И като всичко хубаво го осраха! Искам да ми кажеш с какво Бонев е прецакал нещо. Искам и да ми покажеш къде по света (повярвай ми, бил съм на много места) има ляворъко метро! Тва ти е учителката пА рускаму язъйки!
Ако някой си мисли е новата система е по-ефективна и прогресивна от онази древната (само с билети и перфоратори), то мога да го поздравя - лоботомията му е проработила.
Тук говорим за ценообразуването и скритото покачване на цените на билетите. За ляворъкото метро ходи се оплаквай на Метрополитен.
Хората, които ползват една линия са прецакани. Хората, които ползваха месечна карта също - всичко се случва за 1 година и не всеки работи в държавната администрация, за да може спокойно да извади пари за годишна карта. Онези, които ползваха градския само по нужда и имаха карта с 10 билетчета също. За тях оскъпяването е към 30% и нагоре.
Сега тези хора трябва да си вземат дневна карта или годишен абонамент.
А билетите за време може да работят, там където градският е точен. В София автобусите редовно закъсняват. Прекачванията стават още по-тегави.
Точно по-небрежните ползватели на градския са карани в момента да се качат на автомобил.
Не стана ясно какъв е смисъла от карта за 72 часа , за 15 лева - при цена на дневна карта за всички линии 4 лева. Другата глупост с валидаторите даже не подлежи на коментар. Колко броя валидатора заменят перфораторите на превозно средство?
А какво става със старите карти бе журналя Дневникарси? Пак няма елементарна информация която засяга повечето хора. Неслучайно спечелихте златен ибрик за 2022. Прост един журналист е останал със мислене че историята трябва да се изясни преди да се пише.
Ти избързваш, до сега нищо високотехнологично герберско не е проработило.
Тъпотията на тия е безгранична. Аз няма да забравя как даже идваха да теглят електрическите автобуси по линия 73. Китайците им казали колко е пробега с едно зареждане, а тия удължили с 5 км маршрута до последна спирка - зарядното. В масовия случай водачът гасеше всичко в последните 5 км и стискаше палци да не спре.
"Точно по-небрежните ползватели на градския са карани в момента да се качат на автомобил.
"
Ма наистина ли? Ти да видиш! Вдигнали се били цените. Айде да сравним цените на транспорта изобщо в Европа, а? Та, случка. Сядам в един пъб и идва пича ми донесе бирата и мезето и ме пита от къде съм. Обяснявам подробно и той ме пита кво ме кефи най-много в Лондон. Изстрелвам венага - транспорта! Пъблик транспорт! Не градски транспорт, фандък! И тоя ми разправя, че да, било яко, ма било вери експензив:) Много скъпо. Директно го поканих в София на гости да прогледне кое е скъпо! Заплата 800 кинта, карта за всички линии 50 и чакаш аутобяса 20 минути! Кое е скъпо бе?! Ей, кат хваа правата лопата!!!!!!!
"Ти избързваш, до сега нищо високотехнологично герберско не е проработило. " Аз съм направил някои неща за България (все ме питат кво съм направил), които сега подлежат на ъпдейт и на едни кражби. Всичко си продължава по стари практики! Сега ще се изсерат на метенето, а повярвай ми, направил съм за почти без пари и бачка. Просто бачка! Сега ще налеят някой милион и ще разкарат работещото, после ще има едни обвинения, че видиш ли тоя е бил некадърен, па ние се опитахме да спасим ситуацията:) Само, че тва си бачка вече две години и не е дало никъв яд:)
3-дневната карта е за чужденци и провициалисти в командировка, те не са запознати с тънкостите на софийското таксуване и ще се прекарват.
Относно валидаторите: те са 2-3 пъти по малко на брой от перфораторите, което затруднява пътниците, особено в пълно превозно средство. За сметка на това цената им е стотици (дано не е хиляди) пъти по-висока, а тя се понася ... пак от пътниците. Това колко по-податливи са на вандализъм, предлагам да не го обсъждаме.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
21
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
" Банковата карта (кредитна или дебитна) е вариант за пътуване в градския транспорт без транспортна карта. Валидацията й става като се допре до сините устройства при качване в превозното средство. Ако в рамките на един ден билет 30 плюс е валидиран повече от два пъти, виртуалната карта се трансформира в дневна на цена от 4 лева за цялата мрежа и собственикът й може да продължи да пътува през целия ден без да купува нов билет. В случая също е задължително при качване във всяко следващо превозно средство картата да се валидира отново. "
Нещо смислено, което столичани ще могат да използват в градския транспорт. Повече от два пъти ще рече от третия път нататък вече не си таксуван, само се валидираш.
Аз не мога да разбера нещо. Колко пъти и в какви времеви рамки трябва да цъкна дебитната ми карта, за да се превърне в дневен билет? Неясно е написано.
Реално доста изгодно за вътрешната част на София.. 30 минути между първото и последното чекиране може да ви позволи да се прекачите дори 2 пъти (с повече късмет на нечакане). От друга страна, хората в покрайнините са наебани :) .. даже с метрото + прекачване две, не виждам как тия 30 минути ще стигнат на някой.
При всички положения ми се струва доста адекватна промяна. Редно е хората които пътуват повече с градският транспорт, да плащат и малко повече от другите. Все пак има разлика дали сте пътували 3-4 км или 10+ км с градският транспорт.
Аз съм провинциалист и си бях купил карта за метрото с 20 пътувания. Остават ми още 8,а до края на март имам 2 пъти ходене до летището и обратно. Значи 4 билета ще ми изгорят
Гласуваме с хартия, но пък се возим електронно, сложно и скъпо. Безобразие е отпадането на следните абонаментни карти: тридневна карта за всички линии; месечна карта за една линия за метро и за наземен транспорт; месечна - метро "плюс" - за метро и една линия наземен транспорт; тримесечна - за всички линии; шестмесечна - за всички линии. А на Вуте, случайно дошъл на столицата ще му е нарушено гражданското право да проумее как да е редовен пътник за еднократна употреба. Гербава свинщина, незачитаща индивидуалните потребности на пътуващите.
Кво ти е сложно и скъпо тетко? Качвам се, цъквам си кредитната карта и толкова, няма да търся билети, да дупча, да се чудя къде съм го прибрал.... 3 пътувания и толкова, повече не ти вземат пари. Направо е манна небесна поне за мен. А за хартиената бюлетина е същото, с машини е много по-просто ама...не може толкова да се лъже
Имаше виц от соца по тоя повод: ако те налегне крайна нужда насред пътуване и имаш билетче в себе си (тогава беше 6 стотинки), се усамотяваш някъде, свършваш си работата, а билетчето го ползваш по следния начин - сгъваш го на четири, късаш едното ъгълче (и го запазваш), разгъваш го и си го нахлузваш на пръст по желание. Бършеш се с пръста, после с билетчето обираш както е останало по него и хвърляш:-) А с малкото ъгълче, което си скъсал предварително се почистваш под нокъта на ползвания пръст... :-) Честита Нова година на всички съфорумници!
Т.е. ако искам да ползвам понякога 30 и понякога 60 минутно билетче трябва да си купя две отделни карти, а пък с банкова карта може само 30 минути и не може да избереш от дисплея кое от двете искаш, понеже би било прекалено трудно? И 30 да е по подразбиране примерно - т.е ако си приближиш картата без предварително да си избрал опция?
До коментар [#40] от "Лелка": Споко, лелче, като стане Борисчето Бонево кметче, транспортът в столицата ще стане напълно безплатен, така ще отпаднат лутането на ганю, чесането по кратуните на залухавите тетки и прочие главоболия.
"Пътуването гратис се глобява с 40 лева, а ако е пропусната валидация на редовен превозен документ, санкцията е 3 лева."И какво става, отново редовните пътници ще плащат глоби, за сметка на нередовните, които няма как да бъдат санкционирани. Гарантирано от ГЕРБ.
Отново опитваме да откриваме топлата вода и да сме прекалено модерни. Резултата е ненужно усложнена система която предполага проблеми още преди да е стартирала. Не могат ли поне да се информират как работят такива системи в нормалните държави.
С две думи - ставаме нормални, най-накрая, отдавна да сме вече европейци. Все се чудех къде да си харча парите, ето ти добра новина.
Имах един колега и даваше за бензин около 100 лева на месец, сега и аз съм вече в елитният клуб.
По-хубаво от това да даваш пари, аз не съм виждал. Впрочем светът е за богатите, дето се вика, Фандъкова ни помага на нас, стиснатите - за което й благодаря.
До коментар [#46] от "uq": Значи гласуването с машини можело да се манупулира, но ще си туриш на юнашко доверие дебитната карта в неясно от кого контролирания масив на ЦГМ?! Туй герболяците сте яко скъсали с логиката, а и притежанието на дебитна/кредитна карта все още не е задължително.
В крайна сметка поскъпването всъщност е поевтиняване и улесняване. Време беше. Единствено поскъпват билетите. А ползващите билети пътуват рядко, та едва ли ще им е фатално. На прима виста отпадането на месечните карти за метрото не е приятно, но с опцията за расрочване на годишна карта за цялата мрежа пак излиза с 65 лева по-евтино. Плащането с дебитни карти от отдавна е вариант не само в метрото и нищо "незнайно" няма, както се стрхуват някои по-долу. Терминалите са на ДСК и няма нищо по-различно от обикнвен терминал в магазин.
20 години си пътувам гратис.Знаете ли защо ? Защото живея в държава,в която парите от данъците ми ,отиват в партийните каси и буквално се крадат,наливат се в имоти ,в банкови сметки в чужбина от нашите родни политици.Столична община е огромна ясла ,партийна ясла на ГЕРБ.Това е ясно и на децата .Ще си купувам билети когато видя че има ефективно осъдени и вкарани в затвора и политици и обшинари.Това е .Дори и сега когато махнах хартиения билет ще намеря начин да не плащам,Столична община няма необходимия ресурс ефективно да контролира нередовни пътници.Това за четвърт век се е доказано дори и глобите да си платите ПАК ще Ви е по изгодно защото проверките са от дъжд на вятър.
Къде ма оФцо видя, че съм казал, че може да се манипулира? И недей да си слагаш картата на юнашко доверие, крий си я вкъщи под леглото със залепен на нея ПИН. Освен това може да ходиш всяка седмица до банката, да си теглиш парите, да ги броиш и да ги внасяш пак, за да си сигурна, че са там
Споко - Борис Бонев ще ви обясни сега колко ви е удобно да хванете 2 рейса - пристигащи на интервали от над 10м и обикновенно движещи се заедно като свински черва - и колко ще ви е евтино да плащате 30% отгоре. Ако си налага да увеличите билетите - кажете го - а не Бонев да разтяга лукуми и бръщолеви глупости
И без това незаконно увеличеното билетче на 1,60 вл. поскъпва още. Досега можеше да си купиш 10 билета наведнъж с отстъпка за 12 лв. , но тази възможност отада. Честито суровакане!
Драги, на мен ми е ясно защо е цялата тази глупост с валидаторите, но това няма да реши никакви проблеми. Тъй като наземният транспорт и метрото са на практика една фирма вероятно непрекъснато има колизии как да се делят парите от карти и билети. Малко хора знаят, че Метрополитен има разходи дори и да не работи - има помпени станции и други чудеса дето не могат да ги изключат, а цената на тока скочи в пъти. Сега тези от наземния транспорт искат да докажат колко пътници возят и респективно да защитят своя дял от парите. И вместо да се върви към пълно отделяне на двата вида транспорт и отделни карти и билети , тия ни занимават глупости.
"Пътуването гратис се глобява с 40 лева, а ако е пропусната валидация на редовен превозен документ, санкцията е 3 лева"
Ах, красотите на родното законотворчество...
В наредбата няма самостоятелна и пълнообхватна дефиниция на "редовен превозен документ", а таксуванията с банкова карта са описани чисто прескриптивно. Не се разглеждат хипотези като неизправност във валидиращото устройство например, нито изрично е посочено, че притежанието на валидна банкова карта само по себе си не може да бъде тълкувано като притежание на редовен превозен документ..
Съответно, докато се возите гратис и си държите в джобчето валидна дебитна или кредитна карта, като ви сгащи контролата, можете да твърдите до припадък (и дописвате в протокола), че сте се валидирали при качването, ама тъпата машина ви е пропуснала. Как контрольорът ще може да докаже пред съда, че лъжете и че не сте се валидирали нарочно? Ще дири свидетели?
И актът, който СГТ ще ви състави, когато откажете да платите глобата от 40 лв., ще падне в съда.
Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.
До коментар [#5] от "Rational":И като всичко хубаво го осраха!Искам да ми кажеш с какво Бонев е прецакал нещо.Искам и да ми покажеш къде по света (повярвай ми, бил съм на много места) има ляворъко метро! Тва ти е учителката пА рускаму язъйки!
Какво точно е прецакал Бонев, не знам. Но знам със сигурност, че коментар #5 е абсолютно верен - ГТ е изгоден само за пенсионери, гратисчии и абонати. Ако нямаш абонамент ГТ не е вариант. Което е лошо, защото така се изпускат приходи, а гражданите без абонаменти биват силно мотивирани да ползват само ЛМПС.
Тази тъпотия с глобите ако не си валидираш картата за гр. транспорт няма как да я бъде. Все едно общината да си издаде наредба и да глобява тези, които ходят с бели маратонки (примерно) по Витошка. Гладни адвокатчета отсега потриват ръчички как ще им скъсат задниците от дела на общината, заради глоба от 3 лв.
Месечната карта за една или всички линии беше най-добрата оферта за хората, ползващи градския. Защо я махат??? Идеята не е ли да улеснят гражданите, какво сега хората трябва да си вадят годишна ли? Ми ако другия месец сменят работа, не им трябва градския, сменят града??? Кой ги мисли тия работи.
"Пътуването гратис се глобява с 40 лева, а ако е пропусната валидация на редовен превозен документ, санкцията е 3 лева"Ах, красотите на родното законотворчество...В наредбата няма самостоятелна и пълнообхватна дефиниция на "редовен превозен документ", а таксуванията с банкова карта са описани чисто прескриптивно. Не се разглеждат хипотези като неизправност във валидиращото устройство например, нито изрично е посочено, че притежанието на валидна банкова карта само по себе си не може да бъде тълкувано като притежание на редовен превозен документ..Съответно, докато се возите гратис и си държите в джобчето валидна дебитна или кредитна карта, като ви сгащи контролата, можете да твърдите до припадък (и дописвате в протокола), че сте се валидирали при качването, ама тъпата машина ви е пропуснала. Как контрольорът ще може да докаже пред съда, че лъжете и че не сте се валидирали нарочно? Ще дири свидетели?И актът, който СГТ ще ви състави, когато откажете да платите глобата от 40 лв., ще падне в съда.
А как точно някой е нередовен примерно, ако има годишна карта за цялата градска, и не я е валидирал при качване в трамвая. Някой да каже, ако има идея. Валидацията каква роля играе тук? На застраховка ли, доказателство, ако не дай си боже се случи нещо, ти си бил в градския ли?
Ще бъде весело в трамваите като в каубойските филми. Гербаджиите са си махнали униформите от наредбата. Вече контрольорите станаха агенти под прикритие. С дънки и значка — шерифи същи.
Градският транспорт в София най-после стана интегриран и има единна електронна система за таксуване. Крайно време беше! Но какъв е този плач за хартиени билетчета?! Май Тиквата беше прав за качеството на мат'ряла ...
Не са виновни тези, които доят и стрижат стадото 24/7/365. Виновно е стадото което само избира и само плаща заплатите на доячите и стрижещите, блеейки блажено. Така е не от днес и от вчера. А това със валидирането на карта, за която си платил е перверзия. Вероятно много от тези конгениални изпълнения ще бъдат отменени от съда. Безсмъртния герой на Алеко(който вече не се изучава в училище, защо ли?) в писмото си до Константин Величков: - "Тупай брашнения чувал, майка му стара! Тупай! Той пуща.... ....че щял народът да се вълнува-хич окото ти да не мога! Народът! Народът е стадо, като му завъртиш сопата....."
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
ТимурСКомандаИКодове
Рейтинг: 2412 НеутралноПожелавам си за НГ да сурвакам Фандъкова
qqv391093118
Рейтинг: 2117 Неутрално"Пътуването гратис се глобява с 40 лева, а ако е пропусната валидация на редовен превозен документ, санкцията е 3 лева."
И какво става, отново редовните пътници ще плащат глоби, за сметка на нередовните, които няма как да бъдат санкционирани. Гарантирано от ГЕРБ.
дедо Андро
Рейтинг: 2335 НеутралноЧНГ на всички!
Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.Ценна информация, благодарско!
doctor.no
Рейтинг: 3715 ВеселоВкараха мадуровките в градския транспорт, е сега ще ни лъжат и крадат.
Искаме си хартиеното билетче.
Rational
Рейтинг: 531 НеутралноБорис Бонев беше вносител и основен застъпник за тези промени.
Прогнозирам,че още по-малко хора ще ползват градския с новите промени. Вече е изгодно само за хората с годишни карти и гратисчиите.
ТимурСКомандаИКодове
Рейтинг: 2412 НеутралноДо коментар [#5] от "Rational":
И като всичко хубаво го осраха!
Искам да ми кажеш с какво Бонев е прецакал нещо.
Искам и да ми покажеш къде по света (повярвай ми, бил съм на много места) има ляворъко метро! Тва ти е учителката пА рускаму язъйки!
doctor.no
Рейтинг: 3715 ВеселоДо коментар [#6] от "ТимурСКомандаИКодове":
Фънда похарчи колосална сума за тая електронна система. Някъде към 200 млн отидоха на два етапа
john trivolta
Рейтинг: 892 ВеселоАко някой си мисли е новата система е по-ефективна и прогресивна от онази древната (само с билети и перфоратори), то мога да го поздравя - лоботомията му е проработила.
Rational
Рейтинг: 531 НеутралноДо коментар [#6] от "ТимурСКомандаИКодове":
Тук говорим за ценообразуването и скритото покачване на цените на билетите. За ляворъкото метро ходи се оплаквай на Метрополитен.
Хората, които ползват една линия са прецакани. Хората, които ползваха месечна карта също - всичко се случва за 1 година и не всеки работи в държавната администрация, за да може спокойно да извади пари за годишна карта.
Онези, които ползваха градския само по нужда и имаха карта с 10 билетчета също. За тях оскъпяването е към 30% и нагоре.
Сега тези хора трябва да си вземат дневна карта или годишен абонамент.
А билетите за време може да работят, там където градският е точен. В София автобусите редовно закъсняват. Прекачванията стават още по-тегави.
Точно по-небрежните ползватели на градския са карани в момента да се качат на автомобил.
Vassil Stoychev
Рейтинг: 1469 НеутралноНе стана ясно какъв е смисъла от карта за 72 часа , за 15 лева - при цена на дневна карта за всички линии 4 лева.
Другата глупост с валидаторите даже не подлежи на коментар. Колко броя валидатора заменят перфораторите на превозно средство?
kkl38598034
Рейтинг: 378 НеутралноА какво става със старите карти бе журналя Дневникарси? Пак няма елементарна информация която засяга повечето хора. Неслучайно спечелихте златен ибрик за 2022. Прост един журналист е останал със мислене че историята трябва да се изясни преди да се пише.
doctor.no
Рейтинг: 3715 ВеселоДо коментар [#9] от "Rational":
Ти избързваш, до сега нищо високотехнологично герберско не е проработило.
Тъпотията на тия е безгранична. Аз няма да забравя как даже идваха да теглят електрическите автобуси по линия 73. Китайците им казали колко е пробега с едно зареждане, а тия удължили с 5 км маршрута до последна спирка - зарядното.
В масовия случай водачът гасеше всичко в последните 5 км и стискаше палци да не спре.
ТимурСКомандаИКодове
Рейтинг: 2412 НеутралноДо коментар [#9] от "Rational":
"Точно по-небрежните ползватели на градския са карани в момента да се качат на автомобил.
"
Ма наистина ли? Ти да видиш! Вдигнали се били цените. Айде да сравним цените на транспорта изобщо в Европа, а?
Та, случка. Сядам в един пъб и идва пича ми донесе бирата и мезето и ме пита от къде съм. Обяснявам подробно и той ме пита кво ме кефи най-много в Лондон. Изстрелвам венага - транспорта! Пъблик транспорт! Не градски транспорт, фандък! И тоя ми разправя, че да, било яко, ма било вери експензив:) Много скъпо. Директно го поканих в София на гости да прогледне кое е скъпо! Заплата 800 кинта, карта за всички линии 50 и чакаш аутобяса 20 минути! Кое е скъпо бе?! Ей, кат хваа правата лопата!!!!!!!
scott
Рейтинг: 837 Неутралноникога, ама никога нема да си направа дебтинта карта на плщач в тринспорта. ще има яко източване.
ТимурСКомандаИКодове
Рейтинг: 2412 ВеселоДо коментар [#12] от "doctor.no":
"Ти избързваш, до сега нищо високотехнологично герберско не е проработило.
"
Аз съм направил някои неща за България (все ме питат кво съм направил), които сега подлежат на ъпдейт и на едни кражби. Всичко си продължава по стари практики!
Сега ще се изсерат на метенето, а повярвай ми, направил съм за почти без пари и бачка. Просто бачка! Сега ще налеят някой милион и ще разкарат работещото, после ще има едни обвинения, че видиш ли тоя е бил некадърен, па ние се опитахме да спасим ситуацията:)
Само, че тва си бачка вече две години и не е дало никъв яд:)
john trivolta
Рейтинг: 892 НеутралноДо коментар [#10] от "Vassil Stoychev":
3-дневната карта е за чужденци и провициалисти в командировка, те не са запознати с тънкостите на софийското таксуване и ще се прекарват.
Относно валидаторите: те са 2-3 пъти по малко на брой от перфораторите, което затруднява пътниците, особено в пълно превозно средство. За сметка на това цената им е стотици (дано не е хиляди) пъти по-висока, а тя се понася ... пак от пътниците. Това колко по-податливи са на вандализъм, предлагам да не го обсъждаме.
doctor.no
Рейтинг: 3715 ВеселоДо коментар [#15] от "ТимурСКомандаИКодове":
Хубавото е, че на есен герболяците се измитат от София
ТимурСКомандаИКодове
Рейтинг: 2412 НеутралноДо коментар [#17] от "doctor.no":
Мисля, че ще е само София. И то ако се обединят покрай Бонев ПП и ДБ.
а останалата аст от България наречена унизително Прованс нямам надежда
doctor.no
Рейтинг: 3715 ВеселоДо коментар [#18] от "ТимурСКомандаИКодове":
Не е баш така. Виж секциите как са гласували дори на последните за НС.
в областните грададове нямат предимство, наваксват от малките населени места.
Не забравяй, че няколко кмета са разследвани от ЕП, - Варна, Стара Загора и Враца със сигурност. Май Кьовеши прати ГДБОП и КОНПИ в СО.
До септември има време, тия може да останат без кандидати.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
хм
Рейтинг: 2059 Любопитнос банкова карта за цял ден - 4 лв
с 24 часова карта - 6 лв
логика?
ТимурСКомандаИКодове
Рейтинг: 2412 НеутралноДо коментар [#19] от "doctor.no":
"Не е баш така. Виж секциите как са гласували дори на последните за НС.
"
Хартията, пич, хартията!
ТимурСКомандаИКодове
Рейтинг: 2412 НеутралноДо коментар [#21] от "Коле Гурлеф":
"Моля влезте в политически спор с некой тъпогрозен като мен,а не се опипвайте помежду си.Спазвайте хигиена във форума!😎💋🐵💋😎
"
Спор между мен и теб не може да има. Може да има само права лопата върху чутурата ти! Тка ми е писнало от ватенки, че не се надявай на милост!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
ТимурСКомандаИКодове
Рейтинг: 2412 ВеселоДо коментар [#25] от "Коле Гурлеф":
Парти с Радан в Брюксел ше ти осигуря. След това заминаваш за Сибир обаче
doctor.no
Рейтинг: 3715 НеутралноДо коментар [#26] от "ТимурСКомандаИКодове":
Какво се занимаваш с тоя гербаво-путински трол
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
ТимурСКомандаИКодове
Рейтинг: 2412 НеутралноДо коментар [#28] от "Коле Гурлеф":
Чиба
samoedin
Рейтинг: 4427 Неутрално" Банковата карта (кредитна или дебитна) е вариант за пътуване в градския транспорт без транспортна карта. Валидацията й става като се допре до сините устройства при качване в превозното средство. Ако в рамките на един ден билет 30 плюс е валидиран повече от два пъти, виртуалната карта се трансформира в дневна на цена от 4 лева за цялата мрежа и собственикът й може да продължи да пътува през целия ден без да купува нов билет. В случая също е задължително при качване във всяко следващо превозно средство картата да се валидира отново. "
Нещо смислено, което столичани ще могат да използват в градския транспорт. Повече от два пъти ще рече от третия път нататък вече не си таксуван, само се валидираш.
sylvester
Рейтинг: 505 НеутралноАз не мога да разбера нещо. Колко пъти и в какви времеви рамки трябва да цъкна дебитната ми карта, за да се превърне в дневен билет? Неясно е написано.
uq
Рейтинг: 1953 ВеселоХартиеният билет бил на само за крайна нужда :D
Много е малък, не става за крайна нужда
uq
Рейтинг: 1953 ВеселоДо коментар [#31] от "sylvester":
3
uq
Рейтинг: 1953 ВеселоДо коментар [#30] от "samoedin":
То и сега е така
svetlio_rm
Рейтинг: 311 НеутралноРеално доста изгодно за вътрешната част на София..
30 минути между първото и последното чекиране може да ви позволи да се прекачите дори 2 пъти (с повече късмет на нечакане).
От друга страна, хората в покрайнините са наебани :) .. даже с метрото + прекачване две, не виждам как тия 30 минути ще стигнат на някой.
При всички положения ми се струва доста адекватна промяна. Редно е хората които пътуват повече с градският транспорт, да плащат и малко повече от другите. Все пак има разлика дали сте пътували 3-4 км или 10+ км с градският транспорт.
S
Рейтинг: 1962 НеутралноДо коментар [#16] от "john trivolta":
Аз съм провинциалист и си бях купил карта за метрото с 20 пътувания. Остават ми още 8,а до края на март имам 2 пъти ходене до летището и обратно. Значи 4 билета ще ми изгорят
samoedin
Рейтинг: 4427 НеутралноДо коментар [#34] от "uq":
" То и сега е така"
Дневник са сложили в рубриката какво се променя нещо, което не е новина ! Що ли се учудвам........
areta
Рейтинг: 1523 НеутралноДо коментар [#32] от "uq":
++++++++++++++++++++++++++++++++
fcv251055839
Рейтинг: 906 НеутралноЕдни и същи ще плащат. Както досега. Интересно как ще бъдат глобени жителите на Факултето ?
Лелка
Рейтинг: 1116 НеутралноГласуваме с хартия, но пък се возим електронно, сложно и скъпо. Безобразие е отпадането на следните абонаментни карти:
тридневна карта за всички линии;
месечна карта за една линия за метро и за наземен транспорт;
месечна - метро "плюс" - за метро и една линия наземен транспорт;
тримесечна - за всички линии;
шестмесечна - за всички линии.
А на Вуте, случайно дошъл на столицата ще му е нарушено гражданското право да проумее как да е редовен пътник за еднократна употреба. Гербава свинщина, незачитаща индивидуалните потребности на пътуващите.
bzm
Рейтинг: 528 НеутралноЧНГ! Пак да гласувате за ГЕРБ и онзи м@лоумник, ББонев!
Пенсионерите,средната класа на България! И запомнете:Всички политици са маскари!Николай Бучков
Рейтинг: 1197 РазстроеноСтава все по-весело.....
bzm
Рейтинг: 528 НеутралноДо коментар [#39] от "fcv251055839":
Пенсионерите,средната класа на България! И запомнете:Всички политици са маскари!Четете наредбата на СОС! ТЕ са освободени, по презумпция!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4584 НеутралноКаква е отговорността на превозвача при закъсненията на превозните средства?
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!bzm
Рейтинг: 528 НеутралноДо коментар [#31] от "sylvester":
Пенсионерите,средната класа на България! И запомнете:Всички политици са маскари!На третия път/цъкване/ се трансформира в дневна карта. После само се валидира, без да ти вземат 1.60.
uq
Рейтинг: 1953 НеутралноДо коментар [#40] от "Лелка":
Кво ти е сложно и скъпо тетко? Качвам се, цъквам си кредитната карта и толкова, няма да търся билети, да дупча, да се чудя къде съм го прибрал.... 3 пътувания и толкова, повече не ти вземат пари. Направо е манна небесна поне за мен. А за хартиената бюлетина е същото, с машини е много по-просто ама...не може толкова да се лъже
geordgeo
Рейтинг: 1245 ВеселоДо коментар [#32] от "uq":
Имаше виц от соца по тоя повод: ако те налегне крайна нужда насред пътуване и имаш билетче в себе си (тогава беше 6 стотинки), се усамотяваш някъде, свършваш си работата, а билетчето го ползваш по следния начин - сгъваш го на четири, късаш едното ъгълче (и го запазваш), разгъваш го и си го нахлузваш на пръст по желание. Бършеш се с пръста, после с билетчето обираш както е останало по него и хвърляш:-) А с малкото ъгълче, което си скъсал предварително се почистваш под нокъта на ползвания пръст... :-)
Честита Нова година на всички съфорумници!
tulup
Рейтинг: 1981 НеутралноТ.е. ако искам да ползвам понякога 30 и понякога 60 минутно билетче трябва да си купя две отделни карти, а пък с банкова карта може само 30 минути и не може да избереш от дисплея кое от двете искаш, понеже би било прекалено трудно? И 30 да е по подразбиране примерно - т.е ако си приближиш картата без предварително да си избрал опция?
Не ме търсете преди обядsandor_clegane
Рейтинг: 1988 НеутралноДо коментар [#40] от "Лелка":
Споко, лелче, като стане Борисчето Бонево кметче, транспортът в столицата ще стане напълно безплатен, така ще отпаднат лутането на ганю, чесането по кратуните на залухавите тетки и прочие главоболия.
sandor_clegane
Рейтинг: 1988 НеутралноБорисчето като стане кметче, гратисчиите ще изчезнат от само себе си, засрамени от неговата визия за столицата!
sandor_clegane
Рейтинг: 1988 РазстроеноА за тебе - ни стотинка, мъка...
B. B
Рейтинг: 32 НеутралноОтново опитваме да откриваме топлата вода и да сме прекалено модерни. Резултата е ненужно усложнена система която предполага проблеми още преди да е стартирала. Не могат ли поне да се информират как работят такива системи в нормалните държави.
chudomor
Рейтинг: 782 Весело"какво се променя" = поскъпва.
От идиоти отговор не чакамС една дума...
Иначе - ЧНГ, да сте живи, здрави и ... да ви чета !
ivan_lawyer
Рейтинг: 1473 НеутралноС две думи - ставаме нормални, най-накрая, отдавна да сме вече европейци. Все се чудех къде да си харча парите, ето ти добра новина.
Имах един колега и даваше за бензин около 100 лева на месец, сега и аз съм вече в елитният клуб.
По-хубаво от това да даваш пари, аз не съм виждал. Впрочем светът е за богатите, дето се вика, Фандъкова ни помага на нас, стиснатите - за което й благодаря.
Лелка
Рейтинг: 1116 НеутралноДо коментар [#46] от "uq":
Значи гласуването с машини можело да се манупулира, но ще си туриш на юнашко доверие дебитната карта в неясно от кого контролирания масив на ЦГМ?! Туй герболяците сте яко скъсали с логиката, а и притежанието на дебитна/кредитна карта все още не е задължително.
Вера Су
Рейтинг: 1253 НеутралноВ крайна сметка поскъпването всъщност е поевтиняване и улесняване. Време беше.
Единствено поскъпват билетите. А ползващите билети пътуват рядко, та едва ли ще им е фатално.
На прима виста отпадането на месечните карти за метрото не е приятно, но с опцията за расрочване на годишна карта за цялата мрежа пак излиза с 65 лева по-евтино.
Плащането с дебитни карти от отдавна е вариант не само в метрото и нищо "незнайно" няма, както се стрхуват някои по-долу. Терминалите са на ДСК и няма нищо по-различно от обикнвен терминал в магазин.
Nikolai Kavrakov
Рейтинг: 95 Неутрално20 години си пътувам гратис.Знаете ли защо ?
Защото живея в държава,в която парите от данъците ми ,отиват в партийните каси и буквално се крадат,наливат се в имоти ,в банкови сметки в чужбина от нашите родни политици.Столична община е огромна ясла ,партийна ясла на ГЕРБ.Това е ясно и на децата .Ще си купувам билети когато видя че има ефективно осъдени и вкарани в затвора и политици и обшинари.Това е .Дори и сега когато махнах хартиения билет ще намеря начин да не плащам,Столична община няма необходимия ресурс ефективно да контролира нередовни пътници.Това за четвърт век се е доказано дори и глобите да си платите ПАК ще Ви е по изгодно защото проверките са от дъжд на вятър.
uq
Рейтинг: 1953 НеутралноДо коментар [#55] от "Лелка":
Къде ма оФцо видя, че съм казал, че може да се манипулира? И недей да си слагаш картата на юнашко доверие, крий си я вкъщи под леглото със залепен на нея ПИН. Освен това може да ходиш всяка седмица до банката, да си теглиш парите, да ги броиш и да ги внасяш пак, за да си сигурна, че са там
wlp15676939
Рейтинг: 36 НеутралноСпоко - Борис Бонев ще ви обясни сега колко ви е удобно да хванете 2 рейса - пристигащи на интервали от над 10м и обикновенно движещи се заедно като свински черва - и колко ще ви е евтино да плащате 30% отгоре. Ако си налага да увеличите билетите - кажете го - а не Бонев да разтяга лукуми и бръщолеви глупости
fiona
Рейтинг: 420 НеутралноИ без това незаконно увеличеното билетче на 1,60 вл. поскъпва още. Досега можеше да си купиш 10 билета наведнъж с отстъпка за 12 лв. , но тази възможност отада. Честито суровакане!
fffVassil Stoychev
Рейтинг: 1469 НеутралноДо коментар [#16] от "john trivolta":
Драги, на мен ми е ясно защо е цялата тази глупост с валидаторите, но това няма да реши никакви проблеми. Тъй като наземният транспорт и метрото са на практика една фирма вероятно непрекъснато има колизии как да се делят парите от карти и билети. Малко хора знаят, че Метрополитен има разходи дори и да не работи - има помпени станции и други чудеса дето не могат да ги изключат, а цената на тока скочи в пъти. Сега тези от наземния транспорт искат да докажат колко пътници возят и респективно да защитят своя дял от парите. И вместо да се върви към пълно отделяне на двата вида транспорт и отделни карти и билети , тия ни занимават глупости.
Vassil Stoychev
Рейтинг: 1469 НеутралноДо коментар [#26] от "ТимурСКомандаИКодове":
Ха, на бас, че еднопосочното пътуване до Сибир и Магадан не можеш да осигуриш и при най-добро желание.
И вземи пий едно вино, разпусни, празници са.
Иван Арнаудов
Рейтинг: 534 Разстроено"Пътуването гратис се глобява с 40 лева, а ако е пропусната валидация на редовен превозен документ, санкцията е 3 лева"
Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.Ах, красотите на родното законотворчество...
В наредбата няма самостоятелна и пълнообхватна дефиниция на "редовен превозен документ", а таксуванията с банкова карта са описани чисто прескриптивно. Не се разглеждат хипотези като неизправност във валидиращото устройство например, нито изрично е посочено, че притежанието на валидна банкова карта само по себе си не може да бъде тълкувано като притежание на редовен превозен документ..
Съответно, докато се возите гратис и си държите в джобчето валидна дебитна или кредитна карта, като ви сгащи контролата, можете да твърдите до припадък (и дописвате в протокола), че сте се валидирали при качването, ама тъпата машина ви е пропуснала. Как контрольорът ще може да докаже пред съда, че лъжете и че не сте се валидирали нарочно? Ще дири свидетели?
И актът, който СГТ ще ви състави, когато откажете да платите глобата от 40 лв., ще падне в съда.
mandzo
Рейтинг: 439 ВеселоДо коментар [#36] от "Сд":
Ами чи вземи ги подари на някого тези 4 билета, недей да правиш като Нане и Вуте!
пРезидента!
Рейтинг: 3658 НеутралноКакво точно е прецакал Бонев, не знам. Но знам със сигурност, че коментар #5 е абсолютно верен - ГТ е изгоден само за пенсионери, гратисчии и абонати. Ако нямаш абонамент ГТ не е вариант. Което е лошо, защото така се изпускат приходи, а гражданите без абонаменти биват силно мотивирани да ползват само ЛМПС.
mandzo
Рейтинг: 439 ЛюбопитноДо коментар [#44] от "КМЕТ В СЯНКА":
Каквато и сега, не те ли устройва?
Bond007
Рейтинг: 355 НеутралноТази тъпотия с глобите ако не си валидираш картата за гр. транспорт няма как да я бъде. Все едно общината да си издаде наредба и да глобява тези, които ходят с бели маратонки (примерно) по Витошка. Гладни адвокатчета отсега потриват ръчички как ще им скъсат задниците от дела на общината, заради глоба от 3 лв.
gsh47306343
Рейтинг: 472 НеутралноМесечната карта за една или всички линии беше най-добрата оферта за хората, ползващи градския. Защо я махат??? Идеята не е ли да улеснят гражданите, какво сега хората трябва да си вадят годишна ли? Ми ако другия месец сменят работа, не им трябва градския, сменят града??? Кой ги мисли тия работи.
gsh47306343
Рейтинг: 472 НеутралноА как точно някой е нередовен примерно, ако има годишна карта за цялата градска, и не я е валидирал при качване в трамвая. Някой да каже, ако има идея. Валидацията каква роля играе тук? На застраховка ли, доказателство, ако не дай си боже се случи нещо, ти си бил в градския ли?
Bond007
Рейтинг: 355 ВеселоДо коментар [#68] от "gsh47306343":
>...Кой ги мисли тия работи
Е, как кой ги мисли? Недоразумението, по което жълтопаветниците точат лиги, че ще стане кмет есента
todorvas
Рейтинг: 101 НеутралноЩе бъде весело в трамваите като в каубойските филми.
Гербаджиите са си махнали униформите от наредбата. Вече контрольорите станаха агенти под прикритие. С дънки и значка — шерифи същи.
casinoto
Рейтинг: 583 РазстроеноЗагуби Бонев един глас от мене с тези тъпотии! Доволен бях от 10-те билета на намалена цена за метрото, но щом ги махна - махам гласът си за него...
uporit
Рейтинг: 570 ВеселоГрадският транспорт в София най-после стана интегриран и има единна електронна система за таксуване. Крайно време беше!
Но какъв е този плач за хартиени билетчета?!
Май Тиквата беше прав за качеството на мат'ряла ...
subaru
Рейтинг: 685 НеутралноНе са виновни тези, които доят и стрижат стадото 24/7/365.
Виновно е стадото което само избира и само плаща заплатите на доячите и стрижещите, блеейки блажено. Така е не от днес и от вчера.
А това със валидирането на карта, за която си платил е перверзия.
Вероятно много от тези конгениални изпълнения ще бъдат отменени от съда.
Безсмъртния герой на Алеко(който вече не се изучава в училище, защо ли?) в писмото си до Константин Величков:
- "Тупай брашнения чувал, майка му стара! Тупай! Той пуща....
....че щял народът да се вълнува-хич окото ти да не мога! Народът! Народът е стадо, като му завъртиш сопата....."