Нови билети и карти за пътуване от днес в София: какво се променя

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (74)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ТимурСКомандаИКодове
    ТимурСКомандаИКодове
    Рейтинг: 2412 Неутрално

    Пожелавам си за НГ да сурвакам Фандъкова

  2. 2 Профил на qqv391093118
    qqv391093118
    Рейтинг: 2117 Неутрално

    "Пътуването гратис се глобява с 40 лева, а ако е пропусната валидация на редовен превозен документ, санкцията е 3 лева."

    И какво става, отново редовните пътници ще плащат глоби, за сметка на нередовните, които няма как да бъдат санкционирани. Гарантирано от ГЕРБ.

  3. 3 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 2335 Неутрално

    ЧНГ на всички!
    Ценна информация, благодарско!

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  4. 4 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 3715 Весело

    Вкараха мадуровките в градския транспорт, е сега ще ни лъжат и крадат.

    Искаме си хартиеното билетче.

  5. 5 Профил на Rational
    Rational
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Борис Бонев беше вносител и основен застъпник за тези промени.

    Прогнозирам,че още по-малко хора ще ползват градския с новите промени. Вече е изгодно само за хората с годишни карти и гратисчиите.

  6. 6 Профил на ТимурСКомандаИКодове
    ТимурСКомандаИКодове
    Рейтинг: 2412 Неутрално

    До коментар [#5] от "Rational":

    И като всичко хубаво го осраха!
    Искам да ми кажеш с какво Бонев е прецакал нещо.
    Искам и да ми покажеш къде по света (повярвай ми, бил съм на много места) има ляворъко метро! Тва ти е учителката пА рускаму язъйки!

  7. 7 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 3715 Весело

    До коментар [#6] от "ТимурСКомандаИКодове":

    Фънда похарчи колосална сума за тая електронна система. Някъде към 200 млн отидоха на два етапа

  8. 8 Профил на john trivolta
    john trivolta
    Рейтинг: 892 Весело

    Ако някой си мисли е новата система е по-ефективна и прогресивна от онази древната (само с билети и перфоратори), то мога да го поздравя - лоботомията му е проработила.

  9. 9 Профил на Rational
    Rational
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#6] от "ТимурСКомандаИКодове":

    Тук говорим за ценообразуването и скритото покачване на цените на билетите. За ляворъкото метро ходи се оплаквай на Метрополитен.

    Хората, които ползват една линия са прецакани. Хората, които ползваха месечна карта също - всичко се случва за 1 година и не всеки работи в държавната администрация, за да може спокойно да извади пари за годишна карта.
    Онези, които ползваха градския само по нужда и имаха карта с 10 билетчета също. За тях оскъпяването е към 30% и нагоре.

    Сега тези хора трябва да си вземат дневна карта или годишен абонамент.

    А билетите за време може да работят, там където градският е точен. В София автобусите редовно закъсняват. Прекачванията стават още по-тегави.

    Точно по-небрежните ползватели на градския са карани в момента да се качат на автомобил.

  10. 10 Профил на Vassil Stoychev
    Vassil Stoychev
    Рейтинг: 1469 Неутрално

    Не стана ясно какъв е смисъла от карта за 72 часа , за 15 лева - при цена на дневна карта за всички линии 4 лева.
    Другата глупост с валидаторите даже не подлежи на коментар. Колко броя валидатора заменят перфораторите на превозно средство?

  11. 11 Профил на kkl38598034
    kkl38598034
    Рейтинг: 378 Неутрално

    А какво става със старите карти бе журналя Дневникарси? Пак няма елементарна информация която засяга повечето хора. Неслучайно спечелихте златен ибрик за 2022. Прост един журналист е останал със мислене че историята трябва да се изясни преди да се пише.

  12. 12 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 3715 Весело

    До коментар [#9] от "Rational":

    Ти избързваш, до сега нищо високотехнологично герберско не е проработило.

    Тъпотията на тия е безгранична. Аз няма да забравя как даже идваха да теглят електрическите автобуси по линия 73. Китайците им казали колко е пробега с едно зареждане, а тия удължили с 5 км маршрута до последна спирка - зарядното.
    В масовия случай водачът гасеше всичко в последните 5 км и стискаше палци да не спре.

  13. 13 Профил на ТимурСКомандаИКодове
    ТимурСКомандаИКодове
    Рейтинг: 2412 Неутрално

    До коментар [#9] от "Rational":

    "Точно по-небрежните ползватели на градския са карани в момента да се качат на автомобил.

    "

    Ма наистина ли? Ти да видиш! Вдигнали се били цените. Айде да сравним цените на транспорта изобщо в Европа, а?
    Та, случка. Сядам в един пъб и идва пича ми донесе бирата и мезето и ме пита от къде съм. Обяснявам подробно и той ме пита кво ме кефи най-много в Лондон. Изстрелвам венага - транспорта! Пъблик транспорт! Не градски транспорт, фандък! И тоя ми разправя, че да, било яко, ма било вери експензив:) Много скъпо. Директно го поканих в София на гости да прогледне кое е скъпо! Заплата 800 кинта, карта за всички линии 50 и чакаш аутобяса 20 минути! Кое е скъпо бе?! Ей, кат хваа правата лопата!!!!!!!

  14. 14 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 837 Неутрално

    никога, ама никога нема да си направа дебтинта карта на плщач в тринспорта. ще има яко източване.

  15. 15 Профил на ТимурСКомандаИКодове
    ТимурСКомандаИКодове
    Рейтинг: 2412 Весело

    До коментар [#12] от "doctor.no":

    "Ти избързваш, до сега нищо високотехнологично герберско не е проработило.
    "
    Аз съм направил някои неща за България (все ме питат кво съм направил), които сега подлежат на ъпдейт и на едни кражби. Всичко си продължава по стари практики!
    Сега ще се изсерат на метенето, а повярвай ми, направил съм за почти без пари и бачка. Просто бачка! Сега ще налеят някой милион и ще разкарат работещото, после ще има едни обвинения, че видиш ли тоя е бил некадърен, па ние се опитахме да спасим ситуацията:)
    Само, че тва си бачка вече две години и не е дало никъв яд:)

  16. 16 Профил на john trivolta
    john trivolta
    Рейтинг: 892 Неутрално

    До коментар [#10] от "Vassil Stoychev":

    3-дневната карта е за чужденци и провициалисти в командировка, те не са запознати с тънкостите на софийското таксуване и ще се прекарват.

    Относно валидаторите: те са 2-3 пъти по малко на брой от перфораторите, което затруднява пътниците, особено в пълно превозно средство. За сметка на това цената им е стотици (дано не е хиляди) пъти по-висока, а тя се понася ... пак от пътниците. Това колко по-податливи са на вандализъм, предлагам да не го обсъждаме.

  17. 17 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 3715 Весело

    До коментар [#15] от "ТимурСКомандаИКодове":

    Хубавото е, че на есен герболяците се измитат от София

  18. 18 Профил на ТимурСКомандаИКодове
    ТимурСКомандаИКодове
    Рейтинг: 2412 Неутрално

    До коментар [#17] от "doctor.no":

    Мисля, че ще е само София. И то ако се обединят покрай Бонев ПП и ДБ.
    а останалата аст от България наречена унизително Прованс нямам надежда

  19. 19 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 3715 Весело

    До коментар [#18] от "ТимурСКомандаИКодове":

    Не е баш така. Виж секциите как са гласували дори на последните за НС.
    в областните грададове нямат предимство, наваксват от малките населени места.

    Не забравяй, че няколко кмета са разследвани от ЕП, - Варна, Стара Загора и Враца със сигурност. Май Кьовеши прати ГДБОП и КОНПИ в СО.

    До септември има време, тия може да останат без кандидати.

  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  22. 22 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 2059 Любопитно

    с банкова карта за цял ден - 4 лв

    с 24 часова карта - 6 лв

    логика?

  23. 23 Профил на ТимурСКомандаИКодове
    ТимурСКомандаИКодове
    Рейтинг: 2412 Неутрално

    До коментар [#19] от "doctor.no":

    "Не е баш така. Виж секциите как са гласували дори на последните за НС.
    "

    Хартията, пич, хартията!

  24. 24 Профил на ТимурСКомандаИКодове
    ТимурСКомандаИКодове
    Рейтинг: 2412 Неутрално

    До коментар [#21] от "Коле Гурлеф":

    "Моля влезте в политически спор с некой тъпогрозен като мен,а не се опипвайте помежду си.Спазвайте хигиена във форума!😎💋🐵💋😎

    "

    Спор между мен и теб не може да има. Може да има само права лопата върху чутурата ти! Тка ми е писнало от ватенки, че не се надявай на милост!

  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  26. 26 Профил на ТимурСКомандаИКодове
    ТимурСКомандаИКодове
    Рейтинг: 2412 Весело

    До коментар [#25] от "Коле Гурлеф":

    Парти с Радан в Брюксел ше ти осигуря. След това заминаваш за Сибир обаче

  27. 27 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 3715 Неутрално

    До коментар [#26] от "ТимурСКомандаИКодове":

    Какво се занимаваш с тоя гербаво-путински трол

  28. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  29. 29 Профил на ТимурСКомандаИКодове
    ТимурСКомандаИКодове
    Рейтинг: 2412 Неутрално

    До коментар [#28] от "Коле Гурлеф":

    Чиба

  30. 30 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4427 Неутрално

    " Банковата карта (кредитна или дебитна) е вариант за пътуване в градския транспорт без транспортна карта. Валидацията й става като се допре до сините устройства при качване в превозното средство. Ако в рамките на един ден билет 30 плюс е валидиран повече от два пъти, виртуалната карта се трансформира в дневна на цена от 4 лева за цялата мрежа и собственикът й може да продължи да пътува през целия ден без да купува нов билет. В случая също е задължително при качване във всяко следващо превозно средство картата да се валидира отново. "


    Нещо смислено, което столичани ще могат да използват в градския транспорт. Повече от два пъти ще рече от третия път нататък вече не си таксуван, само се валидираш.

  31. 31 Профил на sylvester
    sylvester
    Рейтинг: 505 Неутрално

    Аз не мога да разбера нещо. Колко пъти и в какви времеви рамки трябва да цъкна дебитната ми карта, за да се превърне в дневен билет? Неясно е написано.

  32. 32 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1953 Весело

    Хартиеният билет бил на само за крайна нужда :D
    Много е малък, не става за крайна нужда

  33. 33 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1953 Весело

    До коментар [#31] от "sylvester":

    3

  34. 34 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1953 Весело

    До коментар [#30] от "samoedin":

    То и сега е така

  35. 35 Профил на svetlio_rm
    svetlio_rm
    Рейтинг: 311 Неутрално

    Реално доста изгодно за вътрешната част на София..
    30 минути между първото и последното чекиране може да ви позволи да се прекачите дори 2 пъти (с повече късмет на нечакане).
    От друга страна, хората в покрайнините са наебани :) .. даже с метрото + прекачване две, не виждам как тия 30 минути ще стигнат на някой.

    При всички положения ми се струва доста адекватна промяна. Редно е хората които пътуват повече с градският транспорт, да плащат и малко повече от другите. Все пак има разлика дали сте пътували 3-4 км или 10+ км с градският транспорт.

  36. 36 Профил на S
    S
    Рейтинг: 1962 Неутрално

    До коментар [#16] от "john trivolta":

    Аз съм провинциалист и си бях купил карта за метрото с 20 пътувания. Остават ми още 8,а до края на март имам 2 пъти ходене до летището и обратно. Значи 4 билета ще ми изгорят

  37. 37 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4427 Неутрално

    До коментар [#34] от "uq":

    " То и сега е така"

    Дневник са сложили в рубриката какво се променя нещо, което не е новина ! Що ли се учудвам........

  38. 38 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1523 Неутрално

    До коментар [#32] от "uq":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++

  39. 39 Профил на fcv251055839
    fcv251055839
    Рейтинг: 906 Неутрално

    Едни и същи ще плащат. Както досега. Интересно как ще бъдат глобени жителите на Факултето ?

  40. 40 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1116 Неутрално

    Гласуваме с хартия, но пък се возим електронно, сложно и скъпо. Безобразие е отпадането на следните абонаментни карти:
    тридневна карта за всички линии;
    месечна карта за една линия за метро и за наземен транспорт;
    месечна - метро "плюс" - за метро и една линия наземен транспорт;
    тримесечна - за всички линии;
    шестмесечна - за всички линии.
    А на Вуте, случайно дошъл на столицата ще му е нарушено гражданското право да проумее как да е редовен пътник за еднократна употреба. Гербава свинщина, незачитаща индивидуалните потребности на пътуващите.

  41. 41 Профил на bzm
    bzm
    Рейтинг: 528 Неутрално

    ЧНГ! Пак да гласувате за ГЕРБ и онзи м@лоумник, ББонев!

    Пенсионерите,средната класа на България! И запомнете:Всички политици са маскари!
  42. 42 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 1197 Разстроено

    Става все по-весело.....

  43. 43 Профил на bzm
    bzm
    Рейтинг: 528 Неутрално

    До коментар [#39] от "fcv251055839":

    Четете наредбата на СОС! ТЕ са освободени, по презумпция!

    Пенсионерите,средната класа на България! И запомнете:Всички политици са маскари!
  44. 44 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4584 Неутрално

    Каква е отговорността на превозвача при закъсненията на превозните средства?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  45. 45 Профил на bzm
    bzm
    Рейтинг: 528 Неутрално

    До коментар [#31] от "sylvester":

    На третия път/цъкване/ се трансформира в дневна карта. После само се валидира, без да ти вземат 1.60.

    Пенсионерите,средната класа на България! И запомнете:Всички политици са маскари!
  46. 46 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1953 Неутрално

    До коментар [#40] от "Лелка":

    Кво ти е сложно и скъпо тетко? Качвам се, цъквам си кредитната карта и толкова, няма да търся билети, да дупча, да се чудя къде съм го прибрал.... 3 пътувания и толкова, повече не ти вземат пари. Направо е манна небесна поне за мен. А за хартиената бюлетина е същото, с машини е много по-просто ама...не може толкова да се лъже

  47. 47 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1245 Весело

    До коментар [#32] от "uq":

    Имаше виц от соца по тоя повод: ако те налегне крайна нужда насред пътуване и имаш билетче в себе си (тогава беше 6 стотинки), се усамотяваш някъде, свършваш си работата, а билетчето го ползваш по следния начин - сгъваш го на четири, късаш едното ъгълче (и го запазваш), разгъваш го и си го нахлузваш на пръст по желание. Бършеш се с пръста, после с билетчето обираш както е останало по него и хвърляш:-) А с малкото ъгълче, което си скъсал предварително се почистваш под нокъта на ползвания пръст... :-)
    Честита Нова година на всички съфорумници!

  48. 48 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1981 Неутрално

    Т.е. ако искам да ползвам понякога 30 и понякога 60 минутно билетче трябва да си купя две отделни карти, а пък с банкова карта може само 30 минути и не може да избереш от дисплея кое от двете искаш, понеже би било прекалено трудно? И 30 да е по подразбиране примерно - т.е ако си приближиш картата без предварително да си избрал опция?

    Не ме търсете преди обяд
  49. 49 Профил на sandor_clegane
    sandor_clegane
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    До коментар [#40] от "Лелка":
    Споко, лелче, като стане Борисчето Бонево кметче, транспортът в столицата ще стане напълно безплатен, така ще отпаднат лутането на ганю, чесането по кратуните на залухавите тетки и прочие главоболия.

  50. 50 Профил на sandor_clegane
    sandor_clegane
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    "Пътуването гратис се глобява с 40 лева, а ако е пропусната валидация на редовен превозен документ, санкцията е 3 лева."И какво става, отново редовните пътници ще плащат глоби, за сметка на нередовните, които няма как да бъдат санкционирани. Гарантирано от ГЕРБ.
    —цитат от коментар 2 на qqv391093118

    Борисчето като стане кметче, гратисчиите ще изчезнат от само себе си, засрамени от неговата визия за столицата!

  51. 51 Профил на sandor_clegane
    sandor_clegane
    Рейтинг: 1988 Разстроено

    До коментар [#6] от "ТимурСКомандаИКодове":Фънда похарчи колосална сума за тая електронна система. Някъде към 200 млн отидоха на два етапа
    —цитат от коментар 7 на doctor.no

    А за тебе - ни стотинка, мъка...

  52. 52 Профил на B. B
    B. B
    Рейтинг: 32 Неутрално

    Отново опитваме да откриваме топлата вода и да сме прекалено модерни. Резултата е ненужно усложнена система която предполага проблеми още преди да е стартирала. Не могат ли поне да се информират как работят такива системи в нормалните държави.

  53. 53 Профил на chudomor
    chudomor
    Рейтинг: 782 Весело

    "какво се променя" = поскъпва.
    С една дума...
    Иначе - ЧНГ, да сте живи, здрави и ... да ви чета !

    От идиоти отговор не чакам
  54. 54 Профил на ivan_lawyer
    ivan_lawyer
    Рейтинг: 1473 Неутрално

    С две думи - ставаме нормални, най-накрая, отдавна да сме вече европейци. Все се чудех къде да си харча парите, ето ти добра новина.

    Имах един колега и даваше за бензин около 100 лева на месец, сега и аз съм вече в елитният клуб.

    По-хубаво от това да даваш пари, аз не съм виждал. Впрочем светът е за богатите, дето се вика, Фандъкова ни помага на нас, стиснатите - за което й благодаря.

  55. 55 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1116 Неутрално

    До коментар [#46] от "uq":
    Значи гласуването с машини можело да се манупулира, но ще си туриш на юнашко доверие дебитната карта в неясно от кого контролирания масив на ЦГМ?! Туй герболяците сте яко скъсали с логиката, а и притежанието на дебитна/кредитна карта все още не е задължително.

  56. 56 Профил на Вера Су
    Вера Су
    Рейтинг: 1253 Неутрално

    В крайна сметка поскъпването всъщност е поевтиняване и улесняване. Време беше.
    Единствено поскъпват билетите. А ползващите билети пътуват рядко, та едва ли ще им е фатално.
    На прима виста отпадането на месечните карти за метрото не е приятно, но с опцията за расрочване на годишна карта за цялата мрежа пак излиза с 65 лева по-евтино.
    Плащането с дебитни карти от отдавна е вариант не само в метрото и нищо "незнайно" няма, както се стрхуват някои по-долу. Терминалите са на ДСК и няма нищо по-различно от обикнвен терминал в магазин.

  57. 57 Профил на Nikolai Kavrakov
    Nikolai Kavrakov
    Рейтинг: 95 Неутрално

    20 години си пътувам гратис.Знаете ли защо ?
    Защото живея в държава,в която парите от данъците ми ,отиват в партийните каси и буквално се крадат,наливат се в имоти ,в банкови сметки в чужбина от нашите родни политици.Столична община е огромна ясла ,партийна ясла на ГЕРБ.Това е ясно и на децата .Ще си купувам билети когато видя че има ефективно осъдени и вкарани в затвора и политици и обшинари.Това е .Дори и сега когато махнах хартиения билет ще намеря начин да не плащам,Столична община няма необходимия ресурс ефективно да контролира нередовни пътници.Това за четвърт век се е доказано дори и глобите да си платите ПАК ще Ви е по изгодно защото проверките са от дъжд на вятър.

  58. 58 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1953 Неутрално

    До коментар [#55] от "Лелка":

    Къде ма оФцо видя, че съм казал, че може да се манипулира? И недей да си слагаш картата на юнашко доверие, крий си я вкъщи под леглото със залепен на нея ПИН. Освен това може да ходиш всяка седмица до банката, да си теглиш парите, да ги броиш и да ги внасяш пак, за да си сигурна, че са там

  59. 59 Профил на wlp15676939
    wlp15676939
    Рейтинг: 36 Неутрално

    Споко - Борис Бонев ще ви обясни сега колко ви е удобно да хванете 2 рейса - пристигащи на интервали от над 10м и обикновенно движещи се заедно като свински черва - и колко ще ви е евтино да плащате 30% отгоре. Ако си налага да увеличите билетите - кажете го - а не Бонев да разтяга лукуми и бръщолеви глупости

  60. 60 Профил на fiona
    fiona
    Рейтинг: 420 Неутрално

    И без това незаконно увеличеното билетче на 1,60 вл. поскъпва още. Досега можеше да си купиш 10 билета наведнъж с отстъпка за 12 лв. , но тази възможност отада. Честито суровакане!

    fff
  61. 61 Профил на Vassil Stoychev
    Vassil Stoychev
    Рейтинг: 1469 Неутрално

    До коментар [#16] от "john trivolta":

    Драги, на мен ми е ясно защо е цялата тази глупост с валидаторите, но това няма да реши никакви проблеми. Тъй като наземният транспорт и метрото са на практика една фирма вероятно непрекъснато има колизии как да се делят парите от карти и билети. Малко хора знаят, че Метрополитен има разходи дори и да не работи - има помпени станции и други чудеса дето не могат да ги изключат, а цената на тока скочи в пъти. Сега тези от наземния транспорт искат да докажат колко пътници возят и респективно да защитят своя дял от парите. И вместо да се върви към пълно отделяне на двата вида транспорт и отделни карти и билети , тия ни занимават глупости.

  62. 62 Профил на Vassil Stoychev
    Vassil Stoychev
    Рейтинг: 1469 Неутрално

    До коментар [#26] от "ТимурСКомандаИКодове":

    Ха, на бас, че еднопосочното пътуване до Сибир и Магадан не можеш да осигуриш и при най-добро желание.
    И вземи пий едно вино, разпусни, празници са.

  63. 63 Профил на Иван Арнаудов
    Иван Арнаудов
    Рейтинг: 534 Разстроено

    "Пътуването гратис се глобява с 40 лева, а ако е пропусната валидация на редовен превозен документ, санкцията е 3 лева"

    Ах, красотите на родното законотворчество...

    В наредбата няма самостоятелна и пълнообхватна дефиниция на "редовен превозен документ", а таксуванията с банкова карта са описани чисто прескриптивно. Не се разглеждат хипотези като неизправност във валидиращото устройство например, нито изрично е посочено, че притежанието на валидна банкова карта само по себе си не може да бъде тълкувано като притежание на редовен превозен документ..

    Съответно, докато се возите гратис и си държите в джобчето валидна дебитна или кредитна карта, като ви сгащи контролата, можете да твърдите до припадък (и дописвате в протокола), че сте се валидирали при качването, ама тъпата машина ви е пропуснала. Как контрольорът ще може да докаже пред съда, че лъжете и че не сте се валидирали нарочно? Ще дири свидетели?

    И актът, който СГТ ще ви състави, когато откажете да платите глобата от 40 лв., ще падне в съда.

    Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.
  64. 64 Профил на mandzo
    mandzo
    Рейтинг: 439 Весело

    До коментар [#36] от "Сд":

    Ами чи вземи ги подари на някого тези 4 билета, недей да правиш като Нане и Вуте!

  65. 65 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 3658 Неутрално

    До коментар [#5] от "Rational":И като всичко хубаво го осраха!Искам да ми кажеш с какво Бонев е прецакал нещо.Искам и да ми покажеш къде по света (повярвай ми, бил съм на много места) има ляворъко метро! Тва ти е учителката пА рускаму язъйки!
    —цитат от коментар 6 на ТимурСКомандаИКодове


    Какво точно е прецакал Бонев, не знам. Но знам със сигурност, че коментар #5 е абсолютно верен - ГТ е изгоден само за пенсионери, гратисчии и абонати. Ако нямаш абонамент ГТ не е вариант. Което е лошо, защото така се изпускат приходи, а гражданите без абонаменти биват силно мотивирани да ползват само ЛМПС.

  66. 66 Профил на mandzo
    mandzo
    Рейтинг: 439 Любопитно

    До коментар [#44] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Каквато и сега, не те ли устройва?

  67. 67 Профил на Bond007
    Bond007
    Рейтинг: 355 Неутрално

    Тази тъпотия с глобите ако не си валидираш картата за гр. транспорт няма как да я бъде. Все едно общината да си издаде наредба и да глобява тези, които ходят с бели маратонки (примерно) по Витошка. Гладни адвокатчета отсега потриват ръчички как ще им скъсат задниците от дела на общината, заради глоба от 3 лв.

  68. 68 Профил на gsh47306343
    gsh47306343
    Рейтинг: 472 Неутрално

    Месечната карта за една или всички линии беше най-добрата оферта за хората, ползващи градския. Защо я махат??? Идеята не е ли да улеснят гражданите, какво сега хората трябва да си вадят годишна ли? Ми ако другия месец сменят работа, не им трябва градския, сменят града??? Кой ги мисли тия работи.

  69. 69 Профил на gsh47306343
    gsh47306343
    Рейтинг: 472 Неутрално

    "Пътуването гратис се глобява с 40 лева, а ако е пропусната валидация на редовен превозен документ, санкцията е 3 лева"Ах, красотите на родното законотворчество...В наредбата няма самостоятелна и пълнообхватна дефиниция на "редовен превозен документ", а таксуванията с банкова карта са описани чисто прескриптивно. Не се разглеждат хипотези като неизправност във валидиращото устройство например, нито изрично е посочено, че притежанието на валидна банкова карта само по себе си не може да бъде тълкувано като притежание на редовен превозен документ..Съответно, докато се возите гратис и си държите в джобчето валидна дебитна или кредитна карта, като ви сгащи контролата, можете да твърдите до припадък (и дописвате в протокола), че сте се валидирали при качването, ама тъпата машина ви е пропуснала. Как контрольорът ще може да докаже пред съда, че лъжете и че не сте се валидирали нарочно? Ще дири свидетели?И актът, който СГТ ще ви състави, когато откажете да платите глобата от 40 лв., ще падне в съда.
    —цитат от коментар 63 на Иван Арнаудов


    А как точно някой е нередовен примерно, ако има годишна карта за цялата градска, и не я е валидирал при качване в трамвая. Някой да каже, ако има идея. Валидацията каква роля играе тук? На застраховка ли, доказателство, ако не дай си боже се случи нещо, ти си бил в градския ли?

  70. 70 Профил на Bond007
    Bond007
    Рейтинг: 355 Весело

    До коментар [#68] от "gsh47306343":

    >...Кой ги мисли тия работи

    Е, как кой ги мисли? Недоразумението, по което жълтопаветниците точат лиги, че ще стане кмет есента

  71. 71 Профил на todorvas
    todorvas
    Рейтинг: 101 Неутрално

    Ще бъде весело в трамваите като в каубойските филми.
    Гербаджиите са си махнали униформите от наредбата. Вече контрольорите станаха агенти под прикритие. С дънки и значка — шерифи същи.

  72. 72 Профил на casinoto
    casinoto
    Рейтинг: 583 Разстроено

    Загуби Бонев един глас от мене с тези тъпотии! Доволен бях от 10-те билета на намалена цена за метрото, но щом ги махна - махам гласът си за него...

  73. 73 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 570 Весело

    Градският транспорт в София най-после стана интегриран и има единна електронна система за таксуване. Крайно време беше!
    Но какъв е този плач за хартиени билетчета?!
    Май Тиквата беше прав за качеството на мат'ряла ...

  74. 74 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 685 Неутрално

    Не са виновни тези, които доят и стрижат стадото 24/7/365.
    Виновно е стадото което само избира и само плаща заплатите на доячите и стрижещите, блеейки блажено. Така е не от днес и от вчера.
    А това със валидирането на карта, за която си платил е перверзия.
    Вероятно много от тези конгениални изпълнения ще бъдат отменени от съда.
    Безсмъртния герой на Алеко(който вече не се изучава в училище, защо ли?) в писмото си до Константин Величков:
    - "Тупай брашнения чувал, майка му стара! Тупай! Той пуща....
    ....че щял народът да се вълнува-хич окото ти да не мога! Народът! Народът е стадо, като му завъртиш сопата....."





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK