Този район има нужда от такава промяна, сега изглежда доста зле и доста ориенталски. Надявам се този път да се сетят да направят и някой паркинг под улицата. На Патриарха и Витошка проспаха да направят 1-2 паркинга и да махнат част от паркиралите по улиците коли ... но нямат толкова акъл явно :)
Много важно. Шепа народ не е по-важен от хиляди столичани, пък и никой не е умрял, че не може да паркира баш-на-педесе-сантиметра от входа си. Никой не им е забранил за живущите да си имат коли, просто няма да ги оставят на булеварда. Тамън да се научат. Браво, добра новина.
Добър старт, но не трябва да се спира до Мария Луиза. Целта трябва да е постепенно целият център да се превърне в пешеходна зона или поне достъпът да се ограничи до сервизни коли и живеещите там. В момента центърът на София е един от най-неприветливите градски центрове, в които съм бил не само в Европа, но и в Бълария и това се длъжи до голяма степен на абдурдния брой коли, който навлиза там. Някога емблематични улици като Шишман например, завзети от коли днес са едно клаустрофобично и гадно място, през което се опитваш да преминеш колкото се може по-скоро.
Колкото по-скоро, толкова по-добре. И да не мрънкат местните заради колите си. Аз живея в зелена зона и от 8 години ползвам паркинг на 2 км от вкъщи за колата, платен, 70 лева на месец. Нито съм съм умрял от това, нито е настанала някаква драма. И е крайно време българинът от големите градове да разбере, че колата не е всичко, тя е просто пособие за придвижване, пособие, което ви убива буквално и в преносен смисъл (от затлъстяване, обездвижване и т. н. болести на заседналия начин на живот)...
Просто всичко се прави на парче, а не се гледа на проекта като единен ансамбъл. Утре ще се сетят, че трябва да се сменят водопроводи, вдругиден нещо друго, а накрая може на някого да му мине през главата, че трябва я паркинг, я хеликоптерна площадка. След като обявиха новата пешеходна част от бул. Витоша да стигне до бул. Тодор Александров, до Съдебната палата спират таксита, но са една малка изненада - работят на двойни цени. А как ще се реши все пак въпроса с живеещите в центъра? Ще им осигурят летящи метли или ще им зачислят от електрическите тротинетки, които са нацвъкани из целия център, дори и върху места за паркиране на инвалиди?
Дано с този проект успеят да изметат цялата арабизация и неизменно съпътстващата я навсякъде цигания и селяндурщина около Лъвов мост, ама надали.. Ако искат да направят продължението на Витошка по подобие на Витошка няма как да се получи, защото не улицата, а собствениците на имотите на самата улица са друг генетичен матр'ял.. И това не от днес....
Боян Таксиров еврогея
Се разхождаше по една алея.
Бавно, плавно и с финес
Въртеше гъз намазан с грес😆
Предпочитам тишината и спокойствието, пред непрекъснатия грохот (ден и нощ) на транспортни средства. Транспортът ще е само да две крачки в страни от този булевард.
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
Това е естественото продължение на Витошка. След това района между Мария Луиза и Женския пазар трябва да се прочисти от нашественици и да се превърне в исторически арт квартал!
Колкото по-голяма част от центъра е забранена за автомобили, толкова повече гориво ще изгарят автомобилите, защото се удължава разстоянието което ще изминат когато трябва да заобикалят центъра. Такава мярка води до по-замърсен въздух, включително и в центъра, защото движението около центъра става по-интензивно. Това е грешна мярка и никой няма полза от нея, освен собствениците на фирмите които ще наслагат плочки, колчета, паметници... Те ще приберат няколко милиона, а може и повече от парите на данъкоплатците.
- Чудя се дали си вярваш :) Драги, на пет метра навътре в Борисовата градина вече почти не се усеща мръсният въздух от бул. "Драган Цанков" (примерно). Та тия неща ги разправяй в късните часове в някоя кръчма.
Обратните обратно в учебниците по психиатрия! Не на ЛГБТИК+ цензурата!
Да, щото грохналите старци от центъра само с коли бръмчат от сутрин до вечер. Хайде по-сериозно. Почти всички къщи в района имат вътрешни дворове и гаражи, в крайна сметка автомобилът е личен проблем, не социална услуга. Което не отменя ангажимента на общината да направи многоетажни, подземни или каквито ще паркинги на ключови места, за най-закоравелите автоталибани, та да си затворят най-после устите. И тогава с чиста съвсет да разчистят улиците и тротоарите за пешеходци и градски транспорт. Не само на Мария Луиза, а в целия център, а защо не и в целия град.
Само да те питам как ще си поддържаш колата като остарееш, а? Или си мислиш, че тя сама ще се ремонтира и поддържа? Точно тия дни се занимавам с колата на баща си (той е на 75) и да ти кажа честно ПО - ГОЛЯМО БРЕМЕ от това няма, за разходите няма да отварям дума. Вместо да държиш кола на тия години, ще си викаш такси или ще намериш някакъв друг начин за придвижване. Имам и старец на 93 години в къщата - само с таксита се оправяме и е в пъти по-евтино от поддръжката на собствен автомобил...
Ох като кажеш “провинцията” все едно София не е една ориенталска клоака... бил ли си в белите страни да видиш за какво става въпрос. София е едно ориенталско гето
Браво! Много хубаво ще стане! От НДК до лъвовете ще може да се ходи пеша. И цар Освободител трябва да стане пешеходна. Отдавна трябваше. Целият център да е пешеходен. Доставките с електромобили - взимаш, ползваш, оставяш - ,за личните автомобили подзвмни паркинги - като буферните около метростанциите. Градовете са за хора, не за бучащата и воняща ламарина!
“Идейният проект е на архитектурно студио "А и А Архитекти" с водещи арх. Ангел Захариев и арх. Асен Милев. Те спечелиха конкурса на Столичната община и фондация "Визар" за втори градски център през 2018 г”
Ангел Захариев. Съпругът на Шугър Кейти. Бойковата външна министърка. Съвпъдък или е?
“Той уточни, че пространството около Централната жп гара се намира на 15 минути пеша от пл. "Св. Неделя” - GMaps показва 24 Мин. Грешката е 60%. Нека архитектът да сподели и останалите количествени аргументи - бюджети, човекопоток и др.
Тези архитекти чували ли са за транспортни и пешеходни потоци. Очевидно не, след като премахват основна транспортна артерия и като им гледам реализираните проекти - само сгради, къщи и градинки. Нямат нито едно градоустройствено решение, а сега ще преобразяват София. Какъвто главния архитект, такива са и тези - бумъри.
И някой иска да каже, че граничарите и паспортна няма да паркират там, а освен това има и министерство на екологията, които също нямат служебни автомобили. В момента въпреки зоната мои познати едвам намират място за паркиране, защото арабеските са комбина с жилетките и плащат по 5 лев на ден за да им стоят колите пред магазините и бръснарниците. По логиката - махаме трамвая, защото има метро, премахнете и Т10, който е по линията на метрото, но няма да го направите заради дъртите комундрета, живеещи в Лозенец. Главния архитект и кмета да се осведомят и за интервалите на метролиния 2, не че ако изтървеш трамвая на Лъвов мост не чакаш 13 минути. Пълна простотия. Направете градския транспорт безплатен и така ще икономисате стотици хиляди на година от заплати и осигуровки на контрольорите, което е по-разумно.
Е как, ти не си ли представяш мечтаната за всеки софиянец разходка от Централна Гара до НДК, може и с багаж, за по-интересно? Гладният архитект явно обича този маршрут, където и да се наведе, ще намира по някоя банкнота.
Защо само за колите си мислите? Ще ви дам прост пример - майка ми, жена на 75 години, със затруднено движение, по-рано много обичаше да отиде до Халите. На пазар, да е сред хора и да не стои вкъщи. Откакто затвориха Витошка за да направят кръчми, трамваите които по-рано обслужваха Халите минават по Христо Ботев. Оттам майка ми трябва да ходи пеш. За нея е проблем да стигне до там, камо ли след това да се върне. Пожелавам ви един ден да имате същите проблеми.
Добра идея, но в София където копнеш излизат старини, така че н центъра няма как да се правят подземни паркинги, а за многоетажни няма място. А идеята да махнат и трамвая, който е най-екологичния транспорт, граничи с безумие.
Тъкмо сега бе публикуван репортаж за осакатения бул. Витоша. От красива софийска улица превърнат в кръчма. Такава ще бъде съдбата и на "Мария Луиза", естествено.Манията на сегашната софийска управа да се пребори с трафика чрез забрани, рестрикции и малоумни урбанистични решения все още доминира.Заминалият си бивш зам.кмет по транспорта обобщи намеренията им - максимално да затруднят въпросния трафик!?!? А когато е възможно да го забранят. Предстои затапването и на бул. "Стамболийски". А вероятно и на "Цар Освободител" По тоя начин да се прекъсне комуникацията на северните и южните райони. Трафикът да бъде вкаран в странични улици и по т.н. малък ринг. Не трябва много въображение да се прогнозира резултатът - тотален блокаж на града. По въпросния малък ринг и някакви пресечки ще се образуват безкрайни задръствания. Което ще наложи и тяхното затваряне. Може би идеята е София да стане изцяло пешеходна зона. Движението да се извършва с тротинетки и велосипеди, и метрото, тук и там някой оцелял тролейбус автобус или трамвай. Идиотските им идеи разцъфтяха след анализа на някакъв датчанин, който им внушил подобни идеи. Срещу тлъст хонорар. Ако тоя датчанин ги бе лансирал за Копенхаген, примерно как да се прекъсне връзката с моста за Швеция, датчаните щяха да го прогонят с камъни.
Тъкмо сега бе публикуван репортаж за осакатения бул. Витоша. От красива софийска улица превърнат в кръчма. Такава ще бъде съдбата и на "Мария Луиза", естествено.Манията на сегашната софийска управа да се пребори с трафика чрез забрани, рестрикции и малоумни урбанистични решения все още доминира.Заминалият си бивш зам.кмет по транспорта обобщи намеренията им - максимално да затруднят въпросния трафик!?!? А когато е възможно да го забранят. Предстои затапването и на бул. "Стамболийски". А вероятно и на "Цар Освободител" По тоя начин да се прекъсне комуникацията на северните и южните райони. Трафикът да бъде вкаран в странични улици и по т.н. малък ринг. Не трябва много въображение да се прогнозира резултатът - тотален блокаж на града. По въпросния малък ринг и някакви пресечки ще се образуват безкрайни задръствания. Което ще наложи и тяхното затваряне. Може би идеята е София да стане изцяло пешеходна зона. Движението да се извършва с тротинетки и велосипеди, и метрото, тук и там някой оцелял тролейбус автобус или трамвай. Идиотските им идеи разцъфтяха след анализа на някакъв датчанин, който им внушил подобни идеи. Срещу тлъст хонорар. Ако тоя датчанин ги бе лансирал за Копенхаген, примерно как да се прекъсне връзката с моста за Швеция, датчаните щяха да го прогонят с камъни.
До коментар [#59] от "nik_77.": Дивотията с преместването на трафика от бул. Витоша между Съдебната палата и Св. Неделя е уникална. Движението беше набутано в тесни улички като Лавеле, Цар Асен, Княз Борис І и т.н. С това никак не беше допринесено за намаляване на замърсяването, а обратното. Ама няма кой да мисли. Онази прочута максима на шопа: "Най мразим за мислим" е в действие.
Изключително смислено решение! Независимо дали е от ГЕРБ, Бонев, Монев или от ДБ. Да, комплексираният български средностатистически търтей сега сигурно ще реши, че някой нарушава правото му да бълва дизел и отрова в центъра. Следващата крачка - стикери като в Париж за всеки автомобил и когато въздухът е мръсен, мързеливецът, решил, че градският транспорт е само за наивни, да не може да припари до главна улица, не само в центъра, а и в кварталите. А през останалото време да започне да си плаща за "удовлствието" да трови съгражданите си с бараката си за 5 000 лева!
София им нужда от пешеходни зони, претъпкаността на бул. Витоша, особено през уикендите, го доказва... Така че концептуално добро решение, което трябва да се комбинира и с мерки за въздуха, за да има смисъл от зоните за разходка. Да видим изпълнението.
Най-централен е булеварда Цариградско шосе "Руски", пристигащ от Исток. С културни и много забележителни паметници на Цар, кон и Комунистически Советски Солдат освободители.
Шосе имени Владимира Илича Ленина... преди да настъпят големи некултурни промени.
Преди некултурните, то свършваше (конечна) с паметник Ленина загърбил Запада и сочещ на Изток. На бул. Витоша (имени Сталина, по-рано). Малко по-рано, на Цариградския булевард Руски имаше паметник Мавзолей в памет на Коминтерна.
Имаше. Демокрацията ни отне много.
Не и ул. Московска. Но и там... ново двайсе: Англобританска амбасада.
Булевард Мария Луиза?
Луиза била Царкиня, молим ви се... А мужикът Фердинанд Цар. Дедо на пп НДСВ. Прадедо на ГЕРБ. ...
Рой от нови булеварди ще строителстват "другарите"?
Повече Ел. транспорт е влизащото в Настоящето бъдеще. Обществен и индивидуален транспорт.
Повече пешеходене и разходки с домашни и др. любимци.
Затова смърдящи автомобили биват постепенно ограничавани и "изтласквани". Количество бутическо в първата половина на 20ти век, умерено във втората, изтървано - в началото на 21ви.
Трамвайчета гиздави пак могат да укрясяват Града градина с разхождащи се граждани, но градината е твърде бетонирана и гражданите не могат да се разхождат под простора така, както едно време.
Автомобили миризливи - едно. Комини димливи - в хладни месеци. Дори при чист въздух, пешеходно разхождащите се пешеходци са ограничени от предимства за)автомобилни "артерии".
Принудени са да слизат в подлези под автомобили и да се катерят, за да продължат да се разхожзат или бързат по работа.
Затова бул. Витоша и бул. Мария Луиза са разноименни булеварди.
Затова пешеходци гуляещи по тротоари на Цариградско шосе Руски са принудени да слизат в и изкачват подлези, не един или два.
При Университета Ректората, например... за да се натъкнат на фаст фууд Макдоналд.
Вместо да се наслаждават под открито небе на Княжеска градина. И на МОЧА, защо не?
Проавтомобилно са неравнопоставящо подпоставени, тоже, Президент и Премиер.
За да иде Президент от Дондуков 2 на гости на Премиер на Дондуков 1, слиза в подлез, изкачва се и излиза.
Тъкмо сега бе публикуван репортаж за осакатения бул. Витоша. От красива софийска улица превърнат в кръчма. Такава ще бъде съдбата и на "Мария Луиза", естествено.Манията на сегашната софийска управа да се пребори с трафика чрез забрани, рестрикции и малоумни урбанистични решения все още доминира.Заминалият си бивш зам.кмет по транспорта обобщи намеренията им - максимално да затруднят въпросния трафик!?!? А когато е възможно да го забранят. Предстои затапването и на бул. "Стамболийски". А вероятно и на "Цар Освободител" По тоя начин да се прекъсне комуникацията на северните и южните райони. Трафикът да бъде вкаран в странични улици и по т.н. малък ринг.
До коментар [#58] от "ikar_01": Защо да махат трамвая? Най-декоративната улица на Истанбул, пешеходна зона, Истиклял джадесъ, си има трамвай. Придава ѝ колорит.
Ами нямаме булевард Стамболов, но имаме Мария Луиза! Няма булевард Ванче Михаилов, но има граф Игнатиев (с най-активна роля да обесят Васил Левски), няма булевард Александър Цанков, но има драган Цанков! Има улица Джеймс Баучер, а няма улица Владо Черноземски!Има Димитровград, има Благоевград, има Велинград -- все носещи имена на катили (донякъде изключвам Димитър Благоев).
Защото нашите управници не могат да мислят, а само знаят да закриват, не да направят нещо от полза за всички и с поне малко мисъл, че и в центъра живеят хора, някои са и доста възрастни, и на тях им трябват транспортни удобства.
Слизането от автомобила е невъзможно и неприложимо? Възможно е, но към момента е неприложимо. Ако направят цяла София пешеходна зона - да. Но София набъбна двойно и във всяко домакинство има поне по два автомобила. Въпросът е дали да забраниш на хората да ги карат или да направиш нещо, тъй че да не ги паркират едни върху други и да не стоят половин час в задръствания. Бълвайки пушек. Управата избра първия начин.. Който е по-евтин /направо без пари/ и с никакви градоустройствени главоболия. Най-лесно е да забраниш. По-трудно е да се адаптираш към нещата от живота. А те са - някой си е купил автомобил, за да го кара. Каквито и методи да ползваш, с буферни паркинги, примерно, той ще си го кара. Звучи отчайващо, но такива са реалностите. Между 8 и 10 сутринта и 5 и 7 вечерта Цариградско шосе, например, е блокирано. При положение, че младостите са с пет спирки на метрото. Метрото стига и до бизнеспарка, и до "Метро", с новите офиссгради там. Но също и до бившата "Дружба"!? И сега, какво - да затворят Цариградско шосе? Но те ще тръгнат към околовръстното и ще го блокират тотално. Поради което ще затворят и него. Нещо се прави с т.н. довеждащ транспорт до метростанциите. Това е нормално решение. Обаче как някой ще отиде до детската градина да остави детето си с довеждащия транспорт? След което да хваща метрото? Както и да е. Пак е нещо. Засега разумното решени е да се търсят места за колите на хората. Защо са тия кални жабясали ивици между тротоарите и улицата? Да се улеснява трафика, не да се забранява. Зелени вълни, кръстовища на две нива, бус ленти и пр.
Да, крадците са се смилили и позволили малка улица между бул. Тодор Александров и Женски пазар...
Български Канове са наречени ханове и "натирени" в малки улички, като Аспарух и т.н.
Български Князе също. Българският площад "Батемберг" е международно изкючение... строго ограничено от Дондукуков 2, бивш Мавзолей, Руски, Московска и т.н.
Български Царе също. Шишман - в малка уличка започваща под кон освободител... Асен... Симеон Велики - маргинализиран. Самуил - окарикатуриран.
Единствено Цар Борис III се радва на (полвин) свобода: от Руски паметник до "края света" Княжево.
Македония? Бул. от Sin City Възраждане до Руски паметник...
До коментар [#75] от "КМЕТ В СЯНКА": До коментар [#73] от "himler":
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4116 НеутралноЕдна артерия по-малко за София.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!draxter
Рейтинг: 268 ВеселоТежък удар за автоталибаните, които ей сега ще нададат жален вой. Кеф!
draxter
Рейтинг: 268 ВеселоТежък удар за автоталибаните, които ей сега ще нададат жален вой. Кеф!
DDR
Рейтинг: 1548 НеутралноДо коментар [#2] от "draxter":
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Тежък удар за живеещите там.
Net Surfer
Рейтинг: 218 НеутралноТози район има нужда от такава промяна, сега изглежда доста зле и доста ориенталски.
Надявам се този път да се сетят да направят и някой паркинг под улицата.
На Патриарха и Витошка проспаха да направят 1-2 паркинга и да махнат част от паркиралите по улиците коли ... но нямат толкова акъл явно :)
Net Surfer
Рейтинг: 218 НеутралноДо коментар [#4] от "DDR":
Напротив. Сега този район е страшна дупка ...
Шоршо
Рейтинг: 328 НеутралноЕ най-после едно адекватно решение, дано не оср*т пейзажа както направиха с Витошка.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4116 НеутралноДо коментар [#6] от "vtl53383951":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!И как точно ще го оживите с предлаганите промени ?
Alexadner Adjan
Рейтинг: 264 НеутралноЗа таксита най-вървежните и линейки
EU defender
Рейтинг: 624 НеутралноДобра идея.
The best way to predict the future is to invent it.EU defender
Рейтинг: 624 НеутралноДобра идея.
The best way to predict the future is to invent it.КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4116 НеутралноДо коментар [#7] от "jeq19606355":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Ако е като Витошка - НЕ, благодаря ! Какво е мнението на живеещите в района ?
EU defender
Рейтинг: 624 НеутралноДо коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":
The best way to predict the future is to invent it.Ще ходиш пеш като мен и ще ти отслабне задника. Имам 4-5 км на ден ходене пеш.
Green Day
Рейтинг: 367 НеутралноДо коментар [#4] от "DDR":
Много важно. Шепа народ не е по-важен от хиляди столичани, пък и никой не е умрял, че не може да паркира баш-на-педесе-сантиметра от входа си. Никой не им е забранил за живущите да си имат коли, просто няма да ги оставят на булеварда. Тамън да се научат.
Браво, добра новина.
dzenlandia
Рейтинг: 8 НеутралноДобър старт, но не трябва да се спира до Мария Луиза. Целта трябва да е постепенно целият център да се превърне в пешеходна зона или поне достъпът да се ограничи до сервизни коли и живеещите там. В момента центърът на София е един от най-неприветливите градски центрове, в които съм бил не само в Европа, но и в Бълария и това се длъжи до голяма степен на абдурдния брой коли, който навлиза там. Някога емблематични улици като Шишман например, завзети от коли днес са едно клаустрофобично и гадно място, през което се опитваш да преминеш колкото се може по-скоро.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4116 НеутралноДо коментар [#13] от "EU defender":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!на теб друго ти е отслабнало както е видно.
EU defender
Рейтинг: 624 НеутралноДо коментар [#16] от "КМЕТ В СЯНКА":
The best way to predict the future is to invent it.И шкембе нямам. На 45 изглеждам като на 20.
DDR
Рейтинг: 1548 ВеселоДо коментар [#14] от "Green Day":
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?На чужд гръб и 100 тояги са малко.😉
arax
Рейтинг: 228 Неутралнотежък удар за м.....нската общност и дилърите от квартала ;) Нормални хора отдавна не живеят там
DDR
Рейтинг: 1548 ВеселоДо коментар [#19] от "arax":
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Силни думи, големи обобщения 👏👏👏
neut
Рейтинг: 470 НеутралноОтлична идея, особено изхвърлянето на трамвайната линия
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restgeordgeo
Рейтинг: 1003 ЛюбопитноКолкото по-скоро, толкова по-добре. И да не мрънкат местните заради колите си. Аз живея в зелена зона и от 8 години ползвам паркинг на 2 км от вкъщи за колата, платен, 70 лева на месец. Нито съм съм умрял от това, нито е настанала някаква драма. И е крайно време българинът от големите градове да разбере, че колата не е всичко, тя е просто пособие за придвижване, пособие, което ви убива буквално и в преносен смисъл (от затлъстяване, обездвижване и т. н. болести на заседналия начин на живот)...
Darulio
Рейтинг: 1088 НеутралноСупер, значи и трамвая ще разкарат оттам, и трафикът опитват да пренасочат. Ще им се да направят Мария Луиза втора Витошка. Все хубави цели.
А тогава за чий ... ни беше това кръгово там???
jazzdevil
Рейтинг: 1668 НеутралноНякой ще ми обясни ли защо най-централния булевард в столицата на държавата носи името на съпругата на Фердинанд?
ikar_01
Рейтинг: 470 НеутралноДо коментар [#23] от "Darulio":
Просто всичко се прави на парче, а не се гледа на проекта като единен ансамбъл. Утре ще се сетят, че трябва да се сменят водопроводи, вдругиден нещо друго, а накрая може на някого да му мине през главата, че трябва я паркинг, я хеликоптерна площадка. След като обявиха новата пешеходна част от бул. Витоша да стигне до бул. Тодор Александров, до Съдебната палата спират таксита, но са една малка изненада - работят на двойни цени. А как ще се реши все пак въпроса с живеещите в центъра? Ще им осигурят летящи метли или ще им зачислят от електрическите тротинетки, които са нацвъкани из целия център, дори и върху места за паркиране на инвалиди?
niki7
Рейтинг: 333 НеутралноПринципно подкрепям. Обаче дали се прави сметка за непрекъснато затормозяващия се трафик в посока север - юг? Чакам Здравков да се изкаже по въпроса.
keen
Рейтинг: 1042 НеутралноМного добра идея!
Обратните обратно в учебниците по психиатрия! Не на ЛГБТИК+ цензурата!Значи можело и добре.
Virgin
Рейтинг: 675 НеутралноПрипомни си го когато остарееш и ти е трудно да минеш и 200 метра.
venciч
Рейтинг: 1367 НеутралноДано с този проект успеят да изметат цялата арабизация и неизменно съпътстващата я навсякъде цигания и селяндурщина около Лъвов мост, ама надали.. Ако искат да направят продължението на Витошка по подобие на Витошка няма как да се получи, защото не улицата, а собствениците на имотите на самата улица са друг генетичен матр'ял.. И това не от днес....
Боян Таксиров еврогея Се разхождаше по една алея. Бавно, плавно и с финес Въртеше гъз намазан с грес😆Храбър
Рейтинг: 1293 НеутралноПредпочитам тишината и спокойствието, пред непрекъснатия грохот (ден и нощ) на транспортни средства.
Транспортът ще е само да две крачки в страни от този булевард. "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
silverman
Рейтинг: 711 НеутралноТова е естественото продължение на Витошка. След това района между Мария Луиза и Женския пазар трябва да се прочисти от нашественици и да се превърне в исторически арт квартал!
blagoj
Рейтинг: 494 НеутралноКолкото по-голяма част от центъра е забранена за автомобили, толкова повече гориво ще изгарят автомобилите, защото се удължава разстоянието което ще изминат когато трябва да заобикалят центъра. Такава мярка води до по-замърсен въздух, включително и в центъра, защото движението около центъра става по-интензивно. Това е грешна мярка и никой няма полза от нея, освен собствениците на фирмите които ще наслагат плочки, колчета, паметници... Те ще приберат няколко милиона, а може и повече от парите на данъкоплатците.
keen
Рейтинг: 1042 Весело- Чудя се дали си вярваш :)
Драги, на пет метра навътре в Борисовата градина вече почти не се усеща мръсният въздух от бул. "Драган Цанков" (примерно). Та тия неща ги разправяй в късните часове в някоя кръчма. Обратните обратно в учебниците по психиатрия! Не на ЛГБТИК+ цензурата!
Green Day
Рейтинг: 367 НеутралноДо коментар [#28] от "Virgin":
Да, щото грохналите старци от центъра само с коли бръмчат от сутрин до вечер. Хайде по-сериозно. Почти всички къщи в района имат вътрешни дворове и гаражи, в крайна сметка автомобилът е личен проблем, не социална услуга.
Което не отменя ангажимента на общината да направи многоетажни, подземни или каквито ще паркинги на ключови места, за най-закоравелите автоталибани, та да си затворят най-после устите. И тогава с чиста съвсет да разчистят улиците и тротоарите за пешеходци и градски транспорт. Не само на Мария Луиза, а в целия център, а защо не и в целия град.
geordgeo
Рейтинг: 1003 ЛюбопитноДо коментар [#28] от "Virgin":
Само да те питам как ще си поддържаш колата като остарееш, а? Или си мислиш, че тя сама ще се ремонтира и поддържа? Точно тия дни се занимавам с колата на баща си (той е на 75) и да ти кажа честно ПО - ГОЛЯМО БРЕМЕ от това няма, за разходите няма да отварям дума. Вместо да държиш кола на тия години, ще си викаш такси или ще намериш някакъв друг начин за придвижване. Имам и старец на 93 години в къщата - само с таксита се оправяме и е в пъти по-евтино от поддръжката на собствен автомобил...
hope
Рейтинг: 2271 НеутралноСега имаше избори, защо не сложиха по едно квадратче отдолу, за да чуят мнението на хората?
Любовта ще спаси света!!!hope
Рейтинг: 2271 НеутралноНякак си ми се струва, че Гроб нямат файда от трамваите! Гледат да ги махнат, което много ме дразни и никак не ми харесва.
Любовта ще спаси света!!!lalleen
Рейтинг: 469 НеутралноМа верно ли? Тя така е занемарена, все едно с цел да накара дошлите с влака от провинцията да се обърнат и да си ходят веднага :D
theduloclan
Рейтинг: 698 НеутралноДо коментар [#17] от "EU defender":
Мдааа...Вервай си
theduloclan
Рейтинг: 698 НеутралноДо коментар [#17] от "EU defender":
Мдааа...Вервай си
theduloclan
Рейтинг: 698 НеутралноДо коментар [#38] от "lalleen":
Ох като кажеш “провинцията” все едно София не е една ориенталска клоака... бил ли си в белите страни да видиш за какво става въпрос. София е едно ориенталско гето
Алф
Рейтинг: 932 НеутралноКрайно време беше.
Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.султана глаушева
Рейтинг: 316 НеутралноБраво! Много хубаво ще стане! От НДК до лъвовете ще може да се ходи пеша. И цар Освободител трябва да стане пешеходна. Отдавна трябваше. Целият център да е пешеходен. Доставките с електромобили - взимаш, ползваш, оставяш - ,за личните автомобили подзвмни паркинги - като буферните около метростанциите. Градовете са за хора, не за бучащата и воняща ламарина!
Мърфи е оптимист!султана глаушева
Рейтинг: 316 Неутрално“Идейният проект е на архитектурно студио "А и А Архитекти" с водещи арх. Ангел Захариев и арх. Асен Милев. Те спечелиха конкурса на Столичната община и фондация "Визар" за втори градски център през 2018 г”
Мърфи е оптимист!Ангел Захариев. Съпругът на Шугър Кейти. Бойковата външна министърка. Съвпъдък или е?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4116 НеутралноДо коментар [#44] от "султана глаушева":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!не.
Boichev Boian
Рейтинг: 8 Неутрално“Той уточни, че пространството около Централната жп гара се намира на 15 минути пеша от пл. "Св. Неделя” - GMaps показва 24 Мин. Грешката е 60%. Нека архитектът да сподели и останалите количествени аргументи - бюджети, човекопоток и др.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4116 НеутралноДо коментар [#46] от "Boichev Boian":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Въпросът е на какво отстояние е ТЕЦ София с инсенератора за опасни токсични отпадъци !? И каква е опасната му зона за обгазяване на населението ?
Софианец
Рейтинг: 582 НеутралноТези архитекти чували ли са за транспортни и пешеходни потоци. Очевидно не, след като премахват основна транспортна артерия и като им гледам реализираните проекти - само сгради, къщи и градинки. Нямат нито едно градоустройствено решение, а сега ще преобразяват София. Какъвто главния архитект, такива са и тези - бумъри.
Yotce
Рейтинг: 1723 НеутралноСтига да не застроят после три четвърти от улицата под формата на тротоарно право - аз съм “за”.
chasovnik
Рейтинг: 440 ЛюбопитноИ някой иска да каже, че граничарите и паспортна няма да паркират там, а освен това има и министерство на екологията, които също нямат служебни автомобили. В момента въпреки зоната мои познати едвам намират място за паркиране, защото арабеските са комбина с жилетките и плащат по 5 лев на ден за да им стоят колите пред магазините и бръснарниците. По логиката - махаме трамвая, защото има метро, премахнете и Т10, който е по линията на метрото, но няма да го направите заради дъртите комундрета, живеещи в Лозенец. Главния архитект и кмета да се осведомят и за интервалите на метролиния 2, не че ако изтървеш трамвая на Лъвов мост не чакаш 13 минути. Пълна простотия. Направете градския транспорт безплатен и така ще икономисате стотици хиляди на година от заплати и осигуровки на контрольорите, което е по-разумно.
Yotce
Рейтинг: 1723 ВеселоДо коментар [#46] от "Boichev Boian":
Е как, ти не си ли представяш мечтаната за всеки софиянец разходка от Централна Гара до НДК, може и с багаж, за по-интересно? Гладният архитект явно обича този маршрут, където и да се наведе, ще намира по някоя банкнота.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4116 НеутралноДо коментар [#48] от "Софианец":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Селтаци със селташка визия.
Софианец
Рейтинг: 582 НеутралноСравнете проекта с площада на Червен бряг (нали там е бил преди главен архитект нашия...) точно копие - селяния.
Митев
Рейтинг: 572 НеутралноДо коментар [#13] от "EU defender":
4-5 км. са постижение като за 80 годишен човек
Virgin
Рейтинг: 675 НеутралноЗащо само за колите си мислите?
Ще ви дам прост пример - майка ми, жена на 75 години, със затруднено движение, по-рано много обичаше да отиде до Халите. На пазар, да е сред хора и да не стои вкъщи.
Откакто затвориха Витошка за да направят кръчми, трамваите които по-рано обслужваха Халите минават по Христо Ботев. Оттам майка ми трябва да ходи пеш. За нея е проблем да стигне до там, камо ли след това да се върне.
Пожелавам ви един ден да имате същите проблеми.
Bira
Рейтинг: 1040 Неутралноа околовръстното? докога ще минава през центъра, за да не обикаля?
иначе а абсолютно задължително да има обществен транспорт; чистите и гъвкави решения вече са толкова много...
Bira
Рейтинг: 1040 НеутралноДо коментар [#56] от "Bira":
обществен транспорт и в пешеходните зони, исках да кажа.
пардон.
ikar_01
Рейтинг: 470 НеутралноДо коментар [#43] от "султана глаушева":
Добра идея, но в София където копнеш излизат старини, така че н центъра няма как да се правят подземни паркинги, а за многоетажни няма място. А идеята да махнат и трамвая, който е най-екологичния транспорт, граничи с безумие.
nik_77.
Рейтинг: 855 НеутралноТъкмо сега бе публикуван репортаж за осакатения бул. Витоша. От красива софийска улица превърнат в кръчма. Такава ще бъде съдбата и на "Мария Луиза", естествено.Манията на сегашната софийска управа да се пребори с трафика чрез забрани, рестрикции и малоумни урбанистични решения все още доминира.Заминалият си бивш зам.кмет по транспорта обобщи намеренията им - максимално да затруднят въпросния трафик!?!? А когато е възможно да го забранят. Предстои затапването и на бул. "Стамболийски". А вероятно и на "Цар Освободител" По тоя начин да се прекъсне комуникацията на северните и южните райони. Трафикът да бъде вкаран в странични улици и по т.н. малък ринг. Не трябва много въображение да се прогнозира резултатът - тотален блокаж на града. По въпросния малък ринг и някакви пресечки ще се образуват безкрайни задръствания. Което ще наложи и тяхното затваряне. Може би идеята е София да стане изцяло пешеходна зона. Движението да се извършва с тротинетки и велосипеди, и метрото, тук и там някой оцелял тролейбус автобус или трамвай. Идиотските им идеи разцъфтяха след анализа на някакъв датчанин, който им внушил подобни идеи. Срещу тлъст хонорар. Ако тоя датчанин ги бе лансирал за Копенхаген, примерно как да се прекъсне връзката с моста за Швеция, датчаните щяха да го прогонят с камъни.
nik_77.
Рейтинг: 855 НеутралноТъкмо сега бе публикуван репортаж за осакатения бул. Витоша. От красива софийска улица превърнат в кръчма. Такава ще бъде съдбата и на "Мария Луиза", естествено.Манията на сегашната софийска управа да се пребори с трафика чрез забрани, рестрикции и малоумни урбанистични решения все още доминира.Заминалият си бивш зам.кмет по транспорта обобщи намеренията им - максимално да затруднят въпросния трафик!?!? А когато е възможно да го забранят. Предстои затапването и на бул. "Стамболийски". А вероятно и на "Цар Освободител" По тоя начин да се прекъсне комуникацията на северните и южните райони. Трафикът да бъде вкаран в странични улици и по т.н. малък ринг. Не трябва много въображение да се прогнозира резултатът - тотален блокаж на града. По въпросния малък ринг и някакви пресечки ще се образуват безкрайни задръствания. Което ще наложи и тяхното затваряне. Може би идеята е София да стане изцяло пешеходна зона. Движението да се извършва с тротинетки и велосипеди, и метрото, тук и там някой оцелял тролейбус автобус или трамвай. Идиотските им идеи разцъфтяха след анализа на някакъв датчанин, който им внушил подобни идеи. Срещу тлъст хонорар. Ако тоя датчанин ги бе лансирал за Копенхаген, примерно как да се прекъсне връзката с моста за Швеция, датчаните щяха да го прогонят с камъни.
ikar_01
Рейтинг: 470 НеутралноДо коментар [#59] от "nik_77.":
Дивотията с преместването на трафика от бул. Витоша между Съдебната палата и Св. Неделя е уникална. Движението беше набутано в тесни улички като Лавеле, Цар Асен, Княз Борис І и т.н. С това никак не беше допринесено за намаляване на замърсяването, а обратното. Ама няма кой да мисли. Онази прочута максима на шопа: "Най мразим за мислим" е в действие.
Bira
Рейтинг: 1040 Неутралноник77,
ако разбирам правилно написаното от теб, слизането от автомобила е нещо невъзможно и неприложимо като решение тук. или греша?
Citizen
Рейтинг: 264 НеутралноИзключително смислено решение! Независимо дали е от ГЕРБ, Бонев, Монев или от ДБ. Да, комплексираният български средностатистически търтей сега сигурно ще реши, че някой нарушава правото му да бълва дизел и отрова в центъра. Следващата крачка - стикери като в Париж за всеки автомобил и когато въздухът е мръсен, мързеливецът, решил, че градският транспорт е само за наивни, да не може да припари до главна улица, не само в центъра, а и в кварталите. А през останалото време да започне да си плаща за "удовлствието" да трови съгражданите си с бараката си за 5 000 лева!
cleanday
Рейтинг: 8 НеутралноСофия им нужда от пешеходни зони, претъпкаността на бул. Витоша, особено през уикендите, го доказва... Така че концептуално добро решение, което трябва да се комбинира и с мерки за въздуха, за да има смисъл от зоните за разходка. Да видим изпълнението.
dnevnikar
Рейтинг: 4057 НеутралноВИИ Маркс имени В.И.Лелина
Най-централен е булеварда Цариградско шосе "Руски",
пристигащ от Исток.
С културни и много забележителни паметници
на Цар, кон и Комунистически Советски Солдат освободители.
Шосе имени Владимира Илича Ленина...
преди да настъпят големи некултурни промени.
Преди некултурните, то свършваше (конечна)
с паметник Ленина загърбил Запада и сочещ на Изток.
На бул. Витоша (имени Сталина, по-рано).
Малко по-рано, на Цариградския булевард Руски
имаше паметник Мавзолей в памет на Коминтерна.
Имаше.
Демокрацията ни отне много.
Не и ул. Московска.
Но и там... ново двайсе: Англобританска амбасада.
Булевард Мария Луиза?
Луиза била Царкиня, молим ви се...
А мужикът Фердинанд Цар.
Дедо на пп НДСВ.
Прадедо на ГЕРБ.
...
Рой от нови булеварди ще строителстват "другарите"?
До коментар [#24] от "Jazzdevil":
Някой ще ми обясни ли защо най-централния булевард в столицата на държавата
носи името на съпругата на Фердинанд?
ikar_01
Рейтинг: 470 НеутралноДо коментар [#65] от "dnevnikar":
Научете се да четете. Коя е била и каква, а също може са прочетете и за втората жена на Фердинанд.
dnevnikar
Рейтинг: 4057 НеутралноUNITED EU UNION
Не реви ами мисли...
Повече Ел. транспорт е влизащото в Настоящето бъдеще.
Обществен и индивидуален транспорт.
Повече пешеходене и разходки с домашни и др. любимци.
Затова смърдящи автомобили биват постепенно ограничавани и "изтласквани".
Количество бутическо в първата половина на 20ти век,
умерено във втората,
изтървано - в началото на 21ви.
Трамвайчета гиздави пак могат да укрясяват Града градина с разхождащи се граждани,
но градината е твърде бетонирана и гражданите не могат да се разхождат под простора така, както едно време.
Автомобили миризливи - едно.
Комини димливи - в хладни месеци.
Дори при чист въздух, пешеходно разхождащите се пешеходци
са ограничени от предимства за)автомобилни "артерии".
Принудени са да слизат в подлези под автомобили и да се катерят,
за да продължат да се разхожзат или бързат по работа.
Затова бул. Витоша и бул. Мария Луиза са разноименни булеварди.
Затова пешеходци гуляещи по тротоари на Цариградско шосе Руски
са принудени да слизат в и изкачват подлези, не един или два.
При Университета Ректората, например...
за да се натъкнат на фаст фууд Макдоналд.
Вместо да се наслаждават под открито небе
на Княжеска градина. И на МОЧА, защо не?
Проавтомобилно са неравнопоставящо подпоставени,
тоже, Президент и Премиер.
За да иде Президент от Дондуков 2
на гости на Премиер на Дондуков 1,
слиза в подлез, изкачва се и излиза.
Тогава влиза при Премиера.
И реципрочно.
А автомобилите триумфират.
Не е редно.
До коментар [#60] от "nik_77.":
Тъкмо сега бе публикуван репортаж за осакатения бул. Витоша. От красива софийска улица превърнат в кръчма. Такава ще бъде съдбата и на "Мария Луиза", естествено.Манията на сегашната софийска управа да се пребори с трафика чрез забрани, рестрикции и малоумни урбанистични решения все още доминира.Заминалият си бивш зам.кмет по транспорта обобщи намеренията им - максимално да затруднят въпросния трафик!?!? А когато е възможно да го забранят. Предстои затапването и на бул. "Стамболийски". А вероятно и на "Цар Освободител" По тоя начин да се прекъсне комуникацията на северните и южните райони. Трафикът да бъде вкаран в странични улици и по т.н. малък ринг.
dnevnikar
Рейтинг: 4057 НеутралноВИИ Маркс имени В.И.Лелина
Прочетохме коментара Ви.
Продължаваме да мислим че сме единогласни с Вас.
Ние не сме от тех.
Те са маскари ;)
До коментар [#66] от "ikar_01":
До коментар [#65] от "dnevnikar":
Научете се да четете.
Коя е била и каква, а също може са прочетете и за втората жена
на Фердинанд.
султана глаушева
Рейтинг: 316 НеутралноДо коментар [#58] от "ikar_01":
Мърфи е оптимист!Защо да махат трамвая? Най-декоративната улица на Истанбул, пешеходна зона, Истиклял джадесъ, си има трамвай. Придава ѝ колорит.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4116 НеутралноДо коментар [#69] от "султана глаушева":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!За самоков и червен брЕг трамваят е опасно животно и няма стойност.
ahasver
Рейтинг: 726 НеутралноДо коментар [#17] от "EU defender":На 45 изглеждам като на 20.
А не мож ли върна още 20?
Софианец
Рейтинг: 582 НеутралноКакви пешеходни зони - за разходки, за кръчми, за срещи, за безделници и т.н. А кой ще работи?
himler
Рейтинг: 616 НеутралноДо коментар [#65] от "dnevnikar":
Ами нямаме булевард Стамболов, но имаме Мария Луиза! Няма булевард Ванче Михаилов, но има граф Игнатиев (с най-активна роля да обесят Васил Левски), няма булевард Александър Цанков, но има драган Цанков! Има улица Джеймс Баучер, а няма улица Владо Черноземски!Има Димитровград, има Благоевград, има Велинград -- все носещи имена на катили (донякъде изключвам Димитър Благоев).
ikar_01
Рейтинг: 470 НеутралноДо коментар [#69] от "султана глаушева":
Защото нашите управници не могат да мислят, а само знаят да закриват, не да направят нещо от полза за всички и с поне малко мисъл, че и в центъра живеят хора, някои са и доста възрастни, и на тях им трябват транспортни удобства.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4116 НеутралноДо коментар [#73] от "himler":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!++++Със забележката, че има Стамболов.
victortrt
Рейтинг: 325 ВеселоДо коментар [#73] от "himler":
Бул Стефан Стамболов има и е доста широк, дори почти пешеходен. На него се помещава обаче женския пазар.
nik_77.
Рейтинг: 855 НеутралноСлизането от автомобила е невъзможно и неприложимо? Възможно е, но към момента е неприложимо. Ако направят цяла София пешеходна зона - да. Но София набъбна двойно и във всяко домакинство има поне по два автомобила. Въпросът е дали да забраниш на хората да ги карат или да направиш нещо, тъй че да не ги паркират едни върху други и да не стоят половин час в задръствания. Бълвайки пушек. Управата избра първия начин.. Който е по-евтин /направо без пари/ и с никакви градоустройствени главоболия. Най-лесно е да забраниш. По-трудно е да се адаптираш към нещата от живота. А те са - някой си е купил автомобил, за да го кара. Каквито и методи да ползваш, с буферни паркинги, примерно, той ще си го кара. Звучи отчайващо, но такива са реалностите. Между 8 и 10 сутринта и 5 и 7 вечерта Цариградско шосе, например, е блокирано. При положение, че младостите са с пет спирки на метрото. Метрото стига и до бизнеспарка, и до "Метро", с новите офиссгради там. Но също и до бившата "Дружба"!? И сега, какво - да затворят Цариградско шосе? Но те ще тръгнат към околовръстното и ще го блокират тотално. Поради което ще затворят и него. Нещо се прави с т.н. довеждащ транспорт до метростанциите. Това е нормално решение. Обаче как някой ще отиде до детската градина да остави детето си с довеждащия транспорт? След което да хваща метрото? Както и да е. Пак е нещо. Засега разумното решени е да се търсят места за колите на хората. Защо са тия кални жабясали ивици между тротоарите и улицата? Да се улеснява трафика, не да се забранява. Зелени вълни, кръстовища на две нива, бус ленти и пр.
dnevnikar
Рейтинг: 4057 РазстроеноUNITED EU UNION
Да, крадците са се смилили и позволили малка улица
между бул. Тодор Александров и Женски пазар...
Български Канове са наречени ханове и "натирени" в малки улички,
като Аспарух и т.н.
Български Князе също.
Българският площад "Батемберг" е международно изкючение...
строго ограничено от Дондукуков 2, бивш Мавзолей, Руски, Московска и т.н.
Български Царе също.
Шишман - в малка уличка започваща под кон освободител...
Асен...
Симеон Велики - маргинализиран.
Самуил - окарикатуриран.
Единствено Цар Борис III се радва на (полвин) свобода:
от Руски паметник до "края света" Княжево.
Македония?
Бул. от Sin City Възраждане до Руски паметник...
До коментар [#75] от "КМЕТ В СЯНКА":
До коментар [#73] от "himler":
++++Със забележката, че има Стамболов.