Спорният търг за купуване на 52 електробуси беше прекратен от Столичната община

Спорният търг за купуване на 52 електробуси беше прекратен от Столичната община

© Юлия Лазарова



Търгът за купуване на 52 малки електробуса с възложител общинското дружество "Столичен автотранспорт", неочаквано бе прекратен днес. Мотивът – техническа грешка, направена още в заданието на обществената поръчка, която е открита при разглеждането на документацията на участниците. Изисканият максимален гаранционен срок от 5 години, в част от документите е бил записан - 4 години.


Поръчката беше открита на 9 септември и в предизборната битка кандидатът за кмет на София Мая Манолова я обяви като нагласена за конкретен участник в нея. Тя не огласи името му, но го написа и запечата в плик в ефира на Би Ти Ви. Каза името му и пред репортер на "Дневник".


Офертите на участниците в търга трябваше да бъдат отворени на 24 октомври - само три дни преди първия кръг на изборите. Срокът обаче спешно беше удължен до 8 ноември. На 12 ноември те бяха отворени. Оказа се, че сред участниците е и посоченият "скрит победител" от Манолова.




Поръчката бе за две позиции – първата бе за купуване на 30 по-малки електробуса с дължина до 7.5 м на цена от 15.1 милиона лева без ДДС. Втората позиция бе за 22 електробуса с дължина до 9.6 м за 12.5 милиона лева.


Да доставят по-малките електробуси кандидати са турската фирма "Карсан", "Ай тръкс", която представлява италианската "Ивеко" у нас и консорциум "Екселор", включваща "Елбус" и "Нанджин енд ко".


По втората позиция – за доставка на бусове до 9.6 м, участваха с оферти само две фирми – "Българска автомобилна индустрия", вероятно с производство на китайската "Джънджоу юйтун бус ко" и отново на турската "Карсан".


Целта на купуването на тези електробуси беше заявена от кмета Йорданка Фандъкова като най-подходящия довеждащ транспорт. С тях трябва да се докарват пътници от кварталите до метрото и основните линии на градския транспорт. Затова трябва да са малки, за да минават лесно по кварталните улици, аргументира се Фандъкова. Електрическата тяга ще даде принос и в подобряването на качеството на въздуха, добави тя.


Борис Бонев от "Спаси София" още с първите си изяви като общински съветник заяви, че тези малки елетробуси са прекалено скъпи, защото с цената на един електрически могат да се купят два големи автобуса на газ с най-високия екостандарт. Така интервалът ще се намали по градските автобусни линии за удобство на софиянци, обясни Бонев.


От "Спаси София" призовават новата процедура по тази обществена поръчка да бъде максимално прозрачна и да се преосмисли концепцията за електробусите.

Коментари (39)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2484 Неутрално

    прекалено скъпи, защото с цената на един електрически могат да се купят два големи автобуса на газ с най-високия екостандарт
    _________________
    А се да , ама за вкъщи всички всички общински съветници и как данче си намират евтини неща само ако е за софиянци е от скъпо по-скъпо!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  2. 2 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 802 Неутрално

    Браво на Спаси София и Бонев. Гласът ми не е отишъл напразно. Много съм горд с тях, макар, че моя човек от тях не влезе в ОС.
    Добре, че мнозинството са се вслушали.

  3. 3 Профил на Green Day
    Green Day
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Хехехе. Заради грешка в пълния член прекратяваме оная процедура, за която Мая Манолова е направила теле трикче.
    По принцип за оправяне на елементарни технически грешки си има обявление за корекция, а също и "Въпроси и отговори".
    Но нищо де, с няколко отсрочки толкова са измъдрували, сега ще пробват наново, а техният човек ще участва в друг консорциум с нищонезначещо име, за да не стане да се отварят пликовете на другарката Мая.
    А ако се подмажат на Бонев и поръчат екобуси едновременно с пробутването на поръчката на "нашия човек" (който сигурно може кеф му екобуси да достави, кеф му електромикробусчета) с тва вече ще изтрепят рибата. Политика, батенце, по нашенски.

  4. 4 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2379 Неутрално

    В тази поръчка джизието за Сараите беше около 30%. Може да е изхвърляне на пясъчен чувал, преди голямото джизие от сметосъбирането за Вълка и Домусчиев.

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  5. 5 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1639 Весело

    На колко време пробег се зареждат тези автобуси? Да не се окаже, че автобуса нема ток...

  6. 6 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1852 Неутрално

    "....защото с цената на един електрически могат да се купят два големи автобуса на газ..." И тези големи автобуси ще се движат по кварталните улици ? Или изобщо "спасителят" отрича идеята за довеждащ транспорт?

  7. 7 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1951 Неутрално

    Нали искахте чист въздух?

  8. 8 Профил на Green Day
    Green Day
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#6] от "stedim":

    Знаеш ли как хубаво ще се движат, когато забранят паркирането по маршрута им?
    А дано.

  9. 9 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1852 Неутрално

    До коментар [#8] от "Green Day":

    Кои ще се движат "хубаво" – съчленените или малките автобуси? Да не говорим за ефективността на големите при довеждащ транспорт.

  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5818 Неутрално

    Не са си получили взятката в срок и са прекратили. Стар номер.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1722 Неутрално

    "Борис Бонев от "Спаси София" още с първите си изяви като общински съветник заяви, че тези малки елетробуси са прекалено скъпи, защото с цената на един електрически могат да се купят два големи автобуса на газ с най-високия екостандарт. Така интервалът ще се намали по градските автобусни линии за удобство на софиянци, обясни Бонев"

    Прав е на 100% Бонев - аз одавна разправям, че приоритет на градския транспорт следва да е удвоят и утроят броя на колите - никой няма да си слезе от автомобила докато трябва да чака по 15-20мин на спирката.

  12. 12 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5818 Неутрално

    До коментар [#11] от "Jazzdevil":

    +++

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  13. 13 Профил на tda10501756
    tda10501756
    Рейтинг: 410 Неутрално

    Браво на Спаси София и Бонев. Гласът ми не е отишъл напразно. Много съм горд с тях, макар, че моя човек от тях не влезе в ОС. Добре, че мнозинството са се вслушали.
    —цитат от коментар 2 на grayeagle


    А какво ли ще кажат еколозите на ДБ? Метан хубав източник на въглероден двуокис или ток? Или са прозрели, че електрическите автомобили не са за нашата уста лъжица? Дали пък няма да пишат доносче до ЕК ако не се вземат електробуси.

  14. 14 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1405 Любопитно

    Абе за лично ползване съм против газта, лично мнение, ама за автобуси на газ съм "за" с две ръце. Явно далаверата на газ обаче няма как да се случи...

  15. 15 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1722 Любопитно

    До коментар [#13] от "tda10501756":

    Къде е проблема - два съчленени автобуса на метан побират 120-140 пътника, една от тия електромаршрутки (щото те са точно това) между 8 и 15. С коя от двете опции ще намалим по-бързо броя на 20год дизели по улиците?

  16. 16 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 691 Любопитно

    "Поръчката бе за две позиции – първата бе за купуване на 30 по-малки електробуса с дължина до 7.5 м на цена от 15.1 милиона лева без ДДС. Втората позиция бе за 30 електробуса с дължина до 9.6 м за 12.5 милиона лева."
    30+30=60
    "Търгът за купуване на 52 малки електробуса"
    52=/=60?

    мурзилка
  17. 17 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 691 Неутрално

    Хубаво е, човек да може да смята....

    мурзилка
  18. 18 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4955 Неутрално

    Ами сега?

    Gunter glieben glauchen globen
  19. 19 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4955 Любопитно

    Не са си получили взятката в срок и са прекратили. Стар номер.
    —цитат от коментар 10 на КМЕТ В СЯНКА


    Какво е взятка, тавариш?

    Gunter glieben glauchen globen
  20. 20 Профил на STRATOR38
    STRATOR38
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    2 магарета, кон не правят!
    Как 2 голями автобуса с двигатели с вътрешно горене ще заменят 1 малук електрически автобус? :)

  21. 21 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1213 Неутрално

    Не е нормално хора, които едва ли са се качвали на автобус през последните 20 години да определят какъвто и да е негов параметър :) Убеждавам се, че вече нищо не се прави в името на хората а в името на усвояването. Писна ми да възнасят някои, които били построили много ... а не виждат, че за няма и година- две след това същите тези поръчват ... безкрайни поправки на построеното. Относно новите електробуси, то те трябва да се движат основно в центалната градска част, а не да извозват хора до метрото от крайните квартали.

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  22. 22 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1281 Неутрално

    На колко време пробег се зареждат тези автобуси? Да не се окаже, че автобуса нема ток...
    —цитат от коментар 5 на puknatastotinka


    Тея къде са ги купили в Берлин карат от сабалем до обяд, после тока им свършва и се връщат в останалото време да зареждат

    https://www.morgenpost.de/berlin/article226090187/Neue-E-Busse-in-Berlin-koennen-nur-halben-Tag-fahren.html

  23. 23 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 691 Весело

    Супер, текста с грешката е поправен в статията. Ако може още една малка добавка само! Цената за 22-те електробуси... с ДДС, или без ДДС?

    Само се чудя на минусите, за какво са?

    мурзилка
  24. 24 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2925 Неутрално


    Честно казано аз тази идея за довеждащ транспорт с електически микробусчета въобще не я разбрах. Кого ще довеждат и по какви кьорсокаци ще се завират? От къща на къща ли ще събират пасажерите, що ли?

  25. 25 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2925 Неутрално

    До коментар [#19] от "Alarmstufe: Rot":

    Какво е взятка, тавариш?
    —цитат от коментар 19 на Alarmstufe: Rot


    Рушвет бе, чоджум.

  26. 26 Профил на zop54499002
    zop54499002
    Рейтинг: 8 Неутрално

    никой няма да си слезе от автомобила докато трябва да чака по 15-20мин на спирката.
    —цитат от коментар 11 на Jazzdevil


    Вие пък...15-20 минути..., късметлии - автобус 75, единствената връзка на южната част на кв. Слатина с центъра (Орлов мост) е по една кола на час, тук-таме по две. След 22 часа хич не го чакайте.
    И аз го повтарям, ама не вдяват...Ей тъй София от град на хората стана град на автомобилите

  27. 27 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 885 Неутрално

    До коментар [#24] от "Един препатил":

    "Честно казано аз тази идея за довеждащ транспорт с електически микробусчета въобще не я разбрах. Кого ще довеждат и по какви кьорсокаци ще се завират? От къща на къща ли ще събират пасажерите, що ли?"

    Просто е. Жителите на люлин 5, младост окръжна, Полигона, дружба 1 (частта на запад от брюксел), Свобода и т. н. са на неудобно разстояние от метрото. Нито за кола, нито за пеш. Редовния транспорт ако го чакаш пак много време за малкото разстояние.... Идеята е да се сгъстят разсписанията на къси линии с цел насърчаване на ползването на метрото ( например люлин5 до метрото - две бусчета ще покриват минаване през 6-8 минути). Същото и за Свобода.

  28. 28 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2925 Весело

    До коментар [#27] от "George Svinarov":

    Благодаря за разяснението. Ама от него положението още повече се смътва. За другаде не зная, но излиза, че понеже не направихме метрото под "Цариградско шосе" та да се разклонява към летището и Младостите при Окръжна болница сега ще возим хората от Окръжна към пазара в Младост. И понеже направихме спирките на метрото в Дружба 1 и Дружба 2 насред нищото сега с микробусчета ще кандърдисваме хората да се возят на метро. Го-о-ляма работа сме, ще знаете, много голяма!

  29. 29 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1405 Любопитно

    До коментар [#27] от "George Svinarov":

    Това хубаво, ама ще има ли желаещи за довеждане? Щото Ганьо си предпочита таралясника, по-удобен му е... А за да му станат метрото и ГТ предпочитано, трябва:
    - да му се вдигнат данъците за таралясника, ама в пъти
    - да му поскъпне горивото, пак в пъти
    - да го лишите от мястото му за безплатно паркиране в градинката
    Е, и как ще се случат нещата? НИКАК! Щото сме в БълХария, страната, в която автомобилите са повече от хората...

  30. 30 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5964 Весело

    С обявяванеро на победител Фандъкова може би щеше да стане клиент на КОНПИ :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  31. 31 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 691 Неутрално

    До коментар [#27] от "George Svinarov":Благодаря за разяснението. Ама от него положението още повече се смътва. За другаде не зная, но излиза, че понеже не направихме метрото под "Цариградско шосе" та да се разклонява към летището и Младостите при Окръжна болница сега ще возим хората от Окръжна към пазара в Младост. И понеже направихме спирките на метрото в Дружба 1 и Дружба 2 насред нищото сега с микробусчета ще кандърдисваме хората да се возят на метро. Го-о-ляма работа сме, ще знаете, много голяма!
    —цитат от коментар 28 на Един препатил


    То ако ставаше толкова лесно и евтино, сигурно щяхме да сме разпробили под цяла София и основата да е на решето, като парче ементал. Ама отдолу има и подпочвени води, глини, пясъци, археологически останки...какво ли не има. А да се направи метро удобно за цяла София, за всички квартали и квартални единици без изключения...Сигурно ще струва стотици милиарди евро.

    мурзилка
  32. 32 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 691 Неутрално

    До коментар [#27] от "George Svinarov":Благодаря за разяснението. Ама от него положението още повече се смътва. За другаде не зная, но излиза, че понеже не направихме метрото под "Цариградско шосе" та да се разклонява към летището и Младостите при Окръжна болница сега ще возим хората от Окръжна към пазара в Младост. И понеже направихме спирките на метрото в Дружба 1 и Дружба 2 насред нищото сега с микробусчета ще кандърдисваме хората да се возят на метро. Го-о-ляма работа сме, ще знаете, много голяма!
    —цитат от коментар 28 на Един препатил


    То ако ставаше толкова лесно и евтино, сигурно щяхме да сме разпробили под цяла София и основата да е на решето, като парче ементал. Ама отдолу има и подпочвени води, глини, пясъци, археологически останки...какво ли не има. А да се направи метро удобно за цяла София, за всички квартали и квартални единици без изключения...Сигурно ще струва стотици милиарди евро.

    мурзилка
  33. 33 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5818 Неутрално

    До коментар [#19] от "Alarmstufe: Rot":

    Нали всичко знаеш.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  34. 34 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1463 Неутрално

    Метрото отдавна го има, а новата линия отдавна се строи и се знае откъде ще минава. Данчето да беше изкарала една карта и да покаже тия довеждащи линии откъде ще минават. Без такова обяснение този търг издиша централно...
    Във Виена също има такива автобусчета, ама се движат в централната градска част, където улиците са тесни, а като пешеходна зона не е много приятно да хвърляш отработени газове в лицата на хората...

  35. 35 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 449 Неутрално

    До коментар [#31] от "Маршалов":

    Щяло да струва стотици милиарди евро... не бе, направо трилиони евро ще струва! Тия цифри за нищо ги нямате

  36. 36 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5818 Неутрално

    До коментар [#34] от "rainbou1":


    До коментар [#35] от "theduloclan":

    Истинските софиянци тепърва ще усещат какъв фатален за града и за тях и семействата им избор направиха с другарката по руски.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  37. 37 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3733 Неутрално

    "....защото с цената на един електрически могат да се купят два големи автобуса на газ..." И тези големи автобуси ще се движат по кварталните улици ? Или изобщо "спасителят" отрича идеята за довеждащ транспорт?
    —цитат от коментар 6 на stedim


    Аз също мислех, че е по-добре автобусите да са големи, но аргумента за по-тесните квартални улици съвсем не е за пренебрегване.
    И стига вече се разправяхме за цената. Ако за чистотата на въздуха в София е от значение , автобусите да са електрически, то нека са такива.
    Проблемът с чистотата на въздуха в града е много сериозен.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  38. 38 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 691 Неутрално

    [quote#37:"Храбър"][/quote]

    Всъщност, вече нееднократно е споменавано, че в София няма чак толкова съществени потоци от замърсявания, а има инверсионни натрупвания, които не се разсейват поради местоположението на столицата. Това е също толкова валидно, като поговорката "Капка по капка - вир, вир по вир - язовир". Подозирам, че освен ако замърсяването в София не стане наистина нулево, при всички останали случаи, пак ще има образуване на смог.

    мурзилка
  39. 39 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1034 Неутрално




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK