
© Надежда Чипева
Строителните работи по метростанциите на новото трасе не спират и в момента.
Пускането на третия лъч на метрото ще се забави поне с два месеца заради избили подземни води по време на строителството. "Много подземни води, такава геология досега не сме имали! Вода изби при строителството на станциите на Орлов мост, при НДК беше ужасно, при "Попа" - също. Въобще навсякъде", обясни днес за "Дневник" инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" АД.
За забавянето съобщи "Капитал", като посочи, че се очаква строителството по осемте метростанции – при Военна академия, НДК, "Попа", Орлов мост, театър "София" и при бул. "Вл. Вазов", да приключи на 5 декември вместо в началото на октомври, както обещаваше кметът Йорданка Фандъкова през август в медиите.
© Надежда Чипева Кметът Йорданка Фандъкова и инж. Стоян Братоев инспектираха заедно трасето на третия метродиаметър в началото на септември.
Тунелопробивната машина е стигнала с 4 месеца закъснение до метростанцията при Военна академия поради принудителни спирания за заздравяване на почвите. По план строителството в тези участъци трябваше да приключи през септември. Изпълнителите на проекта от "Джи Пи груп" и "Трейс груп холд" са посочили в договорите си, че ще го завършат за 35 месеца, считано от декември 2015 г.
Причината за 4-месечното закъснение на "къртицата" в този участък е в избилите обилни подземни води. Трасето на третия лъч минава на няколко места в близост до Перловската река. Наложило се е да се изграждат общо 2800 колони, които да укрепят почвите и да се ограничи достъпът на водата до трасето.
"На станцията при НДК ни беше особено трудно, защото 5-6 месеца се борихме с водата. Направиха се сондажи, които да отнемат налягането на водата, за да може да влезе машината. На "Попа" също имаше много подземни води и се направи дренаж, за да се заздрави основата под дънната плоча на станцията, преди да мине машината", обясни инж. Братоев пред "Капитал".
© Надежда Чипева, Капитал 27 февруари 2019 г. "Къртицата" стига до метростанцията при театър "София".
Предстоят тестове на автоматиката
Изпитанията на автоматизираните системи на производителя на метровлаковете - "Сименс", включват синхронизирането на перонните автоматизирани врати, монтирани на станциите. Те са прозрачни прегради, които отделят трасето на метрото от перона, и ще предпазват гражданите от инциденти. При спиране на метровлака вратите му трябва да съвпаднат точно с перонните врати на преградите.
"За първи път се прилага толкова сложна автоматика и всеки обект е различен и затова не можем твърдо да кажем кога ще е готово", обяснява инж. Братоев. По договора със "Сименс" тестовете трябва да са 6 месеца, но никой не може да каже колко дълго ще продължат, защото сроковете имат различна начална дата за всеки обект. "За първия участък срокът е от май, а за другите обекти – от лятото", казва Братоев пред "Капитал". И посочва, че изпитанията на две от станциите вече са приключили, а следващите три ще са готови в следващите няколко месеца.
© Надежда Чипева
Кога ще бъде пуснат първият участък
Първият участък – от станция "Красно село" до театър "София", който трябваше да бъде пуснат до края на годината според кмета Фандъкова, най-вероятно ще заработи през февруари 2020 г. "До края на ноември ще приключат строителните работи и ще заработи преди началото на пролетта", заяви за "Дневник" инж. Братоев. Той добави, че все пак ще се търсят начини и за пускане по-рано на този участък.
Третият и четвъртият етап на трасето ще се строят до 2025 г.
Вторият етап на новия метродиаметър включва 3.8 км трасе от ул. "Житница" през кв. "Овча купел" до Околовръстния път. По договор той трябва да е готов през март 2020 г., тъй като строителството му започна през юли 2017 г. и срокът за изпълнението е 32 месеца. Стойността му е 101.9 милиона евро, от които 68.5 милиона са осигурени по ОП "Транспорт". Според предишни изявления на Фандъкова и инж. Братоев вторият етап ще е готов "в първата половина на 2020 г.".
За третия етап, който е с три метростанции – от кръстовището на бул. "Вл. Вазов" и ул. "П. Хитов" до жк "Левски Г", до края на годината ще бъде обявена обществената поръчка за изпълнители.
За четвъртия етап – отклонението от третия метролъч при Военна академия в посока кв. "Гео Милев", кв. "Слатина", зала "Арена Армеец" и бул. "Цариградско шосе", търгът ще бъде пуснат през първото тримесечие на 2020 г. Строителството на тези два етапа ще започне след 2021 г. при осигурено финансиране от новия програмен период на ЕК и се очаква да са готови за експлоатация през 2025 г.
442
Рейтинг: 1329 НеутралноДа не строят метро под Сена бе ???
Бланш
Рейтинг: 5103 НеутралноКога ли Водата ще пробие и ще измете Циганската баронеса...
blondofil
Рейтинг: 3306 НеутралноПълни в бутилки Горна Баня бе
spiegel
Рейтинг: 1994 НеутралноИнтересно как геологията не е изненадала строителите под Босфора. А и в Истанбул не видях надземни работи за станцията на Истиклял. Тук обратно - 5-6 години строежи на Попа и на Витошка и Патриарха.
НеКой
Рейтинг: 1324 НеутралноВажното е да се работи качествено.
Два месеца не са болка за умиране.
Иначе маяма щеше да го построи за една седмица вероятно...
Лелка
Рейтинг: 1244 ГневноКогато японците започнаха 2-рата линия/при Софиянски/ пак имаше станции под НДК, пак под Перловец за Стадион В.Левски и Университета, но приключиха в срок и новият кмет Боко, барабар с премиерина Станишев гордо се возеха към Младост.
Сега, при тая суша "Изпълнителите на проекта от "Джи Пи груп" и "Трейс груп холд" са посочили в договорите си, че ще го завършат за 35 месеца, считано от декември 2015 г.".
Коте значи, че вече над година близките до властта се борят с кишата, сушата и световния заговор срещу клета майка България и Му провалят метрото.
Panda
Рейтинг: 262 НеутралноАбе нали метрото беше готово, трябвало само да се направят тестовете на влаковете.
Alexander97
Рейтинг: 3141 НеутралноИма просто решение – в тази зона пътниците ще се прекачват на гондоли!
Действа успокояващо а е и атрактивно – подземна Венеция!
tsvetko_51
Рейтинг: 1963 НеутралноСлед изборно може всичко, защо не казаха преди това.
roosty
Рейтинг: 359 НеутралноПо-добре да е качествено всичко и да се забави пускането, отколкото да е недогледано и да стане някой гаф.
hodounski
Рейтинг: 3164 ВеселоС канута ще е по-лесно. Как ги изненада геологията ? Каза ,,БАУ"?
germina
Рейтинг: 652 НеутралноКакто дойде.
Дневник пропагандна газета
Рейтинг: 338 НеутралноКогато станеш циганска баронеса, друарке.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Хи-хи
Рейтинг: 1488 НеутралноМалей, като чуем Джи-пи.... Лошото, че е под земята и не се вижда. Това метро ще ни излиза златно по-нататък
Калник
Рейтинг: 743 НеутралноДо коментар [#10] от "roosty":
А не е ли най-добре да е хем качествено, хем навреме?
iceto_
Рейтинг: 298 Неутралнотова беше преди изборите, минаха и вече почва да се разбира реално колко ще се проточи.
Все едно август не са знаели, че са назад с графика.
Котаранц
Рейтинг: 289 НеутралноПак ще трябва да се разчита на Бойко Борисов да заповяда на подземните води да спрат да текат!
Черен хайвер за черна лъскава козина!Явно Фандъкова не и е толкова силна думата...
reply
Рейтинг: 780 Неутралнотака е като бързате да окрадете парите и копате едно към гьотере без качествено проучване , сигур и цената уж случайно двойно ше излезе заради "ВОДИТЕ" , е па немате късмет баре малце да поизтървете властта ,ВИЕ ТОГАВА ШЕ ВИДИТЕ .............
nevver
Рейтинг: 233 НеутралноШегата настрана, дано да са изградени според изискванията и са безопасни.
Вода, течове и електричество, дано всичко е наред!
Иво
Рейтинг: 4911 ЛюбопитноПопа!? Така ли ще наречете метростанцията до паметника на патриарх Евтимий!?
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36penetrating
Рейтинг: 6034 НеутралноМай няКой се учи на наш гръб и му плащаме за това :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertИначе, метрото е най-доброто и смислено харчене на парите на ЕС.
enterfornone
Рейтинг: 672 НеутралноТрябваше да се обслужат нашите си строители и резултатите от качествената им работа не закъсняват.
Само пускането на метрото закъснява
hodounski
Рейтинг: 3164 ЛюбопитноДо коментар [#14] от "Няма Фандък за лиляви и червени комунисти":
Ти да не си от ГеПи груп ,та се засягаш лично?
Таралеж
Рейтинг: 2809 Неутрално"Неочаквани" подводни реки? Само не ни казавайте че даже никой не е проучил през какво дълбаят? Макар че не бих се учудил.
Свинчуга
Рейтинг: 1775 НеутралноКостов е виновен!
Обичам да грухтя и плюскам.pantarea
Рейтинг: 488 ЛюбопитноПитам се: как 57 километтовият тунел (две тръби като нашите по 57 км и със същия тип “картица”) швейцарците построиха с година по-рано от срока, а метрото на Амстердам е под каналите без нашите проблеми.
БУДЖАК
Рейтинг: 296 НеутралноВъзмутително! Има подпочвени води! И камъни! Я пални жипката, слез долу с нея да видиш.Тез серсеми ТЕ лъжат!
rincewind
Рейтинг: 1110 Неутрално"при "Попа" - също. Въобще навсякъде", обясни днес за "Дневник" инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" АД."
Оставка! Патриарх Евтимий не ти е попа!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4927 НеутралноСмешен плач на гробарските усвоители на пари за пред балъите. Геологията на София е известна и ПОДРОБНО описана още от времето на Инж. Иван Иванов !!!
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Четете и сравнявайте с циганската королева.
https://bg.wikipedia.org/wiki/Иван_Иванов_ (кмет)
БУДЖАК
Рейтинг: 296 НеутралноАми и Баце минава под перловската река, мигар разните им канали в Амстердам са по-важни...
m17
Рейтинг: 2635 НеутралноДо коментар [#4] от "spiegel":
Визирате тунела бод Босфора който закъсня с 10 (словом: ДЕСЕТ) години спрямо прогнозите ?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4927 НеутралноМетрото под Темза е копано на ръка ПРЕДИ повече от 100 години !!!
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!https://bg.wikipedia.org/wiki/Лондонски_метрополитен
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4927 НеутралноДо коментар [#32] от "m17":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Тунелът под Темза е от 1865 година Владов !!!
m17
Рейтинг: 2635 НеутралноДо коментар [#27] от "pantarea":
Няма проблеми, ако ги вземем тях и плащаме по техните тарифи няма проблем, ще стане и за половината време. Ама като трябва да стане най-евтиното метро в цяла Европа, понеже България била най-бедната държава в Европа, ще има компромиси - примерно забавяне. Само се надявам че са го направили добре че да не стане мизерия като на много станции в Париж - отвсякъде капе и смърди на канал.
Bob
Рейтинг: 10 ВеселоПущай подводници вместо мотриси тогава.
ТiКвАТа Ке ПаДНе, 2020Откъде се земА тая вОда бе даеб@, досега немаше... само тия от Позитано са оставИли крановете отворени, да саботират метрото!
knighttemplar
Рейтинг: 458 ВеселоКъдето има европейска пара и хоп! Джи Пи и Трейс. Деба крадливите кунки!
m17
Рейтинг: 2635 НеутралноДо коментар [#34] от "КМЕТ В СЯНКА":
Метрото е пуснато 1865'та, тунелът е по ранен, от 1843'та, копан е 17 години с изобретената от сър Марк Брюнел машина. И това какво общо има със забавянето на нашето метро ?
Kamenarski
Рейтинг: 447 ВеселоКазваш, подпочвени води...
НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!Градската десница..., аз ги видех! Гадове!
falkoneti
Рейтинг: 1170 НеутралноЕ преди два месеца бяха готови и само едни тестове оставаше да се направят. Малко ги стиковайте нещата. Както изпитанията така и подземните води не пречеха всичко отгоре да е готово вече. А то изкопи на Военна академия, на театър София, Патрирха, стадион Раковски
Цецо
Рейтинг: 1509 НеутралноА кога се пуска корабоплаване по Перловската река? Ба си и чудото. Сегашната станция при НДК явно е на малък подземен остров. Как ли по времето преди боце се прокопа центъра барабар с минералния извор?
Covid live matter. Stop the genocide.Цецо
Рейтинг: 1509 НеутралноА некои искат тия да проектират, построят и поддържат тунел над 10 км на Струма. Инстинкт за самосъхранение нямате ли?
Covid live matter. Stop the genocide.m17
Рейтинг: 2635 НеутралноДо коментар [#40] от "falkoneti":
А с какво ангажират кметството всякакви вестникарски клюки, лъжи и инсинуации. Излиза някаква менте, генерира фалшиви новини и после реве "забавяне на метрото". Има си публичен договор, има си табелки на всяка станция - там пише ноември 2020. Ако стане по-рано, чудесно, ако стане по-късно и няма причини ще има неустойки.
m17
Рейтинг: 2635 НеутралноДо коментар [#37] от "knighttemplar":
Ами като не идва рицаря-тамплиер да ни го построи бързо, евтино и качествено ще се наложи да го строи една от 4-5 те големи строителни компании в държавата.
Илиана
Рейтинг: 289 РазстроеноАбе пишман маѝстори,
турците прокопаха тунела ЕВРАЗИЯ под Босфора и гък не казаха,
вие от едни подпочвени води се уплашихте!!!
А парите ги УСВОИХТЕ без остатък, нали!?!?
Хриси
Рейтинг: 2275 ЛюбопитноКато го слушам Братоев, оставам с впечатлението, че се строи международна космическа станция. Вода имало, сложна автоматика имало... В Париж и Лондон са копали тунели на ръка под Сена и Темза, преди повече от 100 години. В Копенхаген метрото също минава под канали и е автоматично - с прегради на станциите и без машинист, не е някакво чудо невиждано.
Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from thisivankristov
Рейтинг: 8 НеутралноКак ли са прокопали метрото в Будапеща и Лондон под Дунав и Темза преди 120г.? А дали Фандъкова не е знаела за подпочвените води в центъра на София при подписването на договорите за строителството или пък има нещо друго, като ала Банов съм?
Darcas
Рейтинг: 1212 ВеселоИ като избие тая вода в някоя ветростанция ще стане мазало. Важното е ленти да се режат.
Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинажТиква загубена
Рейтинг: 0 НеутралноПутин е виновен! 😂😂😂😂😂
Приживе на всички в устата ви срах, серете и вие на гроба ми без страх, че мъртвец от гроба не може да се вдигне, серящия гъз с хуй да достигне!Fred
Рейтинг: 1431 НеутралноКогато има подземни води се прави така нареченото "тампониране". Около бъдещият тунел се пробива сноп сондажи и през тях в скалата се нагнетява гъст глинест разтвор /евентуално с добавки/, така че да се "запечати" притока. Не съм чувал да са прилагали такава технология нашите метро строители, явно реагират чак когато им опре яйцето до з...ка.
Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.Fred
Рейтинг: 1431 НеутралноТова пък е пълен идиотизъм, тя да не е Слънце да огрее навсякъде? Или "хидроинженер" като Доган от всичко да разбира.
Има си експерти, те са отговорни за технологичните подробности. Смеете се на Баце, че за всичко казва "Аз направих, Аз построих..." но същото искате от Фандъкова. Плюене да става... жалки Маноловчета.
Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
Citizen
Рейтинг: 289 НеутралноНова уйдурма с подпочвени води в опит да се разклати исполина от Банкя. Кой пусна тези води?
ju.li
Рейтинг: 1180 ЛюбопитноЛелееее, ми като почнат да падат надземните води след две седмици?? Какво ще правим?
datigo
Рейтинг: 289 НеутралноГарантирано от крадците на България ГРОБ и сие. Джи пи Ми пи груб на тези собствениците и управителите трябва да бъдат също разстреляни заедно със семействата им..
Манчо
Рейтинг: 2045 ВеселоМдаммммммм, надземен ГЕРБ-плъхоидиот коментира подземни води....
Класика! Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
m17
Рейтинг: 2635 НеутралноДо коментар [#50] от "Fred":
Дали път причината не е заради цената на въпросното тампониране и изпилване на бюджета за да може да се почнат и станциите в Овча Купол. И после и кръстовището на две нива в красно село и разширяване на житница и още едно милион и едно желания.
stedim
Рейтинг: 2282 НеутралноНякои от пишещите очевидно през живота си само клавиатура са пипали и не знаят, че при такива сложни строежи възникват и непредвидени обстоятелства. Както и при всяка работа. Важното е да се направи качествено.
Tuta Nota
Рейтинг: 289 ЛюбопитноС парите от тези проекти ГП груп какъв хубав хотел спретнаха на мястото на кино Сердика. А и навреме ще тръгне хотела, за разлика от другите им проекти. Чудя се Фандъка дали ще среже и лентата там?
Life is Sunshine, Lollipops And Rainbows!!!krf54523578
Рейтинг: 289 НеутралноАааа - видяхте ли, че некои другари бяха прави като искаха София да стане Венеция на Балканите. Помните ли какво яко копане на канали имаше ? На Павлово щеше да има пристанище.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4927 НеутралноДо коментар [#38] от "m17":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Нещо за кесони чувал ли си? Общото е водата гробарче !!!
samoedin
Рейтинг: 3614 НеутралноПо - добре е да стане качествено, макар и по - бавно, отколкото да се пусне в срок и после да трябва да се отремонтира по спешност !
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4927 НеутралноДо коментар [#57] от "stedim":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Ти лопата поне хващал ли си някога и какво си построил ?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4927 НеутралноАЛООО, ФАНДЪКОВА СЪМ !!!
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4927 НеутралноДо коментар [#58] от "Tuta Nota":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!бойко ще реже там.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4927 НеутралноДо коментар [#61] от "samoedin":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Ти гарантираш ли качеството с имот и тиква ?
todor._89
Рейтинг: 774 ВеселоДо коментар [#63] от "КМЕТ В СЯНКА":
Кммете, яко си "изтрещел"! От поредната победа ли е, що ли!? Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
IrjiDudek
Рейтинг: 8 НеутралноПреди старта на строителството японците казаха, че е абсурдно линията да минава през попа поради подземна река която дори си има и име и количеството подпочвени води. Възможно е но на огромна цена. Те отказаха!
Tuta Nota
Рейтинг: 289 ВеселоДо коментар [#64] от "КМЕТ В СЯНКА":
Life is Sunshine, Lollipops And Rainbows!!!Абе така си го представях и аз. Златев строи, Боку реже ленти, Фандъка одобрява. Народа плаща и по избори блее. А Златев и Боку целите в бяло. На другите избори пак ДБ ще е виновна и всички десни ще са комунисти. Според "Чоку и Боку" Мая е синя, а сините са червени. А той е в бяло...Обърках се.
chichka
Рейтинг: 2213 НеутралноДо коментар [#51] от "Fred":
Русия- проказата на планетата Земя.++++ за Маноловчета...
001
Рейтинг: 657 ВеселоДа не бързат да откриват нищо
и без това Сенчестата кметица спечели нов мандат
Пък и нали всичко се правило предизборно, за какво да го пускат преди края на 2021
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4927 ВеселоДо коментар [#70] от "001":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Нещо по темата имаш ли или само милиционерски хейт ?
Манчо
Рейтинг: 2045 ВеселоДали умникът-качественик би могъл да посочи забавен и оскъпен обект на ГЕРБ, който, макар и забавено-оскъпен, е завършен качествено? Как въпросният експерт би коментирал качеството на Графа? Този Граф, който бе изпълнен в скандално дълъг срок, на скандално висока цена!
Какво е качеството там?
Хайде, експерте, пробвай се пак да дрънкаш за качество!
Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
Кум Лисан
Рейтинг: 677 НеутралноДа си бяхте избрали Галевата като искате по-бързо. КУКУрнелия е жадна за усвояване.
Много хитърgaq09398612
Рейтинг: 34 НеутралноПунта Братоев
rainbou1
Рейтинг: 1317 ЛюбопитноДобре, че е метрото, че Фандъкова да се хвали нещо, че иначе ще я забравим женицата...
Предизборно обясняваше, че ако не изберат нея, София щяла да потъне в хаос, защото кандидатстването за проектите щяло да се забави....не знам откъде и идват наум такива глупости....
Gunners
Рейтинг: 1029 НеутралноИ на какво се дьлжи това наводнение?или каква е причината.
Yard
Рейтинг: 1452 Неутрално"Попа" и "Коня" винаги са ме дразнели много.
PisnaMi
Рейтинг: 1948 НеутралноМетрото в Стокхолм е изцяло под морското равнище.
tacheaux
Рейтинг: 4067 НеутралноСмехотворни и несериозни са обясненията за забавянето. Да бяха измислили нещо друго по-правдоподобно.
abdulhazred
Рейтинг: 542 НеутралноЕхе, ГеПи Груп нали Бойко лично ги изхвърли от всички държавни поръчки.
Пък те тихо и кротко си строели метрото.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
stanishev
Рейтинг: 338 НеутралноДа, качествено - ама това "Джи Пи Груп" като изпълнител не се връзва много с тази дума. Те насраха Графа, какво ли ще е с метрото.
stanishev
Рейтинг: 338 НеутралноМного Ви бива в измислянето на фантасмагории :)
Yotce
Рейтинг: 1479 НеутралноБез да омаловажавам "постиженията" на циганската баронеса и Гепи груп, технологията, която описвате, очевидно не е подходяща за тунел, който се копае под урбанизирана територия.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
Yomega
Рейтинг: 751 НеутралноДо коментар [#5] от "НеКой":
разсеяно забравяш, че "сложната геология" е корупционна класика в точенето на пари при иначе подписани договори за фиксирана сума. Някой има да захлебва след изборите за пазаруването на гласове май :) :) :)
tigervi
Рейтинг: 750 НеутралноДо коментар [#57] от "stedim":
Eddie lives... somewhere in time!Прав си, но когато пред един определен изпълнител постоянно изникват непредвидени обстоятебства и в резултът се строи дълго и некачествено, това навежда на определени мисли.
v.surovina
Рейтинг: 369 НеутралноДжи Пи груп да трябва да се грижи за безопасност на строеж - това звучи меко казано притеснително. Те едни плочки не могат да подредят по повърхността на улица, какво да кажем да осигурят едни тунели да не се срутват заради подземни води...този път дано Фандъкова наистина упражни някакъв контрол, че досега беше грозно, но отсега може да е опасно.
tigervi
Рейтинг: 750 НеутралноНе се надявай, това и е последния мандат, след ако ще и потоп... Eddie lives... somewhere in time!
yoceto
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#6] от "Лелка":
Що лъжеш бе? Строителството на втория лъч започва на 14 декември 2008ма! Какъв Софиянски какви пет лева!!
alray
Рейтинг: 472 НеутралноДаааа, минаха изборите и изведнъж изскочиха подземните води. Верно снощи валя дъжд, ама чак толкова :) Иначе преди няколко седмици напъваха да отварят (не че да е било предизборно) линията предсрочно. Преди да ги посекат от Сименс , че мотрисите трябва да се тестват преди да се пуснах (някой не е прочел договорите). И съвсем пак без да е предизборно решиха 3 дена преди изборите да "отворят метростанциите за посетители" - като в музей :)
Маршалов
Рейтинг: 552 РазстроеноАбе другаде, не разбрахте ли най-после, че джипитруп и трескавите не могат да работят. Неквалифицирани са, неопитни са в строителството. Стават само за крадене през обществени поръчки. То герп и фандъка именно за това им дават поръчките на тях. Най-вероятно си делят под масата кеша .
мурзилкашуменско пиво
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#27] от "pantarea":
шуменско пивоКато строиш 100 години тунели ще разбреше как стават тия работи!