Фандъкова: София ще плаща годишно 500 хил. лв. на пътната агенция

Йорданка Фандъкова

© Георги Кожухаров

Йорданка Фандъкова



Автобусите на "Столичния автотранспорт" за крайградските маршрути ще плащат тол такси, ако така реши Народното събрание, заяви кметът на София Йорданка Фандъкова. Тя би подкрепила обратното решение - градските автобуси да се освободят от тази такса.


Според нея Столичната община ще плаща на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) общо 500 хил. лв. за поддържането на републиканските пътища, които са в границите на общината и за тях отпадат винетките.


"Изчисленията за поддръжката на Северната скоростна тангента, за да предложим и подпишем това споразумение (с АПИ), са около 500 хил. лева годишно. Припомням, че общината и досега поддържа Южната дъга и други пътища от републиканската пътна мрежа, за което ни се плащат около 400 хил. лева на година", заяви Фандъкова.




Тя каза още, че общата сума, която Столичната община ще плаща на АПИ за поддържането на всички републикански пътища на нейна територия и са включени в бъдещото споразумение с агенцията, е "на стойност около 500 хиляди лева".


АПИ е изчислила поддръжката на 8 млн. лв.


Съвсем друга сума - 8 млн. лева годишно, за поддържането на републиканските пътища на територията на Столичната община посочи тази сутрин пред Би Ти Ви председателят на управителния съвет на АПИ Георги Терзийски.


Попитан дали автобусите на градския транспорт трябва да плащат тол такси за пътищата от републиканската пътна мрежа, по които минава маршрутът им, Терзийски отговори утвърдително. "Да, за участъците, за които се дължи. Това сме го проговорили дори със Столичната община и те са абсолютно наясно, дори се интересуваха по какъв начин най-ефективно да си организират транспорта", обясни той.


Билетите няма да поскъпнат, обеща кметът


Фандъкова заяви, че ако се наложи градските автобуси да плащат тол такса, това няма да се отрази на цената на билета. За общата сума, която ще се наложи "Столичен автотранспорт" да плаща за тол-такси, тя обясни, че в момента се правят разчети, но засега не може да каже конкретни суми.


Градските автобуси са с тегло над 3.5 т и за тях не важат винетките. Те ще трябва да плащат за всяко навлизане в републиканската пътна мрежа.


Борис Бонев: Градските автобуси ще трябва да плащат тол такса през 10 минути


В Белград, Скопие и други градове крайградските автобуси са освободени от такива такси, отбеляза Борис Бонев.


"Това е градски транспорт и неговата функция е различна, и той не може да бъде таксуван, както междуградския транспорт. Някои градски автобуси минават на 10 минути и, представете си, и на всеки курс те ще плащат тол такса. Абсолютно недопустимо", заяви Борис Бонев от "Спаси София".

Коментари (34)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на nwj49315903
    nwj49315903
    Рейтинг: 1356 Весело

    Данчето за пореден път без домашно.

  2. 2 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3402 Неутрално

    Това с освобождаването на този и онзи от такси и задължения е път към никаде. Нещата трябва да имат здрава икономическа логика и резултат.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  3. 3 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7526 Неутрално

    Елементарен проблем, коъто се проточва 30 години

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  4. 4 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 940 Весело

    Честито на софиянците! Да благодарят на "софиянците"!

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  5. 5 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 813 Неутрално

    Всеки иска да не плаща, но иска да кара по качествени пътища. Ама как да стане този номер?!
    Да внасяш 16 пъти по-малко от колкото ползваш и си най-богатата община, която и най-много ползва, е уникално и май само в България може да се наблюдава.

  6. 6 Профил на dzenlandia
    dzenlandia
    Рейтинг: 199 Неутрално

    Изключително грозна подигравка с хората извън София. Досега давали 400 000, а сега щели да дават 500 000 за поддръжка, която струва 8 милиона. По-добре нищо да не дават и да не знаят хората, отколкото Фандъкова да излиза и да се тупа по гърдите с тази смешна сума. Кажете директно на хората, софиянци са с привилегии, имат повече права от всички останали граждани и толкова. Не е като 70 години да не сме свикнали с това.

  7. 7 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 896 Неутрално

    Всеки иска да не плаща, но иска да кара по качествени пътища. Ама как да стане този номер?!Да внасяш 16 пъти по-малко от колкото ползваш и си най-богатата община, която и най-много ползва, е уникално и май само в България може да се наблюдава.
    —цитат от коментар 5 на Chubachubs


    По време на соц-а, даваха допълнително "софийски" за една и съща работа спрямо Пловдив, Варна, Бургас, заради това че живееш в София, а на текезесарите плащаха по 5 стотинки за цял ден работа на полето.
    Така, че нищо ново не е научено, и нищо старо не е забравено!

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  8. 8 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1958 Неутрално

    "Дневник" вероятно има някаква уговорка с Бонев всеки ден да цитира неговите думи.

  9. 9 Профил на bzd45626642
    bzd45626642
    Рейтинг: 336 Неутрално

    Бай Ганьовците извън София пак прее...ани от гай Баньовците в София.

  10. 10 Профил на cosmo
    cosmo
    Рейтинг: 527 Неутрално

    ТАКА, МОЛЯ НА ВСИЧКИ ДА ИМ Е ЯСНО:

    понеже Боко го хвана шубето от стотина недоволни от околните села, сега ВСИЧКИ данъкоплатци в София, повтарям ВСИЧКИ, ще платим половин милион лева на АПИ.

    Тоест цената на оставането му на власт я плащате ВИЕ. Ха, пийте една ракия, посетете някое околно село, не ви трябва винетка и си изберете пак ШАЙКАТА да Ви управлява.

    ВСЕКИ СИ ЗАСЛУЖАВА УПРАВНИЦИТЕ. ТАЗИ МЪРА СИ Е ЗАСЛУЖИЛА ТЕЗИ. Туй то !

  11. 11 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 3159 Весело

    "Това е градски транспорт и неговата функция е различна, и той не може да бъде таксуван, както междуградския транспорт" - функционалността на т.н. винетка е различна, но самото тълкуване по различен начин показва колко е несъстоятелно събирането на такси по такъв начин. Значи градските автобуси не "хабят" прочутия БГ асфалт? Колкото повече се движи едно МПС, толкова повече трябва да плаща - за поддръжка на пътя, който трябва да е перфектен, с маркировка, без дупки, поддържан... Колкото по-сложно е нещо, толкова по прост начин са го правили.

    Обичай света като самия себе си - тогава наистина ще можеш да се грижиш за всичко
  12. 12 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1867 Неутрално

    До коментар [#10] от "cosmo":

    А къде бяха храбрите, умните и красивите от ДБ да се изправят срещу селяндурите и да попречат на тази несправедливост ?

  13. 13 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1867 Неутрално

    До коментар [#8] от "stedim":

    Е как, нали той разбира от всичко, как може да има тема която да не коментира ?. Нищо че няма един ден трудов стаж а вече 10 години се занимава с политика без видим източник на доходи.

  14. 14 Профил на chasovnik
    chasovnik
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Молете се другата зима да е по-топла от тази със среднодневни температура над +10С, защото в противен случай Северната тангента ще е като "магистрала към ада" като знаем как се почистват улиците в самата София. Не, че 8М за 151 км не си е .... връзва се по 4 400лв/месец за поддръжка. ако извадим периода Април-Октомври 8 месеца, сещайте се какви $$$$ отиват за поддръжка на километър път в района около София от АПИ в момента.

  15. 15 Профил на Jones Doe
    Jones Doe
    Рейтинг: 82 Разстроено

    Толкова ли е трудно да се измисли справедлив и прост модел за финансиране на поддръжката на пътищата. Например:
    1. Намалява се данък МПС
    2. Добавят се няколко стотинки към цената на горивата, които ще отиват за поддръжка на пътищата.
    3. Събраните пари се разпределят от НАП на общините и АПИ, според мястото на продажба на горивото.

    Няма рамки, няма винетки, няма тол, няма камери, няма глоби, няма сървъри които да блокират, няма излишна администрация, колкото повече караш -> повече плащаш, не караш -> не плащаш.

  16. 16 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1500 Неутрално

    Откъде-накъде софианци ще плащат пътя на тъпите селяни?

  17. 17 Профил на jelezo
    jelezo
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Изключително грозна подигравка с хората извън София. Досега давали 400 000, а сега щели да дават 500 000 за поддръжка, която струва 8 милиона. По-добре нищо да не дават и да не знаят хората, отколкото Фандъкова да излиза и да се тупа по гърдите с тази смешна сума. Кажете директно на хората, софиянци са с привилегии, имат повече права от всички останали граждани и толкова. Не е като 70 години да не сме свикнали с това.
    —цитат от коментар 6 на dzenlandia


    Като струва 8 000 000, столична община ли трява да я плати цялата? Нали по тази тангента преминаванео на тирове си се плаща. Винетка са платили и транзитно преминаващите през София коли.

  18. 18 Профил на hahohehi
    hahohehi
    Рейтинг: 432 Неутрално

    За да не си купят винетки няколко хиляди души, сега ще плащат всички.

  19. 19 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3677 Неутрално

    В полледмия моменъ умуват как да стане . Фъндъка вчера разбра ,че ще има тол система .Толкова за гербавото управление .
    Имаше навремето ,,Усмивли от старите ленти "- Бен Търпин плува с кухата си глава в море от проблеми ,които сам си създава.
    Вместо Бен Търпин сложете бай Х , Фъндъка , Барни ръбъл или който се сетите гербер. Стабиляци !

  20. 20 Профил на no
    no
    Рейтинг: 46 Неутрално

    Хубаво ще е някой ясно да каже, че София, Банкя и Нови Искър всъщност са отделни градове и гражданите им трябва да си плащат както го правят другите по страната. Редно и превозите между тези отделни градове да се наричат междуградски. Иначе по тази логика трябва да искаме и отпадане на винетките между Пловдив и Асеновград и градски транспорт за левче!

  21. 21 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2077 Неутрално

    Естествено Йорданка лъже като винаги. 500 хиляди лева струват само 50 пейки или пет камери на АПИ, като онази която отрязаха вчера на Бистрица. Какво тогава остава за зимно почистване и за текущите ремонти? Сумата от 8 милиона е реалната, а Фандъкова за 4 години още не е направила подстъпите към Челопечене и подобните му.

  22. 22 Профил на dzenlandia
    dzenlandia
    Рейтинг: 199 Неутрално

    До коментар [#17] от "jelezo":

    Ами не, просто всеки трябва да си плаща винетката. Но след като Борисов и Фандъкова вече така и така се оплетоха в калчищата, сега да се изшмулят с 500 000 е смешно. Това са 6,2% от 8 милиона, които струва цялата издръжка. Локалният софийски трафик със сигурност е доста повече от 6,2% по въпросните отсечки.

    Единственият справедлив начин за таксуване, който ще доведе до абсолютна равнопоставеност е тол такса и за леките коли (алтернативно добавка към горивото, но така ще се таксува и шофирането в града). Изключително просто е и хората са го измислили отдавна. Но тук целта не е справедливо таксуване, тук целта е Борисов да излезе като любимец на всички. Няма как да стане.

  23. 23 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2077 Неутрално

    До [#15] от "Jones Doe":
    В цената на горивата има процент за " Фонд пътища".

  24. 24 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 336 Неутрално

    Ха сега де, той иска 8 милиона, тя дава 500,000 лв.

    Няма ли кой да им зададе въпроси на тези хора, къде ще му излезе края? Ако няма споразумение до седмица, когато трябва да влезе в експлатация тол системата, на какво основание от Бистрица няма да плащат винетки?

    Защо Фандъкова прави проблем и се пазари за едни 8 млн при положение че бюджета на софия е повече от милиард?

    Терзийски наистина трябва да се стегне и да вкара Борисов в дискусията за да окаже натиск над Фандъкова да си плати, защото след седмица пак той ще го отнесе и втори път няма да говорят с него, направо ще го махнат.

  25. 25 Профил на STRATOR38
    STRATOR38
    Рейтинг: 639 Неутрално

    Ако тези общини гласуват за кмет на София, то не трябва да има винетки.
    Същото е и за цяла България

  26. 26 Профил на Maslara
    Maslara
    Рейтинг: 292 Неутрално

    До коментар [#25] от "STRATOR38":

    ++++++++

  27. 27 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 641 Неутрално

    учителката по руски от къде ще ги отреже за да ги изсипе на АПИ. Бчджета нали е гласуван и приет..

  28. 28 Профил на no
    no
    Рейтинг: 46 Неутрално

    До коментар [#25] от "STRATOR38":

    ОК, аз гласувам за кмет на община Х, следователно от моето населено място до общинския център трябва да е безплатно?!?

  29. 29 Профил на zaki
    zaki
    Рейтинг: 703 Неутрално

    Сещам се за едно добро решение. Няма ли техническа възможност /нали всичко е електронно/ на суяците от селата , дето толкова пискат срещу винетките , а и на всеки който иска де, всъщност, да се осигури срещу много по-малка сума, примерно 20 лв., винетка , която да важи само за пътната мрежа от Столична община. Излезе ли на Нови хан и Костинброд , уреда засича нарушението и рез, с голямата балтия. Това може да се приложи не само в София, между другото.

  30. 30 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1158 Неутрално

    Е как се стимулира от държавата ползването на градски транспорт а не на лични мпс-та? Като освобождава мпс-тата от такса а товари градския транспорт...

  31. 31 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 1193 Неутрално

    До коментар [#15] от "Jones Doe":

    Не става. С моите стотинки по-скъп акциз да се подпомагат социално бедните столичани!?
    Какво сложно има, общинският данък МПС е за общинската пътна мрежа. Държавната такса за винетка е за републиканската пътна мрежа. Фандъкова да си взема тангентата и да си я чисти като не иска да плаща. Рамките на АПИ си остават щото са техни и таксуват камионите, парите в бюджета и се подържат всички дътжавни пътища, вкл. и тези без ТОЛ, вкл. и тези близо до София.

  32. 32 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 578 Неутрално

    "Дневник" вероятно има някаква уговорка с Бонев всеки ден да цитира неговите думи.
    —цитат от коментар 8 на stedim


    Доста тъпо изказване. Явно не ти прави впечатление, че например на Демократична България им се публикуват по 10 статии на ден...

  33. 33 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 3154 Неутрално

    500 000:)
    Нещо се габаркат:)
    Явно за семки ще да са:)

  34. 34 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2214 Неутрално

    "По време на соц-а, даваха допълнително "софийски" за една и съща работа спрямо Пловдив, Варна, Бургас, заради това че живееш в София"
    [quote#7:"traveler1"][/quote]

    Това една жена от опашката на Женски пазар ли ти го каза?
    София има по-висока производителност на труда и затова има по-високи заплати. Разбираш ли това?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK