Столичният бул. "Мария Луиза" ще стане пешеходна зона

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (78)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4116 Неутрално

    Една артерия по-малко за София.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на draxter
    draxter
    Рейтинг: 268 Весело

    Тежък удар за автоталибаните, които ей сега ще нададат жален вой. Кеф!

  3. 3 Профил на draxter
    draxter
    Рейтинг: 268 Весело

    Тежък удар за автоталибаните, които ей сега ще нададат жален вой. Кеф!

  4. 4 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 1548 Неутрално

    До коментар [#2] от "draxter":

    Тежък удар за живеещите там.

    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  5. 5 Профил на Net Surfer
    Net Surfer
    Рейтинг: 218 Неутрално

    Този район има нужда от такава промяна, сега изглежда доста зле и доста ориенталски.
    Надявам се този път да се сетят да направят и някой паркинг под улицата.
    На Патриарха и Витошка проспаха да направят 1-2 паркинга и да махнат част от паркиралите по улиците коли ... но нямат толкова акъл явно :)

  6. 6 Профил на Net Surfer
    Net Surfer
    Рейтинг: 218 Неутрално

    До коментар [#4] от "DDR":

    Напротив. Сега този район е страшна дупка ...

  7. 7 Профил на Шоршо
    Шоршо
    Рейтинг: 328 Неутрално

    Е най-после едно адекватно решение, дано не оср*т пейзажа както направиха с Витошка.

  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4116 Неутрално

    До коментар [#6] от "vtl53383951":

    И как точно ще го оживите с предлаганите промени ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на Alexadner Adjan
    Alexadner Adjan
    Рейтинг: 264 Неутрално

    За таксита най-вървежните и линейки

  10. 10 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Добра идея.

    The best way to predict the future is to invent it.
  11. 11 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Добра идея.

    The best way to predict the future is to invent it.
  12. 12 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4116 Неутрално

    До коментар [#7] от "jeq19606355":

    Ако е като Витошка - НЕ, благодаря ! Какво е мнението на живеещите в района ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  13. 13 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Ще ходиш пеш като мен и ще ти отслабне задника. Имам 4-5 км на ден ходене пеш.

    The best way to predict the future is to invent it.
  14. 14 Профил на Green Day
    Green Day
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#4] от "DDR":

    Много важно. Шепа народ не е по-важен от хиляди столичани, пък и никой не е умрял, че не може да паркира баш-на-педесе-сантиметра от входа си. Никой не им е забранил за живущите да си имат коли, просто няма да ги оставят на булеварда. Тамън да се научат.
    Браво, добра новина.

  15. 15 Профил на dzenlandia
    dzenlandia
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Добър старт, но не трябва да се спира до Мария Луиза. Целта трябва да е постепенно целият център да се превърне в пешеходна зона или поне достъпът да се ограничи до сервизни коли и живеещите там. В момента центърът на София е един от най-неприветливите градски центрове, в които съм бил не само в Европа, но и в Бълария и това се длъжи до голяма степен на абдурдния брой коли, който навлиза там. Някога емблематични улици като Шишман например, завзети от коли днес са едно клаустрофобично и гадно място, през което се опитваш да преминеш колкото се може по-скоро.

  16. 16 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4116 Неутрално

    До коментар [#13] от "EU defender":

    на теб друго ти е отслабнало както е видно.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  17. 17 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#16] от "КМЕТ В СЯНКА":

    И шкембе нямам. На 45 изглеждам като на 20.

    The best way to predict the future is to invent it.
  18. 18 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 1548 Весело

    До коментар [#14] от "Green Day":
    На чужд гръб и 100 тояги са малко.😉

    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  19. 19 Профил на arax
    arax
    Рейтинг: 228 Неутрално

    До коментар [#2] от "draxter":Тежък удар за живеещите там.
    —цитат от коментар 4 на DDR


    тежък удар за м.....нската общност и дилърите от квартала ;) Нормални хора отдавна не живеят там

  20. 20 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 1548 Весело

    До коментар [#19] от "arax":

    Силни думи, големи обобщения 👏👏👏

    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  21. 21 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Отлична идея, особено изхвърлянето на трамвайната линия

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  22. 22 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1003 Любопитно

    Колкото по-скоро, толкова по-добре. И да не мрънкат местните заради колите си. Аз живея в зелена зона и от 8 години ползвам паркинг на 2 км от вкъщи за колата, платен, 70 лева на месец. Нито съм съм умрял от това, нито е настанала някаква драма. И е крайно време българинът от големите градове да разбере, че колата не е всичко, тя е просто пособие за придвижване, пособие, което ви убива буквално и в преносен смисъл (от затлъстяване, обездвижване и т. н. болести на заседналия начин на живот)...

  23. 23 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1088 Неутрално

    Супер, значи и трамвая ще разкарат оттам, и трафикът опитват да пренасочат. Ще им се да направят Мария Луиза втора Витошка. Все хубави цели.

    А тогава за чий ... ни беше това кръгово там???

  24. 24 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1668 Неутрално

    Някой ще ми обясни ли защо най-централния булевард в столицата на държавата носи името на съпругата на Фердинанд?

  25. 25 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#23] от "Darulio":

    Просто всичко се прави на парче, а не се гледа на проекта като единен ансамбъл. Утре ще се сетят, че трябва да се сменят водопроводи, вдругиден нещо друго, а накрая може на някого да му мине през главата, че трябва я паркинг, я хеликоптерна площадка. След като обявиха новата пешеходна част от бул. Витоша да стигне до бул. Тодор Александров, до Съдебната палата спират таксита, но са една малка изненада - работят на двойни цени. А как ще се реши все пак въпроса с живеещите в центъра? Ще им осигурят летящи метли или ще им зачислят от електрическите тротинетки, които са нацвъкани из целия център, дори и върху места за паркиране на инвалиди?

  26. 26 Профил на niki7
    niki7
    Рейтинг: 333 Неутрално

    Принципно подкрепям. Обаче дали се прави сметка за непрекъснато затормозяващия се трафик в посока север - юг? Чакам Здравков да се изкаже по въпроса.

  27. 27 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1042 Неутрално

    Много добра идея!
    Значи можело и добре.

    Обратните обратно в учебниците по психиатрия! Не на ЛГБТИК+ цензурата!
  28. 28 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Ще ходиш пеш като мен и ще ти отслабне задника. Имам 4-5 км на ден ходене пеш.
    —цитат от коментар 13 на EU defender


    Припомни си го когато остарееш и ти е трудно да минеш и 200 метра.

  29. 29 Профил на venciч
    venciч
    Рейтинг: 1367 Неутрално

    Дано с този проект успеят да изметат цялата арабизация и неизменно съпътстващата я навсякъде цигания и селяндурщина около Лъвов мост, ама надали.. Ако искат да направят продължението на Витошка по подобие на Витошка няма как да се получи, защото не улицата, а собствениците на имотите на самата улица са друг генетичен матр'ял.. И това не от днес....

    Боян Таксиров еврогея Се разхождаше по една алея. Бавно, плавно и с финес Въртеше гъз намазан с грес😆
  30. 30 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    До коментар [#2] от "draxter":Тежък удар за живеещите там.
    —цитат от коментар 4 на DDR


    Предпочитам тишината и спокойствието, пред непрекъснатия грохот (ден и нощ) на транспортни средства.
    Транспортът ще е само да две крачки в страни от този булевард.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  31. 31 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 711 Неутрално

    Това е естественото продължение на Витошка. След това района между Мария Луиза и Женския пазар трябва да се прочисти от нашественици и да се превърне в исторически арт квартал!

  32. 32 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 494 Неутрално

    Колкото по-голяма част от центъра е забранена за автомобили, толкова повече гориво ще изгарят автомобилите, защото се удължава разстоянието което ще изминат когато трябва да заобикалят центъра. Такава мярка води до по-замърсен въздух, включително и в центъра, защото движението около центъра става по-интензивно. Това е грешна мярка и никой няма полза от нея, освен собствениците на фирмите които ще наслагат плочки, колчета, паметници... Те ще приберат няколко милиона, а може и повече от парите на данъкоплатците.

  33. 33 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1042 Весело

    ...Такава мярка води до по-замърсен въздух, включително и в центъра, защото движението около центъра става по-интензивно...
    —цитат от коментар 32 на blagoj

    - Чудя се дали си вярваш :)
    Драги, на пет метра навътре в Борисовата градина вече почти не се усеща мръсният въздух от бул. "Драган Цанков" (примерно). Та тия неща ги разправяй в късните часове в някоя кръчма.

    Обратните обратно в учебниците по психиатрия! Не на ЛГБТИК+ цензурата!
  34. 34 Профил на Green Day
    Green Day
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#28] от "Virgin":

    Да, щото грохналите старци от центъра само с коли бръмчат от сутрин до вечер. Хайде по-сериозно. Почти всички къщи в района имат вътрешни дворове и гаражи, в крайна сметка автомобилът е личен проблем, не социална услуга.
    Което не отменя ангажимента на общината да направи многоетажни, подземни или каквито ще паркинги на ключови места, за най-закоравелите автоталибани, та да си затворят най-после устите. И тогава с чиста съвсет да разчистят улиците и тротоарите за пешеходци и градски транспорт. Не само на Мария Луиза, а в целия център, а защо не и в целия град.

  35. 35 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1003 Любопитно

    До коментар [#28] от "Virgin":

    Само да те питам как ще си поддържаш колата като остарееш, а? Или си мислиш, че тя сама ще се ремонтира и поддържа? Точно тия дни се занимавам с колата на баща си (той е на 75) и да ти кажа честно ПО - ГОЛЯМО БРЕМЕ от това няма, за разходите няма да отварям дума. Вместо да държиш кола на тия години, ще си викаш такси или ще намериш някакъв друг начин за придвижване. Имам и старец на 93 години в къщата - само с таксита се оправяме и е в пъти по-евтино от поддръжката на собствен автомобил...

  36. 36 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2271 Неутрално

    Сега имаше избори, защо не сложиха по едно квадратче отдолу, за да чуят мнението на хората?

    Любовта ще спаси света!!!
  37. 37 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2271 Неутрално

    Някак си ми се струва, че Гроб нямат файда от трамваите! Гледат да ги махнат, което много ме дразни и никак не ми харесва.

    Любовта ще спаси света!!!
  38. 38 Профил на lalleen
    lalleen
    Рейтинг: 469 Неутрално

    Ма верно ли? Тя така е занемарена, все едно с цел да накара дошлите с влака от провинцията да се обърнат и да си ходят веднага :D

  39. 39 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 698 Неутрално

    До коментар [#17] от "EU defender":

    Мдааа...Вервай си

  40. 40 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 698 Неутрално

    До коментар [#17] от "EU defender":

    Мдааа...Вервай си

  41. 41 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 698 Неутрално

    До коментар [#38] от "lalleen":


    Ох като кажеш “провинцията” все едно София не е една ориенталска клоака... бил ли си в белите страни да видиш за какво става въпрос. София е едно ориенталско гето

  42. 42 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 932 Неутрално

    Крайно време беше.

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  43. 43 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 316 Неутрално

    Браво! Много хубаво ще стане! От НДК до лъвовете ще може да се ходи пеша. И цар Освободител трябва да стане пешеходна. Отдавна трябваше. Целият център да е пешеходен. Доставките с електромобили - взимаш, ползваш, оставяш - ,за личните автомобили подзвмни паркинги - като буферните около метростанциите. Градовете са за хора, не за бучащата и воняща ламарина!

    Мърфи е оптимист!
  44. 44 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 316 Неутрално

    “Идейният проект е на архитектурно студио "А и А Архитекти" с водещи арх. Ангел Захариев и арх. Асен Милев. Те спечелиха конкурса на Столичната община и фондация "Визар" за втори градски център през 2018 г”

    Ангел Захариев. Съпругът на Шугър Кейти. Бойковата външна министърка. Съвпъдък или е?

    Мърфи е оптимист!
  45. 45 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4116 Неутрално

    До коментар [#44] от "султана глаушева":

    не.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  46. 46 Профил на Boichev Boian
    Boichev Boian
    Рейтинг: 8 Неутрално

    “Той уточни, че пространството около Централната жп гара се намира на 15 минути пеша от пл. "Св. Неделя” - GMaps показва 24 Мин. Грешката е 60%. Нека архитектът да сподели и останалите количествени аргументи - бюджети, човекопоток и др.

  47. 47 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4116 Неутрално

    До коментар [#46] от "Boichev Boian":

    Въпросът е на какво отстояние е ТЕЦ София с инсенератора за опасни токсични отпадъци !? И каква е опасната му зона за обгазяване на населението ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  48. 48 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 582 Неутрално

    Тези архитекти чували ли са за транспортни и пешеходни потоци. Очевидно не, след като премахват основна транспортна артерия и като им гледам реализираните проекти - само сгради, къщи и градинки. Нямат нито едно градоустройствено решение, а сега ще преобразяват София. Какъвто главния архитект, такива са и тези - бумъри.

  49. 49 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1723 Неутрално

    Стига да не застроят после три четвърти от улицата под формата на тротоарно право - аз съм “за”.

  50. 50 Профил на chasovnik
    chasovnik
    Рейтинг: 440 Любопитно

    И някой иска да каже, че граничарите и паспортна няма да паркират там, а освен това има и министерство на екологията, които също нямат служебни автомобили. В момента въпреки зоната мои познати едвам намират място за паркиране, защото арабеските са комбина с жилетките и плащат по 5 лев на ден за да им стоят колите пред магазините и бръснарниците. По логиката - махаме трамвая, защото има метро, премахнете и Т10, който е по линията на метрото, но няма да го направите заради дъртите комундрета, живеещи в Лозенец. Главния архитект и кмета да се осведомят и за интервалите на метролиния 2, не че ако изтървеш трамвая на Лъвов мост не чакаш 13 минути. Пълна простотия. Направете градския транспорт безплатен и така ще икономисате стотици хиляди на година от заплати и осигуровки на контрольорите, което е по-разумно.

  51. 51 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1723 Весело

    До коментар [#46] от "Boichev Boian":


    Е как, ти не си ли представяш мечтаната за всеки софиянец разходка от Централна Гара до НДК, може и с багаж, за по-интересно? Гладният архитект явно обича този маршрут, където и да се наведе, ще намира по някоя банкнота.

  52. 52 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4116 Неутрално

    До коментар [#48] от "Софианец":

    Селтаци със селташка визия.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  53. 53 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 582 Неутрално

    Сравнете проекта с площада на Червен бряг (нали там е бил преди главен архитект нашия...) точно копие - селяния.

  54. 54 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#13] от "EU defender":

    4-5 км. са постижение като за 80 годишен човек

  55. 55 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#28] от "Virgin":Само да те питам как ще си поддържаш колата като остарееш, а?...
    —цитат от коментар 35 на Дългия


    До коментар [#28] от "Virgin":Да, щото грохналите старци от центъра само с коли бръмчат от сутрин до вечер. .
    —цитат от коментар 34 на Green Day


    Защо само за колите си мислите?
    Ще ви дам прост пример - майка ми, жена на 75 години, със затруднено движение, по-рано много обичаше да отиде до Халите. На пазар, да е сред хора и да не стои вкъщи.
    Откакто затвориха Витошка за да направят кръчми, трамваите които по-рано обслужваха Халите минават по Христо Ботев. Оттам майка ми трябва да ходи пеш. За нея е проблем да стигне до там, камо ли след това да се върне.
    Пожелавам ви един ден да имате същите проблеми.

  56. 56 Профил на Bira
    Bira
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    а околовръстното? докога ще минава през центъра, за да не обикаля?

    иначе а абсолютно задължително да има обществен транспорт; чистите и гъвкави решения вече са толкова много...

  57. 57 Профил на Bira
    Bira
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    До коментар [#56] от "Bira":

    обществен транспорт и в пешеходните зони, исках да кажа.
    пардон.

  58. 58 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#43] от "султана глаушева":

    Добра идея, но в София където копнеш излизат старини, така че н центъра няма как да се правят подземни паркинги, а за многоетажни няма място. А идеята да махнат и трамвая, който е най-екологичния транспорт, граничи с безумие.

  59. 59 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 855 Неутрално

    Тъкмо сега бе публикуван репортаж за осакатения бул. Витоша. От красива софийска улица превърнат в кръчма. Такава ще бъде съдбата и на "Мария Луиза", естествено.Манията на сегашната софийска управа да се пребори с трафика чрез забрани, рестрикции и малоумни урбанистични решения все още доминира.Заминалият си бивш зам.кмет по транспорта обобщи намеренията им - максимално да затруднят въпросния трафик!?!? А когато е възможно да го забранят. Предстои затапването и на бул. "Стамболийски". А вероятно и на "Цар Освободител" По тоя начин да се прекъсне комуникацията на северните и южните райони. Трафикът да бъде вкаран в странични улици и по т.н. малък ринг. Не трябва много въображение да се прогнозира резултатът - тотален блокаж на града. По въпросния малък ринг и някакви пресечки ще се образуват безкрайни задръствания. Което ще наложи и тяхното затваряне. Може би идеята е София да стане изцяло пешеходна зона. Движението да се извършва с тротинетки и велосипеди, и метрото, тук и там някой оцелял тролейбус автобус или трамвай. Идиотските им идеи разцъфтяха след анализа на някакъв датчанин, който им внушил подобни идеи. Срещу тлъст хонорар. Ако тоя датчанин ги бе лансирал за Копенхаген, примерно как да се прекъсне връзката с моста за Швеция, датчаните щяха да го прогонят с камъни.

  60. 60 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 855 Неутрално

    Тъкмо сега бе публикуван репортаж за осакатения бул. Витоша. От красива софийска улица превърнат в кръчма. Такава ще бъде съдбата и на "Мария Луиза", естествено.Манията на сегашната софийска управа да се пребори с трафика чрез забрани, рестрикции и малоумни урбанистични решения все още доминира.Заминалият си бивш зам.кмет по транспорта обобщи намеренията им - максимално да затруднят въпросния трафик!?!? А когато е възможно да го забранят. Предстои затапването и на бул. "Стамболийски". А вероятно и на "Цар Освободител" По тоя начин да се прекъсне комуникацията на северните и южните райони. Трафикът да бъде вкаран в странични улици и по т.н. малък ринг. Не трябва много въображение да се прогнозира резултатът - тотален блокаж на града. По въпросния малък ринг и някакви пресечки ще се образуват безкрайни задръствания. Което ще наложи и тяхното затваряне. Може би идеята е София да стане изцяло пешеходна зона. Движението да се извършва с тротинетки и велосипеди, и метрото, тук и там някой оцелял тролейбус автобус или трамвай. Идиотските им идеи разцъфтяха след анализа на някакъв датчанин, който им внушил подобни идеи. Срещу тлъст хонорар. Ако тоя датчанин ги бе лансирал за Копенхаген, примерно как да се прекъсне връзката с моста за Швеция, датчаните щяха да го прогонят с камъни.

  61. 61 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#59] от "nik_77.":
    Дивотията с преместването на трафика от бул. Витоша между Съдебната палата и Св. Неделя е уникална. Движението беше набутано в тесни улички като Лавеле, Цар Асен, Княз Борис І и т.н. С това никак не беше допринесено за намаляване на замърсяването, а обратното. Ама няма кой да мисли. Онази прочута максима на шопа: "Най мразим за мислим" е в действие.

  62. 62 Профил на Bira
    Bira
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    ник77,
    ако разбирам правилно написаното от теб, слизането от автомобила е нещо невъзможно и неприложимо като решение тук. или греша?

  63. 63 Профил на Citizen
    Citizen
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Изключително смислено решение! Независимо дали е от ГЕРБ, Бонев, Монев или от ДБ. Да, комплексираният български средностатистически търтей сега сигурно ще реши, че някой нарушава правото му да бълва дизел и отрова в центъра. Следващата крачка - стикери като в Париж за всеки автомобил и когато въздухът е мръсен, мързеливецът, решил, че градският транспорт е само за наивни, да не може да припари до главна улица, не само в центъра, а и в кварталите. А през останалото време да започне да си плаща за "удовлствието" да трови съгражданите си с бараката си за 5 000 лева!

  64. 64 Профил на cleanday
    cleanday
    Рейтинг: 8 Неутрално

    София им нужда от пешеходни зони, претъпкаността на бул. Витоша, особено през уикендите, го доказва... Така че концептуално добро решение, което трябва да се комбинира и с мерки за въздуха, за да има смисъл от зоните за разходка. Да видим изпълнението.

  65. 65 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4057 Неутрално

    ВИИ Маркс имени В.И.Лелина

    Най-централен е булеварда Цариградско шосе "Руски",
    пристигащ от Исток.
    С културни и много забележителни паметници
    на Цар, кон и Комунистически Советски Солдат освободители.

    Шосе имени Владимира Илича Ленина...
    преди да настъпят големи некултурни промени.

    Преди некултурните, то свършваше (конечна)
    с паметник Ленина загърбил Запада и сочещ на Изток.
    На бул. Витоша (имени Сталина, по-рано).
    Малко по-рано, на Цариградския булевард Руски
    имаше паметник Мавзолей в памет на Коминтерна.

    Имаше.
    Демокрацията ни отне много.

    Не и ул. Московска.
    Но и там... ново двайсе: Англобританска амбасада.

    Булевард Мария Луиза?

    Луиза била Царкиня, молим ви се...
    А мужикът Фердинанд Цар.
    Дедо на пп НДСВ.
    Прадедо на ГЕРБ.
    ...

    Рой от нови булеварди ще строителстват "другарите"?

    До коментар [#24] от "Jazzdevil":

    Някой ще ми обясни ли защо най-централния булевард в столицата на държавата
    носи името на съпругата на Фердинанд?

  66. 66 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#65] от "dnevnikar":

    Научете се да четете. Коя е била и каква, а също може са прочетете и за втората жена на Фердинанд.

  67. 67 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4057 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Не реви ами мисли...

    Повече Ел. транспорт е влизащото в Настоящето бъдеще.
    Обществен и индивидуален транспорт.

    Повече пешеходене и разходки с домашни и др. любимци.

    Затова смърдящи автомобили биват постепенно ограничавани и "изтласквани".
    Количество бутическо в първата половина на 20ти век,
    умерено във втората,
    изтървано - в началото на 21ви.

    Трамвайчета гиздави пак могат да укрясяват Града градина с разхождащи се граждани,
    но градината е твърде бетонирана и гражданите не могат да се разхождат под простора така, както едно време.

    Автомобили миризливи - едно.
    Комини димливи - в хладни месеци.
    Дори при чист въздух, пешеходно разхождащите се пешеходци
    са ограничени от предимства за)автомобилни "артерии".

    Принудени са да слизат в подлези под автомобили и да се катерят,
    за да продължат да се разхожзат или бързат по работа.

    Затова бул. Витоша и бул. Мария Луиза са разноименни булеварди.

    Затова пешеходци гуляещи по тротоари на Цариградско шосе Руски
    са принудени да слизат в и изкачват подлези, не един или два.

    При Университета Ректората, например...
    за да се натъкнат на фаст фууд Макдоналд.

    Вместо да се наслаждават под открито небе
    на Княжеска градина. И на МОЧА, защо не?

    Проавтомобилно са неравнопоставящо подпоставени,
    тоже, Президент и Премиер.

    За да иде Президент от Дондуков 2
    на гости на Премиер на Дондуков 1,
    слиза в подлез, изкачва се и излиза.

    Тогава влиза при Премиера.

    И реципрочно.
    А автомобилите триумфират.

    Не е редно.

    До коментар [#60] от "nik_77.":

    Тъкмо сега бе публикуван репортаж за осакатения бул. Витоша. От красива софийска улица превърнат в кръчма. Такава ще бъде съдбата и на "Мария Луиза", естествено.Манията на сегашната софийска управа да се пребори с трафика чрез забрани, рестрикции и малоумни урбанистични решения все още доминира.Заминалият си бивш зам.кмет по транспорта обобщи намеренията им - максимално да затруднят въпросния трафик!?!? А когато е възможно да го забранят. Предстои затапването и на бул. "Стамболийски". А вероятно и на "Цар Освободител" По тоя начин да се прекъсне комуникацията на северните и южните райони. Трафикът да бъде вкаран в странични улици и по т.н. малък ринг.

  68. 68 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4057 Неутрално

    ВИИ Маркс имени В.И.Лелина

    Прочетохме коментара Ви.
    Продължаваме да мислим че сме единогласни с Вас.

    Ние не сме от тех.
    Те са маскари ;)

    До коментар [#66] от "ikar_01":
    До коментар [#65] от "dnevnikar":

    Научете се да четете.
    Коя е била и каква, а също може са прочетете и за втората жена
    на Фердинанд.

  69. 69 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 316 Неутрално

    До коментар [#58] от "ikar_01":
    Защо да махат трамвая? Най-декоративната улица на Истанбул, пешеходна зона, Истиклял джадесъ, си има трамвай. Придава ѝ колорит.

    Мърфи е оптимист!
  70. 70 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4116 Неутрално

    До коментар [#69] от "султана глаушева":

    За самоков и червен брЕг трамваят е опасно животно и няма стойност.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  71. 71 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#17] от "EU defender":На 45 изглеждам като на 20.

    А не мож ли върна още 20?

  72. 72 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 582 Неутрално

    Какви пешеходни зони - за разходки, за кръчми, за срещи, за безделници и т.н. А кой ще работи?

  73. 73 Профил на himler
    himler
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#65] от "dnevnikar":

    Ами нямаме булевард Стамболов, но имаме Мария Луиза! Няма булевард Ванче Михаилов, но има граф Игнатиев (с най-активна роля да обесят Васил Левски), няма булевард Александър Цанков, но има драган Цанков! Има улица Джеймс Баучер, а няма улица Владо Черноземски!Има Димитровград, има Благоевград, има Велинград -- все носещи имена на катили (донякъде изключвам Димитър Благоев).

  74. 74 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#69] от "султана глаушева":

    Защото нашите управници не могат да мислят, а само знаят да закриват, не да направят нещо от полза за всички и с поне малко мисъл, че и в центъра живеят хора, някои са и доста възрастни, и на тях им трябват транспортни удобства.

  75. 75 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4116 Неутрално

    До коментар [#73] от "himler":

    ++++Със забележката, че има Стамболов.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  76. 76 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 325 Весело

    До коментар [#73] от "himler":

    Бул Стефан Стамболов има и е доста широк, дори почти пешеходен. На него се помещава обаче женския пазар.

  77. 77 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 855 Неутрално

    Слизането от автомобила е невъзможно и неприложимо? Възможно е, но към момента е неприложимо. Ако направят цяла София пешеходна зона - да. Но София набъбна двойно и във всяко домакинство има поне по два автомобила. Въпросът е дали да забраниш на хората да ги карат или да направиш нещо, тъй че да не ги паркират едни върху други и да не стоят половин час в задръствания. Бълвайки пушек. Управата избра първия начин.. Който е по-евтин /направо без пари/ и с никакви градоустройствени главоболия. Най-лесно е да забраниш. По-трудно е да се адаптираш към нещата от живота. А те са - някой си е купил автомобил, за да го кара. Каквито и методи да ползваш, с буферни паркинги, примерно, той ще си го кара. Звучи отчайващо, но такива са реалностите. Между 8 и 10 сутринта и 5 и 7 вечерта Цариградско шосе, например, е блокирано. При положение, че младостите са с пет спирки на метрото. Метрото стига и до бизнеспарка, и до "Метро", с новите офиссгради там. Но също и до бившата "Дружба"!? И сега, какво - да затворят Цариградско шосе? Но те ще тръгнат към околовръстното и ще го блокират тотално. Поради което ще затворят и него. Нещо се прави с т.н. довеждащ транспорт до метростанциите. Това е нормално решение. Обаче как някой ще отиде до детската градина да остави детето си с довеждащия транспорт? След което да хваща метрото? Както и да е. Пак е нещо. Засега разумното решени е да се търсят места за колите на хората. Защо са тия кални жабясали ивици между тротоарите и улицата? Да се улеснява трафика, не да се забранява. Зелени вълни, кръстовища на две нива, бус ленти и пр.

  78. 78 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4057 Разстроено

    UNITED EU UNION

    Да, крадците са се смилили и позволили малка улица
    между бул. Тодор Александров и Женски пазар...

    Български Канове са наречени ханове и "натирени" в малки улички,
    като Аспарух и т.н.

    Български Князе също.
    Българският площад "Батемберг" е международно изкючение...
    строго ограничено от Дондукуков 2, бивш Мавзолей, Руски, Московска и т.н.

    Български Царе също.
    Шишман - в малка уличка започваща под кон освободител...
    Асен...
    Симеон Велики - маргинализиран.
    Самуил - окарикатуриран.

    Единствено Цар Борис III се радва на (полвин) свобода:
    от Руски паметник до "края света" Княжево.

    Македония?
    Бул. от Sin City Възраждане до Руски паметник...

    До коментар [#75] от "КМЕТ В СЯНКА":
    До коментар [#73] от "himler":

    ++++Със забележката, че има Стамболов.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK