В крайна сметка, кое е важното за общината - кога е регистрирана колата или коя категория е?! Ако мислич за въздуха, трява да гледаш второто, ако мислим за джоба на общината, т.е. чиновнически - за първото. От статията се създава впечатлението, че чиновническата гледна точка е в основата на решението. Някой може ли да поясни?
В крайна сметка, кое е важното за общината - кога е регистрирана колата или коя категория е?! Ако мислич за въздуха, трява да гледаш второто, ако мислим за джоба на общината, т.е. чиновнически - за първото. От статията се създава впечатлението, че чиновническата гледна точка е в основата на решението. Някой може ли да поясни?
В крайна сметка, кое е важното за общината - кога е регистрирана колата или коя категория е?! Ако мислич за въздуха, трява да гледаш второто, ако мислим за джоба на общината, т.е. чиновнически - за първото. От статията се създава впечатлението, че чиновническата гледна точка е в основата на решението. Някой може ли да поясни?
Благодарение на големите развити страни, в годините се случиха някои промени в изискванията, за които производителите прецениха, че ще приложат за всичките си автомобили, вместо само за тези, предназначени за тези страни. По този начин абсолютно можем да разчитаме на датата на първа регистрация на автомобила, тъй като в голямата си част тези автомобили попадат в големи производствени серии за които са сигурни дадени показатели.
Бай Ганьо, от село Долно Нанагорно Нананикъдище може да твърди, че неговата кола е такава или онакава и че трябва да се тества, преди да му се забрани, защото е сигурен, че колата му няма да мине тест, но докато това стане, ще може да си кара още неопределено време летящият курник пълен с куришки, както винаги се случва в KLETA MAJKA BALGARIQ
Хубава работа ама българска ... Не е важно дали и колко замърсява колата - важното е дали е нова ! Лее се мозък ...
"Но би си струвало да оставим на БСП някоя друга кражба от хазната в замяна на върховенство на Закона и повече интеграция в ЕС."
—цитат от коментар 227 на пРезидента!
Вода алтава нема - казва водопроводчикът ми. Е, и въздух алтав нема - какво като колите не минават през малкия ринг - въздухът и той ли ще се спира там? А, в статията е пропуснато и че това НЕ ВАЖИ за живущите в съответния ринг. С две думи - кипи поредния алабализъм, че нещо се прави. Производителят на стикерите обаче си прави печалбата - не беше ли депутат от БСП?
За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
И това преди още Борис Бонев да е станал кмет. Не ми се мисли какви идиотчщини ще се направят, когато и това стане.
Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.
А, пропуснах, че това НЕ ВАЖИ и за общински автомобили . А всяка сутрин рано, като минавам през градинката на НДК, там пушляви едно лекотоварно камионче, с което работници събират боклуци от парка. Ама така пушляви! Общинско е обаче и ще продължи да си пушляви.
За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
Майко мила, какъв срам за ДБ! Да тормозят 120 000 жители на София ЗА НИЩО. През зимата вятърът ще издухва миниатюрната им зона точно за 5 мин. Съветници ще си карат дизеловите джипове по 2 тона из центъра, а из калните покрайнини престъпници ще се топлят на дърва :) :) :)
Бонев доста се излага с тия предизборни акции - едно от нещата, които ще му изядат главата, е премахването на картата за една линия. Сега ще давам 50 лв. за всички линии на месец, вместо 23 за едната, с която пътувам. Аз, както и да е, ама много бедни хорица ще Благославят Бонев. И много шофьори. Мисля, че това момче настъпи лайното - или му го подхвърлиха и той се изпързаля. Но като гледам какъв е надут, май ще е първото. Дано му дойде акълът до догодина.
За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
”Вода алтава нема - казва водопроводчикът ми. Е, и въздух алтав нема - какво като колите не минават през малкия ринг - въздухът и той ли ще се спира там?”
На тоз въпрос и в бели държави нямат отговор. Ей на, в Стокхолм, уж за по чист въздух, направиха влизането платено. Е, ама ако трябва да пресечеш града от есиния, до другия край, нямаш алтернативно трасе. Иначе за самолетите в Бтомма, такса йок. Та нима, кога излитат о кацат и преминават над центъра на града не замърсяват? Бюрократи сър.
Е, нали сме "малката Виена":) Думата ринг не е проблем, проблемът са празните мозъци на общинарите, които си джиткат с нови или служебни коли. За съжаление, пак ще кажа, Бонев също придоби вид на общинар. Надявам се до изборите поне да не се ошишка.
За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
Бонев няма шофьорска книжка и затова мрази тези, които имат. Обявил е война на шофьорите в София.
Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.
Ами аз имам отговор - при затварянето на "малкия ринг" всички таралясници ще тръгнат да обикалят по "големия". А разстоянието е няколко улици - да му мислят живущите по границата на ринга - ще има ринги-ринги раелл.:)
За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
бонев е нищо друго освен надут бимбаец, който се гледа само в огледалото и плещи глупости за столчиния транспорт, като си въобразява, че е ного компетентен.
Чудесно! Сега обаче трябва да се въведе твърдо ограничение за брой коли, които могат да взлизат в центъра за хора, които не работят или живеят там. Докато няма такива ограничение, проблемът с трафика и замърсяването в центъра няма да се реши.
Начи като инженер обичам да решавам проблемите от най-големия към най-малкия. Странно ми е, че при все няколко квартала на 1км от тоя ринг горят гуми, дограми, дрехи и правят петна на AirSofia в дни без вятър ми е трудно да повярвам, че автомобилите са проблем №1 на чистия въздух в центъра на софия. По-скоро това е решение в стил "Ето-на, да ни видите че ни пука за въздуха..." на едни хора дето не им пука много.
You don't know what you don't know.
Свободата струва скъпо, но робството - още повече!
Не само че няма да има положителен ефект, но дори ще доведе до по-голямо замърсяване на въздуха в София. Голяма част от автомобилите, които няма да минават през центъра ще го заобикалят и така ще изгарят повечер гориво, защото им се увеличава изминатия път. Другата цел, която се поставя - хората да си сменят старите автомобили с нови също е в противоречие с екологията. Основния принцип, към който трябва да се стремим е да използваме вещите които имаме колкото се може по-дълго. Ако ги сменяваме често не помагаме, а вредим. Това заначи да си пълним запалката с газ, вместо да я хвърляме, да си сменяваме пълнителя на химикалката, вместо да купуваме нова, но също така значи и да ползваме старата кола колкото се може по-дълго, вместо да я сменим. Самото производство на нов автомобил наврежда на околната среда повече, отколкото експлоатацията на стария. За съжаление екологичното поведение води до спиране на икономическия растеж, а това се оказва по-важно за правителствата, отколкото опазването на природата. Но докато не пожертваме растежа няма да дишаме нито чист въздух, нито ще спрем затоплянето на планетата.
Ще го кажа отсега - заради това решение и заради махането на картата за една линия - НЯМА ДА ГЛАСУВАМ ЗА БОНЕВ! Това за сведение на ДБ, на които симпатизирам, и на ПП, на които не симпатизирам - в случай, че решат да го издигнат. Мисля, че не ни е необходим за кмет самовлюбен застаряващ младеж, радващ се ухилено на собствените си хрумки - без да се интересува от чуждото мнение. Пази боже сляпо да прогледа.
За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
Има и книжка, и кола. Само че като цивилизован човек обича в града да ползва градския транспорт. Което не може да се каже за средностатистическия Ганьо, който вече иска и до кварталния магазин да отиде с колата, за да го видят всички, че я има. Нищо, че е таралясник от 2005 г. и той е 23-ия собственик. Провинциални комплекси, сър.
Лошото е, че екологичния клас зависи от ЕВРО категорията на колата, а не от реалните резултати. Въпреки че председателя на СОС най-нагло излъга, че се гледат резултатите от прегледите и дади за пример колите на двама общински съветници, на които са дали по-висок екологичен клас (спрямо цитираните години). И журналистите даже му обърнаха внимание, че лъже с това изказване.
Не е въпросът дали има книжка и че се вози с градския транспорт - въпросът е, че не влиза в обувките на другите. Това да лишиш бедните хорица, които чинно си плащат 23 лв. за да се возят скромно и пестеливо - именно защото нямат пари - само на една линия - е показателно, че този млад човек, с добра заплата, въпреки че се вози в транспорта, не мисли за обикновените хорица. И затова казвам - такъв кмет не ми трябва!
За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
И аз туй щях да попитам. Защо моята кола, работеща на газ ( с газов инжекцион), да замърсява повече от един автобус също на газ?
61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa.
Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.
Затова ли е обявил война и на метрото?
Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.
За мангалите? Нещо като да спрем горенето на дрхи и гуми? Нито дума? Ограничаваме замърсител с дял от 17% (според думите на общината), но не бараме основния замърсител, щото ни е електорат. Боклуци до един.
Моят коментар в № 17 не е този, който сте цитирали. Аз с Бонев не се заяждам на дребно като приписания ми коментар. Бонев тепърва ще види кон боб яде ли, като се кандидатира. То лесно е да обикаляш и критикуваш по улиците, ама още по-лесно се оказва да заприличаш на критикуваните от тебе. Та тепърва ще яде критики от мен, но не такива дребни като грешно цитираните от вас, обещавам!
За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
В крайна сметка, кое е важното за общината - кога е регистрирана колата или коя категория е?! Ако мислич за въздуха, трява да гледаш второто, ако мислим за джоба на общината, т.е. чиновнически - за първото. От статията се създава впечатлението, че чиновническата гледна точка е в основата на решението. Някой може ли да поясни?
Аз. Горе пише, че коли произведени преди ...... година няма да могат да влизат. Това означава, че те и като нови са били по-замърсяващи, отколкото сега се смята за приемливо. Отделно е посочено, че камери ще разчитат екостикерите на по-новите коли, които може да са с махнат ФАП, катализатор и пр... Значи трябва да се глобяват и по-нови, неотговарящи на изискванията. Единственият проблем е човешкият фактор. На прегледите ще ти лепнат по-висока категория, за да не те изгубят като клиент. Там общината не е виновна. Аз не правя подобни шашми, но са ми предлагали да заобиколим системата.
Еретик
[quote#38:"Родолюбец"]И аз туй щях да попитам. Защо моята кола, работеща на газ ( с газов инжекцион), да замърсява повече от един автобус също на газ?
Пропуски на наредбата. Ще ти обяснят, че може да караш и на бензин, особено в студеното време, когато има инверсия. Инак един гледан Москвич Алеко на газ цапа по-малко от най-новия грамадански джип на дизел, ама е неприлично да се казва. Освен това е голям купон, когато филтърът на някой с дизел Евро 4 се запали в задръстване.
ако демократите го издигнат. лично отивам да му набивам канчето на Христо Иванов. ного да внимава с тоя смотаняк, че нещо на един митинг много почна да го споменава. а съм видял даже малка индикация и ще има разговор.
Най-мизерната столица в цяла Европа, а възможно и във Африка 😃 Вие пърно направете тротоари, за да могат хората да ходят спокойно и безопасно, без да се ползва автомобили. Като влезнеш в София, все едно влизаш в украински бомбардиран град.
Чудесно!Сега обаче трябва да се въведе твърдо ограничение за брой коли, които могат да взлизат в центъра за хора, които не работят или живеят там. Докато няма такива ограничение, проблемът с трафика и замърсяването в центъра няма да се реши.
Звучи малко като частен център за група хора. Не си ли малко нагъл? Като не искаш да ти се изсипва целия град пред вас - купуваш си къща в селата около София и няма да имаш такива проблеми. Нахалник.
Зачудих се, защо може човек да прави подобни изказвания и ми стана тъжно. Ами вие просто имате таралясник, който изхвърля тонове фини прахови частици и огромно количесто азотни оксиди, които са най-вредни за децата, защото са най-концентрирани до около 1 метър над земята.
С други думи вие сте човекомразец и то най-вече мразите децата.
Ами той самият Бонев се самопредложи преди 10-тина дена и каза, че трябва да има една кандидатура и по подразбиране коя да е тя. А Хр. Иванов и ПП потвърдиха, че кандидатурата ще е обща, заедно със Спаси София. Така че явно натам отива работата. Но дано в ДБ и ПП да усетят настроението на хората, което въобще не е в полза на Бонев - и причината си е само в него. И аз да съм на неговите години, ще си повярвам, че ставам за управник. Не ставаш, моето момче, не се напъвай. Колкото ставаше и доскорошният екологичен министър, който като младеж ходеше по митингите срещу Бойко Борисов и го интервюираха по телевизиите - още тогава си личеше колко иска да е някога министър и стана... Е, и Бонев много - ама много иска.
За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
Бай Ганьо и тролчета мрънкат, че се прави малка и недосататъчна стъпка София да стане град на хората, не на таралясниците. ГЕРБ доста свенливо са подходили тук, а са нужни крути мерки.
Да бе, направо. Така обслужва тия с автомобилите, че се налага да седиш в зверските задръствания, докато бусовете си джитнат по бус лентите. Не те ли е срам да пишеш глупости? Колко ленти се стесниха в София заради бус ленти, велоалеи и т.н.?
Това не е "стъпка", а палиативна мярка, която няма да има резултати - това казват хората в този форум, сигурен съм, че и специалистите го казват, ама в общината нямат време да ги попитат. Палиативна, защото: има други замърсители, които не се премахват; замърсяването се изтегля няколко улици нататък, където става ... още по-замърсено - а въздухът не си стои на едно място; създава се излишна бюрокрация и тормоз над шофьорите и най-важното - проблемът НЕ се решава. А трябват - на първо място: ПРЕМАХВАНЕ НА КАЛНИТЕ ЗОНИ ПРЕЗ БЛОКОВЕ И ГРАДИНКИ, където се паркира поголовно и калта и прахът отива на улицата и във въздуха; здрави тротоари за пешеходци и добри велоалеи - а не по тротоарите край НДК да премазват хора с колички; добър и поносим на цена транспорт - А БОНЕВ НАПРАВИ ДРУГО - ПРЕМАХНА ЕВТИНАТА ЕДНОДНЕВНА КАРТА! - и още много осъществими неща, за които общината ПЛАТИ МИЛИОНИ на съветници, фирми, проекти и пр., а нищо не се направи. Извинявам се за дългия пост, но съм възмутен от вярата, че махането на "таралясниците" е умно и навременно решение.
За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
Преди няколко седмици ги слушах по НОВА, определящото ще е размерът на емисии в сервиз, като се надявали сервизът да бъде обективен и да няма фалшифицирани данни. Това за автомобили над 3 години.
USD (долар)
Назва підприємства / company Name: ФОНД ЗНБ БО
IBAN Code: UA913052990000026006046807167
Назва банку/Name of the bank: JSC CB "PRIVATBANK", 1D HRUSHEVSKOHO STR., KYIV, 01001, UKRAINE
SWIFT code банку/Bank SWIFT Code: PBANUA2X
Банк-кореспондент/Correspondent bank: JP Morgan Chase Bank, New York, USA
https://butusov.com.ua/?fbclid=IwAR3IJ9aAX_ginaCZM5xD_eAbV91b463hICBn4Kddul1LaZRZFRoLydB845s
Войната не е свършила, едно дарение не стига!
Не е важно да се даряват хиляди, важното е ние да сме хиляди!
Ключовата дума е "надяват се". Просто се надяват да не станат някои неща, които не трябва да стават, вместо да положат усилие и контрол. Ако в България живееха японци, ГЕРБ щеше да има невероятно успешно управление, понеже нямаше да се налага да прави нищо.
Кое по-точно е станало? Това законопроект на ГЕРБ.
И да, предполагам че трябва да се притесняваме Бонев кви щял да ги свърши, понеже след почти 20 години ГЕРБ в София всичко върви по мед и масло, няма замърсяване, няма презастрояване, няма вандалщини, няма мръсотия, тротоарите са великолепни, ремонтите са идеални, не си трошиш колата по улиците...не дай Боже да дойде Бонев или някой друг да ни съсипе града.
Зоната на забрана трябва да от оклоловръстното навътре и да обхваща леки автомобили без Евро 4 и товарни автомобили без Евро 5 и да важи за цялата година!
Ае според форумняците колкото една кола е по-дръта е толкоз по-еко. Тез неща Фандъка требеше да ги направи мноо отдавана, ама на Мутрьо щеше да му се разклати стабилността....
Зоната на забрана трябва да от оклоловръстното навътре и да обхваща леки автомобили без Евро 4 и товарни автомобили без Евро 5 и да важи за цялата година!
Не се хаби .... Скоро ще го обжалват в Конституционния и ще го отменят като глупава дискриминация!!! А е глупава защото не намалява замърсяването като цяло и напротив ще го повиши защото ще предизвика задръствания около зоната и повишено газово отделяне !!!
А това как ще реши проблемът с колите, бусове, камиони на 500,000+ км, които горят масло, вода, бензин, олио и каквото му сипеш? Техническият преглед на практика не съществува!!
Може да е законопроект на ГЕРБ и пак да не ми харесва. Аз не съм сектант като дебълите. Не може да има нулеви мерки за обновяване на най-остарелия автопарк в Европа и да се пляскат забрани, защото е най-лесно.
Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.
Ама ГРАМ не съм нагъл. Ще живея където си искам. Ограничения за влизането на коли в центровете на големите градове има в цяла Европа и отдавна са нещо нормално. Само че пълната слободия в БГ в последните 30 г. възпита няколко поколения хора, че всичко им е позволено и като им се каже, че трябва да спазват някакви правила, реагират като ужилени. Не е лошо човек да излиза от БГ понякога, за да си "свери часовника" и да се отърве от провинциалното си мислене.
Имам много точна престава за какво говоря. Сега Бонев воюва срещу метролъча до симеоновския лифт. Беше против лъча към Слатина. Вмест разширение на метрото, предлага някакви бързи трамваи.
Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.
До коментар [#58] от "kapitan_laino":Може да е законопроект на ГЕРБ и пак да не ми харесва. Аз не съм сектант като дебълите.Не може да има нулеви мерки за обновяване на най-остарелия автопарк в Европа и да се пляскат забрани, защото е най-лесно.
Защо "центърът" да е толкова специален? Там повече хора ли живеят, повече хора ли работят или си гледат децата? Задръстванията по "Цариградско шосе", по "Ал. Малинов", "Симеоновско шосе", ... по-здравословни газове ли пускат?
До коментар [#25] от "mihail_p":Ще го кажа отсега - заради това решение и заради махането на картата за една линия - НЯМА ДА ГЛАСУВАМ ЗА БОНЕВ! Това за сведение на ДБ, на които симпатизирам, и на ПП, на които не симпатизирам - в случай, че решат да го издигнат. Мисля, че не ни е необходим за кмет самовлюбен застаряващ младеж, радващ се ухилено на собствените си хрумки - без да се интересува от чуждото мнение. Пази боже сляпо да прогледа.
Е затова ГЕРБ ще владеят (думата "управлявам" изрично не я използвам) София още 50 години, понеже всички сме прекалено готини и няма как да правим компромиси.
Да де, ама аз не съм сектант като теб, както казах. И е хубаво да започнеш да правиш разлика между кмет и общински съвет.
Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.
До коментар [#58] от "kapitan_laino":Може да е законопроект на ГЕРБ и пак да не ми харесва. Аз не съм сектант като дебълите.Не може да има нулеви мерки за обновяване на най-остарелия автопарк в Европа и да се пляскат забрани, защото е най-лесно.
Ама ти наистина си едно рядко и мирилизливо. ГЕРБ едно нещо ще направят като хората и то е против това. Не се бой -твойте хора от ГЕРБ, нарочно са поставили срок 1 декември - защо ли. Защото изборите ще са минали и всичко да оставят на следващия столичен градски съвет. Да се обновял автопарка - ами нали това е свързано с цялата макро и микроикономичска осбстановка в страната. Накратко -това може да стане когато ГЕРБ е далеч от властта поне още 12 години.
По--рядко и по-миризливо от теб? Ти си бил голям шегаджия. Потъвай.
Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.
Конгениално. "Малкия ринг" очевидно ще бъде херметически отделен от останалата част на София. Задръстванията около него ще генерират в пъти по - големи замърсявания, които обаче ще обикалят около "Малкия ринг" и няма да навлизат в него. Решението на СОС ще падне моментално в съда, ако някой о собствениците на тези автомобили го атакува. Нещо повече забраната не се отнася до товарните МПС и МПС на градския транспорт. Тоест равнопоставеността на гражданите и на икономическите субекти(според Конституцията) отива по дяволите. Но за съветниците от ГЕРБ това няма никакво значение. Нещо повече фините прахови частици във въздуха не са от отработените от автомобилите газове а са от мръсотията и изсъхналата многогодишна кал по улиците, които просто не се мият.
Общинарите май не са забелязали, че софето е град радиален и всички преки пътища водят през центъра... Обикаляйки по знайни и незнайни пътища, ще се отделят повече емисии и става танто за кукуригу. Пък и няма да важи за живеещите в "нискоемисионните" зони. Очаквам нулев резултат. Освен за живеещите на границите. На тях ще им се *** *******, че всички таралясници ще им пушат в хола...
И 200 000 миунуса да ми бъдат сложени, трагичната съдба на Хамбург не може да се промени ..
Преди обявяването на "чистата зона"окисите са 36 микрограма в м3.. След това - са 40 микрограма ..
--- -- .. Jahresmittelwert an Stickoxiden von 40 Mikrogramm pro Kubikmeter in der Luft .. -- --
Да не говорим за фините прахови частици - ФПЧ .. те са си нагоре заради ползването на алтернативни нисковъглеродни горива във ВЕИ инсталациите и намаляването на въгления отпечатък ..
Преди години когато се въвеждаше светлините и през деня беше голямото мрънкане. Сега никой не се сеща за това. И съвсем между другото няколко години преди това производителите включиха стандартно светлините. Сега пак голямо мрънкане. Ако Андрешко не беше такъв тарикат да минава ГТП с отчайващи курници, можеше да има някакъв дебат защо по години, а не по емисии. Ако работеше контрола чрез ГТП, наистина лесно щеше да се направи по реалните емисии. Още повече че има и "нови" автомобили, които ... направо да ги питаш на какви въглища карат.
Не знам защо ми се струва, че тази забрана ще бъде нещо като носенето на ковид маски по веме на пандемията в метрото. Половината от пътуващите селяндури нямаха такава и гледаха нагло, просташки и “победоносно“ баламите, които ги носеха. А проблемът беше, че нямаше кой да проверява!
Това няма как да е вярно - Фандъкова обяви вътрешния ринг за приоритет:
– Разширяваме и изграждаме бул. „Тодор Каблешков“ – от бул. „Цар Борис III“ до бул. „Черни връх“ – на етапи, 2019–2021 г. С разширението на булеварда изграждаме и планираното трамвайно трасе, което ще свърже и съществуващи трамвайни линии.
Не знам защо ми се струва, че тази забрана ще бъде нещо като носенето на ковид маски по веме на пандемията в метрото. Половината от пътуващите селяндури нямаха такава и гледаха нагло, просташки и “победоносно“ баламите, които ги носеха. А проблемът беше, че нямаше кой да проверява!
Мани, беше ужас с маските .. теа не вярваха в Мерките .. Ами влизането в паркове, минаването по улица "Витоща" .. не е за приказка ..
-- -- Осем акта по 5000 лв. .. е съставила столичната полиция днес. Униформени пазят и пешеходната зона на "Витошка".
Актовете са заради заповедта на здравния министър, който забрани разходки в паркове като мярка против епидемията от коронавирус.
Преди ден 23 глоби бяха наложени във Варна за разходка в Морската градина.
По-рано днес столичният кмет Йорданка Фандъкова предупреди, че от днес екипите на столичната полиция вече съставят актове за нарушаване на забраната за разходки в паркове и пешеходни зони.
Въпреки снежното време и малкото хора, излезли на улицата, полицейско присъствие не липсваше и днес на бул. "Витоша". От 20 март преминаването през паркове, градски градини и спортни площадки е забранено.
"Витошка" не попада в забранените зони, наложени глоби обаче имаше и там.
Вчера бяха правени предупреждения, а днес се съставят и актове за нарушения на забраната. 5000 лева са много пари – това е размерът на глобата. Но не го правете заради парите, направете го заради хората, които обичате, и за това отново да бъдем заедно по улиците, в парковете, в кафенетата, призова Фандъкова във фейсбук. .." -- --
Поредното изпърдяване на пишман-зелените,които са на хранилка към автомобилните концерни...Направете автомобилите произведени 2022ра здрави и издържливи колкото тия през 2002ра и хората сами ще си ги сменят с новите модели,те хората не са тъпи.Вместо да се налагат насилствени рестриктивни мерки...Важното е да се забраняват старите автомобили та да се върти чакръка на капитализма...Заложен живот на битов уред-пералня,хладилник,телевизор-между 3 и 5годин.
Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!
Навремето се проектираше същата техника да има живот от 20 до 30годин.Меден детайл в ДВГ,на място на което се измерва температура от 1300градуса,медта се топи на 1080градуса,това всичко е минало проектанти,конструктори,контрол и трябва да си малоумен да повярваш че не е пропуснато умишлено.И НЕ-не говоря за конструкторите на донгфенг и грейтуол,а за тия на мерцедес.Карам си старата кола и ми е през един анатомичен орган.Така или иначе в центъра на СФ нямам кво да правя,като се замисля и като цяло в СФ...
Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!
Много смешно заглавие. Решено било... Та само собствениците на тези коли да излезнат на протест в София и правителството ще падне, а от кмета няма да има и следа.
На никой май не му е ясно какво да се прави със старите автомобили. Имам "Сузуки Балено" спорт 1,6 от 96-та. Мотор на 200 000, грам масло не гори, купето е поцинковано, на практика автомобилът е вечен. Какво, да го хвърля ли?
В нормалните държави тая работа се прави с евростандартите, не се гледа кога е регистрирана колата. Примерно в Лондон има такса ULEZ (ultra low emission zone) и тя е 12,50 на ден и плащането важи до 12 часа вечерта. Бензинови коли с евро 4 и нагоре и дизелови с евро 6 и нагоре не плащат. Такива зони вече въвеждат и в други градове, а зоната в Лондон предстои да бъде разширена и на практика ще обхване целия град.
Медведев, Дмитрий Анатольевич, очевАдно е решил след време като го съди международния трибунал в Хага да се обяви за НЕВМЕНЯЕМ, и затова в момента дрънка такива безумици, подготвя си защитата.
Ако замърсяването на въздуха зависеше от годината на производство на колите, тогава годишните технически прегледи /ГТП/ и измерване % на вредните емисии там, с технически законно регламентирани средства са излишно мероприятие. Да, ама не!!! Следва тези 120000 водачи в София , които плащат за ГТП - 40 лв. /год. и % на вредните емисии на МПС е в нормата , да получат стикер за допуск в центъра, независимо от годината на производство на колата!!! Останалите, които не отговарят, ще се отрази чрез стикера!!!Годината на производство няма нищо общо с техническото състояние на автомобила.
И като се замърсява въздуха в другия край на града- само так ли ще стои този въздух?! Поредната идиотщина от която маса хора ще изкарат пари. Тротоари- няма! Всичко е разбито, улиците и те- тея глупаци за въздуха в центъра мислят! Поредната зелена глупост! Докога ще търпим?!
Колко "нагоре",при положение че стандарт по-висок от 6 няма!? Май е прав Копейкин и трябва пак да отворим Белене.От жалост,не от друго,да ви съкратим мъките... Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!
До коментар [#8] от "qqv391093118":Значи карането на изпускаш кълба дим автомобил не замърсява природата, стига да е произведен достатъчно скоро? —цитат от коментар 32 на Yotce
Зачудих се, защо може човек да прави подобни изказвания и ми стана тъжно. Ами вие просто имате таралясник, който изхвърля тонове фини прахови частици и огромно количесто азотни оксиди, които са най-вредни за децата, защото са най-концентрирани до около 1 метър над земята.
С други думи вие сте човекомразец и то най-вече мразите децата.
——-
Да, а пък Q-чопорнайската на съседа, дето е W16 дизел и хвърчи със 150 км, (но е последен модел), мирише на виолетки и го прави пръв приятел на децата…
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
futio_tapanchev
Рейтинг: 2157 НеутралноКато се замисля какъв ефект и за колко пари е постигнат и ме втриса.
авторът
Рейтинг: 1180 НеутралноВ крайна сметка, кое е важното за общината - кога е регистрирана колата или коя категория е?! Ако мислич за въздуха, трява да гледаш второто, ако мислим за джоба на общината, т.е. чиновнически - за първото. От статията се създава впечатлението, че чиновническата гледна точка е в основата на решението. Някой може ли да поясни?
Хюго Босов
Рейтинг: 2113 Неутралнона бас, че ще се намери вратичка да бъде заобиколено. Типичните фандъковски наредби не струват нищо, а са само ПР.
Ваксиниран Петърчо
Рейтинг: 154 ВеселоНяма значение реалните замервания на ГТП, ако си със стара кола, значи трябва да замърсяваш. Логика, братчетоми. 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 Потребители с активирана функция "автоматичeн минус", 'щото са фанатични комундета и/или промити мозъци: Мутри вън, Иво, Мунчету на Боеку, Ivan Stoyanov, Другарят Иванов*, #ОСТАВКА, Роси, Студио Х, samoedin, niksan1, Котаракът на Шрьодингер, Fiji, Norman Granz, Billy Pilgrim, historama, hawaii, dejmos, cinik, Virgin, Рим, Gopeто, 3biri, yavooor, Alexander97, Voiko, Kingpin, Doge, papуre, Oleg Shishmanov, dnevnikar, stein, Чарли Мишкин, Смартдъмби*, LudLustrator, Тайпи*, Hristov, tsyrvulan, doctor.no, Храбър, lz73, hope, Christo Roussanov, Resurrection, Judjuk, vassilun, Мариана Кълвачева, Николай Колев, Vlado Nikolov, Коалиция Газпром Гербидж Дпс Копейкин Славуца, dvk, pontius_glarus, Vesselin Velkov, trollhunter, futio_tapanchev
karabastun
Рейтинг: 4522 ВеселоЕ ся въздухът у София ще стане най-чистият въздух в България:)
[email protected]DeepBlue
Рейтинг: 1639 НеутралноОтиде ми АЗЛК-то.
След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.Habibi
Рейтинг: 99 НеутралноСя който живее на Шишман и има Пежо 305 дизеляк 1997 г., трябва да го хвърли ли?
Представете си Сизиф като хоум-офис уъркър ...Иначе ми е все тая, да праят кот щат...
qqv391093118
Рейтинг: 2047 НеутралноБлагодарение на големите развити страни, в годините се случиха някои промени в изискванията, за които производителите прецениха, че ще приложат за всичките си автомобили, вместо само за тези, предназначени за тези страни. По този начин абсолютно можем да разчитаме на датата на първа регистрация на автомобила, тъй като в голямата си част тези автомобили попадат в големи производствени серии за които са сигурни дадени показатели.
Бай Ганьо, от село Долно Нанагорно Нананикъдище може да твърди, че неговата кола е такава или онакава и че трябва да се тества, преди да му се забрани, защото е сигурен, че колата му няма да мине тест, но докато това стане, ще може да си кара още неопределено време летящият курник пълен с куришки, както винаги се случва в KLETA MAJKA BALGARIQ
lemans
Рейтинг: 494 НеутралноХубава работа ама българска ... Не е важно дали и колко замърсява колата - важното е дали е нова ! Лее се мозък ...
"Но би си струвало да оставим на БСП някоя друга кражба от хазната в замяна на върховенство на Закона и повече интеграция в ЕС." —цитат от коментар 227 на пРезидента!dedoliben
Рейтинг: 2974 НеутралноМи Курандо мйо Аз живея в Центъра.
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIФиатката 1998 нани в Гараж на Дворо.
Селяци нямате Място във София.
Нали толкова я мразите и ни пойте и храните.
Petleshev
Рейтинг: 2808 НеутралноДо коментар [#7] от "Habibi":
Бивш tww09306483.Не, може и да не го хвърля. Само не може да го кара в забранената зона.
gun
Рейтинг: 690 НеутралноВода алтава нема - казва водопроводчикът ми. Е, и въздух алтав нема - какво като колите не минават през малкия ринг - въздухът и той ли ще се спира там? А, в статията е пропуснато и че това НЕ ВАЖИ за живущите в съответния ринг. С две думи - кипи поредния алабализъм, че нещо се прави. Производителят на стикерите обаче си прави печалбата - не беше ли депутат от БСП?
За свободата на словото - форумът да е без регистрация!Alarmstufe Rot
Рейтинг: 6462 НеутралноИ това преди още Борис Бонев да е станал кмет. Не ми се мисли какви идиотчщини ще се направят, когато и това стане.
Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.gun
Рейтинг: 690 НеутралноА, пропуснах, че това НЕ ВАЖИ и за общински автомобили . А всяка сутрин рано, като минавам през градинката на НДК, там пушляви едно лекотоварно камионче, с което работници събират боклуци от парка. Ама така пушляви! Общинско е обаче и ще продължи да си пушляви.
За свободата на словото - форумът да е без регистрация!fit531154700
Рейтинг: 8 НеутралноМайко мила, какъв срам за ДБ! Да тормозят 120 000 жители на София ЗА НИЩО. През зимата вятърът ще издухва миниатюрната им зона точно за 5 мин. Съветници ще си карат дизеловите джипове по 2 тона из центъра, а из калните покрайнини престъпници ще се топлят на дърва :) :) :)
nema_labavo
Рейтинг: 1294 Неутрално"от 1 декември 2023 г. до края на февруари на следващата година. "
Защо чак след година, и какво се очаква да стане за тия три месеца?
gun
Рейтинг: 690 НеутралноДо коментар [#13] от "Alarmstufe Rot":
За свободата на словото - форумът да е без регистрация!Бонев доста се излага с тия предизборни акции - едно от нещата, които ще му изядат главата, е премахването на картата за една линия. Сега ще давам 50 лв. за всички линии на месец, вместо 23 за едната, с която пътувам. Аз, както и да е, ама много бедни хорица ще Благославят Бонев. И много шофьори. Мисля, че това момче настъпи лайното - или му го подхвърлиха и той се изпързаля. Но като гледам какъв е надут, май ще е първото. Дано му дойде акълът до догодина.
volarok
Рейтинг: 2558 НеутралноОт същата дата не е лошо и да се забранят и кюмбетата в центъра и в маалите.
Ослик, суслик, паукан
Рейтинг: 442 НеутралноЧудесно, ама нямаме ли дума 'пръстен'?
I had a dream, Joe'Ринг' звучи адски нелепо.
Bullet
Рейтинг: 1535 НеутралноДо коментар [#12] от "gun":
Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.”Вода алтава нема - казва водопроводчикът ми. Е, и въздух алтав нема - какво като колите не минават през малкия ринг - въздухът и той ли ще се спира там?”
На тоз въпрос и в бели държави нямат отговор. Ей на, в Стокхолм, уж за по чист въздух, направиха влизането платено. Е, ама ако трябва да пресечеш града от есиния, до другия край, нямаш алтернативно трасе. Иначе за самолетите в Бтомма, такса йок. Та нима, кога излитат о кацат и преминават над центъра на града не замърсяват?
Бюрократи сър.
gun
Рейтинг: 690 ВеселоДо коментар [#19] от "Ослик, суслик, паукан":
За свободата на словото - форумът да е без регистрация!Е, нали сме "малката Виена":) Думата ринг не е проблем, проблемът са празните мозъци на общинарите, които си джиткат с нови или служебни коли. За съжаление, пак ще кажа, Бонев също придоби вид на общинар. Надявам се до изборите поне да не се ошишка.
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 6462 НеутралноДо коментар [#17] от "gun":
Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.Бонев няма шофьорска книжка и затова мрази тези, които имат. Обявил е война на шофьорите в София.
mihail_p
Рейтинг: 1776 НеутралноДо коментар [#19] от "Ослик, суслик, паукан":
https://youtu.be/uqAM3Y-tEC8да.
това е оригиналното название
на транзитните кръгове на София.
gun
Рейтинг: 690 ВеселоДо коментар [#20] от "Bullet":
За свободата на словото - форумът да е без регистрация!Ами аз имам отговор - при затварянето на "малкия ринг" всички таралясници ще тръгнат да обикалят по "големия". А разстоянието е няколко улици - да му мислят живущите по границата на ринга - ще има ринги-ринги раелл.:)
mihail_p
Рейтинг: 1776 НеутралноДо коментар [#17] от "gun":
https://youtu.be/uqAM3Y-tEC8бонев е нищо друго освен надут
бимбаец, който се гледа само в огледалото
и плещи глупости за столчиния транспорт,
като си въобразява, че е ного компетентен.
Freerider
Рейтинг: 30 НеутралноЧудесно!
Сега обаче трябва да се въведе твърдо ограничение за брой коли, които могат да взлизат в центъра за хора, които не работят или живеят там. Докато няма такива ограничение, проблемът с трафика и замърсяването в центъра няма да се реши.
meteowrite
Рейтинг: 411 НеутралноНачи като инженер обичам да решавам проблемите от най-големия към най-малкия. Странно ми е, че при все няколко квартала на 1км от тоя ринг горят гуми, дограми, дрехи и правят петна на AirSofia в дни без вятър ми е трудно да повярвам, че автомобилите са проблем №1 на чистия въздух в центъра на софия.
You don't know what you don't know. Свободата струва скъпо, но робството - още повече!По-скоро това е решение в стил "Ето-на, да ни видите че ни пука за въздуха..." на едни хора дето не им пука много.
blagoj
Рейтинг: 571 НеутралноНе само че няма да има положителен ефект, но дори ще доведе до по-голямо замърсяване на въздуха в София. Голяма част от автомобилите, които няма да минават през центъра ще го заобикалят и така ще изгарят повечер гориво, защото им се увеличава изминатия път.
Другата цел, която се поставя - хората да си сменят старите автомобили с нови също е в противоречие с екологията. Основния принцип, към който трябва да се стремим е да използваме вещите които имаме колкото се може по-дълго. Ако ги сменяваме често не помагаме, а вредим. Това заначи да си пълним запалката с газ, вместо да я хвърляме, да си сменяваме пълнителя на химикалката, вместо да купуваме нова, но също така значи и да ползваме старата кола колкото се може по-дълго, вместо да я сменим. Самото производство на нов автомобил наврежда на околната среда повече, отколкото експлоатацията на стария.
За съжаление екологичното поведение води до спиране на икономическия растеж, а това се оказва по-важно за правителствата, отколкото опазването на природата. Но докато не пожертваме растежа няма да дишаме нито чист въздух, нито ще спрем затоплянето на планетата.
gun
Рейтинг: 690 ВеселоДо коментар [#25] от "mihail_p":
За свободата на словото - форумът да е без регистрация!Ще го кажа отсега - заради това решение и заради махането на картата за една линия - НЯМА ДА ГЛАСУВАМ ЗА БОНЕВ! Това за сведение на ДБ, на които симпатизирам, и на ПП, на които не симпатизирам - в случай, че решат да го издигнат. Мисля, че не ни е необходим за кмет самовлюбен застаряващ младеж, радващ се ухилено на собствените си хрумки - без да се интересува от чуждото мнение. Пази боже сляпо да прогледа.
meteowrite
Рейтинг: 411 НеутралноВсъщност, най-много смисъл намирам в предложението за четни/нечетни номера. Останалото е ала-бала.
You don't know what you don't know. Свободата струва скъпо, но робството - още повече!Willy Messerschmitt
Рейтинг: 1911 НеутралноДа му мислят тия с колите дето ...като непрани селяни не се качват "у градЦкио".....
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...Yotce
Рейтинг: 1259 ЛюбопитноДо коментар [#8] от "qqv391093118":
Значи карането на изпускаш кълба дим автомобил не замърсява природата, стига да е произведен достатъчно скоро?
Freerider
Рейтинг: 30 НеутралноДо коментар [#22] от "Alarmstufe Rot":
Има и книжка, и кола. Само че като цивилизован човек обича в града да ползва градския транспорт. Което не може да се каже за средностатистическия Ганьо, който вече иска и до кварталния магазин да отиде с колата, за да го видят всички, че я има. Нищо, че е таралясник от 2005 г. и той е 23-ия собственик.
Провинциални комплекси, сър.
aspet
Рейтинг: 358 НеутралноЛошото е, че екологичния клас зависи от ЕВРО категорията на колата, а не от реалните резултати.
Въпреки че председателя на СОС най-нагло излъга, че се гледат резултатите от прегледите и дади за пример колите на двама общински съветници, на които са дали по-висок екологичен клас (спрямо цитираните години). И журналистите даже му обърнаха внимание, че лъже с това изказване.
alg57373608
Рейтинг: 1187 НеутралноДА ГО ХВЪРЛИ или да отиде да живее в кв. Орландовци!
Imaginary Friend
Рейтинг: 702 НеутралноТова не е толкова лошо, защото София се е превърнала в град, който да обслужва шофьорите за сметка на всички останали. Не цъкам плюсове и минуси.
gun
Рейтинг: 690 ВеселоДо коментар [#33] от "Freerider":
За свободата на словото - форумът да е без регистрация!Не е въпросът дали има книжка и че се вози с градския транспорт - въпросът е, че не влиза в обувките на другите. Това да лишиш бедните хорица, които чинно си плащат 23 лв. за да се возят скромно и пестеливо - именно защото нямат пари - само на една линия - е показателно, че този млад човек, с добра заплата, въпреки че се вози в транспорта, не мисли за обикновените хорица. И затова казвам - такъв кмет не ми трябва!
Родолюбец
Рейтинг: 931 ВеселоИ аз туй щях да попитам. Защо моята кола, работеща на газ ( с газов инжекцион), да замърсява повече от един автобус също на газ? 61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa. Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 6462 ЛюбопитноЗатова ли е обявил война и на метрото? Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.
ZEN
Рейтинг: 313 НеутралноЗа мангалите?
Нещо като да спрем горенето на дрхи и гуми? Нито дума?
Ограничаваме замърсител с дял от 17% (според думите на общината), но не бараме основния замърсител, щото ни е електорат.
Боклуци до един.
gun
Рейтинг: 690 Весело[quote#36:"Imaginary Friend"][/quote]
За свободата на словото - форумът да е без регистрация!Моят коментар в № 17 не е този, който сте цитирали. Аз с Бонев не се заяждам на дребно като приписания ми коментар. Бонев тепърва ще види кон боб яде ли, като се кандидатира. То лесно е да обикаляш и критикуваш по улиците, ама още по-лесно се оказва да заприличаш на критикуваните от тебе. Та тепърва ще яде критики от мен, но не такива дребни като грешно цитираните от вас, обещавам!
Костадин Иванов
Рейтинг: 4162 НеутралноАз. Горе пише, че коли произведени преди ...... година няма да могат да влизат. Това означава, че те и като нови са били по-замърсяващи, отколкото сега се смята за приемливо. Отделно е посочено, че камери ще разчитат екостикерите на по-новите коли, които може да са с махнат ФАП, катализатор и пр... Значи трябва да се глобяват и по-нови, неотговарящи на изискванията. Единственият проблем е човешкият фактор. На прегледите ще ти лепнат по-висока категория, за да не те изгубят като клиент. Там общината не е виновна. Аз не правя подобни шашми, но са ми предлагали да заобиколим системата. Еретик
Костадин Иванов
Рейтинг: 4162 Неутрално[quote#38:"Родолюбец"]И аз туй щях да попитам. Защо моята кола, работеща на газ ( с газов инжекцион), да замърсява повече от един автобус също на газ?
ЕретикПропуски на наредбата. Ще ти обяснят, че може да караш и на бензин, особено в студеното време, когато има инверсия.
Инак един гледан Москвич Алеко на газ цапа по-малко от най-новия грамадански джип на дизел, ама е неприлично да се казва.
Освен това е голям купон, когато филтърът на някой с дизел Евро 4 се запали в задръстване.
mihail_p
Рейтинг: 1776 НеутралноДо коментар [#29] от "gun":
https://youtu.be/uqAM3Y-tEC8ако демократите го издигнат. лично
отивам да му набивам канчето на Христо Иванов.
ного да внимава с тоя смотаняк, че нещо на един митинг
много почна да го споменава. а съм видял даже
малка индикация и ще има разговор.
dante_18
Рейтинг: 717 НеутралноНай-мизерната столица в цяла Европа, а възможно и във Африка 😃
If you are going through hell... Keep going!Вие пърно направете тротоари, за да могат хората да ходят спокойно и безопасно, без да се ползва автомобили.
Като влезнеш в София, все едно влизаш в украински бомбардиран град.
dante_18
Рейтинг: 717 НеутралноСрам и позор, а не столица. 🤢🤮🤮😃
If you are going through hell... Keep going!TM
Рейтинг: 588 НеутралноЗвучи малко като частен център за група хора. Не си ли малко нагъл? Като не искаш да ти се изсипва целия град пред вас - купуваш си къща в селата около София и няма да имаш такива проблеми. Нахалник.
Lachezar Dolmoff
Рейтинг: 28 НеутралноДо коментар [#19] от "Ослик, суслик, паукан":
Българският език от край време не е на почит...
Софиянец
Рейтинг: 570 НеутралноПак ли Бонев ви е виновен за всичко?
qqv391093118
Рейтинг: 2047 НеутралноЗачудих се, защо може човек да прави подобни изказвания и ми стана тъжно. Ами вие просто имате таралясник, който изхвърля тонове фини прахови частици и огромно количесто азотни оксиди, които са най-вредни за децата, защото са най-концентрирани до около 1 метър над земята.
С други думи вие сте човекомразец и то най-вече мразите децата.
gun
Рейтинг: 690 НеутралноДо коментар [#44] от "mihail_p":
За свободата на словото - форумът да е без регистрация!Ами той самият Бонев се самопредложи преди 10-тина дена и каза, че трябва да има една кандидатура и по подразбиране коя да е тя. А Хр. Иванов и ПП потвърдиха, че кандидатурата ще е обща, заедно със Спаси София. Така че явно натам отива работата. Но дано в ДБ и ПП да усетят настроението на хората, което въобще не е в полза на Бонев - и причината си е само в него. И аз да съм на неговите години, ще си повярвам, че ставам за управник. Не ставаш, моето момче, не се напъвай. Колкото ставаше и доскорошният екологичен министър, който като младеж ходеше по митингите срещу Бойко Борисов и го интервюираха по телевизиите - още тогава си личеше колко иска да е някога министър и стана... Е, и Бонев много - ама много иска.
ial
Рейтинг: 481 НеутралноБай Ганьо и тролчета мрънкат, че се прави малка и недосататъчна стъпка София да стане град на хората, не на таралясниците.
ГЕРБ доста свенливо са подходили тук, а са нужни крути мерки.
TM
Рейтинг: 588 Неутрално[quote#36:"Imaginary Friend"][/quote]
Да бе, направо. Така обслужва тия с автомобилите, че се налага да седиш в зверските задръствания, докато бусовете си джитнат по бус лентите. Не те ли е срам да пишеш глупости? Колко ленти се стесниха в София заради бус ленти, велоалеи и т.н.?
пРезидента!
Рейтинг: 3510 НеутралноКато че ли е време Фандупкова да си ходи!
И без това само харчат и крадат пари, без да са направили нещо за София.
gun
Рейтинг: 690 НеутралноДо коментар [#52] от "ial":
За свободата на словото - форумът да е без регистрация!Това не е "стъпка", а палиативна мярка, която няма да има резултати - това казват хората в този форум, сигурен съм, че и специалистите го казват, ама в общината нямат време да ги попитат. Палиативна, защото: има други замърсители, които не се премахват; замърсяването се изтегля няколко улици нататък, където става ... още по-замърсено - а въздухът не си стои на едно място; създава се излишна бюрокрация и тормоз над шофьорите и най-важното - проблемът НЕ се решава. А трябват - на първо място: ПРЕМАХВАНЕ НА КАЛНИТЕ ЗОНИ ПРЕЗ БЛОКОВЕ И ГРАДИНКИ, където се паркира поголовно и калта и прахът отива на улицата и във въздуха; здрави тротоари за пешеходци и добри велоалеи - а не по тротоарите край НДК да премазват хора с колички; добър и поносим на цена транспорт - А БОНЕВ НАПРАВИ ДРУГО - ПРЕМАХНА ЕВТИНАТА ЕДНОДНЕВНА КАРТА! - и още много осъществими неща, за които общината ПЛАТИ МИЛИОНИ на съветници, фирми, проекти и пр., а нищо не се направи. Извинявам се за дългия пост, но съм възмутен от вярата, че махането на "таралясниците" е умно и навременно решение.
hamiltonf
Рейтинг: 4396 НеутралноДо коментар [#2] от "авторът":
USD (долар) Назва підприємства / company Name: ФОНД ЗНБ БО IBAN Code: UA913052990000026006046807167 Назва банку/Name of the bank: JSC CB "PRIVATBANK", 1D HRUSHEVSKOHO STR., KYIV, 01001, UKRAINE SWIFT code банку/Bank SWIFT Code: PBANUA2X Банк-кореспондент/Correspondent bank: JP Morgan Chase Bank, New York, USA https://butusov.com.ua/?fbclid=IwAR3IJ9aAX_ginaCZM5xD_eAbV91b463hICBn4Kddul1LaZRZFRoLydB845s Войната не е свършила, едно дарение не стига! Не е важно да се даряват хиляди, важното е ние да сме хиляди!Преди няколко седмици ги слушах по НОВА, определящото ще е размерът на емисии в сервиз, като се надявали сервизът да бъде обективен и да няма фалшифицирани данни. Това за автомобили над 3 години.
kapitan_laino
Рейтинг: 933 НеутралноКлючовата дума е "надяват се". Просто се надяват да не станат някои неща, които не трябва да стават, вместо да положат усилие и контрол. Ако в България живееха японци, ГЕРБ щеше да има невероятно успешно управление, понеже нямаше да се налага да прави нищо.
kapitan_laino
Рейтинг: 933 НеутралноКое по-точно е станало? Това законопроект на ГЕРБ.
И да, предполагам че трябва да се притесняваме Бонев кви щял да ги свърши, понеже след почти 20 години ГЕРБ в София всичко върви по мед и масло, няма замърсяване, няма презастрояване, няма вандалщини, няма мръсотия, тротоарите са великолепни, ремонтите са идеални, не си трошиш колата по улиците...не дай Боже да дойде Бонев или някой друг да ни съсипе града.
silverman
Рейтинг: 718 НеутралноЗоната на забрана трябва да от оклоловръстното навътре и да обхваща леки автомобили без Евро 4 и товарни автомобили без Евро 5 и да важи за цялата година!
fit531154700
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#14] от "gun":
Не само общинските автомобили. Забраната НЕ ВАЖИ ЗА КАМИОНИ и пр. :) :)
"Опелите" и "пасатите" на газ са опасните ...
Freerider
Рейтинг: 30 Неутрално[quote#39:"Alarmstufe Rot"][/quote]
Война на метрото?! Вие явно представа си нямате какво говорите.
Първото име на Спаси София беше Спаси Метрото.....
Хи-хи
Рейтинг: 1765 НеутралноАе според форумняците колкото една кола е по-дръта е толкоз по-еко. Тез неща Фандъка требеше да ги направи мноо отдавана, ама на Мутрьо щеше да му се разклати стабилността....
kosa
Рейтинг: 689 НеутралноНе се хаби ....
Скоро ще го обжалват в Конституционния и ще го отменят като глупава дискриминация!!! А е глупава защото не намалява замърсяването като цяло и напротив ще го повиши защото ще предизвика задръствания около зоната и повишено газово отделяне !!!
amm011116079
Рейтинг: 54 РазстроеноА това как ще реши проблемът с колите, бусове, камиони на 500,000+ км, които горят масло, вода, бензин, олио и каквото му сипеш? Техническият преглед на практика не съществува!!
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 6462 НеутралноДо коментар [#58] от "kapitan_laino":
Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.Може да е законопроект на ГЕРБ и пак да не ми харесва. Аз не съм сектант като дебълите.
Не може да има нулеви мерки за обновяване на най-остарелия автопарк в Европа и да се пляскат забрани, защото е най-лесно.
Freerider
Рейтинг: 30 Неутрално[quote#47:"TM"][/quote]
Ама ГРАМ не съм нагъл.
Ще живея където си искам.
Ограничения за влизането на коли в центровете на големите градове има в цяла Европа и отдавна са нещо нормално.
Само че пълната слободия в БГ в последните 30 г. възпита няколко поколения хора, че всичко им е позволено и като им се каже, че трябва да спазват някакви правила, реагират като ужилени.
Не е лошо човек да излиза от БГ понякога, за да си "свери часовника" и да се отърве от провинциалното си мислене.
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 6462 НеутралноДо коментар [#61] от "Freerider":
Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.Имам много точна престава за какво говоря. Сега Бонев воюва срещу метролъча до симеоновския лифт. Беше против лъча към Слатина. Вмест разширение на метрото, предлага някакви бързи трамваи.
kapitan_laino
Рейтинг: 933 НеутралноМи като е законопроект на ГЕРБ тогава напиши: "представям си какво ще е като плешивото Фандъковче стане кмет"
fit531154700
Рейтинг: 8 НеутралноЗащо "центърът" да е толкова специален?
Там повече хора ли живеят, повече хора ли работят или си гледат децата?
Задръстванията по "Цариградско шосе", по "Ал. Малинов", "Симеоновско шосе", ...
по-здравословни газове ли пускат?
meteowrite
Рейтинг: 411 НеутралноДо коментар [#52] от "ial":
You don't know what you don't know. Свободата струва скъпо, но робството - още повече!Ей затова сте 2.97% ;)
kapitan_laino
Рейтинг: 933 РазстроеноЕ затова ГЕРБ ще владеят (думата "управлявам" изрично не я използвам) София още 50 години, понеже всички сме прекалено готини и няма как да правим компромиси.
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 6462 НеутралноДо коментар [#68] от "kapitan_laino":
Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.Да де, ама аз не съм сектант като теб, както казах. И е хубаво да започнеш да правиш разлика между кмет и общински съвет.
high_mars
Рейтинг: 224 НеутралноДа забранят джиповете, те замърсяват повече!
dorn
Рейтинг: 1468 НеутралноАма ти наистина си едно рядко и мирилизливо. ГЕРБ едно нещо ще направят като хората и то е против това. Не се бой -твойте хора от ГЕРБ, нарочно са поставили срок 1 декември - защо ли. Защото изборите ще са минали и всичко да оставят на следващия столичен градски съвет. Да се обновял автопарка - ами нали това е свързано с цялата макро и микроикономичска осбстановка в страната. Накратко -това може да стане когато ГЕРБ е далеч от властта поне още 12 години.
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 6462 НеутралноДо коментар [#74] от "dorn":
Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.По--рядко и по-миризливо от теб? Ти си бил голям шегаджия. Потъвай.
Athanatos
Рейтинг: 1284 НеутралноА новите коли като нямат екостикери, какво ще правят?!
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .subaru
Рейтинг: 654 НеутралноКонгениално. "Малкия ринг" очевидно ще бъде херметически отделен от останалата част на София. Задръстванията около него ще генерират в пъти по - големи замърсявания, които обаче ще обикалят около "Малкия ринг" и няма да навлизат в него. Решението на СОС ще падне моментално в съда, ако някой о собствениците на тези автомобили го атакува. Нещо повече забраната не се отнася до товарните МПС и МПС на градския транспорт. Тоест равнопоставеността на гражданите и на икономическите субекти(според Конституцията) отива по дяволите. Но за съветниците от ГЕРБ това няма никакво значение. Нещо повече фините прахови частици във въздуха не са от отработените от автомобилите газове а са от мръсотията и изсъхналата многогодишна кал по улиците, които просто не се мият.
sim4o
Рейтинг: 2449 НеутралноИ се оказа, че например след забраната на дизелите - в Хамбург азотните окиси, кой знае защо са се увеличили ..
sfl32583434
Рейтинг: 74 ВеселоОбщинарите май не са забелязали, че софето е град радиален и всички преки пътища водят през центъра... Обикаляйки по знайни и незнайни пътища, ще се отделят повече емисии и става танто за кукуригу. Пък и няма да важи за живеещите в "нискоемисионните" зони. Очаквам нулев резултат. Освен за живеещите на границите. На тях ще им се *** *******, че всички таралясници ще им пушат в хола...
sim4o
Рейтинг: 2449 НеутралноИ 200 000 миунуса да ми бъдат сложени, трагичната съдба на Хамбург не може да се промени ..
Преди обявяването на "чистата зона"окисите са 36 микрограма в м3..
След това - са 40 микрограма ..
--- --
.. Jahresmittelwert an Stickoxiden von 40 Mikrogramm pro Kubikmeter in der Luft ..
-- --
Да не говорим за фините прахови частици - ФПЧ .. те са си нагоре заради ползването на алтернативни нисковъглеродни горива във ВЕИ инсталациите и намаляването на въгления отпечатък ..
https://www.eew-energyfromwaste.com/de/standorte/stapelfeld/
Бедни ми, бедни Хамбург ..
sim4o
Рейтинг: 2449 НеутралноВ коя европейска страна Гретените не са диваци и варвари ..
Данните ясно показват, колко помагат гретенските мерки и теглилки!
sasoss
Рейтинг: 629 НеутралноПреди години когато се въвеждаше светлините и през деня беше голямото мрънкане. Сега никой не се сеща за това. И съвсем между другото няколко години преди това производителите включиха стандартно светлините.
Сега пак голямо мрънкане. Ако Андрешко не беше такъв тарикат да минава ГТП с отчайващи курници, можеше да има някакъв дебат защо по години, а не по емисии. Ако работеше контрола чрез ГТП, наистина лесно щеше да се направи по реалните емисии. Още повече че има и "нови" автомобили, които ... направо да ги питаш на какви въглища карат.
gpj101139736
Рейтинг: 1749 НеутралноНе знам защо ми се струва, че тази забрана ще бъде нещо като носенето на ковид маски по веме на пандемията в метрото. Половината от пътуващите селяндури нямаха такава и гледаха нагло, просташки и “победоносно“ баламите, които ги носеха. А проблемът беше, че нямаше кой да проверява!
sasoss
Рейтинг: 629 ВеселоДо коментар [#79] от "sfl32583434":
Обществен транспорт? Не, не си чувал за такова животно?
kapitan_laino
Рейтинг: 933 ВеселоТова няма как да е вярно - Фандъкова обяви вътрешния ринг за приоритет:
– Разширяваме и изграждаме бул. „Тодор Каблешков“ – от бул. „Цар Борис III“ до бул. „Черни връх“ – на етапи, 2019–2021 г. С разширението на булеварда изграждаме и планираното трамвайно трасе, което ще свърже и съществуващи трамвайни линии.
https://fandakova.bg/theme/infrastructure/
От една година бил готов, даже и трамвай имало. Къде гледаш, бе?
sim4o
Рейтинг: 2449 НеутралноМани, беше ужас с маските .. теа не вярваха в Мерките ..
Ами влизането в паркове, минаването по улица "Витоща" .. не е за приказка ..
-- --
Осем акта по 5000 лв. .. е съставила столичната полиция днес.
Униформени пазят и пешеходната зона на "Витошка".
Актовете са заради заповедта на здравния министър, който забрани разходки в паркове като мярка против епидемията от коронавирус.
Преди ден 23 глоби бяха наложени във Варна за разходка в Морската градина.
По-рано днес столичният кмет Йорданка Фандъкова предупреди, че от днес екипите на столичната полиция вече съставят актове за нарушаване на забраната за разходки в паркове и пешеходни зони.
Въпреки снежното време и малкото хора, излезли на улицата, полицейско присъствие не липсваше и днес на бул. "Витоша". От 20 март преминаването през паркове, градски градини и спортни площадки е забранено.
"Витошка" не попада в забранените зони, наложени глоби обаче имаше и там.
Вчера бяха правени предупреждения, а днес се съставят и актове за нарушения на забраната. 5000 лева са много пари – това е размерът на глобата. Но не го правете заради парите, направете го заради хората, които обичате, и за това отново да бъдем заедно по улиците, в парковете, в кафенетата, призова Фандъкова във фейсбук. .."
-- --
Дали и с колите освен Мерките ще има и Теглилки?
tqh42306221
Рейтинг: 342 НеутралноПоредното изпърдяване на пишман-зелените,които са на хранилка към автомобилните концерни...Направете автомобилите произведени 2022ра здрави и издържливи колкото тия през 2002ра и хората сами ще си ги сменят с новите модели,те хората не са тъпи.Вместо да се налагат насилствени рестриктивни мерки...Важното е да се забраняват старите автомобили та да се върти чакръка на капитализма...Заложен живот на битов уред-пералня,хладилник,телевизор-между 3 и 5годин.
Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!tqh42306221
Рейтинг: 342 НеутралноНавремето се проектираше същата техника да има живот от 20 до 30годин.Меден детайл в ДВГ,на място на което се измерва температура от 1300градуса,медта се топи на 1080градуса,това всичко е минало проектанти,конструктори,контрол и трябва да си малоумен да повярваш че не е пропуснато умишлено.И НЕ-не говоря за конструкторите на донгфенг и грейтуол,а за тия на мерцедес.Карам си старата кола и ми е през един анатомичен орган.Така или иначе в центъра на СФ нямам кво да правя,като се замисля и като цяло в СФ...
Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!rexdog2004
Рейтинг: 1058 НеутралноМного смешно заглавие. Решено било... Та само собствениците на тези коли да излезнат на протест в София и правителството ще падне, а от кмета няма да има и следа.
jmf29537805
Рейтинг: 399 НеутралноНа никой май не му е ясно какво да се прави със старите автомобили.
Имам "Сузуки Балено" спорт 1,6 от 96-та.
Мотор на 200 000, грам масло не гори, купето е поцинковано, на практика автомобилът е вечен.
Какво, да го хвърля ли?
ivo
Рейтинг: 1118 НеутралноТрябва всички коли да са със забрана в центъра на София!
Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!ocean
Рейтинг: 826 НеутралноИдиоти ..
today
Рейтинг: 1274 НеутралноВ нормалните държави тая работа се прави с евростандартите, не се гледа кога е регистрирана колата. Примерно в Лондон има такса ULEZ (ultra low emission zone) и тя е 12,50 на ден и плащането важи до 12 часа вечерта. Бензинови коли с евро 4 и нагоре и дизелови с евро 6 и нагоре не плащат. Такива зони вече въвеждат и в други градове, а зоната в Лондон предстои да бъде разширена и на практика ще обхване целия град.
Медведев, Дмитрий Анатольевич, очевАдно е решил след време като го съди международния трибунал в Хага да се обяви за НЕВМЕНЯЕМ, и затова в момента дрънка такива безумици, подготвя си защитата.fhw071154750
Рейтинг: 5 НеутралноАко замърсяването на въздуха зависеше от годината на производство на колите, тогава годишните технически прегледи /ГТП/ и измерване % на вредните емисии там, с технически законно регламентирани средства са излишно мероприятие. Да, ама не!!! Следва тези 120000 водачи в София , които плащат за ГТП - 40 лв. /год. и % на вредните емисии на МПС е в нормата , да получат стикер за допуск в центъра, независимо от годината на производство на колата!!! Останалите, които не отговарят, ще се отрази чрез стикера!!!Годината на производство няма нищо общо с техническото състояние на автомобила.
pzo361076007
Рейтинг: 67 НеутралноИ като се замърсява въздуха в другия край на града- само так ли ще стои този въздух?! Поредната идиотщина от която маса хора ще изкарат пари.
Тротоари- няма! Всичко е разбито, улиците и те- тея глупаци за въздуха в центъра мислят! Поредната зелена глупост! Докога ще търпим?!
evok
Рейтинг: 254 НеутралноИ ние у наше село ще сложим знак забранено за софиянци
АЗ не съм тъп герберски трол, да ме блокиратеtqh42306221
Рейтинг: 342 НеутралноКолко "нагоре",при положение че стандарт по-висок от 6 няма!?
Май е прав Копейкин и трябва пак да отворим Белене.От жалост,не от друго,да ви съкратим мъките...
Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!
911
Рейтинг: 917 НеутралноПървата мярка за изчистването на София трябва да е изчистването от Фъндъчка и всички / паразити от СОС.
911
Рейтинг: 917 НеутралноДо коментар [#50] от "qqv391093118":
До коментар [#8] от "qqv391093118":Значи карането на изпускаш кълба дим автомобил не замърсява природата, стига да е произведен достатъчно скоро?
—цитат от коментар 32 на Yotce
Зачудих се, защо може човек да прави подобни изказвания и ми стана тъжно. Ами вие просто имате таралясник, който изхвърля тонове фини прахови частици и огромно количесто азотни оксиди, които са най-вредни за децата, защото са най-концентрирани до около 1 метър над земята.
С други думи вие сте човекомразец и то най-вече мразите децата.
——-
Да, а пък Q-чопорнайската на съседа, дето е W16 дизел и хвърчи със 150 км, (но е последен модел), мирише на виолетки и го прави пръв приятел на децата…
911
Рейтинг: 917 НеутралноАми! Регистрираш себе си и него в центъра на малкия ринг и си шпориш...