Столичната община не отчуждава имоти и зелени площи изчезват

Тази алея е граница на частен имот в Южния парк. Изтече ли срокът за отчуждаване, собственикът му може да претендира там да построи дори жилищна сграда.

© Юлия Лазарова

Тази алея е граница на частен имот в Южния парк. Изтече ли срокът за отчуждаване, собственикът му може да претендира там да построи дори жилищна сграда.



С изтичането на сроковете за отчуждаване на частните имоти, зелените площи и терените за нови детски градини в София неусетно се стопяват. Сроковете за детски градини на много места са изтекли, а за имотите в зелените площи изтичат през януари 2022 г.


Тези частни терени трябва да бъдат изкупени от Столичната община, но в приетия бюджет за 2020 г. са определени 17 милиона лева за отчуждаване. Те са предимно за изкупуване на имоти по трасетата на големите обекти - метрото, пробивите на бул. "Тодор Каблешков", на бул. "Копенхаген"...


Това е сериозно препятствие за реализация на шумно огласения основен приоритет на кмета Йорданка Фандъкова през новия мандат - подобряване на инфраструктурата в кварталите и на качеството на въздуха в столицата.




Общински съветници от "Демократична България" отправиха на 19 декември официално питане до Фандъкова колко са частните имоти в терени, отредени за публични общински нужди и каква е приблизителната им цена да бъдат отчуждени. Такива данни задължително се залагат в т.нар.Стратегия за управлението на общинската собственост, която се приема в началото на всеки нов мандат на общината. Тя все още не е приета, а и отговор на питането към Фандъкова досега не е получен.


Частни имоти се появиха дори в Южния парк


Протестите миналата година в районите "Младост", "Овча купел", "Искър", "Обеля" и др. срещу презастрояването показаха, че проблемът е обхванал цяла София. По различни начини, най-вече чрез т.нар.фиктивна реституция, в която активно се търсят възможни наследници на някогашните собственици, се появиха частни имоти в Южния парк, в парк "Гео Милев", в жилищните комплекси...


Частен имот в Южния парк е бил предложен на търг за продан от частен съдебен изпълнител и общинският съветник Марта Георгиева от "Демократична България" е сигнализирала кмета Фандъкова общината да го купи.


"Това беше през 2017 г. и оценяваният имот беше в зона "Са2" - за спорт и атракция с плътност 10% и интензивност на застрояването 0.15", обясни тя. Досега не е получила отговор, че общината е предприела някакви действия, макар да става въпрос за централен столичен парк.


В близост до Южния парк - на бул. "Хенрик Ибсен" и ул."Никола Крушкин-Чолака", има частни имоти, също отредени за парк, които сега район "Триадица" предлага на Столичната община да отчужди. Така ще се осуети отрязването на части от парка и бъдещото застрояване там.


Георги Георгиев: Със 70% са увеличени парите за отчуждаване през 2020 г.


"Дневник" се обърна към Георги Георгиев от ГЕРБ, председател на общинската комисия по бюджет и финанси за средствата за отчуждаване в приетия вече общински бюджет за 2020 г..


За 2020 г. парите за отчуждаване са повишени с цели 70% спрямо миналата година. Тогава те бяха 10 милиона лева и бяха усвоени 100%. За тази година кметът Фандъкова предложи 15 милиона лева, а ние от бюджетната комисия по предложение на нашите общински съветници ги увеличихме на 17 милиона. Ще се купуват имоти за различни цели, на първо място за реализиране на инфраструктурни обекти - метрото, пробивите (на булевардите "Копенхаген", "Т.Каблешков" и др.). На второ място - за обекти на образователната инфраструктура - детски градини, училища, и на трето - за разширяване на гробищни паркове и др.", разясни той.


Районни кметове подготвят справки за размера на този проблем


Справка, извършена в някои столични райони с кметове от "Демократична България", разкри реалната картина - сроковете за отчуждаване на много места са изтекли. Те са посочени в член 208 на Закона за устройство на територията (ЗУТ) и започват да текат от датата на приемане на Подробния устройствен план (ПУП) на дадената местност.


За планове, приети преди 2007 г., се приема за начална дата 28 януари 2007 г., когато е приет Закона за устройство и застрояване на Столичната обина (ЗУЗСО). Тогава е изготвен и Общият устройствен план на София, в който са посочени терените, които са зелени площи и местата, където задължително ще се строят детски ясли и градини, обясни юристът Борис Милчев, консултант на Камарата на архитектите в България и бивш завеждащ отдел "Правен" на направление "Архитектура и градоустройство" на Столичната община (2001-2016 г.)..


Справка от район "Овча купел" за частни имоти върху терени, отредени само за строеж на детски градини и за училища. На повечето срокът за отчуждаване е изтекъл.

Справка от район "Овча купел" за частни имоти върху терени, отредени само за строеж на детски градини и за училища. На повечето срокът за отчуждаване е изтекъл.


"Крайният срок за отчуждаване на повечето частни имоти, попадащи в зелени площи, е 28 януари 2022 г., когато изтичат 15-те години от приемането на ЗУЗСО", добави Милчев.


Според чл.208 на ЗУТ срокът за започване на отчуждителните процедури на недвижими имоти, определени по подробните устройствени планове за изграждане на обекти - публична общинска собственост, е 5 години от влизане в сила на плановете и 10 години за изграждане на елементи на техническата инфраструктура в сферата на транспорта. За частни имоти в зелената система срокът е 15 години от влизането в сила на плана.


Бъдещи квартали чакат да мине крайният срок за отчуждаване


Много такива терени, отредени за озеленяване има в кв. "Кръстова вада", в пространствата между река Драгалевска и кв. "ВЕЦ-Симеоново", изрежда арх. Николай Веселинов, зам.-кмет на район "Красно село". На някои от тях сроковете за отчуждаване изтичат и вероятно предстои застрояването им, предполага той.


Район "Триадица" вече е предложил на Столичната община списък с конкретни частни имоти за изкупуване в кв. "Кръстова вада" и кв. "Манастирски ливади". Ако това не стане, тези квартали ще останат без зелени площи, макар да са близо до полите на Витоша.


"Към момента не е започнала процедура от Столична община за отчуждаването им", обясниха от район "Триадица".


Замяната не е вариант, защото изисква съгласие от частника


Вариантът със замяната им с друг общински терен, използван след бурните протести миналото лято в район "Младост" при пет частни имота в междублокови пространства, не е всеобщо приложим, защото е доброволна сделка и изисква съгласието на частния собственик.


В кв. "Белите брези" има много такива частни терени, които попадат в зелената система - с площи от 4.2 дка, 2.4 дка, 1.2 дка и др.,но там няма равностойни общински терени, които да се предложат за замяна, добавя арх. Веселинов.


"В тези случаи Столичната община е некоректна към тези лица, защото им дължи нещо за отчуждаване, но се мотае и не прави нищо", обясни той.


Какво става след изтичането на срока за отчуждаване


По време на срока, определен от ЗУТ, общината може да отчужди частния имот принудително, докато след изтичането му това може да стане само, ако притежателят му желае това. А той не го желае, защото в общия случай е купил имота заради местоположението му и знае, че след изтичане на срока има право да поиска изменение на ОУП и на ПУП. Така той ще освободи терена от ограниченията за ползването му да е зелена площ или да се построи там само детска градина.


Аргументът, че Столичната община разрешава исканото изменение в плана и няма да позволи на частника да строи каквото си иска, не е силен, смята Борис Милчев.


В ЕС отчуждаването е със срок от 3 години, казва юристът на КАБ


"Европейският съд за правата на човека, а и нашият Конституционен съд има вече три решения по такива казуси, в които се казва, че "след като не е отчужден имотът в дадения от закона срок, значи обществената нужда не е била толкова важна". Това е логиката - Столичната община като не отчуждава терен, предназначен за зелена площ, значи приема, че този статут не е важен и трябва да отпадне в плана", разясни юристът на КАБ.


В европейските страни сроковете за отчуждаване най-често са 3 години след влизането в сила на подробния план на мястото, където е имотът. Приема се, че за това време общината ще акумулира средства за изкупуването му. У нас тези срокове са до три пъти по-дълги.

Коментари (71)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 450 Неутрално

    За този проблем се говори от години и нищо. Особено за площите към Южен парк.

  2. 2 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1222 Любопитно

    "Тези частни терени трябва да бъдат изкупени от Столичната община, но в приетия бюджет за 2020 г. са определени 17 милиона лева за отчуждаване."
    И от къде да бъдат взети още пари за отчуждаване? Да вдигаме данъци? Да режем от училища и болници? Да спрем градския транспорт?

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  3. 3 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1049 Гневно

    Пълен батак.
    Общината не отчуждава не само зелени площи, не отчуждава никъде, където пряко замесените нямат интерес (разбирай, почерпка).
    До мой малък имот в Манастирски Ливади има улица, която не е приложен, т.е. има регулация, която е приета, но е в двора на съсед. До имота ми няма достъп, съответно. Т.е., нищо не мога да правя с него. И това вече 20-30 години.
    И нищо. Главният архитект на Триадица вдига рамене, кметовете се сменят, и те вдигат рамене. "Няма пари".
    Но за големия затворен комплекс в съседство, дето спечели дор някакви награди, се намериха пари, нали? А там беше яко отчуждаване за изграждане на инфраструктура до него, в нищото, в полето в Манастирски - Изток...
    Дееейб@ тая крива нива...

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  4. 4 Профил на kras4o
    kras4o
    Рейтинг: 234 Неутрално

    "Тези частни терени трябва да бъдат изкупени от Столичната община, но в приетия бюджет за 2020 г. са определени 17 милиона лева за отчуждаване."И от къде да бъдат взети още пари за отчуждаване? Да вдигаме данъци? Да режем от училища и болници? Да спрем градския транспорт?
    —цитат от коментар 2 на Nil satis nisi optimum


    Кметицата и по-скоро онези от Общински съвет и райнонните общини да започнат да си ревизират общинските предприятия да се изгонят калпавите началниците, за да се спрат течовете. Също да си направи стратегия какво иска с тия зелени площи след 5,10,20 години. Пък данъците най-лесно да се вдигнат и файда пак няма да има.

  5. 5 Профил на nhh18551388
    nhh18551388
    Рейтинг: 726 Весело

    Пълен батак.Общината не отчуждава не само зелени площи, не отчуждава никъде, където пряко замесените нямат интерес (разбирай, почерпка).До мой малък имот в Манастирски Ливади има улица, която не е приложен, т.е. има регулация, която е приета, но е в двора на съсед. До имота ми няма достъп, съответно. Т.е., нищо не мога да правя с него. И това вече 20-30 години.И нищо. Главният архитект на Триадица вдига рамене, кметовете се сменят, и те вдигат рамене. "Няма пари".Но за големия затворен комплекс в съседство, дето спечели дор някакви награди, се намериха пари, нали? А там беше яко отчуждаване за изграждане на инфраструктура до него, в нищото, в полето в Манастирски - Изток...Дееейб@ тая крива нива...
    —цитат от коментар 3 на pariah


    Аман от такива "експерти" дето ако техния имот Общината не го отчужди по цени десет пъти над пазарните, а на останалите десет пъти под пазарните настава квич до небесата и дърдорене на глупости.

  6. 6 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1222 Неутрално

    До коментар [#4] от "kras4o":

    За спирането на течовете съм твърдо ЗА. А за общинските предприятия - незабавна приватизация. Това не само ще напъни бюджета сега, но и ще гарантира приходи в бъдеще. Но да го видя, нямада го повярвам, защото кметът който го направи трябва да е камикадзе...

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  7. 7 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2088 Неутрално

    Поредния смешен рев, само с цел да нахейтят Фандъкова. Обаче като се опита да вдигне данъците на тарялсниците и да събере някакви смешни суми като 15 милиона за тротоари и улички, всичките умнокрасивци скачат и реват на умряло. Тук в цяла статия не се засяга основния въпрос - отчуждаването струва много, много пари, имапе оценки че ще изисква над 3 милиарда в София. И тия пари трябва да дойдат от жителите т.е данъците трябва да се вдигнат с пъти и десетилетия да се изплащат. И това е причината да не е почнал - като няма съгласие в обществото няма как да вдигнеш данъцте с пъти и да плащаш на частни собственици по безумни цени.

  8. 8 Профил на nkk81
    nkk81
    Рейтинг: 175 Неутрално

    Отчуждаване на имоти-това звучи много гадно. Нека общината купува на пазарен принцип. Без да принуждават хората насила да продават. Нали искахме демокраДция. Или за неща които не са ни по вкуса не важи демокрацията😁

  9. 9 Профил на Vassil Stoychev
    Vassil Stoychev
    Рейтинг: 747 Неутрално

    До коментар [#2] от "Nil satis nisi optimum":

    Взима се заем 100-200 милиона лв. и се приключва въпроса. А че данъците ще се вдигат - това е неизбежно.

  10. 10 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1063 Неутрално

    Презастрояването ще остане най-трайната вреда от управлението на орките. Другите мизерии са все поправими, колкото и да струват.

  11. 11 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 881 Неутрално

    "шумно огласения основен приоритет на кмета Йорданка Фандъкова"
    Грешиш, колега, Фандъкова не ОГЛАСЯВА, тя просто ЛЪЖЕ.
    При всяко отваряне на устата си.

  12. 12 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1222 Любопитно

    До коментар [#9] от "Vassil Stoychev":

    Вие Вашия семеен бюджет на този принцип ли го управлявате? Ако успявате да го вържете - браво!

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 1954 Неутрално

    До коментар [#2] от "Nil satis nisi optimum":

    На първо място - от таксите за строителните разрешителни. Платеното паркиране, също е каца без дъно. Която дори може да се направи по-дълбока, ако мобилните екипи започнат да следят за правилата за паркиране в кварталите, извън цветните зони. Достатъчно е да обиколят въпросния Гео Милев и ще съберат, само с един рейд, пари за поне 10% от исканата цена за отчуждаване. Може да се спре с безмислените и некачествени ремонти (миналата година имаше повече от достатъчно примери). И не на последно място, служебния паркинг на общината, да стане платен и общодостъпен, а чиновниците да си возят дирниците с метрото/трамвая/тролея/автобуса. Паркинг за кмета има във вътрешния двор на общината, другите да дават пример.

  15. 15 Профил на zidar
    zidar
    Рейтинг: 567 Неутрално

    Добре де, а какво предлагат общинските съветници от ДБ да се реши въпроса с наличните пари? Откъде предлагат да дойдат пари за отчуждаването? Варианти, решения? не пише в статията.

  16. 16 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1708 Неутрално

    Зелените площи намаляват, но пък се увеличават зелените, сините, розовите и мораво-бозавите зони, за които плащаме. Ликуй, народе! 😂😂

  17. 17 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 1954 Неутрално

    Колко ли още години ще си патим от последствията на най-идиотския закон за реституция, приеман някога в цяла Източна Европа!? Благодарение на Народното събрание, под председателството на Стефан Савов, наследен от видния от всякъде Сашко Йорданов (сега €депутат), се заложиха толкова проблеми, че има да оправяме каши още 100г, вместо да правим държавата си по-хубава. Само за пример - сравнете какво направи една Естония, която вместо да затъва в юридически каши, сега догонва "Стара Европа" по доходи на глава от населението.

  18. 18 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1222 Любопитно

    До коментар [#14] от "ivanpopov":

    До коментар [#2] от "Nil satis nisi optimum":Платеното паркиране, също е каца без дъно. Която дори може да се направи по-дълбока, ако мобилните екипи започнат да следят за правилата за паркиране в кварталите, извън цветните зони.
    —цитат от коментар 14 на ivanpopov


    Това сериозно ли го мислите? Сещате ли се кавъв вой и скърцане със зъби ще бъде, ако паркирането в квартаките бъде направено платено? Кметът който го направи, ще падне от власт преди да го каже.

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  19. 19 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#18] от "Nil satis nisi optimum":

    В нашия се следи и сега. Отделно, че има обществено обсъждане дали да ни направят зона и като гледам, сигурно 90% от хората ще са "за".

  20. 20 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1708 Неутрално

    В моя район изчезнаха над 50% от зелените площи. С тия темпове до 4-5 години, всяко парче земя над 50 квадрата, ще бъде бетон. Гарантирано от Фандъка!

  21. 21 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2088 Неутрално

    До коментар [#9] от "Vassil Stoychev":

    Оценката е за над 3 милиарда и това по цени от преди 10 години. Как ще го изплащаме тоя заем ?!?

  22. 22 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1866 Разстроено

    Ако по-малко се пилее и краде, ще има повече пари за смислени неща.
    Не зная коя община се управлява по-лошо - София или Варна.

  23. 23 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#20] от "Котаракът на Шрьодингер":

    "София се уплътнява" - това е истината. За съжаление, това няма как да бъде поправено поне 50 години.

  24. 24 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 1954 Неутрално

    До коментар [#18] от "Nil satis nisi optimum":

    Не преиначавайте думите ми. Никъде не съм писал, че платеното паркиране трябва да се увеличава. Трябва само да се следи за спазване на ЗДП и всеки, който е паркирал където му падне да бъде санкциониран. Просто пример - не може да се паркира на 5м от кръстовище. Обаче я опитайте да покарате из въпросния Гео Милев, Редута или Яворов. Особено ако сте с малко по-голям автомобил. На половината кръстовища, ще Ви трябват допълнителни маневри за да завиете, ако изобщо успеете. Що се отнася до воя, на предишните избори Фандъкова анонсира премахване на незаконните гаражни клетки, които намаляват паркоместата с 1/4 до 1/3. Също имаше вой, но тогава спечели дори по-убедително, отколкото на сегашните избори.

  25. 25 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 603 Неутрално

    Типично комунистическо мислене, Аман! Всичко искате да е държавно като гори, земи, паркове, плажове, бунища!? Така не става, посочете ми една държава с подобен режим, която да е прокопсала? Държавата трябва да е на хората, по собственост, а не на държавния апарат. Вместо да се продават държавните гори и земи тя изкупува! Идиоти! Като добавим и мафията в схемата и защо Т2 не спира да регистрира еднопосочни билети!

  26. 26 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#24] от "ivanpopov":

    Редута е типичен пример за съсипан квартал. От едно приятно място с къщи и дворчета, стана купчина итонгови безумия с разбита инфраструктура и кошмарно паркиране.

  27. 27 Профил на Позорно събрание
    Позорно събрание
    Рейтинг: 444 Неутрално

    Няма страшно, важното е да се стрОй, блокове, молчета, магазинчета, капанчета, няма значение!
    Трябва да се застрОй сичко, даже и улиците!
    Какво е това разхищение на място, цЕл южен парк, ааама ха ! Пфу !

  28. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  29. 29 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1708 Неутрално

    Наивници, повече данъци щели да оправят положението? Смех! Пред очите втрещените ми комшии, общината отчужди терен уж за квартална градинка и веднага го продаде на гербавата фирма Бароко да строи жилищна кооперация. На писмото до общината и протестите, Фандъка отговори с обещание за детска площадка и зеленина. Накрая детска площадка няма, а зеленината се оказа 4 саксии с борчета, които изсъхнаха. Щото с анекс, позволиха почти 100% застрояване, без дори законовите паркоместа. Ей това ви е любимата Фандъчка, вие си я избрахте. Виновни обаче са Костофф и Радефф, нали?

  30. 30 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1063 Неутрално




    До коментар [#18] от "Nil satis nisi optimum":

    Човек, ако кметът го е страх от всяко "скърцане със зъби" на група хора, нямаме никаква нужда от него/нея.

  31. 31 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#29] от "Котаракът на Шрьодингер":

    Повече данъци без стратегия за изразходването им и стриктен контрол е все едно да наливаш ядрено гориво в дизелов локомотив - и горитово прахосано, и локомотивът не е мръднал :)
    Това герберската селищна система така и не го вдяна и няма и да го вдене.

  32. 32 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1222 Неутрално

    До коментар [#30] от "kapitan_laino":

    До коментар [#18] от "Nil satis nisi optimum":Човек, ако кметът го е страх от всяко "скърцане със зъби" на група хора, нямаме никаква нужда от него/нея.
    —цитат от коментар 30 на kapitan_laino

    Абсолютно съм съгласен. Само че мнозинството български политици не са визионери, които да водят хората, а ветропоказатели, които следят рейтинга си. За съжаление.

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  33. 33 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 925 Неутрално

    като няма съгласие в обществото няма как да вдигнеш данъцте с пъти и да плащаш на частни собственици по безумни цени.
    —цитат от коментар 7 на m17


    Вярно. Пример: При строежа на Южната дъга на Околовръстния път в София един собственик на автокъща, притежаващ парче земя има-няма 2 дка искаше такава цена, че излезе по-евтино да се вдигне естакада и локалните платна да минат отдолу... Втори пример: Пробивът бул. "Мария Луиза" - бул. "Данаил Николаев", с който ще се облекчи трафикът по кръстовището "Лъвов мост" не може да се осъществи с десетилетия, защото по трасето зад "Митница София" има частен ТИР-паркинг... После питаме защо не започва строежът на Западната дъга на Околовръстното. Там пък какво чудо е... И да, ако се вдигнат данъците на колите с 10-15 лева, г'лей к'ъв рев настава...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  34. 34 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2088 Неутрално

    До коментар [#14] от "ivanpopov":

    Таксите за строителните разрешителни се събират с конкретна цел - изграждане на инфраструктурата около обекта - улици, булеварди, детски градини, училища. Пък и да вдигнем тая такса до 1000 евро на квадрат, пак ще събираме парите 50 години.

  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  36. 36 Профил на coffee.bean
    coffee.bean
    Рейтинг: 598 Неутрално

    Не 17 млн, трябва по 150 млн лв да залагат за отчуждавания. Некадърници и корумпета в тая Столична Община, превърнаха града в Гето.

  37. 37 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2088 Неутрално

    До коментар [#36] от "coffee.bean":

    Значи нямате против да ви вдигнат данъците 5-10 пъти и да плащате към 500лв за една панелка (отделно таксата смет ) ?

  38. 38 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1708 Неутрално

    До коментар [#24] от "ivanpopov":

    Що се правите на луди? Та ако колите в София трябва да паркират според ЗДП и правилника за прилагането му, 50% от колите изобщо няма да има къде да паркират. Резултат от ”далновидната” и ”зелена” политика на гербавите за презастрояваме, издаване на разрешителни за строеж с фиктивни паркоместа и отказ от строеж на подземни гаражи. Не обвинявайте шофьорите, че не искат да паркират на позволените места, то просто няма достатъчно такива. А и когато са си купували хората жилищата, пред блоковете е имало достатъчно места, но като ти тупне Фандъка още 2 кооперации между блоковете, с недостатъчно паркоместа и се налага да паркираш в тревата и по тротоара, щото няма къде. И какво са виновни шофьорите, че в общината са корумпета?

  39. 39 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1063 Неутрално

    До коментар [#38] от "Котаракът на Шрьодингер":

    Значи в града има 50% повече автомобили от капацитета му.

    Точно тук си проличава безгръбначността на управляващите - те едновременно позволяват презастрояване, не оптимизират градски транспорт (с изключение на метрото) и не прилагат закони за паркирането. Много добре знаят, че ако ограничат безразборното паркиране, хората ще поискат алтернатива (градски транспорт), затова не ги пипат. Най-лесно и евтино е да оставиш нещата на самотек.

  40. 40 Профил на vasill
    vasill
    Рейтинг: 574 Неутрално

    Някои казват, нямало пари. ДБ какво предлагали? За 15г. бюджета на София е бил около 20млрд... Приблизителен е на бюджета на Брюксел и надвишава други евро столици. За Топлфикация са дадени 1млрд.. за инсенератор заем 200млн.. за почистване 200млн на година... имоти на общината продадени и заменени на безценица и тн. Та дали има възможност да се намерят средства при добросъвестно управление?

  41. 41 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3789 Разстроено

    Ако по-малко се пилее и краде, ще има повече пари за смислени неща.Не зная коя община се управлява по-лошо - София или Варна.
    —цитат от коментар 22 на PisnaMi


    За миналия мандат и в едната, и в другата община имаме фрапиращи примери за безстопанственост и пилеене с лека ръка парите на гражданите.
    Спомнете си само за одисеите около Графа в София или отрязния статион във Варна.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  42. 42 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    Ми да спрат да строят метро за 2-3 години и ще отчуждят всичко. Примерно двете станции до летището не им беше сега времето. Да, хубаво е да има метро до летището, но интересът на шепа летящи хора не е по-важен от решаването на проблема с презастрояването.

  43. 43 Профил на Rocketman
    Rocketman
    Рейтинг: 42 Неутрално

    За този проблем се говори от години и нищо. Особено за площите към Южен парк.
    —цитат от коментар 1 на Killing Joke


    Много са апетитни. Преди години живеех близо до него и още тогава беше апетитно място. Даже не знам как са го опазили до сега при все цялата корпупция в Столична община.

  44. 44 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 729 Неутрално

    "Тези частни терени трябва да бъдат изкупени от Столичната община, но в приетия бюджет за 2020 г. са определени 17 милиона лева за отчуждаване."И от къде да бъдат взети още пари за отчуждаване? Да вдигаме данъци? Да режем от училища и болници? Да спрем градския транспорт?
    —цитат от коментар 2 на Nil satis nisi optimum


    Доколкото помня, огромна част от милиардния бюджет (над 60%) за миналата година остана неразходвана (поради некомпетентност). Пари има.

    Бедността е справедливо наказание за глупостта.
  45. 45 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3789 Неутрално

    Ми да спрат да строят метро за 2-3 години и ще отчуждят всичко. Примерно двете станции до летището не им беше сега времето. Да, хубаво е да има метро до летището, но интересът на шепа летящи хора не е по-важен от решаването на проблема с презастрояването.
    —цитат от коментар 42 на Стабилни в мизерията, епизод пореден


    Защо пишеш глупости?
    Точно към летището трябва да има метро.
    Ако иска да се превърне в голям метрополис, София трябва да има идеални връзки със света.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  46. 46 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3645 Неутрално

    До коментар [#2] от "Nil satis nisi optimum":

    ......И от къде да бъдат взети още пари за отчуждаване? Да вдигаме данъци? .......
    —цитат от коментар 2 на Nil satis nisi optimum


    Да.

  47. 47 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1708 Неутрално

    До коментар [#39] от "kapitan_laino":

    Така е, а според Фандъка, решението на проблема с паркирането е да плащаме за зони - зелени, сини и всякакви други от цветовете на дъгата. Само идиот не би се сетил, че ако цяла София е на платени зони, 50% от автомобилите пак няма да има къде да паркират законно, защото пак няма да има достатъчно паркоместа, понеже и 1000 евро да плащаме на месец, нито има къде да се построят, нито дори се предвижда от общината да се строят, а автомобилите не само няма да намалеят, но вероятно ще се увеличат. Обаче има тролове тук, дето вЕрват, че трябва да се плаща за зони, дето ще ни осигурят светло и зелено бъдеще. Другата опорка на гербавите тролове е ”купи си гараж”. Ами няма проблем, но ако аз си купя, комшията остава без гараж и пак един автомобил няма да има къде да паркира при недостиг на паркоместа, освен ако не си купя гаража в село Долно Чобаняне.

  48. 48
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  49. 49 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2072 Неутрално

    Столичната община не отчуждава имоти и зелени площи изчезват

    Ами това май ще бъде приноса на управата на общината към световната борба за зелена , и ЖИВА при това Планета . Сигурно плана е зелените площи да освободят площи за наши бизнесмени , които да увеличат зелената боя в строежите на мястото на площите .

  50. 50 Профил на STRATOR38
    STRATOR38
    Рейтинг: 1132 Неутрално

    На една гола, общинска заплата, живее ли се?
    Щом зам. шефа на 3то, е в комбина с джепчиите...

  51. 51 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2072 Неутрално

    Това е сериозно препятствие за реализация на шумно огласения основен приоритет на кмета Йорданка Фандъкова през новия мандат - подобряване на инфраструктурата в кварталите и на качеството на въздуха в столицата.

    Това не е препятствие . Защото преди всичко е идеалния пример за нетленността на поговорката " Мижи , Ласко , да те лажем ". И Ласко мижи , слуша елейните Фандъкови мазни слова , и не иска да си отвори очите , за да се набута в реалностите . Е тогава що да се напъва даскалицата ?

  52. 52 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 1954 Неутрално

    До коментар [#24] от "ivanpopov":...И какво са виновни шофьорите, че в общината са корумпета?
    —цитат от коментар 38 на Котаракът на Шрьодингер


    A #КОЙ, според Вас, избира тия "в общината"? Не знам дали помните едина много правилна общинска наредба, в която се искаше 30% от разгърнатата площ да бъде място за паркиране и какво стана с приложението на въпросната наредба...

  53. 53 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1708 Неутрално

    До коментар [#52] от "ivanpopov":

    Тия в общината ги избраха ромите, калинките, главанаците и роднините им. Никой нормален жител на София не би гласувал за руската учителка и общинските й корумпета. Аз лично гласувах за Бонев...

  54. 54 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2088 Неутрално

    До коментар [#42] от "Стабилни в мизерията, епизод пореден":

    Как се събирате такива кретени не знам. Метрото е проект финансиран от ЕС, 80% от парите са ни подарък и покрай него вкараха маса надземна инфраструктура - само в Красно Село вкараха едно кръстовище на две нива и разширяване на булеварда. София доплаща само 20%, с тия пари дори не може да преасфалтираме добре улиците отгоре !!!!

  55. 55 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 1954 Неутрално

    До коментар [#45] от "Храбър":

    Въпросът с подобни съоръжения, трябва да се решава не със съображения "да се отвори към света", а с икономически разчети. От една страна цената на строителството, от друга - очакваните приходи от пътникопоток, от трета какво безвъзмездно външно финансиране може да се получи за стрежа на дадения участък.

  56. 56 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2072 Неутрално

    Такива данни задължително се залагат в т.нар.Стратегия за управлението на общинската собственост, която се приема в началото на всеки нов мандат на общината. Тя все още не е приета, а и отговор на питането към Фандъкова досега не е получен.

    Няма и да бъде получен . Ще бъде получен Списък с ОБЕКТИВНИТЕ причини , които пречат за изготвяне на Стратегията , включващи , естествено , Путин , руските шпиони , Башар Асад , , коронавируса и китайските комунисти и още цял куп причини , обединени под общото название - Кибер войната срещу борбата на Простия и простите срещу корупцията
    .

  57. 57 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 1954 Неутрално

    До коментар [#52] от "ivanpopov":Тия в общината ги избраха ромите, калинките, главанаците и роднините им. Никой нормален жител на София не би гласувал за руската учителка и общинските й корумпета. Аз лично гласувах за Бонев...
    —цитат от коментар 53 на Котаракът на Шрьодингер


    Т.е. Вие сте един от тези избиратели, които прахосвайки гласа си, осигуриха мнозинството на ГЕРБ в общинския съвет, дето трябва да контролира кметските решения. :) Не разбирам от какво се оплаквате?

  58. 58 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    До коментар [#2] от "Nil satis nisi optimum":Взима се заем 100-200 милиона лв. и се приключва въпроса. А че данъците ще се вдигат - това е неизбежно.
    —цитат от коментар 9 на Vassil Stoychev


    Защо аз трябва да плащам, за да се отчуждава някой в "Манастирски ливади"!?
    И да се облагодетелстват там собствениците на земи и имоти.
    Аз съм "ЗА" отчуждаването, по СПРАВЕДЛИВИ цени (минимум пазарни),
    но финансирането да дойде по райони!
    Ако е нов квартал, например "Малинова долина", където в момента има само собственици на ЗЕМЕДЕЛСКИ земи (и малко апартаменти),
    отчуждаването да е за сметка на тези собственици, които имат изгода, от собственост на ниви, получават собственост на терени в урбанизирана територия.
    Този принцип вече се прилага в райони с тесни улици и ниско строителство, къщи с дворове. Собствениците се принуждават да дарят част от двора, за да се разшири улицата.

    Другият основен вариант е стари квартали, от типа на "Младост", където зелените площи се оказват реституирани.
    Който е платил 10к лева, преди 50 години за една панелка, да се бръкне еднократно, за да се изкупят парцелите, предвидени за зелени площи около блоковете им.
    Разбира се, общината ще организира и подпомага процеса.

    По този начин, максимално плащането ще бъде от този, който е облагодетелстван, а не си е платил.

    Иначе не е готино (справедливо), аз да съм броил 2000к евра на квадрат, цена, която е калкулирана с всички облагодетелствания и благоустройства на микрорайона.
    И после общината да ме таксува допълнително, при това, пожизнено,
    заради нечии чужди неуредици и облагодетелствания.

    И как така десетки милиони за ремонти на пейки и градинки има,
    а за купуване на жизнено важна земя няма!?

  59. 59 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2072 Неутрално

    До коментар [#46] от "Един препатил":Да.

    Ами отстъпвам ти и моите данъци . И ги вдигай колкото ти душа сака .

  60. 60 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 1954 Неутрално

    да се бръкне еднократно, за да се изкупят парцелите, предвидени за зелени площи около блоковете им
    —цитат от коментар 58 на Тангра


    Тези площи се водят общински и не са реституирани. При искане от собствениците, общината трябва първо на тях да предложи да ги изкупят. Е, аз опитах да организирам подобно нещо. Ивицата е малка, но стига за паркоместа. Познай обаче колко от съседите подкрепиха начинанието? Защото и сега паркират там, нищо че се борят с пришълци, които вече не богат да паркират в съседния квартал, заради зоната, а паркират в нашия. И не става дума за някаква астрономична сума - под 1000лв на апартамент, плюс още толкова за да се заравни терена, да се сложат "затревени" плочки и антипаркинг устройства. С което си решаваш проблема с паркирането завинаги. Да, ама не...

  61. 61 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    [quote#60:"ivanpopov"][/quote]


    Това също е крайно належащо да се органзиира!

    По старите панелени квартали, хората си имат земята около блока за тяхна.
    Рисуват, чертаят, слагат туби, саксии, правят вандализъм по чуждите коли.

    Абсурдно е да имаш претенции за нещо чуждо, което не е твое.
    Трябва да има начин да си закупят земята, за изграждане на паркоместа и гаражи.
    Като цените са пазарни, т.е. справедливи.

  62. 62 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2088 Неутрално

    До коментар [#61] от "Тангра":

    Това как си го представяте - хората да си изкупят гради градинките и да ги накичат с импровизирани гаражни клетки ?!?

  63. 63 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1063 Весело

    Защото и сега паркират там, нищо че се борят с пришълци, които вече не богат да паркират в съседния квартал, заради зоната, а паркират в нашия.
    —цитат от коментар 60 на ivanpopov


    Тук между другото си дефинирал много хубаво зоната - местене на проблема от един квартал в друг.

  64. 64 Профил на Позорно събрание
    Позорно събрание
    Рейтинг: 444 Неутрално

    До коментар [#39] от "kapitan_laino":Така е, а според Фандъка, решението на проблема с паркирането е да плащаме за зони - зелени, сини и всякакви други от цветовете на дъгата. Само идиот не би се сетил, че ако цяла София е на платени зони, 50% от автомобилите пак няма да има къде да паркират законно, защото пак няма да има достатъчно паркоместа, понеже и 1000 евро да плащаме на месец, нито има къде да се построят, нито дори се предвижда от общината да се строят, а автомобилите не само няма да намалеят, но вероятно ще се увеличат. Обаче има тролове тук, дето вЕрват, че трябва да се плаща за зони, дето ще ни осигурят светло и зелено бъдеще. Другата опорка на гербавите тролове е ”купи си гараж”. Ами няма проблем, но ако аз си купя, комшията остава без гараж и пак един автомобил няма да има къде да паркира при недостиг на паркоместа, освен ако не си купя гаража в село Долно Чобаняне.
    —цитат от коментар 47 на Котаракът на Шрьодингер


    Аз не явЕрвам, че зоните ще ни осигурят зелено бъдеще, но зная, че тъова е ЕДИНСТЪВЕНОТО решение тия кретени дето паркират където си искат да се махнат !
    И според мен трябва да се вдигне от 6 сутринта до 22 часа вечерта, щото сега има тарикатчета провансалци, карат си с номерата от сусрлево , сутрин излиза рано за работа и се връща след 19 и се прави на играч!
    Като цяло, голяма част от нахалниците изчезватпри зоната, няма какво да си кривим душата!

  65. 65 Профил на Дядо Йоцо
    Дядо Йоцо
    Рейтинг: 551 Неутрално

    СЪЩАТА ТАЗИ БАНДА НА ГЕРБ ОЩЕ ПРЕЗ 2010 год е ПРОМЕНИЛА СТАТУТА НА ВСИЧКИ МЕЖДУБЛОКОВИ ПРОСТРАНСТВА ОТ ПУБЛИЧНА ОБЩИНСКА НА ЧАСТНА ОБЩИНСКА СОБСТВЕНОСТ В Ж.К. ЛЮЛИН НАПРИМЕР/ СЛЕД ТОВА СА РАЗПРОДАДЕНИ А СЕГА ЩЕ ГИ ИЗКУПУВА ОТНОВО /СЕЩАЙТЕ СЕ НА КАКВИ ДРУГИ ЦЕНИ/ ЗАЩОТО ЧАСТНИЦИТЕ ЩЕ ЗАПОЧНАТ (СВРЪХ)ЗАСТРОЯВАНЕ И НА ЛЮЛИН И ЩЕ ИМА БРОЖЕНИЯ И СТАЧКИ НА ХОРАТА ПО МИКРОРАЙОНИ!!!! БЕЗОЧЛИВИ КОРУПЦИОНЕРИ !!!!

    "The conscious and intelligent manipulation of the organized habits and opinions of the masses is an important element in democratic society" E.Bernays/USA-1928
  66. 66 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    До коментар [#61] от "Тангра":Това как си го представяте - хората да си изкупят гради градинките и да ги накичат с импровизирани гаражни клетки ?!?
    —цитат от коментар 62 на m17


    Представям си го така:
    Искаш брада, купуваш си гребенче!
    Искаш автомобил, купуваш/наемаш паркомясто/паркинг/гараж.
    Искаш зелени площи, осигуряваш финансите за нея.

    Искаш и паркомясто и зелени площи, осигуряваш финансите и за двете, в процент и пропорция, който МОЖЕШ И ИСКАШ да си позволиш!

    Ако не можеш, има по-малки градове и села, където паркирането за сега е безплатно.

    А ти как си го представяш?
    Хората да паркират и следващите 70 години върху тротоарите и зелените площи, както преди!?
    И да се оплакваме колко неуредена държава сме, а видиш ли, еди къде си всичко било "ама много уредено!"

  67. 67 Профил на zidar
    zidar
    Рейтинг: 567 Неутрално




    Добре де, а какво предлагат общинските съветници от ДБ да се реши въпроса с наличните пари? Откъде предлагат да дойдат пари за отчуждаването? Варианти, решения? не пише в статията.
    —цитат от коментар 15 на zidar


    Не видях някой да ми е отговорил на този въпрос от коментиращите след мен но заради този въпрос са ми сложени доста минуси защо ли? Това каква дискусия е блъскай минуси когато не ти изнася, че някой пита какво свършиха или предлагат твоите от ДБ. И това ли ви е неприемливо да ви питат за вашите предложения и това ли е забранено??

  68. 68 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 729 Неутрално

    До коментар [#67] от "zidar":

    Ами аре виж моя коментар 44.

    Бедността е справедливо наказание за глупостта.
  69. 69 Профил на асен георгиев
    асен георгиев
    Рейтинг: 890 Неутрално

    До коментар [#7] от "m17":

    уууу чофката, бе!

  70. 70 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3172 Неутрално

    Някои хора превзеха парковете и продължават да ги застрояват.
    Общинският съветник Марта Георгиева определено е в риск от строителната мафия.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  71. 71 Профил на Борис Цветков
    Борис Цветков
    Рейтинг: 12 Неутрално

    Eто докъде води дългогодишното некадърно и корумпирано управление на ГЕРБ в Столична община, което за съжаление беше продължено с гласовете на едни и с негласуването на други столичани.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK