Какво дефеткти, то си бяха ясни още преди месеци! Ако аз и жената пътуваме заедно не мога с мойта карта да купя два билета. Само един. Защо? Никой не знае. Тея системи трябваше да бъдат пуснати за тест в 5 автобуса, гтрамвая и тролея и да се види какво става и тогава да се коригират нещата и чак тогава да се пускат в експлаотация. А не да се действа ала -майкрософстки!
Тия от метрото са вероятно супер неможещи, незнаещи? Купуваш си билет с кредитна карта, отваря се бариерата, транзакция по някаква причина няма, глобяват те. Фиксирайте си “баговете” некадърници!
Гарантирано от учителката по руски език Фандъкова (ГЕРБ)! Изходът е много лесен: Софиянци масово да откажат да изпълняват това малоумно разпореждане – т.нар. валидиране на билети и карти. И масово завеждане на искове срещу СО и ЦГМ във ВАС! Контрольорите си имат апарати, нека проверяват картите. Няма закон, който да задължи пътника да извършва допълнителни дествия с вече закупен валиден преводен документ.
Експресно изследване на "Гама Рисърч" показа, че само избиратели на "хартиената коалиция" (ГЕРБ, БСП, ДПС) имат проблеми с електронните билети, понеже са компютърно нрграмотни и с нисък коефициент на интелигентмост. Ето защо те настояват за връщане на хартиените билети, наред с хартиената бюлетина. 😉🤣
Тази система е трагична. Никаква идея нямат тези, които я въведоха по простата причина, че те не пътуват с градски транспорт. При сто и двадесет човека в един средно натоварен автобус как точно ще се реализира валидирането, с изблъскване ли. Абсолютна дилетанщина. Основната цел в повечето случаи е да се влезе в превозно средство в час пик, а не да се валидира някаква пластика. Откъде накъде при тръгващо превозно средство ще се правят поредица от действия. Това съгласувано ли е с органите, които отговарят по безопасността на движението. Не. Тогава се въвежда системата, че без валидация от първия до последния пътуващ от първа врата превозното средство да не потегля. То не може да е в движение и да се прави валидация. Това някой прецени ли го. Или не го интересува.
И ся какъв е проблема София да стане по-зелен град и да пусне гратис градския транспорт? И без това толкова се краде,че бюджета няма да го усети,че не се продават билети!
Пускането на нов софтуер в реална среда винаги води до проблеми, независимо колко време е било тествано всичко. Казвам го като човек с над 40 внедрявания на нови системи. Пише го и в много учебници за ERR, CRM, WMS и други подобни системи. А за обществени задачата е още по-трудна. След 3 месеца всичко ще е наред. Нека си спестим хейта сега. Това към журналистите сега
Значи не може да гласуваме само с машини, защото те били несигурни, но в градският транспорт в София може да се пътува само с електронни карти или банкови такива! Защо никой не пита хартиената коалиция в Столичен общински съвет защо ни налагат този електронен гнет, при който има възможност да ни откаднат данните на банковите карти? Нали хАртията е най-сигурна, според последните промени в изборният кодекс. Защо тогава да вярваме Столична община, след като народните представители на мнозинството с СОС не вярват на електронните системи?
Защо не можеш с една карта да купиш билети на семейството ? Еми в бъдеще ще искат тея карти да имат лична информация и това ще се превърне просто в поредния начин да ти следят движението :))) А ако си непослушен, може и да ти я спрат :)))
По дефолт е само билет 30+. Системата за 120 милиона лева не позволява лукса да избереш за 60+. И отделно - не може да платиш със същата карта пътуването на жената и отделно и детето. За 120 милиона толкоз.
Polite_Bear
[quote#13:"kvg08393766"Никаква идея нямат тези, които я въведоха по простата причина, че те не пътуват с градски транспорт.[/quote]
Ето това е разковничето. Как хора, които не се возят на автобуси и влакове да решат проблемите на тези видове транспорт? (Не че автомобилния са го решили, де)
"...Контрольорите няма да глобяват хората, ако поради технически проблем са с неизправен документ. В следващите седмици и месеци ЦГМ ще проявява толерантност и "само ще напомняме, че е много важна валидацията на превозния документ". Това обеща Пламен Църноречки от дирекция "Маркетинг и стопанска дейност" на ЦГМ ..."
неизправен документ, м... а касовата бележка, с която е ПРЕДПЛАТЕН НЕИЗПРАВНИЯ документ дали е изправна хахах... малее кво дърво им трее на тия нагли гробарски ретарди, просто не е истина
И масово завеждане на искове срещу СО и ЦГМ във ВАС! Контрольорите си имат апарати, нека проверяват картите. Няма закон, който да задължи пътника да извършва допълнителни дествия с вече закупен валиден преводен документ.
и защо по дяволите ще завеждаш каквито и да било искове при положение, че уж има някаква си КЗП - нема как Метрополитън да обявят публично, че ПРОДАВАТ НЕВАЛИДНА ПРЕДПЛАТЕНА АБОНАМЕНТНА услуга и никой там да не мъцне значи... няма как да си си дал парите и после някой да ти каже - абе да де, ама аз пък искам и на всяко ползване тройно салто до задна прашка да ми извърташ
Аз си валидирам картата като си я предплащам! Защо да го правя два пъти??? Ама защото било необходимо за проучване с цел подобряването на услугата, като се следи пътникопотока. Когато ти ПРЕДЛАГАТ да участваш в някакво проучване, първо те питат дали си съгласен, за какъв срок е проучването и след това казват какво ще получиш като участник - пари или намаление на цената на услугата. Никой не ме е питал дали съм съгласен да участвам и няма да си валидирам картата, няма да плащам и глоба! После съд - на война като на война.
Днес е сряда, впрочем. Коя сряда ще го пуснат тоз клип? 🤔
Some say the end is near,
Some say we'll see Armageddon soon,
I certainly hope we will,
I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
И едно добавяне - Къде изчезнаха онези жълтите недоразумения/валидатори/ колко пари бяха дадени за тях и защо бяха заменени от сини такива, които също не се знае колко струват??? А защо някои от тях не работят, може би има хора които разбират от електроника и така...
Аз съм набила 365 кинта за карта на тия крадливи мръсници. Нека се пробват да ме глобят, задето не съм си валидирала картата. Такъв епохален скандал ще им спретна, че свят ще им се завие. Да ме съдят, ако искат. Пожелавам им успех!
Some say the end is near,
Some say we'll see Armageddon soon,
I certainly hope we will,
I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
Бре какъв рев и сополи против нещо което е норма за всички цивилизовани градове по света.В Бургас преди няколко години беше същото, но бързо свикнаха. В София май кметицата взе да бие отбой. Да не и спретнат и на нея сега съветниците една хартиена коалиция по герберски и язък за валидатори и добрите намерения.
“ The BIT ticket lasts 75 minutes since its first validation and allows for unlimited transfers between the metro, buses, trams and urban trains. The only transfer that is not allowed is to leave the metro and return (by the metro turnstiles), even if it’s in the 75 minutes of validity. The ticket costs € 1.50 (US$ 1.60). “
Рим - 75 мин. ЕUR 1,50, София - 60 мин. BGN 3. Ползвал съм го в предковидните времена и виждам, че цената на услугата и сега е такава. Къде е Рим, къде е София. И цените на жилищата в околностите на Рим са по-приемливи като условия, среда и комуникации от тези в софийско равно поле.
Понякога си мисля, че сами сме си виновни. Понякога.
“ The BIT ticket lasts 75 minutes since its first validation and allows for unlimited transfers between the metro, buses, trams and urban trains. The only transfer that is not allowed is to leave the metro and return (by the metro turnstiles), even if it’s in the 75 minutes of validity. The ticket costs € 1.50 (US$ 1.60). “Рим - 75 мин. ЕUR 1,50, София - 60 мин. BGN 3. Ползвал съм го в предковидните времена и виждам, че цената на услугата и сега е такава.Къде е Рим, къде е София. И цените на жилищата в околностите на Рим са по-приемливи като условия, среда и комуникации от тези в софийско равно поле.Понякога си мисля, че сами сме си виновни. Понякога.
Не точно :-) В Бари пък абонамента от 250 евро годишно за гр. транспорт ще стане фиксираните 20 евро, благодарение на европейски фондове. Там билетчето е едно евро. Иначе на други места в Италия се увеличават билетите – Рим от 1,50 става 2 евро (от лятото); Милано от 2 евро става 2,30 (от януари), Торино е 1,70, Болоня 1,50 и т.н. Днес точно четох статия за това случайно.
И още нещо за инсентивирането на пътуванията с обществен транспорт: Австрия – пас от 1095 евро годишно (3 евро/ден) за пътуване с всички транспортни средства в страната; Люксембург – обществетният транспорт е безплатен навсякъде Испания – през 2023 безплатни абонаменти за местните влакове по пътническите маршрути; Германия – 9 евро абонамент за обществения транспорт през лятото на 2022.
И какъв е тоя кретен Църноречки?! Писна ми от всякакви селяндури.. Овчарови, Свинарови, Масларови и всякаква друга измет да се упражнява върху клетите столичани!
Ама вярно си скот. Като не искаш с банкова карта, купи си за 80 стотинки карта за зареждане. Няма кой да ти я източи. В Лондон преди 10 години също имаше такъв вариант - Ойстер карта. Или пък си купувай от шофьора. Ама е излишно, май да ги обяснявам тия неща на неграмотен.
Според мен само няколко дни ни делят от монтирането на безжични ПОС терминали под формата на менте-валидатори, които да точат безпрепятствено картите на невинните столичани..
Б*хти тъпата проскубана държава човек, честно! Слагам си днес сутринта тъпия им апп, купувам си билетче, отивам на входа на метрото и...нъцки. Как ли не го въртях тоя телефон, как ли не го врях да ми сканира QR кода, нищо. Накрая платих с REVOLUT карта и още не ми е дошъл нотификейшън, че съм закупил билет, щели да го осчетоводят посред нощите. Как едно нещо не могат да направят като хората бе? Човечеството изпраща роувъри на други планети, строят се чудеса всеки ден, ние едни тъпи билетчета не можем да оправим.
Не е баш така. Сканираха ми картата контролата и се оказа ок. Макар че на следващия ден ми излезе транзакцията ☃️☃️☃️ Зависи от картата. Влязохме трима и всеки плати с карта, и на всеки му се отвори бариерата за влизане. Картите Обикновенно събират всички транзакции за пътуване и минават след полунощ наведнъж. Та бариерните се отвориха, даже и да искаш не можеш да провериш има ли транзакция. Минава контрола, двете карти светкат зелено, едната червено. Що ви се отваря бариерата бе хора? Ми НИ знаем, покажете извлечение от банката че е минало плащане. Плащаш 30 левчета глоба и системата им продължава с Бъговете. Що ли изобщо са турнали четец на кредитни карти щом не работи на 100%? Поне да турнат надпис че работи само с карти на Еди кои си банки? Или че работи само с 80% от картите? Другите 20% да си приготвят по 30 левчета щото бариерата ще им се отвори ама на контрольора ШЪ светне червено.
Нещо ти е много стара информацията. Прошко Прошков ПОВЕЧЕ ОТ 10 години вече не е член на Демократична България, а е член на България на гражданите. Гербаджийските тролове на всякакви мръсотии, лъжи и манипулации сте готови, само и само по някакъв начин да засегнете ДБ.
да благодарим на борис бонев, бъдещия кмет на софето
Политиката на Дневник за администриране на форума е най-грозното лице на цензурата. Към съфоромците с най много плюсове. Кефи ли ви , че лоената топка ви ги блъска?
Га, га, гааааа :) Преди две години ми се наложи да ползвам публичен трранспорт във Варна. Та влизам и гледам някво чудовище де издава билети. Тръгвам да си пускам левчето и се чува от шофера (явно гледа в огледалото" - "Нееееее". Късно е, пуснах го и си замина. После кондукторката ми обяснява, че тва чудо бачкало само в някъв тролей :) На въпроса ми колкострува тва ми отговори над 150 милиона! В Бургас не знам как е, отдавна не ми се е налагало там
Ма мноо лъготите гербавите бре. Ако сега във Варна има, то сте вкарали още 150 милиона (естествено, половина сте ги гепили)
"как ли не го врях да ми сканира QR кода" Ооо, това ми е любимо. Аз техен апп няма си кача, през уеб го ползвах (вече не). Особено е "забавно" на Орлов мост - направление Хаджи димитър - Горна баня. Там за да си валидираш кр се гъзиш кат ненормален. Сложили са покривче над валидатора - ше кажеш, че ще вали! Идва няква тетка и ми обяснява: Ама господине, хайде де разправям и че още една дума и взимам гьостерицата Само аз не съм се бил справял!!!!!! Еййй, кат ми причерня, такива майни не бях теглил - Айдеопитай са ма, ТПЗ, айде Давам и телефона, оная почва се гъзи и тя! Много нахално племе са държавна и общинка администрация!
Ама разбира се, че има проблеми. Кое нещо в България сме го направили от първия път? Колкото до месечни карти за една линия съм по-скоро против, защото това на практика означава, че трябва да въвеждаме различни цени тъй като всяка линия е с различна натовареност. Напълно достатъчно е да имаме карта за всички линии за месец, три месеца и година, но с уговорката, че ако тръгнем да разсрочваме плащането на по-скъпите ги обезмисля. Иначе с оглед факта колко често проверяват и размерите на глобите смея да твърдя, че градския транспорт отказва да си събира приходите.
Меринджеите в ЦГМ и добре платените им неслучайни консултанти с градски транспорт ли се движат или с луксозните си нови автомобили? Това обяснява всичко.
Умньо, как от един варненски тролей реши, че лъжа. Наистина, не вярвах, че си толкова елементарен. Ама дейбъристи и пъпъджиите сте големи въздухари.
Във всеки автобус има валидатори + кондуктори (за хартиено билетче) и за контрол. В Бургас е европейски проект - с транспортна схема, спирки и електронни табла, а сега купиха и ел. автобуси - нови. И пак всичко това не струва толкова. :)))))))))))) Имаш ли представа какво са 150 млн? Повече от половиния годишен бюджет на Бургас. Та яко са те излъгали, но не съм аз. Впрочем автобусите там пристигат точно на минутата, която показва таблото. И няма нито един гратисчия.
И за да не те лъжат - ползвай гугъл :)))))))))))))))))) Но не като ЙОристката ленанакиронамиро.
Прекалено близо, преклено далеч....Това са пълни глупости, които още като прочетох, ми стана ясно какво ще се случи. Сложно, скъпо, неудачно! Точно като безумните "умни" светофари, за които им бях писал преди време. Сега вече работят на автоматичен режим, но за похарчените напълно грешни пари нито дума.
Няма кой да те разбере. Българите (или може би хората като цяло) доста лесно оправдаваме собствените си грешки и в същото време сме крайно нетолерантни към чуждите.
Във всеки автобус има валидатори + кондуктори (за хартиено билетче) и за контрол. В Бургас е европейски проект - с транспортна схема, спирки и електронни табла, а сега купиха и ел. автобуси - нови. И пак всичко това не струва толкова. :)))))))))))) Имаш ли представа какво са 150 млн? Повече от половиния годишен бюджет на Бургас. Та яко са те излъгали, но не съм аз.Впрочем автобусите там пристигат точно на минутата, която показва таблото. И няма нито един гратисчия.И за да не те лъжат - ползвай гугъл :)))))))))))))))))) Но не като ЙОристката ленанакиронамиро.
Брей да напишеш и ти нещо вярно-това което е за Бургас. Само че не знам дали може да се приложи за София. Там в превозното средство има само шофьор (ватман и т.н). В Бургас си има екипаж ( шофьор+кондуктор/ка).Те си съдейстават и при нужда дори спират автобуса и викат полиция, затова и наистина няма нито един пътуващ гратис. Дори и за една спирка кондукторката се залепя за новия пътник и проследява дали си валидира картата. Не че бургазлии са толкова съзнателни, но глобите не са три лева , а много по големи-да не говорим за разправията, спрелия автобус, принудителното сваляне и всички такива екстри, които докато се наложи системата бяха често срещани. Това обаче няма как да стане без постоянен кондуктор.
До коментар [#3] от "star bastun": На момента сте платил 1,60 и имате възможност в рамките на 30 мин да се прекачвате. Плащането с банкова карта на валидаторите купува такъв билет, а не билет от 2 лв.
Какво пречи на София и Пловдив да копират опита на Бургас и Варна. Аз съм против кондукторите, но се налага да ги търпим, заради липсата на съзнание. Именно тази липса и липсата на контрол доведоха софийския и пловдивския транспорт до това дередже. Масово гратис :(((, а после искат качествено обслужване.
Кондукторите също са много мотивирани да не допуснат гратисчия в автобуса ( било то класически тарикат или дори някой който няма пари и възможност да си купи билет и автобуса е единствения начин да се прибере у дома). Отделно от кондукторите има групи от двама или трима контрольори, които се качват някъде по спирките и почват сто процентова проверка на пътниците. Ако бъде заловен гратисчия го чака голяма глоба, ако не плати работата става по сериозна-лична карта, викане на полиция и т.н). Само че работата не свършва с това - кондукторката също отнася сериозно финансово наказание. Така че тя бди като орел да не би накъде в автобуса да се промъкне и остане незабележим гратичия или пътник, който нарочно или по невнимание не си е валидирал картата.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
han_kurbat
Рейтинг: 747 НеутралноСурвакаха ни еййй!
Веселин Дечев
Рейтинг: 1347 ВеселоКакво дефеткти, то си бяха ясни още преди месеци!
В Русия съм! В Русия съм!Ако аз и жената пътуваме заедно не мога с мойта карта да купя два билета. Само един. Защо? Никой не знае.
Тея системи трябваше да бъдат пуснати за тест в 5 автобуса, гтрамвая и тролея и да се види какво става и тогава да се коригират нещата и чак тогава да се пускат в експлаотация. А не да се действа ала -майкрософстки!
star bastun
Рейтинг: 1725 ЛюбопитноЕдно въпросче. Когато се валидирам с дебиттна карта ,кога да разбера дали съм платил 1.60 или 2.00 лв на момента . Повтарям НА МОМЕНТА.
Таралеж
Рейтинг: 2392 НеутралноТия от метрото са вероятно супер неможещи, незнаещи?
Купуваш си билет с кредитна карта, отваря се бариерата, транзакция по някаква причина няма, глобяват те.
Фиксирайте си “баговете” некадърници!
Infinitum
Рейтинг: 1001 ВеселоХайде стига сте се оплаквали, цели 3 дни изкараха без да се счупят, а сега се возите безплатно защото не работят. Пак сте на аванта 😂
gedk
Рейтинг: 456 НеутралноДо коментар [#3] от "star bastun":
Ползувай джипей примерно.
murry
Рейтинг: 650 НеутралноГарантирано от учителката по руски език Фандъкова (ГЕРБ)! Изходът е много лесен: Софиянци масово да откажат да изпълняват това малоумно разпореждане – т.нар. валидиране на билети и карти. И масово завеждане на искове срещу СО и ЦГМ във ВАС! Контрольорите си имат апарати, нека проверяват картите. Няма закон, който да задължи пътника да извършва допълнителни дествия с вече закупен валиден преводен документ.
karatista
Рейтинг: 2759 Неутрално"сряда ще пуснем кратък видеоклип, който да обясни точно как се валидират този вид билети. Сега пътниците ги пъхат прекалено близо във валидатора и ."
mr. Gorbachev, tear down this wall!тъпите колелета пак ще правят нещо, което е трябвало да е направено преди месец два. честно, нарочно ли ги избират чукундури в тая община?!
scott
Рейтинг: 715 НеутралноДА СИ СТОРИМ БАНКОВАТА КАРТА НА ПЛАЩАЧ У ТРАНСПОРТЪТЪ?
Нивгъж! Хакваш емраса, точиш карти, кеееееееф!
ШЕ ПЪТУВАМ ГРАТИС, ТЪПИ КОПЕЛЕТА.
Vesselin Velkov
Рейтинг: 1152 НеутралноКъдето пипне ГЕРБ, трева не никне!
Оставка, Фандъкова!
Васил Пенчев
Рейтинг: 636 ВеселоЕкспресно изследване на "Гама Рисърч" показа, че само избиратели на "хартиената коалиция" (ГЕРБ, БСП, ДПС) имат проблеми с електронните билети, понеже са компютърно нрграмотни и с нисък коефициент на интелигентмост. Ето защо те настояват за връщане на хартиените билети, наред с хартиената бюлетина. 😉🤣
Васил Пенчевcomandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2960 НеутралноВсяка тъпотия трябва да се отменя своевременно!
Libertarianism is just anarchy for rich peoplekvg08393766
Рейтинг: 46 НеутралноТази система е трагична. Никаква идея нямат тези, които я въведоха по простата причина, че те не пътуват с градски транспорт. При сто и двадесет човека в един средно натоварен автобус как точно ще се реализира валидирането, с изблъскване ли. Абсолютна дилетанщина. Основната цел в повечето случаи е да се влезе в превозно средство в час пик, а не да се валидира някаква пластика. Откъде накъде при тръгващо превозно средство ще се правят поредица от действия. Това съгласувано ли е с органите, които отговарят по безопасността на движението. Не. Тогава се въвежда системата, че без валидация от първия до последния пътуващ от първа врата превозното средство да не потегля. То не може да е в движение и да се прави валидация. Това някой прецени ли го. Или не го интересува.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2960 НеутралноИ ся какъв е проблема София да стане по-зелен град и да пусне гратис градския транспорт? И без това толкова се краде,че бюджета няма да го усети,че не се продават билети!
Libertarianism is just anarchy for rich peopleАлександър Стефанов
Рейтинг: 616 ВеселоНормално, аз повече щях да се притесня ако нямаше никакви проблеми.
Безличен, средно до ниско интелигентен глупак. Полза нулева.Bobby
Рейтинг: 21 РазстроеноПускането на нов софтуер в реална среда винаги води до проблеми, независимо колко време е било тествано всичко. Казвам го като човек с над 40 внедрявания на нови системи. Пише го и в много учебници за ERR, CRM, WMS и други подобни системи. А за обществени задачата е още по-трудна. След 3 месеца всичко ще е наред. Нека си спестим хейта сега. Това към журналистите сега
HERMES
Рейтинг: 690 НеутралноЗначи не може да гласуваме само с машини, защото те били несигурни, но в градският транспорт в София може да се пътува само с електронни карти или банкови такива!
Polite_BearЗащо никой не пита хартиената коалиция в Столичен общински съвет защо ни налагат този електронен гнет, при който има възможност да ни откаднат данните на банковите карти? Нали хАртията е най-сигурна, според последните промени в изборният кодекс.
Защо тогава да вярваме Столична община, след като народните представители на мнозинството с СОС не вярват на електронните системи?
Ramon Asvalda
Рейтинг: 320 ВеселоДо коментар [#2] от "Веселин Дечев":
Защо не можеш с една карта да купиш билети на семейството ? Еми в бъдеще ще искат тея карти да имат лична информация и това ще се превърне просто в поредния начин да ти следят движението :))) А ако си непослушен, може и да ти я спрат :)))
HERMES
Рейтинг: 690 НеутралноПо дефолт е само билет 30+. Системата за 120 милиона лева не позволява лукса да избереш за 60+. И отделно - не може да платиш със същата карта пътуването на жената и отделно и детето. За 120 милиона толкоз. Polite_Bear
pernikforbg
Рейтинг: 593 НеутралноНе забравяй, че златния пръст за новата система натисна Прошко Прошков - внук на монархо-фашистки подофицер и доското активист на ДБ - позор!
Галя Станчева
Рейтинг: 4899 ЛюбопитноКак във Варна и в Бургас от години системата работи, а при вас - йок :))))))))))
Още от същото
Рейтинг: 1834 ГневноДо (почти) всички по-горе: Тези управници толкова си могат!
Сериозно ли?Yard
Рейтинг: 1715 Неутрално[quote#13:"kvg08393766"Никаква идея нямат тези, които я въведоха по простата причина, че те не пътуват с градски транспорт.[/quote]
Ето това е разковничето. Как хора, които не се возят на автобуси и влакове да решат проблемите на тези видове транспорт? (Не че автомобилния са го решили, де)
extraCACA
Рейтинг: 1358 Неутрално"...Контрольорите няма да глобяват хората, ако поради технически проблем са с неизправен документ. В следващите седмици и месеци ЦГМ ще проявява толерантност и "само ще напомняме, че е много важна валидацията на превозния документ". Това обеща Пламен Църноречки от дирекция "Маркетинг и стопанска дейност" на ЦГМ ..."
неизправен документ, м... а касовата бележка, с която е ПРЕДПЛАТЕН НЕИЗПРАВНИЯ документ дали е изправна хахах... малее кво дърво им трее на тия нагли гробарски ретарди, просто не е истина
karatista
Рейтинг: 2759 НеутралноДо коментар [#16] от "wdw56377936":
mr. Gorbachev, tear down this wall!да, винаги когато го прави некадърник става така, правилно!
extraCACA
Рейтинг: 1358 Неутралнои защо по дяволите ще завеждаш каквито и да било искове при положение, че уж има някаква си КЗП - нема как Метрополитън да обявят публично, че ПРОДАВАТ НЕВАЛИДНА ПРЕДПЛАТЕНА АБОНАМЕНТНА услуга и никой там да не мъцне значи... няма как да си си дал парите и после някой да ти каже - абе да де, ама аз пък искам и на всяко ползване тройно салто до задна прашка да ми извърташ
riemann
Рейтинг: 52 ГневноАз си валидирам картата като си я предплащам! Защо да го правя два пъти??? Ама защото било необходимо за проучване с цел подобряването на услугата, като се следи пътникопотока. Когато ти ПРЕДЛАГАТ да участваш в някакво проучване, първо те питат дали си съгласен, за какъв срок е проучването и след това казват какво ще получиш като участник - пари или намаление на цената на услугата. Никой не ме е питал дали съм съгласен да участвам и няма да си валидирам картата, няма да плащам и глоба! После съд - на война като на война.
noblesse obligeХриси
Рейтинг: 1342 НеутралноДо коментар [#8] от "karatista":
Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.Днес е сряда, впрочем. Коя сряда ще го пуснат тоз клип? 🤔
olimpipanov
Рейтинг: 775 НеутралноАз пък искам клип как талибани изталибанват даскаличката. ОСТАВКА.
karatista
Рейтинг: 2759 НеутралноДо коментар [#28] от "Хриси":
mr. Gorbachev, tear down this wall!уникални отрепки! не е за вярване
riemann
Рейтинг: 52 ГневноИ едно добавяне - Къде изчезнаха онези жълтите недоразумения/валидатори/ колко пари бяха дадени за тях и защо бяха заменени от сини такива, които също не се знае колко струват??? А защо някои от тях не работят, може би има хора които разбират от електроника и така...
noblesse obligeemo75
Рейтинг: 23 НеутралноЕ то беше ясно-гарантирано от ГЕПС !
Хриси
Рейтинг: 1342 НеутралноДо коментар [#27] от "riemann":
Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.Аз съм набила 365 кинта за карта на тия крадливи мръсници. Нека се пробват да ме глобят, задето не съм си валидирала картата. Такъв епохален скандал ще им спретна, че свят ще им се завие. Да ме съдят, ако искат. Пожелавам им успех!
bitaka
Рейтинг: 470 НеутралноДо коментар [#4] от "Таралеж":
харпунНе е баш така. Сканираха ми картата контролата и се оказа ок. Макар че на следващия ден ми излезе транзакцията
damned
Рейтинг: 220 НеутралноЗа 73 милиона (без да включваме поддържката) - толкова!
Bond007
Рейтинг: 141 ВеселоТи да видиш.... и жълтопаветният плнктон плюе по идиотскто недиразумение Бонев, за което най-вероятно ще гласува след 10 месеца за кмет.
dorn
Рейтинг: 1272 НеутралноБре какъв рев и сополи против нещо което е норма за всички цивилизовани градове по света.В Бургас преди няколко години беше същото, но бързо свикнаха. В София май кметицата взе да бие отбой. Да не и спретнат и на нея сега съветниците една хартиена коалиция по герберски и язък за валидатори и добрите намерения.
runmen._
Рейтинг: 374 Неутрално“ The BIT ticket lasts 75 minutes since its first validation and allows for unlimited transfers between the metro, buses, trams and urban trains. The only transfer that is not allowed is to leave the metro and return (by the metro turnstiles), even if it’s in the 75 minutes of validity. The ticket costs € 1.50 (US$ 1.60). “
Рим - 75 мин. ЕUR 1,50, София - 60 мин. BGN 3. Ползвал съм го в предковидните времена и виждам, че цената на услугата и сега е такава.
Къде е Рим, къде е София. И цените на жилищата в околностите на Рим са по-приемливи като условия, среда и комуникации от тези в софийско равно поле.
Понякога си мисля, че сами сме си виновни. Понякога.
smartcookie
Рейтинг: 1414 НеутралноНе точно :-) В Бари пък абонамента от 250 евро годишно за гр. транспорт ще стане фиксираните 20 евро, благодарение на европейски фондове. Там билетчето е едно евро. Иначе на други места в Италия се увеличават билетите – Рим от 1,50 става 2 евро (от лятото); Милано от 2 евро става 2,30 (от януари), Торино е 1,70, Болоня 1,50 и т.н.
Днес точно четох статия за това случайно.
Ivan Stoev
Рейтинг: 181 ВеселоСлед деня, в който видя мангал да си валидира карта, ще мога спокойно да умра..
smartcookie
Рейтинг: 1414 НеутралноИ още нещо за инсентивирането на пътуванията с обществен транспорт:
Австрия – пас от 1095 евро годишно (3 евро/ден) за пътуване с всички транспортни средства в страната;
Люксембург – обществетният транспорт е безплатен навсякъде
Испания – през 2023 безплатни абонаменти за местните влакове по пътническите маршрути;
Германия – 9 евро абонамент за обществения транспорт през лятото на 2022.
та така.
Ivan Stoev
Рейтинг: 181 ВеселоИ какъв е тоя кретен Църноречки?! Писна ми от всякакви селяндури.. Овчарови, Свинарови, Масларови и всякаква друга измет да се упражнява върху клетите столичани!
vdoneff
Рейтинг: 13 НеутралноАма вярно си скот. Като не искаш с банкова карта, купи си за 80 стотинки карта за зареждане. Няма кой да ти я източи. В Лондон преди 10 години също имаше такъв вариант - Ойстер карта. Или пък си купувай от шофьора. Ама е излишно, май да ги обяснявам тия неща на неграмотен.
Ivan Stoev
Рейтинг: 181 ВеселоСпоред мен само няколко дни ни делят от монтирането на безжични ПОС терминали под формата на менте-валидатори, които да точат безпрепятствено картите на невинните столичани..
ddredd
Рейтинг: 216 НеутралноБ*хти тъпата проскубана държава човек, честно! Слагам си днес сутринта тъпия им апп, купувам си билетче, отивам на входа на метрото и...нъцки. Как ли не го въртях тоя телефон, как ли не го врях да ми сканира QR кода, нищо. Накрая платих с REVOLUT карта и още не ми е дошъл нотификейшън, че съм закупил билет, щели да го осчетоводят посред нощите. Как едно нещо не могат да направят като хората бе? Човечеството изпраща роувъри на други планети, строят се чудеса всеки ден, ние едни тъпи билетчета не можем да оправим.
Таралеж
Рейтинг: 2392 НеутралноДо коментар [#34] от "bitaka":
Не е баш така. Сканираха ми картата контролата и се оказа ок. Макар че на следващия ден ми излезе транзакцията
☃️☃️☃️
Зависи от картата.
Влязохме трима и всеки плати с карта, и на всеки му се отвори бариерата за влизане.
Картите Обикновенно събират всички транзакции за пътуване и минават след полунощ наведнъж.
Та бариерните се отвориха, даже и да искаш не можеш да провериш има ли транзакция.
Минава контрола, двете карти светкат зелено, едната червено.
Що ви се отваря бариерата бе хора?
Ми НИ знаем, покажете извлечение от банката че е минало плащане.
Плащаш 30 левчета глоба и системата им продължава с Бъговете.
Що ли изобщо са турнали четец на кредитни карти щом не работи на 100%?
Поне да турнат надпис че работи само с карти на Еди кои си банки?
Или че работи само с 80% от картите?
Другите 20% да си приготвят по 30 левчета щото бариерата ще им се отвори ама на контрольора ШЪ светне червено.
Хюго Босов
Рейтинг: 1400 НеутралноДа благодарим на демократина Борис Бонев за тези иновации.
gbn48395586
Рейтинг: 173 НеутралноДо коментар [#20] от "pernikforbg":
Нещо ти е много стара информацията. Прошко Прошков ПОВЕЧЕ ОТ 10 години вече не е член на Демократична България, а е член на България на гражданите. Гербаджийските тролове на всякакви мръсотии, лъжи и манипулации сте готови, само и само по някакъв начин да засегнете ДБ.
v_dinchev
Рейтинг: 37 НеутралноНапълно оправдават новото си име - център за градска ДЕБИЛНОСТ!
Каквато е селската кметица, такава е и организацията.
Срамувам се вместо фъндупкова!
sarunka
Рейтинг: 786 Веселода благодарим на борис бонев, бъдещия кмет на софето
Политиката на Дневник за администриране на форума е най-грозното лице на цензурата. Към съфоромците с най много плюсове. Кефи ли ви , че лоената топка ви ги блъска?ТимурСКомандаИКодове
Рейтинг: 3146 ВеселоГа, га, гааааа :)
Преди две години ми се наложи да ползвам публичен трранспорт във Варна. Та влизам и гледам някво чудовище де издава билети. Тръгвам да си пускам левчето и се чува от шофера (явно гледа в огледалото" - "Нееееее". Късно е, пуснах го и си замина.
После кондукторката ми обяснява, че тва чудо бачкало само в някъв тролей :)
На въпроса ми колкострува тва ми отговори над 150 милиона!
В Бургас не знам как е, отдавна не ми се е налагало там
Ма мноо лъготите гербавите бре. Ако сега във Варна има, то сте вкарали още 150 милиона (естествено, половина сте ги гепили)
ТимурСКомандаИКодове
Рейтинг: 3146 ВеселоДо коментар [#45] от "ddredd":
"как ли не го врях да ми сканира QR кода"
Ооо, това ми е любимо. Аз техен апп няма си кача, през уеб го ползвах (вече не).
Особено е "забавно" на Орлов мост - направление Хаджи димитър - Горна баня.
Там за да си валидираш кр се гъзиш кат ненормален. Сложили са покривче над валидатора - ше кажеш, че ще вали!
Идва няква тетка и ми обяснява:
Ама господине, хайде де
разправям и че още една дума и взимам гьостерицата
Само аз не съм се бил справял!!!!!!
Еййй, кат ми причерня, такива майни не бях теглил - Айдеопитай са ма, ТПЗ, айде
Давам и телефона, оная почва се гъзи и тя!
Много нахално племе са държавна и общинка администрация!
Batezuzi
Рейтинг: 1368 НеутралноАма разбира се, че има проблеми. Кое нещо в България сме го направили от първия път? Колкото до месечни карти за една линия съм по-скоро против, защото това на практика означава, че трябва да въвеждаме различни цени тъй като всяка линия е с различна натовареност. Напълно достатъчно е да имаме карта за всички линии за месец, три месеца и година, но с уговорката, че ако тръгнем да разсрочваме плащането на по-скъпите ги обезмисля. Иначе с оглед факта колко често проверяват и размерите на глобите смея да твърдя, че градския транспорт отказва да си събира приходите.
snower
Рейтинг: 290 НеутралноМеринджеите в ЦГМ и добре платените им неслучайни консултанти с градски транспорт ли се движат или с луксозните си нови автомобили? Това обяснява всичко.
Галя Станчева
Рейтинг: 4899 НеутралноДо коментар [#51] от "ТимурСКомандаИКодове":
Умньо, как от един варненски тролей реши, че лъжа. Наистина, не вярвах, че си толкова елементарен. Ама дейбъристи и пъпъджиите сте големи въздухари.
Във всеки автобус има валидатори + кондуктори (за хартиено билетче) и за контрол. В Бургас е европейски проект - с транспортна схема, спирки и електронни табла, а сега купиха и ел. автобуси - нови. И пак всичко това не струва толкова. :)))))))))))) Имаш ли представа какво са 150 млн? Повече от половиния годишен бюджет на Бургас. Та яко са те излъгали, но не съм аз.
Впрочем автобусите там пристигат точно на минутата, която показва таблото. И няма нито един гратисчия.
И за да не те лъжат - ползвай гугъл :)))))))))))))))))) Но не като ЙОристката ленанакиронамиро.
Николай Бучков
Рейтинг: 127 ВеселоВажното е бизнеса да не свършва.....
kmat
Рейтинг: 1196 НеутралноПрекалено близо, преклено далеч....Това са пълни глупости, които още като прочетох, ми стана ясно какво ще се случи. Сложно, скъпо, неудачно! Точно като безумните "умни" светофари, за които им бях писал преди време. Сега вече работят на автоматичен режим, но за похарчените напълно грешни пари нито дума.
Nikola Vushkov
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#16] от "wdw56377936":
Няма кой да те разбере. Българите (или може би хората като цяло) доста лесно оправдаваме собствените си грешки и в същото време сме крайно нетолерантни към чуждите.
dorn
Рейтинг: 1272 НеутралноБрей да напишеш и ти нещо вярно-това което е за Бургас. Само че не знам дали може да се приложи за София. Там в превозното средство има само шофьор (ватман и т.н). В Бургас си има екипаж ( шофьор+кондуктор/ка).Те си съдейстават и при нужда дори спират автобуса и викат полиция, затова и наистина няма нито един пътуващ гратис. Дори и за една спирка кондукторката се залепя за новия пътник и проследява дали си валидира картата. Не че бургазлии са толкова съзнателни, но глобите не са три лева , а много по големи-да не говорим за разправията, спрелия автобус, принудителното сваляне и всички такива екстри, които докато се наложи системата бяха често срещани. Това обаче няма как да стане без постоянен кондуктор.
vert
Рейтинг: 35 ВеселоИма ли изненадани?
Софиянец
Рейтинг: 566 НеутралноДо коментар [#3] от "star bastun":
На момента сте платил 1,60 и имате възможност в рамките на 30 мин да се прекачвате. Плащането с банкова карта на валидаторите купува такъв билет, а не билет от 2 лв.
smartcookie
Рейтинг: 1414 Неутралнос всички тези многомилионни инвестиции в машинки и схемки не е ли по-евтино да се търси начин транспортът да стане безплатен?
Галя Станчева
Рейтинг: 4899 Неутрално[quote#59:"dorn"][/quote]
Аз никога не лъжа.
Какво пречи на София и Пловдив да копират опита на Бургас и Варна. Аз съм против кондукторите, но се налага да ги търпим, заради липсата на съзнание. Именно тази липса и липсата на контрол доведоха софийския и пловдивския транспорт до това дередже. Масово гратис :(((, а после искат качествено обслужване.
ТимурСКомандаИКодове
Рейтинг: 3146 ВеселоДо коментар [#63] от "Галя Станчева":
"Аз никога не лъжа.
"
Тва е някакъв друг виц?
dorn
Рейтинг: 1272 НеутралноКондукторите също са много мотивирани да не допуснат гратисчия в автобуса ( било то класически тарикат или дори някой който няма пари и възможност да си купи билет и автобуса е единствения начин да се прибере у дома). Отделно от кондукторите има групи от двама или трима контрольори, които се качват някъде по спирките и почват сто процентова проверка на пътниците. Ако бъде заловен гратисчия го чака голяма глоба, ако не плати работата става по сериозна-лична карта, викане на полиция и т.н). Само че работата не свършва с това - кондукторката също отнася сериозно финансово наказание. Така че тя бди като орел да не би накъде в автобуса да се промъкне и остане незабележим гратичия или пътник, който нарочно или по невнимание не си е валидирал картата.
murry
Рейтинг: 650 НеутралноДо коментар [#8] от "karatista":
Това са общинските съветници от ГЕРБ – "кадрите" на Борисов. Начело с учителката по руски език. ГАРАНТИРАНО ОТ ГЕРБ!