София увеличи непрозрачно парите за градския си транспорт

София увеличи непрозрачно парите за градския си транспорт

© Надежда Чипева



Постоянната комисия по транспорт и туризъм в Столичния общински съвет гласува увеличаване на парите за километър пробег на общинските транспортни дружества в София, съобщава вестник "Сега". Не става известно за какво ще отидат повечето пари, отбелязва изданието.


След окончателното утвърждаване на т.нар. Икономическа рамка на градския транспорт, което се очаква да се случи в четвъртък с приемането на общия бюджет на Столичната община за 2020 г, "Столичен автотранспорт" вече ще вози срещу 3.16 лв./км. срещу 3.07 лв./км. досега. Цената за пробег на "Столичен електротранспорт", в което влизат и новите електробуси, ще се покачи от 5.16 на 6.01 лв./км. На "Метрополитен"-а пък ще се плаща през тази година по 15.01 лв. срещу 14.79 лв. миналата година.


Засега без изменение остава заплащането на частния оператор "МТК гроуп", който ще продължи да обслужва част от автобусните линии срещу 3 лв./км.




Срещу предложението на управляващите от ГЕРБ и ВМРО в транспортната комисия гласуваха БСП, "Демократична България" и независимият общински съветник Борис Бонев. Той предложи приемането на рамката да бъде отложено, докато ръководствата на транспортните оператори представят бизнес плановете си и точен разчет разписанието на кои линии ще се оптимизира и по какъв начин. Предложението обаче не бе прието.


В същото време от доклада на вносителите стана известно, че голямата част от увеличените средства ще отиде за заплати на ватмани и шофьори, както и за разходи по обслужване на превозните средства. "Най-голям дял от разходите на "Столичен автотранспорт" са средствата за персонал, които през 2020 г. съставляват 53% от общите разходи", се казва в доклада. В "Столичен автотранспорт" разходите за възнаграждения са 56 на сто от разходите, а в "Метрополитен" те са 60% от всички разходи.


Увеличението на разходите за публичния транспорт дойде на фона на протести на жители на столичните села Казичене, Волуяк и др. срещу качеството на градския транспорт в техните райони. Жители на Казичене дойдоха на заседанието на транспортната комисия, за да алармират, че в големи части от деня интервалът между автобусите, които обслужват селото, е повече от 1 час. Те поискаха повече превозни средства и оптимизация в разписанието с мотив, че през последните години жителите на Казичене са се увеличили многократно и че в момента малкото автобуси пътуват претъпкани. В крайна сметка бе създадена работна група, която да се занимае с проблема.

Ключови думи към статията:

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8473 Неутрално
  2. 2 Профил на zidar
    zidar
    Рейтинг: 600 Неутрално

    Срещу предложението на управляващите от ГЕРБ и ВМРО в транспортната комисия гласуваха БСП, "Демократична България" и независимият общински съветник Борис Бонев.

    Няма изненада, нали са с общи кметове по районите, ще се подкрепят.

  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5980 Неутрално

    По делата ще ги познаете и съдите !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 2206 Гневно

    "...и независимият общински съветник Борис Бонев. Той предложи приемането на рамката да бъде отложено, докато ръководствата на транспортните оператори представят бизнес плановете си и точен разчет разписанието на кои линии ще се оптимизира и по какъв начин. Предложението обаче не бе прието."

    Мръсник! Как смее!

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  5. 5 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1633 Весело

    "...и независимият общински съветник Борис Бонев. Той предложи приемането на рамката да бъде отложено, докато ръководствата на транспортните оператори представят бизнес плановете си и точен разчет разписанието на кои линии ще се оптимизира и по какъв начин. Предложението обаче не бе прието."Мръсник! Как смее!
    —цитат от коментар 4 на Darulio


    Тоа само създава проблеми на хората :)

    Има ли обосновка или поне отговор, защо няма точен разчет и план? Ако, няма възможност по обективни причини, ББ (Борис Бонев трябва да си смени инициалите) е редно да внесе предложение за следващия бюджет да се изисква план и разчет на разходите.

  6. 6 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 1074 Весело

    Kak li nqma da използвам градския транспорт и да дишам чистия въздух на София по спирките.
    Карам си колата и не ме интересува студено ли е,топло ли е,чистота на въздух, цена на билет.
    Който иска да ме ругае

    Всички сме в кочината,но някои гледат към звездите:)
  7. 7 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1677 Любопитно

    София прави всичко възможно да накара хората да си карат колите и хич да не им пука за ГТ и за екологията. И ще е така още дълги години (на това управление), без значение колко ще се плюнчим тук, във форума...

  8. 8 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 1876 Весело

    Къде е Гешев?
    —цитат от коментар 1 на Роси


    А Воленчо къде е...

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  9. 9 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 291 Неутрално

    Има НУЛЕВА оптимизация на градския транспорт - Например Автобуси №23 и №21/22 се движат един зад друг едновременно и след това няма над 30 минути никакъв автобус. Ало служители от Общината, не ги ли виждате тези неща...или не слизате от мерцедесите.

  10. 10 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 902 Неутрално

    Казичене наистина няма един нормален рейс! Населението му е над 5000 души! И то само официално!

  11. 11 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 902 Неутрално

    До коментар [#9] от "The Island":

    Че то това е навсякъде! 64 и 304 за Манастирски ливади ВИНАГИ са един зад друг. 77 и 82 във Фондови, 9 и 72 на Оборище ...

  12. 12 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 902 Неутрално

    До коментар [#9] от "The Island":

    звъниш на 0700 13 233 и натискаш бутон 2, връзка с оператор, даваш номер на спирката, и й казваш да сигнализира на диспечерите. Ти нямаш връзка с диспечерите.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK