Центърът на София ще е забранен за 120 хиляди коли, обмисля се такса "задръстване"

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (151)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 965 Неутрално

    "Обявена е обществена поръчка до 70 000 лева за изготвяне на правен анализ за прилагането на такава такса в София."

    Веднага ви давам анализа. Задръстванията започват с учебната година. Новите софиянчета да учат там където прекарват лятото. И ливадите от манастирски ливадо да спрат да се тръшкат по паветата!

  2. 2 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1525 Неутрално

    До коментар [#1] от "ju.li":

    Разбирам че вие сте наследник на онези 3 хиляди "кореняци", които са обитавали София 1878'ма? Щото иначе предложението важи и за вас - ходете да пукнете от злоба в родното си място!!!

  3. 3 Профил на ransom
    ransom
    Рейтинг: 70 Неутрално

    да го въведат преди изборите, ако им стиска на гебрърите

  4. 4 Профил на Бай Благой
    Бай Благой
    Рейтинг: 580 Неутрално

    А дано, ама надали

  5. 5 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1525 Неутрално

    Нека да мине първо гласуването щото жълтопаветниците се фръцнаха веднъж, не е ясно дали и сега няма да се отметнат. Щото на приказки са царе ама като се стигне до подкрепа за непопулярни мерки веднага си намират оправдание.

  6. 6 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1525 Неутрално

    До коментар [#3] от "ransom":

    Герберите нали ще стадват властта, нямат проблем с въвеждането на такива мерки. Виж ДБ и Спасителя да му мислят - нали ще вимат властта.

  7. 7 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 2403 Весело

    Ааа добрутру! А се смяхте на Лондончани за congestion charge

  8. 8 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1429 Любопитно

    Много ми е интересно дали ще знаят категорията на автомобил на номер извън София.
    Или пък как ще се процедира с автомобили с чуждестранна регистрация.

  9. 9 Профил на gbg
    gbg
    Рейтинг: 43 Неутрално

    Част от задръстванията наистина имат връзка с училищата. Решението са училищни автобуси и реорганизация на движението за улиците около училищата - там трябва да е възможно само еднопосочно движение, и без това в момента двупосочното движение е почти невъзможно - сравка СМГ...

  10. 10 Профил на ThePal
    ThePal
    Рейтинг: 683 Неутрално

    Решението е просто - преместете столицата ! Липсата на източници за крадене - министерства, агенции и т.н. ще намали драстично трафика, особено на жипки, мерци и баварци. Иначе столичани, които скоро ще станат половин БГ, ще се издавят в собствените си екскременти, за които Перловска, Владайска, че и самия Искър са като септични ямки. Кой нормален човек би предложил такова място за столица ?!?! Не...не искам да кажа, че Марин Дринов е бил ненормален. Просто не е предполагал колко ще се размножи най-крадливото и мързеливо туземно население на територията ни....

  11. 11 Профил на Андерсен
    Андерсен
    Рейтинг: 537 Любопитно

    Както и много други пъти съм предлагал - трябва да се направи притежаването и карането на МСП неизгодно и трудно. Само това ще спаси града от тази напаст.

    1. трябва целият център да се направи пешеходна зона + ГТ.
    2. Годишен данък за използване на МПС в градски условия - 5000 лв., за втора кола - 15000 лв., за трета - 30000 лв.
    3. Забрана за паркиране на места извън предназначените за това, със солени глоби

    Няма нито, ама нито една реална причина някой да ползва кола в градски условия, освен ако физически проблем. Редовното оправдание с децата е несериозно.

  12. 12 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 2403 Неутрално

    До коментар [#8] от "rainbou1":

    Че какво значение има регистрацията на автомобила… Плащаш или ти идва писмо да си платил глобата щото когато си минал не си платил таксата… И ти върви лихвичка при неплашане в срок..

  13. 13 Профил на Lee  Gier
    Lee Gier
    Рейтинг: 2151 Неутрално

    Щом го прави ГЕРБ, резултата ще е по български.

    Нямам време за подлости - с много други неща съм зает.
  14. 14 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 3102 Неутрално

    Центърът може рЕзко да се окаже НЕзабранен за 120 000 гневни шофьори 😊

    Щото такива проблеми не се решават със забрани. То по същата логика могат да ни спрат и тока, за да не харчим, ама ни стаа тъй.

    Трябва да се вземат мерки, да не се продават замърсяващи коли и да се стимулира покупката на незамърсяващи. А не масово да се забраняват вече наличните по пътищата! Според мен 120 000 на жълтите павета много рязко ще променят настроенията.

  15. 15 Профил на Ранмакан от Манве
    Ранмакан от Манве
    Рейтинг: 609 Неутрално

    Влизането с кола в центъра на София граничи с мазохизъм.

  16. 16 Профил на BiGman
    BiGman
    Рейтинг: 5771 Весело

    Раздайте по един безплатен противогаз на жълтопаветниците та да мирясат...

  17. 17 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 2403 Неутрално

    До коментар [#9] от "gbg":

    Не е само до училищата. В сериозно урбанизираните райони в пиковите часове е така.

  18. 18 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 334 Неутрално

    Ами то хубаво, но където живея аз в София, топлофикация и газификация няма. Единствената ми разумна опция са дърва и пелети. Климатик ми е противопоказан поради здравословни причини. Освен ако не ми предложат разумна алтернатива, то нямам намерение да се съобразявам със забраните от '29 година.
    Колкото до автомобилите - вместо да се поощрява дадено поведение, те се опитват със санкции и забрани да постигнат резултат.

  19. 19 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 2403 Неутрално

    До коментар [#14] от "пРезидента!":

    Не се гневи! Хората на запад са го измислили вече. Зони ултра лоу емишън…

  20. 20 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 3102 Неутрално

    А дано, ама надали
    —цитат от коментар 4 на Бай Благой


    Надали какво? Транспортът участва в замърсяването на въздуха в София с няма и 15%. Основните замърсители ще си останат, да не говорим, че забраната няма общо с камиони, рейсове и други МПС. Удрят се само ЛМПС. Цялото замърсяване от предприятия и отопление на твърди горива ще остане. Или с други думи, реално няма да се промени нищо! Та дано ... ама надали! Блажени са верующите.

  21. 21 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 2135 Любопитно

    Ма тия дето искат да няма коли и задръствания защо не се заселят някъде на село? Тамо тия проблеми ги няма?!?

    https://www.vbox7.com/play:187a8c12bd
  22. 22 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 1142 Неутрално

    Така центърът където са офисите ще е по-спокоен и чист, а по периферията където живеят хора наистина ще стане ад.

  23. 23 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 829 Неутрално

    До коментар [#14] от "пРезидента!":

    Те хората са го измислили отдавна. улиците се правят нарочно тесни, а платеното паркиране безбожно скъпо. Друго паркиране не се предвижда. А и много удобен градски транспорт, велоалеи и т.н. разбира се.

    Слава Україні!
  24. 24 Профил на lcj441103717
    lcj441103717
    Рейтинг: 366 Неутрално

    Много ми е интересно дали ще знаят категорията на автомобил на номер извън София.Или пък как ще се процедира с автомобили с чуждестранна регистрация.
    —цитат от коментар 8 на rainbou1


    всички коли минаващи ГТП в България се категоризират - имат стикер. За чуждите е друга манджа.

  25. 25 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 2403 Весело

    До коментар [#21] от "georgievb":

    нИ можИ.. те хем искат да си карат трошките навсякъде, хем не обичат правилата

  26. 26 Профил на hmmmmm
    hmmmmm
    Рейтинг: 231 Неутрално

    До коментар [#11] от "Андерсен":

    Или пък да има адекватен градски транспорт и хората сами няма да се качат на колите. Може да е изненада за някой, обаче не чак толкова голяма част от хората в града живеят и работят покрай метрото. Целия останал градски транспорт е тотал щета и между другото с разрастването на метрото останалия транспорт се влошава, то се вижда и от намаляващите пътници.

  27. 27 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 3102 Неутрално

    До коментар [#14] от "пРезидента!":Не се гневи! Хората на запад са го измислили вече. Зони ултра лоу емишън…
    —цитат от коментар 19 на Resurrection


    Туй хората на Запад не са го мислили! Там се купуват нови коли, не "НОВ ВНОС". Щото по-новия внос, ако си забелязала, пуши повече от по-стария внос. Щото по-новия са по-кекави автомобилите. Да не говорим, че на Запад замърсяването в градовете не е от печки на твърдо гориво и бизнеса не може да изхвърля и гори отпадъците както тук. Разликата между нас и Запада е прекалено голяма за да правиш такива паралели.

  28. 28 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 2403 Неутрално

    До коментар [#26] от "hmmmmm":


    Еййй и метро ви направиха и пак си ходите с колите

  29. 29 Профил на ThePal
    ThePal
    Рейтинг: 683 Неутрално

    Решението е просто - преместете столицата ! Липсата на източници за крадене - министерства, агенции и т.н. ще намали драстично трафика, особено на жипки, мерци и баварци. Иначе столичани, които скоро ще станат половин БГ, ще се издавят в собствените си екскременти, за които Перловска, Владайска, че и самия Искър са като септични ямки. Кой нормален човек би предложил такова място за столица ?!?! Не...не искам да кажа, че Марин Дринов е бил ненормален. Просто не е предполагал колко ще се размножи най-крадливото и мързеливо туземно население на територията ни....
    —цитат от коментар 10 на ThePal


    Приканвам всички селтици та турят по едно тиренце ! ;)

  30. 30 Профил на Anоnуmous
    Anоnуmous
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    До коментар [#10] от "ThePal":

    Това всичкото, което го искаш може да стане с децентрализация. Очевидно е, че смотаната фандъковска община няма капацитет да се справи с толкова многолюден град. Децентрализация и равномерено регионално развитие са му майката.

  31. 31 Профил на lcj441103717
    lcj441103717
    Рейтинг: 366 Неутрално

    Защо от ГЕРБ не са приели и за товарните коли/камиони да не важи забраната? Магазините ще се зареждат с 20-годишни трошки? Веднага се сещам за едни Спринтери, дето пушат като комините на Ковачки и ще е позволено да минават.

  32. 32 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2456 Любопитно

    До коментар [#22] от "nik_77.":

    Около метро на Цариградско и между бизнес парка и Декатлон какво има? Това с апартамент офисчетата в кентрото ще приключи с изключение на адвокати и нотариуси.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  33. 33 Профил на Васил Николов
    Васил Николов
    Рейтинг: 95 Неутрално

    Синята зона спешно трябва да стане 5лв/час. В центъра няма къде да се паркира.

  34. 34 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 2403 Неутрално

    До коментар [#27] от "пРезидента!":


    А знаеш ли защо е прекалено голяма разликата? Защото тези хора тук са го мислили с години и са го измислили. А при нашите е нямало никакви наченки на мисловен процес преди ,,усвояването”

  35. 35 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 3102 Неутрално

    До коментар [#14] от "пРезидента!":Те хората са го измислили отдавна. улиците се правят нарочно тесни, а платеното паркиране безбожно скъпо. Друго паркиране не се предвижда. А и много удобен градски транспорт, велоалеи и т.н. разбира се.
    —цитат от коментар 23 на Doge


    "Те хората", ако имаш предвид западняците - да, измислили са го. Там има перфектни условия за колоездене, освен това ГТ е много добре развит. Стига се навсякъде и бързо. Това не можеш да кажеш за София. Излез с коолото, но преди това си напиши завещанието, щото вероятността да стигнеш само до Пирогов е много голяма.

  36. 36 Профил на gbg
    gbg
    Рейтинг: 43 Неутрално

    Не е само до училищата. В сериозно урбанизираните райони в пиковите часове е така.
    —цитат от коментар 17 на Resurrection


    Затова съм написал "Част от задръстванията...".

    Има ясен пик на трафика между 7:30 и 8:10 сутрин.

    И пак - това е една част от проблема.

  37. 37 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 2403 Неутрално

    До коментар [#27] от "пРезидента!":

    Еле пък в София е такава разградена работа, че се случва даже докато минаваш по тротиара да те удари ток от необезопасена шахта и като си умреш и да няма нито един виновен

  38. 38 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 3102 Неутрално

    До коментар [#27] от "пРезидента!":А знаеш ли защо е прекалено голяма разликата? Защото тези хора тук са го мислили с години и са го измислили. А при нашите е нямало никакви наченки на мисловен процес преди ,,усвояването”
    —цитат от коментар 34 на Resurrection


    Радвам се, че стигна до по-умни изводи. Което не само не променя казаното от мен, дори го потвърждава! Последният проблем на София са ЛМПС! Да не говорим, че каквито и проблеми да има, се решават на гърба на гражданите въпреки, че последните плащат такси и данъци, за да се решават тези проблеми от общината.

  39. 39 Профил на ThePal
    ThePal
    Рейтинг: 683 Неутрално

    До коментар [#10] от "ThePal":Това всичкото, което го искаш може да стане с децентрализация. Очевидно е, че смотаната фандъковска община няма капацитет да се справи с толкова многолюден град. Децентрализация и равномерено регионално развитие са му майката.
    —цитат от коментар 30 на


    И как я виждаш тази децентрализация ?! При положение че заплатите са тройно над останалите региони, че даже централата на Лукойл е в София, а рафинерията обгазява Бургас ?! При положение, че всичко онова от което може да се краде е там. Е как няма хората да се местят в шоплука. Щат не щат - там може да се оцелее, вкл. за неквалифицираните бачкатори. Останалата територия ще стане източник на скрап за мангалите, които накрая ще станат и те столичани. Та така !

  40. 40 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 829 Неутрално

    До коментар [#35] от "пРезидента!":

    Сигурен съм, че това което казваш е така и състоянието в момента е плачевно. Но това е пътят и колкото по-бързо започне да се работи в тази посока ( а аз не виждам това да става), нещата няма как да се оправят. София няма градското планиране на градовете в САЩ, които са автомобилно центрични и единствения път е холанския.

    Слава Україні!
  41. 41 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1525 Неутрално

    До коментар [#31] от "lcj441103717":

    Не са го приели за да може ДБ и ПП, като вземат влаттса другия Ноемви да го въведат и да блеснат!

  42. 42 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Крайно закъснели и недостатъчни мерки. Съжалявам за хората, които поставят личното си удобство пред всичко останало, ползвайки всеки ден кола, но е нетърпимо движението в София - задръстване, селски номера с каране на трамвайни линии, забранено изпреварване, каране в забранени за влизане улица и т.н. (все неща, които водят до катастрофи), паркиране навсякъде по тротоари, зелени площи, велоалеи и др. Този малък ринг е 3км на 3км с 95% от всички транспортни линии минаващи през него. Никой не може да ме убеди, че на някой му ТРЯБВА кола. Таксата задръстване е задължителна за всички автомобили и според мой изчисления трябва да е 7лв. дневно, минимално 6лв.

  43. 43 Профил на Лили
    Лили
    Рейтинг: 431 Неутрално

    Най-накрая. 🤘🤘🤘

    Лили
  44. 44 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 2403 Неутрално

    До коментар [#38] от "пРезидента!":

    Разбирам те. Ето аз примерно по същата причина съм пуснала молба до кмета още когато е обявил че можеш да си плащаш за паркиране но вече два месеца от тогава нямам никакъв отговор…

  45. 45 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 3102 Неутрално

    Синята зона спешно трябва да стане 5лв/час. В центъра няма къде да се паркира.
    —цитат от коментар 33 на Васил Николов


    В центъра нямаше къде да се паркира преди зоната. След зоната пак нямаше. След по-скъпата пак няма, и след още по-скъпата, пак няма да има. Това е, защото проблемите се "решават" от тепегьоси, които си мислят, че като вземат още пари, ще се случи нещо прекрасно. Вместо това, не само се решиха проблеми, но бабаитите от общината, начело с зам кмета Кристиан Кръстев (ГМ) заявиха, че с глобите и таксите не можели да се самофинансират. Пародия на община и общинари! Не само, че не свършиха никаква работа, ами и на загуба били ... ти да видиш!

  46. 46 Профил на Anоnуmous
    Anоnуmous
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    До коментар [#39] от "ThePal":

    Няма какво да я мисля тепърва. Копира се модела на някоя по-уредена от нас държава, която вече го е приложила успешно. В България всичко от демокрацията до парламентаризма и т.н. е вносно и копирано от другаде. Значи и с децентрализацията ще може.

  47. 47 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 3102 Неутрално

    До коментар [#45] от "пРезидента!":

    ... Вместо това, не само *НЕ* се решиха проблеми, ...

  48. 48 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 2403 Весело

    До коментар [#46] от " ":

    Ама то и за това се иска акъл…

  49. 49 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 2403 Неутрално

    Прости управници- бедна държава!

  50. 50 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 3102 Неутрално

    До коментар [#38] от "пРезидента!":Разбирам те. Ето аз примерно по същата причина съм пуснала молба до кмета още когато е обявил че можеш да си плащаш за паркиране но вече два месеца от тогава нямам никакъв отговор…
    —цитат от коментар 44 на Resurrection


    За какво си пуснала молба не знам. Аз съм в зона и си плащам. Но места пак няма. А няма, щото парите отиват по разни джебчета и шкафчета. Общината до момента не е изградила нито един паркинг, за да реши проблема с паркирането, нито е направила нещо друго в полза на гражданите. Само събират едни пари! София се превърна в общинска плантация. Зоните се разпростират далеч зад идеалния и зад широкия център. Причината е неясна. И цяла София да стане зона, проблемите ще си останат.

  51. 51 Профил на gbg
    gbg
    Рейтинг: 43 Неутрално

    Тъкмо да напиша "да се премести администрацията извън вътрения ринг", но си помислих, че електронизацията на администрацията би било далеч по-ефективно....Но няма интерес. Същото е като случая с един шеф на еропейската космическа агенция дето беше казал, че многократно използваема европяйска ракета не е добра идея, защото как ще се храни администрацията....Напусна човека след това....

  52. 52 Профил на tlr33621309
    tlr33621309
    Рейтинг: 514 Неутрално

    Винетка София като че ли такса задръстване е като си в задръстване минава човек чука ти на прозорчето и ти иска такса задръстване дава ти касова бележка и готово платено пито

    Всичко, което може да се яде е обект на властта
  53. 53 Профил на мъреца
    мъреца
    Рейтинг: 155 Разстроено

    докато проблемите се "решават" със забрани, все така ще е, че и по зле ще става.

  54. 54 Профил на tlr33621309
    tlr33621309
    Рейтинг: 514 Неутрално

    Ше стане най скъпия град ше си плащаме градския транспорт с банкова карта тва е некъв ъбсурд пълен

    Всичко, което може да се яде е обект на властта
  55. 55 Профил на ivan_lawyer
    ivan_lawyer
    Рейтинг: 1367 Неутрално

    Аристокрацията имаме нужда сме по-оставени на спокойствие, нямам нужда от пари или титли, аз съм разумен и хуманен.

    Нямам проблем с транспорта, транспорта и така или иначе е нужен, аз естествено съм си решил проблема като съм се центрирал, на тихо, удобно и комуникативно място.

    Уличките в София са ни мънички, тесни и т.н.

  56. 56 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2865 Весело

    Докато разни майки-героини карат "дечицата" си на по 18-19 години до училище и ги взимат от там всеки ден, щото било "опасно" в градския транспорт, никакви такси и други мерки няма да решат проблема. Буквално НЯМАМ приятелка или позната, чиито келеша да не ги возят навсякъде с кола, все едно са някакви филмови звезди. После имало задръствания, въздуха бил мръсен и незнам си какво. Навремето в гимназията учех с деца на милионери, вицепремиери и министри - ами никой не го караха с кола, всички си бичехме със СКГТ, а тогава и метро нямаше и като цяло беше зле.

    П.П. А, да - за малко да забравя. Въпросните ми приятелки и познати са първи на барикадата колко било задръстено и мръсно в София и как някой трябвало да направи нещо.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  57. 57 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2140 Неутрално

    До коментар [#2] от "m17":

    Остави ги кореняк печенегите, единствените "столичани" в света! Комплексари та дрънкат!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  58. 58 Профил на libretto
    libretto
    Рейтинг: 850 Весело

    Ами ако спрат "мръсните" коли, всичкото бакшиш отива на кино.

    Let's Go, Brandon! 😁😁😁
  59. 59 Профил на biz58591165
    biz58591165
    Рейтинг: 53 Неутрално

    Ами то хубаво, но където живея аз в София, топлофикация и газификация няма. Единствената ми разумна опция са дърва и пелети. Климатик ми е противопоказан поради здравословни причини. Освен ако не ми предложат разумна алтернатива, то нямам намерение да се съобразявам със забраните от '29 година.Колкото до автомобилите - вместо да се поощрява дадено поведение, те се опитват със санкции и забрани да постигнат резултат.
    —цитат от коментар 18 на Aldi Mitov


    Това, на което викаш климатик може да се включи там, където ти се включва камината или котела за пелети и да ти топли водата в системата. Да казваш, че ти е противопоказен "климатика" и да игнорираш факта, че комините ви бълват дим, който дишаме всички е безумно. В кварталите, в които живееш мирише на дим и въглища, и това също трябва да ти е противопоказно.

  60. 60 Профил на Мария Янкова
    Мария Янкова
    Рейтинг: 1065 Неутрално

    Още 120 000 новопостроени жилища, още 120 000 автомобила!
    Нарича се "пукане по шевовете" . Ако всичко коли са паркирани, пешеходците ще видят зор.
    Перачите на пари пък за презастрояване се окичват с ордени..
    Бойко, ако иска да властва наистина трябва да премести столицата. Пловдив и София вече са бетонни гета с гарнитура от ламарини.

  61. 61 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 3102 Неутрално

    До коментар [#35] от "пРезидента!":Сигурен съм, че това което казваш е така и състоянието в момента е плачевно. Но това е пътят и колкото по-бързо започне да се работи в тази посока ( а аз не виждам това да става), нещата няма как да се оправят. София няма градското планиране на градовете в САЩ, които са автомобилно центрични и единствения път е холанския.
    —цитат от коментар 40 на Doge


    Кое е пътят? Да ти забранят да ползваш автомобил, който са ти разрешили да купиш? За мен това е простотия! Трябва да се забрани продажбата на тези автомобили, не да се забранява движението им.

    А и както горе писах, това с ЛМПС принципно е популизъм и няма да има ефект, защото замърсяването в София на 85% идва от другаде. Дължи се на отопление с твърдо гориво и замърсяващи бизнеси. Това обаче се премълчава и вместо да се реши проблемът, както трябва, не само се пренася върху гражданите, но мерките няма да решат нищо.

    Аз пиша не защото съм несъгласен, да се подобри въздухът в София, а защото тези забрани са тъпня, която няма да реши нищо.

  62. 62 Профил на dobadoba
    dobadoba
    Рейтинг: 525 Неутрално

    Данче, ще те изпържят :) Като за последно.

  63. 63 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 568 Неутрално

    Ами, то в Лондон има квартали, където жилищата са от милион нагоре и просто не е възможни да имаш автомобил.
    А и не е нужно.

  64. 64 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2361 Неутрално

    Центърът на София до първи ринг трябва да е просто затворен за автомобили, освен тези на живущите и зареждащия транспорт.

    „Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
  65. 65 Профил на drz551142445
    drz551142445
    Рейтинг: 250 Весело

    Най-тъпото тук и в статията и в коментарите е, че в София центърът е по-малко задръстен отколкото близките до центъра улици и довеждащите булеварди.

  66. 66 Профил на trolimzarodiny
    trolimzarodiny
    Рейтинг: 3086 Неутрално

    До коментар [#64] от "cinik":

    И обществения…

    Бирата и благата трева трябва да са безплатни за стадото !
  67. 67 Профил на Мария Янкова
    Мария Янкова
    Рейтинг: 1065 Неутрално

    Властите как ще се придвижват?
    Те са миропомазани и са над гражданите.
    Може ли Гешев да си търка обувките?
    Президентската власт, Прокурорската власт, Парламентарната власт, много власт с много автомобили, които са напълно излишни.

  68. 68 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1415 Неутрално

    До коментар [#1] от "ju.li":

    Има много просто решение и това е да се пуснат ученически автобуси. Трафика и задръстванията в София. ще са като през лятото

  69. 69 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1415 Гневно

    До коментар [#23] от "Doge":

    Столична община с последните си няколко решения показа, че от обществения транспорт само такситата са и приоритет:

    - Тъпотията, която сътвориха с премахване на месечните карти и пакетните билети
    - отказа от нощните линии
    може и още много да се добави

  70. 70 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7230 Неутрално

    "обществена поръчка до 70 000 лева за изготвяне на правен анализ"
    Това ли е целта, да дадем едни 70 хиляди.

  71. 71 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4033 Неутрално

    Забраната трябва да започне от 01.12.2022г.
    Сънародниците от провинцията, трябва да са в буферни паркинги а селтаците с 20-30 годишни камиони трябва да спират също извън околовръсното, ако са много настоятелни да ги пускат в Бояна и Драгалевци.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  72. 72 Профил на sandor_clegane
    sandor_clegane
    Рейтинг: 1874 Неутрално

    До коментар [#20] от "пРезидента!":

    Предлагаш на над 120 000 домакинства в Софийското поле, живеещи в къщи, да зарежат твърдите горива и да се отопляват на ток?
    Умно!
    А готов ли си да им плащаш разликата в сметките?

  73. 73 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    Поредното изтупване на хората, пардон - на брашнения чувал. Но, софиянци сами си избират Фандъкова. Хак им е.

  74. 74 Профил на sandor_clegane
    sandor_clegane
    Рейтинг: 1874 Неутрално

    Мярката е мъртвородена, защото повечето таралясници си стоят пред блока и се карат от дъжд на вятър.

  75. 75 Профил на sandor_clegane
    sandor_clegane
    Рейтинг: 1874 Неутрално

    До коментар [#50] от "пРезидента!":

    Общината няма да ти построи безплатен паркинг, не е и длъжна.
    Да не говорим, че няма и къде.
    Или може би искаш да има до вас?

  76. 76 Профил на sandor_clegane
    sandor_clegane
    Рейтинг: 1874 Неутрално

    До коментар [#45] от "пРезидента!":

    Тебе само Борисчето ште оправи!

  77. 77 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 4182 Неутрално

    Ааа добрутру! А се смяхте на Лондончани за congestion charge
    —цитат от коментар 7 на Resurrection


    Мога да продължа да се смея. Виж кой евростандарт се ограничава в София и кой в Лондон. Никога не съм карал толкова стара кола, като тези, дето ще ги спират в София.

    Еретик
  78. 78 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 4182 Неутрално

    Много ми е интересно дали ще знаят категорията на автомобил на номер извън София.Или пък как ще се процедира с автомобили с чуждестранна регистрация.
    —цитат от коментар 8 на rainbou1


    Българските коли са със стикер на предното стъкло. Чуждите - по година на производство. Ама кой чужденец с евро 1 ще дойде в София? Сръбски ромел?

    Еретик
  79. 79 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 4182 Неутрално

    До коментар [#14] от "пРезидента!":

    "Трябва да се вземат мерки, да не се продават замърсяващи коли "
    ===========
    Кой ги продава тези коли? Евро 1 е до 95 година. Старото ми Волво от 2003 беше евро 3, Инсигнията ми на 11 години е Евро 5.
    Просто тези коли са на изживяване и ги карат най-бедните.

    Еретик
  80. 80 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 687 Неутрално

    Всичко под Евро 3 трябва да се забрани, а от 2025та всичко под евро 4.

    ... с двеста...
  81. 81 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 4182 Весело

    Ма тия дето искат да няма коли и задръствания защо не се заселят някъде на село? Тамо тия проблеми ги няма?!?
    —цитат от коментар 21 на georgievb


    ++++++++++++++
    Да дойдат в Хасково. И при нас има задръствания, но минаваш максимум 5 светофара и се отпушва.....

    Еретик
  82. 82 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 4182 Весело

    До коментар [#14] от "пРезидента!":Те хората са го измислили отдавна. улиците се правят нарочно тесни, а платеното паркиране безбожно скъпо. Друго паркиране не се предвижда. А и много удобен градски транспорт, велоалеи и т.н. разбира се.
    —цитат от коментар 23 на Doge


    Умнокрасиви глупости. Нарочно направили тесни улици преди 200 години, да ги е яд шофьорите на дизели........................
    Централните градски части на големите градове навсякъде са отпреди автомобилите.

    Еретик
  83. 83 Профил на parol
    parol
    Рейтинг: 437 Неутрално

    ""Веднага ви давам анализа. Задръстванията започват с учебната година. Новите софиянчета да учат там където прекарват лятото. И ливадите от манастирски ливадо да спрат да се тръшкат по паветата!
    —цитат от коментар 1 на ju.li

    Има и по-радикален вариант. Онези в чийто ЕГН-та, седмата и осмата цифра не са в интервала 624 - 721 да си карат колите там откъдето са дошли. В старата ми махала имаше градинки, площадки...и колкото си искаш паркоместа, а сега.....акордеон не можеш да разпънеш

    АБПРП - Активен борец против рашизма и путинизма
  84. 84 Профил на Kostadin Kolarov
    Kostadin Kolarov
    Рейтинг: 139 Неутрално

    Има градове, в чиито централни части е приятно да се живее. София едва ли е сред тях.
    И не екостандартите на автомобилите е проблемът, а липсата на адекватна инфраструктура.
    Ще е добре да се види как исторически са се справяли с нарастващия брой автомобили някои стари европейски градове. Има какво да се заимства.
    Иначе, докато е възможно да се регистрира автомобил с ниски екологични характеристики ще съществуват конфликтни ситуации като описаната в тази статия.

  85. 85 Профил на Gavril
    Gavril
    Рейтинг: 536 Неутрално

    До коментар [#1] от "ju.li":

    Сипи бай Генади! Че им бем и училищата и ливадите! Че ми кае он къде си карам ладата. Ай сиктир!

    България, къде е нашия change we can believe in?
  86. 86 Профил на chasovnik
    chasovnik
    Рейтинг: 430 Неутрално

    До коментар [#2] от "m17":

    в началото на лятото едни мили хора от лудогорието купиха апартм над нас и веднага събориха стените, предполагам без конструктивно обследване и тн разрешителни. нищо против хорицата, но на паркинга се появиха 2 автомобила - един личен и един служебен, ползвани от семейството. от миналата седмица семейството притежава още един автомобил вече със софийска регистрация: двама души - 3 автомобила, итотребяваши един. и да не заеиждам, защото трите са на цената на моя, просто така се случва в софия. задължителни зони за паркиране до околовръстното и данъци х2 за всеки следващ автомобил.

  87. 87 Профил на Reggie
    Reggie
    Рейтинг: 473 Любопитно

    А тези, без извинение, смотаняци кога ща направят някакви читави връзки със Северната тангента? Колко години минаха? Да не говорим за другите събрингове и тн

  88. 88 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3347 Неутрално

    До 21:"georgievb"]Ма тия дето искат да няма коли и задръствания защо не се заселят някъде на село? Тамо тия проблеми ги няма?!?...."

    Гербидж, против личните автомобили са ГЕРБ - държавната и общинската администрация. Така е, най - бедната държава в ЕС е с най-голям служебен парк автомобили за държавната администрация, при това луксозни автомобили.

    Само Гербидж тиква може да остави камиони-таралясници да димят в центъра, но да забранява малолитражни те таратайки.
    Гербиджът са една пасмина - некадърници, които така и така не успяха да регулират нещо толкова просто като ГТП.

  89. 89 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1759 Весело

    "Ще".

    Отново.

  90. 90 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3347 Неутрално

    Всичко под Евро 3 трябва да се забрани, а от 2025та всичко под евро 4.
    —цитат от коментар 80 на Суджук Герберите


    Защо да ги забраняват? Достатъчно ще е да им утроят и учетворят годишния данък. И малко по-взискателен ГТП.

  91. 91 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3347 Неутрално

    До коментар [#90] от "pontius_glarus":

    Забраната е много сложно нещо, и винаги може да се обжалва пред съда. Съвсем друго нещо са увеличенията на данъчните ставки

  92. 92 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 3102 Неутрално

    До коментар [#20] от "пРезидента!":Предлагаш на над 120 000 домакинства в Софийското поле, живеещи в къщи, да зарежат твърдите горива и да се отопляват на ток?Умно!А готов ли си да им плащаш разликата в сметките?
    —цитат от коментар 72 на sandor_clegane


    Гений, към момента отоплението с термопомпа на ток ти излиза на 6-7 ст на киловатчас. Няма по-евтина алтернатива!

  93. 93 Профил на fcv251055839
    fcv251055839
    Рейтинг: 1469 Неутрално

    София се напълни със селяни. Те знаят само пет кръстовища, не знаят, че има странични улици и поради това са тия задръствания.

  94. 94 Профил на sandor_clegane
    sandor_clegane
    Рейтинг: 1874 Неутрално

    До коментар [#82] от "Костадин Иванов":

    Ми от хъски какво очакваш?

  95. 95 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 3102 Неутрално

    Центърът на София до първи ринг трябва да е просто затворен за автомобили, освен тези на живущите и зареждащия транспорт.
    —цитат от коментар 64 на cinik


    Е що само центъра?! Аз предлагам направо цяла София да се затвори за всички неживущи там! Половината от трафика изчезва, както и 50% от замърсяването от МПС.

    Всички пришълци на паркинги по околовръстното и от там с ГТ! Прекрасно!

  96. 96 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2865 Весело

    До коментар [#86] от "chasovnik":

    Аз в това отношение имах още по-яка случка преди да се изнеса окончателно от София. Само че със "стари софиянци" (разбирай децата са родени в София). В двустаен живеят 4 броя - мъж, жена (около 50-те) и синът и дъщерята (20-25). Как се събира тази конфигурация в две стаи не ми е ясно, НО - всяка единица имаше собствен автомобил. Общо и те 4 броя. И аз като теб не говоря от завист, щото там положението беше още по-страшно - четирите коли бяха на стойност колкото каското и профилактиката на моята за първата година горе-долу, айде и зимните гуми да кажем. Да не говорим, че сам живеех в по-голямо от тяхното жилище. Но веднъж чух бащата да подвиква ехидно на сина (докато за пореден път ремонтираха някоя от бангиите), очевидно по мой адрес (дето мога да покажа къде беше къщата на прабаба ми в Хиподрума, ама нейсе, те откъде да знаят хорицата), защото таман слизх след като бях паркирал на едно от "техните места" - "Ей, Боби, напълни се София със селяни, накупиха си коли и вече няма къде да се паркира. Не беше така като имаше жителство...". Не се сдържах и избухнах в бурен смях за искрена изненада на двата питекантропа. Та ей такива неща са проблемът на тоя град - хората му. Аз заради това се изнесох след Околовръстното и с топ не могат да ме върнат обратно.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  97. 97 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 3102 Неутрално

    До коментар [#50] от "пРезидента!":Общината няма да ти построи безплатен паркинг, не е и длъжна.Да не говорим, че няма и къде.Или може би искаш да има до вас?
    —цитат от коментар 75 на sandor_clegane


    Аз безплатен не искам. Но в момента плащам по 200 лв, без общината да си е мръднала пръста изобщо. А къде има! Във всеки квартал има по няколко училищни двора, под които стават прекрасни паркоместа. Ако не друго, то поне ще поемат километричните конвой от прибиращи си децата родители, които към 5 масово задръстват улиците. А след това ще имат и живущите къде да паркират след работа. Кое не ти харесва? Само, че за това ще трябва да лишим чекмеджетата от малко милиони, което изобщо не се харесва на Фандукова и крайно безполезния зам кмет Кристиан Кръстев.

  98. 98 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2361 Неутрално

    [quote#95:"пРезидента!"][/quote]

    Няма да даде ефект. Влизащите от други градове са капка в морето в сравнение с джиткащите между кварталите

    „Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
  99. 99 Профил на trolimzarodiny
    trolimzarodiny
    Рейтинг: 3086 Неутрално

    До коментар [#80] от "Суджук Герберите":

    Евро 4!?

    Това лято бях в София и ми направи отвратително впечатление

    Стари брички паркирани на тротоарите, няма място за пешаходците

    Масово се кара без катализатори

    Отвратително 🤮

    Бирата и благата трева трябва да са безплатни за стадото !
  100. 100 Профил на Just Бахур
    Just Бахур
    Рейтинг: 487 Неутрално

    До коментар [#96] от "Тюфлекчия":

    Цял живот така и не разбрах защо кореняк софиянците се мислят за нещо коато полу-богове от обикновенните селяни (не селяндури), родени в Долно Уйно или Провадия...

    ДА на АЕЦ Белене! Ядрената енергетика е гарант за безкарбоново бъдеще! Потомствен антикомунист!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK