
© Николай Николов
Столичният булевард "Мария Луиза" ще стане пешеходна зона. Това каза главният архитект на София Здравко Здравков, съобщава "Фокус". Той уточни, че това е крайното решение за трансформирането на булеварда.
"Проектът трябва да претърпи своето поетапно развитие с изнасянето на трафика по бул. "Данаил Николаев". Реализацията на идеята обаче няма да стане през 2020 г.", заяви Здравков.
Той уточни, че пространството около Централната жп гара се намира на 15 минути пеша от пл. "Св. Неделя". Именно заради това общината иска да свърже двете места с пешеходна зона.
Идейният проект е на архитектурно студио "А и А Архитекти" с водещи арх. Ангел Захариев и арх. Асен Милев. Те спечелиха конкурса на Столичната община и фондация "Визар" за втори градски център през 2018 г. Проектът бе премиран от жури с председател арх. Данте Белини, защото развива цялостна концепция за оживяване на зоната около Централната гара и предлага решение за пробив с тунели и естакади под и над жп линиите към неусвоените северни територии.
Повече за проекта четете тук.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5673 НеутралноЕдна артерия по-малко за София.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!draxter
Рейтинг: 286 ВеселоТежък удар за автоталибаните, които ей сега ще нададат жален вой. Кеф!
draxter
Рейтинг: 286 ВеселоТежък удар за автоталибаните, които ей сега ще нададат жален вой. Кеф!
DDR
Рейтинг: 2904 НеутралноДо коментар [#2] от "draxter":
Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"Тежък удар за живеещите там.
vtl53383951
Рейтинг: 300 НеутралноТози район има нужда от такава промяна, сега изглежда доста зле и доста ориенталски.
Надявам се този път да се сетят да направят и някой паркинг под улицата.
На Патриарха и Витошка проспаха да направят 1-2 паркинга и да махнат част от паркиралите по улиците коли ... но нямат толкова акъл явно :)
vtl53383951
Рейтинг: 300 НеутралноДо коментар [#4] от "DDR":
Напротив. Сега този район е страшна дупка ...
Шоршо
Рейтинг: 692 НеутралноЕ най-после едно адекватно решение, дано не оср*т пейзажа както направиха с Витошка.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5673 НеутралноДо коментар [#6] от "vtl53383951":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!И как точно ще го оживите с предлаганите промени ?
Alexadner Adjan
Рейтинг: 279 НеутралноЗа таксита най-вървежните и линейки
EU defender
Рейтинг: 1283 НеутралноДобра идея.
The best way to predict the future is to invent it.EU defender
Рейтинг: 1283 НеутралноДобра идея.
The best way to predict the future is to invent it.КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5673 НеутралноДо коментар [#7] от "jeq19606355":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Ако е като Витошка - НЕ, благодаря ! Какво е мнението на живеещите в района ?
EU defender
Рейтинг: 1283 НеутралноДо коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":
The best way to predict the future is to invent it.Ще ходиш пеш като мен и ще ти отслабне задника. Имам 4-5 км на ден ходене пеш.
Green Day
Рейтинг: 518 НеутралноДо коментар [#4] от "DDR":
Много важно. Шепа народ не е по-важен от хиляди столичани, пък и никой не е умрял, че не може да паркира баш-на-педесе-сантиметра от входа си. Никой не им е забранил за живущите да си имат коли, просто няма да ги оставят на булеварда. Тамън да се научат.
Браво, добра новина.
dzenlandia
Рейтинг: 390 НеутралноДобър старт, но не трябва да се спира до Мария Луиза. Целта трябва да е постепенно целият център да се превърне в пешеходна зона или поне достъпът да се ограничи до сервизни коли и живеещите там. В момента центърът на София е един от най-неприветливите градски центрове, в които съм бил не само в Европа, но и в Бълария и това се длъжи до голяма степен на абдурдния брой коли, който навлиза там. Някога емблематични улици като Шишман например, завзети от коли днес са едно клаустрофобично и гадно място, през което се опитваш да преминеш колкото се може по-скоро.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5673 НеутралноДо коментар [#13] от "EU defender":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!на теб друго ти е отслабнало както е видно.
EU defender
Рейтинг: 1283 НеутралноДо коментар [#16] от "КМЕТ В СЯНКА":
The best way to predict the future is to invent it.И шкембе нямам. На 45 изглеждам като на 20.
DDR
Рейтинг: 2904 ВеселоДо коментар [#14] от "Green Day":
Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"На чужд гръб и 100 тояги са малко.😉
arax
Рейтинг: 240 Неутралнотежък удар за м.....нската общност и дилърите от квартала ;) Нормални хора отдавна не живеят там
DDR
Рейтинг: 2904 ВеселоДо коментар [#19] от "arax":
Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"Силни думи, големи обобщения 👏👏👏
neut
Рейтинг: 4770 НеутралноОтлична идея, особено изхвърлянето на трамвайната линия
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restgeordgeo
Рейтинг: 1364 ЛюбопитноКолкото по-скоро, толкова по-добре. И да не мрънкат местните заради колите си. Аз живея в зелена зона и от 8 години ползвам паркинг на 2 км от вкъщи за колата, платен, 70 лева на месец. Нито съм съм умрял от това, нито е настанала някаква драма. И е крайно време българинът от големите градове да разбере, че колата не е всичко, тя е просто пособие за придвижване, пособие, което ви убива буквално и в преносен смисъл (от затлъстяване, обездвижване и т. н. болести на заседналия начин на живот)...
Darulio
Рейтинг: 1102 НеутралноСупер, значи и трамвая ще разкарат оттам, и трафикът опитват да пренасочат. Ще им се да направят Мария Луиза втора Витошка. Все хубави цели.
Perhaps you and I have lived with this miracle too long to be properly appreciative. Freedom is a fragile thing and is never more than one generation away from extinction. It is not ours by inheritance; it must be fought for and defended constantly by each generation, for it comes only once to a people. Those who have known freedom and then lost it have never known it again. #ОСТАВКАА тогава за чий ... ни беше това кръгово там???
Jazzdevil
Рейтинг: 1387 НеутралноНякой ще ми обясни ли защо най-централния булевард в столицата на държавата носи името на съпругата на Фердинанд?
ikar_01
Рейтинг: 942 НеутралноДо коментар [#23] от "Darulio":
Просто всичко се прави на парче, а не се гледа на проекта като единен ансамбъл. Утре ще се сетят, че трябва да се сменят водопроводи, вдругиден нещо друго, а накрая може на някого да му мине през главата, че трябва я паркинг, я хеликоптерна площадка. След като обявиха новата пешеходна част от бул. Витоша да стигне до бул. Тодор Александров, до Съдебната палата спират таксита, но са една малка изненада - работят на двойни цени. А как ще се реши все пак въпроса с живеещите в центъра? Ще им осигурят летящи метли или ще им зачислят от електрическите тротинетки, които са нацвъкани из целия център, дори и върху места за паркиране на инвалиди?
niki7
Рейтинг: 310 НеутралноПринципно подкрепям. Обаче дали се прави сметка за непрекъснато затормозяващия се трафик в посока север - юг? Чакам Здравков да се изкаже по въпроса.
keen
Рейтинг: 844 НеутралноМного добра идея!
#КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?Значи можело и добре.
Virgin
Рейтинг: 714 НеутралноПрипомни си го когато остарееш и ти е трудно да минеш и 200 метра.
venci4
Рейтинг: 1090 НеутралноДано с този проект успеят да изметат цялата арабизация и неизменно съпътстващата я навсякъде цигания и селяндурщина около Лъвов мост, ама надали.. Ако искат да направят продължението на Витошка по подобие на Витошка няма как да се получи, защото не улицата, а собствениците на имотите на самата улица са друг генетичен матр'ял.. И това не от днес....
Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpgХрабър
Рейтинг: 3558 НеутралноПредпочитам тишината и спокойствието, пред непрекъснатия грохот (ден и нощ) на транспортни средства.
Транспортът ще е само да две крачки в страни от този булевард. "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
silverman
Рейтинг: 807 НеутралноТова е естественото продължение на Витошка. След това района между Мария Луиза и Женския пазар трябва да се прочисти от нашественици и да се превърне в исторически арт квартал!
blagoj
Рейтинг: 1276 НеутралноКолкото по-голяма част от центъра е забранена за автомобили, толкова повече гориво ще изгарят автомобилите, защото се удължава разстоянието което ще изминат когато трябва да заобикалят центъра. Такава мярка води до по-замърсен въздух, включително и в центъра, защото движението около центъра става по-интензивно. Това е грешна мярка и никой няма полза от нея, освен собствениците на фирмите които ще наслагат плочки, колчета, паметници... Те ще приберат няколко милиона, а може и повече от парите на данъкоплатците.
keen
Рейтинг: 844 Весело- Чудя се дали си вярваш :)
Драги, на пет метра навътре в Борисовата градина вече почти не се усеща мръсният въздух от бул. "Драган Цанков" (примерно). Та тия неща ги разправяй в късните часове в някоя кръчма. #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
Green Day
Рейтинг: 518 НеутралноДо коментар [#28] от "Virgin":
Да, щото грохналите старци от центъра само с коли бръмчат от сутрин до вечер. Хайде по-сериозно. Почти всички къщи в района имат вътрешни дворове и гаражи, в крайна сметка автомобилът е личен проблем, не социална услуга.
Което не отменя ангажимента на общината да направи многоетажни, подземни или каквито ще паркинги на ключови места, за най-закоравелите автоталибани, та да си затворят най-после устите. И тогава с чиста съвсет да разчистят улиците и тротоарите за пешеходци и градски транспорт. Не само на Мария Луиза, а в целия център, а защо не и в целия град.
geordgeo
Рейтинг: 1364 ЛюбопитноДо коментар [#28] от "Virgin":
Само да те питам как ще си поддържаш колата като остарееш, а? Или си мислиш, че тя сама ще се ремонтира и поддържа? Точно тия дни се занимавам с колата на баща си (той е на 75) и да ти кажа честно ПО - ГОЛЯМО БРЕМЕ от това няма, за разходите няма да отварям дума. Вместо да държиш кола на тия години, ще си викаш такси или ще намериш някакъв друг начин за придвижване. Имам и старец на 93 години в къщата - само с таксита се оправяме и е в пъти по-евтино от поддръжката на собствен автомобил...
hope
Рейтинг: 3213 НеутралноСега имаше избори, защо не сложиха по едно квадратче отдолу, за да чуят мнението на хората?
Любовта ще спаси света!!!hope
Рейтинг: 3213 НеутралноНякак си ми се струва, че Гроб нямат файда от трамваите! Гледат да ги махнат, което много ме дразни и никак не ми харесва.
Любовта ще спаси света!!!lalleen
Рейтинг: 541 НеутралноМа верно ли? Тя така е занемарена, все едно с цел да накара дошлите с влака от провинцията да се обърнат и да си ходят веднага :D
theduloclan
Рейтинг: 400 НеутралноДо коментар [#17] от "EU defender":
Мдааа...Вервай си
theduloclan
Рейтинг: 400 НеутралноДо коментар [#17] от "EU defender":
Мдааа...Вервай си
theduloclan
Рейтинг: 400 НеутралноДо коментар [#38] от "lalleen":
Ох като кажеш “провинцията” все едно София не е една ориенталска клоака... бил ли си в белите страни да видиш за какво става въпрос. София е едно ориенталско гето
Алф
Рейтинг: 1459 НеутралноКрайно време беше.
Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.султана глаушева
Рейтинг: 334 НеутралноБраво! Много хубаво ще стане! От НДК до лъвовете ще може да се ходи пеша. И цар Освободител трябва да стане пешеходна. Отдавна трябваше. Целият център да е пешеходен. Доставките с електромобили - взимаш, ползваш, оставяш - ,за личните автомобили подзвмни паркинги - като буферните около метростанциите. Градовете са за хора, не за бучащата и воняща ламарина!
Мърфи е оптимист!султана глаушева
Рейтинг: 334 Неутрално“Идейният проект е на архитектурно студио "А и А Архитекти" с водещи арх. Ангел Захариев и арх. Асен Милев. Те спечелиха конкурса на Столичната община и фондация "Визар" за втори градски център през 2018 г”
Мърфи е оптимист!Ангел Захариев. Съпругът на Шугър Кейти. Бойковата външна министърка. Съвпъдък или е?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5673 НеутралноДо коментар [#44] от "султана глаушева":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!не.
Boichev Boian
Рейтинг: 12 Неутрално“Той уточни, че пространството около Централната жп гара се намира на 15 минути пеша от пл. "Св. Неделя” - GMaps показва 24 Мин. Грешката е 60%. Нека архитектът да сподели и останалите количествени аргументи - бюджети, човекопоток и др.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5673 НеутралноДо коментар [#46] от "Boichev Boian":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Въпросът е на какво отстояние е ТЕЦ София с инсенератора за опасни токсични отпадъци !? И каква е опасната му зона за обгазяване на населението ?
Софианец
Рейтинг: 564 НеутралноТези архитекти чували ли са за транспортни и пешеходни потоци. Очевидно не, след като премахват основна транспортна артерия и като им гледам реализираните проекти - само сгради, къщи и градинки. Нямат нито едно градоустройствено решение, а сега ще преобразяват София. Какъвто главния архитект, такива са и тези - бумъри.
Yotce
Рейтинг: 1432 НеутралноСтига да не застроят после три четвърти от улицата под формата на тротоарно право - аз съм “за”.
chasovnik
Рейтинг: 472 ЛюбопитноИ някой иска да каже, че граничарите и паспортна няма да паркират там, а освен това има и министерство на екологията, които също нямат служебни автомобили. В момента въпреки зоната мои познати едвам намират място за паркиране, защото арабеските са комбина с жилетките и плащат по 5 лев на ден за да им стоят колите пред магазините и бръснарниците. По логиката - махаме трамвая, защото има метро, премахнете и Т10, който е по линията на метрото, но няма да го направите заради дъртите комундрета, живеещи в Лозенец. Главния архитект и кмета да се осведомят и за интервалите на метролиния 2, не че ако изтървеш трамвая на Лъвов мост не чакаш 13 минути. Пълна простотия. Направете градския транспорт безплатен и така ще икономисате стотици хиляди на година от заплати и осигуровки на контрольорите, което е по-разумно.
Yotce
Рейтинг: 1432 ВеселоДо коментар [#46] от "Boichev Boian":
Е как, ти не си ли представяш мечтаната за всеки софиянец разходка от Централна Гара до НДК, може и с багаж, за по-интересно? Гладният архитект явно обича този маршрут, където и да се наведе, ще намира по някоя банкнота.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5673 НеутралноДо коментар [#48] от "Софианец":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Селтаци със селташка визия.
Софианец
Рейтинг: 564 НеутралноСравнете проекта с площада на Червен бряг (нали там е бил преди главен архитект нашия...) точно копие - селяния.
Митев
Рейтинг: 1199 НеутралноДо коментар [#13] от "EU defender":
4-5 км. са постижение като за 80 годишен човек
Virgin
Рейтинг: 714 НеутралноЗащо само за колите си мислите?
Ще ви дам прост пример - майка ми, жена на 75 години, със затруднено движение, по-рано много обичаше да отиде до Халите. На пазар, да е сред хора и да не стои вкъщи.
Откакто затвориха Витошка за да направят кръчми, трамваите които по-рано обслужваха Халите минават по Христо Ботев. Оттам майка ми трябва да ходи пеш. За нея е проблем да стигне до там, камо ли след това да се върне.
Пожелавам ви един ден да имате същите проблеми.
Bira
Рейтинг: 642 Неутралноа околовръстното? докога ще минава през центъра, за да не обикаля?
иначе а абсолютно задължително да има обществен транспорт; чистите и гъвкави решения вече са толкова много...
Bira
Рейтинг: 642 НеутралноДо коментар [#56] от "Bira":
обществен транспорт и в пешеходните зони, исках да кажа.
пардон.
ikar_01
Рейтинг: 942 НеутралноДо коментар [#43] от "султана глаушева":
Добра идея, но в София където копнеш излизат старини, така че н центъра няма как да се правят подземни паркинги, а за многоетажни няма място. А идеята да махнат и трамвая, който е най-екологичния транспорт, граничи с безумие.
nik_77.
Рейтинг: 1570 НеутралноТъкмо сега бе публикуван репортаж за осакатения бул. Витоша. От красива софийска улица превърнат в кръчма. Такава ще бъде съдбата и на "Мария Луиза", естествено.Манията на сегашната софийска управа да се пребори с трафика чрез забрани, рестрикции и малоумни урбанистични решения все още доминира.Заминалият си бивш зам.кмет по транспорта обобщи намеренията им - максимално да затруднят въпросния трафик!?!? А когато е възможно да го забранят. Предстои затапването и на бул. "Стамболийски". А вероятно и на "Цар Освободител" По тоя начин да се прекъсне комуникацията на северните и южните райони. Трафикът да бъде вкаран в странични улици и по т.н. малък ринг. Не трябва много въображение да се прогнозира резултатът - тотален блокаж на града. По въпросния малък ринг и някакви пресечки ще се образуват безкрайни задръствания. Което ще наложи и тяхното затваряне. Може би идеята е София да стане изцяло пешеходна зона. Движението да се извършва с тротинетки и велосипеди, и метрото, тук и там някой оцелял тролейбус автобус или трамвай. Идиотските им идеи разцъфтяха след анализа на някакъв датчанин, който им внушил подобни идеи. Срещу тлъст хонорар. Ако тоя датчанин ги бе лансирал за Копенхаген, примерно как да се прекъсне връзката с моста за Швеция, датчаните щяха да го прогонят с камъни.
nik_77.
Рейтинг: 1570 НеутралноТъкмо сега бе публикуван репортаж за осакатения бул. Витоша. От красива софийска улица превърнат в кръчма. Такава ще бъде съдбата и на "Мария Луиза", естествено.Манията на сегашната софийска управа да се пребори с трафика чрез забрани, рестрикции и малоумни урбанистични решения все още доминира.Заминалият си бивш зам.кмет по транспорта обобщи намеренията им - максимално да затруднят въпросния трафик!?!? А когато е възможно да го забранят. Предстои затапването и на бул. "Стамболийски". А вероятно и на "Цар Освободител" По тоя начин да се прекъсне комуникацията на северните и южните райони. Трафикът да бъде вкаран в странични улици и по т.н. малък ринг. Не трябва много въображение да се прогнозира резултатът - тотален блокаж на града. По въпросния малък ринг и някакви пресечки ще се образуват безкрайни задръствания. Което ще наложи и тяхното затваряне. Може би идеята е София да стане изцяло пешеходна зона. Движението да се извършва с тротинетки и велосипеди, и метрото, тук и там някой оцелял тролейбус автобус или трамвай. Идиотските им идеи разцъфтяха след анализа на някакъв датчанин, който им внушил подобни идеи. Срещу тлъст хонорар. Ако тоя датчанин ги бе лансирал за Копенхаген, примерно как да се прекъсне връзката с моста за Швеция, датчаните щяха да го прогонят с камъни.
ikar_01
Рейтинг: 942 НеутралноДо коментар [#59] от "nik_77.":
Дивотията с преместването на трафика от бул. Витоша между Съдебната палата и Св. Неделя е уникална. Движението беше набутано в тесни улички като Лавеле, Цар Асен, Княз Борис І и т.н. С това никак не беше допринесено за намаляване на замърсяването, а обратното. Ама няма кой да мисли. Онази прочута максима на шопа: "Най мразим за мислим" е в действие.
Bira
Рейтинг: 642 Неутралноник77,
ако разбирам правилно написаното от теб, слизането от автомобила е нещо невъзможно и неприложимо като решение тук. или греша?
Citizen
Рейтинг: 279 НеутралноИзключително смислено решение! Независимо дали е от ГЕРБ, Бонев, Монев или от ДБ. Да, комплексираният български средностатистически търтей сега сигурно ще реши, че някой нарушава правото му да бълва дизел и отрова в центъра. Следващата крачка - стикери като в Париж за всеки автомобил и когато въздухът е мръсен, мързеливецът, решил, че градският транспорт е само за наивни, да не може да припари до главна улица, не само в центъра, а и в кварталите. А през останалото време да започне да си плаща за "удовлствието" да трови съгражданите си с бараката си за 5 000 лева!
CleanDay
Рейтинг: 8 НеутралноСофия им нужда от пешеходни зони, претъпкаността на бул. Витоша, особено през уикендите, го доказва... Така че концептуално добро решение, което трябва да се комбинира и с мерки за въздуха, за да има смисъл от зоните за разходка. Да видим изпълнението.
dnevnikar
Рейтинг: 3704 НеутралноВИИ Маркс имени В.И.Лелина
Най-централен е булеварда Цариградско шосе "Руски",
пристигащ от Исток.
С културни и много забележителни паметници
на Цар, кон и Комунистически Советски Солдат освободители.
Шосе имени Владимира Илича Ленина...
преди да настъпят големи некултурни промени.
Преди некултурните, то свършваше (конечна)
с паметник Ленина загърбил Запада и сочещ на Изток.
На бул. Витоша (имени Сталина, по-рано).
Малко по-рано, на Цариградския булевард Руски
имаше паметник Мавзолей в памет на Коминтерна.
Имаше.
Демокрацията ни отне много.
Не и ул. Московска.
Но и там... ново двайсе: Англобританска амбасада.
Булевард Мария Луиза?
Луиза била Царкиня, молим ви се...
А мужикът Фердинанд Цар.
Дедо на пп НДСВ.
Прадедо на ГЕРБ.
...
Рой от нови булеварди ще строителстват "другарите"?
До коментар [#24] от "Jazzdevil":
Някой ще ми обясни ли защо най-централния булевард в столицата на държавата
носи името на съпругата на Фердинанд?
ikar_01
Рейтинг: 942 НеутралноДо коментар [#65] от "dnevnikar":
Научете се да четете. Коя е била и каква, а също може са прочетете и за втората жена на Фердинанд.
dnevnikar
Рейтинг: 3704 НеутралноUNITED EU UNION
Не реви ами мисли...
Повече Ел. транспорт е влизащото в Настоящето бъдеще.
Обществен и индивидуален транспорт.
Повече пешеходене и разходки с домашни и др. любимци.
Затова смърдящи автомобили биват постепенно ограничавани и "изтласквани".
Количество бутическо в първата половина на 20ти век,
умерено във втората,
изтървано - в началото на 21ви.
Трамвайчета гиздави пак могат да укрясяват Града градина с разхождащи се граждани,
но градината е твърде бетонирана и гражданите не могат да се разхождат под простора така, както едно време.
Автомобили миризливи - едно.
Комини димливи - в хладни месеци.
Дори при чист въздух, пешеходно разхождащите се пешеходци
са ограничени от предимства за)автомобилни "артерии".
Принудени са да слизат в подлези под автомобили и да се катерят,
за да продължат да се разхожзат или бързат по работа.
Затова бул. Витоша и бул. Мария Луиза са разноименни булеварди.
Затова пешеходци гуляещи по тротоари на Цариградско шосе Руски
са принудени да слизат в и изкачват подлези, не един или два.
При Университета Ректората, например...
за да се натъкнат на фаст фууд Макдоналд.
Вместо да се наслаждават под открито небе
на Княжеска градина. И на МОЧА, защо не?
Проавтомобилно са неравнопоставящо подпоставени,
тоже, Президент и Премиер.
За да иде Президент от Дондуков 2
на гости на Премиер на Дондуков 1,
слиза в подлез, изкачва се и излиза.
Тогава влиза при Премиера.
И реципрочно.
А автомобилите триумфират.
Не е редно.
До коментар [#60] от "nik_77.":
Тъкмо сега бе публикуван репортаж за осакатения бул. Витоша. От красива софийска улица превърнат в кръчма. Такава ще бъде съдбата и на "Мария Луиза", естествено.Манията на сегашната софийска управа да се пребори с трафика чрез забрани, рестрикции и малоумни урбанистични решения все още доминира.Заминалият си бивш зам.кмет по транспорта обобщи намеренията им - максимално да затруднят въпросния трафик!?!? А когато е възможно да го забранят. Предстои затапването и на бул. "Стамболийски". А вероятно и на "Цар Освободител" По тоя начин да се прекъсне комуникацията на северните и южните райони. Трафикът да бъде вкаран в странични улици и по т.н. малък ринг.
dnevnikar
Рейтинг: 3704 НеутралноВИИ Маркс имени В.И.Лелина
Прочетохме коментара Ви.
Продължаваме да мислим че сме единогласни с Вас.
Ние не сме от тех.
Те са маскари ;)
До коментар [#66] от "ikar_01":
До коментар [#65] от "dnevnikar":
Научете се да четете.
Коя е била и каква, а също може са прочетете и за втората жена
на Фердинанд.
султана глаушева
Рейтинг: 334 НеутралноДо коментар [#58] от "ikar_01":
Мърфи е оптимист!Защо да махат трамвая? Най-декоративната улица на Истанбул, пешеходна зона, Истиклял джадесъ, си има трамвай. Придава ѝ колорит.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5673 НеутралноДо коментар [#69] от "султана глаушева":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!За самоков и червен брЕг трамваят е опасно животно и няма стойност.
ahasver
Рейтинг: 1626 НеутралноДо коментар [#17] от "EU defender":На 45 изглеждам като на 20.
А не мож ли върна още 20?
Софианец
Рейтинг: 564 НеутралноКакви пешеходни зони - за разходки, за кръчми, за срещи, за безделници и т.н. А кой ще работи?
himler
Рейтинг: 490 НеутралноДо коментар [#65] от "dnevnikar":
Ами нямаме булевард Стамболов, но имаме Мария Луиза! Няма булевард Ванче Михаилов, но има граф Игнатиев (с най-активна роля да обесят Васил Левски), няма булевард Александър Цанков, но има драган Цанков! Има улица Джеймс Баучер, а няма улица Владо Черноземски!Има Димитровград, има Благоевград, има Велинград -- все носещи имена на катили (донякъде изключвам Димитър Благоев).
ikar_01
Рейтинг: 942 НеутралноДо коментар [#69] от "султана глаушева":
Защото нашите управници не могат да мислят, а само знаят да закриват, не да направят нещо от полза за всички и с поне малко мисъл, че и в центъра живеят хора, някои са и доста възрастни, и на тях им трябват транспортни удобства.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5673 НеутралноДо коментар [#73] от "himler":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!++++Със забележката, че има Стамболов.
victortrt
Рейтинг: 663 ВеселоДо коментар [#73] от "himler":
Бул Стефан Стамболов има и е доста широк, дори почти пешеходен. На него се помещава обаче женския пазар.
nik_77.
Рейтинг: 1570 НеутралноСлизането от автомобила е невъзможно и неприложимо? Възможно е, но към момента е неприложимо. Ако направят цяла София пешеходна зона - да. Но София набъбна двойно и във всяко домакинство има поне по два автомобила. Въпросът е дали да забраниш на хората да ги карат или да направиш нещо, тъй че да не ги паркират едни върху други и да не стоят половин час в задръствания. Бълвайки пушек. Управата избра първия начин.. Който е по-евтин /направо без пари/ и с никакви градоустройствени главоболия. Най-лесно е да забраниш. По-трудно е да се адаптираш към нещата от живота. А те са - някой си е купил автомобил, за да го кара. Каквито и методи да ползваш, с буферни паркинги, примерно, той ще си го кара. Звучи отчайващо, но такива са реалностите. Между 8 и 10 сутринта и 5 и 7 вечерта Цариградско шосе, например, е блокирано. При положение, че младостите са с пет спирки на метрото. Метрото стига и до бизнеспарка, и до "Метро", с новите офиссгради там. Но също и до бившата "Дружба"!? И сега, какво - да затворят Цариградско шосе? Но те ще тръгнат към околовръстното и ще го блокират тотално. Поради което ще затворят и него. Нещо се прави с т.н. довеждащ транспорт до метростанциите. Това е нормално решение. Обаче как някой ще отиде до детската градина да остави детето си с довеждащия транспорт? След което да хваща метрото? Както и да е. Пак е нещо. Засега разумното решени е да се търсят места за колите на хората. Защо са тия кални жабясали ивици между тротоарите и улицата? Да се улеснява трафика, не да се забранява. Зелени вълни, кръстовища на две нива, бус ленти и пр.
dnevnikar
Рейтинг: 3704 РазстроеноUNITED EU UNION
Да, крадците са се смилили и позволили малка улица
между бул. Тодор Александров и Женски пазар...
Български Канове са наречени ханове и "натирени" в малки улички,
като Аспарух и т.н.
Български Князе също.
Българският площад "Батемберг" е международно изкючение...
строго ограничено от Дондукуков 2, бивш Мавзолей, Руски, Московска и т.н.
Български Царе също.
Шишман - в малка уличка започваща под кон освободител...
Асен...
Симеон Велики - маргинализиран.
Самуил - окарикатуриран.
Единствено Цар Борис III се радва на (полвин) свобода:
от Руски паметник до "края света" Княжево.
Македония?
Бул. от Sin City Възраждане до Руски паметник...
До коментар [#75] от "КМЕТ В СЯНКА":
До коментар [#73] от "himler":
++++Със забележката, че има Стамболов.