"Тези частни терени трябва да бъдат изкупени от Столичната община, но в приетия бюджет за 2020 г. са определени 17 милиона лева за отчуждаване." И от къде да бъдат взети още пари за отчуждаване? Да вдигаме данъци? Да режем от училища и болници? Да спрем градския транспорт?
Пълен батак. Общината не отчуждава не само зелени площи, не отчуждава никъде, където пряко замесените нямат интерес (разбирай, почерпка). До мой малък имот в Манастирски Ливади има улица, която не е приложен, т.е. има регулация, която е приета, но е в двора на съсед. До имота ми няма достъп, съответно. Т.е., нищо не мога да правя с него. И това вече 20-30 години. И нищо. Главният архитект на Триадица вдига рамене, кметовете се сменят, и те вдигат рамене. "Няма пари". Но за големия затворен комплекс в съседство, дето спечели дор някакви награди, се намериха пари, нали? А там беше яко отчуждаване за изграждане на инфраструктура до него, в нищото, в полето в Манастирски - Изток... Дееейб@ тая крива нива...
"Тези частни терени трябва да бъдат изкупени от Столичната община, но в приетия бюджет за 2020 г. са определени 17 милиона лева за отчуждаване."И от къде да бъдат взети още пари за отчуждаване? Да вдигаме данъци? Да режем от училища и болници? Да спрем градския транспорт?
Кметицата и по-скоро онези от Общински съвет и райнонните общини да започнат да си ревизират общинските предприятия да се изгонят калпавите началниците, за да се спрат течовете. Също да си направи стратегия какво иска с тия зелени площи след 5,10,20 години. Пък данъците най-лесно да се вдигнат и файда пак няма да има.
Пълен батак.Общината не отчуждава не само зелени площи, не отчуждава никъде, където пряко замесените нямат интерес (разбирай, почерпка).До мой малък имот в Манастирски Ливади има улица, която не е приложен, т.е. има регулация, която е приета, но е в двора на съсед. До имота ми няма достъп, съответно. Т.е., нищо не мога да правя с него. И това вече 20-30 години.И нищо. Главният архитект на Триадица вдига рамене, кметовете се сменят, и те вдигат рамене. "Няма пари".Но за големия затворен комплекс в съседство, дето спечели дор някакви награди, се намериха пари, нали? А там беше яко отчуждаване за изграждане на инфраструктура до него, в нищото, в полето в Манастирски - Изток...Дееейб@ тая крива нива...
Аман от такива "експерти" дето ако техния имот Общината не го отчужди по цени десет пъти над пазарните, а на останалите десет пъти под пазарните настава квич до небесата и дърдорене на глупости.
За спирането на течовете съм твърдо ЗА. А за общинските предприятия - незабавна приватизация. Това не само ще напъни бюджета сега, но и ще гарантира приходи в бъдеще. Но да го видя, нямада го повярвам, защото кметът който го направи трябва да е камикадзе...
Поредния смешен рев, само с цел да нахейтят Фандъкова. Обаче като се опита да вдигне данъците на тарялсниците и да събере някакви смешни суми като 15 милиона за тротоари и улички, всичките умнокрасивци скачат и реват на умряло. Тук в цяла статия не се засяга основния въпрос - отчуждаването струва много, много пари, имапе оценки че ще изисква над 3 милиарда в София. И тия пари трябва да дойдат от жителите т.е данъците трябва да се вдигнат с пъти и десетилетия да се изплащат. И това е причината да не е почнал - като няма съгласие в обществото няма как да вдигнеш данъцте с пъти и да плащаш на частни собственици по безумни цени.
Отчуждаване на имоти-това звучи много гадно. Нека общината купува на пазарен принцип. Без да принуждават хората насила да продават. Нали искахме демокраДция. Или за неща които не са ни по вкуса не важи демокрацията😁
"шумно огласения основен приоритет на кмета Йорданка Фандъкова" Грешиш, колега, Фандъкова не ОГЛАСЯВА, тя просто ЛЪЖЕ. При всяко отваряне на устата си.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
На първо място - от таксите за строителните разрешителни. Платеното паркиране, също е каца без дъно. Която дори може да се направи по-дълбока, ако мобилните екипи започнат да следят за правилата за паркиране в кварталите, извън цветните зони. Достатъчно е да обиколят въпросния Гео Милев и ще съберат, само с един рейд, пари за поне 10% от исканата цена за отчуждаване. Може да се спре с безмислените и некачествени ремонти (миналата година имаше повече от достатъчно примери). И не на последно място, служебния паркинг на общината, да стане платен и общодостъпен, а чиновниците да си возят дирниците с метрото/трамвая/тролея/автобуса. Паркинг за кмета има във вътрешния двор на общината, другите да дават пример.
Добре де, а какво предлагат общинските съветници от ДБ да се реши въпроса с наличните пари? Откъде предлагат да дойдат пари за отчуждаването? Варианти, решения? не пише в статията.
Колко ли още години ще си патим от последствията на най-идиотския закон за реституция, приеман някога в цяла Източна Европа!? Благодарение на Народното събрание, под председателството на Стефан Савов, наследен от видния от всякъде Сашко Йорданов (сега €депутат), се заложиха толкова проблеми, че има да оправяме каши още 100г, вместо да правим държавата си по-хубава. Само за пример - сравнете какво направи една Естония, която вместо да затъва в юридически каши, сега догонва "Стара Европа" по доходи на глава от населението.
До коментар [#2] от "Nil satis nisi optimum":Платеното паркиране, също е каца без дъно. Която дори може да се направи по-дълбока, ако мобилните екипи започнат да следят за правилата за паркиране в кварталите, извън цветните зони.
Това сериозно ли го мислите? Сещате ли се кавъв вой и скърцане със зъби ще бъде, ако паркирането в квартаките бъде направено платено? Кметът който го направи, ще падне от власт преди да го каже.
Україна Переможе! Слава Героям! Слава Україні!
Не преиначавайте думите ми. Никъде не съм писал, че платеното паркиране трябва да се увеличава. Трябва само да се следи за спазване на ЗДП и всеки, който е паркирал където му падне да бъде санкциониран. Просто пример - не може да се паркира на 5м от кръстовище. Обаче я опитайте да покарате из въпросния Гео Милев, Редута или Яворов. Особено ако сте с малко по-голям автомобил. На половината кръстовища, ще Ви трябват допълнителни маневри за да завиете, ако изобщо успеете. Що се отнася до воя, на предишните избори Фандъкова анонсира премахване на незаконните гаражни клетки, които намаляват паркоместата с 1/4 до 1/3. Също имаше вой, но тогава спечели дори по-убедително, отколкото на сегашните избори.
Типично комунистическо мислене, Аман! Всичко искате да е държавно като гори, земи, паркове, плажове, бунища!? Така не става, посочете ми една държава с подобен режим, която да е прокопсала? Държавата трябва да е на хората, по собственост, а не на държавния апарат. Вместо да се продават държавните гори и земи тя изкупува! Идиоти! Като добавим и мафията в схемата и защо Т2 не спира да регистрира еднопосочни билети!
Редута е типичен пример за съсипан квартал. От едно приятно място с къщи и дворчета, стана купчина итонгови безумия с разбита инфраструктура и кошмарно паркиране.
Няма страшно, важното е да се стрОй, блокове, молчета, магазинчета, капанчета, няма значение! Трябва да се застрОй сичко, даже и улиците! Какво е това разхищение на място, цЕл южен парк, ааама ха ! Пфу !
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Наивници, повече данъци щели да оправят положението? Смех! Пред очите втрещените ми комшии, общината отчужди терен уж за квартална градинка и веднага го продаде на гербавата фирма Бароко да строи жилищна кооперация. На писмото до общината и протестите, Фандъка отговори с обещание за детска площадка и зеленина. Накрая детска площадка няма, а зеленината се оказа 4 саксии с борчета, които изсъхнаха. Щото с анекс, позволиха почти 100% застрояване, без дори законовите паркоместа. Ей това ви е любимата Фандъчка, вие си я избрахте. Виновни обаче са Костофф и Радефф, нали?
Повече данъци без стратегия за изразходването им и стриктен контрол е все едно да наливаш ядрено гориво в дизелов локомотив - и горитово прахосано, и локомотивът не е мръднал :) Това герберската селищна система така и не го вдяна и няма и да го вдене.
До коментар [#18] от "Nil satis nisi optimum":Човек, ако кметът го е страх от всяко "скърцане със зъби" на група хора, нямаме никаква нужда от него/нея.
Абсолютно съм съгласен. Само че мнозинството български политици не са визионери, които да водят хората, а ветропоказатели, които следят рейтинга си. За съжаление. Україна Переможе! Слава Героям! Слава Україні!
Вярно. Пример: При строежа на Южната дъга на Околовръстния път в София един собственик на автокъща, притежаващ парче земя има-няма 2 дка искаше такава цена, че излезе по-евтино да се вдигне естакада и локалните платна да минат отдолу... Втори пример: Пробивът бул. "Мария Луиза" - бул. "Данаил Николаев", с който ще се облекчи трафикът по кръстовището "Лъвов мост" не може да се осъществи с десетилетия, защото по трасето зад "Митница София" има частен ТИР-паркинг... После питаме защо не започва строежът на Западната дъга на Околовръстното. Там пък какво чудо е... И да, ако се вдигнат данъците на колите с 10-15 лева, г'лей к'ъв рев настава...
Да спасим София от "Спаси София"!!!
Таксите за строителните разрешителни се събират с конкретна цел - изграждане на инфраструктурата около обекта - улици, булеварди, детски градини, училища. Пък и да вдигнем тая такса до 1000 евро на квадрат, пак ще събираме парите 50 години.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Що се правите на луди? Та ако колите в София трябва да паркират според ЗДП и правилника за прилагането му, 50% от колите изобщо няма да има къде да паркират. Резултат от ”далновидната” и ”зелена” политика на гербавите за презастрояваме, издаване на разрешителни за строеж с фиктивни паркоместа и отказ от строеж на подземни гаражи. Не обвинявайте шофьорите, че не искат да паркират на позволените места, то просто няма достатъчно такива. А и когато са си купували хората жилищата, пред блоковете е имало достатъчно места, но като ти тупне Фандъка още 2 кооперации между блоковете, с недостатъчно паркоместа и се налага да паркираш в тревата и по тротоара, щото няма къде. И какво са виновни шофьорите, че в общината са корумпета?
Значи в града има 50% повече автомобили от капацитета му.
Точно тук си проличава безгръбначността на управляващите - те едновременно позволяват презастрояване, не оптимизират градски транспорт (с изключение на метрото) и не прилагат закони за паркирането. Много добре знаят, че ако ограничат безразборното паркиране, хората ще поискат алтернатива (градски транспорт), затова не ги пипат. Най-лесно и евтино е да оставиш нещата на самотек.
Някои казват, нямало пари. ДБ какво предлагали? За 15г. бюджета на София е бил около 20млрд... Приблизителен е на бюджета на Брюксел и надвишава други евро столици. За Топлфикация са дадени 1млрд.. за инсенератор заем 200млн.. за почистване 200млн на година... имоти на общината продадени и заменени на безценица и тн. Та дали има възможност да се намерят средства при добросъвестно управление?
За миналия мандат и в едната, и в другата община имаме фрапиращи примери за безстопанственост и пилеене с лека ръка парите на гражданите. Спомнете си само за одисеите около Графа в София или отрязния статион във Варна.
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
Ми да спрат да строят метро за 2-3 години и ще отчуждят всичко. Примерно двете станции до летището не им беше сега времето. Да, хубаво е да има метро до летището, но интересът на шепа летящи хора не е по-важен от решаването на проблема с презастрояването.
Много са апетитни. Преди години живеех близо до него и още тогава беше апетитно място. Даже не знам как са го опазили до сега при все цялата корпупция в Столична община.
"Тези частни терени трябва да бъдат изкупени от Столичната община, но в приетия бюджет за 2020 г. са определени 17 милиона лева за отчуждаване."И от къде да бъдат взети още пари за отчуждаване? Да вдигаме данъци? Да режем от училища и болници? Да спрем градския транспорт?
Ми да спрат да строят метро за 2-3 години и ще отчуждят всичко. Примерно двете станции до летището не им беше сега времето. Да, хубаво е да има метро до летището, но интересът на шепа летящи хора не е по-важен от решаването на проблема с презастрояването.
—цитат от коментар 42 на Стабилни в мизерията, епизод пореден
Защо пишеш глупости? Точно към летището трябва да има метро. Ако иска да се превърне в голям метрополис, София трябва да има идеални връзки със света.
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
Така е, а според Фандъка, решението на проблема с паркирането е да плащаме за зони - зелени, сини и всякакви други от цветовете на дъгата. Само идиот не би се сетил, че ако цяла София е на платени зони, 50% от автомобилите пак няма да има къде да паркират законно, защото пак няма да има достатъчно паркоместа, понеже и 1000 евро да плащаме на месец, нито има къде да се построят, нито дори се предвижда от общината да се строят, а автомобилите не само няма да намалеят, но вероятно ще се увеличат. Обаче има тролове тук, дето вЕрват, че трябва да се плаща за зони, дето ще ни осигурят светло и зелено бъдеще. Другата опорка на гербавите тролове е ”купи си гараж”. Ами няма проблем, но ако аз си купя, комшията остава без гараж и пак един автомобил няма да има къде да паркира при недостиг на паркоместа, освен ако не си купя гаража в село Долно Чобаняне.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Столичната община не отчуждава имоти и зелени площи изчезват
Ами това май ще бъде приноса на управата на общината към световната борба за зелена , и ЖИВА при това Планета . Сигурно плана е зелените площи да освободят площи за наши бизнесмени , които да увеличат зелената боя в строежите на мястото на площите .
Това е сериозно препятствие за реализация на шумно огласения основен приоритет на кмета Йорданка Фандъкова през новия мандат - подобряване на инфраструктурата в кварталите и на качеството на въздуха в столицата.
Това не е препятствие . Защото преди всичко е идеалния пример за нетленността на поговорката " Мижи , Ласко , да те лажем ". И Ласко мижи , слуша елейните Фандъкови мазни слова , и не иска да си отвори очите , за да се набута в реалностите . Е тогава що да се напъва даскалицата ?
A #КОЙ, според Вас, избира тия "в общината"? Не знам дали помните едина много правилна общинска наредба, в която се искаше 30% от разгърнатата площ да бъде място за паркиране и какво стана с приложението на въпросната наредба...
Тия в общината ги избраха ромите, калинките, главанаците и роднините им. Никой нормален жител на София не би гласувал за руската учителка и общинските й корумпета. Аз лично гласувах за Бонев...
До коментар [#42] от "Стабилни в мизерията, епизод пореден":
Как се събирате такива кретени не знам. Метрото е проект финансиран от ЕС, 80% от парите са ни подарък и покрай него вкараха маса надземна инфраструктура - само в Красно Село вкараха едно кръстовище на две нива и разширяване на булеварда. София доплаща само 20%, с тия пари дори не може да преасфалтираме добре улиците отгоре !!!!
Въпросът с подобни съоръжения, трябва да се решава не със съображения "да се отвори към света", а с икономически разчети. От една страна цената на строителството, от друга - очакваните приходи от пътникопоток, от трета какво безвъзмездно външно финансиране може да се получи за стрежа на дадения участък.
Такива данни задължително се залагат в т.нар.Стратегия за управлението на общинската собственост, която се приема в началото на всеки нов мандат на общината. Тя все още не е приета, а и отговор на питането към Фандъкова досега не е получен.
Няма и да бъде получен . Ще бъде получен Списък с ОБЕКТИВНИТЕ причини , които пречат за изготвяне на Стратегията , включващи , естествено , Путин , руските шпиони , Башар Асад , , коронавируса и китайските комунисти и още цял куп причини , обединени под общото название - Кибер войната срещу борбата на Простия и простите срещу корупцията .
До коментар [#52] от "ivanpopov":Тия в общината ги избраха ромите, калинките, главанаците и роднините им. Никой нормален жител на София не би гласувал за руската учителка и общинските й корумпета. Аз лично гласувах за Бонев...
Т.е. Вие сте един от тези избиратели, които прахосвайки гласа си, осигуриха мнозинството на ГЕРБ в общинския съвет, дето трябва да контролира кметските решения. :) Не разбирам от какво се оплаквате?
Защо аз трябва да плащам, за да се отчуждава някой в "Манастирски ливади"!? И да се облагодетелстват там собствениците на земи и имоти. Аз съм "ЗА" отчуждаването, по СПРАВЕДЛИВИ цени (минимум пазарни), но финансирането да дойде по райони! Ако е нов квартал, например "Малинова долина", където в момента има само собственици на ЗЕМЕДЕЛСКИ земи (и малко апартаменти), отчуждаването да е за сметка на тези собственици, които имат изгода, от собственост на ниви, получават собственост на терени в урбанизирана територия. Този принцип вече се прилага в райони с тесни улици и ниско строителство, къщи с дворове. Собствениците се принуждават да дарят част от двора, за да се разшири улицата.
Другият основен вариант е стари квартали, от типа на "Младост", където зелените площи се оказват реституирани. Който е платил 10к лева, преди 50 години за една панелка, да се бръкне еднократно, за да се изкупят парцелите, предвидени за зелени площи около блоковете им. Разбира се, общината ще организира и подпомага процеса.
По този начин, максимално плащането ще бъде от този, който е облагодетелстван, а не си е платил.
Иначе не е готино (справедливо), аз да съм броил 2000к евра на квадрат, цена, която е калкулирана с всички облагодетелствания и благоустройства на микрорайона. И после общината да ме таксува допълнително, при това, пожизнено, заради нечии чужди неуредици и облагодетелствания.
И как така десетки милиони за ремонти на пейки и градинки има, а за купуване на жизнено важна земя няма!?
Тези площи се водят общински и не са реституирани. При искане от собствениците, общината трябва първо на тях да предложи да ги изкупят. Е, аз опитах да организирам подобно нещо. Ивицата е малка, но стига за паркоместа. Познай обаче колко от съседите подкрепиха начинанието? Защото и сега паркират там, нищо че се борят с пришълци, които вече не богат да паркират в съседния квартал, заради зоната, а паркират в нашия. И не става дума за някаква астрономична сума - под 1000лв на апартамент, плюс още толкова за да се заравни терена, да се сложат "затревени" плочки и антипаркинг устройства. С което си решаваш проблема с паркирането завинаги. Да, ама не...
По старите панелени квартали, хората си имат земята около блока за тяхна. Рисуват, чертаят, слагат туби, саксии, правят вандализъм по чуждите коли.
Абсурдно е да имаш претенции за нещо чуждо, което не е твое. Трябва да има начин да си закупят земята, за изграждане на паркоместа и гаражи. Като цените са пазарни, т.е. справедливи.
До коментар [#39] от "kapitan_laino":Така е, а според Фандъка, решението на проблема с паркирането е да плащаме за зони - зелени, сини и всякакви други от цветовете на дъгата. Само идиот не би се сетил, че ако цяла София е на платени зони, 50% от автомобилите пак няма да има къде да паркират законно, защото пак няма да има достатъчно паркоместа, понеже и 1000 евро да плащаме на месец, нито има къде да се построят, нито дори се предвижда от общината да се строят, а автомобилите не само няма да намалеят, но вероятно ще се увеличат. Обаче има тролове тук, дето вЕрват, че трябва да се плаща за зони, дето ще ни осигурят светло и зелено бъдеще. Другата опорка на гербавите тролове е ”купи си гараж”. Ами няма проблем, но ако аз си купя, комшията остава без гараж и пак един автомобил няма да има къде да паркира при недостиг на паркоместа, освен ако не си купя гаража в село Долно Чобаняне.
Аз не явЕрвам, че зоните ще ни осигурят зелено бъдеще, но зная, че тъова е ЕДИНСТЪВЕНОТО решение тия кретени дето паркират където си искат да се махнат ! И според мен трябва да се вдигне от 6 сутринта до 22 часа вечерта, щото сега има тарикатчета провансалци, карат си с номерата от сусрлево , сутрин излиза рано за работа и се връща след 19 и се прави на играч! Като цяло, голяма част от нахалниците изчезватпри зоната, няма какво да си кривим душата!
СЪЩАТА ТАЗИ БАНДА НА ГЕРБ ОЩЕ ПРЕЗ 2010 год е ПРОМЕНИЛА СТАТУТА НА ВСИЧКИ МЕЖДУБЛОКОВИ ПРОСТРАНСТВА ОТ ПУБЛИЧНА ОБЩИНСКА НА ЧАСТНА ОБЩИНСКА СОБСТВЕНОСТ В Ж.К. ЛЮЛИН НАПРИМЕР/ СЛЕД ТОВА СА РАЗПРОДАДЕНИ А СЕГА ЩЕ ГИ ИЗКУПУВА ОТНОВО /СЕЩАЙТЕ СЕ НА КАКВИ ДРУГИ ЦЕНИ/ ЗАЩОТО ЧАСТНИЦИТЕ ЩЕ ЗАПОЧНАТ (СВРЪХ)ЗАСТРОЯВАНЕ И НА ЛЮЛИН И ЩЕ ИМА БРОЖЕНИЯ И СТАЧКИ НА ХОРАТА ПО МИКРОРАЙОНИ!!!! БЕЗОЧЛИВИ КОРУПЦИОНЕРИ !!!!
"The conscious and intelligent manipulation of the organized habits and opinions of the masses is an important element in democratic society" E.Bernays/USA-1928
Представям си го така: Искаш брада, купуваш си гребенче! Искаш автомобил, купуваш/наемаш паркомясто/паркинг/гараж. Искаш зелени площи, осигуряваш финансите за нея.
Искаш и паркомясто и зелени площи, осигуряваш финансите и за двете, в процент и пропорция, който МОЖЕШ И ИСКАШ да си позволиш!
Ако не можеш, има по-малки градове и села, където паркирането за сега е безплатно.
А ти как си го представяш? Хората да паркират и следващите 70 години върху тротоарите и зелените площи, както преди!? И да се оплакваме колко неуредена държава сме, а видиш ли, еди къде си всичко било "ама много уредено!"
Добре де, а какво предлагат общинските съветници от ДБ да се реши въпроса с наличните пари? Откъде предлагат да дойдат пари за отчуждаването? Варианти, решения? не пише в статията.
Не видях някой да ми е отговорил на този въпрос от коментиращите след мен но заради този въпрос са ми сложени доста минуси защо ли? Това каква дискусия е блъскай минуси когато не ти изнася, че някой пита какво свършиха или предлагат твоите от ДБ. И това ли ви е неприемливо да ви питат за вашите предложения и това ли е забранено??
Eто докъде води дългогодишното некадърно и корумпирано управление на ГЕРБ в Столична община, което за съжаление беше продължено с гласовете на едни и с негласуването на други столичани.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Killing Joke
Рейтинг: 1616 НеутралноЗа този проблем се говори от години и нищо. Особено за площите към Южен парк.
Nil satis nisi optimum
Рейтинг: 370 Любопитно"Тези частни терени трябва да бъдат изкупени от Столичната община, но в приетия бюджет за 2020 г. са определени 17 милиона лева за отчуждаване."
Україна Переможе! Слава Героям! Слава Україні!И от къде да бъдат взети още пари за отчуждаване? Да вдигаме данъци? Да режем от училища и болници? Да спрем градския транспорт?
pariah
Рейтинг: 933 ГневноПълен батак.
- A witty saying proves nothing. VoltaireОбщината не отчуждава не само зелени площи, не отчуждава никъде, където пряко замесените нямат интерес (разбирай, почерпка).
До мой малък имот в Манастирски Ливади има улица, която не е приложен, т.е. има регулация, която е приета, но е в двора на съсед. До имота ми няма достъп, съответно. Т.е., нищо не мога да правя с него. И това вече 20-30 години.
И нищо. Главният архитект на Триадица вдига рамене, кметовете се сменят, и те вдигат рамене. "Няма пари".
Но за големия затворен комплекс в съседство, дето спечели дор някакви награди, се намериха пари, нали? А там беше яко отчуждаване за изграждане на инфраструктура до него, в нищото, в полето в Манастирски - Изток...
Дееейб@ тая крива нива...
noidea
Рейтинг: 225 НеутралноКметицата и по-скоро онези от Общински съвет и райнонните общини да започнат да си ревизират общинските предприятия да се изгонят калпавите началниците, за да се спрат течовете. Също да си направи стратегия какво иска с тия зелени площи след 5,10,20 години. Пък данъците най-лесно да се вдигнат и файда пак няма да има.
nhh18551388
Рейтинг: 225 ВеселоАман от такива "експерти" дето ако техния имот Общината не го отчужди по цени десет пъти над пазарните, а на останалите десет пъти под пазарните настава квич до небесата и дърдорене на глупости.
Nil satis nisi optimum
Рейтинг: 370 НеутралноДо коментар [#4] от "kras4o":
Україна Переможе! Слава Героям! Слава Україні!За спирането на течовете съм твърдо ЗА. А за общинските предприятия - незабавна приватизация. Това не само ще напъни бюджета сега, но и ще гарантира приходи в бъдеще. Но да го видя, нямада го повярвам, защото кметът който го направи трябва да е камикадзе...
m17
Рейтинг: 1227 НеутралноПоредния смешен рев, само с цел да нахейтят Фандъкова. Обаче като се опита да вдигне данъците на тарялсниците и да събере някакви смешни суми като 15 милиона за тротоари и улички, всичките умнокрасивци скачат и реват на умряло. Тук в цяла статия не се засяга основния въпрос - отчуждаването струва много, много пари, имапе оценки че ще изисква над 3 милиарда в София. И тия пари трябва да дойдат от жителите т.е данъците трябва да се вдигнат с пъти и десетилетия да се изплащат. И това е причината да не е почнал - като няма съгласие в обществото няма как да вдигнеш данъцте с пъти и да плащаш на частни собственици по безумни цени.
*****
НеутралноОтчуждаване на имоти-това звучи много гадно. Нека общината купува на пазарен принцип. Без да принуждават хората насила да продават. Нали искахме демокраДция. Или за неща които не са ни по вкуса не важи демокрацията😁
Vassil Stoychev
Рейтинг: 1299 НеутралноДо коментар [#2] от "Nil satis nisi optimum":
Взима се заем 100-200 милиона лв. и се приключва въпроса. А че данъците ще се вдигат - това е неизбежно.
kapitan_laino
Рейтинг: 563 НеутралноПрезастрояването ще остане най-трайната вреда от управлението на орките. Другите мизерии са все поправими, колкото и да струват.
ppopov_67
Рейтинг: 605 Неутрално"шумно огласения основен приоритет на кмета Йорданка Фандъкова"
Грешиш, колега, Фандъкова не ОГЛАСЯВА, тя просто ЛЪЖЕ.
При всяко отваряне на устата си.
Nil satis nisi optimum
Рейтинг: 370 ЛюбопитноДо коментар [#9] от "Vassil Stoychev":
Україна Переможе! Слава Героям! Слава Україні!Вие Вашия семеен бюджет на този принцип ли го управлявате? Ако успявате да го вържете - браво!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
ivanpopov
Рейтинг: 281 НеутралноДо коментар [#2] от "Nil satis nisi optimum":
На първо място - от таксите за строителните разрешителни. Платеното паркиране, също е каца без дъно. Която дори може да се направи по-дълбока, ако мобилните екипи започнат да следят за правилата за паркиране в кварталите, извън цветните зони. Достатъчно е да обиколят въпросния Гео Милев и ще съберат, само с един рейд, пари за поне 10% от исканата цена за отчуждаване. Може да се спре с безмислените и некачествени ремонти (миналата година имаше повече от достатъчно примери). И не на последно място, служебния паркинг на общината, да стане платен и общодостъпен, а чиновниците да си возят дирниците с метрото/трамвая/тролея/автобуса. Паркинг за кмета има във вътрешния двор на общината, другите да дават пример.
zidar
Рейтинг: 279 НеутралноДобре де, а какво предлагат общинските съветници от ДБ да се реши въпроса с наличните пари? Откъде предлагат да дойдат пари за отчуждаването? Варианти, решения? не пише в статията.
Котаракът на Шрьодингер
Рейтинг: 279 НеутралноЗелените площи намаляват, но пък се увеличават зелените, сините, розовите и мораво-бозавите зони, за които плащаме. Ликуй, народе! 😂😂
ivanpopov
Рейтинг: 281 НеутралноКолко ли още години ще си патим от последствията на най-идиотския закон за реституция, приеман някога в цяла Източна Европа!? Благодарение на Народното събрание, под председателството на Стефан Савов, наследен от видния от всякъде Сашко Йорданов (сега €депутат), се заложиха толкова проблеми, че има да оправяме каши още 100г, вместо да правим държавата си по-хубава. Само за пример - сравнете какво направи една Естония, която вместо да затъва в юридически каши, сега догонва "Стара Европа" по доходи на глава от населението.
Nil satis nisi optimum
Рейтинг: 370 ЛюбопитноДо коментар [#14] от "ivanpopov":
Това сериозно ли го мислите? Сещате ли се кавъв вой и скърцане със зъби ще бъде, ако паркирането в квартаките бъде направено платено? Кметът който го направи, ще падне от власт преди да го каже. Україна Переможе! Слава Героям! Слава Україні!
Killing Joke
Рейтинг: 1616 НеутралноДо коментар [#18] от "Nil satis nisi optimum":
В нашия се следи и сега. Отделно, че има обществено обсъждане дали да ни направят зона и като гледам, сигурно 90% от хората ще са "за".
Котаракът на Шрьодингер
Рейтинг: 279 НеутралноВ моя район изчезнаха над 50% от зелените площи. С тия темпове до 4-5 години, всяко парче земя над 50 квадрата, ще бъде бетон. Гарантирано от Фандъка!
m17
Рейтинг: 1227 НеутралноДо коментар [#9] от "Vassil Stoychev":
Оценката е за над 3 милиарда и това по цени от преди 10 години. Как ще го изплащаме тоя заем ?!?
dokoga...
Рейтинг: 279 РазстроеноАко по-малко се пилее и краде, ще има повече пари за смислени неща.
Спечелихме битка, но не и войната!Не зная коя община се управлява по-лошо - София или Варна.
Killing Joke
Рейтинг: 1616 НеутралноДо коментар [#20] от "Котаракът на Шрьодингер":
"София се уплътнява" - това е истината. За съжаление, това няма как да бъде поправено поне 50 години.
ivanpopov
Рейтинг: 281 НеутралноДо коментар [#18] от "Nil satis nisi optimum":
Не преиначавайте думите ми. Никъде не съм писал, че платеното паркиране трябва да се увеличава. Трябва само да се следи за спазване на ЗДП и всеки, който е паркирал където му падне да бъде санкциониран. Просто пример - не може да се паркира на 5м от кръстовище. Обаче я опитайте да покарате из въпросния Гео Милев, Редута или Яворов. Особено ако сте с малко по-голям автомобил. На половината кръстовища, ще Ви трябват допълнителни маневри за да завиете, ако изобщо успеете. Що се отнася до воя, на предишните избори Фандъкова анонсира премахване на незаконните гаражни клетки, които намаляват паркоместата с 1/4 до 1/3. Също имаше вой, но тогава спечели дори по-убедително, отколкото на сегашните избори.
patrokalche
Рейтинг: 279 НеутралноТипично комунистическо мислене, Аман! Всичко искате да е държавно като гори, земи, паркове, плажове, бунища!? Така не става, посочете ми една държава с подобен режим, която да е прокопсала? Държавата трябва да е на хората, по собственост, а не на държавния апарат. Вместо да се продават държавните гори и земи тя изкупува! Идиоти! Като добавим и мафията в схемата и защо Т2 не спира да регистрира еднопосочни билети!
Killing Joke
Рейтинг: 1616 НеутралноДо коментар [#24] от "ivanpopov":
Редута е типичен пример за съсипан квартал. От едно приятно място с къщи и дворчета, стана купчина итонгови безумия с разбита инфраструктура и кошмарно паркиране.
Щирлиц от Кайсиева Градина
Рейтинг: 655 НеутралноНяма страшно, важното е да се стрОй, блокове, молчета, магазинчета, капанчета, няма значение!
Трябва да се застрОй сичко, даже и улиците!
Какво е това разхищение на място, цЕл южен парк, ааама ха ! Пфу !
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Котаракът на Шрьодингер
Рейтинг: 279 НеутралноНаивници, повече данъци щели да оправят положението? Смех! Пред очите втрещените ми комшии, общината отчужди терен уж за квартална градинка и веднага го продаде на гербавата фирма Бароко да строи жилищна кооперация. На писмото до общината и протестите, Фандъка отговори с обещание за детска площадка и зеленина. Накрая детска площадка няма, а зеленината се оказа 4 саксии с борчета, които изсъхнаха. Щото с анекс, позволиха почти 100% застрояване, без дори законовите паркоместа. Ей това ви е любимата Фандъчка, вие си я избрахте. Виновни обаче са Костофф и Радефф, нали?
kapitan_laino
Рейтинг: 563 НеутралноДо коментар [#18] от "Nil satis nisi optimum":
Човек, ако кметът го е страх от всяко "скърцане със зъби" на група хора, нямаме никаква нужда от него/нея.
Killing Joke
Рейтинг: 1616 НеутралноДо коментар [#29] от "Котаракът на Шрьодингер":
Повече данъци без стратегия за изразходването им и стриктен контрол е все едно да наливаш ядрено гориво в дизелов локомотив - и горитово прахосано, и локомотивът не е мръднал :)
Това герберската селищна система така и не го вдяна и няма и да го вдене.
Nil satis nisi optimum
Рейтинг: 370 НеутралноДо коментар [#30] от "kapitan_laino":
Абсолютно съм съгласен. Само че мнозинството български политици не са визионери, които да водят хората, а ветропоказатели, които следят рейтинга си. За съжаление.
Україна Переможе! Слава Героям! Слава Україні!
ТНТ
Рейтинг: 666 НеутралноВярно. Пример: При строежа на Южната дъга на Околовръстния път в София един собственик на автокъща, притежаващ парче земя има-няма 2 дка искаше такава цена, че излезе по-евтино да се вдигне естакада и локалните платна да минат отдолу... Втори пример: Пробивът бул. "Мария Луиза" - бул. "Данаил Николаев", с който ще се облекчи трафикът по кръстовището "Лъвов мост" не може да се осъществи с десетилетия, защото по трасето зад "Митница София" има частен ТИР-паркинг... После питаме защо не започва строежът на Западната дъга на Околовръстното. Там пък какво чудо е... И да, ако се вдигнат данъците на колите с 10-15 лева, г'лей к'ъв рев настава... Да спасим София от "Спаси София"!!!
m17
Рейтинг: 1227 НеутралноДо коментар [#14] от "ivanpopov":
Таксите за строителните разрешителни се събират с конкретна цел - изграждане на инфраструктурата около обекта - улици, булеварди, детски градини, училища. Пък и да вдигнем тая такса до 1000 евро на квадрат, пак ще събираме парите 50 години.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
coffee.bean
Рейтинг: 550 НеутралноНе 17 млн, трябва по 150 млн лв да залагат за отчуждавания. Некадърници и корумпета в тая Столична Община, превърнаха града в Гето.
m17
Рейтинг: 1227 НеутралноДо коментар [#36] от "coffee.bean":
Значи нямате против да ви вдигнат данъците 5-10 пъти и да плащате към 500лв за една панелка (отделно таксата смет ) ?
Котаракът на Шрьодингер
Рейтинг: 279 НеутралноДо коментар [#24] от "ivanpopov":
Що се правите на луди? Та ако колите в София трябва да паркират според ЗДП и правилника за прилагането му, 50% от колите изобщо няма да има къде да паркират. Резултат от ”далновидната” и ”зелена” политика на гербавите за презастрояваме, издаване на разрешителни за строеж с фиктивни паркоместа и отказ от строеж на подземни гаражи. Не обвинявайте шофьорите, че не искат да паркират на позволените места, то просто няма достатъчно такива. А и когато са си купували хората жилищата, пред блоковете е имало достатъчно места, но като ти тупне Фандъка още 2 кооперации между блоковете, с недостатъчно паркоместа и се налага да паркираш в тревата и по тротоара, щото няма къде. И какво са виновни шофьорите, че в общината са корумпета?
kapitan_laino
Рейтинг: 563 НеутралноДо коментар [#38] от "Котаракът на Шрьодингер":
Значи в града има 50% повече автомобили от капацитета му.
Точно тук си проличава безгръбначността на управляващите - те едновременно позволяват презастрояване, не оптимизират градски транспорт (с изключение на метрото) и не прилагат закони за паркирането. Много добре знаят, че ако ограничат безразборното паркиране, хората ще поискат алтернатива (градски транспорт), затова не ги пипат. Най-лесно и евтино е да оставиш нещата на самотек.
vasill
Рейтинг: 481 НеутралноНякои казват, нямало пари. ДБ какво предлагали? За 15г. бюджета на София е бил около 20млрд... Приблизителен е на бюджета на Брюксел и надвишава други евро столици. За Топлфикация са дадени 1млрд.. за инсенератор заем 200млн.. за почистване 200млн на година... имоти на общината продадени и заменени на безценица и тн. Та дали има възможност да се намерят средства при добросъвестно управление?
Храбър
Рейтинг: 1370 РазстроеноЗа миналия мандат и в едната, и в другата община имаме фрапиращи примери за безстопанственост и пилеене с лека ръка парите на гражданите.
Спомнете си само за одисеите около Графа в София или отрязния статион във Варна. "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
Стабилни в мизерията, епизод пореден
Рейтинг: 518 НеутралноМи да спрат да строят метро за 2-3 години и ще отчуждят всичко. Примерно двете станции до летището не им беше сега времето. Да, хубаво е да има метро до летището, но интересът на шепа летящи хора не е по-важен от решаването на проблема с презастрояването.
Rocketman
Рейтинг: 0 НеутралноМного са апетитни. Преди години живеех близо до него и още тогава беше апетитно място. Даже не знам как са го опазили до сега при все цялата корпупция в Столична община.
clint_eastwood
Рейтинг: 850 НеутралноДоколкото помня, огромна част от милиардния бюджет (над 60%) за миналата година остана неразходвана (поради некомпетентност). Пари има.
Храбър
Рейтинг: 1370 НеутралноЗащо пишеш глупости?
Точно към летището трябва да има метро.
Ако иска да се превърне в голям метрополис, София трябва да има идеални връзки със света. "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
Един препатил
Рейтинг: 2489 НеутралноДо коментар [#2] от "Nil satis nisi optimum":
Да.
Котаракът на Шрьодингер
Рейтинг: 279 НеутралноДо коментар [#39] от "kapitan_laino":
Така е, а според Фандъка, решението на проблема с паркирането е да плащаме за зони - зелени, сини и всякакви други от цветовете на дъгата. Само идиот не би се сетил, че ако цяла София е на платени зони, 50% от автомобилите пак няма да има къде да паркират законно, защото пак няма да има достатъчно паркоместа, понеже и 1000 евро да плащаме на месец, нито има къде да се построят, нито дори се предвижда от общината да се строят, а автомобилите не само няма да намалеят, но вероятно ще се увеличат. Обаче има тролове тук, дето вЕрват, че трябва да се плаща за зони, дето ще ни осигурят светло и зелено бъдеще. Другата опорка на гербавите тролове е ”купи си гараж”. Ами няма проблем, но ако аз си купя, комшията остава без гараж и пак един автомобил няма да има къде да паркира при недостиг на паркоместа, освен ако не си купя гаража в село Долно Чобаняне.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
papуre
Рейтинг: 660 НеутралноСтоличната община не отчуждава имоти и зелени площи изчезват
Ами това май ще бъде приноса на управата на общината към световната борба за зелена , и ЖИВА при това Планета . Сигурно плана е зелените площи да освободят площи за наши бизнесмени , които да увеличат зелената боя в строежите на мястото на площите .
Atanas Ya
Рейтинг: 157 НеутралноНа една гола, общинска заплата, живее ли се?
Щом зам. шефа на 3то, е в комбина с джепчиите...
papуre
Рейтинг: 660 НеутралноТова е сериозно препятствие за реализация на шумно огласения основен приоритет на кмета Йорданка Фандъкова през новия мандат - подобряване на инфраструктурата в кварталите и на качеството на въздуха в столицата.
Това не е препятствие . Защото преди всичко е идеалния пример за нетленността на поговорката " Мижи , Ласко , да те лажем ". И Ласко мижи , слуша елейните Фандъкови мазни слова , и не иска да си отвори очите , за да се набута в реалностите . Е тогава що да се напъва даскалицата ?
ivanpopov
Рейтинг: 281 НеутралноA #КОЙ, според Вас, избира тия "в общината"? Не знам дали помните едина много правилна общинска наредба, в която се искаше 30% от разгърнатата площ да бъде място за паркиране и какво стана с приложението на въпросната наредба...
Котаракът на Шрьодингер
Рейтинг: 279 НеутралноДо коментар [#52] от "ivanpopov":
Тия в общината ги избраха ромите, калинките, главанаците и роднините им. Никой нормален жител на София не би гласувал за руската учителка и общинските й корумпета. Аз лично гласувах за Бонев...
m17
Рейтинг: 1227 НеутралноДо коментар [#42] от "Стабилни в мизерията, епизод пореден":
Как се събирате такива кретени не знам. Метрото е проект финансиран от ЕС, 80% от парите са ни подарък и покрай него вкараха маса надземна инфраструктура - само в Красно Село вкараха едно кръстовище на две нива и разширяване на булеварда. София доплаща само 20%, с тия пари дори не може да преасфалтираме добре улиците отгоре !!!!
ivanpopov
Рейтинг: 281 НеутралноДо коментар [#45] от "Храбър":
Въпросът с подобни съоръжения, трябва да се решава не със съображения "да се отвори към света", а с икономически разчети. От една страна цената на строителството, от друга - очакваните приходи от пътникопоток, от трета какво безвъзмездно външно финансиране може да се получи за стрежа на дадения участък.
papуre
Рейтинг: 660 НеутралноТакива данни задължително се залагат в т.нар.Стратегия за управлението на общинската собственост, която се приема в началото на всеки нов мандат на общината. Тя все още не е приета, а и отговор на питането към Фандъкова досега не е получен.
Няма и да бъде получен . Ще бъде получен Списък с ОБЕКТИВНИТЕ причини , които пречат за изготвяне на Стратегията , включващи , естествено , Путин , руските шпиони , Башар Асад , , коронавируса и китайските комунисти и още цял куп причини , обединени под общото название - Кибер войната срещу борбата на Простия и простите срещу корупцията
.
ivanpopov
Рейтинг: 281 НеутралноТ.е. Вие сте един от тези избиратели, които прахосвайки гласа си, осигуриха мнозинството на ГЕРБ в общинския съвет, дето трябва да контролира кметските решения. :) Не разбирам от какво се оплаквате?
Тангра
Рейтинг: 1660 НеутралноЗащо аз трябва да плащам, за да се отчуждава някой в "Манастирски ливади"!?
И да се облагодетелстват там собствениците на земи и имоти.
Аз съм "ЗА" отчуждаването, по СПРАВЕДЛИВИ цени (минимум пазарни),
но финансирането да дойде по райони!
Ако е нов квартал, например "Малинова долина", където в момента има само собственици на ЗЕМЕДЕЛСКИ земи (и малко апартаменти),
отчуждаването да е за сметка на тези собственици, които имат изгода, от собственост на ниви, получават собственост на терени в урбанизирана територия.
Този принцип вече се прилага в райони с тесни улици и ниско строителство, къщи с дворове. Собствениците се принуждават да дарят част от двора, за да се разшири улицата.
Другият основен вариант е стари квартали, от типа на "Младост", където зелените площи се оказват реституирани.
Който е платил 10к лева, преди 50 години за една панелка, да се бръкне еднократно, за да се изкупят парцелите, предвидени за зелени площи около блоковете им.
Разбира се, общината ще организира и подпомага процеса.
По този начин, максимално плащането ще бъде от този, който е облагодетелстван, а не си е платил.
Иначе не е готино (справедливо), аз да съм броил 2000к евра на квадрат, цена, която е калкулирана с всички облагодетелствания и благоустройства на микрорайона.
И после общината да ме таксува допълнително, при това, пожизнено,
заради нечии чужди неуредици и облагодетелствания.
И как така десетки милиони за ремонти на пейки и градинки има,
а за купуване на жизнено важна земя няма!?
papуre
Рейтинг: 660 НеутралноДо коментар [#46] от "Един препатил":Да.
Ами отстъпвам ти и моите данъци . И ги вдигай колкото ти душа сака .
ivanpopov
Рейтинг: 281 НеутралноТези площи се водят общински и не са реституирани. При искане от собствениците, общината трябва първо на тях да предложи да ги изкупят. Е, аз опитах да организирам подобно нещо. Ивицата е малка, но стига за паркоместа. Познай обаче колко от съседите подкрепиха начинанието? Защото и сега паркират там, нищо че се борят с пришълци, които вече не богат да паркират в съседния квартал, заради зоната, а паркират в нашия. И не става дума за някаква астрономична сума - под 1000лв на апартамент, плюс още толкова за да се заравни терена, да се сложат "затревени" плочки и антипаркинг устройства. С което си решаваш проблема с паркирането завинаги. Да, ама не...
Тангра
Рейтинг: 1660 Неутрално[quote#60:"ivanpopov"][/quote]
Това също е крайно належащо да се органзиира!
По старите панелени квартали, хората си имат земята около блока за тяхна.
Рисуват, чертаят, слагат туби, саксии, правят вандализъм по чуждите коли.
Абсурдно е да имаш претенции за нещо чуждо, което не е твое.
Трябва да има начин да си закупят земята, за изграждане на паркоместа и гаражи.
Като цените са пазарни, т.е. справедливи.
m17
Рейтинг: 1227 НеутралноДо коментар [#61] от "Тангра":
Това как си го представяте - хората да си изкупят гради градинките и да ги накичат с импровизирани гаражни клетки ?!?
kapitan_laino
Рейтинг: 563 ВеселоТук между другото си дефинирал много хубаво зоната - местене на проблема от един квартал в друг.
Щирлиц от Кайсиева Градина
Рейтинг: 655 НеутралноАз не явЕрвам, че зоните ще ни осигурят зелено бъдеще, но зная, че тъова е ЕДИНСТЪВЕНОТО решение тия кретени дето паркират където си искат да се махнат !
И според мен трябва да се вдигне от 6 сутринта до 22 часа вечерта, щото сега има тарикатчета провансалци, карат си с номерата от сусрлево , сутрин излиза рано за работа и се връща след 19 и се прави на играч!
Като цяло, голяма част от нахалниците изчезватпри зоната, няма какво да си кривим душата!
Дядо Йоцо
Рейтинг: 516 НеутралноСЪЩАТА ТАЗИ БАНДА НА ГЕРБ ОЩЕ ПРЕЗ 2010 год е ПРОМЕНИЛА СТАТУТА НА ВСИЧКИ МЕЖДУБЛОКОВИ ПРОСТРАНСТВА ОТ ПУБЛИЧНА ОБЩИНСКА НА ЧАСТНА ОБЩИНСКА СОБСТВЕНОСТ В Ж.К. ЛЮЛИН НАПРИМЕР/ СЛЕД ТОВА СА РАЗПРОДАДЕНИ А СЕГА ЩЕ ГИ ИЗКУПУВА ОТНОВО /СЕЩАЙТЕ СЕ НА КАКВИ ДРУГИ ЦЕНИ/ ЗАЩОТО ЧАСТНИЦИТЕ ЩЕ ЗАПОЧНАТ (СВРЪХ)ЗАСТРОЯВАНЕ И НА ЛЮЛИН И ЩЕ ИМА БРОЖЕНИЯ И СТАЧКИ НА ХОРАТА ПО МИКРОРАЙОНИ!!!! БЕЗОЧЛИВИ КОРУПЦИОНЕРИ !!!!
"The conscious and intelligent manipulation of the organized habits and opinions of the masses is an important element in democratic society" E.Bernays/USA-1928Тангра
Рейтинг: 1660 НеутралноПредставям си го така:
Искаш брада, купуваш си гребенче!
Искаш автомобил, купуваш/наемаш паркомясто/паркинг/гараж.
Искаш зелени площи, осигуряваш финансите за нея.
Искаш и паркомясто и зелени площи, осигуряваш финансите и за двете, в процент и пропорция, който МОЖЕШ И ИСКАШ да си позволиш!
Ако не можеш, има по-малки градове и села, където паркирането за сега е безплатно.
А ти как си го представяш?
Хората да паркират и следващите 70 години върху тротоарите и зелените площи, както преди!?
И да се оплакваме колко неуредена държава сме, а видиш ли, еди къде си всичко било "ама много уредено!"
zidar
Рейтинг: 279 НеутралноНе видях някой да ми е отговорил на този въпрос от коментиращите след мен но заради този въпрос са ми сложени доста минуси защо ли? Това каква дискусия е блъскай минуси когато не ти изнася, че някой пита какво свършиха или предлагат твоите от ДБ. И това ли ви е неприемливо да ви питат за вашите предложения и това ли е забранено??
clint_eastwood
Рейтинг: 850 НеутралноДо коментар [#67] от "zidar":
Ами аре виж моя коментар 44.
асен георгиев
Рейтинг: 715 НеутралноДо коментар [#7] от "m17":
уууу чофката, бе!
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 3163 НеутралноНякои хора превзеха парковете и продължават да ги застрояват.
Libertarianism is just anarchy for rich peopleОбщинският съветник Марта Георгиева определено е в риск от строителната мафия.
Борис Цветков
Рейтинг: 8 НеутралноEто докъде води дългогодишното некадърно и корумпирано управление на ГЕРБ в Столична община, което за съжаление беше продължено с гласовете на едни и с негласуването на други столичани.