Забраната замърсяващи коли да влизат в центъра на София се отлага за 1 декември 2023 г

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (58)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на star bastun
    star bastun
    Рейтинг: 1795 Неутрално

    " Въвеждането на нискоемисионна зона в София се отлага с една година"

    И без това такива заповеди си остават само на хартия.

  2. 2 Профил на trial_jezz
    trial_jezz
    Рейтинг: 1039 Неутрално

    А догодина - я камилата, я камиларя! ^^

    P.S. Премахнете 10%-та, които замърсяват за останалите 40% и всичко ще бъде една идея по-добре!

    “Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr.
  3. 3 Профил на AdMin
    AdMin
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Що? Сандъкова няма ли да е кметица вече?

  4. 4 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 1637 Весело

    Tака е мужици, като си избирате да ви управлява 12 години пожарникар еднокнижник и 10 години даскалица по руssки.

    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  5. 5 Профил на futio_tapanchev
    futio_tapanchev
    Рейтинг: 2488 Неутрално
  6. 6 Профил на Infinitum
    Infinitum
    Рейтинг: 1039 Весело

    До Декември 2023 има много време, дотогава ще се сменят доста правителства и нищо не се знае 😂

  7. 7 Профил на Reggie
    Reggie
    Рейтинг: 546 Неутрално

    Що? Сандъкова няма ли да е кметица вече?
    —цитат от коментар 3 на AdMin


    Сигурно са им го подсказали агенциите :)
    А дано я махнете

  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4477 Неутрално

    След изборите

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 435 Неутрално

    Ще чакаме да минат изборите ли?

  10. 10 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До вчера Кметицата се биеше в гърдите с прословутите пелети, които били ЕКО, понеже са от дървесина, ама самата дървесина била много вредна, толкова, колкото кюмюра!? И програма за подмяна на печки беше направена и отчетена с "успех", но откакто пелетите удариха 1000лв/тон дума няма! 10г. се опитва да направи горене на битови отпадъци на 3км. по въздух от идеалния център /прословутият завод за RDF/, а сега щели да забраняват твърдото гориво?! Ама това раздвоение не се ли определя като шизофрения? То бива малоумие, ама чак пък толкова...

  11. 11 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 2174 Весело

    Най-добре да я отложат за когато дойдат американските изтребители!

    Евроатлантида
  12. 12 Профил на BGman
    BGman
    Рейтинг: 1385 Неутрално

    Що приемат неща които после ще ги отлагат?

  13. 13 Профил на Ronald Reagan
    Ronald Reagan
    Рейтинг: 706 Неутрално

    Не се отлага a "влиза в сила'. Предложението все още не е решение. Някога правно-административните понятия имаха значение. 😊

    agent
  14. 14 Профил на Още от същото
    Още от същото
    Рейтинг: 2136 Неутрално

    Хайде поне ВЕДНАГА забранете горенето на гуми и боядисана дограма в анклавите с ГЕРБ избиратели!

    Сериозно ли?
  15. 15 Профил на Lilehamer
    Lilehamer
    Рейтинг: 8 Неутрално

    По кварталите няма тротоари, но забраняваме старите коли в центъра.
    На гол тумбак - чифте пищови.

  16. 16 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 435 Неутрално

    До коментар [#11] от "sa6":

    Ти вероятно предпочиташ да дойдат Кинжалите, нали?

  17. 17 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 435 Неутрално

    До коментар [#14] от "pisna_mi_veche":

    За тези анклави е борбата за хартиената бюлетина. Много са им важнои неграмотните, все пак такива са повечето им избиратели. А и самият им вожд не блести с интелект.

  18. 18 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1538 Весело

    Чакайте бе, за къде бързате неблагодарници. То още пробива на Каблешков не са направили, па го обещаха поне 10 години преди това. Всичко по реда си. Сега се молете да пуснат петицата

    Не ме търсете преди обяд
  19. 19 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 645 Неутрално

    "Замърсяващи коли", не са най старите, а неизправните. Екокатегорията се определя от годината на производство. Тъпанари. Добре, че забраната ще е от 1 декември 2023 г. защото преди това има местни избори и тези ще гледат Московска през крив макарон.

  20. 20 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 511 Неутрално

    с кражбите на сандъкова до не можеш да се добереш до центъра вече , тунели мунели и пр...

  21. 21 Профил на agi49370681
    agi49370681
    Рейтинг: 267 Неутрално

    А забраната за твърдо гориво как ще я налагат и установяват? Особено в кварталите със засилено използване?

  22. 22 Профил на AdMin
    AdMin
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Чакайте бе, за къде бързате неблагодарници. То още пробива на Каблешков не са направили, па го обещаха поне 10 години преди това. Всичко по реда си. Сега се молете да пуснат петицата
    —цитат от коментар 18 на tulup


    Никва петица! Требе да се подстриже тревата преди това, а още не е избран бръснар. Да ни стриже до кокал...

  23. 23 Профил на plamenss
    plamenss
    Рейтинг: 1254 Неутрално

    Трябва да стане като в Китай! - за всяко второ дете глоба. При нас да бъде за всяка втора кола в къщата солени застраховки и данъци.

  24. 24 Профил на Още от същото
    Още от същото
    Рейтинг: 2136 Весело

    До коментар [#14] от "pisna_mi_veche":За тези анклави е борбата за хартиената бюлетина. Много са им важнои неграмотните, все пак такива са повечето им избиратели. А и самият им вожд не блести с интелект.
    —цитат от коментар 17 на truly


    +++

    Сериозно ли?
  25. 25 Профил на Kotarak
    Kotarak
    Рейтинг: 639 Неутрално

    Е за какво давахме по 5 лв за стикер тази година, а някои хванахме и 2 пъти? Тия от СО осъзнават ли, че взеха едни пари от хората за нищо?

  26. 26 Профил на tarna
    tarna
    Рейтинг: 717 Неутрално

    Не видях аргументи защо се отлага. А и не разбирам как въобще 30 годишни дизели се допускат до движение по пътищата. Не би трябвало да минават технически преглед.

  27. 27 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1121 Весело

    Значи глейте ся, аз стария трабант ще си го карам в центъра, оти живея в него, което пък означава, че той НЕ ЦАПА... А пък японката ми (от 1996-та година), на бензин, няма да мога да я карам, щото не е регистрирана на този адрес, което автоматично означава, че тя ЦАПА, щото е категория 2 (според герберите). Ей тва е логика, нали, герберска логика. И помага много за подобряване на екологията в столицата, сигурен съм...

  28. 28 Профил на Basil II
    Basil II
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Tataroboklucite obichat starite troshki.

  29. 29 Профил на Boris Gaganelov
    Boris Gaganelov
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Е нищо де - важното е че нашите хора взеха парите за камерите за контрол.

    Пари залагам че изградената система няма да сработи, когато и да ѝ дойде времето за пускане.

    А иначе ЕВРО 0, 1 и 2 трябва да се спират от движение вече, не от "центровете" - аман от идиоти с рязани катализатори.

    За класически/колекционерски автомобили - разбира се е нормално да има изключения.

  30. 30 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3165 Гневно

    Забраната замърсяващи коли да влизат в центъра на София се отлага
    ___________________
    Центъра е толкова гнусен,че камионите-кюмбета които зареждат свинщината на обсадните вериги с разрешение за ползване от Данчето по ул.Раковска и широкия център са най-малкия проблем!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  31. 31 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3165 Гневно

    Не видях аргументи защо се отлага. А и не разбирам как въобще 30 годишни дизели се допускат до движение по пътищата. Не би трябвало да минават технически преглед.
    —цитат от коментар 26 на tarna


    Защото всяко ОПГ е инвестирало когато Баце беше кмет за поне 200 камиона с евро 2.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  32. 32 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3165 Неутрално

    Най-добре да я отложат за когато дойдат американските изтребители!
    —цитат от коментар 11 на sa6


    Това ще е след 2030-2040г. както е тръгнало с либерастията , може да се разпаднем като държава до тогава!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  33. 33 Профил на cornucopia
    cornucopia
    Рейтинг: 319 Неутрално

    До коментар [#18] от "tulup":

    Човек то на Шишман още не му се види края. Трети опит върви

  34. 34 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1412 Неутрално

    Тежко ще е на тези които са около границите на зоните. Там ще се струпат всички баракуди. Като ще се забранява да е както трябва - от табела за вход на населеното място до табелата за изход.

  35. 35 Профил на bokster
    bokster
    Рейтинг: 289 Неутрално

    "забраната за отопляване с твърдо битово гориво за цялата Столична община щеше да важи от 1 януари 2030, но по настояване на "Демократична България" бе записано ограничението да започне година по-рано - от 2029 г."

    Га-га-га-га :)))
    Да живее Кандахар и умния, напредничав афганистански народ ...

  36. 36 Профил на swy46682091
    swy46682091
    Рейтинг: 57 Неутрално

    За съжаление, тези ограничения няма да се приложат и след изборите - следващите и по-следващите.

    А и критерият възраст на автомобила не е справедлив - трябва да е на база надждни емисионни тестове, вкл. тестове за шум. И да важи и за товарните автомобили в града, естествено.

    Засега всичко това е утопия за София и за останалите големи градове в България.

  37. 37 Профил на vdiv
    vdiv
    Рейтинг: 256 Гневно

    Една добре поддържана "ниско екологична" или скромна кола замърсява много по-малко от една кастрирана "нова" с 12 цилиндра без катализатори, филтри или амонии. Явно няма шанс за строги технически прегледи и всичкото това е за да се преструваме, че нещо се прави по въпроса.

  38. 38 Профил на gutiguti
    gutiguti
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Абе, и аз много мразя да гледам барутници да пушат по улиците на София, и си мечтая да ги забранят, ако може веднага!

    В същото време, само в моя квартал, на ден се крадат по 3-5 катализатора, според кварталната фейсбук група. Та, тези хора с откраднатите катализатори, какво трябва да направят? Да дадат няколко хилки за нов, или да спрат да си карат колата?

    Проблемът е на много нива, и няма просто решение, аз лично почвам да губя надежда, че някога ще живея в нормален (според мен) град :(

  39. 39 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1538 Весело

    До коментар [#25] от "Kotarak":

    Чакай, чакай, чакай. Тия стикери нямат нищо общо. Камерите четат номерата на колите. Нямат нищо общо с тях. Те са с цел взимане на едни пари

    Не ме търсете преди обяд
  40. 40 Профил на ТимурБезКомандаПродаващКодове
    ТимурБезКомандаПродаващКодове
    Рейтинг: 214 Неутрално

    Принципно не трябва да е само за центъра

  41. 41 Профил на ivan_lawyer
    ivan_lawyer
    Рейтинг: 250 Неутрално

    Аз си ходя пеша - от поне няколко години, безсмислено е в центъра да се въртиш като анаконда за парко място. Пести се някакво хипотетично време с автомобил, обаче е сложно и глупаво. Разбира се - ако имаш работа по кварталите е удобно все пак.

    Не е съобразено с ниският по същество статус на гражданите. бедни хора, спестили пари, за тях е съкровище автомобила. Няма как да "шитнеш" бракмата и да купиш ново. Но и в Европа е същото положение, навсякъде има стари автомобили.

    Някак е нелепа мярката.

  42. 42 Профил на smartcookie
    smartcookie
    Рейтинг: 1529 Неутрално

    В моя град в западна Европа имаме такава зона от октомври до пролетта и който има кола до евро 3, не влиза в града изобщо. В града, не в центъра. Има транспортна инфраструтура, има велоалеи, народът се адаптира. Освен това на мен редовно ми тряскат разни глоби от по 100ина евро за невидян знак за невлизане в центъра на чужд град, в зона, в която се пускат само шепа коли на живеещи там и други случаи. Безпощадни са тия камери.
    София е голям град, кошер. Не може да става сравнение с някакво си европейско градче, където хората могат лесно да се подредят в редички и колонки. Но да имаш транспортна инфрасатруктура, метро, десетки линии на всевъзможни транспортни средства и да допускаш тая кочина в София да се случва, е престъпление, което е за сметка на здравето и бъдещето на децата.

  43. 43 Профил на mso351112049
    mso351112049
    Рейтинг: 265 Неутрално

    големи глоби и огромни данъци за желаещите да имат лек автомобил ,ползван в жилищни зони ,не само в центъра .

  44. 44 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 645 Неутрално

    До коментар [#42] от "smartcookie":

    "В моя град в западна Европа имаме такава зона...." А я кажи, в този град има ли пушещи комини и смрад от тях?

  45. 45 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3726 Неутрално

    Трябва да стане като в Китай! - за всяко второ дете глоба. При нас да бъде за всяка втора кола в къщата солени застраховки и данъци.
    —цитат от коментар 23 на plamenss


    Да, могат да върнат и купоните за гориво....

    Еретик
  46. 46 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 833 Неутрално

    Да, всичко това трябваше да започне с един по-читав градски транспорт в тоя зони. Ако ще взимаме пример от други градове като Виена, трябва да отчетем, че там разстоянието между спирките е в рамките на някакви 49-50 метра, а не като тук - по половин километър или половин час за прекачване.
    За една смешна дистанция от 1 км (да преведа възрастния ми родител на лекар) в централната градска зона, с градския транспорт е нужно да се извървят около 600 метра пешком (7 минути спокоен ход), 5-10 минути чакане на трамвай и возене още две минути. Да де, ама спокоен ход за здрав човек - за човек с бастун и маса диагнози това е между три пъти повече (20+ минути) и безкрай (невъзможност). Т.е. в крайна сметка невъзможно за без кола. Такси няма да обърне внимание на такъв курс, нито има откъде да се наеме чиста кола (да не правя реклама). И какво става? Трябва да запаля моята за едно нищо и никакво разстояние от 1*2 2 километра и да измина поне още толкова (защото в центъра няма преки пътища, обикаляш като поп).
    И сега, понеже СО много се е постарал да ми облекчи упражнението по пешеходстването с изровените тротоари, мръсните подлези, липса на асансьори (и неработещи там, където ги има), се опитва да забрани минаването на колата ми, освен ако не е в графата "сравнително нова".

    Е това не е ли подигравка????????

  47. 47 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 833 Неутрално

    ... Или пък са идеи от хора, които не знаят къде се намират, не стъпват по земята и са толкова далече от реалността, че не е за вярване... и чакаме от тях да взимат някакви адекватни решения.....

  48. 48 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 833 Неутрално

    ... като оня симпатизант-зам. министър на ДБ, дето разбрал колко са лоши тротоарите в София, като му притрябвало да вози на инвалидна количка собствения си родител.. иначе си джитка с мерцедеса S 500....

  49. 49 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 776 Неутрално

    Явно никой няма воля за чист въздух в София!

  50. 50 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    Тази работа може да стане лесно от техническа гледна точка, но политически е трудноизпълнима. И сега се мерят емисиите при техническите прегледи и всеки регистрационен номер се вкарва в регистър. Слагаме видеокамери разчитащи номерата и ако засекат кола, която харчи над нормата за района глоба. Неразпознатите номера се спират за проверка. Това обаче трябва да стане след като увеличим градския транспорт и изградим буферни паркинги по кварталите.

  51. 51 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 645 Неутрално

    РЕЗУЛТАТ: Следващите 7 години всеки ден ще ни засипват 4,6 тона фини прахови частици от кюмбетата или по 3 грама на човек на ден. (НАЦИОНАЛНА ПРОГРАМА ЗА ПОДОБРЯВАНЕ КАЧЕСТВОТО НА АТМОСФЕРНИЯ ВЪЗДУХ (2018-2024 Г.) София -годишно замърсяване (ФПЧ) от въглища - 250 тона, от дърва - 577 тона или за отоплителен сезон - всеки ден ни засипват 4,6 тона фини прахови частици от кюмбетата).

    Пък тези (след като си взеха дневната доза от ФПЧ - 3 гр. от кюмбетата) ни занимават с глупости стари, нови, дизели, зони, месеци и т.н.

  52. 52 Профил на Компетентен
    Компетентен
    Рейтинг: 955 Неутрално

    Ей, животът ни се отложи за неопределено време живеейки в тази кочина. Хората в Европа каква градска среда имат, каква чистота, какви светлини..тука е като Авганистан. Азиатска мизерия.

  53. 53 Профил на smartcookie
    smartcookie
    Рейтинг: 1529 Неутрално

    На много места в Европа (даже повечето) така са го подредили хората, че да се стремят към към някаква здравословна среда – ни кьомбета имат, ни таралясници, нито твърде мощни коли в града през 2022 година. Работят, плащат си данъците, както и у нас, разбира се, но я няма тази мега корупция, не ги крадат и парите им отиват където трябва, това е.
    Ако се спре да се краде в София и изберете читав кмет от нормална партия, а не от мафиотска групировка, може да се случат някакви позитивни неща – и за печките, и за колите, и за траспорта, всичко.
    Но с Йорданка е това и повече от това няма да има.

  54. 54 Профил на tarna
    tarna
    Рейтинг: 717 Неутрално

    До коментар [#50] от "Batezuzi":
    Точно, техническите прегледи са ключа.

  55. 55 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 1378 Любопитно

    Напраскайте яки данъци на кочините и да ги карат на скрап.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  56. 56 Профил на Орбал
    Орбал
    Рейтинг: 458

    И защо е необходимо, тези грозни и огромни стикери за еко категория да се лепят в средата на предното стъкло, вече две години, след като никъде в България не е влязла в сила тази мярка за ограничение?!

  57. 57 Профил на ТимурБезКомандаПродаващКодове
    ТимурБезКомандаПродаващКодове
    Рейтинг: 214 Неутрално

    После ще стане от декември 2030-та и така. Кочинарите си искат кочината





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK