Аз имам едно също кардинално решение - постройте паркинг на НКД и в Иван Вазов няма да има нито една кола паркирала. Там има и бизнес сгради и няма паркинги
Жителите на кв. "Иван Вазов" поискаха Милова да обещае, че с техните пари за паркиране ще се оправят съсипаните тротоари и зелени площи. __________ Ми тя Фандъкова в този квартал,оправи само тротоара около аптеката си , край заведението на Пилето и останалото от квартала си е за 4х4 возила от най-яките а за ходещите обувки за трекинг за най-трудните терени! Каква зона за паркиране? В София трябва да се субсидират паркиращите и пешеходците а не да им искат пари от Общината!
До коментар [#2] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
Не е точно така, както сте го написали!
Петко Каравелов е ремонтиран. Забунов е ремонтиран, от Витошка до стадиона също е ремонтирано. Половината от Стефан Сарафов също е оправено. Там беше ужасно, под ДКЦ-то. Краище също е с ремонтирани тротоари.
Проблемите с паркирането са сериозни. Около ДКЦ-то наистина има нужда от контрол, но след ремонта на улицата там, вдясно вече няма паркирали, нито качили се на тротоара автомобили. Вляво също вече няма качване на тротоарите. Проблемите са сериозни вътре в по-малките улички. Също и около бившата топлоцентрала на НДК. Там вече почти в парка паркират.
А през лятото, тогава става наистина интересно. И може би, кварталите, които са покрай големи паркове, необходимо е събота и неделя да има зона. Защото, наистина е панаир всеки уикенд през лятото.
"Фактът, че ще плащат по 100 лева годишно, за да имат право да паркират, не притесняваше хората."
Плащам 150лв. за право да паркирам в зона 4 още с въвеждането и и не мога да паркирам. Въвеждането на зона за платено паркиране с нищо не решава проблема, просто го премества в съседния квартал...
Същите тия хора бяха твърдо срещу платено паркиране преди няколко години. Защото сме габровци, сър. Защото има и още места, но те са общински. Това са междублокови пространства и слепи улици. Сега там местните габровци си слагат бариери, на нещо, което не е тяхно. Цени за жилища - 2000 евро, но разхвърляни коли и неоправени фасади. Някой друг е виновен. За бензин пари даваме , но за друго не искаме.
Така ще е и в Иван Вазов, но има много малоумници, които си мислят, че като станат зелена зона и марсианците ще им осигурят паркоместа. Самата община признава, че не може да осигури повече от 850 места, които и сега са толкова, но тъпото си е тъпо и държи да си плаща за нищо. На такива малоумници трябва да им се сложат и данък въздух и данък слънце, но и тогава няма да усетят колко са тъпи.
До коментар [#7] от "2.5": Много си прав. От години си плащам за стикер в зелена зона , но вечер ако имам късмет успявам да паркирам след час висене и дебнене, някой да освободи място. И това е през седмицата , събота и неделя е по-страшно.
2000 евро за квадрат отдавна няма в кв. Иван Вазов...
Може би последни етажи, или първи, без балкони, може би, за тотален ремонт, възможно е нещо около 2000-2500 евро да се намери. Ако човек има късмет. Но говорим за истински оферти, а не за някакви фалшиви обяви из сайтове, на които като се обадиш, се оказва, че всъщност, имотът е в Стрелбище :) Тоест, по-скоро 3000 евро на квадрат може да се открие нормален имот на среден етаж. Новото строителство е твърдо над 3200 евро квадрат, по-скоро към 4000 евро.
А за фасадите и паркирането сте абсолютно прав! Плюс това, пропуснах в предишният си коментар да напиша и за ситуацията около стадион Раковски вечер. Там е страшно. И е необходимо да има някаква разчертаване на места за паркиране, защото се спира направо по средата на платното там, запушват се един друг и има грозни сцени...
Защо зелена зона? Там си плачем за синя демократична зона!!! Аман вече от селяни, които си паркират тройките върху тротоарите! Баси, човек да не може да отиде с джипката си до пазара "Иван Вазов" да си купи домати и краставици. Да няма къде да спреш или най-близкото място да е Южния парк!!!
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." -
Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
Ей затова не ползвам колата всеки ден, щото плащаш-неплащаш места няма. Колелото ми решава проблема с придвижването вече 15 години, ГТ също, но в много краен случай. Но иначе съм абсолютно "за" платеното паркиране, просто парите, събрани от него трябва да се инвестират в нови паркинги, гаражи и тем подобни места, които биха помогнали да се реши проблема...
Демек се съгласявате с написаното от мен. Кака Ви Фандъкова е оправила два тротоара точно около заведението на Пилето и приятеля на герберите - сенчест аптекар. Нещата ще се оправят когато някое НПО , примерно (ромоопазващата)БХК започне да уведомяват старците ,че имат право да съдя общината когато си чупят краката по лошите улици и тротоари.Защото са обещали да насърчават уважение и защита правата на човека, да лобират за законодателни промени за привеждане на българското законодателство в съответствие с международните стандарти.
""Да се разреши паркирането само за живеещите в квартала. Такава е практиката в Европа. Там има два режима – единият е за кратко паркиране със заплащане пред обществени сгради – банки, училища и болници, а в жилищните квартали могат да паркират само живеещите там", каза участник в обсъждането, представил се като често пътуващ из Европа."
Бас държа, че тоя "европеец" е от тия, дето си маркират "тяхното" място пред блока и вдигат чистачки ако някой спре там.
И аз кардинално ви предлагам - съберете си по 10к евро, намеретети си строител и парцел и действайте. Но с моите данъци, безплатни паркинги за вашите таралясници не съм съгласен да се строят.
Ами те натам отиват работите, но това няма да реши проблема на тези, които живеят в района на зоните, че те ще паркират спокойно и винаги. То и тук е казано - живеят 10 000, а има 850 места.При дори 3-4000 коли, пак ще останат доста, които само ще плащат за нищо. Много по-удачно е да се изградят паркинги, където да се паркира с абонамент, ако си с постоянен адрес там.Но общината само прибира едни пари и това е, а хората си мислят, че с въвеждането на зона, ще се промени нещо.
И цената на стикера е смехотворна, и на час пак е смехотворна, контролът още по-смехотворен.
Към днешна дата трябва да е:
Зелена зона от 1лв/час сега на 2 лв/час; Синя зона от 2 на 4лв/час, Годишен стикер Зелена зона от 100лв сега на 400лв; от 200 лв сега на 1000лв. Годишен стикер Синя зона от 150 на 600лв, за втора кола от 300лв. на 1800 лв. Впрягане на огромен ресурс за контрол и изпълнение защото проблемът е огромен - вече няма друг начин. София е жертва на автомобилно оскотяване и мерките трябва да са брутални!
Защото към днешна дата Синя зона на година: Първа кола =150лв/310дни=48 стотинки на ден Втора кола =300лв/310дни=97 стотинки на ден Зелена зона на година: Първа кола =100лв/240дни=42 стотинки на ден Втора кола=200лв/240дни=83 стотинки на ден Да си дадем сметка за какво и колко изхарчихме днес... Кафе от машина – минимум 50 стотинки.
само тотален идиот може да иска да иска зелена зона, това е инструмент за цоцкане на кинти без нищо в замяна... в районите, в които се въвеждат зони просто няма място за всички... и не виждам откъде-накъде потърпевшите трябва да плащат безобразията на другарките общинарки, които одобряват проекти и преустройства, с които се заобикаля ЗУТ
И цената на стикера е смехотворна, и на час пак е смехотворна, контролът още по-смехотворен.Към днешна дата трябва да е:Зелена зона от 1лв/час сега на 2 лв/час;Синя зона от 2 на 4лв/час,Годишен стикер Зелена зона от 100лв сега на 400лв; от 200 лв сега на 1000лв.Годишен стикер Синя зона от 150 на 600лв, за втора кола от 300лв. на 1800 лв.Впрягане на огромен ресурс за контрол и изпълнение защото проблемът е огромен - вече няма друг начин.София е жертва на автомобилно оскотяване и мерките трябва да са брутални!Защото към днешна датаСиня зона на година:Първа кола =150лв/310дни=48 стотинки на денВтора кола =300лв/310дни=97 стотинки на денЗелена зона на година:Първа кола =100лв/240дни=42 стотинки на денВтора кола=200лв/240дни=83 стотинки на денДа си дадем сметка за какво и колко изхарчихме днес... Кафе от машина – минимум 50 стотинки.
Абсолютно сте прав, дори и по-високи ставки трябва да се въведат. Само якото бъркане в джоба на българина може да го накара да се замисли за нещо си и да го накара да промени някой (вреден) навик. И ей сега само гледай как всички, които всеки ден яхат колите как ще рипнат и завият в глас, че им се нарушавало конституционното право да имат и карат кола, и да я спират където и когато си поискат безплатно...
Бяла зона - в Иван Вазов :D Тези са покъртителни. Какво ще правят при 10 000 автомобила с 850 места? Ще има ли по-бели, мръсно-бели и т.н? Като се буташ да живееш в кооперация до кооперация върху кооперация и нямаш пари за гараж - така се получава. Или общината (другите данъкоплацти) да им построят 15 етажен паркинг на средата на квартала? Пожизнено - само за жители.
"Предложението въпросът да се постави на районен референдум се оказа неприложимо, защото по закон нямало право да се организира на ниво район, обясни Божилов."
Да се промени закона!
Недопустимо е мнението на шепа кресльовци да се представя за мнение на всички в района! Подобни ми готявят същата тесла в Слатина. Ще ме видят по избори на куково лято...
Вместо да построят десетина огромни надземни/подземни паркинги с голям капацитет по целият център, общинарите и любимата кметица просто разширяват зоните с платено паркиране. Важно е пари да се вземат, а не да се решават проблемите. А глупците от Иван Вазов пак няма да има къде да паркират, но ще си плащат по 100 лева.
в нашата кооперация има 7 гаража, а след преустройства апартаментите станаха 14; в отсрещната половината гаражи са със сменено предназначение и се ползват като търговски обекти, само 3 все още са гаражи като всичкото това е напълно законно и одобрявано от общината... местата за паркиране в тази част на улицата, която на практика е тупик са 10 с триста зора... същото е в горната пресечка, в съседната, в по-съседната... а кажи ми сега, тоя стикер на кого къде да го завра
Не бих изключил Люлин и Младост. Поне определени участъци и от най-крайните квартали трябва да стане платена зона. Пробвай да спреш или паркираш дори за малко около метростанция Люлин през работно време...никакъв начин, на Шишман приметно ще се справиш по-лесно. Да видим ще доживеем ли построяване на общински паркинги из София!?.. Убеден съм обаче, че дори да се построят такива, налагането на платено паркиране по улиците пак ще е наложително понеже породата ни българска е такава, че всеки ще предпочете да закотви железото си пред входа и безплатно отколкото в общинския паркинг на 100 м. и не съвсем безплатно. Елементарно икономическо правило - щом има дефицит цената се качва. Няма паркоместа за всички, значи тези които ги има ще ги ползва тези които могат да си го позволят.
Браво на ГРАЖДАНИТЕ от Вазов! Срам за селяните, които искат да си паркират цял живот като на къра!
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
А кой ви пречи да си изградите паркинги, вие и другите желаещи ?. Или искате общината т.е всички данъкоплатци да ви построим и да си паркирате безплатно ?
Всяка улица е общинска, всички таралясници паркират на ОБЩИНСКИ паркинги. Много сте наивни ако си въобразявате че общината може да построи стотици многоетажни паркинги между панелките за да може всеки да си паркира без пари !!!
До коментар [#23] от "Капабланка": А кой ви пречи да си изградите паркинги, вие и другите желаещи ?. Или искате общината т.е всички данъкоплатци да ви построим и да си паркирате безплатно ?
Не, не искам да е безплатно! Защо реши, че общинските паркинги трябва да са безплатни? Бих бил супер доволен ако срещу едни 100 - 300 лева годишно ще мога да си паркирам колата на 5 мин пеша от входа ми, тя ще е на сухо и дори евентуално под някакво наблюдение. Убеден съм, че много хора които сега плащат 100-150 лв годишно "за нищо" ще са много по-доволни ако плащат подобни пари или малко повече, но имат гарантиран паркинг близо до дома.
И кой ги плаша тия огромни подземни/надземни паркинги ? В нормално блокче в Красно Село, подземни паркоместа са по 20к евро, един паркинг за 1000 коли идва 20 милиона евро, да предположим че е с по-малка печалба, това са 20 милиона лева. Това са 3 детски градини, 2 училища или 2 метростанции !!! А вие казвате да направят 10 броя, дори да има общински терени (каквито няма, дори за училища няма парцели), това са 200 милиона. За сравнение, целия бюджет на ЦГМ е 2 милиона и го ползват за оправяне на тротоари.
Донякъде си прав, което ме кара единствено да подкрепя въвеждане на зона навсякъде, така че който няма 2 лв. да си плати, да си ходи на село.
От друга страна, съдейки по Лозенец - и горни, и долни - определено положението стана многократно по-добре след въвеждането на зелена зона. Не знам обаче къде са се пренесли колите - сякаш изчезнаха с вълшебна пръчица, което вероятно означава, че наистина много хора са ползвали колите си, за да стигнат до Лозенец, без да имат нужда от това (говорим за квартал с метро все пак).
До коментар [#31] от "06210311":Всяка улица е общинска, всички таралясници паркират на ОБЩИНСКИ паркинги. Много сте наивни ако си въобразявате че общината може да построи стотици многоетажни паркинги между панелките за да може всеки да си паркира без пари !!!
Изумително е колко дълбоко и изначално огромна част от хората вярвате в безплатното!? Може би ще е шоково да го прочетеш, но съм си дал мнението в пост 36
Към днешна дата минималната цена на МЕСЕЦ ще е 300 лева. Охрана, вентилация, контрол на достъп, поддръжка, почистване ... Как си пшредставяте да оставите кола в подземен неохраняем паркинг, или сама жена да паркира в подобно съоръжение?
До коментар [#36] от "06210311":Към днешна дата минималната цена на МЕСЕЦ ще е 300 лева. Охрана, вентилация, контрол на достъп, поддръжка, почистване ... Как си пшредставяте да оставите кола в подземен неохраняем паркинг, или сама жена да паркира в подобно съоръжение?
Ей човече, къде отиде? :) За 300 лева на месец се наема паркомясто около "жълтите павета". В момента не е никакъв проблем в крайни квартали като Люлин, Младост, Надежда, Обеля и т.н. да се наеме паркомясто и дори гараж за 100 - 150 лева на месец, в не натоварен район дори по-малко... Пълно е с пустеещи общински терени из кварталите и никой не говори за подземни паркинги, които са в пъти по-скъпи за изграждане от наземни и надземни. Обзалагам се обаче, че дори и за 100 лева годишно те ще стоят полупразни ако наоколо съществува безплатното... и матряла ще си бута трошките една върху друга около общинския паркинг работещ на символична цена 100 - 300 лева годишно в зависимост от района.
Даже закъсняват! Там положението не е с нищо по-добро от Вазов.
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
Не, не искам да е безплатно! Защо реши, че общинските паркинги трябва да са безплатни? Бих бил супер доволен ако срещу едни 100 - 300 лева годишно ще мога да си паркирам колата на 5 мин пеша от входа ми, тя ще е на сухо и дори евентуално под някакво наблюдение.
Ами купи си свое място тогава. Във вашия квартал има и обществено значими места, например Южния Парк - хората от съседните квартали искат да си доведат децата на разходка уикенда. Така че ако всичките места са запазени само за жители, как ще ходят хората до парка? За съжаление, мръднеш ли си колата, някой друг веднага ще ти се намърда на мястото - така ще е при голямо търсене, няма как. Зоната дори да важи уикенда, ще си пускат СМС хората и пак ще идват - то няма друг парк наоколо. Ако искаш запазено място, сори ама ще трябва да си закупиш частно такова. Това е то да живееш в популярен квартал.
Какви глупаци! Готови са да харижат по 100 лева от трудно изкараните си пари, за да получат стикерче, което не им дава право на нищо. Вместо да зададат въпроси като - Какво правите с парите от данъците ми? Къде са паркингите, които обещахте, когато създадохте зоните? Уж щяха да са само за Центъра и за пред болници и институции? Колко е дневния приход от конкретно парко място в зоната? Колко е дневния приход на зоната? Къде отиват парите от пуснатите смс-и или по-скоро каква част от тези пари отиват в търговското дружество на общината - преди години бяха 1/3. Правилно, една трета. Останалите отиваха в частен джоб... Точно след 3 години ще плащат като попове и пак няма да има къде да паркират. Проверено в няколко различни квартала през годините...
АХАХАХАХАХАХАХ и аз искам подземно паркомясто за 300лв на година, само че наема на такова е 150лв на МЕСЕЦ + още поне 30лв разходи за ток и други консумативи. Гаража в квартала ми е 20 хиляди евро, ако искаш. Затова зелена зона във всички квартали и който си плати ползва, който не го устройва да си купи гараж или да си продава колата и да движи с градския, колело или пеша ;)
Паркирането върху общинска или държавна инфраструктура в цялата ни столица отдавна трябваше да стане платено. Не е справедливо, икономически и морално, инфраструктурата да се ползва безплатно за паркиране само от търтея Х, който не желае да ходи пеша, да кара колело или да ползва градски транспорт, а държи да опушва съгражданите и със смрадливия си таралясник! Всички ние сме я платили с данъците, затова търтеят Х да си плаща за удоволствието да окупира тротоара или част от улицата! Стига комунизъм само за тарикатите в тази посткомунистическа кочина!
Да направят центъра недостъпен за автомобили най-добре. Да спират на буферни паркинги и от там с транспорта. Въздухът ще е по-чист, задръствания няма да има и придвижването ще е бързо. И хората ще се научат, че не е чак толкова лошо да пътуват с обществен транспорт.
Добре, че го ползват за тротоари да оправят... Нищо не оправят! Боцкат колчетата по унищожени тротоари, рисуват с бои по съсипани настилки! Стотици служители, които нищо не правят освен по телефоните да си говорят а срещу някой лев оставят коли да паркират без талони.
Район Красно Село е дълъг почти 10 километра - от бул. Овча Купел до Руски паметник. Ако може да ми намерите в радиус от 1км от пазара и направя сделката в резултат от вашата помощ ви давам един наем. Действайте ама да знаете че 500'метра съм ги проверил сграда по сграда.
Бих бил супер доволен ако срещу едни 100 - 300 лева годишно ще мога да си паркирам колата на 5 мин пеша от входа ми, тя ще е на сухо и дори евентуално под някакво наблюдение. Убеден съм, че много хора които сега плащат 100-150 лв годишно "за нищо" ще са много по-доволни ако плащат подобни пари или малко повече, но имат гарантиран паркинг близо до дома.
Ми построявай паркинги и събирай наема. Хубаво де, не точно ти, ама ако имаше хляб, досега строителите да са метнали по един паркинг-блок на всеки ъгъл, ама май не е точно така...
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
"Пробвай да спреш или паркираш дори за малко около метростанция Люлин през работно време...никакъв начин, на Шишман приметно ще се справиш по-лесно."
Така е, защото хората на запад от София идват с колите си до метрото и като цивилизовани граждани продължават по-нататък с градски транспорт. Но вместо да се облекчи това положение с продължаване на метрото до Околовръстното, където хората да си оставят колите без да влизат в София, Фандъкова тихомълком свали проекта от дневния ред. Същото е положението при метростанция Сливница, където има изграден подземен паркинг, който е неизползваем. Да не говорим, че там има място и за наземен паркинг, но нищо не се прави. Нищо не се прави в София, само пари се събират!
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Yavor Raychev
Рейтинг: 229 НеутралноАз имам едно също кардинално решение - постройте паркинг на НКД и в Иван Вазов няма да има нито една кола паркирала. Там има и бизнес сгради и няма паркинги
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 4185 НеутралноЖителите на кв. "Иван Вазов" поискаха Милова да обещае, че с техните пари за паркиране ще се оправят съсипаните тротоари и зелени площи.
Libertarianism is just anarchy for rich people__________
Ми тя Фандъкова в този квартал,оправи само тротоара около аптеката си , край заведението на Пилето и останалото от квартала си е за 4х4 возила от най-яките а за ходещите обувки за трекинг за най-трудните терени! Каква зона за паркиране? В София трябва да се субсидират паркиращите и пешеходците а не да им искат пари от Общината!
kapitan_laino
Рейтинг: 883 НеутралноВ Стрелбище да се готвят, проблемът ще се премести при тях.
historama
Рейтинг: 660 НеутралноСтатия за общинска медия, не за републиканска.
falcone
Рейтинг: 559 НеутралноЗелена зона и в събота и неделя ми трябва. Аз тогава не смея да си ползвам колата. После няма къде да спра. През седмицата е ОК, има място.
rwn
Рейтинг: 334 НеутралноДо коментар [#2] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
Не е точно така, както сте го написали!
Петко Каравелов е ремонтиран. Забунов е ремонтиран, от Витошка до стадиона също е ремонтирано. Половината от Стефан Сарафов също е оправено. Там беше ужасно, под ДКЦ-то. Краище също е с ремонтирани тротоари.
Проблемите с паркирането са сериозни. Около ДКЦ-то наистина има нужда от контрол, но след ремонта на улицата там, вдясно вече няма паркирали, нито качили се на тротоара автомобили. Вляво също вече няма качване на тротоарите.
Проблемите са сериозни вътре в по-малките улички. Също и около бившата топлоцентрала на НДК. Там вече почти в парка паркират.
А през лятото, тогава става наистина интересно. И може би, кварталите, които са покрай големи паркове, необходимо е събота и неделя да има зона. Защото, наистина е панаир всеки уикенд през лятото.
2.5
Рейтинг: 1300 Неутрално"Фактът, че ще плащат по 100 лева годишно, за да имат право да паркират, не притесняваше хората."
I Want To BelieveПлащам 150лв. за право да паркирам в зона 4 още с въвеждането и и не мога да паркирам.
Въвеждането на зона за платено паркиране с нищо не решава проблема, просто го премества в съседния квартал...
grayeagle
Рейтинг: 714 НеутралноСъщите тия хора бяха твърдо срещу платено паркиране преди няколко години. Защото сме габровци, сър. Защото има и още места, но те са общински. Това са междублокови пространства и слепи улици. Сега там местните габровци си слагат бариери, на нещо, което не е тяхно. Цени за жилища - 2000 евро, но разхвърляни коли и неоправени фасади. Някой друг е виновен. За бензин пари даваме , но за друго не искаме.
Petar Ivanov
Рейтинг: 295 НеутралноДа се готвят Борово, Стрелбище и Красно Село..
Freedom of speechКотаракът на Шрьодингер
Рейтинг: 279 НеутралноДо коментар [#7] от "2.5":
Така ще е и в Иван Вазов, но има много малоумници, които си мислят, че като станат зелена зона и марсианците ще им осигурят паркоместа. Самата община признава, че не може да осигури повече от 850 места, които и сега са толкова, но тъпото си е тъпо и държи да си плаща за нищо. На такива малоумници трябва да им се сложат и данък въздух и данък слънце, но и тогава няма да усетят колко са тъпи.
osuald
Рейтинг: 245 НеутралноДо коментар [#7] от "2.5":
Много си прав. От години си плащам за стикер в зелена зона , но вечер ако имам късмет успявам да паркирам след час висене и дебнене, някой да освободи място. И това е през седмицата , събота и неделя е по-страшно.
Slick
Рейтинг: 442 НеутралноКато роден и израснал в Иван Вазов, искаме не само зона там, а цяла София, може би с изключение на Люлин, Младост и компания
rwn
Рейтинг: 334 Неутрално2000 евро за квадрат отдавна няма в кв. Иван Вазов...
Може би последни етажи, или първи, без балкони, може би, за тотален ремонт, възможно е нещо около 2000-2500 евро да се намери. Ако човек има късмет.
Но говорим за истински оферти, а не за някакви фалшиви обяви из сайтове, на които като се обадиш, се оказва, че всъщност, имотът е в Стрелбище :)
Тоест, по-скоро 3000 евро на квадрат може да се открие нормален имот на среден етаж.
Новото строителство е твърдо над 3200 евро квадрат, по-скоро към 4000 евро.
А за фасадите и паркирането сте абсолютно прав! Плюс това, пропуснах в предишният си коментар да напиша и за ситуацията около стадион Раковски вечер. Там е страшно. И е необходимо да има някаква разчертаване на места за паркиране, защото се спира направо по средата на платното там, запушват се един друг и има грозни сцени...
Günther
Рейтинг: 1690 РазстроеноЗащо зелена зона? Там си плачем за синя демократична зона!!!
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472Аман вече от селяни, които си паркират тройките върху тротоарите!
Баси, човек да не може да отиде с джипката си до пазара "Иван Вазов" да си купи домати и краставици. Да няма къде да спреш или най-близкото място да е Южния парк!!!
chip
Рейтинг: 1149 ЛюбопитноЕй затова не ползвам колата всеки ден, щото плащаш-неплащаш места няма. Колелото ми решава проблема с придвижването вече 15 години, ГТ също, но в много краен случай. Но иначе съм абсолютно "за" платеното паркиране, просто парите, събрани от него трябва да се инвестират в нови паркинги, гаражи и тем подобни места, които биха помогнали да се реши проблема...
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 4185 НеутралноДо коментар [#6] от "rwn":
Libertarianism is just anarchy for rich peopleДемек се съгласявате с написаното от мен. Кака Ви Фандъкова е оправила два тротоара точно около заведението на Пилето и приятеля на герберите - сенчест аптекар.
Нещата ще се оправят когато някое НПО , примерно (ромоопазващата)БХК започне да уведомяват старците ,че имат право да съдя общината когато си чупят краката по лошите улици и тротоари.Защото са обещали да насърчават уважение и защита правата на човека, да лобират за законодателни промени за привеждане на българското законодателство в съответствие с международните стандарти.
wre501051215
Рейтинг: 3341 НеутралноДо коментар [#1] от "Yavor Raychev":
В НДК си има паркинг.И до него също.
wre501051215
Рейтинг: 3341 НеутралноДо коментар [#2] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
Пълни глупости си писал.
kapitan_laino
Рейтинг: 883 Неутрално""Да се разреши паркирането само за живеещите в квартала. Такава е практиката в Европа. Там има два режима – единият е за кратко паркиране със заплащане пред обществени сгради – банки, училища и болници, а в жилищните квартали могат да паркират само живеещите там", каза участник в обсъждането, представил се като често пътуващ из Европа."
Бас държа, че тоя "европеец" е от тия, дето си маркират "тяхното" място пред блока и вдигат чистачки ако някой спре там.
m17
Рейтинг: 1681 НеутралноДо коментар [#1] от "Yavor Raychev":
И аз кардинално ви предлагам - съберете си по 10к евро, намеретети си строител и парцел и действайте. Но с моите данъци, безплатни паркинги за вашите таралясници не съм съгласен да се строят.
m17
Рейтинг: 1681 НеутралноДо коментар [#11] от "osuald":
Значи зоната е евтина, трябва да се вдигне цената поне дойно че да балансират търсенето.
m17
Рейтинг: 1681 НеутралноДо коментар [#9] от "Petar Ivanov":
Откога чакам зоната да дойде в Красно Село.
Капабланка
Рейтинг: 405 НеутралноАми те натам отиват работите, но това няма да реши проблема на тези, които живеят в района на зоните, че те ще паркират спокойно и винаги.
То и тук е казано - живеят 10 000, а има 850 места.При дори 3-4000 коли, пак ще останат доста, които само ще плащат за нищо.
Много по-удачно е да се изградят паркинги, където да се паркира с абонамент, ако си с постоянен адрес там.Но общината само прибира едни пари и това е, а хората си мислят, че с въвеждането на зона, ще се промени нещо.
borkar
Рейтинг: 279 НеутралноИ цената на стикера е смехотворна, и на час пак е смехотворна, контролът още по-смехотворен.
Към днешна дата трябва да е:
Зелена зона от 1лв/час сега на 2 лв/час;
Синя зона от 2 на 4лв/час,
Годишен стикер Зелена зона от 100лв сега на 400лв; от 200 лв сега на 1000лв.
Годишен стикер Синя зона от 150 на 600лв, за втора кола от 300лв. на 1800 лв.
Впрягане на огромен ресурс за контрол и изпълнение защото проблемът е огромен - вече няма друг начин.
София е жертва на автомобилно оскотяване и мерките трябва да са брутални!
Защото към днешна дата
Синя зона на година:
Първа кола =150лв/310дни=48 стотинки на ден
Втора кола =300лв/310дни=97 стотинки на ден
Зелена зона на година:
Първа кола =100лв/240дни=42 стотинки на ден
Втора кола=200лв/240дни=83 стотинки на ден
Да си дадем сметка за какво и колко изхарчихме днес... Кафе от машина – минимум 50 стотинки.
extraCACA
Рейтинг: 1581 Неутралносамо тотален идиот може да иска да иска зелена зона, това е инструмент за цоцкане на кинти без нищо в замяна... в районите, в които се въвеждат зони просто няма място за всички... и не виждам откъде-накъде потърпевшите трябва да плащат безобразията на другарките общинарки, които одобряват проекти и преустройства, с които се заобикаля ЗУТ
chip
Рейтинг: 1149 ЛюбопитноАбсолютно сте прав, дори и по-високи ставки трябва да се въведат. Само якото бъркане в джоба на българина може да го накара да се замисли за нещо си и да го накара да промени някой (вреден) навик. И ей сега само гледай как всички, които всеки ден яхат колите как ще рипнат и завият в глас, че им се нарушавало конституционното право да имат и карат кола, и да я спират където и когато си поискат безплатно...
realismisthename
Рейтинг: 509 НеутралноБяла зона - в Иван Вазов :D
Тези са покъртителни. Какво ще правят при 10 000 автомобила с 850 места?
Ще има ли по-бели, мръсно-бели и т.н?
Като се буташ да живееш в кооперация до кооперация върху кооперация и нямаш пари за гараж - така се получава. Или общината (другите данъкоплацти) да им построят 15 етажен паркинг на средата на квартала? Пожизнено - само за жители.
laik87
Рейтинг: 518 Неутрално"Предложението въпросът да се постави на районен референдум се оказа неприложимо, защото по закон нямало право да се организира на ниво район, обясни Божилов."
Да се промени закона!
Недопустимо е мнението на шепа кресльовци да се представя за мнение на всички в района! Подобни ми готявят същата тесла в Слатина. Ще ме видят по избори на куково лято...
johnniewalker
Рейтинг: 759 НеутралноВместо да построят десетина огромни надземни/подземни паркинги с голям капацитет по целият център, общинарите и любимата кметица просто разширяват зоните с платено паркиране. Важно е пари да се вземат, а не да се решават проблемите.
А глупците от Иван Вазов пак няма да има къде да паркират, но ще си плащат по 100 лева.
extraCACA
Рейтинг: 1581 НеутралноДо коментар [#23] от "Капабланка":
в нашата кооперация има 7 гаража, а след преустройства апартаментите станаха 14; в отсрещната половината гаражи са със сменено предназначение и се ползват като търговски обекти, само 3 все още са гаражи като всичкото това е напълно законно и одобрявано от общината... местата за паркиране в тази част на улицата, която на практика е тупик са 10 с триста зора... същото е в горната пресечка, в съседната, в по-съседната... а кажи ми сега, тоя стикер на кого къде да го завра
06210311
Рейтинг: 282 НеутралноДо коментар [#12] от "arcanum":
Не бих изключил Люлин и Младост. Поне определени участъци и от най-крайните квартали трябва да стане платена зона. Пробвай да спреш или паркираш дори за малко около метростанция Люлин през работно време...никакъв начин, на Шишман приметно ще се справиш по-лесно. Да видим ще доживеем ли построяване на общински паркинги из София!?.. Убеден съм обаче, че дори да се построят такива, налагането на платено паркиране по улиците пак ще е наложително понеже породата ни българска е такава, че всеки ще предпочете да закотви железото си пред входа и безплатно отколкото в общинския паркинг на 100 м. и не съвсем безплатно. Елементарно икономическо правило - щом има дефицит цената се качва. Няма паркоместа за всички, значи тези които ги има ще ги ползва тези които могат да си го позволят.
rdb41527334
Рейтинг: 279 НеутралноДо коментар [#10] от "Котаракът на Шрьодингер":
Гадовете искат да си резервират паркоместенцата. И точно заради такива резервирания на град с милион коли и 2 милиона паркоместа няма да му стигнат.
cinik
Рейтинг: 2453 НеутралноБраво на ГРАЖДАНИТЕ от Вазов!
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "Срам за селяните, които искат да си паркират цял живот като на къра!
m17
Рейтинг: 1681 НеутралноДо коментар [#23] от "Капабланка":
А кой ви пречи да си изградите паркинги, вие и другите желаещи ?. Или искате общината т.е всички данъкоплатци да ви построим и да си паркирате безплатно ?
m17
Рейтинг: 1681 НеутралноДо коментар [#31] от "06210311":
Всяка улица е общинска, всички таралясници паркират на ОБЩИНСКИ паркинги. Много сте наивни ако си въобразявате че общината може да построи стотици многоетажни паркинги между панелките за да може всеки да си паркира без пари !!!
06210311
Рейтинг: 282 НеутралноНе, не искам да е безплатно! Защо реши, че общинските паркинги трябва да са безплатни? Бих бил супер доволен ако срещу едни 100 - 300 лева годишно ще мога да си паркирам колата на 5 мин пеша от входа ми, тя ще е на сухо и дори евентуално под някакво наблюдение. Убеден съм, че много хора които сега плащат 100-150 лв годишно "за нищо" ще са много по-доволни ако плащат подобни пари или малко повече, но имат гарантиран паркинг близо до дома.
m17
Рейтинг: 1681 НеутралноДо коментар [#29] от "johnniewalker":
И кой ги плаша тия огромни подземни/надземни паркинги ? В нормално блокче в Красно Село, подземни паркоместа са по 20к евро, един паркинг за 1000 коли идва 20 милиона евро, да предположим че е с по-малка печалба, това са 20 милиона лева. Това са 3 детски градини, 2 училища или 2 метростанции !!! А вие казвате да направят 10 броя, дори да има общински терени (каквито няма, дори за училища няма парцели), това са 200 милиона. За сравнение, целия бюджет на ЦГМ е 2 милиона и го ползват за оправяне на тротоари.
clint_eastwood
Рейтинг: 757 НеутралноДонякъде си прав, което ме кара единствено да подкрепя въвеждане на зона навсякъде, така че който няма 2 лв. да си плати, да си ходи на село.
От друга страна, съдейки по Лозенец - и горни, и долни - определено положението стана многократно по-добре след въвеждането на зелена зона. Не знам обаче къде са се пренесли колите - сякаш изчезнаха с вълшебна пръчица, което вероятно означава, че наистина много хора са ползвали колите си, за да стигнат до Лозенец, без да имат нужда от това (говорим за квартал с метро все пак).
НЕ НОСЕТЕ МАСКИ!
06210311
Рейтинг: 282 ВеселоИзумително е колко дълбоко и изначално огромна част от хората вярвате в безплатното!? Може би ще е шоково да го прочетеш, но съм си дал мнението в пост 36
borkar
Рейтинг: 279 НеутралноДо коментар [#36] от "06210311":
Към днешна дата минималната цена на МЕСЕЦ ще е 300 лева. Охрана, вентилация, контрол на достъп, поддръжка, почистване ... Как си пшредставяте да оставите кола в подземен неохраняем паркинг, или сама жена да паркира в подобно съоръжение?
06210311
Рейтинг: 282 ВеселоЕй човече, къде отиде? :) За 300 лева на месец се наема паркомясто около "жълтите павета". В момента не е никакъв проблем в крайни квартали като Люлин, Младост, Надежда, Обеля и т.н. да се наеме паркомясто и дори гараж за 100 - 150 лева на месец, в не натоварен район дори по-малко... Пълно е с пустеещи общински терени из кварталите и никой не говори за подземни паркинги, които са в пъти по-скъпи за изграждане от наземни и надземни. Обзалагам се обаче, че дори и за 100 лева годишно те ще стоят полупразни ако наоколо съществува безплатното... и матряла ще си бута трошките една върху друга около общинския паркинг работещ на символична цена 100 - 300 лева годишно в зависимост от района.
cinik
Рейтинг: 2453 НеутралноДаже закъсняват! Там положението не е с нищо по-добро от Вазов. „Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
m17
Рейтинг: 1681 НеутралноДо коментар [#41] от "06210311":
Елате да ми намерите паркомясто в Красно Село, давам комисионна от 1 наем !
m17
Рейтинг: 1681 НеутралноДо коментар [#40] от "borkar":
Това са само режийните, кой плаща стоежа от поне 10к евро на паркомясто ?!?
06210311
Рейтинг: 282 Неутралноhttps://www.imot.bg/pcgi/imot.cgi?act=3&slink=55iga8&f1=1 Благодаря, за нищо! :) Платете комисионната на брокерите
Камен
Рейтинг: 892 НеутралноТи чуваш ли се? Гараж струва на месец толкова - как на година ще очакваш гараж за смешни пари?
Ами купи си свое място тогава. Във вашия квартал има и обществено значими места, например Южния Парк - хората от съседните квартали искат да си доведат децата на разходка уикенда. Така че ако всичките места са запазени само за жители, как ще ходят хората до парка? За съжаление, мръднеш ли си колата, някой друг веднага ще ти се намърда на мястото - така ще е при голямо търсене, няма как. Зоната дори да важи уикенда, ще си пускат СМС хората и пак ще идват - то няма друг парк наоколо.
Ако искаш запазено място, сори ама ще трябва да си закупиш частно такова. Това е то да живееш в популярен квартал.
irobot
Рейтинг: 573 НеутралноДо коментар [#4] от "historama":
И снимката е някъде от 2003 година...
кака мара
Рейтинг: 551 Неутралнои така докато на никого не му минава през ума да ползва кола
znayko84
Рейтинг: 525 НеутралноКакви глупаци! Готови са да харижат по 100 лева от трудно изкараните си пари, за да получат стикерче, което не им дава право на нищо. Вместо да зададат въпроси като - Какво правите с парите от данъците ми? Къде са паркингите, които обещахте, когато създадохте зоните? Уж щяха да са само за Центъра и за пред болници и институции? Колко е дневния приход от конкретно парко място в зоната? Колко е дневния приход на зоната? Къде отиват парите от пуснатите смс-и или по-скоро каква част от тези пари отиват в търговското дружество на общината - преди години бяха 1/3. Правилно, една трета. Останалите отиваха в частен джоб...
Точно след 3 години ще плащат като попове и пак няма да има къде да паркират. Проверено в няколко различни квартала през годините...
grigoo
Рейтинг: 612 НеутралноДо коментар [#36] от "06210311":
АХАХАХАХАХАХАХ и аз искам подземно паркомясто за 300лв на година, само че наема на такова е 150лв на МЕСЕЦ + още поне 30лв разходи за ток и други консумативи. Гаража в квартала ми е 20 хиляди евро, ако искаш. Затова зелена зона във всички квартали и който си плати ползва, който не го устройва да си купи гараж или да си продава колата и да движи с градския, колело или пеша ;)
Citizen
Рейтинг: 279 НеутралноПаркирането върху общинска или държавна инфраструктура в цялата ни столица отдавна трябваше да стане платено. Не е справедливо, икономически и морално, инфраструктурата да се ползва безплатно за паркиране само от търтея Х, който не желае да ходи пеша, да кара колело или да ползва градски транспорт, а държи да опушва съгражданите и със смрадливия си таралясник! Всички ние сме я платили с данъците, затова търтеят Х да си плаща за удоволствието да окупира тротоара или част от улицата! Стига комунизъм само за тарикатите в тази посткомунистическа кочина!
Black Label
Рейтинг: 384 НеутралноДа направят центъра недостъпен за автомобили най-добре. Да спират на буферни паркинги и от там с транспорта. Въздухът ще е по-чист, задръствания няма да има и придвижването ще е бързо. И хората ще се научат, че не е чак толкова лошо да пътуват с обществен транспорт.
falcone
Рейтинг: 559 НеутралноДо коментар [#37] от "m17":
Добре, че го ползват за тротоари да оправят... Нищо не оправят! Боцкат колчетата по унищожени тротоари, рисуват с бои по съсипани настилки! Стотици служители, които нищо не правят освен по телефоните да си говорят а срещу някой лев оставят коли да паркират без талони.
m17
Рейтинг: 1681 НеутралноДо коментар [#53] от "falkoneti":
Само дето не е верно, очевидно не сте от София.
m17
Рейтинг: 1681 НеутралноДо коментар [#45] от "06210311":
Район Красно Село е дълъг почти 10 километра - от бул. Овча Купел до Руски паметник. Ако може да ми намерите в радиус от 1км от пазара и направя сделката в резултат от вашата помощ ви давам един наем. Действайте ама да знаете че 500'метра съм ги проверил сграда по сграда.
realismisthename
Рейтинг: 509 НеутралноДо коментар [#55] от "m17":
Аз искам между Шишман и 6-Септември паркомясто. Плащам и аз един наем комисион.
gost22
Рейтинг: 1361 ВеселоМи построявай паркинги и събирай наема. Хубаво де, не точно ти, ама ако имаше хляб, досега строителите да са метнали по един паркинг-блок на всеки ъгъл, ама май не е точно така...
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
falcone
Рейтинг: 559 НеутралноДо коментар [#54] от "m17":
Аз съм от София ти си от село красно.
evpetra
Рейтинг: 1368 ГневноДо коментар [#31] от "06210311":
"Пробвай да спреш или паркираш дори за малко около метростанция Люлин през работно време...никакъв начин, на Шишман приметно ще се справиш по-лесно."
Така е, защото хората на запад от София идват с колите си до метрото и като цивилизовани граждани продължават по-нататък с градски транспорт. Но вместо да се облекчи това положение с продължаване на метрото до Околовръстното, където хората да си оставят колите без да влизат в София, Фандъкова тихомълком свали проекта от дневния ред. Същото е положението при метростанция Сливница, където има изграден подземен паркинг, който е неизползваем. Да не говорим, че там има място и за наземен паркинг, но нищо не се прави. Нищо не се прави в София, само пари се събират!