирано от крадците на България ГРОБ и сие. Джи пи Ми пи груб на тези собствениците и управителите трябва да бъдат също разстреляни заедно със семействата им..

  55. 55 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1493 Весело

    До коментар [#40] от "falkoneti": А с какво ангажират кметството всякакви вестникарски клюки, лъжи и инсинуации. Излиза някаква менте, генерира фалшиви новини и после реве "забавяне на метрото". Има си публичен договор, има си табелки на всяка станция - там пише ноември 2020. Ако стане по-рано, чудесно, ако стане по-късно и няма причини ще има неустойки.
    —цитат от коментар 43 на m17


    Мдаммммммм, надземен ГЕРБ-плъхоидиот коментира подземни води....
    Класика!

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  56. 56 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2746 Неутрално

    До коментар [#50] от "Fred":

    Дали път причината не е заради цената на въпросното тампониране и изпилване на бюджета за да може да се почнат и станциите в Овча Купол. И после и кръстовището на две нива в красно село и разширяване на житница и още едно милион и едно желания.

  57. 57 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2561 Неутрално

    Някои от пишещите очевидно през живота си само клавиатура са пипали и не знаят, че при такива сложни строежи възникват и непредвидени обстоятелства. Както и при всяка работа. Важното е да се направи качествено.

  58. 58 Профил на Tuta Nota
    Tuta Nota
    Рейтинг: 441 Любопитно

    С парите от тези проекти ГП груп какъв хубав хотел спретнаха на мястото на кино Сердика. А и навреме ще тръгне хотела, за разлика от другите им проекти. Чудя се Фандъка дали ще среже и лентата там?

    Life is Sunshine, Lollipops And Rainbows!!!
  59. 59 Профил на krf54523578
    krf54523578
    Рейтинг: 1335 Неутрално

    Аааа - видяхте ли, че некои другари бяха прави като искаха София да стане Венеция на Балканите. Помните ли какво яко копане на канали имаше ? На Павлово щеше да има пристанище.

  60. 60 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5998 Неутрално

    До коментар [#38] от "m17":

    Нещо за кесони чувал ли си? Общото е водата гробарче !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  61. 61 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4317 Неутрално

    По - добре е да стане качествено, макар и по - бавно, отколкото да се пусне в срок и после да трябва да се отремонтира по спешност !

  62. 62 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5998 Неутрално

    До коментар [#57] от "stedim":

    Ти лопата поне хващал ли си някога и какво си построил ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  63. 63 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5998 Неутрално

    АЛООО, ФАНДЪКОВА СЪМ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  64. 64 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5998 Неутрално

    До коментар [#58] от "Tuta Nota":

    бойко ще реже там.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  65. 65 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5998 Неутрално

    До коментар [#61] от "samoedin":

    Ти гарантираш ли качеството с имот и тиква ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  66. 66 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 805 Весело

    До коментар [#63] от "КМЕТ В СЯНКА":


    АЛООО, ФАНДЪКОВА СЪМ !!!
    —цитат от коментар 63 на КМЕТ В СЯНКА


    Кммете, яко си "изтрещел"! От поредната победа ли е, що ли!?

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  67. 67 Профил на IrjiDudek
    IrjiDudek
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Преди старта на строителството японците казаха, че е абсурдно линията да минава през попа поради подземна река която дори си има и име и количеството подпочвени води. Възможно е но на огромна цена. Те отказаха!

  68. 68 Профил на Tuta Nota
    Tuta Nota
    Рейтинг: 441 Весело

    До коментар [#64] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Абе така си го представях и аз. Златев строи, Боку реже ленти, Фандъка одобрява. Народа плаща и по избори блее. А Златев и Боку целите в бяло. На другите избори пак ДБ ще е виновна и всички десни ще са комунисти. Според "Чоку и Боку" Мая е синя, а сините са червени. А той е в бяло...Обърках се.

    Life is Sunshine, Lollipops And Rainbows!!!
  69. 69 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1623 Неутрално

    До коментар [#51] от "Fred":

    ++++ за Маноловчета...

    Русия- проказата на планетата Земя.
  70. 70 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1867 Весело

    Да не бързат да откриват нищо
    и без това Сенчестата кметица спечели нов мандат
    Пък и нали всичко се правило предизборно, за какво да го пускат преди края на 2021

  71. 71 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5998 Весело

    До коментар [#70] от "001":

    Нещо по темата имаш ли или само милиционерски хейт ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  72. 72 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1493 Весело

    Важното е да се направи качествено.
    —цитат от коментар 57 на stedim


    Дали умникът-качественик би могъл да посочи забавен и оскъпен обект на ГЕРБ, който, макар и забавено-оскъпен, е завършен качествено? Как въпросният експерт би коментирал качеството на Графа? Този Граф, който бе изпълнен в скандално дълъг срок, на скандално висока цена!
    Какво е качеството там?
    Хайде, експерте, пробвай се пак да дрънкаш за качество!

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  73. 73 Профил на Кум Лисан
    Кум Лисан
    Рейтинг: 668 Неутрално

    Да си бяхте избрали Галевата като искате по-бързо. КУКУрнелия е жадна за усвояване.

    Много хитър
  74. 74 Профил на gaq09398612
    gaq09398612
    Рейтинг: 71 Неутрално
  75. 75 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1504 Любопитно

    Добре, че е метрото, че Фандъкова да се хвали нещо, че иначе ще я забравим женицата...
    Предизборно обясняваше, че ако не изберат нея, София щяла да потъне в хаос, защото кандидатстването за проектите щяло да се забави....не знам откъде и идват наум такива глупости....

  76. 76 Профил на Mia san Bayern
    Mia san Bayern
    Рейтинг: 2933 Неутрално

    И на какво се дьлжи това наводнение?или каква е причината.

    DANKE JUPP,DANKE BAYERN!
  77. 77 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1623 Неутрално

    Попа!? Така ли ще наречете метростанцията до паметника на патриарх Евтимий!?
    —цитат от коментар 21 на Иво


    "Попа" и "Коня" винаги са ме дразнели много.

  78. 78 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1784 Неутрално

    Да не строят метро под Сена бе ???
    —цитат от коментар 1 на 442


    Метрото в Стокхолм е изцяло под морското равнище.

  79. 79 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3487 Неутрално

    Смехотворни и несериозни са обясненията за забавянето. Да бяха измислили нещо друго по-правдоподобно.

  80. 80 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 691 Неутрално

    Ехе, ГеПи Груп нали Бойко лично ги изхвърли от всички държавни поръчки.

    Пък те тихо и кротко си строели метрото.

  81. 81
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  82. 82 Профил на stanishev
    stanishev
    Рейтинг: 370 Неутрално

    Важното е да се работи качествено.Два месеца не са болка за умиране.Иначе маяма щеше да го построи за една седмица вероятно...
    —цитат от коментар 5 на НеКой


    Да, качествено - ама това "Джи Пи Груп" като изпълнител не се връзва много с тази дума. Те насраха Графа, какво ли ще е с метрото.

  83. 83 Профил на stanishev
    stanishev
    Рейтинг: 370 Неутрално

    Преди старта на строителството японците казаха, че е абсурдно линията да минава през попа поради подземна река която дори си има и име и количеството подпочвени води. Възможно е но на огромна цена. Те отказаха!
    —цитат от коментар 67 на IrjiDudek


    Много Ви бива в измислянето на фантасмагории :)

  84. 84 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 924 Неутрално

    Когато има подземни води се прави така нареченото "тампониране". Около бъдещият тунел се пробива сноп сондажи и през тях в скалата се нагнетява гъст глинест разтвор /евентуално с добавки/, така че да се "запечати" притока. Не съм чувал да са прилагали такава технология нашите метро строители, явно реагират чак когато им опре яйцето до з...ка.
    —цитат от коментар 50 на Fred


    Без да омаловажавам "постиженията" на циганската баронеса и Гепи груп, технологията, която описвате, очевидно не е подходяща за тунел, който се копае под урбанизирана територия.

  85. 85
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  86. 86 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 913 Неутрално

    До коментар [#5] от "НеКой":

    разсеяно забравяш, че "сложната геология" е корупционна класика в точенето на пари при иначе подписани договори за фиксирана сума. Някой има да захлебва след изборите за пазаруването на гласове май :) :) :)

  87. 87 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 2040 Неутрално

    До коментар [#57] от "stedim":

    Прав си, но когато пред един определен изпълнител постоянно изникват непредвидени обстоятебства и в резултът се строи дълго и некачествено, това навежда на определени мисли.

    Eddie lives... somewhere in time!
  88. 88 Профил на v.surovina
    v.surovina
    Рейтинг: 463 Неутрално

    Джи Пи груп да трябва да се грижи за безопасност на строеж - това звучи меко казано притеснително. Те едни плочки не могат да подредят по повърхността на улица, какво да кажем да осигурят едни тунели да не се срутват заради подземни води...този път дано Фандъкова наистина упражни някакъв контрол, че досега беше грозно, но отсега може да е опасно.

  89. 89 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 2040 Неутрално

    ...този път дано Фандъкова наистина упражни някакъв контрол...
    —цитат от коментар 88 на v.surovina


    Не се надявай, това и е последния мандат, след ако ще и потоп...

    Eddie lives... somewhere in time!
  90. 90 Профил на yoceto
    yoceto
    Рейтинг: 249 Неутрално

    До коментар [#6] от "Лелка":

    Що лъжеш бе? Строителството на втория лъч започва на 14 декември 2008ма! Какъв Софиянски какви пет лева!!

  91. 91 Профил на alray
    alray
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Даааа, минаха изборите и изведнъж изскочиха подземните води. Верно снощи валя дъжд, ама чак толкова :) Иначе преди няколко седмици напъваха да отварят (не че да е било предизборно) линията предсрочно. Преди да ги посекат от Сименс , че мотрисите трябва да се тестват преди да се пуснах (някой не е прочел договорите). И съвсем пак без да е предизборно решиха 3 дена преди изборите да "отворят метростанциите за посетители" - като в музей :)

  92. 92 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2042 Разстроено

    Абе другаде, не разбрахте ли най-после, че джипитруп и трескавите не могат да работят. Неквалифицирани са, неопитни са в строителството. Стават само за крадене през обществени поръчки. То герп и фандъка именно за това им дават поръчките на тях. Най-вероятно си делят под масата кеша .

    мурзилка




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK