Трамвай 5 тръгва отново от Съдебната палата до бул. "Братя Бъкстон"

13 нови нископодови трамвая, полско производство, ще се движат по линия 5.

© Лили Тоушек

13 нови нископодови трамвая, полско производство, ще се движат по линия 5.



Трамвай 5 тръгва от утре, 8 декември, в 5 ч. заранта, по ремонтираното трасе по бул. "Цар Борис III". Новите нископодови мотриси "Песа", полско производство, ще стигат от Съдебната палата до обръщалото на бул. "Братя Бъкстон" за 14 минути. Интервалът между трамваите ще е от 5 минути, обеща инж. Евгений Ганчев, изпълнителен директор на "Столичен електротранспорт" ЕАД.


"Това е най-натоварената линия в София. По нея се движат 50 хиляди души дневно", обясни зам.кметът по строителството Ангел Джоргов.


Спирките на трамвайни линии 5 и 4, които ще се движат по бул. "Цар Борис III"

© Лили Тоушек

Спирките на трамвайни линии 5 и 4, които ще се движат по бул. "Цар Борис III"


От 8 декември се въвеждат някои промени в градския транспорт. Трамвайната линия 4 също ще се движи по бул. "Цар Борис III", но до бул. "Никола Петков" (Околовръстното шосе). Трамвайна линия 11 ще е със скъсен маршрут до бул. "Никола Петков", съобщиха от Столичната община.




Ремонтът на релсовия път по бул. "Цар Борис III" започна на 10 април 2021 г. и сега е завършен първият етап. Следващият - от бул. "Братя Бъкстон" до кв. Княжево по договор трябва да приключи през април догодина. За този втори участък от ремонта ще има нова заместваща автобусна линия - ТМ5, с обичайните трамвайни спирки.


По обновеното трасе, както вече се спомена, ще се движи и трамвай 4, който идва от кв. Орландовци-Централна гара-бул."Христо Ботев" и ще се включва при площад "Македония" в посока бул. "Цар Борис III". Неговият интервал ще е 10 минути, уточни Ганчев.
Цялата реконструкция на релсовия път е финансирана по оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020, с 48.154 млн. лв. Обществената поръчка беше спечелена от "ВДХ" АД, бивша "Водстрой 98", свързвана с Делян Пеевски. Първоначалните заявки бяха първият етап на реконструкцията да завърши седем месеца по-рано, през април, но изпълнителят се забави.


Над 900 хил.лева глоба на фирмата-изпълнител за забавяне


Ще бъде наложена глоба на фирмата-изпълнител за забавянето с 90 дни на началния участък от трасето - от Съдебната палата до площад "Руски паметник". Тя ще е в размер на 10% от стойността на този участък, който струва 10 млн.лева, и ще е над 900 хил.лева, каза Джоргов. За следващата част от трасето до Княжево договореният срок е 2 години и той изтича през април догодина. Ако има забавяне по вина на изпълнителя ще се санкционира с до 10% от стойността на този участък, който е 30 млн.лева без ДДС, уточни зам.-кметът. Изпълнителят ще получи индексация в размер от 15% от стойността на цялата поръчка, заради поскъпналите материали.


"Столичен електротранспорт" купи 13 трамвайни мотриси "Песа", всяка от тях по 1.7 млн.евро. Те се плащат по друга оперативна програма - "Околна среда". Те ще обслужват линия 5.

Всяка от новите мотриси "Песа" струва 1.7 млн.евро, съобщиха от "Столичен електротранспорт".

© Лили Тоушек

Всяка от новите мотриси "Песа" струва 1.7 млн.евро, съобщиха от "Столичен електротранспорт".

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK