Третата линия на метрото тръгва през април

Третата линия на метрото тръгва през април

© Надежда Чипева, Капитал



Първият участък от новата, трета, линия на метрото ще бъде пуснат най-рано през април следващата година, обясни инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" ЕАД, пред транспортната комисия на Столичния общински съвет.


Трасето на този участък е от метростанция "Красно село" до кръстовището на бул. "Патриарх Евтимий" и ул. "Граф Игнатиев" ("Попа"). То е дълго 4 км и включва още станциите при бул. "България", при Медицинска академия и НДК. Те са напълно готови и сега по тях пробно се движат влакове със скорост 20 км/ч.


Това е технологичен етап от изпитанията на автоматичните системи за управление, които се извършват от фирмата производител "Сименс". Срокът за тях е 9 месеца, обясни инж. Братоев.




Инж. Стоян Братоев

© Надежда Чипева

Инж. Стоян Братоев


"На първите две станции екипът на "Сименс" започна работа още през юни и там вече са почти на финала на изпитанията", каза той. Сега се въвежда софтуерната информация по готовото трасе. От всяка точка по маршрута ще се получава информация за влака в диспечерския център. Новите влакове са напълно автоматизирани и функциите на машиниста са ограничени, но в екстремни ситуации той може да поеме ръчно управление, добави Братоев.


Всичко по този първи участък на третата метролиния трябва да приключи "по-рано от месец май", каза той пред транспортната комисия на общината. Строителните работи по другия участък - от "Попа" до метростанция "Ген. Владимир Вазов", завършват сега, през декември, обяви той. Влаковете ще могат да тръгнат по него най-рано следващата есен, защото предстоят 9-месечните изпитания на автоматичните системи, които се провеждат от специалисти на "Сименс".


Следващият етап на третия метродиаметър – от "Красно село" през "Овча купел" до гара на жп линията София - Перник, е готов около 70%. Той ще има 4 метростанции и строителството по него ще завърши през пролетта. Тогава ще започнат 9-месечните изпитания на системите за управление, отбеляза Братоев, което означава, че през 2021 г. би трябвало да започне експлоатацията му.

Ключови думи към статията:

Коментари (130)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на john_3volta
    john_3volta
    Рейтинг: 988 Весело

    Браточка, да не е от 1-ви април?

  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5557 Неутрално

    До коментар [#1] от "john_3volta":

    За рождения ден на вожда им.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5798 Весело

    Браво!
    "..бъде пуснат най-рано през април..."
    Значи за първи май :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  4. 4 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    До коментар [#2] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Я помрънкай и на тази прекрасна новина.

    The best way to predict the future is to invent it.
  5. 5 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1681 Любопитно

    Кой април?
    Изобщо, кому беше необходима тая гъзария със самоуправляващите се влакове? Или от нея комисионите са по-тлъстички?

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  6. 6 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 3151 Неутрално

    Да са живи и здрави немските инженери, конструирали и сглобили тунелопробивния червей. Това, вероятно, беше най-добрата инвестиция на държавата, откакто Бате е на власт.

  7. 7 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1378 Неутрално

    До коментар [#5] от "Хриси":

    И защо, след като се уредихме с тая гъзария, във влакчетата ще продължат да се возят машинисти?

    Perhaps you and I have lived with this miracle too long to be properly appreciative. Freedom is a fragile thing and is never more than one generation away from extinction. It is not ours by inheritance; it must be fought for and defended constantly by each generation, for it comes only once to a people. Those who have known freedom and then lost it have never known it again. #ОСТАВКА
  8. 8 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 2029 Любопитно

    Лека-полека метрото обхвана София...Колкото и да мрънкат някой"философи"!!!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  9. 9 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1154 Весело

    Честито на софиянци и дай Боже да се появи и по другите големи градове (Пловдив, Варна)...

  10. 10 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3775 Весело

    Тъкмо перничани ще могат да си точат вода от София.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  11. 11 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2790 Неутрално

    "Трасето на този участък е от метростанция "Красно село" до кръстовището на бул. "Патриарх Евтимий" и ул. "Граф Игнатиев" ("Попа"). То е дълго 4 км и включва още станциите при бул. "България", при Медицинска академия и НДК."

    Много хубаво! А някога от Попа до Красно село можеше да се отиде с трамвай 19. То и сега може, ама няма трамвай. От Попа до НДК и Медицинска академия сега може да се отиде с тролейбуси 2 и 8. А над метростанцията на бул. "България" минава трамвай 7.
    Третата линия на метрото бодро продължава традицията на другите две да дублира трамвайни и тролейбусни линии, но да запазва автобусните.

  12. 12 Профил на moyamillost
    moyamillost
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Да напомним няколко неща:
    - по първоначален план трябваше вече Красно село - Хаджи Димитър да върви, а от началото на 2020 - Горна баня - Красно село също да е в експлоатация;
    - после, преди изборите, Братоев обясняваше преди няколко месеца, че тестовете ще са 6 месеца и в края на 2019 - началото на 2020 ще тръгне третата линия. Имаше отворени дни на МС Красно село и МС България;
    - след изборите срокът за пускане стана февруари 2020 г.;
    - сега април-май месец?

    В заключение ще добавя: добре, че хората от Сименс държат на реномето си и не са намалили сроковете за тестовете (както излъга Братоев). Иначе щяха да пуснат влакчетата преди изборите и да ги тестват с нас. Пък който оцелее - оцелее.

  13. 13 Профил на Brasil
    Brasil
    Рейтинг: 317 Гневно

    21.08.2019 13:32
    "До края на годината ще бъде пуснат в експлоатация участъкът от столичното метро от бул. „Владимир Вазов“ до „Красно село“. До средата на 2020 г. ще заработи и останалата част от третия метродиаметър – към „Овча купел“ и Околовръстния път при „Горна баня“.

    Това каза кметът на София Йорданка Фандъкова, която провери днес ремонта на участъка от бул. "Президент Линкълн" в "Овча купел", предава БТА."

    Преди избори е лесно да обещаваш, че всичко ще е готово за вчера. 10 пъти сменяха сроковете бездарниците от ГРОБ, начело със самоковската тетка. Пак да си я изберете, неуважаеми "съграждани".

  14. 14 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4500 Неутрално

    Метрото е супер! Добре че сме в ЕС!

  15. 15 Профил на Brasil
    Brasil
    Рейтинг: 317 Неутрално

    Да напомним няколко неща:- по първоначален план трябваше вече Красно село - Хаджи Димитър да върви, а от началото на 2020 - Горна баня - Красно село също да е в експлоатация;- после, преди изборите, Братоев обясняваше преди няколко месеца, че тестовете ще са 6 месеца и в края на 2019 - началото на 2020 ще тръгне третата линия. Имаше отворени дни на МС Красно село и МС България;- след изборите срокът за пускане стана февруари 2020 г.;- сега април-май месец?В заключение ще добавя: добре, че хората от Сименс държат на реномето си и не са намалили сроковете за тестовете (както излъга Братоев). Иначе щяха да пуснат влакчетата преди изборите и да ги тестват с нас. Пък който оцелее - оцелее.
    —цитат от коментар 12 на moyamillost


    Изпревари ме. Благодаря за коментара, хубаво е да се напомня на късопаметните форумци.

  16. 16 Профил на vesela
    vesela
    Рейтинг: 332 Неутрално

    До коментар [#11] от "Един препатил":

    Трамвайните и тролейбусни линии не са излишни. Те имат спирки по-често от метрото и могат да се използват комбинирано с него.

    vesela
  17. 17 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5557 Весело

    До коментар [#4] от "EU defender":

    Много си гузен. Аз ви хваля ти пак подскачаш.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  18. 18 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1148 Неутрално

    Чудесно, няма и година закъснение (засега)! Все пак обтекаемия срок леко притеснява дали няма да е предпоследен.

    Eddie lives... somewhere in time!
  19. 19 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3775 Неутрално

    Браточка, да не е от 1-ви април?
    —цитат от коментар 1 на john_3volta


    От 1-ви Аптил ще пуснат самолет от Банкя до София център.
    Два полета.
    Сутрин е Банкя - София, а вечер е София - Банкя.
    Да му е удобно на човека!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  20. 20 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1148 Неутрално

    До коментар [#12] от "moyamillost":

    Колкото повече управлението на Борисов заприличва на режима на Живков, толкова повече сроковете и качеството на строителството заприличват на тези от соца.

    Eddie lives... somewhere in time!
  21. 21 Профил на nzs52629721
    nzs52629721
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Някой има ли идея къде ще е следващата линия и дали ще има удължаване в северна посока?

  22. 22 Профил на оuzo
    оuzo
    Рейтинг: 606 Неутрално

    Тия влакчета да не са прототипи някакви, че ги изпитват една година. Лъжат нещо тия.

  23. 23 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2347 Неутрално

    Хаирлия!

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  24. 24 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 619 Неутрално

    А уж до края на тази година обещаваха преди изборите, но...
    Е, сега повечето идиоти ще смятат, че метрото е заслуга само и единствено на ГЕРБ, като онзи - Борисов - най-върлият идиот в тази територия, която той превърна от държава!

  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  26. 26 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    До коментар [#17] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Твоите хора от Позитано колко метро построиха? Всъщност какво изобщо направиха, освен да крадат като обезумели и да фалират държавата?

    The best way to predict the future is to invent it.
  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  28. 28 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 1701 Весело

    До коментар [#1] от "john_3volta":За рождения ден на вожда им.
    —цитат от коментар 2 на КМЕТ В СЯНКА


    ........ееееее.......!!!!!????!!!!...неее така деееее......!!!!!......и на Убавините ако не мое се ПО- РАДВАШШШШ........!!!!!????!!!!!......Б А Ц К О ......!!!!.......нема си го ЗАНЕСЕ дома МЕТРОТО.........

    България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
  29. 29 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 842 Неутрално

    "Трасето на този участък е от метростанция "Красно село" до кръстовището на бул. "Патриарх Евтимий" и ул. "Граф Игнатиев" ("Попа"). То е дълго 4 км и включва още станциите при бул. "България", при Медицинска академия и НДК."Много хубаво! А някога от Попа до Красно село можеше да се отиде с трамвай 19. То и сега може, ама няма трамвай. От Попа до НДК и Медицинска академия сега може да се отиде с тролейбуси 2 и 8. А над метростанцията на бул. "България" минава трамвай 7. Третата линия на метрото бодро продължава традицията на другите две да дублира трамвайни и тролейбусни линии, но да запазва автобусните.
    —цитат от коментар 11 на Един препатил


    Абе не знам какъв е тоя зор като има метро всички наземни линии да се унищожават? Първо метрото не може да побере всички - дори в момента в пиков час на централни спирки понякога не може да се влезе от хора. Второ, спирките на наземния транспорт са по-начесто. Трето, това позволява повече еластичност в избора на транспорт и комбинирането. Естествено системата трябва да е направена умно и със справедливо таксуване.

  30. 30 Профил на Susan Essex
    Susan Essex
    Рейтинг: 514 Неутрално

    Дотогава в Овчака- старата част ще ни огрява № 73 на по 20-25 мин и № 45 на по 20-45 мин. Поне да не бяха лъгали предизборно, толкова са жалки! И за април не им вярвам, по-добре да питаме Сименс, те знаят по -точно.

  31. 31 Профил на Kotarak
    Kotarak
    Рейтинг: 704 Неутрално

    Тестовете нали бяха 6 месечни, как изведнъж станаха 9 месечни?

  32. 32 Профил на el cucuy
    el cucuy
    Рейтинг: 17 Неутрално

    24 април 2019 г.: До края на годината ще бъде пуснато в експлоатация трасето от станция "Бул. "Цар Борис III", която е при пазара "Красно село" до станция "бул. Вл.Вазов", обяви кметът Йорданка Фандъкова. (...) Вторият етап на третата линия на метрото трябва да приключи в средата на 2020 г. От него са готови 65%, каза Фандъкова.

    5 август 2019 г.: До Нова година ще бъде пуснат първият участък от Третия метродиаметър на метрото – от "Красно село" до ул. Граф Игнатиев" (при кръстовището с бул. "Патриарх Евтимий"), обяви днес кметът Йорданка Фандъкова във фейсбук профила си. (...) В днешния брой на вестник "24 часа" тя заявява, че първият участък от строящото се метро "ще бъде пуснат месец след местните избори", т.е. в края на ноември. Разликата е, че отсечката не е само до ул. "Граф Игнатиев", както посочва във фейсбук, а още три метростанции по-нататък - до бул. "Владимир Вазов".

    23 август 2019 г. : Инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" ЕАД, на 2 август пред БНР каза: "Най-добре е цялата трета метролиния да се пусне едновременно, а не на отделни участъци." Той посочва като реалистична крайна дата за това февруари 2020 г. (...) "За две (метро)станции не е разумно да се пуска. Срок за всички станции засега е февруари, но ще се мъчим да го дръпнем до Нова година (участъка) до "Красно село", обяви той. (...) Договорените със "Сименс" шестмесечни изпитания трябва да завършат през февруари 2020 г., което съвпада с крайния срок, искан от инж. Братоев. Третият метродиаметър е от кв. Горна баня при Околовръстния път до жк "В. Левски" и ще е с общо 18 метростанции.

    7 ноември 2019 г.: "За първи път се прилага толкова сложна автоматика и всеки обект е различен и затова не можем твърдо да кажем кога ще е готово", обяснява инж. Братоев. По договора със "Сименс" тестовете трябва да са 6 месеца, но никой не може да каже колко дълго ще продължат, защото сроковете имат различна начална дата за всеки обект. "За първия участък срокът е от май, а за другите обекти – от лятото", казва Братоев пред "Капитал". И посочва, че изпитанията на две от станциите вече са приключили, а следващите три ще са готови в следващите няколко месеца. (...) Първият участък – от станция "Красно село" до театър "София", който трябваше да бъде пуснат до края на годината според кмета Фандъкова, най-вероятно ще заработи през февруари 2020 г. "До края на ноември ще приключат строителните работи и ще заработи преди началото на пролетта", заяви за "Дневник" инж. Братоев. Той добави, че все пак ще се търсят начини и за пускане по-рано на този участък.

    17 декември 2019 г.: Всичко по този първи участък на третата метролиния трябва да приключи "по-рано от месец май", каза той пред транспортната комисия на общината. Строителните работи по другия участък - от "Попа" до метростанция "Ген. Владимир Вазов", завършват сега, през декември, обяви той. Влаковете ще могат да тръгнат по него най-рано следващата есен, защото предстоят 9-месечните изпитания на автоматичните системи, които се провеждат от специалисти на "Сименс". (...) Следващият етап на третия метродиаметър – от "Красно село" през "Овча купел" до гара на жп линията София - Перник, е готов около 70%. Той ще има 4 метростанции и строителството по него ще завърши през пролетта. Тогава ще започнат 9-месечните изпитания на системите за управление, отбеляза Братоев, което означава, че през 2021 г. би трябвало да започне експлоатацията му.

    ***

    Добре де... как за няма и 8 месеца крайният срок за пускане на Красно село – Владимир Вазов се отлагаше постепенно и се удължи с над 4 месеца и всъщност вече не е Красно село – Владимир Вазов, а Красно село – Попа. Сега в цялост този „първи участък“ от Красно село до Владимир Вазов е отложен до най-рано септември догодина (т.е. 9 месеца отлагане).

    И как метрото в Овча купел през април 2019 г. е било на 65% завършено, а пък сега, декември 2019 г. е на 70% завършено?! Аз ли пропускам нещо, или за 8 месеца са завършили едва 5% от тази част на трасето?

    И защо в продължение на месеци, допреди няколко дни, се говореше за 6-месечни срокове за тестове, а сега изведнъж Братоев започна да говори за 9-месечни.

    Много, много гнило мирише цялото нещо. Не може ли договорите да се направят публични, за да видим всички какви са сроковете, колкос е бави и оттам насетне да се търси отговорност (гражданска и наказателна) относно забавянето.

    Очевидно хората на ръководни постове не могат да си свършат работата както трябва (най-вече в срок) – т.е. са неспособни да правят това, което правят. Най-логичното нещо е да освободят заеманите от тях постове, за да дойдат на тяхно място компетентни и можещи хора.

  33. 33 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1832 Неутрално

    До коментар [#1] от "john_3volta":За рождения ден на вожда им.
    —цитат от коментар 2 на КМЕТ В СЯНКА


    На 22 април на рождения ден на Вожда Ви!!!!

  34. 34 Профил на George S
    George S
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Тва едно време се кънляха, начело с Фандъка, че ще е готово есента на 2019... Са стана най-рано април. Пак отива на 1 година закъснение.

  35. 35 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    От метрото се краде най-сладко и най-много. Дано е само безопасно и не почне да тече при първия дъжд, както с другите станции по втората линия на Баце. Ако може да се свържат Перник, Костинброд, Сливница,

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  36. 36 Профил на dedo_goshko
    dedo_goshko
    Рейтинг: 624 Весело

    Това е четвърто или пето увеличение и разтегляне на датата на пускане на третия лъч на метрото!!!! Преди около година Фандъкова изтърси, че ще е готово за началото на учебната година 2019/2020г., после разтегли срока до края на октомври, после до 19.11.2019г. /когато имаше и ден на отворените врати ПРЕДИЗБОРНО!/, след като спечели изборите се изцепи, че ще бъде готово до края на годината 2019г. и сега ... края на април ... Абе срам нямат тези хора бре -женицата-кметицата и чичкото-паричкото от "Метрополитен" ЕАД - лъжат, мажат, без да им мигне окото ... Приличат на Бащицата - и той лъготи ежедневно, без капка вина да чувства, като лафа, че чистотата на въздуга го интересувала много ...
    Евалата, че се строи метро, ама поне лъжете по-малко и не толкова често, бре маскари!!! :):):)

  37. 37 Профил на Nikolay
    Nikolay
    Рейтинг: 401 Весело

    Само мрънкане, ей, бахти скапаняците :D

  38. 38 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3965 Неутрално

    Добри новини за столичани ! А дано по - бързо да се пуска и отсечката от Красно село до Овча Купел, че задръстванията по булевард Възкресение, Овча купел и други централни артерии за района стават все по - сериозно , малко да се отпушат нещата и там !

  39. 39 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4412 Неутрално

    Кой април?Изобщо, кому беше необходима тая гъзария със самоуправляващите се влакове? Или от нея комисионите са по-тлъстички?
    —цитат от коментар 5 на Хриси


    Не всички вземат комисионни като тебе.

    Gunter glieben glauchen globen
  40. 40 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7832 Неутрално

    Метрото безспорно е удобно за двумилионна София. Иначе управляващите излъгаха за сроковете за въвеждане на експлоатация на трета линия между 1.5 и две години

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  41. 41 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 838 Неутрално

    тиквите ги ноправихме милардери с това метро

  42. 42 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 568 Неутрално

    До коментар [#9] от "Дългия":

    известно ли е кой ще се вози, дали ще има толкова население

  43. 43 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4412 Неутрално

    До коментар [#19] от "Храбър":
    Освен харабър, ти се оказа и остроумен!

    Gunter glieben glauchen globen
  44. 44 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4412 Неутрално

    До коментар [#32] от "el cucuy":

    Ей, съсипАха я тая държава!

    Gunter glieben glauchen globen
  45. 45 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 350 Неутрално

    Браво! Такива неща да се чуват! Ще я уважа. От единия до другия край

    Мърфи е оптимист!
  46. 46 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4412 Любопитно

    От метрото се краде най-сладко и най-много.
    —цитат от коментар 35 на Darcas

    Откъде знаеш? Личен опит?

    Gunter glieben glauchen globen
  47. 47
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  48. 48 Профил на koliok5
    koliok5
    Рейтинг: 336 Неутрално

    До коментар [#6] от "ivanpopov":

    ТБМ не е наша - на турска компания е. А Баце лъжеше като дърт тъмнозелен, че сме я били купили.... Турците като по-мъдри си замълчаха

  49. 49 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2790 Неутрално

    До коментар [#16] от "vesela":

    Нещо не се разбираме. Не казвам, че са излишни. Напротив. Но се премахват. Проблемът е, че точно това, което казвате не става. Софийското метро върви там, където работата може да се свърши от трамваи и тролейбуси, а не там където трябва да се премахнат автобусите. От какъв зор бяха премахнати трамваите по бул. "Витоша"? От какъв зор беше променен маршрута на трамвай 6 и беше премахнат трамвай 9 до Хладилника? Вижте какви чупки и криволици прави третата линия до Красно село, а до там си отива трамвай 5. А трамвай 19 беше премахнат. Мислите ли, че с него от Попа до Красно село щяхте да стигнете по-бавно отколокото да се разхождате с метрото през Медицинска академия и пл. "Ручей"? От какъв зор се направиха две метростанции - при Университета и и при стадион "Васил левски"? Защо не се направи една станция под Княжеската градина? Паметникът на Съветската армия естествено трябваше да се премахне. Защо метрото се размотава към ул. "Жолио-Кюри" и бул. "Г. М. Димитров" след като там минаваха трамвай 14 и трамвай 19, които бяха закрити? Защо метрото не мина под бул. "Цариградско шосе" та да бъде намален трафикът на автобусите, който си остава все така натоварен дори и с метро? Защо от Интер Експо център метрото тръгва към летището така, че спира насред нищото вместо да премине по трасето на абсолютно ненужния трамвай 23 и да облекчи натоварването на автобусите 204 и 604? За какъв дявол се прави линия на метрото под бул. "Ботевградско шосе" и бул. "Мадрид" където минават съвсем не толкова натоварените трамвайни линии 20 и 22? Как ще става прехвърлянето от третата линия на първата и втората? На колко метростанции? Защо линиите на метрото не се пресичат едновременно на една метростанция? Например под Княжеската градина - паметникът на Съветската армия естествено се премахва. Ама с метрото е по-бързо. Дръжки - от летището докато обикаляте с метрото през Младостите въобще не стигате до Орлов мост по-бързо отколкото с автобусите 84 и 184. От "Дружба" за да вземете метрото трябва първо да се качите на автобус 204 и нямате никакъв интерес да слизате и да се прехвърляте - до Орлов мост е по-бързо с автобуса. И колкото искате други такива недомислици.

  50. 50 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4412 Неутрално

    До коментар [#41] от "reply":

    Така е. Няма нужда от метро. То се строи само за да откраднат лично твоите пари.

    Gunter glieben glauchen globen
  51. 51 Профил на sw51
    sw51
    Рейтинг: 273 Весело

    Ейй съсипаха я тая държава... (ако се съди по коментарите)

  52. 52 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4591 Любопитно

    "О-ста-вка" няма ли, блокада на "Орлов мост" няма ли?!

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  53. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  54. 54 Профил на Alexadner Adjan
    Alexadner Adjan
    Рейтинг: 296 Неутрално

    Веднъж минах и гледам, че бяха подпрели панелите с едни тръби. Да не падне тавана ли, не знам.

  55. 55 Профил на dgr16312359
    dgr16312359
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Не е хубаво така. Почти 1 г. закъснение... Аз се бях наканил от февруари да оставям втората кола и да ходя с метро...

  56. 56
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  57. 57 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Третият метродиаметър е комедия от лъжи.

    Този сенилен дядо е сложен, за да обира негативизма от лъжите на кметицата.

    А нея пък я избрахме, да ни пази от комунистите....

    Ми с такива - толкоз. Догодина ще ни каже, че ще стане към 2025...

  58. 58 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 3151 Неутрално

    До коментар [#48] от "koliok5":

    Би ли дал подробности за това!? Защото си спомням една доста внушителна сума, която беше преведена и отчетена в бюджета, за целта. Аз също ще потърся информация.

  59. 59 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 3151 Неутрално

    Излиза, че си прав:
    https://www.capital.bg/vestnikut/capital/k1/politika_i_ikonomika/2019/03/08/3400825_kurticata_na_sofiia/
    Силно съм озадачен, както от собствеността, така и от цената.

  60. 60 Профил на iceto_
    iceto_
    Рейтинг: 305 Неутрално

    До коментар [#11] от "Един препатил":
    тия с минусите не са возили на 19ка, както и едва ли помнят, че стигаше до Студентски град /пред ТУ/ и облекчаваше студентите. А не както сега спирка на метрото на Г.М.ето и оттам нова опашка за 280.

  61. 61 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2790 Неутрално

    До коментар [#40] от "neut":

    Метрото безспорно е удобно за двумилионна София.
    —цитат от коментар 40 на neut


    Вярно е, че е удобно. Но не е възможно най-удобното. Метрото в София е като цялото управление на ГЕРБ - по-малкото зло. Някаква мърлява работа, ама си мълчете, че иначе ще бъде още по-мърлява. А за това, че работата може и да не е мърлява в никакъв случай да не се говори.
    По-конкретно - вижте каква комедия е маршрутът от Централна гара до летището. Или тръгвате в едната посока и обикаляте през Обеля и Сливница или тръгвате в другата посока и се прехвърляте на тази същата линия на метростанция "Сердика".

  62. 62 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1148 Неутрално

    Тестовете нали бяха 6 месечни, как изведнъж станаха 9 месечни?
    —цитат от коментар 31 на Kotarak


    6 месеца за Сименс и 3 месеца за Братоев да довърши каквото още не е довършил . Та заради тия 3 месеца, които могат да се окажат и повече, никой не смее да даде точен срок. Някъде април месец, евентуално, може би...

    Eddie lives... somewhere in time!
  63. 63 Профил на iceto_
    iceto_
    Рейтинг: 305 Неутрално

    До коментар [#11] от "Един препатил":Трамвайните и тролейбусни линии не са излишни. Те имат спирки по-често от метрото и могат да се използват комбинирано с него.
    —цитат от коментар 16 на vesela


    И като не са излишни защо ги закриха масово

  64. 64 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2369 Неутрално



    От снимката:
    - горно ел. захранване
    - защитна стъклена стена, отделяща перона от релсовия път

  65. 65 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 630 Неутрално
  66. 66 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    До коментар [#56] от "EU defender":

    Бахахахааа това ли измисли гербак? Просрочено ли е а? Замириса ли на л***на, вместо бодряшки на рози, както го планирате?

  67. 67 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    До коментар [#11] от "Един препатил":

    през коя година е било това?

    нямам такъв спомен.

  68. 68 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4412 Неутрално

    От една страна - защо се купуват свръхмодерни влакове за метрото. От друга страна - защо се купуват Ф16 - били стар модел.
    Няма угодия за червено-лилавия тролетриат.

    Gunter glieben glauchen globen
  69. 69 Профил на Clint_Eastwood
    Clint_Eastwood
    Рейтинг: 916 Весело

    До коментар [#49] от "Един препатил":

    Абе ясно, като те чета, разбирам, че от метро няма никаква нужда, защото навсякъде вече има транспорт. Евентуално може да се помисли за опасване на София с един ринг по околовръстното, ама то и там има автобус 111, така че най-добре да забравим и за това.

    Според модератора "клоун" е обидна квалификация, която налага изтриването на коментари.
  70. 70
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  71. 71 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2790 Неутрално

    До коментар [#60] от "iceto_":

    Точно така е - трамвай 19 отиваше до Дървеница. Там вървеше и трамвай 14, който идваше от Централна гара. Сега оттам до Централна гара - с автобус 280, метрото до "Сердика", прехвърляне на другата линия на метрото (тя си е същата де, ама в другата посока). Гениално! Всъщност метрото между станции "Стадион "Васил Левски" и "Жолио-Кюри" мина през тунела, който беше започнат за да минат трамвай 14 и 19 под телевизионната кула без да обикалят през гората между пл. "Журналист" и Семинарията.

  72. 72 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1148 Неутрално

    До коментар [#65] от "taratanki":

    "През 2019 г., освен крайните квартали, подземната железница ще стигна и до културни институции. "През втората половина на 2019 г. може да идвате на театър с метро. Ще има станция и за двата театъра", подчерта тя[Фандъкова]" - та така, годинка изоставане в най-добрия случай.

    Eddie lives... somewhere in time!
  73. 73 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 782 Весело

    [quote#62:"tigervi"][/quote]

    Какво да довърши Братоев, някое шише с червено вино?

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  74. 74 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2790 Неутрално

    До коментар [#69] от "clint_eastwood":

    Чели сте, но сте бързали да пишете друже, та не Ви е останало време да помислите. Има нужда от метрото и то голяма. Но да бъде направено умно. Да минава така, че да съкращава времето за пътуване и преди всичко да прави възможно премахването на автобусните линии. Както е от "Люлин" до центъра. Ама не както е след това до летището - вместо да мине под "Цариградско шосе" мина по трасето на трамвай 14 и 19, които бяха закрити, а цялото автобусно движение по "Цариградско шосе" си остана. Като и времето от Орлов мост до летището с метрото е не по-малко отколкото с автобус. Ако не ми вярвате елате едни ден в София и обиколете маршрутите, за които само четете тук - картата за пътуване по цялата градска мрежа за един ден е само 4 лева.

  75. 75 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Добра лъжа са сътворили, но ще имат да вземат. Крият факта, че строителните работи са брутално просрочени. Ама за Гепи груп и сие няма неустойки...

  76. 76 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2790 Неутрално

    До коментар [#67] от "хм":

    До коментар [#11] от "Един препатил":през коя година е било това?нямам такъв спомен.
    —цитат от коментар 67 на хм


    Не сте много интересен, друже. Не беше толкова отдавна, когато трамвай 19 отиваше от Дървеница до "Бъкстон". Това, че нямате спомен може би се дължи не на това, че сте толкова млад, а на това, че тогава не сте живеели в София. То и сега може да се отиде с трамвай от пл. "Журналист" до Княжево - линиите по "Смирненски", "Графа" и "Алабин" са си на място. Ако искате слезте някой път към центъра и може сам да се уверите.

  77. 77 Профил на moti
    moti
    Рейтинг: 618 Неутрално

    Айде, крайно време е. Градът има осезаема нужда от трета линия. Дано задръстванията намалеят...

  78. 78
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  79. 79 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 806 Неутрално

    Що има 9 месеца изпитания? За седмица може да се навъртят толкова курсове, че да е ясно, че работи. Да има нещо за оправяне - още 3 седмици. Ама за 9 месеца ми се струва, че се крият дейности по изграждане.

  80. 80 Профил на Citizen
    Citizen
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Силно впечатление новата поза на гербавите тролове - на обидени позитивисти. "стига сте мрънкали, метрото е супер", "ей, няма угодия", "само хейтъри, как па не се зарадвахте на нещо" и т.н. И понеже ограничени хора обучават тези ограничени "творци"на идеологическия фронт, трябва да им се поясни, че данъкоплатците, чиито пари харчи г-жа Фандъкова и подопечните й ръководители, не са против метрото, както не са против тротоарите, улиците или площадите. Данъкоплатците, мислещите от тях, са против завирането на всяка линия в мол (сигурно безкористно), против лъжите за сроковете, проти мърлявото и некачествено строителство на прокапващите след първия летен дъжд метростанции, против кривите тротоари са, против ужасното качество на улиците, които уж се ремонтират и след месец отново започват да се ремонтират, против площадите с евтини и кривонаредени теракотени плочки, които и в най-евтиния хотел по морето няма да срещнете. Против това са нормалните хора, на които не им се плаща за да хвалят общинските разбойници по форуми и седенки :)

  81. 81 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1148 Неутрално

    ... Ама за 9 месеца ми се струва, че се крият дейности по изграждане.
    —цитат от коментар 79 на Стабилни в мизерията, епизод пореден


    Мисля, че това е безспорен факт, а опитите да се прехвърли вината на Сименс - гадни и жалки. А чия е вината, на сегашния или предишния кмет, бих казал и на двамата.

    Eddie lives... somewhere in time!
  82. 82 Профил на head_hunter
    head_hunter
    Рейтинг: 519 Неутрално

    Тази новина чакат хиляди столичани от доста време. Безспорно, пускането на метрото в тази част ще облекчи и трафика, и хората ще се придвижват по-бързо в час пик, без излишни нерви заради задръстванията.

  83. 83 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1774 Любопитно

    Какви са тея изпитания по 9 месеца бе???

    В Русия съм! В Русия съм!
  84. 84 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5557 Неутрално

    Какво правим с неустойките другарко фандъкова ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  85. 85 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5557 Неутрално

    До коментар [#83] от "Веселин Дечев":

    Фалшиви, най-вероятно.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  86. 86 Профил на Clint_Eastwood
    Clint_Eastwood
    Рейтинг: 916 Неутрално

    До коментар [#69] от "clint_eastwood":Чели сте, но сте бързали да пишете друже, та не Ви е останало време да помислите. Има нужда от метрото и то голяма. Но да бъде направено умно. Да минава така, че да съкращава времето за пътуване и преди всичко да прави възможно премахването на автобусните линии. Както е от "Люлин" до центъра. Ама не както е след това до летището - вместо да мине под "Цариградско шосе" мина по трасето на трамвай 14 и 19, които бяха закрити, а цялото автобусно движение по "Цариградско шосе" си остана. Като и времето от Орлов мост до летището с метрото е не по-малко отколкото с автобус. Ако не ми вярвате елате едни ден в София и обиколете маршрутите, за които само четете тук - картата за пътуване по цялата градска мрежа за един ден е само 4 лева.
    —цитат от коментар 74 на Един препатил


    Прочетох те, друже, и така си го написал, че излиза безсмислено да се прави метро едва ли не навсякъде. Да, винаги може по-добре, но преувеличаваш. Дал си пример с Цариградско шосе - е, защо да го дублира метрото, като отгоре има бус лента, по която автобусите се движат доста бързо?

    В примера с трамвай 19 - хубаво е свързвал Красно село с Дървеница, ама имаш ли представа колко време е продължавало пътуването? С метро ще се стига до Дървеница за 15-20 минути. Същото важи и за Попа.

    От Орлов мост до летището може и да не е по-бързо от автобус, но от Люлин до летището или дори от Дружба до летището е много, много по-бързо с метрото.

    Да не говорим, че са в процес на планиране и други отсечки - не може всичко да стане наведнъж. Например Слатина ще бъде включена и въпреки че метрото никога няма да минава по Цариградско, по вече обяснени причини, ще може да се стига до мола, който е на Цариградско.

    И изобщо наземният транспорт и метрото не се изключват взаимно. Аз от вашите постове така и не разбрах в крайна сметка откъде искате да минава метрото? То не остана район на града, за който да не казахте, че е безсмислено.

    Според модератора "клоун" е обидна квалификация, която налага изтриването на коментари.
  87. 87 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5557 Неутрално

    До коментар [#86] от "clint_eastwood":

    Генералната схема на метрополитена бе тотално объркана от умните герберасти.
    Транспортната схема на София също е в трагично състояние.
    Има линии с коли през 30 мин в работен ден, което е НЕДОПУСТИМО и Генерира трафик от лични автомобили.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  88. 88 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1445 Любопитно

    До коментар [#60] от "iceto_":Точно така е - трамвай 19 отиваше до Дървеница. Там вървеше и трамвай 14, който идваше от Централна гара. Сега оттам до Централна гара - с автобус 280, метрото до "Сердика", прехвърляне на другата линия на метрото (тя си е същата де, ама в другата посока). Гениално! Всъщност метрото между станции "Стадион "Васил Левски" и "Жолио-Кюри" мина през тунела, който беше започнат за да минат трамвай 14 и 19 под телевизионната кула без да обикалят през гората между пл. "Журналист" и Семинарията.
    —цитат от коментар 71 на Един препатил


    На времето от "Славейков" до колелото при Блок 9 на ВМЕИ (ТУ) деветнайската се клатеше между 45 и 55 минути. Ако си носиш книга се ядваше......
    Тунела го направиха много по-късно, когато започнаха да строят метрото.
    При сегашния трафик не знам дали би стигала и за час и половина.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  89. 89 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1445 Любопитно

    До коментар [#74] от "Един препатил":

    Метрото е планирано да обслужва максимален брой пътници, не да разтоварва пътни артерии, затова е оправдано да минава перз по-гъсто заселени райони.
    Отделно че откак е правено въпросното планиране софийската география се е променила доста.

    Знанието е сила, информацията - власт
  90. 90 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5557 Неутрално

    До коментар [#88] от "pag":

    Тунелът бе построен за нуждите на трамваите а метрото трябваше по план да вървипод Цариградско и да се разклонява към Младост по Л Живкова(Малинов) и към Дружба и летището.
    ПрдвиждШЕ СЕ И РИНГ НА МЕТРОТО.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  91. 91 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5557 Неутрално

    До коментар [#89] от "pag":

    тОВА С ГЕОГРАФИЯТА НА ГРАДА СЪЩО Е ГОЛЯМА ТЕМА- ГРАДЪТ БЕ ФАТАЛНО ПРЕЗАСТРОЕН И ЗАПУШЕН. Благодарение на строителния гений на герберастите и обръчите им.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  92. 92
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  93. 93 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8107 Неутрално

    Софиянци да слизат от колите и да ползват метрото. Така ще пазят въздуха.

  94. 94 Профил на STRATOR38
    STRATOR38
    Рейтинг: 902 Неутрално

    На Сердика ще бъдем копърка в консерва!
    Ограничете презастрояването и хаотичното строителство и Авто-регистрации.....
    ВиК и Искър не са безкрайна величина.

  95. 95 Профил на ozd05563707
    ozd05563707
    Рейтинг: 536 Неутрално

    Софиянци да слизат от колите и да ползват метрото. Така ще пазят въздуха.
    —цитат от коментар 93 на Роси


    Те слизат, стига да има метро. Ама Овча Купел 2021... гавра. Кварталът с най-кофти транпсортна свързаност последен. До която ида е настояща и бъдеща работеща метростанция е минимум 30 минути извън час пик.

  96. 96 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 1473 Неутрално

    До коментар [#90] от "КМЕТ В СЯНКА":

    ПРЪСТЕН, не РИНГ. На ринга се играе БОКС, не може метро да играе БОКС
    Кольцевая линия
    https://ru.wikipedia.org/wiki/Кольцевая_линия_ (Москва)

  97. 97 Профил на STRATOR38
    STRATOR38
    Рейтинг: 902 Неутрално

    Овча Купел е грозен, бетон, скъпи жилища, на 15 км има град с 50%по евтини жилища в спокоен и зелен район и река с патици....

  98. 98 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 1473 Неутрално

    До коментар [#97] от "STRATOR38":

    Има, ама дотам сутрин и вечер е мъка измъчена. Няма един нормален влак. Влаковете им ги спряха по волуяшката линия, остават тия през Факултето и Горна баня, където линията е единична. И в Перник гарите са в нищото, тъй че никой не се вози на влак. Отделно манталитето

  99. 99 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 1473 Неутрално

    До коментар [#95] от "ozd05563707":
    Имаше подписка да се върне 73 през Борово - беше пълен, сега е абс. ненужен. Отделно аз все си мисля, че вместо това метро един трамвай 22 щеше да им свърши работата. А и сега е задължително да го продължат поне до Кауефланда в ОК2, за да се яхват от Красна поляна на метрото. Иначе 83 ще се тъпче до пръсване, и ще виси във вечното задръстване на Красна поляна

  100. 100 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 1473 Неутрално

    До коментар [#94] от "STRATOR38":

    Ааа, ще дойдеш на мойто - да се премести столицата. Само че никъде няма вода колкото в София.... Трябва да се вземат спешни мерки за водата, и мисля че с пернишката криза Тиквата увря за проблема. Няма ли криза, Тиквата не реагира. Пожарникарят гаси пожари, друго не прави





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK