Почти 5 пъти повече зелени билети са купени в София само до 10.30 ч.

Измервателните станции в кв. "Хиподрума" и в кв. "Надежда" са отчели вчера 4 пъти по-замърсен въздух от допустимата норма

© Юлия Лазарова

Измервателните станции в кв. "Хиподрума" и в кв. "Надежда" са отчели вчера 4 пъти по-замърсен въздух от допустимата норма



Днес са продадени 23 хиляди зелени билета в София до 10.30 ч. само от гишетата на Центъра за градска мобилност. В този брой на са включени продадените еднодневни билети за цялата градска мрежа от водачите на превозни средства в градския транспорт. Това обяви кметът Йорданка Фандъкова.


По-голямата част от екобилетите - 19 хиляди, са купени от касите в метрото. Очакванията на Столичната община са да доплати между 150 и 200 хиляди лева на ЦГМ за по-евтиния зелен билет днес, заяви Фандъкова.


За сравнение в петък, 13 декември, когато не се е предлагал зелен билет, в София са купени общо 5029 билата от 1.60 лв. и 1704 еднодневни билета за цялата градска мрежа с цена 4 лв., съобщиха от ЦГМ за "Дневник".




Безплатно се ползват и буферните паркинги, които са на бул. "Цариградско шосе", на ул. "Бели Дунав" и на бул. "Драган Цанков" (срещу БНР). Валидирането ще става с превозния документ – абонаментна карта или "зелен" билет, обясниха от Столичната община.


Две измервателни станции на чистотата на въздуха – в кв. "Хиподрума" и в кв. "Надежда", са отчели вчера средни денонощни показатели на фините прахови частици 4 пъти над допустимата норма от 50 микрограма на куб.м. При тези условия се прилага мярката за зелен билет и безплатни буферни паркинги.


До края на този месец трябва да бъде пусната и локалната система на София за анализ на качеството на въздуха. Системата се изгражда от "Телелинк" и ще има 22 станции, който измерват над 5 показателя, замърсители на въздуха.

Ключови думи към статията:

Коментари (63)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1577 Неутрално

    И това с колко % е повече от вчера? Или е същото - тия, които си ползват градски транспорт за 1 ден го ползват с отстъпка а тези дето си карат колите продължават да си ги карат както обикновено?

  2. 2 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5056 Весело

    "23 хиляди зелени билети са купени в София до 10.30 ч"

    Кметът в сянка е доволен! Поне веднъж! 🤣😂

  3. 3 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 1073 Неутрално

    До коментар [#1] от "Jazzdevil":

    С една дума - да. Имам познат, който от 15 години не се е качвал на градски транспорт, даже не знае от де да си купи билет. Цял живот с кола и така. Едва ли е сам.

  4. 4 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    Зеления билет закъсня с 10 дни! Не се изпълниха условията за неговото въвеждане - при два поредни дни с опасен въздух. Днес когато е вече по-добре състоянието се въведе.

  5. 5 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1577 Неутрално

    До коментар [#3] от "chepokalipsis":

    И аз самият ползвам почти само автомобил или велосипед. Това е някакъв абсурд след 8 минути ходене до спирката там на електронното табло да видя как остават 17мин до идването на автобуса и като трябва да се прекача и следващия да го чакам още 20мин... Докато 10-12км разстояние може да отнема 1 час с градския транспорт не виждам кой ще си слезе от колата за да го ползва па ако ще и автобуси Тесла да купят.

  6. 6 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2073 Неутрално

    Зеления билет закъсня с 10 дни! Не се изпълниха условията за неговото въвеждане - при два поредни дни с опасен въздух. Днес когато е вече по-добре състоянието се въведе.
    —цитат от коментар 4 на falkoneti


    Продават ли ги на ЕДРО - С ОТСТЪПКА ????Че то както е тръгнало и бизнес може да се развърти с тях ! Още някаква глупост може ли да се измисле или просто да свърша с цитат от преди 2 века ?
    Една дълга агония!...

    Бедни, бедни Македонски! Защо не умря при Гредетин?./това от Вазов / , а от мен - "Намерило та се по@рало !"

  7. 7 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1232 Любопитно

    Тая система със зеления билет е пълна глупост и от СО знаят това много добре. В дни със силно замърсяване на въздуха ГТ в целия град трябва да е безплатен и много по-на често. Това обаче няма да се случи, защото общинарите мислят само за пари, а не за здравето на данъкоплатците. И само с призиви и лозунги хората да слязат от колите няма да стане. Всеки е прав да гледа за собственото си удобство, а нередовен и бавен транспорт никой не е съгласен да пробва. Изобщо, цялата идея, че с някакви измислени действия ще подобрим въздуха, който дишаме... издиша, пълна бутафория. Остава ни само да се молим за ветровито време, друго работещо решение засега нямаме...

  8. 8 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2395 Неутрално

    До коментар [#5] от "Jazzdevil":

    Карай си колата и не мрънкай, че въздухът е мръсен.

  9. 9 Профил на Goldmantelziesel
    Goldmantelziesel
    Рейтинг: 317 Неутрално

    Много правилно. Зелените практики са хубави, защото се стремят да опазват природата. Дано да има повече такива неща.

  10. 10 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 1310 Неутрално

    "Очакванията на Столичната община са да доплати между 150 и 200 хиляди лева на ЦГМ за по-евтиния зелен билет днес, заяви Фандъкова."

    Тъй, да посмятаме малко.

    Редовният билет струва 1.60 лв., а зеленият - 1 лев.

    Разликата от 150 и 200 хиляди лева се равнява съответно на 250000 и 333333 зелени билета, които би трябвало да са закупени днес. Крайно невероятно, но да кажем, че е възможно (ако вярно са цитирани тези между 150 и 200 хиляди лева).

    Сега става МНООООГО интересно. "За сравнение в петък, 13 декември, когато не се е предлагал зелен билет, в София са купени общо 5029 билата от 1.60 лв." (?!?)

    Когато има зелен билет, приходите са 250 хиляди лева (вземаме по-малкия брой продадени билети). Когато няма зелен билет, приходите са 8046 лв. (5029 х 1.60).

    Разходите и в двата случая са едни и същи (хайде да не смятаме допълнителното гориво за по-пълните автобуси). Когато има зелен билет, приходите са с 241954 лв. по-високи (250000 - 8046).

    Излиза, че ЦГМ (и оттам Общината), печели с 240000 лв. повече на ден от зеления билет! Другояче казано, губи по 240000 лв. на ден от по-високата ("нормална") цена на билета от 1.60 лв.!

    "Саможертвата" на Общината с прехвърлянето на парите за доплащане от джоба на Общината в джоба на ЦГМ само показва колко неадекватно разсъждават там.

    Ако цитираните числа на Общината са верни, изводът е само един - за всички е по-изгодно ВСЕКИ ДЕН да има зелен билет. И за Общината и ЦГМ (повече приходи), и за пътуващите (по-ниски разходи), и за всички хора в града (по-чист въздух)!

  11. 11 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5597 Неутрално

    След като общината не провежда реални инициативи за подобряване на въздуха в София, ще губи пари от транспорта. Добре поне че въведе зеления билет за един ден, за да се убеди че има полза от него.

  12. 12 Профил на FvH
    FvH
    Рейтинг: 698 Любопитно

    До коментар [#10] от "razor":

    Трябва да вземете и дневните карти обаче, но сметката пак излиза 14хил срещу 23 хил?! ЦГМ днес е спечелил 50% повече. Дали пък на някого няма му светне в общината? Дали пък ценовата политика на градския транспорт в София не е сбъркана?

    Тотално изключвам възможността, че 15хил души са се отказали от автомобили и таксита за общото благо днес понеже Данчето ги е "призовала".

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  13. 13 Профил на sw51
    sw51
    Рейтинг: 285 Неутрално

    никой не се отказва от автомобила си заради зелен билет.. или поне повечето. Това е слаба мярка. Трябва не зелен билет, а червен талон от 5лв. за коли които влизат в града през такива дни.

  14. 14 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5056 Неутрално

    До коментар [#10] от "razor":

    "Ако цитираните числа на Общината са верни"

    Ами не, НЕ са верни числата! За да изглеждат в очите на хората, че правят нещо, изтипосват едни измислени числа (от 150 до 200 хиляди) и не им минава през ум, че дори и да плащат тези пари, то те идват от нашите данъци! Но по принципа на Баце, те "плащат"!

  15. 15 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    Това е добре. Къде е кметицата в сянка да почне да мрънка?

    The best way to predict the future is to invent it.
  16. 16 Профил на Андонов
    Андонов
    Рейтинг: 515 Неутрално

    И какъв е ефекта в крайна сметка от "зеления" билет?! Колко автомобила са спрели, какво правим с печките на въглища, боклук и гума, другите печки - старите пушещи дизели?!...
    Сигурно е само, че общината ще налее едни солидни пари в ЦГМ. Които пък, ще потекат в посока на бонуси за Коледа!
    Другото изобщо не е. Зелен билет. Чист въздух. Преливсне от пусто в празно.
    - Направете колите на газ без данък.
    - Дизела с двоен.
    - Отоплението на газ с 30% отстъпка от данъците в общината.
    - Горенето на отпадъци - санкционирано със спиране на всякакви помощи на "ония" братя. То е ясно, че глоба не можете да им вземете. Но можете да спрете да им давате! Това е сигурно.
    И след месец, ще имате най-чистия град в България, лобисти... ;)

    “Журналистика е да печаташ/показваш неща, които някой друг не иска да бъдат отпечатани. Всичко останало е пиар” Джордж Оруел
  17. 17 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 1111 Неутрално

    "23 хиляди зелени билети са купени в София до 10.30 ч"Кметът в сянка е доволен! Поне веднъж! 🤣😂
    —цитат от коментар 2 на vassilun


    Той е баровец и се вози на автобус в Бон за от 2 до 18 евра, в зависимост от дължината на маршрута, мечтаейки да поднесе на кумира си Путин икона.

    Smooth criminal-a criminal who is sneaky and doesn't leave a trace of his presence at the scene.
  18. 18 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 1089 Неутрално

    Аванта да има. Кой му дреме за въздуха ама возене на аванта.

  19. 19 Профил на dan1
    dan1
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#1] от "Jazzdevil":

    5 пъти по принцип означава 500%. Е не е спрямо вчера, а спрямо предходния петък, но мисля че още в заглавието е отговора на въпросът

  20. 20 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1697 Любопитно

    До коментар [#10] от "razor":

    Да интересно става
    Ами ако зеленият билет стане постоянен?
    Т.Е с един закупен билет да пътуваш цял ден за един лев.
    Просто няма как хората да оставят колите ако те са по изгодни.
    ГТ може да ги конкурира само с цена и бързина.
    А за един колега дето 17минути са фатални.
    Едно не така далечно време.
    Отиваш на спирката и чакаш.
    Колко?
    Никой не знае Божа работа.
    Студено въздухът пълен с нефинни парчета кюмюр.
    Мъгла дъжд сняг ти си там на спирката на своят пост чакаш а не знаеш нито какво нито кога.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  21. 21 Профил на znaya
    znaya
    Рейтинг: 821 Неутрално

    Сега отивам да си взема един - ще отида до Икеа, че иначе не си струва за дреболии да ходиш за 6 и 40

  22. 22 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2173 Любопитно

    Трябва да вземете и дневните карти обаче"
    До [#12] от "FvH":
    Дневните карти са 1704, а доплащане от 175 хиляди средно, компенсира 305 хиляди продадени билети. Това е в пъти повече от 6700 карти и билети за петък.
    Данните са същите и в други сайтове от информация по БТА.
    Фандъкова както винаги лъже.

  23. 23 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1480 Весело

    Това е скандално! Откъде накъде Столична община ще доплаща с нашите пари на Центъра за градска мобилност, за да се возят евтино селяндурите?!
    Може би точно тук и сега е мястото да напиша
    #ВЪНСЕЛЯНИТЕОТСОФИЯ!!!

    За протокола! На изборите гласувах за арх. Игнатов, защото обеща да удари забрана за влизането на автомобили, които не са със столични номера!

    Бог да благослови Америка за България!
  24. 24 Профил на znaya
    znaya
    Рейтинг: 821 Неутрално

    Фандъкова ще я призная ако направи тротоарче и велоалея по бул Кл. Охридски.

  25. 25 Профил на groznik90
    groznik90
    Рейтинг: 604 Неутрално

    Значи все пак има някакъв ефект от този билет - дано повече хора да се възползват, вместо да се возят по един в колата и да стават чутовни задръствания, а въздухът да е отврат.

  26. 26 Профил на Animals As Leaders
    Animals As Leaders
    Рейтинг: 417 Неутрално

    Ами хората е видно, че си ги купуват за спомен, до пролетта няма да има зелен билети повече! Имат колекционерска стойност!

  27. 27 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 1310 Неутрално

    Студено въздухът пълен с нефинни парчета кюмюр. Мъгла дъжд сняг ти си там на спирката на своят пост чакаш а не знаеш нито какво нито кога.
    —цитат от коментар 20 на dedoliben


    Дедо, дедо, модерна ти е поезията! Поздравления :)

  28. 28 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1577 Неутрално

    До коментар [#8] от "stedim":

    До коментар [#5] от "Jazzdevil":Карай си колата и не мрънкай, че въздухът е мръсен.
    —цитат от коментар 8 на stedim


    Аз не съм седнал да мрънкам - ама ти ако искаш си купи 100 зелени билета ако си въобразяваш, че с това ще изчистиш въздуха.

  29. 29 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1577 Неутрално

    До коментар [#19] от "dan1":

    Коригираха статията в последствие - в оригиналната просто се хвалеха как били продали 23 000 зелени билета.

  30. 30 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 990 Неутрално

    До коментар [#3] от "chepokalipsis":И аз самият ползвам почти само автомобил или велосипед. Това е някакъв абсурд след 8 минути ходене до спирката там на електронното табло да видя как остават 17мин до идването на автобуса и като трябва да се прекача и следващия да го чакам още 20мин... Докато 10-12км разстояние може да отнема 1 час с градския транспорт не виждам кой ще си слезе от колата за да го ползва па ако ще и автобуси Тесла да купят.
    —цитат от коментар 5 на Jazzdevil


    Това е абсолютно вярно. И го казвам като човек, който ползва метрото, а на кола се качвам 3-4 пъти в месеца. Не можем да очакваме от хората да слязат от колите ако не им дадем прилична алтернатива. Стигне ли се до прекачване или ползване на транспорт с 20 мин интервал в пиков час, ГТ ти губи по час на ден.

  31. 31 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1577 Неутрално

    До коментар [#19] от "dan1":

    Отделно, че и тия бомбастични чшсла много ме съмняват доколко са достоверни. Аз в момента не съм в страната ама тия дето са в София - виждат ли някаква разлика в трафика?

  32. 32 Профил на dan1
    dan1
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#29] от "Jazzdevil":

    Ясно,
    Извинявай!
    Колкото до трафика - има разлика, но дали е заради 18 хил. автомоила по-малко (с шофьори, качили се на гардски транспорт) или заради напусналите София по-рано защото учениците са във ваканция, или някаква друга причина - не знам.

  33. 33 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 1111 Неутрално

    Това е скандално! Откъде накъде Столична община ще доплаща с нашите пари на Центъра за градска мобилност, за да се возят евтино селяндурите?! Може би точно тук и сега е мястото да напиша#ВЪНСЕЛЯНИТЕОТСОФИЯ!!!За протокола! На изборите гласувах за арх. Игнатов, защото обеща да удари забрана за влизането на автомобили, които не са със столични номера!
    —цитат от коментар 23 на Günther


    Ами ако и другите общини в България въведат реципрочни мерки?
    По магистралите ли ще паркират софиянци, или по къровете около морето? Дъщеря ми живее от 10 години в София и колата и е с Варненска регистрация, понеже живее на квартира и в личната и карта е варненски адрес. Егаси шовинизма.

    Smooth criminal-a criminal who is sneaky and doesn't leave a trace of his presence at the scene.
  34. 34 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 1111 Неутрално

    Колата и е на бензин, а на приятеля и, който е софиянец е дизел и пуши като руски самолетоносач, какво избираш?

    Smooth criminal-a criminal who is sneaky and doesn't leave a trace of his presence at the scene.
  35. 35 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5597 Весело

    До коментар [#34] от "proventuss":

    Ами купи му по-хубава. Макар че и така кара нейната.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  36. 36 Профил на znaya
    znaya
    Рейтинг: 821 Неутрално

    До коментар [#18] от "rdb41527334":

    Ако СО си плаща за недоглеждането ще е мотивирана да прразгледа поведението си.

  37. 37 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1232 Любопитно

    До коментар [#23] от "Günther":

    Айде по-полека с изказванията, моля! Номерата на колите не са виновни за каквито и да е неуредици в София. Да не би да си мислите, че повечето хора, дошли да живеят в столицата са го направили от кеф? Никой нямаше и да дойде, ако в последните 40-50 години всички правителства в Бг не направиха така, че целия бизнес да е в София. Децентрализирането на икономиката и на администрацията са нещата, които биха облекчили града от пренаселване. Вие да виждате такава политика някой да води? Няма и да видите. Все пак, когато парите са на едно място контролът е много по-лесен, никой не иска да има богати и независими градове в страната. В момента, в който се открие възможност за добра работа извън прехвалената София хората напускат, имам доста такива приятели, които се изнесоха с целите си семейства. Защото София не е България и никога няма да бъде. Някой по-горе ви го каза - щом софиянци няма да пускат коли с друга регистрация да влизат в града, същото ще направят останалите областни градове срещу софиянци. И тогава вече ще я закъсате тотално, защото икономиката на тоя град се движи от НЕсофиянците, предполагам това го знаете...

  38. 38 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3256 Неутрално

    До коментар [#10] от "razor":
    "Тъй, да посмятаме малко. "

    Прав си в смятането.
    Аз пък искам малко да поразсъждавам за манталитета на българина. Когато в София увеличиха билетите на градския транспорт с 60% , робското племе наведе глава и продължи да тегли каиша. Нямаше видими недоволства и протести.
    Когато в столицата на Чили Сантяго увеличиха билетите за градския транспорт с 6% , хората се вдигнаха на масови бунтове и демонстрации. Страната се разтресе от социални протести , които до сега не са стихнали и държавата още не се е успокоила.

  39. 39 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2642 Неутрално

    Колкото пъти отворя сайта, това заглавие все като "зелени барети" го чета... Май ми трабва сериозна почивка.

  40. 40 Профил на marianapopska
    marianapopska
    Рейтинг: 327 Неутрално

    Ако питате мен, в час пик сутрин и вечер, когато замърсяването на въздуха е над нормата - билетите не трябва да имат и цени.

  41. 41 Профил на carpe_diem_
    carpe_diem_
    Рейтинг: 428 Весело

    Като човек, който ходи всеки ден на работа с кола, мога да ви кажа, че всичките 4 до момента пъти, в които е пускат зелен билет, колата си е стояла в гаража, а аз, макар и да не ми е много удобно, съм се качвал на автобуса (включително и днес).

    Така че ето - знаете, че има поне един човек, който се е отказал от колата днес.
    Ама това все пак трябваше да се направи по-рано.

    А относно сметките на общината - няма как да са правилни, защото хората си купуват билети (и талончета с по 10 такива) предварително и си ги ползват. Няма как да знаят колко хора с предварително купени билети са пътували вчера, защото в градския транспорт технологиите са все още от 19 век.

    А малко по-горе този, дето няма да даде 6.40, за да иде то ИКЕА - ми купувай си талончета, ще ти излиза 4.80. А, опа, има и дневни карти по 4 лева ;)
    Ама си ударил кьоравото де - за левче ти е днес, марш да пзаруваш ;)

  42. 42 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2337 Неутрално

    До коментар [#5] от "Jazzdevil":

    Като ви стане целия град зелена зона, като данъка ви стане 500лв, гражданската още толкова и няма вариант да паркирате на тротоара ще видите как ще намерите начин. И ако не вие конкретно, но достатъчно други хора че по улиците да не е лудница.

  43. 43 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2337 Неутрално

    До коментар [#37] от "Дългия":

    Стоежа на магистрали не ви ли се струва като политика за децентрализация.

  44. 44 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1577 Неутрално

    До коментар [#42] от "m17":

    Аз ви пиша, че не ползвам градски транспорт понеже нямам 2 часа излишни на ден да прекарвам по спирките - вие ме плашите с разни цени на застраховки и данъци дето да ме заставят да го правя. Толкоз ли е сложно общината да купи 500 автобуса (ако ще на старо да са) така, че да свалят интервала между колите наполовина та сам са ги избера като по-удобен вариант?

  45. 45 Профил на MakoJacko
    MakoJacko
    Рейтинг: 70 Неутрално

    Трябва да се вдигне цената на паркиране в центъра поне на 4 лв за час. През дните с голямо замърсяване да стане 8 лв. на час.

    MJ
  46. 46 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2337 Неутрално

    До коментар [#44] от "Jazzdevil":

    Не ви плаша, обяснявам ви как се регулира желанието за ползване на личния автомобил в града. Разбира се, може вие да сте един от малцината дето градския транспорт да не ги хваща лесно но поне 90% биха се прехвърлили на градски транспорт ако цената на автомобила им е висока.

  47. 47 Профил на STRATOR38
    STRATOR38
    Рейтинг: 757 Неутрално

    При силно запрашаване се затваря центъра на София за частни автомобили.
    Ограничава се продажбата на дизел и бензин, като бензиностанции те се компенсират от бюджета.
    Само с добри думи и призив, не се получава!

  48. 48 Профил на Green Day
    Green Day
    Рейтинг: 602 Неутрално

    И по тоя случай днес са такива задръствания, че няма накъде. Мерси, Даце.

    (Иначе тия, дето се придвижваме с ГТ, така или иначе си купуваме карти, да не сме луди да плащаме по 1,60 бройката.)

  49. 49 Профил на Green Day
    Green Day
    Рейтинг: 602 Неутрално

    До коментар [#42] от "m17":

    Амин! Дано на общината ѝ пораснат топки да го направи това в рамките на моя живот, че да си ида спокойно :D

  50. 50 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1691 Неутрално

    това е 'мярка' за пред матряла...най-глемите замърсители са тия които горят болкиуци...а ако искат да намалят колите из града трябва да се вземат мерки за електрическите коли,да са без данък и ,примерно да плащат по-малко за синя и зелена зона...ама тия са свикнали само да 'усвояват'...и ако няма далавера и акъла им го няма

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  51. 51 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8285 Неутрално

    Само лозунги и обещания. Като се изнесе половин София по празниците, ще видим дали въздуха е станал по-чист.

  52. 52 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 801 Неутрално

    Кухи лейки са от общината. Няма как да накарат хората да слезнат от автомобилите докато ГТ е бавен, некомфортен, скъп и нередовен. Предимно скъп.

    Елементарна сметка показва че за разстояния до около 30ина километра дори сам пътник в автомобила е по-изгодно с кола, да не говорим за спестеното време и комфорт.

  53. 53 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2337 Неутрално

    До коментар [#49] от "Green Day":

    На общината може да и пораснат не само топки ами и космат член, стига гражданите да го поискат. Лошото е че повечето граждани, даже тия дето се имат за умни и красиви, искат проблема да се репи някак си, без да се засягат техните интереси. Което е физически невъзможно и затова и проблема си остава.

  54. 54 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2337 Неутрално

    До коментар [#52] от "olimpipanov":

    Ето това е проблем. И решението е само едно - ползването на автомобил трябва да е много скъпо спрямо градския транспорт.

  55. 55 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2337 Неутрално

    До коментар [#50] от "не на безразличието":

    Електрическите автомобили са с нулев данък и паркират безплатно в зоните. Но разбира се това няма никакво значение понеже са безумно скъпи. А таралясниците са безумно евтини.

  56. 56 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 801 Неутрално

    До коментар [#55] от "m17":

    Въглеродният отпечатък на елетромобила е по-голям от нискоемисионе бензинов , все пак гояла чат от еленергията се произвежда от кюмюр.

    Хибридите са друга работа.

    М17 що с лошаво бря, дайте още да вдигаме данъците, пък фънди и другаре да си крадата на воля вкл от градски трянаспорт.

  57. 57 Профил на soundform
    soundform
    Рейтинг: 345 Неутрално

    За колегите, които чакат по спирките - ползвайте интернет за да проверите кога идва превозното средство или просто си задайте начална и крайна точка и ще ви бъде изчислен маршрут с евентуално ходене/прекачвания. Да, сайтът е грозноват, но работи и като цяло много рядко е неточен (при това с малко).
    Колкото до зелените билети - не вярвам да имат значителен ефект.. то си личи и от някои коментари тук, а още повече от количеството коли днес, които "бързаха" в задръствания и търсейки свободни паркоместа в зоните.

    lost & profound
  58. 58 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1232 Любопитно

    Стоежа на магистрали не ви ли се струва като политика за децентрализация.
    —цитат от коментар 43 на m17


    Не, защото освен всичко останало Те (магистралите), трябва да свързват фирми и бизнес територии , а не само населените места за придвижване на електората за работа от/към София и почивка по морето. Едва в последните години се усеща някакво раздвижване в нови икономически зони (край Пловдив, Ст. Загора, Ямбол, Димитровград, Хасково; Северна България я няма на картата), но след като отиде коня в рЯката и хората избяха от родните си места от зор и липса на работа. Сега тепърва ще ревем, че нямало кой да работи в тия фабрики и заводи, ще си внасяме мигранти, които ще живеят кой знае къде, кауза пердута е цялата работа...

  59. 59 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5597 Неутрално

    До коментар [#42] от "m17":

    Лаком дирник кръв с@р@ !!! нали я знаеш тая !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  60. 60 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5597 Неутрално

    До коментар [#45] от "MakoJacko":

    И това няма да работи. Но не знаеш защо.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  61. 61 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5597 Неутрално

    До коментар [#46] от "m17":

    Или си много наивен или много НЕобразован освен гробарската алчност.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  62. 62 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5597 Неутрално

    До коментар [#47] от "STRATOR38":

    Защо само за частни мамин? чели ли сте някога Конституцията ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  63. 63 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5597 Неутрално

    До коментар [#54] от "m17":

    Ами направете го БЕЗПЛАТЕН бе Владов !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK