Само електробуси ще возят до Симеоновския лифт

Йорданка Фандъкова и новият заместник-кмет по транспорта Кристиан Кръстев на представянето на електробусите по линия 123

© Юлия Лазарова

Йорданка Фандъкова и новият заместник-кмет по транспорта Кристиан Кръстев на представянето на електробусите по линия 123



Нови електрически автобуси ще обслужват линия 123, която е от автостанция "Гео Милев" през Студентски град до Симеоновския лифт.


Новият маршрут на линия 123 от автостанция "Гео Милев" до Симеоновския лифт.

© Столична община, НАГ

Новият маршрут на линия 123 от автостанция "Гео Милев" до Симеоновския лифт.

Сега само един електробус се движи по нея и интервалът е 55 минути. От 17 януари ще се включат още два електробуса и интервалът ще бъде 25 минути, обяви кметът Йорданка Фандъкова днес.


"В края на февруари още две автобусни линии ще бъдат изцяло с електрически автобуси – линиите 84 и 184 до аерогарата. До 2021 г. в София около 20% вече ще бъдат електрифицирани", допълни тя.
Електробусите са китайски, марка "Хайгър", произведени са в Шанхай. Цената на един е 450 000 евро. Пробегът с едно зареждане е 40 км, който е достатъчен за отиване и връщане до Симеоновския лифт. Той е толкова малък, защото автобусите използват т.нар. ултракондензатори, които се зареждат за около пет минути на крайните спирки. На автостанция "Гео Милев" е изградена зарядна станция, на която за 6-7 минути акумулаторната батерия на електробуса ще се зарежда.




Фандъкова представи новия си заместник по транспорта – Кристиан Кръстев. Той беше министър на транспорта в служебното правителство с премиер Марин Райков. Новият зам.-кмет обеща до месец да открие "виртуална приемна" за гражданите и така ще събира мнения и предложения от тях. "Ще има и нещо подобно на референдум, в който ще пускаме всички нови идеи на гражданите", заяви той.


В момента неговият екип работел върху повишаването на пропускателната способност на кръстовищата на бул. "Тодор Каблешков" и бул. "България", както и на бул. "Панчо Владигеров" и бул. "Царица Йоанна".

Коментари (74)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2263 Неутрално

    Хубаво ,ама в цяла България слушаме и виждаме как само за София има нови автобуси ,тролейбуси и електробуси ,а ние в провинцията да се дондуркаме на 50 годишни икаруси ....

  2. 2 Профил на bruno__dante
    bruno__dante
    Рейтинг: 1023 Любопитно

    Хубаво ,ама в цяла България слушаме и виждаме как само за София има нови автобуси ,тролейбуси и електробуси ,а ние в провинцията да се дондуркаме на 50 годишни икаруси ....
    —цитат от коментар 1 на edin drug


    е па имате си месна власт
    питайте там искайте
    кво са жалваш по форумите

  3. 3 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1761 Неутрално

    Очаквам хейтърите да развинтят въображението си ДОРИ под тази новина....

  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5315 Неутрално

    Чий е Симеоновския лифт другарко и чии интереси обслужвате с нашите пари !?!?!?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на Момчил Карабулев
    Момчил Карабулев
    Рейтинг: 1344 Неутрално

    Зареждане за 6-7 минути?

  6. 6 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8441 Неутрално

    Резервната скамейка на ГЕРБ вече предлага само ротация :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  7. 7 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1531 Неутрално

    "Електробусите са китайски, марка "Хайгър", произведени са в Шанхай. Цената на един е 450 000 евро"

    На гол тумбак - чифте пищови. На цената на една такава глезотийка могат да се купят 4-5 на метан и съответно да обезпечиш линията с интервали на движение от по 8-10мин.

  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5315 Неутрално

    До коментар [#7] от "Jazzdevil":

    Интересно каква им е гаранцията , колко цикъла има батерията и колко струва подмяната ѝ.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1563 Неутрално

    смятам да заведа дело за умишлена
    безстопанственост при договора
    за лифтовете на Витоша, която води
    до здравословни проблеми за софиянци.

  10. 10 Профил на Endymion
    Endymion
    Рейтинг: 421 Неутрално

    Зареждане за 6-7 минути?
    —цитат от коментар 5 на Момчил Карабулев

    Не използват батерии, а супер кондензатори, затова е и малкият пробег с едно зареждане.

  11. 11 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5315 Неутрално

    До коментар [#10] от "Endymion":

    Колко цикъла имат и колко струва подмяната ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  12. 12 Профил на Endymion
    Endymion
    Рейтинг: 421 Неутрално

    До коментар [#7] от "Jazzdevil":Интересно каква им е гаранцията , колко цикъла има батерията и колко струва подмяната ѝ.
    —цитат от коментар 8 на КМЕТ В СЯНКА

    На сайта на производителя си пише че не е с батерии, а със кондензатори. Те могат да се зареждат и разреждат без деградация - http://en.higer.com/newenergy/121.html

  13. 13 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 858 Неутрално

    Има ли информация с какъв въртящ момент са автобусите? Натоварен, по наклон... Дано да е с подходящите параметри!

  14. 14 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1563 Неутрално

    До коментар [#9] от "mihail_p":

    Умишлената безстопанственост е престъпление. А ти не си прокурор, тоест липсва ти процесуална легитимация.

  15. 15 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1563 Неутрално

    До коментар [#14] от "Paolo Di Canio":

    можеш ли един път да кажеш как може да стане, а не
    как не може да стане.

  16. 16 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5315 Неутрално

    До коментар [#12] от "Endymion":

    Това за деградацията къде го прочете ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  17. 17 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5315 Неутрално

    До коментар [#14] от "Paolo Di Canio":

    Това лесно може да се уреди. Историята помни подобни случаи.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  18. 18 Профил на Kotarak
    Kotarak
    Рейтинг: 717 Неутрално

    Цената на тия електробуси действително ли е 450 000 евро?!?

  19. 19 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 302 Неутрално

    До коментар [#7] от "Jazzdevil":

    Не лъжи. Няма автобус на метан или дизел, който да струва под 400-500 хиляди лева, тоест около двойно по-евтин от електробуса. Но електробусът е екологичен и ще пести много средства от гориво.

  20. 20 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    До коментар [#10] от "Endymion":Колко цикъла имат и колко струва подмяната ?
    —цитат от коментар 11 на КМЕТ В СЯНКА


    Суперкапацитор има по милион-два цикъла спокойно и не са и скъпи..
    Проблемът е в съхраняването на енергия..
    Енергоемкост/килограм ..
    А енергията ще идва от ВЕИ горивата на Ковачки и всичко ще е нисковъглеродно , така както е записано в Зелената Стратегия на София и така както са документите на ЕС!

    Ти нали си ни електричен еко-активист, как не знаеш?
    Очаквам хейтърите да развинтят въображението си ДОРИ под тази новина....
    —цитат от коментар 3 на selqnin

    Добра новина, а?
    Мани ги хейтърите, попържаха дори под новина, че са усвоени 600 милиона по програма Околна Среда в софийската "Топлофикация"
    Зареждане за 6-7 минути?
    —цитат от коментар 5 на Момчил Карабулев

    Супер-капаситорът зарежда за секунди ..

    Ултра-капаситорът си е подобен (даье ги бъркат) и той е бърз..
    https://www.youtube.com/watch?v=tBV7FjC4oNA

    В колите има система на "Валео" подобна, с кондензатори , ползват я основно Ситроен, Мерцедес и Пежо

  21. 21 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5315 Неутрално

    До коментар [#18] от "Kotarak":

    един струва толкова. Нищо не се казва за дължими мита и ДДС.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  22. 22 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5315 Неутрално

    До коментар [#20] от "simChо":

    Дано да е така.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  23. 23 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3227 Неутрално

    Чий е Симеоновския лифт другарко и чии интереси обслужвате с нашите пари !?!?!?
    —цитат от коментар 4 на КМЕТ В СЯНКА


    И каква е връзката между собствеността и екологията, красная кметице?

  24. 24 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    До коментар [#10] от "Endymion":Колко цикъла имат и колко струва подмяната ?
    —цитат от коментар 11 на КМЕТ В СЯНКА


    Подмяна с какво??
    Та те са си направени с капацитори отначало още- от завода.
    А ето обяснено , какво е капаситор. Срамота да не знаеш- електрокарен активист!

    https://www.youtube.com/watch?v=X4EUwTwZ110

    Иначе проблемът е съотношението тегло/складирана енергия ..
    Но са предпочитани, пред оловните батерии примерно, за старт-стоп (микрохибрид) системи защото зареждат бързо и имат цикъл по 2.6 милиона (ето ти да гледаш за бус МАН)..
    https://www.youtube.com/watch?v=L8iWULxPOJM&t=79s

  25. 25 Профил на Mia san Bayern
    Mia san Bayern
    Рейтинг: 2670 Неутрално

    Провинцията изостава много от столицата.

  26. 26 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 672 Неутрално

    "Трябва да е чист българин бай Тотьо Чушката. Натурален, без никакъв примес"

    С тези думи започва един страхотен разказ на Чудомир. По-натам продължава така" все мърмори, все критикува, все не харесва и никой с нищо не може да му угоди". Сякаш авторът е писал за някои (не малко на брой) от изказалите се под тази статия. Скъп бил автобусът, малко килиметри навъртал с едно зареждане, ама каква е гаранцията на батериите, чии интереси облужва!!!
    Абе хора, отпуснете се, усмихнете се, навън (с София) грее хубаво слънце! Пък и що поне веднъж не помислите, че някой може да разбира някои неща по-добре от вас!

  27. 27 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5315 Неутрално

    До коментар [#26] от "grajdanin1":

    Защото корупцията ни е направила недоверчиви и мнителни.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  28. 28 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    Провинцията изостава много от столицата.
    —цитат от коментар 25 на Mia san Bayern


    Абсолютно..
    Ни лифтове, ни нищо.. а на много места няма и планини даже, а в София - Витоша ..
    Иначе и по места, се обслужват с общински транспорт частни предприемачи, тука Кметът е прав!
    .. енергията ще идва от ВЕИ горивата на Ковачки и всичко ще е нисковъглеродно , така както е записано в Зелената Стратегия на София и така както са документите на ЕС! ..
    —цитат от коментар 20 на simChо

    До коментар [#20] от "simChо":Дано да е така.
    —цитат от коментар 22 на КМЕТ В СЯНКА

    Така ще е!
    Гуми от Гърция, бали от Италия .. и ги изгаряме, добиваме енергия, всичко е ниско-въглеродно.. от нисковъглеродната еко-енергия задвижваме транспортни средства!
    И намаляваме СО2 емисиите с тонове!
    С програма по "Околна Среда" с 300 милиона пръв етап и 370 милиона втори етап с РДФ в "Топлофикация" намаляваме с 87.6 тона СО2 годишно парниковите газове..
    Как, горейки гуми и бали боклук, се намаляват емисиите.. лично аз не мога да разбера, но схващам, че ТОВА Е БЪДЕЩЕТО.. нали сме го обсъждали..
    Но електробусът е екологичен и ще пести много средства от гориво...
    —цитат от коментар 19 на Симеон

    От гориво ще пести - от други работи.. май не..?
    И е самата екологичност! Гуми, за унижените и оскърбените!
    Дайте да ги горим за екологичност!
    Ето я и схемата ..
    Правим ТЕЦове, нейде из Софийското поле .. и по програма "Околна среда" изгаряме бали боклук, или гуми ..
    Получаваме енергия.

    От електричеството задвижваме транспорт..
    И сме шес!
    Екологичност, усвояване на пари и успехи по "Околна среда" , намаляваме мощно и въглеродния отпечатък..




  29. 29 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 920 Весело

    До коментар [#26] от "grajdanin1":

    Ма то рибата се вмирисва откъм главата. Виж к'ва реч дръпна зеленочорапковецът-пРезидент навръх Нова година, ти си седнал да обръщаш внимание на не'къв си в сянка...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  30. 30 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    Пък и що поне веднъж не помислите, че някой може да разбира някои неща по-добре от вас!
    —цитат от коментар 26 на grajdanin1


    Абсолютно!
    Мене питайте, да ви обясня и екологичността на ВЕИ енергията в София, каква е.. и колко са циклите на капаситорите .. и как зимно време ще се отоплява салона..

  31. 31 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1531 Неутрално

    До коментар [#7] от "Jazzdevil":Не лъжи. Няма автобус на метан или дизел, който да струва под 400-500 хиляди лева, тоест около двойно по-евтин от електробуса. Но електробусът е екологичен и ще пести много средства от гориво.
    —цитат от коментар 19 на Симеон


    Няма ако е съчленен 120 местен МАН купен по схемите на СО. Ако е 12м китаец за по 45 човека - има ги предоволно.

  32. 32 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    До коментар [#26] от "grajdanin1":Ма то рибата се вмирисва откъм главата. Виж к'ва реч дръпна зеленочорапковецът-пРезидент навръх Нова година, ти си седнал да обръщаш внимание на не'къв си в сянка...
    —цитат от коментар 29 на ТНТ


    Мани го Кметът в сянка..
    Хем подскача "електро, електро .. намаляваме парниковите газове.. това е бъдещето"

    Хем като се прави НЕЩО ПО ПРОГРАМАТА .. подскача "ама що ЕС е дало 370 милиона за програма по "Околна среда" на "Топлофикация", че те ходят в командировки.."
    Ми ходят ..

    Иначе ето за екологичността на автобусите ..
    Обикновено такива автобуси ИМАТ ОТДЕЛЕН АВТОНОМЕН ОТОПЛИТЕЛ, на нафта
    WEBASTO или подобен ..

    НЯМАМЕ , разбира се, филтър за частици, ни има афтър трийтмънт .. нивото е някъде максимум Евро-2 ..

    Ей ви го сайта на Вебасто-гледайте:
    https://www.webasto-comfort.com/int/product-overview/ #!Bus/Heating

    https://www.webasto-comfort.com/int/heating/

    Щом ви е екологично-дишайте си ..! Ей кво се радвахте за РДФ-а..

    Добра новина за българската природа!Добра новина за белите ни дробове!!!
    —цитат от коментар 8 на selqnin

    https://www.dnevnik.bg/zelen/2019/05/09/3536574_bulgariia_e_sred_liderite_v_es_po_spad_na_vuglerodnite/

  33. 33 Профил на amg32
    amg32
    Рейтинг: 901 Неутрално

    Умна е советската женщина! Извън града-екологичните, в града мръсните! Алал и вяра на червения масковски акъл!

  34. 34 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1649 Неутрално

    По принцип съм критично настроен, но хубавото не е лошо. Ходих да ги видя. Страхотно изглеждат, а и мястото на зарядната станция е подбрано подходящо - на близо се намира токоизправителната станция за трамвай по линията 20.

  35. 35 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    Умна е советската женщина! Извън града-екологичните, в града мръсните! Алал и вяра на червения масковски акъл!
    —цитат от коментар 33 на amg32


    Те па едни екологични..
    Зимата с тези нафтови отоплители на салона ще са самата екологичност!

    А и токът, нали е дошъл от горенето в пещите, дето са на "алтернативно гориво", от там се е загряла вода, от там са завъртени едни колелета - и ето го - еко ВЕИ енергия ..
    Самата екологичност, ти да видиш..
    П.П
    Като ви е криво, сложете си и на автобусите в центъра автономни нафтови отоплители..
    Добра новина за българската природа!Добра новина за белите ни дробове!!!
    —цитат от коментар 8 на selqnin

    И като искате-дишайте си ..

  36. 36 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1944 Неутрално

    До коментар [#7] от "Jazzdevil":

    Не може защото тия електробусове за по европейска програма по която се купуват само неща на ток. Т.е или трамвай или тролей или бусове.

  37. 37 Профил на Ох леле
    Ох леле
    Рейтинг: 396 Неутрално

    Еха, ама много електробуси а прогресивните "софиянци" в жилищен комплекс "Христо Смирненски".

  38. 38 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 866 Неутрално

    До коментар [#37] от "Ох леле":

    Сутринта се возих на електрическа девятка, беше по-студено, отколкото навън! Тия за витоша, ще са добре, вътре направо със скиорските екипи!

  39. 39 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 1953 Неутрално

    Добре де, до лифта в Симеоново ходят предимно хора, дето са тръгнали на излет или ще карат ски. Защо изобщо трябва да има зарядна станция този автобус? Не трябва ли, всяко седящо място, да има педали, които пътникът да върти? В зависимост от добитата от него енергия, цената на билета му може да бъде намалявана или картата за транспорт да трупа бонус точки. Така всички ще направят лека загрявка преди Витоша или ще разпуснат с леко упражнение на връщане.

  40. 40 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    "Електробусите са китайски, марка "Хайгър", произведени са в Шанхай.
    —цитат от коментар 7 на Jazzdevil

    King Long United Automotive Industry НЕ Е В ШАНХАЙ..
    http://www.king-long.com/

    И наистина, имат нафтови автономни отоплители на салона..
    За какво сложихте минуси???

    Народе ??????

  41. 41 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 1953 Неутрално

    До коментар [#38] от "ban":

    Не ги мисли тия за Витоша. Скиорският екип, който ти държи комфортно, при спускане със 100км/ч на външна температура -20С, не можеш да го уплашиш.

  42. 42 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7045 Неутрално

    Добра новина

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  43. 43 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    Добра новина
    —цитат от коментар 42 на neut


    Абсолютно добра!!

  44. 44 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1580 Весело

    Много добра новина за София и дай Боже и други големи градове из страната да заимстват примера и да се оборудват с тези возила. Идеята за суперкондензаторите е много стара, но винаги е имало практически пречки пред реализацията й във возила. Е, китайците не спят, произвеждат всичко, за което може да се сети човек, така, че явно са се справили поне за в момента, тази покупка е една голяма и хубава крачка напред към по-модерен и чист ГТ. Ще ходя да се повозя в най-скоро време, за да видя как вървят возилата, а следващата ми стъпка е да си модифицирам колелото с кондензатори, вместо със сегашната ми литиева батерия...

  45. 45 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    Идеята за суперкондензаторите е много стара, но винаги е имало практически пречки пред реализацията й във возила. ...
    —цитат от коментар 44 на Дългия


    Пречката е една .. съотношението тегло/енергоемкост..
    Кондензаторите са комай по-зле и от оловните батерии, за никел-металхидрид, или литий-ферофосфат да не говорим..

    Огромно преимущество обаче е абсолютно бързото зареждане и безпроблемното отдаване със силен ток .
    При рекуперация - използване на енергията от спиране именно кондензаторите най-бързо, могат да поемат най-голям ток, за това "Валео" ги слага в микрохибридите ..

    Предимство е и простата конструкция - два листа токопроводни, а между тях-диелектрик..
    ФИАТ се опитаха да направят кола, чиито елементи на каросерията да са едни големи кондензатори от ламаринени сандвич-панели - ама се оказа, че при катастрофа хич не е безопасно, а става късо ..
    Все пак има модели, на които подът е кондензаторен..

    Поради много ниската енергоемкост обаче и сравнително високата цена, едва ли ще предизвикат революция..
    Ето цени/ енергоемкост в киловат.часа

    олово - 100$-300$ на акумулиран киловат.час до 50 ват.часа/кг.

    никел-кадмий .. 50-80 ват.час/кг

    никел-металхидрид цена 500$ -2000 $ на киловат.час , енергоемкост теоретично до 300 ват.часа/кг, реално 80-100 ват.часа/кг

    литий-йонни .. цена ок. 1200 $ на киловат.час ; енергоемкост 100-250 ват.часа/кг

    Ултракондензатори - 6-10 ват.часа/кг (графенови 83 ват.часа/кг)

    Добро решение са олово-карбон акумулаторите, които хем са акумулатори, хем са и суперкапаситори!


    И явно е, че предимства са бързината на зареждане, но за задвижване е зле..

    Да не говорим, и че килограм бензин има 33 пъти повече енергия и от най-яката литиево-йонна батерия , а килограм дизел 40 пъти, а цената, ако ги няма акцизите и данъците би била 12 пъти по-малко / на киловат.час ..

    Все пак и кондензаторите широко се използват, заради техните предимства в микро-хибридите ..

    Но все пак- това е бъдещето.. електро - няма не искам, няма недей!

    В София ще има нови мощности ТЕЦове - на алтернативно, нисковъглеродно гориво, а от енергията - задвижваме Транспорта!

  46. 46 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    .. а следващата ми стъпка е да си модифицирам колелото с кондензатори, вместо със сегашната ми литиева батерия...
    —цитат от коментар 44 на Дългия


    Оловната батерия е по-ефективна и с повече капацитет/на килограм от кондензатори!
    Но зареждането е по-бавно, съгласявам се..

    Та ако не ти е проблем времето - мой съвет - слагай оловен и си джиткай ..!

  47. 47 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 1094 Весело

    Види се края на пърдялниците....

  48. 48 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    Види се края на пърдялниците....
    —цитат от коментар 47 на Kosta Delev


    Иде, иде, това е бъдещето ..
    Ковачки прави в пещите енергия от балите , дето да е нисковъглеродна, прекарваме я по кабели, слагаме я в батерии и джиткаме волни..

    Спасяваме Климата от Затоплизъм!
    Иначе "Ламборгини" имат патент за суперкондензатори в конструкцията..


    https://www.lamborghini.com/en-en/news/hybrid-lamborghinis-supercapacitor-technology-patented-with-mit
    От към запасяване с енергия / на единица тегло , е по-зле от оловото, но пък е бързо за зареждане ..
    И са сравнително безопасни - на най-недостъпните места.. щото ако цялата кола е кондензатор, не дай Боже да се ударим - и сме изпържени готови ..

  49. 49 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    Идеята за суперкондензаторите е много стара, но винаги е имало практически пречки пред реализацията й във возила..
    —цитат от коментар 44 на Дългия


    Микро-хибридите са масово на кондензатори, като стартова батерия !
    Иначе как ще използват рекуперацията от спирането?


    Мазда от 2011 има Mazda i-ELoop система ..
    Разбира се, имат и оловни батерии да захранват консуматорите , заради по-добрите съотношения на оловото акумулирани ват.часове/килограм..

    ето:
    https://www.youtube.com/watch?v=BJHAr4wA2fc

    https://www.youtube.com/watch?v=useauBPZN4c

    И не е само "Мазда".. Как БЕЗ КОНДЕНЗАТОР да се ползва енергията от спиране?
    Какъв друг начин на запазване на енергия, зарежда за секунди?

  50. 50 Профил на ssa6oo
    ssa6oo
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Без пари са направо тези автобуси!

  51. 51 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    До коментар [#12] от "Endymion":Това за деградацията къде го прочете ?
    —цитат от коментар 16 на КМЕТ В СЯНКА


    Уфф, Кмете, ама я помисли КАКВА ДЕГРАДАЦИЯ може да има на кондензатор, който е два листа от материал дето провежда елекричество , а по средата - диелектрик??

    Да, стареят материалите и в един момент ще пробият , но спокойно имат милиони цикли..
    Ми нямаш химична реакция, каква деградация?!

    Иначе кондензаторите са неефективни като устройства за съхранение на енергията:
    -те осигуряват по-малко от 360 джаула на килограм от теглото си, докато
    -алкалните батерии осигуряват 590 kJ/kg.

  52. 52 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    Без пари са направо тези автобуси!
    —цитат от коментар 50 на ssa6oo


    И са яки, китайското качество на King Long United Automotive Industry!
    Името говори, само за себе си!

    https://en.wikipedia.org/wiki/Higer_Bus

  53. 53 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1333 Неутрално

    А какво правим, ако шфьорът се е заблеял и не е заредил кондензатора? Когато електробусът спре посред маршрута, как ще обясняват на пътниците в автобуса и на онези нещастни хора, чакащи час и нещо на спирките, че автобусът не бачка?

    Да не говорим, че спирките по маршрута на 123 са трагедия - повечето "спирки" представляват една табела, обозначаваща името не спирката и кои автобуси спират, в повечето случаи закачена на електрически стълб. Никаква информация няма за закъсняващи автобуси или за точен час на пристигане. Просто стоиш и си чакаш Годо, ако дойде.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  54. 54 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1580 Любопитно

    До коментар [#46] от "simChо":


    До коментар [#46] от "simChо":

    Бъркаш човече, много бъркаш. Карал съм си колелото цяла година с оловни акумулатори - няма такава мъка, нито върви, нито издържа на преход, за теглото да не говорим (48V, 4 броя x 12 V/12Ah). Oт 6 години съм литиево-йонна, само 2.8 кг тежи, 58.8V/10Ah - какво да ти кажа, като самолет съм, пробегът ми е около 40 км с юркането, зарежда се за 3 часа (може и по-бързо, ако искам)... Откъде ги измъкна тези оловни бангии? Това (оловото) изобщо не е бъдещето за транспорта, със сигурност...

  55. 55 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1580 Любопитно

    До коментар [#49] от "simChо":

    "Микро-хибридите са масово на кондензатори, като стартова батерия !
    Иначе как ще използват рекуперацията от спирането?"

    Забравих да ти спомена за рекуперацията - спирам си с двигателя без никакви грижи и проблеми от години, почти не ползвам накладките на колелото. Двигателят е перфектната спирачка - плавно, бавно, с кеф, а и цялата енергия я вкарвам в батерията, стигам до 10А при спускане (около 550W), мога да демонстрирам на който когато поиска.

    В много от хибридните автомобили се ползват никелметалхидратни батерии, а вече и литиевойонни - проблеми с регенерацията няма...

  56. 56 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    До коментар [#48] от "simChо":

    КПД-то на пърдялниците е 20-23%.
    КПД-то на електрическите возила е 80-85%.

    Т.е. дори и някой да е толкова тъп, че да продължава в 21 век да добива електричество от кюмюр, то превръщайки го в електричество, може да задвижи 4 пъти повече коли, отколкото с антични возила, което пак прави нещата екологично оправдани.

  57. 57 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    До коментар [#46] от "simChо":До коментар [#46] от "simChо":Бъркаш човече, много бъркаш. Карал съм си колелото цяла година с оловни акумулатори - няма такава мъка, нито върви, нито издържа на преход, за теглото да не говорим (48V, 4 броя x 12 V/12Ah). Oт 6 години съм литиево-йонна, само 2.8 кг тежи, 58.8V/10Ah - какво да ти кажа, като самолет съм, пробегът ми е около 40 км с юркането, зарежда се за 3 часа (може и по-бързо, ако искам)... Откъде ги измъкна тези оловни бангии? Това (оловото) изобщо не е бъдещето за транспорта, със сигурност...
    —цитат от коментар 54 на Дългия


    Още по-малко са кондензаторите, излиза ..
    Най-добрите са MAXWELL

    Кви мислиш да вземаш??
    https://www.maxwell.com/products/ultracapacitors/

    Има за 168 $ ..

    Maxwell 3000 Farad Hybrid Super Capacitor Battery 2.7v 3000f

    https://www.alibaba.com/product-detail/Maxwell-3000-Farad-Hybrid-Super-Capacitor_62027371492.html?spm=a2700.7724857.discountZoneStyleB_top.4.354a2d7a5sWhze

    Ми опитай ги и пак пиши..
    Всички източници твърдят, че кондензаторите са след оловото..

  58. 58 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    До коментар [#49] от "simChо":"Микро-хибридите са масово на кондензатори, като стартова батерия !Иначе как ще използват рекуперацията от спирането?"Забравих да ти спомена за рекуперацията - спирам си с двигателя без никакви грижи и проблеми от години, почти не ползвам накладките на колелото. Двигателят е перфектната спирачка - плавно, бавно, с кеф, а и цялата енергия я вкарвам в батерията, стигам до 10А при спускане (около 550W), мога да демонстрирам на който когато поиска.В много от хибридните автомобили се ползват никелметалхидратни батерии, а вече и литиевойонни - проблеми с регенерацията няма...
    —цитат от коментар 55 на Дългия


    Има .. а се ползват и АГМ-оловни ..
    Зависи от спирачната енергия-голяма и тежка кола и рязко спиране дава много енергия и най-добре я поемат кондензаторите .. Литий, олово, никел-металхидрид, кадмий и т.н. са след тях ..
    Или слагаш голям и тежък акумулатор ..да речем усъвършенстван олово-сребро-калций-калций.. или литий-ферофосфат .. ама по-големичък ..

    Става дума и за ВРЕМЕТО на спиране .. в динамично движение енергията от спиране, колите я дават за секунди..
    А в акумулаторът - какъвто и да е - трябва да протече химична реакция ..

    За това - понякога кондензатори..
    Мазда ги слага, за спирането от 2010 ,а Валео от 2008 ..
    https://www.youtube.com/watch?v=LnL34aqtBvc

    Виж е-буустърът .. той е на основа на кондензатори!
    Иначе има какви ли не системи за микрохибриди - на големите автобуси показах на МАН с кондензатори ..
    https://www.youtube.com/watch?v=L8iWULxPOJM&t=94s

    Но с по-високо КПД е проста хидравлична система - при спиране хидравлична помпа зарежда хирдо-акумулатори .. на спирки и задръствания не замърсява, а тръгва за стотна от секундата - 0.4 сек.
    Те ти го те:

    https://www.youtube.com/watch?v=7250xn95wo0&t=30s

    А твоето колело, на кондензатори, може би ще е единствено в света.. пиши кое как е ..

  59. 59 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    .. проблеми с регенерацията няма...
    —цитат от коментар 55 на Дългия

    В смисъл?
    Ако нямаше, нямаше да се използват кондензатори.. щеше навсякъде да има, сравнително евтините олово-сребро-антимон-калций батерии с абсорбатор .. (AGM) ..

    Ей я Варта с олово-антимон-сребро AGM с предвидено регенеративно спиране ..
    https://www.youtube.com/watch?v=HM_hC4y7Gf8&t=259s

    Хубаво, акумулаторът издържа и не кипи, при сложния режим на експлоатация и рязкото подаване и приемане на голям ток , но КПД му е по-нисък от кондензаторите ..

    Но пък олово-сребро е по-евтин/на единица съхранен ват.час и може спокойно, да захранва всички консуматори при айдлинг-стоп режимите ..
    А я остави компресор на авто-климатик да е на кондензатори??
    От друга страна кондензаторът е с 2.6 милиона цикъла, а литий-ферофосфат или сребро-олово батерия колко ли ще изкара??

    Така че всеки си решава какво да сложи и защо ..

  60. 60 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 712 Неутрално

    Хубавото е че за лифта на копитото не се обелва нито дума. Ако цената е 450 000 евро на единия автобус, Евала, за тия пари зъбчата железница щеше да вдинете до Алеко :) :) :)

  61. 61 Профил на sfl32583434
    sfl32583434
    Рейтинг: 38 Разстроено

    Е, ако бяха добавили още 5-6 спирки и 4-5 км. ( ул. Гео Милев, Слатинска река, Боян Магесник, наляво по Слатинска и обратно до сегашната начална спирка) и после по обявения маршрут, можеше и да и ма полза...
    А и ако не е с междуселски времеви интервал... мечти-и-и
    В този случай да си бяха електрифицирали линия 75, щеше да им излезе само половин милион, (така и така по 75 е една кола)

  62. 62 Профил на sfl32583434
    sfl32583434
    Рейтинг: 38 Весело

    С 75 и замърсяването на Орлов мост щяха да намалят, но къде ти в градска скованост (не знам защо мобилност му казват) мозък.

  63. 63 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1580 Любопитно

    До коментар [#59] от "simChо":

    От практическа гледна точка (моята) съм ти обяснил кое как е. А ти ми копирай линкове и ми обяснявай теоретично как трябвало да бъде... Странни хора, ей. Аз ползвам вече 36000 км нещо реално работещо и без никакви проблеми, с литиеви елементи на панасоник, ма не, йок, не стават, има по-добра технология. Ми ок, може и да има някъде, но за практиката съм си намерил решението, другите - да се оправят...

  64. 64 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    До коментар [#59] от "simChо":От практическа гледна точка (моята) съм ти обяснил кое как е. А ти ми копирай линкове и ми обяснявай теоретично как трябвало да бъде... ...
    —цитат от коментар 63 на Дългия


    Ми ползвай си литиев велосипед, след като си се отказал от оловните батерии..
    Ако минеш на кондензатори дай инфо..

    А аз ползвам енергия от бензин (C6H6 и други въглеводороди ) и също се движа напред-назад..

  65. 65 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    Е, ако бяха добавили още 5-6 спирки и 4-5 км. ( ул. Гео Милев, Слатинска река, Боян Магесник, наляво по Слатинска и обратно до сегашната начална спирка) и после по обявения маршрут, можеше и да и ма полза...А и ако не е с междуселски времеви интервал... мечти-и-иВ този случай да си бяха електрифицирали линия 75, щеше да им излезе само половин милион, (така и така по 75 е една кола)
    —цитат от коментар 61 на sfl32583434


    Как ще могат автобуси на кондензатори, да издрапат целия маршрут, ако са им пуснати фаровете и отварят/затварят врати? (за отопление казваме,че ще са на нафта )..
    А ако стоят в задръстване/на светофари и фаровете и вентилаторче на отоплителя през това време работят, от къде ще се вземе енергията, та да се и движат?

  66. 66 Профил на sfl32583434
    sfl32583434
    Рейтинг: 38 Неутрално

    До коментар [#65] от "simChо":

    Офф .... в момента маршрута не е повече от 10 км. в посока. Фарове диодни. Нейде пишеше че 40 изкарват с едно зареждане, нима лъжат за 40 км? Е ако послъгват двойно, може и на Симеоново да поемат от Силата. Но ако за половин милион не изкара и 20 километра...леле.

  67. 67 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    До коментар [#48] от "simChо":КПД-то на пърдялниците е 20-23%.КПД-то на електрическите возила е 80-85%.
    Т.е. дори и някой да е толкова тъп, че да продължава в 21 век да добива електричество от кюмюр, то превръщайки го в електричество, може да задвижи 4 пъти повече коли, отколкото с антични возила, което пак прави нещата екологично оправдани.
    —цитат от коментар 56 на Kosta Delev


    В какъв смисъл КПД на електрически возила е 80%-85%??

    Имаме, да речем 1 килограм природен газ (може и друго гориво).. и го слагаме в пещи..
    Топлим вода (с какво КПД???) и въртим едни колелета от парата , добиваме ток (с какъв КПД ??)
    От там - правим високо напрежение и прехвърляме по далекопроводи - 12%-15% загуби..
    От там пак след трансформатор, зареждаме батерии (КПД под 70%, ама зависи от батерията), от там, след време взимаме, та въртим електромотори (КПД на вземането 80% от заредения ток ..) а вече електромоторът оползотворява 90% от енергията, а само ок. 10% отиват за топлина..
    И нещо излиза под 40% общо..

    А ако сложим този природен газ директно в двигател поне няма да сме се занимавали с глупости ..

    До коментар [#48] от "simChо":КПД-то на пърдялниците е 20-23%.КПД-то на електрическите возила е 80-85%.
    Т.е. дори и някой да е толкова тъп, че да продължава в 21 век да добива електричество от кюмюр..
    —цитат от коментар 56 на Kosta Delev

    Ами въглероден отпечатък на километър , с микс електричество , както е в 2018 в САЩ е 230 г. СО2/км.
    Дизел джип , стар модел е под 150 г. СО2/км..

    За България нещата са още по-зле ..
    Не сме ние най-зле де .. ей статия:

    https://www.ecars.bg/polezno-efektivno/item/3387-elektromobili-mrusen-tok-vuglishta-visoki-emisii?tmpl=component&print=1
    ------------------
    "С доминиращо производство на енергия от въглища пък Индия, Южна Африка, Австралия, Индонезия и Китай са ужасно място за каране на електромобил. Генерираните от ЕПС емисии в тези държави са в порядъка 370 – 258 г CO2e/км..
    Ако не можете да прецените колко фрапиращо е това – 25 годишен 2.5-литров бензинов двигател генерира под 200 г CO2/км!!!"
    ------------------

    Иначе да .. за да стане електро задвижването, поне толкова екологично, колкото бензина (за природен газ не говоря) , масово се преминава на ниско-въглеродна енергетика с ВЕИ алтернативни горива..
    В ЕС биомасата и РДФ горивата са признати за ниско-въглеродни и с тях навред се заменя например природния газ - в ТЕЦ и в пещите на циментовите заводи ..
    Ето, вече сте направили доста неща ..:

    https://sofiawastemanagement.eu/instalacia-toploenergia/
    ----------------
    "Инсталация за енергия от РДФ-гориво – Фаза 3
    С инсталацията за производство на топлинна енергия от РДФ-горивото, произведено от преработени битови отпадъци, гарантираме екологично, сигурно и дълготрайно решение за управлението на отпадъците на София...
    Цели:
    С инсталацията за производство на топлинна енергия от РДФ постигаме следните резултати:

    Намаляваме под 10% отпадъците, които депонираме.
    Намаляваме емисиите въглеродни оксиди с 87,2 т/г (7%).
    Произвеждаме 58 MW топлинна енергия за 40 000 домакинства.
    Произвеждаме 20 MW електро енергия за 30 000 домакинства.
    Осигуряваме максимално високи екологични стандарти и най-висока степен на сигурност
    Спестяваме 17 млн. лв. на година от такса за депониране, която през 2020 г. ще е 95 лв. на тон.
    Спестяваме 65 млн. куб. м природен газ, който заместваме с РДФ-гориво, безплатно за “Топлофикация София” ЕАД.
    Спестяваме между 15 и 18 млн. евро от природния газ, който заместваме с РДФ-гориво.
    Спестяваме 5 млн. лв., които в момента плащаме на циментовите заводи за оползотворяване на РДФ-горивото от завода за отпадъци..."
    --------------------
    Спестяваме 87.2 тона СО2 .. добре звучи!

    И природният газ, се заменя с бали РДФ (вземаме една част от Италия, да речем)..
    От енергията- задвижваме Транспортни Средства ..

    ЗАЩО ТОВА ВАШЕ РЕШЕНИЕ Е ПО–ЕКОЛОГИЧНО от автобуси на газ, че и дизели с елементарен старт-стоп (не отделят емисии на спирки , в задръствания и на светофари) .. честно да кажа, ми е неясно ..



  68. 68 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    Те я те графика, за отделените емисии на кола с голяма батерия (зеленото , има скок при смяна на батерията) на кола с малка батерия и на обикновена кола с ДВГ ..

    https://s3-prod-europe.autonews.com/s3fs-public/styles/width_792/public/Mazda MX30 blog art.JPG

  69. 69 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    Не се отваря веднага, да му имам на "Дневник" сайта..
    Трябва целият линк да се копира и да се сложи в браузера..

    Но и без да задълбаваме е ясно, че е доста чудно, от къде идва така високата екологичност на електро-бусовете..
    Все пак да - това е бъдещето!

  70. 70 Профил на sstefanov74
    sstefanov74
    Рейтинг: 238 Неутрално

    Днес изпробвах електробус 123 до Симеоновския лифт (между другото в разписанието на сайта на 123 има червена удивителна която обяснява че 123 е вече ТБ123 и е в графата на тролейбусите за тези които ще се зачудят що няма часове като отворят на старото 123). Наистина е една от най-подходящите линии за кондензаторен електробус - и на двете крайни спирки има подстанци, че при това зареждане за 5-6 минути не ми се смята какъв ток тече, не е като да го включиш в контакта. То аз от репортажите в новините по ТВ разбрах че са го направили от Гео Милев да тръгва, аз го хванах както обикновено от офиса ни в Студенски град в обедната почивка така да се каже. На лифта станцията са я направили точно до и над спирката, като спре и слязат пътниците вдига пантографа (или поне подобно съоръжение) и зарежда като буквално се чува звук при зареждането. Не го чаках да видя за колко ще зареди щото се качих на лифта, но така или иначе има престой, така или иначе пред делнични дни курсовете за по един на час, чудех се как ще го направят в почивните, но ето че ще пуснат и други, засега явно и в почивните е само един. С изключение на по-разлиничния "пантограф" вида и обстановката е като на другите тролейбуси, движението разбира се не е така динамично и с такова ускорение като на тролейбус вързан постоянно за контактната мрежа, по-скоро като на автобус, даже може би малко по-бавно, но не знам дали просто шофьора не си даваше много зор, че разписанието му не го предполага.

  71. 71 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1563 Весело

    До коментар [#15] от "mihail_p":

    Един път се научете да искате изпълними неща и какъв юридически смисъл стои зад понятията познати в обществото. Така може и някакъв успех да имате.
    Приятелски съвет.
    Не стига само да пишем глупости до съда и после да обвиняваме.

  72. 72 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 1232 Неутрално

    Щом и нещо с толкова съвременна технология като тези автобуси идва от китай, западните фирми трябва да се замислят каква я забъркаха позволявайки на жълтурковците да крадат технологии.

  73. 73 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    Щом и нещо с толкова съвременна технология като тези автобуси идва от китай, западните фирми трябва да се замислят каква я забъркаха позволявайки на жълтурковците да крадат технологии.
    —цитат от коментар 72 на rdb41527334


    Технологиите са невероятни!
    Когато шофьорът иска да завие, едни лампички мигат и показват това на другите коли!
    Мигачи!
    Ти да видиш технологии .. чудеса!

    Иначе и рушняците ще да са крали технологии ..
    https://mosgortrans.ru/fileadmin/projects/electrobus/HTC_08.09.2017/GAZ.pdf

    http://www.kamaz-dealer.ru/avtobusy/liaz-6274/

    https://kamaz.ru/press/releases/kamaz_na_vystavke_elektro_2019/

    Па и виетнамците, и индийците , щото и те правят електробусове ..

  74. 74 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    "Забравих да ти спомена за рекуперацията - спирам си с двигателя без никакви грижи и проблеми от години, почти не ползвам накладките на колелото. Двигателят е перфектната спирачка - плавно, бавно, с кеф, а и цялата енергия я вкарвам в батерията, стигам до 10А при спускане (около 550W), мога да демонстрирам на който когато поиска.В много от хибридните автомобили се ползват никелметалхидратни батерии, а вече и литиевойонни - проблеми с регенерацията няма...
    —цитат от коментар 55 на Дългия
    Проблемът е, че при рекуперация батерията е с КПД 30%..
    Та за това се слагат кондензаторите ..
    Да, електромоторът е в генераторен режим и произвежда голям ток и има спиране на колелетата , ама за батерията е добре да и се дава енергията бавно и полека.. а за секунди голяма енергия не само не може да поеме, а и се разваля!

    Та хубаво си пестиш накладките, ама хората искат , като спират - и да ползват повече от енергията!
    Освен ако такъв изобретател, като тебе - изобретил велосипеда- не е измислил нещо хитро.

    Решения - бол..
    Споменахме микрохибридите..

    За Кондензаторите говорим-ей ги в Мазда ..

    Като за нивото тука-обяснение с клипче:
    https://www.youtube.com/watch?v=BJHAr4wA2fc

    Формула-1 (те са хибриди) ползва много стар начин за акумулиране на голяма енергия - маховиците (тях ги има и при крановете в пристанищата, и в строителните машини..)

    Те го те:
    https://www.youtube.com/watch?v=QibB4DxkasQ&t=99s

    https://www.youtube.com/watch?v=r5ee1l8thvs

    https://www.youtube.com/watch?v=LC0pHkstuF8&t=124s

    "Ситроен"ползва акумулиране при спиране със сгъстен въздух, автобусите - хидравлично акумулиране ..

    https://www.youtube.com/watch?v=vC2jrXDrUqs&t=51s

    https://www.youtube.com/watch?v=7250xn95wo0

    И що кондензатори, маховици, въздух и хидравлика?
    Ми заради недостатъците на днешните батерии .. бавното приемане и отдаване на големи енергии и ниското КПД
    Да използваш пак 30% от дето си засилен при спиране , за да те задвижи после ,не е малко ама не е и кой знае колко много ..






За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK