Между "в София са регистрирани" и "в София се движат" има голяма разлика. И това ако е журналистика! Ето затова нямаме доверие в писанията ви, а влизаме тук само да се забавляваме.
"Градът е на първо място по този показател сред европейските столици, - 663 коли на 1000 жители, при средно за Европейския съюз 450 на 1000."
В най-бедната страна в Европа - най-много коли на глава от населението в столицата й. Този факт сам по себе си е потресаващ и заслужава обстойно изследване от социолози, психолози и антрополози. Ама още май никой не се е заел да го направи.
По принцип има доста хора с по няколко регистрирани автомобила 😉 Една за градско, една за дълъг път, един джип за риболов, една - щото излязла евтино и ей го де 🙂
"Градът е на първо място по този показател сред европейските столици, - 663 коли на 1000 жители, при средно за Европейския съюз 450 на 1000."В най-бедната страна в Европа - най-много коли на глава от населението в столицата й.Този факт сам по себе си е потресаващ и заслужава обстойно изследване от социолози, психолози и антрополози. Ама още май никой не се е заел да го направи.
Този факт изобщо не е потресаващ. Потресаващо е, че колите са толкова малко! Ако отидеш в град в бяла страна и видиш, как е уреден градския транспорт, какви хубави алеи за велосипеди има и колко е чисто, ще разбереш много бързо, защо тук вместо да се ходи пеша и да се карат колела, всеки се е яхнал на МПС-то.
"В най-бедната страна в Европа - най-много коли на глава от населението в столицата й.Този факт сам по себе си е потресаващ и заслужава обстойно изследване от социолози, психолози и антрополози.
Глупости. Като правило фирмените и особено лизинговите автомобили се регоистрират в София. Особено това важи за тоарните автомобили, които кръстосват европа и се връщат един път годишно, максимум. В Русия съм! В Русия съм!
Още по-идиотското е, че София като население на квм площ е по-гъсто населена. Т.е. хем разстоянията са по-малки и по-лесно преодолими пеша или с колело, хем тук никой не ще пеша или с колело.
Аз самия след солиден опит в бяла страна се пробвах тук с колело. След седмица се прекръстих и оставих колелото да събира прах. Без кола в София не става!
При тези ниски данъци колите даже са малко. Я данъка да го удвоят или утроят, особено за старите и по- мощните - не Герб, то се знае, току виж намалеят с едно 100-200 хил. ....
Към коментар [#8] от "пРезидента!":Още по-идиотското е, че София като население на квм площ е по-гъсто населена. Т.е. хем разстоянията са по-малки и по-лесно преодолими пеша или с колело, хем тук никой не ще пеша или с колело.Аз самия след солиден опит в бяла страна се пробвах тук с колело. След седмица се прекръстих и оставих колелото да събира прах. Без кола в София не става!
Едно отиване по маршрута Централна гара - Студентски град е достатъчно да откаже всеки желаещ. По Витошка не е разрешено за велосипеди, по околните тесни улички е задръстено от автомобили и не може да се мине безопасно. През сточна гара и тв кула е мега опасно, минават на една боя разстояние автомобили. Като пристигнеш се кръстиш, че си въобще още жив.
В Русия съм! В Русия съм!
При тези ниски данъци колите даже са малко. Я данъка да го удвоят или утроят, особено за старите и по- мощните - не Герб, то се знае, току виж намалеят с едно 100-200 хил. ....
И като намалеят, как точно ще подобри това живота в града?! Що за простотия?! Точно обратното е, колкото повече возила има на живущ, толкова по-висок е стандартът на живот.
Друг е въпросът, колко се карат колите. Нуждата да се карат много е индикация за сбърканата политика на общината по отношение транспорт и благоустройство.
Аз искам да ходя пеша и да карам колело, но София е много далеч от състоянието, в което това ще е възможно, без сериозен риск за здравето!!!! Личен опит!
София не е равнинен град и не е удобна за велосипеди, освен до кварталния магазин. Като минете Централна гара - Студентски град и пристигнете потни като след баня къде ще ходите на лекции/работа или където и да е?? Трябва първо душ, преобличане и почивка. Абсурд, тук не е равна Холандия.
Тъпо е баш за София толкова ламарина и отрови. При толкова развит и многобразен градски транспорт,с който почти без пари и за минути стигаш от точка А до точка Б. А с колите се точиш като странджанска народна песен с часове и в гнусен смог за същото разстояние. Ако изобщо някъде трябва да има коли то това е в селата.
Това са глупости! Евтино е за пенсионери и за чиновници, ползващи транспорт всеки ден, за които има смисъл да купят годишен абонамент. За всички останали е скъпо!
Защо да давам 3 до 6 лв за билетчета, след като с този литър бензин ще си свърша работата за 1 час, вместо за два и ще ми е в пъти по удобно?! Цена на билета над 1 лев директно отказва потенциални клиенти. Направено е с цел да има повече абонати, но вместо това просто отказва хората от ГТ. Аз бих ползвал ГТ инцидентно, но не и при тази цена! Не съм ползвал ГТ вече от години заради високите им цени на билетите. Само метро.
Не казвате само какво е ЧИСЛОТО на затлъстелите, обездвижените, сакатите и сърдечно болните “благодарение“ на факта, че всеки един сельо (особено в София) ходи вече дори и до тоалетната със западен автомобил! А то е ПЛАШЕЩО!
Ламарините са статусен символ, особено за поколението, което е израстнало през комунизъма. Естествено са предали това вманиачаване по колите и на следващото поколение и че ако нямаш кола си прошляк и лузър. И се почва едно купване на таратайки на по половин милион километра (иначе се продава като карана от баба в Германия и е на 120 хил. километра, нали). И после паркиране по тротоара защото по-добре да ги дадеш тия 10-20 хилядарки за старо БМВ вместо за паркомясто или гараж. До магазина или кафето (на десетина минути пеша) с колата.
А що за простотия написахте? Не прочетохте ли, че е точно обратното - в София има най-много регистрирани коли на глава от населлението...пък едва ли стандарта е по-висок отколкото във една Виена например. Напротив - стандартът е най-висок там, където няма толкова коли, защото явно тогава и за достатъчно заможните обществения транспорт е достатъчно удобен и чист, за да го предпочетат пред личния автомобил.
София не е равнинен град и не е удобна за велосипеди, освен до кварталния магазин. Като минете Централна гара - Студентски град и пристигнете потни като след баня къде ще ходите на лекции/работа или където и да е?? Трябва първо душ, преобличане и почивка.Абсурд, тук не е равна Холандия.
не сме единственият град с неравнинен терен. Затова в други такива градове може да се качва колелото в трамваите, метрото, някъде и в автобусите (или на багажници пред/зад тях).
А що за простотия написахте? Не прочетохте ли, че е точно обратното - в София има най-много регистрирани коли на глава от населлението...пък едва ли стандарта е по-висок отколкото във една Виена например. Напротив - стандартът е най-висок там, където няма толкова коли, защото явно тогава и за достатъчно заможните обществения транспорт е достатъчно удобен и чист, за да го предпочетат пред личния автомобил.
Заможните имат гаражи и си паркират колите там. Нямат проблем с паркирането удома. Само че в тия заможни градове паркоместата по улиците са малко и скъпи. Съответно не всеки може да си позволи да регистрира автомобил и така тези с високия стандарт имат автомобил, по-бедните цъкат в градския. Не казвам, че им е лош градския, сигурно е добър, но да има автомобил е символ на статус. При нас услугите по ремонта на колите са евтини, ГО не е скъпа, данъкът под 100 коня е поносим, над 100 коня е тъпо измислен специално за семейните коли. Представете си 4-5 членно семейство с кола 1,5т и двигател 90-95 коня. Точно тези семейства няма да тръгнат с влака, защото имат да носят купчина багаж.
Забравихте да споменете, че всички патрулки на Пътна полиция са със софийски номера. Не знам защо е така. Нали не са лизингове, ама ги регистрират в София.
Имам кола, стои в гараж под наем, живея до НДК и всеки божи ден ходя на работа с колело в Кръстова вада - и зима, и лете. Е, писал съм го и друг път - колелото ми е електрическо, самоделно, на 50к км е вече, защото ми е основен транспорт за София, вместо колата. Семейно се возим с автомобила, но само семейно, така съм ги научил моите - ходят пеш и с ГТ за ежедневни нужди и не са умрели заради този тормоз:-) От годините, на които съм знам, че движението е буквално живот (и здраве) и много добре знам, че София е изключително неуреден град откъм транспорт. И въпреки всичко съм избрал да НЕ ползвал автомобила, за да си закарам задника до работата (не, че нямам тази възможност), просто такива са разбиранията ми за живота, на това възпитавам и децата си. Имам млади колеги, пълни с извинения защо идват с кола на работа, ама това са просто извинения, защото който иска намира начин, който не иска си намира оправдания. А истината е, че всеки иска да му е удобно и комфортно, нищо, че пълзи по улицата с колата си, сам самичък в нея и псува всекидневните задръствания. Естествено има много изключения за ползването на автомобил - болни, възрастни, деца на градина/училище и т.н., ама си има и в голяма степен мързел, няма какво да се лъжем. И като сложиш по 2-3 коли на семейство ми е чудно, че не са минали милиона в София... Скоро оправия няма да има, поне не виждам как ще стане с тази управа в СО, та статистиката ще продължава да набъбва...
Аз не мога да си обясня, до сега се строи инфраструктура, че да се подобри автомобилното движение, сега пък много им били колите на "зелените". Баси простите зелени комунисти. Все чуждото ги бърка. Чуждата кола, чуждия апартамент, чуждата заплата. Оправихте ядрените и ТЕЦ централите и се хванахте с автомобилите.
София е по-добрият град за живеене, в сравнение с много други градове именно заради автомобилите и бързото и евтино придвижване. Не режете клоните, на които стои цялата икономическа дейност в София, включително пътуването на офис-планктона, която пък е 1/2 от българската.
Пълни глупости! Отрече обективен аргумент "брой регистрирани возила" за стандарт на живот и сляпо изплеска "ми то е Виена, не може да не е по-добре, хората били пълни с пари, можели, ама не искали да карат автомобил". На кой ще ги пускаш тия "опорки", бе, байно! Глупости са това. От позицията на 12 г в Канада, и множество приятели с по 20г+ там, твърдя, средният западняк е беден и едвам свръзва 2та края. Паркирането по центъра и офисите е безумно скъпо и не излиза сметката. Лъжа е, че можели да си позволяват автомобили за ежедневно ползване до работа. И да имат, то е само за уикенда, пазар. И откъде накъде сляпо да приемаме всичко в чужбина за по-добро. Че те имат съвсем различен набор от проблеми и предизвикателства.
Много ме тровят НАФТОВИТЕ коли и не мога да ги понасям. Старите коли на газ не са ми проблем. Скапания ЕС ни ги натресе, иначе сега всички щяхме да караме еко коли на газ. Чакам си минусите и обясненията, че старите коли замърсявали, колко била чиста нафтата и колко било лошо да караш на газ. Писна ми от тази ОТРОВА и никой не смее да го каже на глас. Скапаната политика на Държавата и Общината да обвиняват старите коли, а те повечето стари са на газ. СКАПАНИ НАФТАДЖИИ
Не слагайте всички под общ знаменател. Това, че за вас е удобно ел колело, да пътувате от работа в къщи, не означава, че на всеки човек динамиката е такава. Аз имам по 2-3-4 дестинации на ден, включително тренировки, с екипи, маратонки, топки. Няма как да нося всичко, а после потен да вървя и да сменям 5 транспорта. Освен това в София има и предостатъчно места, които са далеч от ГТ и трябва да се върви и пеш. След 2часа тежка тренировка, подгизнал с 2 кила пот по дрехите и бельото, не е много далавера да вървиш пеш и да чакаш ГТ по 30 мин в 22-23ч вечерта. Пневмония и бронхит не ти мърда, още първия месец. И защо!? Кому е необходимо!? На зелените идиоти!? Ами да го ... !
Много ме тровят НАФТОВИТЕ коли и не мога да ги понасям. Старите коли на газ не са ми проблем. Скапания ЕС ни ги натресе, иначе сега всички щяхме да караме еко коли на газ.Чакам си минусите и обясненията, че старите коли замърсявали, колко била чиста нафтата и колко било лошо да караш на газ. Писна ми от тази ОТРОВА и никой не смее да го каже на глас. Скапаната политика на Държавата и Общината да обвиняват старите коли, а те повечето стари са на газ. СКАПАНИ НАФТАДЖИИ
Крайно време е да се спре с глупостите на разни екоталибани и псевдо еколози по отношение на автомобилите. Автомобилите са част от живота ни и ще бъдат такива още много дълго време, защото са ни необходими както жилищата ни, както дрехите, обувките, храната, телевизорите и т. н. Решаването на проблемите с автомобилите не е чрез ограничаването им и забрани, а с използванеро на незамърсяващи и несъздаващи шум. Другото много важно условие е населените места да са устроени по начин удобен за ползването на автомобили. По-рядко застрояване с повече и по-широки улици и много повече места за престой и паркиране. В България е точно обратното! Презастрояване, липса на място за автомобилите, поради което те заемат всяко свободно местенце и пречат на всички. Проблемът не е в автомобилите, а в непригодността на населените места за тях! Както всичко в България и тоя проблем се опитват да решават точно по обратния начин. Вместо населените места да се пригодят към използване на автомобилите, без те да създават неудобства, което изисква работа, се издава някаква наредба от кмета или министъра с някаква забрана, което НЕ ИЗИСКВА РАБОТА, а нещо да се напише на един лист А4, и проблемът се брои за решен. Не на автомобилите и всяко друго мнение не се допуска, защото може да наложи някои тлъсти задници да трябва да се размърдат.
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
Много ме тровят НАФТОВИТЕ коли и не мога да ги понасям. Старите коли на газ не са ми проблем. Скапания ЕС ни ги натресе, иначе сега всички щяхме да караме еко коли на газ.Чакам си минусите и обясненията, че старите коли замърсявали, колко била чиста нафтата и колко било лошо да караш на газ. Писна ми от тази ОТРОВА и никой не смее да го каже на глас. Скапаната политика на Държавата и Общината да обвиняват старите коли, а те повечето стари са на газ. СКАПАНИ НАФТАДЖИИ
Един нов, модерен дизел вероятно замърсява по-малко или не повече от една стара таратайка на газ. Какво се отделя от издухания ти двигател при непълното изгаряне на газ в него?
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
Пълни глупости!Отрече обективен аргумент "брой регистрирани возила" за стандарт на живот и сляпо изплеска "ми то е Виена, не може да не е по-добре, хората били пълни с пари, можели, ама не искали да карат автомобил".На кой ще ги пускаш тия "опорки", бе, байно!Глупости са това. От позицията на 12 г в Канада, и множество приятели с по 20г+ там, твърдя, средният западняк е беден и едвам свръзва 2та края. Паркирането по центъра и офисите е безумно скъпо и не излиза сметката. Лъжа е, че можели да си позволяват автомобили за ежедневно ползване до работа. И да имат, то е само за уикенда, пазар.И откъде накъде сляпо да приемаме всичко в чужбина за по-добро.Че те имат съвсем различен набор от проблеми и предизвикателства.[/quote]
Ти да не живееш някъде в Сибир, а да мислиш, че си в Канада???
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
Еми за хилядата редовни колоездачи в София - толкоз велоалеи. Трапспортът в града е достатъчно уреден, чист и редовен, освен за разните вечно недоволни мрънкялници.
О, бъди сигурен, че са дори над 1.5 милиона. Около една трета от колите в града са с провинциална регистрация, да не говорим за хилядите СО, РК, Е и КН, които идват всеки ден на работа тук.
Забравихте да споменете, че всички патрулки на Пътна полиция са със софийски номера. Не знам защо е така. Нали не са лизингове, ама ги регистрират в София.
Не съм сложил всички под един знаменател, нали четете? Ако искам да ходя на тренировка (аз не ходя обаче) ще си намеря зала близо до местоживеенето или до работата, а не в другия край на София. Половината трафик в града се генерира от автомобили, които спокойно може да не са на пътя, примери да искаш. Ама хайде да не задълбаваме, явно е до манталитет и до мързел, както споменах и по-рано...
Колко получава среден канадец чисто след данъци, колко струва наем/ипотека апартамент с гараж и колко струва паркомясто в суперцентъра на града? Да те улесня, преди 10 години беше 500 КАД на месец.
867000 автомобила, средно по 4 метра дължина , делено на 1000- 3468км . Кво ще стане, ако половината тръгнат една сутрин ,едновременно при положение, че пътната мрежа на София е 1508 км.Само питам.
Неграмотен съм...,.за тая раота ., обвинявам само себе си ..,..,и най-вече комунизъма .... .- - .
Не сте личи да сте чели по урбанистика и градоустройство ( едно и също нещо е). Алабала дрън та пляс.
Мисленето ви е сбъркано!
Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук:
https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2
Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове.
Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".
Транспортът е бавен заради задръстванията, а те са защото колите са много. Тук е малко като кокошката и яйцето - много хора по колите, щото транспортът е бавен, а транспортът е бавен, щото всеки е с таралясника. И за да решат този проблем са нужни управници с визия, които не ги е страх какво ще кажат хората.
За да направиш нещо популярно, трябва да осигуриш инфраструктурата. Ако уличната мрежа на града беше като велосипедната, щяхме да имаме хиляда редовни шофьори. Прост пример - виж колко пешеходци има по Витошка (въпреки потресаващия й вид) спрямо преди да стане пешеходна.
И тук идва въпросът - за кое да правим инфраструктура, кое е важното, какви са добрите примери? И (уж) за тази цел Йорданка плати на Ян Геел. След което не направи нищо от препоръките му. Защо?
Празни и безмислени приказки.Колко получава среден канадец чисто след данъци, колко струва наем/ипотека апартамент с гараж и колко струва паркомясто в суперцентъра на града? Да те улесня, преди 10 години беше 500 КАД на месец.[/quote]
Всички канадци живеят в супер центъра на града. Всиччките са като имигранти - всичко трябва да си купят от нулата. Смешен си.
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
И за да стане ясно колко имаш представа за какво пишеш, ще добавя, че хубавите квартали много рядко са в центъра на града. Почти е изключено такава нещо. Да не си от тия неадекватници, които живеят на запад, плюят запада и хвалят Русия, но дума не искат да чуят да отидат в Русия???
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
Ти си смешен и ти не само, че нямаш представа какво пишеш, но и не мислиш. Не съм и твърдял, че живеят в центъра канадците. Точно обратното! За да стигнат до центъра, където им е работата, не по желание, се налага да пътуват. Ако живееха и работеха в центъра, кола нямаше да им трябва.
Не, не хваля Русия, не живея на запад, върнах се в България. И тук съм повече от добре. И в Канада не беше зле, но в София съм уникално добре. Зле са тия, дето мрънкат. И все друг им е крив. Познай от 3 пъти кои са в коментарите.
До коментар [#31] от "Тангра":Не съм сложил всички под един знаменател, нали четете? Ако искам да ходя на тренировка (аз не ходя обаче) ще си намеря зала близо до местоживеенето или до работата, а не в другия край на София. Половината трафик в града се генерира от автомобили, които спокойно може да не са на пътя, примери да искаш. Ама хайде да не задълбаваме, явно е до манталитет и до мързел, както споменах и по-рано...
Очевидно не тренираш, щом си мислиш, че толкова лесно се "намира зала" до местоживеенето. Баскетболна зала (с много търсене) намерих една, единствена. И тя е във Военната Академия. Няма транспорт до там и няма по-близки, ЗА ОБЩО ПОЛЗВАНЕ от възрастни.
Както сам каза: "Ама хайде да не задълбаваме , явно е до манталитет и мързел"
Ок, ти си изключението в трафика, разбрах, ама има хиляди коли, които пренасят задниците на млади, прави хора ей така, за кеф, за това говоря, защото не искат да се бутат в ГТ или да ползват алтернативи. А такива има...
До коментар [#54] от "Тангра":Ок, ти си изключението в трафика, разбрах, ама има хиляди коли, които пренасят задниците на млади, прави хора ей така, за кеф, за това говоря, защото не искат да се бутат в ГТ или да ползват алтернативи. А такива има...
До коментар [#43] от "jazzdevil":Транспортът е бавен заради задръстванията, а те са защото колите са много. Тук е малко като кокошката и яйцето - много хора по колите, щото транспортът е бавен, а транспортът е бавен, щото всеки е с таралясника. И за да решат този проблем са нужни управници с визия, които не ги е страх какво ще кажат хората.
Няма как да се реши този проблем. Представи си, че утре го решат и вече няма задръствания - ами аз ще почна да ходя с кола на работа. Сега не ходя, защото не ми се виси в задръствания. Така мислят и много други хора - някои дори нямат кола, но ще си купят, ако от прозореца на рейса, докато те се бутат и стоят прави, гледат че има 3-лентови свободни булеварди. Това са го забелязали във всички държави, в които строят все повече пътища: колкото и да строиш, винаги се запълват до маскималния си капацитет.
Ти си смешен и ти не само, че нямаш представа какво пишеш, но и не мислиш.Не съм и твърдял, че живеят в центъра канадците. Точно обратното!За да стигнат до центъра, където им е работата, не по желание, се налага да пътуват.Ако живееха и работеха в центъра, кола нямаше да им трябва.Не, не хваля Русия, не живея на запад, върнах се в България. И тук съм повече от добре.И в Канада не беше зле, но в София съм уникално добре.Зле са тия, дето мрънкат. И все друг им е крив. Познай от 3 пъти кои са в коментарите.[/quote]
Аз пък зная какви се "завръщат" от държави като Канада! Зная ги от Великобритания. Ако беше започнал с това, щеше да ми стане ясно с какъв си имам работа и нямаше да ти пиша каквото и да било.
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
При тези ниски данъци колите даже са малко. Я данъка да го удвоят или утроят, особено за старите и по- мощните - не Герб, то се знае, току виж намалеят с едно 100-200 хил. ....
Поредния "икономист". Баце, данъка, дори утроен, е нищо в сравнение с това дето го даваш по сервизи и бензиностанции. Аха, хората са тъпи та вдлъбнати, че да плащат ремонти и бензин на стари таралясници, да се чудят къде да паркират и да се мотат в задръстванията и хич не се сещат да ги дадат за скрап. Другаде е проблема, не в ниските данъци.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Да, затова правиш приоритетен единият транспорт за сметка на другия. Пример - бус ленти. В час пик в момента по Цариградско шосе автобусите се движат по-бързо от колите. Но за тази цел трябва цялостна мрежа, а не на час по лъжичка.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Веселин Дечев
Рейтинг: 1355 НеутралноГлупости.
В Русия съм! В Русия съм!Веселин Дечев
Рейтинг: 1355 ЛюбопитноМежду "в София са регистрирани" и "в София се движат" има голяма разлика. И това ако е журналистика! Ето затова нямаме доверие в писанията ви, а влизаме тук само да се забавляваме.
В Русия съм! В Русия съм!Ала-бала с Президента
Рейтинг: 2034 ВеселоВ България всички списъци са фалшиви като избирателните ;-)
Чехов е Толстой, а Братя Карамазови са Три Сестри!Скоро в София ще има повече коли от хора, както има повече избиратели от българи Ха-Ха
log_on
Рейтинг: 1083 Неутралноега ти гробището е тази София...
Freerider
Рейтинг: 23 Неутрално"Градът е на първо място по този показател сред европейските столици, - 663 коли на 1000 жители, при средно за Европейския съюз 450 на 1000."
В най-бедната страна в Европа - най-много коли на глава от населението в столицата й.
Този факт сам по себе си е потресаващ и заслужава обстойно изследване от социолози, психолози и антрополози. Ама още май никой не се е заел да го направи.
zxp53317185
Рейтинг: 3222 НеутралноПо принцип има доста хора с по няколко регистрирани автомобила 😉
Една за градско, една за дълъг път, един джип за риболов, една - щото излязла евтино и ей го де 🙂
zxp53317185
Рейтинг: 3222 НеутралноНе бих казал че има голяма разлика с останалите български градове в това отношение.
пРезидента!
Рейтинг: 3590 НеутралноТози факт изобщо не е потресаващ. Потресаващо е, че колите са толкова малко! Ако отидеш в град в бяла страна и видиш, как е уреден градския транспорт, какви хубави алеи за велосипеди има и колко е чисто, ще разбереш много бързо, защо тук вместо да се ходи пеша и да се карат колела, всеки се е яхнал на МПС-то.
Веселин Дечев
Рейтинг: 1355 ЛюбопитноГлупости. Като правило фирмените и особено лизинговите автомобили се регоистрират в София. Особено това важи за тоарните автомобили, които кръстосват европа и се връщат един път годишно, максимум.
В Русия съм! В Русия съм!
пРезидента!
Рейтинг: 3590 НеутралноКъм коментар [#8] от "пРезидента!":
Още по-идиотското е, че София като население на квм площ е по-гъсто населена. Т.е. хем разстоянията са по-малки и по-лесно преодолими пеша или с колело, хем тук никой не ще пеша или с колело.
Аз самия след солиден опит в бяла страна се пробвах тук с колело. След седмица се прекръстих и оставих колелото да събира прах. Без кола в София не става!
boevbisser
Рейтинг: 2217 РазстроеноПри тези ниски данъци колите даже са малко. Я данъка да го удвоят или утроят, особено за старите и по- мощните - не Герб, то се знае, току виж намалеят с едно 100-200 хил. ....
Веселин Дечев
Рейтинг: 1355 ЛюбопитноЕдно отиване по маршрута Централна гара - Студентски град е достатъчно да откаже всеки желаещ. По Витошка не е разрешено за велосипеди, по околните тесни улички е задръстено от автомобили и не може да се мине безопасно. През сточна гара и тв кула е мега опасно, минават на една боя разстояние автомобили. Като пристигнеш се кръстиш, че си въобще още жив. В Русия съм! В Русия съм!
jazzdevil
Рейтинг: 1850 НеутралноЕми браво Фандъчке! С тоя градски транспорт, с тия велоалеи - толкоз!
пРезидента!
Рейтинг: 3590 НеутралноИ като намалеят, как точно ще подобри това живота в града?! Що за простотия?! Точно обратното е, колкото повече возила има на живущ, толкова по-висок е стандартът на живот.
Друг е въпросът, колко се карат колите. Нуждата да се карат много е индикация за сбърканата политика на общината по отношение транспорт и благоустройство.
Аз искам да ходя пеша и да карам колело, но София е много далеч от състоянието, в което това ще е възможно, без сериозен риск за здравето!!!! Личен опит!
Веселин Дечев
Рейтинг: 1355 ЛюбопитноСофия не е равнинен град и не е удобна за велосипеди, освен до кварталния магазин. Като минете Централна гара - Студентски град и пристигнете потни като след баня къде ще ходите на лекции/работа или където и да е?? Трябва първо душ, преобличане и почивка.
В Русия съм! В Русия съм!Абсурд, тук не е равна Холандия.
пРезидента!
Рейтинг: 3590 НеутралноИменно!
log_on
Рейтинг: 1083 Неутрално[quote#7:"zxp53317185"][/quote]
Тъпо е баш за София толкова ламарина и отрови. При толкова развит и многобразен градски транспорт,с който почти без пари и за минути стигаш от точка А до точка Б.
А с колите се точиш като странджанска народна песен с часове и в гнусен смог за същото разстояние.
Ако изобщо някъде трябва да има коли то това е в селата.
пРезидента!
Рейтинг: 3590 НеутралноТова са глупости! Евтино е за пенсионери и за чиновници, ползващи транспорт всеки ден, за които има смисъл да купят годишен абонамент. За всички останали е скъпо!
Защо да давам 3 до 6 лв за билетчета, след като с този литър бензин ще си свърша работата за 1 час, вместо за два и ще ми е в пъти по удобно?! Цена на билета над 1 лев директно отказва потенциални клиенти. Направено е с цел да има повече абонати, но вместо това просто отказва хората от ГТ. Аз бих ползвал ГТ инцидентно, но не и при тази цена! Не съм ползвал ГТ вече от години заради високите им цени на билетите. Само метро.
gpj101139736
Рейтинг: 1403 НеутралноНе казвате само какво е ЧИСЛОТО на затлъстелите, обездвижените, сакатите и сърдечно болните “благодарение“ на факта, че всеки един сельо (особено в София) ходи вече дори и до тоалетната със западен автомобил! А то е ПЛАШЕЩО!
Yard
Рейтинг: 1740 НеутралноЛамарините са статусен символ, особено за поколението, което е израстнало през комунизъма. Естествено са предали това вманиачаване по колите и на следващото поколение и че ако нямаш кола си прошляк и лузър. И се почва едно купване на таратайки на по половин милион километра (иначе се продава като карана от баба в Германия и е на 120 хил. километра, нали). И после паркиране по тротоара защото по-добре да ги дадеш тия 10-20 хилядарки за старо БМВ вместо за паркомясто или гараж. До магазина или кафето (на десетина минути пеша) с колата.
Болест някаква.
kapitan_laino
Рейтинг: 539 ЛюбопитноАко се целим към 450/1000 накрая ще де окаже, че градът си има предостатъчно паркоместа.
rainbou1
Рейтинг: 935 НеутралноА що за простотия написахте? Не прочетохте ли, че е точно обратното - в София има най-много регистрирани коли на глава от населлението...пък едва ли стандарта е по-висок отколкото във една Виена например.
Напротив - стандартът е най-висок там, където няма толкова коли, защото явно тогава и за достатъчно заможните обществения транспорт е достатъчно удобен и чист, за да го предпочетат пред личния автомобил.
lcj441103717
Рейтинг: 9 Неутралноне сме единственият град с неравнинен терен. Затова в други такива градове може да се качва колелото в трамваите, метрото, някъде и в автобусите (или на багажници пред/зад тях).
lcj441103717
Рейтинг: 9 НеутралноЗаможните имат гаражи и си паркират колите там. Нямат проблем с паркирането удома. Само че в тия заможни градове паркоместата по улиците са малко и скъпи. Съответно не всеки може да си позволи да регистрира автомобил и така тези с високия стандарт имат автомобил, по-бедните цъкат в градския. Не казвам, че им е лош градския, сигурно е добър, но да има автомобил е символ на статус.
При нас услугите по ремонта на колите са евтини, ГО не е скъпа, данъкът под 100 коня е поносим, над 100 коня е тъпо измислен специално за семейните коли. Представете си 4-5 членно семейство с кола 1,5т и двигател 90-95 коня. Точно тези семейства няма да тръгнат с влака, защото имат да носят купчина багаж.
lcj441103717
Рейтинг: 9 НеутралноЗабравихте да споменете, че всички патрулки на Пътна полиция са със софийски номера. Не знам защо е така. Нали не са лизингове, ама ги регистрират в София.
geordgeo
Рейтинг: 1045 ЛюбопитноИмам кола, стои в гараж под наем, живея до НДК и всеки божи ден ходя на работа с колело в Кръстова вада - и зима, и лете. Е, писал съм го и друг път - колелото ми е електрическо, самоделно, на 50к км е вече, защото ми е основен транспорт за София, вместо колата. Семейно се возим с автомобила, но само семейно, така съм ги научил моите - ходят пеш и с ГТ за ежедневни нужди и не са умрели заради този тормоз:-)
От годините, на които съм знам, че движението е буквално живот (и здраве) и много добре знам, че София е изключително неуреден град откъм транспорт. И въпреки всичко съм избрал да НЕ ползвал автомобила, за да си закарам задника до работата (не, че нямам тази възможност), просто такива са разбиранията ми за живота, на това възпитавам и децата си. Имам млади колеги, пълни с извинения защо идват с кола на работа, ама това са просто извинения, защото който иска намира начин, който не иска си намира оправдания. А истината е, че всеки иска да му е удобно и комфортно, нищо, че пълзи по улицата с колата си, сам самичък в нея и псува всекидневните задръствания.
Естествено има много изключения за ползването на автомобил - болни, възрастни, деца на градина/училище и т.н., ама си има и в голяма степен мързел, няма какво да се лъжем. И като сложиш по 2-3 коли на семейство ми е чудно, че не са минали милиона в София... Скоро оправия няма да има, поне не виждам как ще стане с тази управа в СО, та статистиката ще продължава да набъбва...
Тангра
Рейтинг: 1588 НеутралноКато не щеш автомобили, Оди с градския транспорт!
Аз не мога да си обясня, до сега се строи инфраструктура, че да се подобри автомобилното движение, сега пък много им били колите на "зелените". Баси простите зелени комунисти. Все чуждото ги бърка. Чуждата кола, чуждия апартамент, чуждата заплата.
Оправихте ядрените и ТЕЦ централите и се хванахте с автомобилите.
София е по-добрият град за живеене, в сравнение с много други градове именно заради автомобилите и бързото и евтино придвижване.
Не режете клоните, на които стои цялата икономическа дейност в София, включително пътуването на офис-планктона, която пък е 1/2 от българската.
Тангра
Рейтинг: 1588 Неутрално[quote#22:"rainbou1"][/quote]
Пълни глупости!
Отрече обективен аргумент "брой регистрирани возила" за стандарт на живот и сляпо изплеска "ми то е Виена, не може да не е по-добре, хората били пълни с пари, можели, ама не искали да карат автомобил".
На кой ще ги пускаш тия "опорки", бе, байно!
Глупости са това. От позицията на 12 г в Канада, и множество приятели с по 20г+ там, твърдя, средният западняк е беден и едвам свръзва 2та края. Паркирането по центъра и офисите е безумно скъпо и не излиза сметката. Лъжа е, че можели да си позволяват автомобили за ежедневно ползване до работа. И да имат, то е само за уикенда, пазар.
И откъде накъде сляпо да приемаме всичко в чужбина за по-добро.
Че те имат съвсем различен набор от проблеми и предизвикателства.
Компетентен
Рейтинг: 858 ВеселоОще може...докато не станат поне милион каква балканска столица сме?
dggm
Рейтинг: 483 ГневноМного ме тровят НАФТОВИТЕ коли и не мога да ги понасям. Старите коли на газ не са ми проблем. Скапания ЕС ни ги натресе, иначе сега всички щяхме да караме еко коли на газ.
Чакам си минусите и обясненията, че старите коли замърсявали, колко била чиста нафтата и колко било лошо да караш на газ. Писна ми от тази ОТРОВА и никой не смее да го каже на глас. Скапаната политика на Държавата и Общината да обвиняват старите коли, а те повечето стари са на газ. СКАПАНИ НАФТАДЖИИ
Тангра
Рейтинг: 1588 НеутралноНе слагайте всички под общ знаменател. Това, че за вас е удобно ел колело, да пътувате от работа в къщи, не означава, че на всеки човек динамиката е такава.
Аз имам по 2-3-4 дестинации на ден, включително тренировки, с екипи, маратонки, топки. Няма как да нося всичко, а после потен да вървя и да сменям 5 транспорта. Освен това в София има и предостатъчно места, които са далеч от ГТ и трябва да се върви и пеш. След 2часа тежка тренировка, подгизнал с 2 кила пот по дрехите и бельото, не е много далавера да вървиш пеш и да чакаш ГТ по 30 мин в 22-23ч вечерта. Пневмония и бронхит не ти мърда, още първия месец.
И защо!?
Кому е необходимо!?
На зелените идиоти!?
Ами да го ... !
Тангра
Рейтинг: 1588 НеутралноТака е! Имам 3 коли, и 3те на газ.
quatro_4x3
Рейтинг: 1687 НеутралноКрайно време е да се спре с глупостите на разни екоталибани и псевдо еколози по отношение на автомобилите.
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Автомобилите са част от живота ни и ще бъдат такива още много дълго време, защото са ни необходими както жилищата ни, както дрехите, обувките, храната, телевизорите и т. н. Решаването на проблемите с автомобилите не е чрез ограничаването им и забрани, а с използванеро на незамърсяващи и несъздаващи шум. Другото много важно условие е населените места да са устроени по начин удобен за ползването на автомобили. По-рядко застрояване с повече и по-широки улици и много повече места за престой и паркиране. В България е точно обратното! Презастрояване, липса на място за автомобилите, поради което те заемат всяко свободно местенце и пречат на всички.
Проблемът не е в автомобилите, а в непригодността на населените места за тях! Както всичко в България и тоя проблем се опитват да решават точно по обратния начин. Вместо населените места да се пригодят към използване на автомобилите, без те да създават неудобства, което изисква работа, се издава някаква наредба от кмета или министъра с някаква забрана, което НЕ ИЗИСКВА РАБОТА, а нещо да се напише на един лист А4, и проблемът се брои за решен. Не на автомобилите и всяко друго мнение не се допуска, защото може да наложи някои тлъсти задници да трябва да се размърдат.
quatro_4x3
Рейтинг: 1687 НеутралноЕдин нов, модерен дизел вероятно замърсява по-малко или не повече от една стара таратайка на газ. Какво се отделя от издухания ти двигател при непълното изгаряне на газ в него? Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
quatro_4x3
Рейтинг: 1687 НеутралноТи да не живееш някъде в Сибир, а да мислиш, че си в Канада??? Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 194 НеутралноЕми за хилядата редовни колоездачи в София - толкоз велоалеи.
Трапспортът в града е достатъчно уреден, чист и редовен, освен за разните вечно недоволни мрънкялници.
Роси
Рейтинг: 6896 НеутралноПосле въздухът бил мръсен. И метро, и трамваи, и тролеи, и пак са по колите.
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 194 НеутралноО, бъди сигурен, че са дори над 1.5 милиона.
Около една трета от колите в града са с провинциална регистрация, да не говорим за хилядите СО, РК, Е и КН, които идват всеки ден на работа тук.
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 194 НеутралноЩото ги получава министърът на МВР, което, ако не знаете, е със седалище в столицата, както е в целия свят.
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 194 НеутралноДо коментар [#20] от "Yard":
+++
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 194 ГневноТва само гербаджиите го праят, какче, само те!
Тангра
Рейтинг: 1588 ВеселоЧе източни има ли!?
Хондата за източен ли се брои???
jazzdevil
Рейтинг: 1850 НеутралноДо коментар [#36] от "Toshko Afrikanski":
Транспорта в София е на другия край от уреден, още по-малко пък редовен а чистотата му е последния проблем - все едно навън по улиците е много чисто.
Галя Станчева
Рейтинг: 5004 НеутралноБедният български народ. ;)
geordgeo
Рейтинг: 1045 ЛюбопитноДо коментар [#31] от "Тангра":
Не съм сложил всички под един знаменател, нали четете? Ако искам да ходя на тренировка (аз не ходя обаче) ще си намеря зала близо до местоживеенето или до работата, а не в другия край на София. Половината трафик в града се генерира от автомобили, които спокойно може да не са на пътя, примери да искаш. Ама хайде да не задълбаваме, явно е до манталитет и до мързел, както споменах и по-рано...
Тангра
Рейтинг: 1588 Весело[quote#35:"quatro_4x3"][/quote]
Празни и безмислени приказки.
Колко получава среден канадец чисто след данъци, колко струва наем/ипотека апартамент с гараж и колко струва паркомясто в суперцентъра на града? Да те улесня, преди 10 години беше 500 КАД на месец.
korpik
Рейтинг: 898 Весело867000 автомобила, средно по 4 метра дължина , делено на 1000- 3468км . Кво ще стане, ако половината тръгнат една сутрин ,едновременно при положение, че пътната мрежа на София е 1508 км.Само питам.
Неграмотен съм...,.за тая раота ., обвинявам само себе си ..,..,и най-вече комунизъма .... .- - .trollhunter
Рейтинг: 3435 НеутралноНе сте личи да сте чели по урбанистика и градоустройство ( едно и също нещо е). Алабала дрън та пляс.
Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".Мисленето ви е сбъркано!
kapitan_laino
Рейтинг: 539 НеутралноДо коментар [#43] от "jazzdevil":
Транспортът е бавен заради задръстванията, а те са защото колите са много. Тук е малко като кокошката и яйцето - много хора по колите, щото транспортът е бавен, а транспортът е бавен, щото всеки е с таралясника. И за да решат този проблем са нужни управници с визия, които не ги е страх какво ще кажат хората.
kapitan_laino
Рейтинг: 539 НеутралноЗа да направиш нещо популярно, трябва да осигуриш инфраструктурата. Ако уличната мрежа на града беше като велосипедната, щяхме да имаме хиляда редовни шофьори. Прост пример - виж колко пешеходци има по Витошка (въпреки потресаващия й вид) спрямо преди да стане пешеходна.
И тук идва въпросът - за кое да правим инфраструктура, кое е важното, какви са добрите примери? И (уж) за тази цел Йорданка плати на Ян Геел. След което не направи нищо от препоръките му. Защо?
quatro_4x3
Рейтинг: 1687 НеутралноВсички канадци живеят в супер центъра на града. Всиччките са като имигранти - всичко трябва да си купят от нулата. Смешен си. Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
quatro_4x3
Рейтинг: 1687 НеутралноДо коментар [#46] от "Тангра":
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!И за да стане ясно колко имаш представа за какво пишеш, ще добавя, че хубавите квартали много рядко са в центъра на града. Почти е изключено такава нещо.
Да не си от тия неадекватници, които живеят на запад, плюят запада и хвалят Русия, но дума не искат да чуят да отидат в Русия???
Тангра
Рейтинг: 1588 Весело[quote#51:"quatro_4x3"][/quote]
Ти си смешен и ти не само, че нямаш представа какво пишеш, но и не мислиш.
Не съм и твърдял, че живеят в центъра канадците. Точно обратното!
За да стигнат до центъра, където им е работата, не по желание, се налага да пътуват.
Ако живееха и работеха в центъра, кола нямаше да им трябва.
Не, не хваля Русия, не живея на запад, върнах се в България. И тук съм повече от добре.
И в Канада не беше зле, но в София съм уникално добре.
Зле са тия, дето мрънкат. И все друг им е крив. Познай от 3 пъти кои са в коментарите.
Тангра
Рейтинг: 1588 ВеселоОчевидно не тренираш, щом си мислиш, че толкова лесно се "намира зала" до местоживеенето. Баскетболна зала (с много търсене) намерих една, единствена. И тя е във Военната Академия. Няма транспорт до там и няма по-близки, ЗА ОБЩО ПОЛЗВАНЕ от възрастни.
Както сам каза: "Ама хайде да не задълбаваме , явно е до манталитет и мързел"
geordgeo
Рейтинг: 1045 ЛюбопитноДо коментар [#54] от "Тангра":
Ок, ти си изключението в трафика, разбрах, ама има хиляди коли, които пренасят задниците на млади, прави хора ей така, за кеф, за това говоря, защото не искат да се бутат в ГТ или да ползват алтернативи. А такива има...
Тангра
Рейтинг: 1588 НеутралноЕ, със сигурност.
Камен
Рейтинг: 756 НеутралноНяма как да се реши този проблем. Представи си, че утре го решат и вече няма задръствания - ами аз ще почна да ходя с кола на работа. Сега не ходя, защото не ми се виси в задръствания. Така мислят и много други хора - някои дори нямат кола, но ще си купят, ако от прозореца на рейса, докато те се бутат и стоят прави, гледат че има 3-лентови свободни булеварди.
Това са го забелязали във всички държави, в които строят все повече пътища: колкото и да строиш, винаги се запълват до маскималния си капацитет.
quatro_4x3
Рейтинг: 1687 НеутралноАз пък зная какви се "завръщат" от държави като Канада! Зная ги от Великобритания. Ако беше започнал с това, щеше да ми стане ясно с какъв си имам работа и нямаше да ти пиша каквото и да било. Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
gost22
Рейтинг: 2190 НеутралноПоредния "икономист". Баце, данъка, дори утроен, е нищо в сравнение с това дето го даваш по сервизи и бензиностанции. Аха, хората са тъпи та вдлъбнати, че да плащат ремонти и бензин на стари таралясници, да се чудят къде да паркират и да се мотат в задръстванията и хич не се сещат да ги дадат за скрап.
Другаде е проблема, не в ниските данъци. "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
kapitan_laino
Рейтинг: 539 НеутралноДо коментар [#57] от "Камен":
Да, затова правиш приоритетен единият транспорт за сметка на другия. Пример - бус ленти. В час пик в момента по Цариградско шосе автобусите се движат по-бързо от колите. Но за тази цел трябва цялостна мрежа, а не на час по лъжичка.