Инцидент с трамвай потвърди - ватманите са преуморени

Движението "Спаси София" разпространи снимките.

© Дневник

Движението "Спаси София" разпространи снимките.



Инцидентът с дерайлиралия трамвай пред Съдебната палата в София във вторник, при който пострада пешеходец, по първоначални данни е бил предизвикан от не докрай преместена стрелка преди завоя на релсовия път.


Това бе версията на заместник-директора на столичния електротранспорт Иво Василев.


"Между двете талиги (на трамвая) стрелката се е отворила. Обяснението на ватмана е, че е слязъл да отвори ръчно стрелката, но как я е отворил, тепърва ще преценим. Коя точно е причината тази стрелка по този начин да реагира ще се уточни съвсем скоро. Нито е нов ватман, нито е страшно опитен, ако не е отворил стрелката чрез механизма за отваряне", коментира Василев пред БНР.




Първата версия, разпространена от Столичната община беше, че стрелката е заяла, защото релсите са били непочистени и набитата в тях кал е попречила тя да се премести до край.


"Спаси София" поиска оставки в "Столичен електротранспорт"


От гражданската организация "Спаси София" веднага излязоха с призив във фейсбук, в който поискаха оставката на ръководството на "Столичен електротранспорт", защото това бил поредният, трети инцидент в рамките на месец и половина – на 26 септември на площад "Възраждане", на 30 октомври – на кръстовището на бул. "Ал.Стамболийски" и "К.Величков". И при тях главният проблем е бил в стрелките, които се "отварят" след минаването на първите колела на трамвая и задната му част тръгва по другите релси. В последствие като причина била посочена грешка на ватмана.


Ватмани, пожелали анонимност са обяснили, че има три начина за задвижване на стрелките: механичен с щанга и два автоматични – с бутон от кабината на ватмана или с подаване на напрежение с пантограф към жиците, с което стрелката се премествала. В София били останали само 2 изрядно работещи автоматични стрелки, задвижвани с бутон, тъй като повечето били неподдържани, твърдят от "Спаси София".


"Вместо да бъдат задействани с бутон от кабината на ватмана, те често са ръчни и опасни заради тяхната непридвидимост", обясниха гражданските активисти. При повечето инциденти накрая като виновен бил посочван водача на трамвая и така се спирали проверките по трамвайното трасе, посочват гражданските активисти.


Инспекцията по труда установява нарушения


По тяхна инициатива през февруари екипи на Главна инспекция по труда извършиха проверки в различни обекти на общинското дружество "Столичен електротранспорт" ЕАД. Това са трамвайните депа "Искър", "Красна поляна" и "Банишора", тролейбусното "Искър" и в поделение "Трансенерго и релсов път".


Извършени са общо 13 проверки за десетте месеца от началото на годината като в резултат са установени 42 нарушения, от които 27 са били свързани с работното време, почивките и отпуските на работниците.


"Най-честите нарушения са свързани с отчитането на работното време, надвишават се ограниченията за полагане на извънреден труд и не се осигурява задължителната междуседмична почивка", обясниха от Инспекцията по труда след запитване от "Дневник".


Дали са изпълнени дадените предписания за корекция в работата на "Столичен електротранспорт" е било обект на нова проверка през април. Оказало се е, че четири от предписанията отново не са изпълнени, за което Инспекцията по труда е потърсила административно-наказателна отговорност.


Още две проверки при разследване на трудови злополуки и по сигнал на гражданин са установили 6 нарушения. Общо само за 10-те месеца на годината са констатирани 42 нарушения в "Столичен електротранспорт", обявиха от Инспекцията по труда за "Дневник".


Часове след обвиненията на "Спаси София" като основна версия за причината за последния инцидент с трамвай вече се разглеждаше субективна грешка на ватмана. Той не се бил уверил преди да започне маневрата, че стрелката се е преместила.

Коментари (39)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4043 Неутрално

    "Най-честите нарушения са свързани с отчитането на работното време, надвишават се ограниченията за полагане на извънреден труд и не се осигурява задължителната междуседмична почивка", обясниха от Инспекцията по труда след запитване от "Дневник"."

    Ватманите ги товарят като мулета, заплащането е символично, а като стане инцидент - той е отговорния......Как издържат на подобно напрежение и натиск и докога ще работят по този начин, просто не ми е ясно !

  2. 2 Профил на Radosveta Koleva
    Radosveta Koleva
    Рейтинг: 2392 Неутрално

    "Часове след обвиненията на "Спаси София" като основна версия за причината за последния инцидент с трамвай вече се разглеждаше субективна грешка на ватмана. Той не се бил уверил преди да започне маневрата, че стрелката се е преместила. "

    С подобна допотопна "техника", ръчно преместване на стрелките и личната проверка на ватмана, можем спокойно да не пускаме ретро трамвай за Деня на София.

  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4865 Неутрално

    Трамвай с трамвай да се блъснат?! Е, за това трябват наистина специални неумения...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  4. 4 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1932 Неутрално

    и говорещата по телефона ватманка ли беше "преуморена"...

  5. 5 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1829 Неутрално

    То, и с оная медиц. сестра, дето беше пребила бебето беше същото. Но на болничните шефчета им се размина, даже дори и не беха споменавани...

  6. 6 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 471 Неутрално

    В София хронично не достигат ватмани и шофьори за градския транспорт и това е проблем, признаван дори от Фандъка.

  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5648 Неутрално

    До коментар [#1] от "samoedin":

    Нямат избор. ГЕРБ експлоатира най-добре !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5648 Неутрално

    До коментар [#6] от "Killing Joke":

    Защо ли е така ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 441 Неутрално

    Парадоксалното е ръчна стрелка в европейска столица в 21 век!

    Ама екипа на Некадъркова веднага влиза в обяснителен режим и обвинява ватманите..

  10. 10 Профил на cavenn
    cavenn
    Рейтинг: 525 Неутрално

    Всички участници в движението им пречат- коли, пешеходци...набутват се на трамвайните релси, блокират движението им, хората пресичат където им падне.

    Железни нерви имат тия батмани.

  11. 11 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1788 Любопитно

    Ама да , бе
    Той и кантонера е бил преуморен с 30 години стаж и да не е лесно да се пие по литър ракия всяка вечер

  12. 12 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 471 Неутрално

    До коментар [#10] от "cavenn":

    Да не говорим, че хората масово не знаят за предимството на трамвая дори на пешеходна пътека. На бул. Ботев чак бяха сложили предупредителни табели по повода.

  13. 13 Профил на Random
    Random
    Рейтинг: 345 Неутрално

    То да беше само това проблема преди 2 години ежедневно пътувах с трамвай 11 някъде около 7 вечерта в рамките на 3 месеца имаше 4 аварии, на единият му се счупи (нямам идея как се казва) конструкцията, с която се закача за жиците, както си се движеше направо и изведнъж, се изсипа от покрива до него ... Та да като цяло и хората, които отговарят за подръжката и контрола вероятно или не си вършат работата или нямат условия да я вършат.
    Не е нормално аз ползвайки трамвая 3 месеца по 20 дни за 30 мин т.е. съм имал наблюдения 30 часа да стана свидетел на 4 аварии ...

  14. 14 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1788 Любопитно

    Кметичке,
    Преди 10 години средната заплата в Градския транспорт на София е била 630 лева
    Днес е 1200 лева
    Пада се средно всяка година по 10% увеличение, а до 2022 заплата им ще е 1500 лева.
    В същото време в Градския транспорт на Пловдив заплатата била 850 лв и се оплакват, че шофьорите им бягат към София.

  15. 15 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 715 Неутрално

    Заплатата е нормалто да е височка. Ненормалното е при 1700милиона бюджет релсите и мотрисите да са от памтивека... Означава само едно - много се краде...

  16. 16 Профил на Random
    Random
    Рейтинг: 345 Неутрално

    До коментар [#9] от "P.S.":

    Тя стрелката не е ръчна. Просто след като е сменена след ремонта на графа (понеже така се твърди т.е. е в експлоатация от макс година) не е сработила и е трябвало да се задейства на ръка, което явно ватман с 13 години стаж е неспособен да направи без грешка... или поне това е обяснението на общината...

  17. 17 Профил на djb95
    djb95
    Рейтинг: 471 Неутрално

    Добре. Къде са сега врякащите синдикати. Защо техните синдикални представители в градския траспорт не са повдигнали този въпрос. Да има стачка , протести .....
    Иначе по тлевезионните студия са като наперени бойни петлета. Ама на терен мълчат като п-ки

  18. 18 Профил на astra_explorer
    astra_explorer
    Рейтинг: 335 Неутрално

    Тези измекяри не са "Спаси София" ами са "Спаси Фандъкова"!

  19. 19 Профил на ozd05563707
    ozd05563707
    Рейтинг: 634 Неутрално

    Добре. Къде са сега врякащите синдикати. Защо техните синдикални представители в градския траспорт не са повдигнали този въпрос. Да има стачка , протести .....Иначе по тлевезионните студия са като наперени бойни петлета. Ама на терен мълчат като п-ки
    —цитат от коментар 17 на djb95


    Синдикати НЯМА. Само на хартия са. Навсякъде в държавните фирми е едно и също. В оперите и театрите например, синдикатите уж трябва да осигуряват почивни дни след представления през уикендите или късно вечер спътувания и т.н. Естествено, това не се случва. Всички са на хранилка на държавата, и съответно им е през оная работа за правата на работниците.

  20. 20 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 870 Неутрално

    Идиотско обяснение. Първата талига минава, и стрелката се мести сама... Как да види ватамана, какво се случва под трамвая? Виждал съм неуспешно ръчно преместване на стрелка, трамвая тръгва в грешната посока, вармана връща на заден и слиза отново да мести.

  21. 21 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 471 Неутрално

    До коментар [#8] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Сигурно заради големите заплати, добрите графици, силните синдикати и добрите условия на труд :)

  22. 22 Профил на hahohehi
    hahohehi
    Рейтинг: 351 Неутрално

    Кантонер вдига и сваля бариери на ЖП прелез ръчно, а ватманите манипулират стрелките слизайки с метален прът.
    България, 2019 г.

  23. 23 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5648 Неутрално

    До коментар [#14] от "001":

    За бойковите времена ли говориш ? Знаем го.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  24. 24 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 620 Неутрално

    До коментар [#6] от "Killing Joke":

    Я да плащат както трябва да видим дали ще няма

  25. 25 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5648 Неутрално

    До коментар [#20] от "Yotce":

    Така е по-удобно за началниците, които всъщност са ВИНОВНИТЕ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  26. 26 Профил на shilliew
    shilliew
    Рейтинг: 452 Неутрално

    ...на единият му се счупи (нямам идея как се казва) конструкцията, с която се закача за жиците, както си се движеше направо и изведнъж, се изсипа от покрива до него ...
    —цитат от коментар 13 на Random


    В статията е посочено, нарича се пантограф (има други типове - "бугелен токоприемник", и "щанги" - като тролейбусните тиранти).

    Иначе е ясно,че трамвайната мрежа се нуждае от модернизиране, а обвиняват ватмана... (както и свестни трамваи, същото може да се каже и за тролеите), но никой от общината не иска - защо ли.... нямат "гориво", няма възможност за предоставяне на частна експлоатация, както направиха с автобус 204 и други....унищожиха трамвайното трасе до Дървеница (и по-късно до алкашкото посолство/Семинарията; и тази на "шестицата" (НДК-бул. Арсеналски- трамвайните ушлета са апетитни имотчета...); не бях съгласен с махането на релсите по Витошка...

  27. 27 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5648 Неутрално

    До коментар [#24] от "b0b069":

    По-горе една герберастка кокона твърди, че са им много парите и всичко им е наред.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  28. 28 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5648 Неутрално

    До коментар [#14] от "001":

    Дано кметичката на София те чуе. Но се съмнявам.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  29. 29 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 865 Неутрално

    Дневник да даде пример в борбата с преумората и да сложи журналистите си на 4 часов работен ден.

  30. 30 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 930 Неутрално

    ТЕ, ВСИЧКИ, КОИТО РАБОТЪТ КАТО ИЗПЪЛНИТЕЛИ СА ПРЕУМОРЕНИ!
    Шефчетаат им зимат големита пари и са ги оставили на самотек, се пак са заменими и требва да се изхабът-уморът. Само шефчето требва да почива, пътува, да пръска пари за наслади в живота. Щот иначе - кво шефче ше е, ако седне и да работи, че и да нема пари.....
    ВЕЧЕ СМЕ МЪРТЪВЦИ.

  31. 31 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1788 Весело

    кметичке,
    Този кой мандат ти е като кмет в сянка
    Ти не се ли оплакваш също от претовареност, това да правиш по стотина коментара на ден толкова години не ти ли тежи вече.

  32. 32 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    "Брутална простотия и малоумщина на "Столичен електротранспорт" за катастрофата с трамвая!" - текст на един от първите, оказали помощ

    http://bit.ly/2qj8Os3

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  33. 33 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1609 Неутрално

    До коментар [#6] от "Killing Joke":

    След 30 години демокрация, София има същия проблем както по времето на ТаТо, но тогава стръвта беше жителство срещу работа в транспорта и Кремиковци, а сега поощряват с пипане на мускула на баце!

  34. 34 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5648 Весело

    До коментар [#31] от "001":

    Май истината не ти понася.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  35. 35 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2373 Гневно

    До коментар [#9] от "P.S.":

    Ами то и при катастрофата в Искърското дефиле миналата година кой се оказа виновен?
    Фирмата, ремонтирала некачествено пътя или шофьорът на автобуса?

  36. 36 Профил на edin slep
    edin slep
    Рейтинг: 659 Неутрално

    То и с пътищата е така - несъобразена с пътната обстановка скорост, трябва да караш с 25-30 км/ч, за да дебнеш за дупка на пътя

    preklara rara
  37. 37 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10286 Неутрално

    Ако техниката отказва, ватманите се товарят още повече. Накрая ватманите виновни ,а не мениджърите за липсата на инвестиции и кражби

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  38. 38 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 1312 Неутрално

    Спаси ГЕРБ пак се "изказаха" ...

  39. 39 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8526 Неутрално

    Тези двамата от синдиката, дето два дена се пенят заради болничните, защо не защитават другите права на работещите. Защо се налага хора да работят повече от определеното време. Толкова животи зависят от тях.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK