"С валидирането Центърът за градска мобилност целеше да получава данни за натовареността на линиите на градския транспорт и да адаптира графика в съответствие с тях."
Най-накрая си признаха. Покрай това следваше и следенето на пътниците и възможното създаване на профили. Общината спокойно може да брои като постави уреди за броене на качващи и слизащи в самите превозни средства над вратите.
И това ми били политици. Е как да гласувам за тях, като само си въртят задника според вятъра? Какви политики могат да следват такива фурнаджийски лопати? Този въпрос има един единствен отговор - нелепи.
Христоматиен пример за политическа неумност! Прибързан и необмислен ход който носи значителни репутационни щети - обратен ход който също носи щети - Цунгцванг!!!
ГЕРБ винаги са били в гъвкави в глупостите си. За съжеление по въпроси като върховенство на закона, правова държава, липса на чадъри и недосегаеми политици са обратното на гъвкави.
Българите са малък, но изключително прост народ.
Шолц клекна. Путин - не само. Sapienti Sat
Никакви щети не им носи, техните гласоподаватели са неумни и не ги интересува никаква последователност. Те искат да гледат мача и да си пият ракийката със салатката и същевременно да се чувстват от победителите.
Напънала се планината и родила...мишка! Така е и работата на СОС с тези карти и великото ново електронно валидиране. Да не навлизам в темата, защо са избрали руска система, защото това е далеч по-сериозно от идиотските им решения за отмяна на едномесечна карта за една линия и валидацията. Но, докато това им решение се случи / вероятно - март месец!/, ни принуждават да си плащаме по 50 лв за всички линии, въпреки, че няма човек, който да иска да си причини , да се вози из София за кеф, с градския транспорт.
Изглежда ми като някакъв иновативен пиар похват. Изтряскат някакво скандално безумие, вдигнат населението на ура, след което по медиите тръгва снимката на Георги Георгиев със запретнатите ръкави, който се е заел "Ъ гурои со гражданите и ъ опрай раотата"
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
ДБ и БСП са гласували "въздържал се", та виновните са ГЕРБ и Бонев, с идеите си, че човек трябва да сменя няколко превозни средства, докато стигне до там, където е решил, въпреки, че може да го направи и с едно. Кой е този идиот, който ще си причини подобни ядове и нерви?!
Винаги когато приемате желаното за действително Грешите!!! Винаги когато се опитвате да намерите лесен и прост отговор на труден и сложен въпрос Грешите! Винаги когато слагате под “общ знаменател“ над 600 000 души Грешите! Разбира се имате право да Грешите!!!
Принципно Бонев е прав за много неща, но с магарешкия си инат за картата за една линия и за валидирането си натриса страховит автогол за предстоящите местни избори.
Some say the end is near,
Some say we'll see Armageddon soon,
I certainly hope we will,
I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
До коментар [#12] от "Капабланка": Я пак Ице кой, какво, защо и как предлага
Бонев най-общо защити реформата, а недостатъците отдаде на лошата реклама. По отношение на най-евтините опции - карта за една линия, месечните карти за метрото и талоните от 10 билета. „Предложението е на двамата съветници от „Демократична България“, но - да, подкрепих го, моят подпис стои там“, призна в крайна сметка Бонев пред „Сега“.
Предложението беше на ГЕРБ. Предложението беше гласувано анблок (за гербавите - не по отделни точки) от всички групи и на независимия общински съветник Борис Бонев от „Спаси София“.
Днес ГЕРБ "покани комитета от общински съветници, които са автори на тарифната политика, на заседание, за да преразгледат своето решение."
Е те тия са за бой. В този комитет мнозинството е на ГЕРБ, ясно е кой е предложил точките.
Българите са малък, но изключително прост народ.
Шолц клекна. Путин - не само. Sapienti Sat
"ГЕРБ дава заден ход..." То на герб това си е обичайната посока на движение. Лошото е, че под тяхно управление (с активната помощ на дпс) и държавата върви назад. Достатъчна е да се сравним с Румъния.
по принцип търговците правят постоянно такива трикове с бънделиране на продукти, за да си вдигат печалбата, но пък това не е типично търговско преприятие. иначе да си признаеш че си сбъркал не е толкова страшно, по-кофти е да усукваш и пелтечиш.
"...гражданите да се приучат да пътуват из целия град с карта за цялата мрежа, а не само по една линия до работното място..." Това се постига с добре обмислена тарифна политика. Приближете им цените :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
Разделяне на тарифи "по линии" аз съм виждал само в София. Предполагам е главно поради факта, че метрото е в пъти по предпочитана услуга от останалия ГТ и хората не са свикнали да сменят линии поради лошата интеграция между тях.
Ми то Елита навсякъде е до 10% и Винаги е било така. Проблемът е че дадоха на другите 90% да решават.
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
До коментар [#8] от "Компетентен":ДБ и БСП са гласували "въздържал се", та виновните са ГЕРБ и Бонев, с идеите си, че човек трябва да сменя няколко превозни средства, докато стигне до там, където е решил, въпреки, че може да го направи и с едно. Кой е този идиот, който ще си причини подобни ядове и нерви?!
Нима??? Нали искате европейска столица? Някога, в среден град се отказах от градски транспорт като ученик и реших всеки ден да ходя 12 км пеша, вместо се возя в тролей.А защо пеша? Защото никъде не бих могъл да си паркирам колелото по онея години. За работщите е тегаво, никакъв проблем за учениците.
Идеята според мен е да се стимулира ползването на друг ГТ освен линията, която човек ползва по рутина. Например, до работа пътуваш с метро, но за други дестинации вместо да си ползваш колата се качваш на друг ГТ защото така и така ти е платен...Доколко е справедливо не мога да кажа, но предполагам си има причина да е така навсякъде (поне аз не знам друг град с профила на София, който да тарифира по линии).
"72% от софиянци са склонни да плащат с банкова карта пътуването" - ма това е абсолютна глупост, това ще рече,че всички кофиянци имат банкови карти((изкл.децата) и вкупом са готови да ги предоставят на ЦГМ. Се е било да се лъже в полза на заръчителя, ама тук оливката е безВиза.
"72% от софиянци са склонни да плащат с банкова карта пътуването" - ма това е абсолютна глупост, това ще рече,че всички кофиянци имат банкови карти((изкл.децата) и вкупом са готови да ги предоставят на ЦГМ. Се е било да се лъже в полза на заръчителя, ама тук оливката е безВиза.
"Очевидно е, че за част от гражданите, които ползват тези превозни документи, а те са 36 хиляди, решението създаде затруднения"Очевидно е, че пак осрахте пейзажа!Работи се без анализ и без визия. Бездарни Калинки и Калинчовци на заплата!
ГЕРБ давали назад за едномесечната парта. Ами дават, защото видяха че предложението на ДБ и Б.Бонев,да се премахне едномесечната карта за една линия, ощетява хората.
Принципно Бонев е прав за много неща, но с магарешкия си инат за картата за една линия и за валидирането си натриса страховит автогол за предстоящите местни избори.
Принципно е и неправ за много неща! Нещата не могат да се гледат само от една позиция, трябва да се вземе предвид позицията на различни групи хора и да се защитят различните интереси, докато се осъществява дадена визия. Бонев няма широкия поглед нужен за ръководен персонал. И предвид простотиите с новата система, Бонев явно не се вози много на ГТ и не е наясно с проблемите на ползващите ГТ. Което хич не е добре!
"Очевидно е, че за част от гражданите, които ползват тези превозни документи, а те са 36 хиляди, решението създаде затруднения"Очевидно е, че пак осрахте пейзажа!Работи се без анализ и без визия. Бездарни Калинки и Калинчовци на заплата!
И за него говоря, но и за останалите. Няма как хора, които се возят в колите си, да взимат адекватни решения за ГТ. Още по-лошото е, че явно не са анкетирали гражданите, т.е. явно липсва анализ на нуждите и проблемите на гражданите. При това положение няма как да се вземе адекватно решение. Правят си експерименти на гърба на данъкоплатеца и се опитват да копират чужбински опит, където за съжаление нещата изглеждат по съвсем друг начин. И каквото работи там, тук няма как да работи.
Същата работа с оня тупан Кристиан Кръстев, който напляска зони из цяла София, но той самия не живее в зона. Единственият резултат от цялата простотия е, че сега се плаща за това, за което преди не се плащаше, а приходите от това се изяждат от новоназначените общинари, че даже и не стигало. В общи линии Кристиан Кръстев назначи още един булюк търтей на народна издръжка, без това да даде някакъв положителен ефект. Сега геният се премести в БДЖ, да съсипе и там, до каквото се докопа.
Браво! Допускат се грешки. Важното е когато се осъзнаят, ако още е възможно да се пооправят. Проблемът е когато грешките се правят от тези, които са се клели " във всичките си действия да се ръководят от интересите на народа" - българските граждани данъкоплатци, които са техни работодатели. Причините са много - некомпетентност, липса на експертиза, умисъл, липса на верен анализ и т.н. и т.н..
Пътувам инцедентно така, че карта няма да си купя а с отпадане на намалението за блок от 10 билета със сигурност ще предпочета да си карам колата (въпреки, че не искам). Така, че с това безумие отказват повечето хора който ползват градски транспорт
Дааа, Фандъкова и цялата общинска пасмина само с градски транспорт се движи. Some say the end is near,
Some say we'll see Armageddon soon,
I certainly hope we will,
I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
До коментар [#25] от "penetrating":Пътувам инцедентно така, че карта няма да си купя а с отпадане на намалението за блок от 10 билета със сигурност ще предпочета да си карам колата (въпреки, че не искам). Така, че с това безумие отказват повечето хора който ползват градски транспорт
Идеята беше да принудят мат'риала да си накупи карти и да повишат приходите. За наша сметка естествено. Но така просто отказаха една част от нас да ползват ГТ изобщо. И мен в това число.
Нал' са кълняха, че картата за 1 линия щяла да е неизгодна? Сега като я върнат, трябва да е с по-ниска цена, че инак ще излезе че са лъгали или са говорили глупости...сефте! :)
До коментар [#25] от "penetrating":Пътувам инцедентно така, че карта няма да си купя а с отпадане на намалението за блок от 10 билета със сигурност ще предпочета да си карам колата (въпреки, че не искам). Така, че с това безумие отказват повечето хора който ползват градски транспорт
Разликата между билетче от 10 и единично е 40 стотинки, 80 в двете посоки. Не че нещо, ама ако наистина пътуваш инцидентно, 80 стотинки ли са ти фактор? Ако наистина не искаш да караш кола?
Едни подписват, после се отричат от подписите си, настава групова амнезия кой какво е предложил
Надявахме се на конструктивна и градивна работа в последните месеци работа на Столичния общински съвет, обаче сме свидетели как „Спасителите на София“ приеха за свои предложенията за въвеждането на годишната карта за ученици и студенти и прочие. Стана и практика да чуваме „аз или ние сме „за“, но гласуваме против“. Резултатите от подобна политическа шизофрения в момента се виждат.
Нека пазим София от експерименти, за да не бъде счупена, както беше счупена държавата за 6 месеца миналата година.
2023 г. ще бъде изключително тежка за местната власт, защото политическата турбуленция на национално ниво води до застой на местно ниво. Това заяви в свое изказване председателят на групата „Патриоти за София“ и председател на Комисията по транспорт в Столична община Карлос Контрера.
А що се отнася до тарифната политика – явно сме се предоверили на експертните предложения, единодушно подписани в комитета за наблюдение от представителите на ГЕРБ, БСП, Демократична България, плюс независимия Борис Бонев.
А ето и цялото изказване на Контрера:
Уважаема госпожо кмет,
Уважаеми г-н председател,
Уважаеми общински съветници,
Навлязохме в последната година от мандата на този състав на общинския съвет. Нашата политическа група, „Патриоти за София“, се надяваше, че конструктивното, градивното ще бъде основното в месеците, които ни остават за работа. Уви, лошите парламентарни практики, антагонистичният подход в политиката от парламентарното битие се пренесоха и тук. Всеки опит за консенсус е миниран от потенциален бъдещ взрив и последващи политически разправии, част от които напълно безсмислени.
Така стигаме до ситуациите като в последния случай с тарифната политика за градския транспорт. Едни подписват, после се отричат от подписите си, настава групова амнезия кой какво е предложил и т.н. Стана и практика да чуваме „аз или ние сме „за“, но гласуваме против“. Резултатите от подобна политическа шизофрения в момента се виждат. А що се отнася до тарифната политика – явно сме се предоверили на експертните предложения, единодушно подписани в комитета за наблюдение от представителите на ГЕРБ, БСП, Демократична България, плюс независимия Борис Бонев.
Виждате, че обществото приема на нож някои от тях. В крайна сметка видовете и цените на превозните документи са политически акт, изразител са на политика, която се води в обществения транспорт. И макар едно предложение да е правилно от експертна гледна точка, напомням Ви, не е задължително то да е обществено приемливо и защитимо пред гражданите. Липсата на достатъчно комуникация, на добра комуникация с обществото доведе и до полярни настроения, негативни настроения, което едва ли е целта на всички нас. Станахме и свидетели на нещо друго – чужди предложения да бъдат плагиатствани и обявявани за свои, така например нашите предложения, на „Патриоти за София“, на ВМРО, бяха припознати от спасителите на София и тукашния им представител и обявени за техни. Говоря например за въвеждането на годишната карта за ученици и студенти и прочие.
Затова очевидно ще вървим към ревизиране на част от тарифната политика, очевидно прословутата карта за една линия във всичките ѝ вариации ще бъде върната като превозен документ. Очевидно задължителната валидация падна жертва на грешната или липсваща комуникационна стратегия. И въпреки това смятам, че в останалата част бяха направени и защитени добри предложения, някои от които работят от септември 2022 г. и хората ги ползват.
Настоящата 2023 г. прогнозираме, че ще бъде изключително тежка за местната власт, защото политическата турбуленция на национално ниво води до застой на местно ниво. Посрещаме годината без бюджет, без управление, продължаваме със скандали и нищоправене, докато една по една критичните ни обществени системи – „сигурност“, „транспорт“, „инфраструктура“ залиняват и затъват ден след ден. Това е лицето и ефектът на промяната, докаран от модерните неомарксисти, които иначе се мислят за десни. Това е ефектът на управлението на умните и красивите, на променкаджиите и разградската десница.
В крайна сметка, за да бъдем позитивни все пак за финал, пожелавам на всички Вас, на всички нас, повече разум, въздържаност и в крайна сметка чувайки гласа на гражданите, да вземаме по-прагматични решения. Нека пазим София от експерименти и дилетантски управленски решения, за да не бъде счупена София, както беше счупена държавата за шест месеца миналата година.
Премахват се всички видове карти, освен пенсионерските и ученическите. Заплаща се при "валидатор" с дебитна карта или NFC телефон. След всеки 5 плащанията, цената пада с 50 процента.. Броя плащания се нулира със започването на нов месец.
До коментар [#42] от "Quo Vadis?": До коментар [#44] от "пРезидента!":
Всичко се решава с добре обмислена тарифна политика. И 10-те билета си струва да останат. Те са ОК за всеки. Тарифната политика става с много сметки, точна статистика и ясни цели. Сегашната определено не е читава. Аз като се прибирам (последно преди година), си купувам едномесечна карта за цялата градска мрежа, въпреки, че съм обикновено за 1-2 седмици и не непрекъснато в София. Излиза ми 4-6 пъти по-скъпо от еднократна покупка, но нямам проблеми с търсенето и валидирането на билетите. Приемам го, защото при мен е инцидентно. И си имам карта за спомен с моя снимка до следващия път:)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
Аз също рядко ползвам градски транспорт въпреки, че живея на 100 метра от метростанция, а офисът ми е на 200 метра от станция "Стадион Васил Левски". Когато ползвам метрото купувам дневна карта за 4 лева. Доколкото разбрах цената не е повишена.
Когато въведете застраховка за кражба и кражба на лични данни от поне 10 000 лева на карта се обадете. До тогава, връщайте там откъдето сте дохвърчали- със сигурност не сте от София
Ами това прави 4лв на десет билета, Обикновено е необходимо поне едно прекачване, така че цената става мин. 6.40лв + ако и някое е от децата е с мен по добре да си взема колата. Освеб това пакетни билети има във повечето големи градове
Мисля, че една от целите на градския транспорт е да се намали и трафика в София. Друга хубава идея ще е ако пуснат и ученически автобуси и тогава трафика ще е малко по голям отколкото през лятото в София, ама явно няма руска фирма която да прави далаверата
До коментар [#54] от "Ivan Stoev":Когато въведете застраховка за кражба и кражба на лични данни от поне 10 000 лева на карта се обадете. До тогава, връщайте там откъдето сте дохвърчали- със сигурност не сте от София
Чак пък 600 000 души..... По-скоро 600 000 безмозъчни комунета, харесващи дебели мутри и всичко руско..... Гербиджа никога не съм ги имал за близки до хомо сапиенс, но напоследък доста убедително подкрепят тезата ми. Все пак самият Великийй Банкянски Чекмеджия ви го е казал: "Аз съм прост, и вие сте прости - затова се разбираме!" Кой сте вие, да го наричате (пак) лъжец?
"Когато си тъп в понеделник, тъп си и в петък" - българско патреотар-комуне
Ама така месечна карта за една линия трябва да струва според натовареността на линията. И в същност какъв проблем решаваме? Хората искат да им е евтино не е довод. То ясно че градския транспорт навсякъде е субсидиран, но това не означава, че не плащаме макар и по друг начин и то повече.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Bada Bing
Рейтинг: 491 НеутралноБорис Бонев понякога има добри предложения, но в случая не е така.
alx061154739
Рейтинг: 1722 Неутрално"С валидирането Центърът за градска мобилност целеше да получава данни за натовареността на линиите на градския транспорт и да адаптира графика в съответствие с тях."
Най-накрая си признаха. Покрай това следваше и следенето на пътниците и възможното създаване на профили. Общината спокойно може да брои като постави уреди за броене на качващи и слизащи в самите превозни средства над вратите.
qqv391093118
Рейтинг: 2118 НеутралноИ това ми били политици. Е как да гласувам за тях, като само си въртят задника според вятъра? Какви политики могат да следват такива фурнаджийски лопати?
Този въпрос има един единствен отговор - нелепи.
selqnin
Рейтинг: 2676 НеутралноХристоматиен пример за политическа неумност!
Прибързан и необмислен ход който носи значителни репутационни щети -
обратен ход който също носи щети -
Цунгцванг!!!
pro_bono
Рейтинг: 2150 НеутралноПоредните похарчени на халост средства.
danvan
Рейтинг: 4589 НеутралноГЕРБ винаги са били в гъвкави в глупостите си. За съжеление по въпроси като върховенство на закона, правова държава, липса на чадъри и недосегаеми политици са обратното на гъвкави.
Българите са малък, но изключително прост народ. Шолц клекна. Путин - не само. Sapienti Satqqv391093118
Рейтинг: 2118 НеутралноДо коментар [#4] от "selqnin":
Никакви щети не им носи, техните гласоподаватели са неумни и не ги интересува никаква последователност. Те искат да гледат мача и да си пият ракийката със салатката и същевременно да се чувстват от победителите.
Компетентен
Рейтинг: 1117 Неутралнощо за подвеждащо заглавие? Какъв ГЕРБ? Нали всички до един са гласували за въвеждането на новата политика?
Капабланка
Рейтинг: 388 НеутралноНапънала се планината и родила...мишка! Така е и работата на СОС с тези карти и великото ново електронно валидиране. Да не навлизам в темата, защо са избрали руска система, защото това е далеч по-сериозно от идиотските им решения за отмяна на едномесечна карта за една линия и валидацията.
Но, докато това им решение се случи / вероятно - март месец!/, ни принуждават да си плащаме по 50 лв за всички линии, въпреки, че няма човек, който да иска да си причини , да се вози из София за кеф, с градския транспорт.
ahm161090712
Рейтинг: 390 ВеселоОтпадането на картата за 1 линия е по предложение на 2ма общински съветници от ДБ и Бонев.
cinik
Рейтинг: 2119 НеутралноИзглежда ми като някакъв иновативен пиар похват. Изтряскат някакво скандално безумие, вдигнат населението на ура, след което по медиите тръгва снимката на Георги Георгиев със запретнатите ръкави, който се е заел "Ъ гурои со гражданите и ъ опрай раотата"
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "Капабланка
Рейтинг: 388 НеутралноДо коментар [#8] от "Компетентен":
ДБ и БСП са гласували "въздържал се", та виновните са ГЕРБ и Бонев, с идеите си, че човек трябва да сменя няколко превозни средства, докато стигне до там, където е решил, въпреки, че може да го направи и с едно.
Кой е този идиот, който ще си причини подобни ядове и нерви?!
stedim
Рейтинг: 1572 ГневноИмат ни за опитни животни. Да видят как ще реагираме на дивотиите им.
selqnin
Рейтинг: 2676 ВеселоДо коментар [#7] от "qqv391093118":
Винаги когато приемате желаното за действително Грешите!!!
Винаги когато се опитвате да намерите лесен и прост отговор на труден и сложен въпрос Грешите!
Винаги когато слагате под “общ знаменател“
над 600 000 души Грешите!
Разбира се имате право да Грешите!!!
Хриси
Рейтинг: 1460 НеутралноПринципно Бонев е прав за много неща, но с магарешкия си инат за картата за една линия и за валидирането си натриса страховит автогол за предстоящите местни избори.
Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.jvy22574843
Рейтинг: 143 НеутралноДо коментар [#12] от "Капабланка":
Я пак Ице кой, какво, защо и как предлага
Бонев най-общо защити реформата, а недостатъците отдаде на лошата реклама. По отношение на най-евтините опции - карта за една линия, месечните карти за метрото и талоните от 10 билета. „Предложението е на двамата съветници от „Демократична България“, но - да, подкрепих го, моят подпис стои там“, призна в крайна сметка Бонев пред „Сега“.
jvy22574843
Рейтинг: 143 НеутралноДо коментар [#7] от "qqv391093118":
От паветата по-умни няма, затова сте 7%. Елит!!!!!
danvan
Рейтинг: 4589 НеутралноПак се почна с лъжите.
Българите са малък, но изключително прост народ. Шолц клекна. Путин - не само. Sapienti SatПредложението беше на ГЕРБ.
Предложението беше гласувано анблок (за гербавите - не по отделни точки) от всички групи и на независимия общински съветник Борис Бонев от „Спаси София“.
Днес ГЕРБ "покани комитета от общински съветници, които са автори на тарифната политика, на заседание, за да преразгледат своето решение."
Е те тия са за бой. В този комитет мнозинството е на ГЕРБ, ясно е кой е предложил точките.
aspet
Рейтинг: 334 Неутрално"ГЕРБ дава заден ход..."
То на герб това си е обичайната посока на движение.
Лошото е, че под тяхно управление (с активната помощ на дпс) и държавата върви назад. Достатъчна е да се сравним с Румъния.
karatista
Рейтинг: 3686 Неутралнопо принцип търговците правят постоянно такива трикове с бънделиране на продукти, за да си вдигат печалбата, но пък това не е типично търговско преприятие. иначе да си признаеш че си сбъркал не е толкова страшно, по-кофти е да усукваш и пелтечиш.
mr. Gorbachev, tear down this wall!The Polite Moose
Рейтинг: 2327 ВеселоПредложение на ДБ, гласувано с гласовете на ДБ и ГЕРБ .... излиза, че ГЕРБ са виновни.
Къро:"ПП и ДБ са моите хора, малко са малоумни, но вършат работа - ДБ #ВЪРНЕТЕПАРИТЕБЕ 🇷🇺🚢🚶🤬Е това е куролация!
maddrum
Рейтинг: 482 НеутралноВместо да мотивират да се ползва градски транспорт Борис Бонев тоя път направи обратното. Върнете картата щ ако не е изгодна и дигнете цената.
voodoo_child
Рейтинг: 712 ЛюбопитноТук основният въпрос е дали Борис Б дава заден ход?
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5030 ВеселоЕдните дали на заден ход, другите били направили завой...
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботевpenetrating
Рейтинг: 8107 Весело"...гражданите да се приучат да пътуват из целия град с карта за цялата мрежа, а не само по една линия до работното място..."
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertТова се постига с добре обмислена тарифна политика. Приближете им цените :)
kapitan_laino
Рейтинг: 902 НеутралноРазделяне на тарифи "по линии" аз съм виждал само в София. Предполагам е главно поради факта, че метрото е в пъти по предпочитана услуга от останалия ГТ и хората не са свикнали да сменят линии поради лошата интеграция между тях.
john trivolta
Рейтинг: 813 ГневноИскаме обратно и талоните с 10 билета.
dedoliben
Рейтинг: 2597 НеутралноМи то Елита навсякъде е до 10% и Винаги е било така.
Проблемът е че дадоха на другите 90% да решават. "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
Изгубеният
Рейтинг: 1371 ЛюбопитноНима??? Нали искате европейска столица? Някога, в среден град се отказах от градски транспорт като ученик и реших всеки ден да ходя 12 км пеша, вместо се возя в тролей.А защо пеша? Защото никъде не бих могъл да си паркирам колелото по онея години. За работщите е тегаво, никакъв проблем за учениците.
kapitan_laino
Рейтинг: 902 НеутралноИдеята според мен е да се стимулира ползването на друг ГТ освен линията, която човек ползва по рутина. Например, до работа пътуваш с метро, но за други дестинации вместо да си ползваш колата се качваш на друг ГТ защото така и така ти е платен...Доколко е справедливо не мога да кажа, но предполагам си има причина да е така навсякъде (поне аз не знам друг град с профила на София, който да тарифира по линии).
Лелка
Рейтинг: 1064 Неутрално"72% от софиянци са склонни да плащат с банкова карта пътуването" - ма това е абсолютна глупост, това ще рече,че всички кофиянци имат банкови карти((изкл.децата) и вкупом са готови да ги предоставят на ЦГМ. Се е било да се лъже в полза на заръчителя, ама тук оливката е безВиза.
Изгубеният
Рейтинг: 1371 НеутралноПитай Тайпито за валидаторите. Иначе е безкрайно неудобно да си купиш билет, ако не си в центъра.
пРезидента!
Рейтинг: 3454 Неутрално"Очевидно е, че за част от гражданите, които ползват тези превозни документи, а те са 36 хиляди, решението създаде затруднения"
Очевидно е, че пак осрахте пейзажа!
Работи се без анализ и без визия. Бездарни Калинки и Калинчовци на заплата!
Изгубеният
Рейтинг: 1371 ВеселоАко говориш за Бонев съм съгласен
tarashkov
Рейтинг: 1445 ВеселоГЕРБ давали назад за едномесечната парта.
Ами дават, защото видяха че предложението на ДБ и Б.Бонев,да се премахне едномесечната карта за една линия, ощетява хората.
tarashkov
Рейтинг: 1445 НеутралноДо коментар [#33] от "пРезидента!":
Това е било предложение в комисия на ДБ и Б.Бонев, сами си го признаха в сутрешния блок на БНТ.Лично го гледах.
пРезидента!
Рейтинг: 3454 НеутралноПринципно е и неправ за много неща! Нещата не могат да се гледат само от една позиция, трябва да се вземе предвид позицията на различни групи хора и да се защитят различните интереси, докато се осъществява дадена визия. Бонев няма широкия поглед нужен за ръководен персонал. И предвид простотиите с новата система, Бонев явно не се вози много на ГТ и не е наясно с проблемите на ползващите ГТ. Което хич не е добре!
kapitan_laino
Рейтинг: 902 НеутралноНай-вече се работи без топки - най-малкото препятствие и дават заден. Като за Съборна.
пРезидента!
Рейтинг: 3454 НеутралноИ за него говоря, но и за останалите. Няма как хора, които се возят в колите си, да взимат адекватни решения за ГТ. Още по-лошото е, че явно не са анкетирали гражданите, т.е. явно липсва анализ на нуждите и проблемите на гражданите. При това положение няма как да се вземе адекватно решение. Правят си експерименти на гърба на данъкоплатеца и се опитват да копират чужбински опит, където за съжаление нещата изглеждат по съвсем друг начин. И каквото работи там, тук няма как да работи.
пРезидента!
Рейтинг: 3454 НеутралноДо коментар [#39] от "пРезидента!":
Същата работа с оня тупан Кристиан Кръстев, който напляска зони из цяла София, но той самия не живее в зона. Единственият резултат от цялата простотия е, че сега се плаща за това, за което преди не се плащаше, а приходите от това се изяждат от новоназначените общинари, че даже и не стигало. В общи линии Кристиан Кръстев назначи още един булюк търтей на народна издръжка, без това да даде някакъв положителен ефект. Сега геният се премести в БДЖ, да съсипе и там, до каквото се докопа.
subaru
Рейтинг: 587 НеутралноБраво! Допускат се грешки. Важното е когато се осъзнаят, ако още е възможно да се пооправят. Проблемът е когато грешките се правят от тези, които са се клели " във всичките си действия да се ръководят от интересите на народа" - българските граждани данъкоплатци, които са техни работодатели. Причините са много - некомпетентност, липса на експертиза, умисъл, липса на верен анализ и т.н. и т.н..
Quo Vadis?
Рейтинг: 1546 НеутралноДо коментар [#25] от "penetrating":
Пътувам инцедентно така, че карта няма да си купя а с отпадане на намалението за блок от 10 билета със сигурност ще предпочета да си карам колата (въпреки, че не искам). Така, че с това безумие отказват повечето хора който ползват градски транспорт
Хриси
Рейтинг: 1460 НеутралноДааа, Фандъкова и цялата общинска пасмина само с градски транспорт се движи.
Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
пРезидента!
Рейтинг: 3454 Неутрално+++++++++++++
Идеята беше да принудят мат'риала да си накупи карти и да повишат приходите. За наша сметка естествено. Но така просто отказаха една част от нас да ползват ГТ изобщо. И мен в това число.
Хюго Босов
Рейтинг: 2051 НеутралноДо коментар [#1] от "Bada Bing":
Това е предложение на ДБ, не на Бонев.
Хюго Босов
Рейтинг: 2051 НеутралноДо коментар [#12] от "Капабланка":
Глупости! Това е предложение на ДБ , подкрепено от всичките км съветници. Айде като лъжете, не забравяйте ме сме по- умни от вас.
sfl32583434
Рейтинг: 78 ВеселоНал' са кълняха, че картата за 1 линия щяла да е неизгодна? Сега като я върнат, трябва да е с по-ниска цена, че инак ще излезе че са лъгали или са говорили глупости...сефте! :)
geordgeo
Рейтинг: 1138 ЛюбопитноДа се оглеждат докато дават на заден (от ГЕРБ§Бонев), та да не се надянат на някакъв по-твърд и народен...
kapitan_laino
Рейтинг: 902 ЛюбопитноРазликата между билетче от 10 и единично е 40 стотинки, 80 в двете посоки. Не че нещо, ама ако наистина пътуваш инцидентно, 80 стотинки ли са ти фактор? Ако наистина не искаш да караш кола?
whitemare
Рейтинг: 1081 НеутралноБонев винаги играе с ГЕРБ, независимо че ги храни непрекъснато. Не слушайте какво ви говорят, гледайте ги какво правят.
Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнациwhitemare
Рейтинг: 1081 НеутралноДава на заден ход, само ако има зад него някой, който твърдо да го подкрепи Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнаци
sfl32583434
Рейтинг: 78 ВеселоДо коментар [#49] от "kapitan_laino":
Ако сте трима, обаче, стават 2,40, а това си е една баничка. Предпочитам да я изяде хлапето а не ЦГМ :) Услугата е същата, защо да им ги давам?
tarashkov
Рейтинг: 1445 Любопитноhttps://tribune.bg/bg/obshtestvo/karlos-kontrera-predlozheniyata-na-vmro-za-gradskiya-transport-byaha-plagiatstvani-ot-spasitelite-na-sofiya/
Едни подписват, после се отричат от подписите си, настава групова амнезия кой какво е предложил
Надявахме се на конструктивна и градивна работа в последните месеци работа на Столичния общински съвет, обаче сме свидетели как „Спасителите на София“ приеха за свои предложенията за въвеждането на годишната карта за ученици и студенти и прочие. Стана и практика да чуваме „аз или ние сме „за“, но гласуваме против“. Резултатите от подобна политическа шизофрения в момента се виждат.
Нека пазим София от експерименти, за да не бъде счупена, както беше счупена държавата за 6 месеца миналата година.
2023 г. ще бъде изключително тежка за местната власт, защото политическата турбуленция на национално ниво води до застой на местно ниво. Това заяви в свое изказване председателят на групата „Патриоти за София“ и председател на Комисията по транспорт в Столична община Карлос Контрера.
А що се отнася до тарифната политика – явно сме се предоверили на експертните предложения, единодушно подписани в комитета за наблюдение от представителите на ГЕРБ, БСП, Демократична България, плюс независимия Борис Бонев.
А ето и цялото изказване на Контрера:
Уважаема госпожо кмет,
Уважаеми г-н председател,
Уважаеми общински съветници,
Навлязохме в последната година от мандата на този състав на общинския съвет. Нашата политическа група, „Патриоти за София“, се надяваше, че конструктивното, градивното ще бъде основното в месеците, които ни остават за работа. Уви, лошите парламентарни практики, антагонистичният подход в политиката от парламентарното битие се пренесоха и тук. Всеки опит за консенсус е миниран от потенциален бъдещ взрив и последващи политически разправии, част от които напълно безсмислени.
Така стигаме до ситуациите като в последния случай с тарифната политика за градския транспорт. Едни подписват, после се отричат от подписите си, настава групова амнезия кой какво е предложил и т.н. Стана и практика да чуваме „аз или ние сме „за“, но гласуваме против“. Резултатите от подобна политическа шизофрения в момента се виждат. А що се отнася до тарифната политика – явно сме се предоверили на експертните предложения, единодушно подписани в комитета за наблюдение от представителите на ГЕРБ, БСП, Демократична България, плюс независимия Борис Бонев.
Виждате, че обществото приема на нож някои от тях. В крайна сметка видовете и цените на превозните документи са политически акт, изразител са на политика, която се води в обществения транспорт. И макар едно предложение да е правилно от експертна гледна точка, напомням Ви, не е задължително то да е обществено приемливо и защитимо пред гражданите. Липсата на достатъчно комуникация, на добра комуникация с обществото доведе и до полярни настроения, негативни настроения, което едва ли е целта на всички нас. Станахме и свидетели на нещо друго – чужди предложения да бъдат плагиатствани и обявявани за свои, така например нашите предложения, на „Патриоти за София“, на ВМРО, бяха припознати от спасителите на София и тукашния им представител и обявени за техни. Говоря например за въвеждането на годишната карта за ученици и студенти и прочие.
Затова очевидно ще вървим към ревизиране на част от тарифната политика, очевидно прословутата карта за една линия във всичките ѝ вариации ще бъде върната като превозен документ. Очевидно задължителната валидация падна жертва на грешната или липсваща комуникационна стратегия. И въпреки това смятам, че в останалата част бяха направени и защитени добри предложения, някои от които работят от септември 2022 г. и хората ги ползват.
Настоящата 2023 г. прогнозираме, че ще бъде изключително тежка за местната власт, защото политическата турбуленция на национално ниво води до застой на местно ниво. Посрещаме годината без бюджет, без управление, продължаваме със скандали и нищоправене, докато една по една критичните ни обществени системи – „сигурност“, „транспорт“, „инфраструктура“ залиняват и затъват ден след ден. Това е лицето и ефектът на промяната, докаран от модерните неомарксисти, които иначе се мислят за десни. Това е ефектът на управлението на умните и красивите, на променкаджиите и разградската десница.
В крайна сметка, за да бъдем позитивни все пак за финал, пожелавам на всички Вас, на всички нас, повече разум, въздържаност и в крайна сметка чувайки гласа на гражданите, да вземаме по-прагматични решения. Нека пазим София от експерименти и дилетантски управленски решения, за да не бъде счупена София, както беше счупена държавата за шест месеца миналата година.
Ivan Stoev
Рейтинг: 478 НеутралноЕто ви една безплатна идея.. да почерпите!
Премахват се всички видове карти, освен пенсионерските и ученическите.
Заплаща се при "валидатор" с дебитна карта или NFC телефон.
След всеки 5 плащанията, цената пада с 50 процента..
Броя плащания се нулира със започването на нов месец.
penetrating
Рейтинг: 8107 НеутралноДо коментар [#42] от "Quo Vadis?":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertДо коментар [#44] от "пРезидента!":
Всичко се решава с добре обмислена тарифна политика. И 10-те билета си струва да останат. Те са ОК за всеки. Тарифната политика става с много сметки, точна статистика и ясни цели. Сегашната определено не е читава.
Аз като се прибирам (последно преди година), си купувам едномесечна карта за цялата градска мрежа, въпреки, че съм обикновено за 1-2 седмици и не непрекъснато в София. Излиза ми 4-6 пъти по-скъпо от еднократна покупка, но нямам проблеми с търсенето и валидирането на билетите. Приемам го, защото при мен е инцидентно. И си имам карта за спомен с моя снимка до следващия път:)
parol
Рейтинг: 388 НеутралноАз също рядко ползвам градски транспорт въпреки, че живея на 100 метра от метростанция, а офисът ми е на 200 метра от станция "Стадион Васил Левски". Когато ползвам метрото купувам дневна карта за 4 лева. Доколкото разбрах цената не е повишена.
АБПРП - Активен борец против рашизма и путинизмаVassil Stoychev
Рейтинг: 1404 НеутралноДо коментар [#30] от "kapitan_laino":
Разбрах, че онези от Центъра за градска мобилност и общинарите не са наред с главата, не се излагайте и Вие!!
Vassil Stoychev
Рейтинг: 1404 НеутралноДо коментар [#54] от "Ivan Stoev":
Когато въведете застраховка за кражба и кражба на лични данни от поне 10 000 лева на карта се обадете. До тогава, връщайте там откъдето сте дохвърчали- със сигурност не сте от София
Quo Vadis?
Рейтинг: 1546 НеутралноДо коментар [#49] от "kapitan_laino":
Ами това прави 4лв на десет билета, Обикновено е необходимо поне едно прекачване, така че цената става мин. 6.40лв + ако и някое е от децата е с мен по добре да си взема колата.
Освеб това пакетни билети има във повечето големи градове
Quo Vadis?
Рейтинг: 1546 НеутралноДо коментар [#55] от "penetrating":
Мисля, че една от целите на градския транспорт е да се намали и трафика в София.
Друга хубава идея ще е ако пуснат и ученически автобуси и тогава трафика ще е малко по голям отколкото през лятото в София, ама явно няма руска фирма която да прави далаверата
Данчо
Рейтинг: 49 НеутралноТрябва да върнат и картата за метро, в която се зареждаха 10 импулса за пътуване с намаление в цената. Тоест 10 импулса за общо 15лв вместо 20лв.
Quo Vadis?
Рейтинг: 1546 НеутралноДо коментар [#61] от "Данчо":
12 лв
star bastun
Рейтинг: 1892 ВеселоДо коментар [#53] от "tarashkov":
Много дълго Ве.
Ivan Stoev
Рейтинг: 478 НеутралноТи ли си местния клоун, бе сопол?
Данчо
Рейтинг: 49 НеутралноДо коментар [#62] от "Quo Vadis?":
Беше 12лв, но процентното намаление сега съответства на 15лв. Иначе нямам против да е 12лв.
KoyoZwoNull
Рейтинг: 297 НеутралноДо коментар [#14] от "selqnin":
"Когато си тъп в понеделник, тъп си и в петък" - българско патреотар-комунеЧак пък 600 000 души..... По-скоро 600 000 безмозъчни комунета, харесващи дебели мутри и всичко руско..... Гербиджа никога не съм ги имал за близки до хомо сапиенс, но напоследък доста убедително подкрепят тезата ми. Все пак самият Великийй Банкянски Чекмеджия ви го е казал: "Аз съм прост, и вие сте прости - затова се разбираме!" Кой сте вие, да го наричате (пак) лъжец?
penetrating
Рейтинг: 8107 НеутралноДо коментар [#60] от "Quo Vadis?":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertСъгласен
В някои градове на Европа градския трнспорт е безплатен цял месец :)
И така всеки месец :)
tarashkov
Рейтинг: 1445 НеутралноДо коментар [#63] от "star bastun":
МИ цяла статия е. Не съм го писал аз.
Batezuzi
Рейтинг: 1480 НеутралноАма така месечна карта за една линия трябва да струва според натовареността на линията. И в същност какъв проблем решаваме? Хората искат да им е евтино не е довод. То ясно че градския транспорт навсякъде е субсидиран, но това не означава, че не плащаме макар и по друг начин и то повече.