"Обявена е обществена поръчка до 70 000 лева за изготвяне на правен анализ за прилагането на такава такса в София."
Веднага ви давам анализа. Задръстванията започват с учебната година. Новите софиянчета да учат там където прекарват лятото. И ливадите от манастирски ливадо да спрат да се тръшкат по паветата!
Разбирам че вие сте наследник на онези 3 хиляди "кореняци", които са обитавали София 1878'ма? Щото иначе предложението важи и за вас - ходете да пукнете от злоба в родното си място!!!
Нека да мине първо гласуването щото жълтопаветниците се фръцнаха веднъж, не е ясно дали и сега няма да се отметнат. Щото на приказки са царе ама като се стигне до подкрепа за непопулярни мерки веднага си намират оправдание.
Част от задръстванията наистина имат връзка с училищата. Решението са училищни автобуси и реорганизация на движението за улиците около училищата - там трябва да е възможно само еднопосочно движение, и без това в момента двупосочното движение е почти невъзможно - сравка СМГ...
Решението е просто - преместете столицата ! Липсата на източници за крадене - министерства, агенции и т.н. ще намали драстично трафика, особено на жипки, мерци и баварци. Иначе столичани, които скоро ще станат половин БГ, ще се издавят в собствените си екскременти, за които Перловска, Владайска, че и самия Искър са като септични ямки. Кой нормален човек би предложил такова място за столица ?!?! Не...не искам да кажа, че Марин Дринов е бил ненормален. Просто не е предполагал колко ще се размножи най-крадливото и мързеливо туземно население на територията ни....
Както и много други пъти съм предлагал - трябва да се направи притежаването и карането на МСП неизгодно и трудно. Само това ще спаси града от тази напаст.
1. трябва целият център да се направи пешеходна зона + ГТ. 2. Годишен данък за използване на МПС в градски условия - 5000 лв., за втора кола - 15000 лв., за трета - 30000 лв. 3. Забрана за паркиране на места извън предназначените за това, със солени глоби
Няма нито, ама нито една реална причина някой да ползва кола в градски условия, освен ако физически проблем. Редовното оправдание с децата е несериозно.
Че какво значение има регистрацията на автомобила… Плащаш или ти идва писмо да си платил глобата щото когато си минал не си платил таксата… И ти върви лихвичка при неплашане в срок..
Центърът може рЕзко да се окаже НЕзабранен за 120 000 гневни шофьори 😊
Щото такива проблеми не се решават със забрани. То по същата логика могат да ни спрат и тока, за да не харчим, ама ни стаа тъй.
Трябва да се вземат мерки, да не се продават замърсяващи коли и да се стимулира покупката на незамърсяващи. А не масово да се забраняват вече наличните по пътищата! Според мен 120 000 на жълтите павета много рязко ще променят настроенията.
Ами то хубаво, но където живея аз в София, топлофикация и газификация няма. Единствената ми разумна опция са дърва и пелети. Климатик ми е противопоказан поради здравословни причини. Освен ако не ми предложат разумна алтернатива, то нямам намерение да се съобразявам със забраните от '29 година. Колкото до автомобилите - вместо да се поощрява дадено поведение, те се опитват със санкции и забрани да постигнат резултат.
Надали какво? Транспортът участва в замърсяването на въздуха в София с няма и 15%. Основните замърсители ще си останат, да не говорим, че забраната няма общо с камиони, рейсове и други МПС. Удрят се само ЛМПС. Цялото замърсяване от предприятия и отопление на твърди горива ще остане. Или с други думи, реално няма да се промени нищо! Та дано ... ама надали! Блажени са верующите.
Те хората са го измислили отдавна. улиците се правят нарочно тесни, а платеното паркиране безбожно скъпо. Друго паркиране не се предвижда. А и много удобен градски транспорт, велоалеи и т.н. разбира се.
Или пък да има адекватен градски транспорт и хората сами няма да се качат на колите. Може да е изненада за някой, обаче не чак толкова голяма част от хората в града живеят и работят покрай метрото. Целия останал градски транспорт е тотал щета и между другото с разрастването на метрото останалия транспорт се влошава, то се вижда и от намаляващите пътници.
Туй хората на Запад не са го мислили! Там се купуват нови коли, не "НОВ ВНОС". Щото по-новия внос, ако си забелязала, пуши повече от по-стария внос. Щото по-новия са по-кекави автомобилите. Да не говорим, че на Запад замърсяването в градовете не е от печки на твърдо гориво и бизнеса не може да изхвърля и гори отпадъците както тук. Разликата между нас и Запада е прекалено голяма за да правиш такива паралели.
Решението е просто - преместете столицата ! Липсата на източници за крадене - министерства, агенции и т.н. ще намали драстично трафика, особено на жипки, мерци и баварци. Иначе столичани, които скоро ще станат половин БГ, ще се издавят в собствените си екскременти, за които Перловска, Владайска, че и самия Искър са като септични ямки. Кой нормален човек би предложил такова място за столица ?!?! Не...не искам да кажа, че Марин Дринов е бил ненормален. Просто не е предполагал колко ще се размножи най-крадливото и мързеливо туземно население на територията ни....
Това всичкото, което го искаш може да стане с децентрализация. Очевидно е, че смотаната фандъковска община няма капацитет да се справи с толкова многолюден град. Децентрализация и равномерено регионално развитие са му майката.
Защо от ГЕРБ не са приели и за товарните коли/камиони да не важи забраната? Магазините ще се зареждат с 20-годишни трошки? Веднага се сещам за едни Спринтери, дето пушат като комините на Ковачки и ще е позволено да минават.
Около метро на Цариградско и между бизнес парка и Декатлон какво има? Това с апартамент офисчетата в кентрото ще приключи с изключение на адвокати и нотариуси.
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
А знаеш ли защо е прекалено голяма разликата? Защото тези хора тук са го мислили с години и са го измислили. А при нашите е нямало никакви наченки на мисловен процес преди ,,усвояването”
До коментар [#14] от "пРезидента!":Те хората са го измислили отдавна. улиците се правят нарочно тесни, а платеното паркиране безбожно скъпо. Друго паркиране не се предвижда. А и много удобен градски транспорт, велоалеи и т.н. разбира се.
"Те хората", ако имаш предвид западняците - да, измислили са го. Там има перфектни условия за колоездене, освен това ГТ е много добре развит. Стига се навсякъде и бързо. Това не можеш да кажеш за София. Излез с коолото, но преди това си напиши завещанието, щото вероятността да стигнеш само до Пирогов е много голяма.
Еле пък в София е такава разградена работа, че се случва даже докато минаваш по тротиара да те удари ток от необезопасена шахта и като си умреш и да няма нито един виновен
До коментар [#27] от "пРезидента!":А знаеш ли защо е прекалено голяма разликата? Защото тези хора тук са го мислили с години и са го измислили. А при нашите е нямало никакви наченки на мисловен процес преди ,,усвояването”
Радвам се, че стигна до по-умни изводи. Което не само не променя казаното от мен, дори го потвърждава! Последният проблем на София са ЛМПС! Да не говорим, че каквито и проблеми да има, се решават на гърба на гражданите въпреки, че последните плащат такси и данъци, за да се решават тези проблеми от общината.
До коментар [#10] от "ThePal":Това всичкото, което го искаш може да стане с децентрализация. Очевидно е, че смотаната фандъковска община няма капацитет да се справи с толкова многолюден град. Децентрализация и равномерено регионално развитие са му майката.
И как я виждаш тази децентрализация ?! При положение че заплатите са тройно над останалите региони, че даже централата на Лукойл е в София, а рафинерията обгазява Бургас ?! При положение, че всичко онова от което може да се краде е там. Е как няма хората да се местят в шоплука. Щат не щат - там може да се оцелее, вкл. за неквалифицираните бачкатори. Останалата територия ще стане източник на скрап за мангалите, които накрая ще станат и те столичани. Та така !
Сигурен съм, че това което казваш е така и състоянието в момента е плачевно. Но това е пътят и колкото по-бързо започне да се работи в тази посока ( а аз не виждам това да става), нещата няма как да се оправят. София няма градското планиране на градовете в САЩ, които са автомобилно центрични и единствения път е холанския.
Крайно закъснели и недостатъчни мерки. Съжалявам за хората, които поставят личното си удобство пред всичко останало, ползвайки всеки ден кола, но е нетърпимо движението в София - задръстване, селски номера с каране на трамвайни линии, забранено изпреварване, каране в забранени за влизане улица и т.н. (все неща, които водят до катастрофи), паркиране навсякъде по тротоари, зелени площи, велоалеи и др. Този малък ринг е 3км на 3км с 95% от всички транспортни линии минаващи през него. Никой не може да ме убеди, че на някой му ТРЯБВА кола. Таксата задръстване е задължителна за всички автомобили и според мой изчисления трябва да е 7лв. дневно, минимално 6лв.
Разбирам те. Ето аз примерно по същата причина съм пуснала молба до кмета още когато е обявил че можеш да си плащаш за паркиране но вече два месеца от тогава нямам никакъв отговор…
В центъра нямаше къде да се паркира преди зоната. След зоната пак нямаше. След по-скъпата пак няма, и след още по-скъпата, пак няма да има. Това е, защото проблемите се "решават" от тепегьоси, които си мислят, че като вземат още пари, ще се случи нещо прекрасно. Вместо това, не само се решиха проблеми, но бабаитите от общината, начело с зам кмета Кристиан Кръстев (ГМ) заявиха, че с глобите и таксите не можели да се самофинансират. Пародия на община и общинари! Не само, че не свършиха никаква работа, ами и на загуба били ... ти да видиш!
Няма какво да я мисля тепърва. Копира се модела на някоя по-уредена от нас държава, която вече го е приложила успешно. В България всичко от демокрацията до парламентаризма и т.н. е вносно и копирано от другаде. Значи и с децентрализацията ще може.
До коментар [#38] от "пРезидента!":Разбирам те. Ето аз примерно по същата причина съм пуснала молба до кмета още когато е обявил че можеш да си плащаш за паркиране но вече два месеца от тогава нямам никакъв отговор…
За какво си пуснала молба не знам. Аз съм в зона и си плащам. Но места пак няма. А няма, щото парите отиват по разни джебчета и шкафчета. Общината до момента не е изградила нито един паркинг, за да реши проблема с паркирането, нито е направила нещо друго в полза на гражданите. Само събират едни пари! София се превърна в общинска плантация. Зоните се разпростират далеч зад идеалния и зад широкия център. Причината е неясна. И цяла София да стане зона, проблемите ще си останат.
Тъкмо да напиша "да се премести администрацията извън вътрения ринг", но си помислих, че електронизацията на администрацията би било далеч по-ефективно....Но няма интерес. Същото е като случая с един шеф на еропейската космическа агенция дето беше казал, че многократно използваема европяйска ракета не е добра идея, защото как ще се храни администрацията....Напусна човека след това....
Винетка София като че ли такса задръстване е като си в задръстване минава човек чука ти на прозорчето и ти иска такса задръстване дава ти касова бележка и готово платено пито
Аристокрацията имаме нужда сме по-оставени на спокойствие, нямам нужда от пари или титли, аз съм разумен и хуманен.
Нямам проблем с транспорта, транспорта и така или иначе е нужен, аз естествено съм си решил проблема като съм се центрирал, на тихо, удобно и комуникативно място.
Докато разни майки-героини карат "дечицата" си на по 18-19 години до училище и ги взимат от там всеки ден, щото било "опасно" в градския транспорт, никакви такси и други мерки няма да решат проблема. Буквално НЯМАМ приятелка или позната, чиито келеша да не ги возят навсякъде с кола, все едно са някакви филмови звезди. После имало задръствания, въздуха бил мръсен и незнам си какво. Навремето в гимназията учех с деца на милионери, вицепремиери и министри - ами никой не го караха с кола, всички си бичехме със СКГТ, а тогава и метро нямаше и като цяло беше зле.
П.П. А, да - за малко да забравя. Въпросните ми приятелки и познати са първи на барикадата колко било задръстено и мръсно в София и как някой трябвало да направи нещо.
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
Ами то хубаво, но където живея аз в София, топлофикация и газификация няма. Единствената ми разумна опция са дърва и пелети. Климатик ми е противопоказан поради здравословни причини. Освен ако не ми предложат разумна алтернатива, то нямам намерение да се съобразявам със забраните от '29 година.Колкото до автомобилите - вместо да се поощрява дадено поведение, те се опитват със санкции и забрани да постигнат резултат.
Това, на което викаш климатик може да се включи там, където ти се включва камината или котела за пелети и да ти топли водата в системата. Да казваш, че ти е противопоказен "климатика" и да игнорираш факта, че комините ви бълват дим, който дишаме всички е безумно. В кварталите, в които живееш мирише на дим и въглища, и това също трябва да ти е противопоказно.
Още 120 000 новопостроени жилища, още 120 000 автомобила! Нарича се "пукане по шевовете" . Ако всичко коли са паркирани, пешеходците ще видят зор. Перачите на пари пък за презастрояване се окичват с ордени.. Бойко, ако иска да властва наистина трябва да премести столицата. Пловдив и София вече са бетонни гета с гарнитура от ламарини.
До коментар [#35] от "пРезидента!":Сигурен съм, че това което казваш е така и състоянието в момента е плачевно. Но това е пътят и колкото по-бързо започне да се работи в тази посока ( а аз не виждам това да става), нещата няма как да се оправят. София няма градското планиране на градовете в САЩ, които са автомобилно центрични и единствения път е холанския.
Кое е пътят? Да ти забранят да ползваш автомобил, който са ти разрешили да купиш? За мен това е простотия! Трябва да се забрани продажбата на тези автомобили, не да се забранява движението им.
А и както горе писах, това с ЛМПС принципно е популизъм и няма да има ефект, защото замърсяването в София на 85% идва от другаде. Дължи се на отопление с твърдо гориво и замърсяващи бизнеси. Това обаче се премълчава и вместо да се реши проблемът, както трябва, не само се пренася върху гражданите, но мерките няма да решат нищо.
Аз пиша не защото съм несъгласен, да се подобри въздухът в София, а защото тези забрани са тъпня, която няма да реши нищо.
Центърът на София до първи ринг трябва да е просто затворен за автомобили, освен тези на живущите и зареждащия транспорт.
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
Властите как ще се придвижват? Те са миропомазани и са над гражданите. Може ли Гешев да си търка обувките? Президентската власт, Прокурорската власт, Парламентарната власт, много власт с много автомобили, които са напълно излишни.
Забраната трябва да започне от 01.12.2022г. Сънародниците от провинцията, трябва да са в буферни паркинги а селтаците с 20-30 годишни камиони трябва да спират също извън околовръсното, ако са много настоятелни да ги пускат в Бояна и Драгалевци.
Предлагаш на над 120 000 домакинства в Софийското поле, живеещи в къщи, да зарежат твърдите горива и да се отопляват на ток? Умно! А готов ли си да им плащаш разликата в сметките?
Мога да продължа да се смея. Виж кой евростандарт се ограничава в София и кой в Лондон. Никога не съм карал толкова стара кола, като тези, дето ще ги спират в София.
Еретик
Българските коли са със стикер на предното стъкло. Чуждите - по година на производство. Ама кой чужденец с евро 1 ще дойде в София? Сръбски ромел?
Еретик
"Трябва да се вземат мерки, да не се продават замърсяващи коли " =========== Кой ги продава тези коли? Евро 1 е до 95 година. Старото ми Волво от 2003 беше евро 3, Инсигнията ми на 11 години е Евро 5. Просто тези коли са на изживяване и ги карат най-бедните.
До коментар [#14] от "пРезидента!":Те хората са го измислили отдавна. улиците се правят нарочно тесни, а платеното паркиране безбожно скъпо. Друго паркиране не се предвижда. А и много удобен градски транспорт, велоалеи и т.н. разбира се.
Умнокрасиви глупости. Нарочно направили тесни улици преди 200 години, да ги е яд шофьорите на дизели........................ Централните градски части на големите градове навсякъде са отпреди автомобилите.
Еретик
""Веднага ви давам анализа. Задръстванията започват с учебната година. Новите софиянчета да учат там където прекарват лятото. И ливадите от манастирски ливадо да спрат да се тръшкат по паветата!
Има и по-радикален вариант. Онези в чийто ЕГН-та, седмата и осмата цифра не са в интервала 624 - 721 да си карат колите там откъдето са дошли. В старата ми махала имаше градинки, площадки...и колкото си искаш паркоместа, а сега.....акордеон не можеш да разпънеш
Има градове, в чиито централни части е приятно да се живее. София едва ли е сред тях. И не екостандартите на автомобилите е проблемът, а липсата на адекватна инфраструктура. Ще е добре да се види как исторически са се справяли с нарастващия брой автомобили някои стари европейски градове. Има какво да се заимства. Иначе, докато е възможно да се регистрира автомобил с ниски екологични характеристики ще съществуват конфликтни ситуации като описаната в тази статия.
в началото на лятото едни мили хора от лудогорието купиха апартм над нас и веднага събориха стените, предполагам без конструктивно обследване и тн разрешителни. нищо против хорицата, но на паркинга се появиха 2 автомобила - един личен и един служебен, ползвани от семейството. от миналата седмица семейството притежава още един автомобил вече със софийска регистрация: двама души - 3 автомобила, итотребяваши един. и да не заеиждам, защото трите са на цената на моя, просто така се случва в софия. задължителни зони за паркиране до околовръстното и данъци х2 за всеки следващ автомобил.
А тези, без извинение, смотаняци кога ща направят някакви читави връзки със Северната тангента? Колко години минаха? Да не говорим за другите събрингове и тн
До 21:"georgievb"]Ма тия дето искат да няма коли и задръствания защо не се заселят някъде на село? Тамо тия проблеми ги няма?!?...."
Гербидж, против личните автомобили са ГЕРБ - държавната и общинската администрация. Така е, най - бедната държава в ЕС е с най-голям служебен парк автомобили за държавната администрация, при това луксозни автомобили.
Само Гербидж тиква може да остави камиони-таралясници да димят в центъра, но да забранява малолитражни те таратайки. Гербиджът са една пасмина - некадърници, които така и така не успяха да регулират нещо толкова просто като ГТП.
До коментар [#20] от "пРезидента!":Предлагаш на над 120 000 домакинства в Софийското поле, живеещи в къщи, да зарежат твърдите горива и да се отопляват на ток?Умно!А готов ли си да им плащаш разликата в сметките?
Е що само центъра?! Аз предлагам направо цяла София да се затвори за всички неживущи там! Половината от трафика изчезва, както и 50% от замърсяването от МПС.
Всички пришълци на паркинги по околовръстното и от там с ГТ! Прекрасно!
Аз в това отношение имах още по-яка случка преди да се изнеса окончателно от София. Само че със "стари софиянци" (разбирай децата са родени в София). В двустаен живеят 4 броя - мъж, жена (около 50-те) и синът и дъщерята (20-25). Как се събира тази конфигурация в две стаи не ми е ясно, НО - всяка единица имаше собствен автомобил. Общо и те 4 броя. И аз като теб не говоря от завист, щото там положението беше още по-страшно - четирите коли бяха на стойност колкото каското и профилактиката на моята за първата година горе-долу, айде и зимните гуми да кажем. Да не говорим, че сам живеех в по-голямо от тяхното жилище. Но веднъж чух бащата да подвиква ехидно на сина (докато за пореден път ремонтираха някоя от бангиите), очевидно по мой адрес (дето мога да покажа къде беше къщата на прабаба ми в Хиподрума, ама нейсе, те откъде да знаят хорицата), защото таман слизх след като бях паркирал на едно от "техните места" - "Ей, Боби, напълни се София със селяни, накупиха си коли и вече няма къде да се паркира. Не беше така като имаше жителство...". Не се сдържах и избухнах в бурен смях за искрена изненада на двата питекантропа. Та ей такива неща са проблемът на тоя град - хората му. Аз заради това се изнесох след Околовръстното и с топ не могат да ме върнат обратно.
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
До коментар [#50] от "пРезидента!":Общината няма да ти построи безплатен паркинг, не е и длъжна.Да не говорим, че няма и къде.Или може би искаш да има до вас?
Аз безплатен не искам. Но в момента плащам по 200 лв, без общината да си е мръднала пръста изобщо. А къде има! Във всеки квартал има по няколко училищни двора, под които стават прекрасни паркоместа. Ако не друго, то поне ще поемат километричните конвой от прибиращи си децата родители, които към 5 масово задръстват улиците. А след това ще имат и живущите къде да паркират след работа. Кое не ти харесва? Само, че за това ще трябва да лишим чекмеджетата от малко милиони, което изобщо не се харесва на Фандукова и крайно безполезния зам кмет Кристиан Кръстев.
Няма да даде ефект. Влизащите от други градове са капка в морето в сравнение с джиткащите между кварталите
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
Цял живот така и не разбрах защо кореняк софиянците се мислят за нещо коато полу-богове от обикновенните селяни (не селяндури), родени в Долно Уйно или Провадия...
ДА на АЕЦ Белене! Ядрената енергетика е гарант за безкарбоново бъдеще!
Потомствен антикомунист!
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
ju.li
Рейтинг: 965 Неутрално"Обявена е обществена поръчка до 70 000 лева за изготвяне на правен анализ за прилагането на такава такса в София."
Веднага ви давам анализа. Задръстванията започват с учебната година. Новите софиянчета да учат там където прекарват лятото. И ливадите от манастирски ливадо да спрат да се тръшкат по паветата!
m17
Рейтинг: 1525 НеутралноДо коментар [#1] от "ju.li":
Разбирам че вие сте наследник на онези 3 хиляди "кореняци", които са обитавали София 1878'ма? Щото иначе предложението важи и за вас - ходете да пукнете от злоба в родното си място!!!
ransom
Рейтинг: 70 Неутралнода го въведат преди изборите, ако им стиска на гебрърите
Бай Благой
Рейтинг: 580 НеутралноА дано, ама надали
m17
Рейтинг: 1525 НеутралноНека да мине първо гласуването щото жълтопаветниците се фръцнаха веднъж, не е ясно дали и сега няма да се отметнат. Щото на приказки са царе ама като се стигне до подкрепа за непопулярни мерки веднага си намират оправдание.
m17
Рейтинг: 1525 НеутралноДо коментар [#3] от "ransom":
Герберите нали ще стадват властта, нямат проблем с въвеждането на такива мерки. Виж ДБ и Спасителя да му мислят - нали ще вимат властта.
Resurrection
Рейтинг: 2403 ВеселоАаа добрутру! А се смяхте на Лондончани за congestion charge
rainbou1
Рейтинг: 1429 ЛюбопитноМного ми е интересно дали ще знаят категорията на автомобил на номер извън София.
Или пък как ще се процедира с автомобили с чуждестранна регистрация.
gbg
Рейтинг: 43 НеутралноЧаст от задръстванията наистина имат връзка с училищата. Решението са училищни автобуси и реорганизация на движението за улиците около училищата - там трябва да е възможно само еднопосочно движение, и без това в момента двупосочното движение е почти невъзможно - сравка СМГ...
ThePal
Рейтинг: 683 НеутралноРешението е просто - преместете столицата ! Липсата на източници за крадене - министерства, агенции и т.н. ще намали драстично трафика, особено на жипки, мерци и баварци. Иначе столичани, които скоро ще станат половин БГ, ще се издавят в собствените си екскременти, за които Перловска, Владайска, че и самия Искър са като септични ямки. Кой нормален човек би предложил такова място за столица ?!?! Не...не искам да кажа, че Марин Дринов е бил ненормален. Просто не е предполагал колко ще се размножи най-крадливото и мързеливо туземно население на територията ни....
Андерсен
Рейтинг: 537 ЛюбопитноКакто и много други пъти съм предлагал - трябва да се направи притежаването и карането на МСП неизгодно и трудно. Само това ще спаси града от тази напаст.
1. трябва целият център да се направи пешеходна зона + ГТ.
2. Годишен данък за използване на МПС в градски условия - 5000 лв., за втора кола - 15000 лв., за трета - 30000 лв.
3. Забрана за паркиране на места извън предназначените за това, със солени глоби
Няма нито, ама нито една реална причина някой да ползва кола в градски условия, освен ако физически проблем. Редовното оправдание с децата е несериозно.
Resurrection
Рейтинг: 2403 НеутралноДо коментар [#8] от "rainbou1":
Че какво значение има регистрацията на автомобила… Плащаш или ти идва писмо да си платил глобата щото когато си минал не си платил таксата… И ти върви лихвичка при неплашане в срок..
Lee Gier
Рейтинг: 2151 НеутралноЩом го прави ГЕРБ, резултата ще е по български.
Нямам време за подлости - с много други неща съм зает.пРезидента!
Рейтинг: 3102 НеутралноЦентърът може рЕзко да се окаже НЕзабранен за 120 000 гневни шофьори 😊
Щото такива проблеми не се решават със забрани. То по същата логика могат да ни спрат и тока, за да не харчим, ама ни стаа тъй.
Трябва да се вземат мерки, да не се продават замърсяващи коли и да се стимулира покупката на незамърсяващи. А не масово да се забраняват вече наличните по пътищата! Според мен 120 000 на жълтите павета много рязко ще променят настроенията.
Ранмакан от Манве
Рейтинг: 609 НеутралноВлизането с кола в центъра на София граничи с мазохизъм.
BiGman
Рейтинг: 5771 ВеселоРаздайте по един безплатен противогаз на жълтопаветниците та да мирясат...
Resurrection
Рейтинг: 2403 НеутралноДо коментар [#9] от "gbg":
Не е само до училищата. В сериозно урбанизираните райони в пиковите часове е така.
Aldi Mitov
Рейтинг: 334 НеутралноАми то хубаво, но където живея аз в София, топлофикация и газификация няма. Единствената ми разумна опция са дърва и пелети. Климатик ми е противопоказан поради здравословни причини. Освен ако не ми предложат разумна алтернатива, то нямам намерение да се съобразявам със забраните от '29 година.
Колкото до автомобилите - вместо да се поощрява дадено поведение, те се опитват със санкции и забрани да постигнат резултат.
Resurrection
Рейтинг: 2403 НеутралноДо коментар [#14] от "пРезидента!":
Не се гневи! Хората на запад са го измислили вече. Зони ултра лоу емишън…
пРезидента!
Рейтинг: 3102 НеутралноНадали какво? Транспортът участва в замърсяването на въздуха в София с няма и 15%. Основните замърсители ще си останат, да не говорим, че забраната няма общо с камиони, рейсове и други МПС. Удрят се само ЛМПС. Цялото замърсяване от предприятия и отопление на твърди горива ще остане. Или с други думи, реално няма да се промени нищо! Та дано ... ама надали! Блажени са верующите.
georgievb
Рейтинг: 2135 ЛюбопитноМа тия дето искат да няма коли и задръствания защо не се заселят някъде на село? Тамо тия проблеми ги няма?!?
https://www.vbox7.com/play:187a8c12bdnik_77.
Рейтинг: 1142 НеутралноТака центърът където са офисите ще е по-спокоен и чист, а по периферията където живеят хора наистина ще стане ад.
Doge
Рейтинг: 829 НеутралноДо коментар [#14] от "пРезидента!":
Слава Україні!Те хората са го измислили отдавна. улиците се правят нарочно тесни, а платеното паркиране безбожно скъпо. Друго паркиране не се предвижда. А и много удобен градски транспорт, велоалеи и т.н. разбира се.
lcj441103717
Рейтинг: 366 Неутралновсички коли минаващи ГТП в България се категоризират - имат стикер. За чуждите е друга манджа.
Resurrection
Рейтинг: 2403 ВеселоДо коментар [#21] от "georgievb":
нИ можИ.. те хем искат да си карат трошките навсякъде, хем не обичат правилата
hmmmmm
Рейтинг: 231 НеутралноДо коментар [#11] от "Андерсен":
Или пък да има адекватен градски транспорт и хората сами няма да се качат на колите. Може да е изненада за някой, обаче не чак толкова голяма част от хората в града живеят и работят покрай метрото. Целия останал градски транспорт е тотал щета и между другото с разрастването на метрото останалия транспорт се влошава, то се вижда и от намаляващите пътници.
пРезидента!
Рейтинг: 3102 НеутралноТуй хората на Запад не са го мислили! Там се купуват нови коли, не "НОВ ВНОС". Щото по-новия внос, ако си забелязала, пуши повече от по-стария внос. Щото по-новия са по-кекави автомобилите. Да не говорим, че на Запад замърсяването в градовете не е от печки на твърдо гориво и бизнеса не може да изхвърля и гори отпадъците както тук. Разликата между нас и Запада е прекалено голяма за да правиш такива паралели.
Resurrection
Рейтинг: 2403 НеутралноДо коментар [#26] от "hmmmmm":
Еййй и метро ви направиха и пак си ходите с колите
ThePal
Рейтинг: 683 НеутралноПриканвам всички селтици та турят по едно тиренце ! ;)
Anоnуmous
Рейтинг: 1305 НеутралноДо коментар [#10] от "ThePal":
Това всичкото, което го искаш може да стане с децентрализация. Очевидно е, че смотаната фандъковска община няма капацитет да се справи с толкова многолюден град. Децентрализация и равномерено регионално развитие са му майката.
lcj441103717
Рейтинг: 366 НеутралноЗащо от ГЕРБ не са приели и за товарните коли/камиони да не важи забраната? Магазините ще се зареждат с 20-годишни трошки? Веднага се сещам за едни Спринтери, дето пушат като комините на Ковачки и ще е позволено да минават.
Consumer
Рейтинг: 2456 ЛюбопитноДо коментар [#22] от "nik_77.":
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantОколо метро на Цариградско и между бизнес парка и Декатлон какво има? Това с апартамент офисчетата в кентрото ще приключи с изключение на адвокати и нотариуси.
Васил Николов
Рейтинг: 95 НеутралноСинята зона спешно трябва да стане 5лв/час. В центъра няма къде да се паркира.
Resurrection
Рейтинг: 2403 НеутралноДо коментар [#27] от "пРезидента!":
А знаеш ли защо е прекалено голяма разликата? Защото тези хора тук са го мислили с години и са го измислили. А при нашите е нямало никакви наченки на мисловен процес преди ,,усвояването”
пРезидента!
Рейтинг: 3102 Неутрално"Те хората", ако имаш предвид западняците - да, измислили са го. Там има перфектни условия за колоездене, освен това ГТ е много добре развит. Стига се навсякъде и бързо. Това не можеш да кажеш за София. Излез с коолото, но преди това си напиши завещанието, щото вероятността да стигнеш само до Пирогов е много голяма.
gbg
Рейтинг: 43 НеутралноЗатова съм написал "Част от задръстванията...".
Има ясен пик на трафика между 7:30 и 8:10 сутрин.
И пак - това е една част от проблема.
Resurrection
Рейтинг: 2403 НеутралноДо коментар [#27] от "пРезидента!":
Еле пък в София е такава разградена работа, че се случва даже докато минаваш по тротиара да те удари ток от необезопасена шахта и като си умреш и да няма нито един виновен
пРезидента!
Рейтинг: 3102 НеутралноРадвам се, че стигна до по-умни изводи. Което не само не променя казаното от мен, дори го потвърждава! Последният проблем на София са ЛМПС! Да не говорим, че каквито и проблеми да има, се решават на гърба на гражданите въпреки, че последните плащат такси и данъци, за да се решават тези проблеми от общината.
ThePal
Рейтинг: 683 НеутралноИ как я виждаш тази децентрализация ?! При положение че заплатите са тройно над останалите региони, че даже централата на Лукойл е в София, а рафинерията обгазява Бургас ?! При положение, че всичко онова от което може да се краде е там. Е как няма хората да се местят в шоплука. Щат не щат - там може да се оцелее, вкл. за неквалифицираните бачкатори. Останалата територия ще стане източник на скрап за мангалите, които накрая ще станат и те столичани. Та така !
Doge
Рейтинг: 829 НеутралноДо коментар [#35] от "пРезидента!":
Слава Україні!Сигурен съм, че това което казваш е така и състоянието в момента е плачевно. Но това е пътят и колкото по-бързо започне да се работи в тази посока ( а аз не виждам това да става), нещата няма как да се оправят. София няма градското планиране на градовете в САЩ, които са автомобилно центрични и единствения път е холанския.
m17
Рейтинг: 1525 НеутралноДо коментар [#31] от "lcj441103717":
Не са го приели за да може ДБ и ПП, като вземат влаттса другия Ноемви да го въведат и да блеснат!
m_todorov
Рейтинг: 458 НеутралноКрайно закъснели и недостатъчни мерки. Съжалявам за хората, които поставят личното си удобство пред всичко останало, ползвайки всеки ден кола, но е нетърпимо движението в София - задръстване, селски номера с каране на трамвайни линии, забранено изпреварване, каране в забранени за влизане улица и т.н. (все неща, които водят до катастрофи), паркиране навсякъде по тротоари, зелени площи, велоалеи и др. Този малък ринг е 3км на 3км с 95% от всички транспортни линии минаващи през него. Никой не може да ме убеди, че на някой му ТРЯБВА кола. Таксата задръстване е задължителна за всички автомобили и според мой изчисления трябва да е 7лв. дневно, минимално 6лв.
Лили
Рейтинг: 431 НеутралноНай-накрая. 🤘🤘🤘
ЛилиResurrection
Рейтинг: 2403 НеутралноДо коментар [#38] от "пРезидента!":
Разбирам те. Ето аз примерно по същата причина съм пуснала молба до кмета още когато е обявил че можеш да си плащаш за паркиране но вече два месеца от тогава нямам никакъв отговор…
пРезидента!
Рейтинг: 3102 НеутралноВ центъра нямаше къде да се паркира преди зоната. След зоната пак нямаше. След по-скъпата пак няма, и след още по-скъпата, пак няма да има. Това е, защото проблемите се "решават" от тепегьоси, които си мислят, че като вземат още пари, ще се случи нещо прекрасно. Вместо това, не само се решиха проблеми, но бабаитите от общината, начело с зам кмета Кристиан Кръстев (ГМ) заявиха, че с глобите и таксите не можели да се самофинансират. Пародия на община и общинари! Не само, че не свършиха никаква работа, ами и на загуба били ... ти да видиш!
Anоnуmous
Рейтинг: 1305 НеутралноДо коментар [#39] от "ThePal":
Няма какво да я мисля тепърва. Копира се модела на някоя по-уредена от нас държава, която вече го е приложила успешно. В България всичко от демокрацията до парламентаризма и т.н. е вносно и копирано от другаде. Значи и с децентрализацията ще може.
пРезидента!
Рейтинг: 3102 НеутралноДо коментар [#45] от "пРезидента!":
... Вместо това, не само *НЕ* се решиха проблеми, ...
Resurrection
Рейтинг: 2403 ВеселоДо коментар [#46] от " ":
Ама то и за това се иска акъл…
Resurrection
Рейтинг: 2403 НеутралноПрости управници- бедна държава!
пРезидента!
Рейтинг: 3102 НеутралноЗа какво си пуснала молба не знам. Аз съм в зона и си плащам. Но места пак няма. А няма, щото парите отиват по разни джебчета и шкафчета. Общината до момента не е изградила нито един паркинг, за да реши проблема с паркирането, нито е направила нещо друго в полза на гражданите. Само събират едни пари! София се превърна в общинска плантация. Зоните се разпростират далеч зад идеалния и зад широкия център. Причината е неясна. И цяла София да стане зона, проблемите ще си останат.
gbg
Рейтинг: 43 НеутралноТъкмо да напиша "да се премести администрацията извън вътрения ринг", но си помислих, че електронизацията на администрацията би било далеч по-ефективно....Но няма интерес. Същото е като случая с един шеф на еропейската космическа агенция дето беше казал, че многократно използваема европяйска ракета не е добра идея, защото как ще се храни администрацията....Напусна човека след това....
tlr33621309
Рейтинг: 514 НеутралноВинетка София като че ли такса задръстване е като си в задръстване минава човек чука ти на прозорчето и ти иска такса задръстване дава ти касова бележка и готово платено пито
Всичко, което може да се яде е обект на власттамъреца
Рейтинг: 155 Разстроенодокато проблемите се "решават" със забрани, все така ще е, че и по зле ще става.
tlr33621309
Рейтинг: 514 НеутралноШе стане най скъпия град ше си плащаме градския транспорт с банкова карта тва е некъв ъбсурд пълен
Всичко, което може да се яде е обект на власттаivan_lawyer
Рейтинг: 1367 НеутралноАристокрацията имаме нужда сме по-оставени на спокойствие, нямам нужда от пари или титли, аз съм разумен и хуманен.
Нямам проблем с транспорта, транспорта и така или иначе е нужен, аз естествено съм си решил проблема като съм се центрирал, на тихо, удобно и комуникативно място.
Уличките в София са ни мънички, тесни и т.н.
Тюфлекчия
Рейтинг: 2865 ВеселоДокато разни майки-героини карат "дечицата" си на по 18-19 години до училище и ги взимат от там всеки ден, щото било "опасно" в градския транспорт, никакви такси и други мерки няма да решат проблема. Буквално НЯМАМ приятелка или позната, чиито келеша да не ги возят навсякъде с кола, все едно са някакви филмови звезди. После имало задръствания, въздуха бил мръсен и незнам си какво. Навремето в гимназията учех с деца на милионери, вицепремиери и министри - ами никой не го караха с кола, всички си бичехме със СКГТ, а тогава и метро нямаше и като цяло беше зле.
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!П.П. А, да - за малко да забравя. Въпросните ми приятелки и познати са първи на барикадата колко било задръстено и мръсно в София и как някой трябвало да направи нещо.
lz2
Рейтинг: 2140 НеутралноДо коментар [#2] от "m17":
ПравописА е поле за изява на неграмотните!Остави ги кореняк печенегите, единствените "столичани" в света! Комплексари та дрънкат!
libretto
Рейтинг: 850 ВеселоАми ако спрат "мръсните" коли, всичкото бакшиш отива на кино.
Let's Go, Brandon! 😁😁😁biz58591165
Рейтинг: 53 НеутралноТова, на което викаш климатик може да се включи там, където ти се включва камината или котела за пелети и да ти топли водата в системата. Да казваш, че ти е противопоказен "климатика" и да игнорираш факта, че комините ви бълват дим, който дишаме всички е безумно. В кварталите, в които живееш мирише на дим и въглища, и това също трябва да ти е противопоказно.
Мария Янкова
Рейтинг: 1065 НеутралноОще 120 000 новопостроени жилища, още 120 000 автомобила!
Нарича се "пукане по шевовете" . Ако всичко коли са паркирани, пешеходците ще видят зор.
Перачите на пари пък за презастрояване се окичват с ордени..
Бойко, ако иска да властва наистина трябва да премести столицата. Пловдив и София вече са бетонни гета с гарнитура от ламарини.
пРезидента!
Рейтинг: 3102 НеутралноКое е пътят? Да ти забранят да ползваш автомобил, който са ти разрешили да купиш? За мен това е простотия! Трябва да се забрани продажбата на тези автомобили, не да се забранява движението им.
А и както горе писах, това с ЛМПС принципно е популизъм и няма да има ефект, защото замърсяването в София на 85% идва от другаде. Дължи се на отопление с твърдо гориво и замърсяващи бизнеси. Това обаче се премълчава и вместо да се реши проблемът, както трябва, не само се пренася върху гражданите, но мерките няма да решат нищо.
Аз пиша не защото съм несъгласен, да се подобри въздухът в София, а защото тези забрани са тъпня, която няма да реши нищо.
dobadoba
Рейтинг: 525 НеутралноДанче, ще те изпържят :) Като за последно.
jmf29537805
Рейтинг: 568 НеутралноАми, то в Лондон има квартали, където жилищата са от милион нагоре и просто не е възможни да имаш автомобил.
А и не е нужно.
cinik
Рейтинг: 2361 НеутралноЦентърът на София до първи ринг трябва да е просто затворен за автомобили, освен тези на живущите и зареждащия транспорт.
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "drz551142445
Рейтинг: 250 ВеселоНай-тъпото тук и в статията и в коментарите е, че в София центърът е по-малко задръстен отколкото близките до центъра улици и довеждащите булеварди.
trolimzarodiny
Рейтинг: 3086 НеутралноДо коментар [#64] от "cinik":
Бирата и благата трева трябва да са безплатни за стадото !И обществения…
Мария Янкова
Рейтинг: 1065 НеутралноВластите как ще се придвижват?
Те са миропомазани и са над гражданите.
Може ли Гешев да си търка обувките?
Президентската власт, Прокурорската власт, Парламентарната власт, много власт с много автомобили, които са напълно излишни.
Quo Vadis?
Рейтинг: 1415 НеутралноДо коментар [#1] от "ju.li":
Има много просто решение и това е да се пуснат ученически автобуси. Трафика и задръстванията в София. ще са като през лятото
Quo Vadis?
Рейтинг: 1415 ГневноДо коментар [#23] от "Doge":
Столична община с последните си няколко решения показа, че от обществения транспорт само такситата са и приоритет:
- Тъпотията, която сътвориха с премахване на месечните карти и пакетните билети
- отказа от нощните линии
може и още много да се добави
Роси
Рейтинг: 7230 Неутрално"обществена поръчка до 70 000 лева за изготвяне на правен анализ"
Това ли е целта, да дадем едни 70 хиляди.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 4033 НеутралноЗабраната трябва да започне от 01.12.2022г.
Libertarianism is just anarchy for rich peopleСънародниците от провинцията, трябва да са в буферни паркинги а селтаците с 20-30 годишни камиони трябва да спират също извън околовръсното, ако са много настоятелни да ги пускат в Бояна и Драгалевци.
sandor_clegane
Рейтинг: 1874 НеутралноДо коментар [#20] от "пРезидента!":
Предлагаш на над 120 000 домакинства в Софийското поле, живеещи в къщи, да зарежат твърдите горива и да се отопляват на ток?
Умно!
А готов ли си да им плащаш разликата в сметките?
Vlado Nikolov
Рейтинг: 1306 НеутралноПоредното изтупване на хората, пардон - на брашнения чувал. Но, софиянци сами си избират Фандъкова. Хак им е.
sandor_clegane
Рейтинг: 1874 НеутралноМярката е мъртвородена, защото повечето таралясници си стоят пред блока и се карат от дъжд на вятър.
sandor_clegane
Рейтинг: 1874 НеутралноДо коментар [#50] от "пРезидента!":
Общината няма да ти построи безплатен паркинг, не е и длъжна.
Да не говорим, че няма и къде.
Или може би искаш да има до вас?
sandor_clegane
Рейтинг: 1874 НеутралноДо коментар [#45] от "пРезидента!":
Тебе само Борисчето ште оправи!
Костадин Иванов
Рейтинг: 4182 НеутралноМога да продължа да се смея. Виж кой евростандарт се ограничава в София и кой в Лондон. Никога не съм карал толкова стара кола, като тези, дето ще ги спират в София. Еретик
Костадин Иванов
Рейтинг: 4182 НеутралноБългарските коли са със стикер на предното стъкло. Чуждите - по година на производство. Ама кой чужденец с евро 1 ще дойде в София? Сръбски ромел? Еретик
Костадин Иванов
Рейтинг: 4182 НеутралноДо коментар [#14] от "пРезидента!":
Еретик"Трябва да се вземат мерки, да не се продават замърсяващи коли "
===========
Кой ги продава тези коли? Евро 1 е до 95 година. Старото ми Волво от 2003 беше евро 3, Инсигнията ми на 11 години е Евро 5.
Просто тези коли са на изживяване и ги карат най-бедните.
Суджук Герберите
Рейтинг: 687 НеутралноВсичко под Евро 3 трябва да се забрани, а от 2025та всичко под евро 4.
... с двеста...Костадин Иванов
Рейтинг: 4182 Весело++++++++++++++
Да дойдат в Хасково. И при нас има задръствания, но минаваш максимум 5 светофара и се отпушва..... Еретик
Костадин Иванов
Рейтинг: 4182 ВеселоУмнокрасиви глупости. Нарочно направили тесни улици преди 200 години, да ги е яд шофьорите на дизели........................
Централните градски части на големите градове навсякъде са отпреди автомобилите. Еретик
parol
Рейтинг: 437 НеутралноИма и по-радикален вариант. Онези в чийто ЕГН-та, седмата и осмата цифра не са в интервала 624 - 721 да си карат колите там откъдето са дошли. В старата ми махала имаше градинки, площадки...и колкото си искаш паркоместа, а сега.....акордеон не можеш да разпънеш
АБПРП - Активен борец против рашизма и путинизма
Kostadin Kolarov
Рейтинг: 139 НеутралноИма градове, в чиито централни части е приятно да се живее. София едва ли е сред тях.
И не екостандартите на автомобилите е проблемът, а липсата на адекватна инфраструктура.
Ще е добре да се види как исторически са се справяли с нарастващия брой автомобили някои стари европейски градове. Има какво да се заимства.
Иначе, докато е възможно да се регистрира автомобил с ниски екологични характеристики ще съществуват конфликтни ситуации като описаната в тази статия.
Gavril
Рейтинг: 536 НеутралноДо коментар [#1] от "ju.li":
България, къде е нашия change we can believe in?Сипи бай Генади! Че им бем и училищата и ливадите! Че ми кае он къде си карам ладата. Ай сиктир!
chasovnik
Рейтинг: 430 НеутралноДо коментар [#2] от "m17":
в началото на лятото едни мили хора от лудогорието купиха апартм над нас и веднага събориха стените, предполагам без конструктивно обследване и тн разрешителни. нищо против хорицата, но на паркинга се появиха 2 автомобила - един личен и един служебен, ползвани от семейството. от миналата седмица семейството притежава още един автомобил вече със софийска регистрация: двама души - 3 автомобила, итотребяваши един. и да не заеиждам, защото трите са на цената на моя, просто така се случва в софия. задължителни зони за паркиране до околовръстното и данъци х2 за всеки следващ автомобил.
Reggie
Рейтинг: 473 ЛюбопитноА тези, без извинение, смотаняци кога ща направят някакви читави връзки със Северната тангента? Колко години минаха? Да не говорим за другите събрингове и тн
pontius_glarus
Рейтинг: 3347 НеутралноДо 21:"georgievb"]Ма тия дето искат да няма коли и задръствания защо не се заселят някъде на село? Тамо тия проблеми ги няма?!?...."
Гербидж, против личните автомобили са ГЕРБ - държавната и общинската администрация. Така е, най - бедната държава в ЕС е с най-голям служебен парк автомобили за държавната администрация, при това луксозни автомобили.
Само Гербидж тиква може да остави камиони-таралясници да димят в центъра, но да забранява малолитражни те таратайки.
Гербиджът са една пасмина - некадърници, които така и така не успяха да регулират нещо толкова просто като ГТП.
хм
Рейтинг: 1759 Весело"Ще".
Отново.
pontius_glarus
Рейтинг: 3347 НеутралноЗащо да ги забраняват? Достатъчно ще е да им утроят и учетворят годишния данък. И малко по-взискателен ГТП.
pontius_glarus
Рейтинг: 3347 НеутралноДо коментар [#90] от "pontius_glarus":
Забраната е много сложно нещо, и винаги може да се обжалва пред съда. Съвсем друго нещо са увеличенията на данъчните ставки
пРезидента!
Рейтинг: 3102 НеутралноГений, към момента отоплението с термопомпа на ток ти излиза на 6-7 ст на киловатчас. Няма по-евтина алтернатива!
fcv251055839
Рейтинг: 1469 НеутралноСофия се напълни със селяни. Те знаят само пет кръстовища, не знаят, че има странични улици и поради това са тия задръствания.
sandor_clegane
Рейтинг: 1874 НеутралноДо коментар [#82] от "Костадин Иванов":
Ми от хъски какво очакваш?
пРезидента!
Рейтинг: 3102 НеутралноЕ що само центъра?! Аз предлагам направо цяла София да се затвори за всички неживущи там! Половината от трафика изчезва, както и 50% от замърсяването от МПС.
Всички пришълци на паркинги по околовръстното и от там с ГТ! Прекрасно!
Тюфлекчия
Рейтинг: 2865 ВеселоДо коментар [#86] от "chasovnik":
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!Аз в това отношение имах още по-яка случка преди да се изнеса окончателно от София. Само че със "стари софиянци" (разбирай децата са родени в София). В двустаен живеят 4 броя - мъж, жена (около 50-те) и синът и дъщерята (20-25). Как се събира тази конфигурация в две стаи не ми е ясно, НО - всяка единица имаше собствен автомобил. Общо и те 4 броя. И аз като теб не говоря от завист, щото там положението беше още по-страшно - четирите коли бяха на стойност колкото каското и профилактиката на моята за първата година горе-долу, айде и зимните гуми да кажем. Да не говорим, че сам живеех в по-голямо от тяхното жилище. Но веднъж чух бащата да подвиква ехидно на сина (докато за пореден път ремонтираха някоя от бангиите), очевидно по мой адрес (дето мога да покажа къде беше къщата на прабаба ми в Хиподрума, ама нейсе, те откъде да знаят хорицата), защото таман слизх след като бях паркирал на едно от "техните места" - "Ей, Боби, напълни се София със селяни, накупиха си коли и вече няма къде да се паркира. Не беше така като имаше жителство...". Не се сдържах и избухнах в бурен смях за искрена изненада на двата питекантропа. Та ей такива неща са проблемът на тоя град - хората му. Аз заради това се изнесох след Околовръстното и с топ не могат да ме върнат обратно.
пРезидента!
Рейтинг: 3102 НеутралноАз безплатен не искам. Но в момента плащам по 200 лв, без общината да си е мръднала пръста изобщо. А къде има! Във всеки квартал има по няколко училищни двора, под които стават прекрасни паркоместа. Ако не друго, то поне ще поемат километричните конвой от прибиращи си децата родители, които към 5 масово задръстват улиците. А след това ще имат и живущите къде да паркират след работа. Кое не ти харесва? Само, че за това ще трябва да лишим чекмеджетата от малко милиони, което изобщо не се харесва на Фандукова и крайно безполезния зам кмет Кристиан Кръстев.
cinik
Рейтинг: 2361 Неутрално[quote#95:"пРезидента!"][/quote]
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "Няма да даде ефект. Влизащите от други градове са капка в морето в сравнение с джиткащите между кварталите
trolimzarodiny
Рейтинг: 3086 НеутралноДо коментар [#80] от "Суджук Герберите":
Бирата и благата трева трябва да са безплатни за стадото !Евро 4!?
Това лято бях в София и ми направи отвратително впечатление
Стари брички паркирани на тротоарите, няма място за пешаходците
Масово се кара без катализатори
Отвратително 🤮
Just Бахур
Рейтинг: 487 НеутралноДо коментар [#96] от "Тюфлекчия":
ДА на АЕЦ Белене! Ядрената енергетика е гарант за безкарбоново бъдеще! Потомствен антикомунист!Цял живот така и не разбрах защо кореняк софиянците се мислят за нещо коато полу-богове от обикновенните селяни (не селяндури), родени в Долно Уйно или Провадия...