"Спаси София": Нова буслента ще ускори автобусите по бул. "Евлоги Георгиев"

Новата буслента по бул. "Евлоги и Христо Георгиеви"

© "Спаси София"

Новата буслента по бул. "Евлоги и Христо Георгиеви"



Нова буслента действа по бул. "Христо и Евлоги Георгиеви" от кръстовището с ул. "Граф Игнатиев" до НДК. Така движението на автобусите по натоварените линии 72, 76, 94, 204, 304 и 604 ще се ускори в този участък. Реорганизацията е резултат от съвместната работа на "Спаси София" със зам.-кмета по транспорта на общината Кристиан Кръстев.


"Успяхме да реализираме нова буслента, която е първата от три години в София. Това ще позволи да ускорим двойно автобусите в участъка, с цел привличане на нови пътници. Докато градският транспорт е бавен, нередовен и без синхронизация, няма как той да бъде алтернатива на автомобилите", обясни общинският съветник Борис Бонев.


През този пасаж се движат 46 автобуса на час и макар той да е с дължина само 800 м, те го минават за 4 минути. С новата организация се очаква това време да се съкрати съществено.




Буслентата по бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" замества сегашната лента, която се оказа неизползваема заради неправилно спиращи "на аварийки" автомобили. С нея няма да се намали или премахне нито едно от десетте места за паркиране в участъка според Андрей Зографски от "Спаси София".


Активистите на сдружението работят съвместно с Центъра за градска мобилност (ЦГМ) за въвеждане на нови разписания не само там, но и за други натоварените линии, които предстоят да бъдат ускорени и синхронизирани.


"Със зам.-кмета Кръстев работим по организацията на още две нови бусленти, които трябва да станат реалност в първите месеци на 2021 г., което ще даде възможност да ускорим още автобусни линии", каза Бонев.


Така ще се постигне по-бързо пътуване, с което се надяваме да убедим софиянци по-често да ползват градския транспорт. Това е единственият начин да дадем алтернатива на придвижването с автомобил и да намалим задръстванията и замърсяването на въздуха, очерта той насоката за работа през следващата година.

Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1241 Неутрално

    Супер, това беше необходимо.
    Жалко, че не започва от Орлов мост, щото още от там обикновено тръгва задръстването.

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  2. 2 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 1050 Неутрално
  3. 3 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 1050 Неутрално

    Не съм против тази бус лента , ама както се изрази коментар 1 - тапата е обикновено от Орлов мост до Графа .

  4. 4 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До коментар [#1] от "The Shadow":

    Там са само 2 платна и няма как да има 1 само за бусове.
    А и в момента тапи няма никъде. Навсякъде се минава веднага :)

  5. 5 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 776 Неутрално

    >През този пасаж

    Шъ умръ от хора, незнаещи бугарски просто.

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  6. 6 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 522 Неутрално
  7. 7 Профил на koliok5
    koliok5
    Рейтинг: 398 Неутрално

    Проблема е от Орлов мост до Графа.. Но там няма какво да се направи, освен да се изплеска още едно платно в зелената площ :)

  8. 8 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 1222 Неутрално

    С тия бус ленти не трябва да се прекалява. да задръстиш 2 платна да работят 1000 двигателя излишно повече, за да стои една лента и да чака да мине един рейс по една или дори три линии. Това като го гледам е точно в отсечката ул.Граф Игнатиев - Фритьоф Нансен, където никога автобуса не е имал проблеми.

  9. 9 Профил на W140
    W140
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Преди това беше хубаво да се преасфалтира цялата отсечка и едва тогава да се обособяват бусленти, сегашната не е в много добро състояние.

    http://www.panoramio.com/user/1141979
  10. 10 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2486 Неутрално

    Вечерно време от страната на центъра този булевард прилича на една километрична коледна гирлянда от пуснатите аварийки на спрелите "за малко" автоталибани.

    Гербаджийски корумпари, посрамихте България! Приравнихте ни с банановите републики!
  11. 11 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 593 Неутрално

    Да, голямото забавяне е от Орлов мост до Графа!Там разстоянието е 500-600 метра, но понякога се минава за 10-15 минути!Ако ще после и две бус ленти а направят - файда никаква!!!

  12. 12 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1091 Любопитно

    И не само там, не само. Градът има крещяща нужда от цялостна реорганизация на трафика, ама няма кой да я свърши тая работа, няма и желание...

  13. 13 Профил на realismisthename
    realismisthename
    Рейтинг: 645 Неутрално

    Липсата на скоростна инфраструктура започва все повече и повече да се усеща.
    Сега тази идея - ами там задръстването в тази лента беше точо от спрели " за малко". Нито ще спомогне на градския кой-знае какво, нито ще забави останалия трафик. Като цяло звучи по-добре отколкото е сега, така че подкрепям с две ръце. Ама е капка в морето,а морето ни е доста пресъхнало...

  14. 14 Профил на Кум Лисан
    Кум Лисан
    Рейтинг: 355 Неутрално

    "Успяхме да реализираме нова буслента, която е първата от три години в София"

    Това не е вярно, бус лентите по България не са отпреди три години, сещам се и за други. По Евлоги на Орлов мост и НДК ако го вдигнат на две нива ще се придвижват още по-бързо, но едно такова съоръжение у нас се строи за 3 години, в други държави това се прави за три месеца.

    Много хитър
  15. 15 Профил на chasovnik
    chasovnik
    Рейтинг: 434 Разстроено

    Спаси София - елате да видите какво причинява бус-лентата по Сливница в района между бензиностанцията на Шел и бул. Константин Величков + несинхронизирания светофар на ул. Д. Петков. Бус-лентата празна, а автомобилите дори и в 3 платна чакат по 3 светофара за да преминат. Същата работа ще стане и пред НДК.

  16. 16 Профил на Bedtime for Democracy
    Bedtime for Democracy
    Рейтинг: 707 Неутрално

    Спаси София - елате да видите какво причинява бус-лентата по Сливница в района между бензиностанцията на Шел и бул. Константин Величков + несинхронизирания светофар на ул. Д. Петков. Бус-лентата празна, а автомобилите дори и в 3 платна чакат по 3 светофара за да преминат. Същата работа ще стане и пред НДК.
    —цитат от коментар 15 на chasovnik


    ами слез от автомобила и мини с колело или градски транспорт... ще е в пъти по-бързо... Мрънкялник от крайните квартали ....

    Pure Chewing Satisfaction




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK