Софийското метро ще купува за "руските линии" влакове, които не са руски

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (117)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 3692 Неутрално

    "Велик" бил Путин...Хаха...

    shlshlshlshl
  2. 2 Профил на abc
    abc
    Рейтинг: 1606 Неутрално

    Някой помни ли, кой беше кмета направил метрото? Въпросът е риторичен.

  3. 3 Профил на Бай Ганьо
    Бай Ганьо
    Рейтинг: 484 Неутрално

    И това е отлична новина. Сега ако и мутресата на София вземе, че наистина се скрие и откаже да ни тормози - много добре ще е! А после и мутрите и Каскета, кой знае - дори Шиши!

  4. 4 Профил на Подкупен  Цецко
    Подкупен Цецко
    Рейтинг: 537 Неутрално

    Ми щом са по-евтини, кво пречи?

  5. 5 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1490 Весело

    Някой помни ли, кой беше кмета направил метрото? Въпросът е риторичен.
    —цитат от коментар 2 на abc


    Не помня кой беше кмет по Байтошово време, но е факт, че част от метрото е построено именно тогава, когато са купени и първите съветски влакове, произведени още през 80-те години на миналия век.
    Сорка, трольо, не ти се получи.

    Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
  6. 6 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1543 Неутрално

    "Букурещкото метро е с влакове на канадската компания "Bombier", а една от линиите им е с мотриси, румънско производство."

    Букурещкото метро не е било строено с руско участие. Строили са си го сами.

    "Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": Nessarox
  7. 7 Профил на chudomor
    chudomor
    Рейтинг: 755 Весело

    ..."защото е по-удобно производителят на всички метровлакове да е един и същ и така поддръжката е по-евтина, смята Гергин Борисов."

    Е, ще сложат каси и на изходите. Без валидиране ...

    От идиоти отговор не чакам
  8. 8 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2502 Любопитно

    Разликата в качеството/изпълнението между руските и немските мотриси е почти същата както в автомобилостроенето.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  9. 9 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1400 Неутрално

    След като двигателите и автоматиката са японски защо не си произведем вагоните сами?
    Нали имаме вагоностроителен завод!

  10. 10 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 4677 Весело

    Сетиха ... чак когато данчето го удари на уволнение.

    Българите са малък, но изключително прост народ. Шолц клекна. Путин - не само. Sapienti Sat
  11. 11 Профил на True Detective
    True Detective
    Рейтинг: 908 Неутрално

    Има ли нещо в софия, което да не е руско, скапано и дрънчащо...Това метро е срам за цивилизования свят. Но така е в бантустана ,където за построяване на що ново се дават милиони, половината се открадват и с останалото се построяван нещо, което е морално осстарявяло с 50 години... и в резултат и държавта и средата е окаяна...

  12. 12 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 644 Неутрално

    КОЙ ПЛАЩА ЗА ВЛАКОВЕТЕ, РУСКИ ИЛИ НЕ?
    ПАК БЪЛГАРСКИТЕ ДАНЪКОПЛАТЦИ ЛИ?

  13. 13 Профил на chiefwhitecloud
    chiefwhitecloud
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Канадско(-германската) компания производител на мотриси (като тези в Букурещ) се казва "Bombardier".

  14. 14 Профил на Dark Avenger alias Дечо Пора
    Dark Avenger alias Дечо Пора
    Рейтинг: 1545 Весело

    Другите столици от Източна Европа, които също работят с руски метровлакове, отдавна се преориентираха към западни модели, защото "по-рано от София решиха да се разкачат от Русия", казва Симеонов.
    —цитат от коментар 0 на Дневник


    ей, не ядосвайте Рассийката !
    щот жа дойде Путя със големата бомба !
    каза дженерал зелен партенкоф !

    Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher. Albert Einstein
  15. 15 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1543 Неутрално

    До коментар [#3] от "Бай Ганьо":

    Искаш ли да ти кажа какво ще стане? Същото като с пътищата в момента: 100% замразено строителство и ремонти, не се подменят дори смачканите мантинели.
    Борката го бива само да се фръцка, но не и да върши реална работа.

    Естествено, че Фандъкова не е незаменима, но тези момченца не стават абсолютно за нищо.

    "Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": Nessarox
  16. 16 Профил на Anоnуmous
    Anоnуmous
    Рейтинг: 1379 Неутрално

    Руски влакове, руска учителка за кмет, руски имена и паметници навсякъде, където се огледаш. Шопите що толкова мразят и презират всичко българско??

  17. 17 Профил на Активист
    Активист
    Рейтинг: 625 Неутрално

    #севгъзисевнашия

    Добрата новина е, че София ще е освободена от корупция-ГЕРБ-СДС в края на годината.

  18. 18 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1766 Неутрално

    До коментар [#4] от "Подкупен Цецко":

    Щото е абсурдно с пари на европейските данъкплатци да плащаме стока, произведена извън европейския съюз, особенно като имаме дори по-добри продукти.

  19. 19 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1083 Неутрално

    "Той смята, че София изпуска шанса да модернизира "безнадежно остарялата автоматика и система на управление на I и II метролиния. Сега ще купуваме осем нови метровлака, но с изискването да са нарочно със стара автоматика, за да са като другите руски метровлакове, вместо обратното".
    Така я разбират модернизацията герберите - отбиване на номера с нови копчета на стария балтон.

  20. 20 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2642 Весело

    Те само ламарините са им руски. Останалото е на Тошиба.


    До коментар [#13] от "chiefwhitecloud":

    Произвеждат и самолети. България Еър има два-три такива...

  21. 21 Профил на kmat
    kmat
    Рейтинг: 1345 Неутрално

    Има ли нещо в софия, което да не е руско, скапано и дрънчащо...Това метро е срам за цивилизования свят. Но така е в бантустана ,където за построяване на що ново се дават милиони, половината се открадват и с останалото се построяван нещо, което е морално осстарявяло с 50 години... и в резултат и държавта и средата е окаяна...
    —цитат от коментар 11 на True Detective


    Има такова нещо в София, което е руско, но не е скапано и дрънчащо - паметникът на СА, който според мен трява най-малко да се преименува на паметник на Трети украински фронт, но не е зле да питаме преди това украинците какво мислят по въпроса. Странно защо по такива въпроси се обръщаме само към Митрофанова и тръпнем в очакване тя какво ще каже. Та нали СССР се е състоял от цели 15 републики и е редно всички да ги питаме за този и други подобни паметници. Една безплатна идея за следващия градоначалник.

  22. 22 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1766 Неутрално

    До коментар [#2] от "abc":

    Проектирано е 70'те години а го е почнал последния Соц кмет. Първите 4 станции на първата линия ги пусна Софиянски а всички останали от първата линия, цялата втора и трета линия ги построи Братоев и ги пусна Фандъкова. Кой сега да хвалим според вас?

  23. 23 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 1953 Неутрално

    "Той смята, че София изпуска шанса да модернизира "безнадежно остарялата автоматика и система на управление на I и II метролиния. Сега ще купуваме осем нови метровлака, но с изискването да са нарочно със стара автоматика, за да са като другите руски метровлакове, вместо обратното". Така я разбират модернизацията герберите - отбиване на номера с нови копчета на стария балтон.
    —цитат от коментар 19 на Лелка


    Не е чак толкова безнадеждно остаряла. Все пак Метрото е доста ново. Има още 10-20 години хляб в автоматиката. Ще се смени по-нататък.

  24. 24 Профил на dr.clever
    dr.clever
    Рейтинг: 590 Неутрално

    Какъвто е кучкарятр на Путин от Банкя, такива са и слугите му в Столична община - руски подлоги!

  25. 25 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 1495 Неутрално

    Някой помни ли, кой беше кмета направил метрото? Въпросът е риторичен.
    —цитат от коментар 2 на abc


    Гугъл помни:
    "На 28.01.1998 г. е въведен в експлоатация първия участък от първия диаметър на метрото с 5 метростанции и дължина 6,5 км, от бул. "Сливница" през ж. к. "Люлин" до бул. "К. Величков". На 17.09.1999 г. е въведена в експлоатация метростанция "Опълченска", а на 31.10.2000 г. метростанция "Сердика" на пл. "Св. Неделя", като общата дължина на трасето на първия метрорадиус е 8,1 км със 7 метростанции. На 20 април 2003 г. действащия участък се свърза с ж. к. „Обеля" с нов участък от 1,8 км. По този начин общата дължина на първия метрорадиус от ж. к. „Обеля” през ж. к. „Люлин” до пл. „Св. Неделя” достига дължина 10 км с 8 метростанции.
    През 2005 г. започва строителството на участъка от разширението на метрото от пл. „Св. Неделя до Стадион „Васил Левски”, като малко по-късно започва изграждането на трасето от Стадион „Васил Левски” до Интерпред. Общата дължина на тези участъци е 4,8 км с 3 метростанции. Централния участък от това трасе с дължина 2,3 км и 2 метростанции се финансира със заем на СО от Японската банка за международно сътрудничество, а останалата част, с дължина 2,5 км и една станция е с местно финансиране.
    С оглед осигуряване на връзка на повече източни жилищни комплекси - Изгрев, Дървеница, Мусагеница и особено ж.к.Младост с централната градска част и реализиране на основната част от първия метродиаметър „Люлин – Младост” през 2006 г. започва строителството и на участъка „Интерпред – ж.к. Младост І”, с дължина 3,2 км и още три метростанции.
    Това строителство приключи през 2009 г., като източния метрорадиус, с обща дължина 8 км и 6 метростанции, е въведен в експлоатация на 08.09.2009 г., а общата дължина на линията достига 18 км с 14 метростанции.
    От 2009 г. след включване в Оперативна програма „Транспорт” 2007–2013 г. чрез преобладаващо финансиране от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) и Кохезионния фонд (КФ) на Европейския съюз с местно съфинансиране е започнато изпълнението на мащабен „Проект за разширение на метрото в София”. Той включва изграждане на Линия 2 и значително разширение на Линия 1 на Софийското метро, обособени в три етапа.

    Първият етап включва трасето „Надлез Надежда – Централна ж.п. гара - пл. Св. Неделя - НДК - бул.Черни връх” с дължина 6,4 км и 7 метростанции. През 2010 г. е започнато строителство на Втори етап с два лота: Лот 1 „ж.к. Обеля - ж.к. Надежда - Надлез Надежда” с дължина 4,2 км и 4 метростанции, доставка на 12 влака и разширение на депото за обслужване на подвижния състав от новите участъци; Лот 2 „ж.к.Младост І-ж.к.Младост ІІІ - бул.Цариградско шосе” с дължина 2,2 км и 2 метростанции и доставка на 6 влака. Общата дължина на участъците от двата етапа завършвани през 2012 г. възлиза на 13,5 км с 13 метростанции, а общата дължина на линиите на метрото възлиза на 31 км с 27 метростанции..."

    https://www.metropolitan.bg/razshiryavane/istoriya-razvitie-metro

  26. 26 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1766 Неутрално

    До коментар [#19] от "Лелка":

    А кой ще плаща за тази "безнадеждно закъсняла" модернизация? Отделно, ако модернизираме линията, трябва да сменим и всички влакчета. Тук се говори само за нови влакове за бъдещите отклонения за 200 милиона, цялостната смяна на всички сегашни колко ше струва - 1 милиард и повече? И кой ги плаща, нали се досешате че това не може да се прекара като европроект!

  27. 27 Профил на Ivan Prodanov
    Ivan Prodanov
    Рейтинг: 695 Неутрално

    "Букурещкото метро е с влакове на канадската компания "Bombier", а една от линиите им е с мотриси, румънско производство."Букурещкото метро не е било строено с руско участие. Строили са си го сами.
    —цитат от коментар 6 на nv


    Ти да видиш.

    Иван Костов е за съд!
  28. 28 Профил на fcv251055839
    fcv251055839
    Рейтинг: 824 Неутрално

    Русия реве от сутрин до вечер, защото софийското метро нямало да купи няколко руски влака:)))). Разградската селяния наречена градска десница подскача от радост. Начело с Иво Прокопиев - син на комунистическия онбашия, който навремето е бил шеф на комунистическо ловно стопанство. Тая тая десница като е дошла в София е разбрала що е това метро, а сега вече няма и руски влакове:))). А с руския бензин и др. какво ще правим ? И него ли ще купуваме през Турция като газа ?

  29. 29 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1872 Неутрално

    След като двигателите и автоматиката са японски защо не си произведем вагоните сами?Нали имаме вагоностроителен завод!
    —цитат от коментар 9 на yavooor


    Имахме трамваен завод, който унищожихме веднага след"демокрацията". Имахме ЖП Завод, пак така, сега ни хранят с идиотски истории къде канадския Бомбандер щял да ни прави мотриси...

  30. 30 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1766 Неутрално

    До коментар [#28] от "fcv251055839":

    И що не - въпрос на конюнктура. Сега целта е да загробим Русия за да не може да напада съседите си и затова и слагаме тотално ембарго. Като фалира, както стана със СССР и се сбогува с империалистическите си мечти, ще и се наложи да ни продава пак евтин петрол и ние с удоволствеи ше си купуваме.

  31. 31 Профил на Кум Лисан
    Кум Лисан
    Рейтинг: 553 Неутрално

    Няма държава, която да заменя влакове след 15 години употреба, да ги обновят заедно с автоматиката. Иначе наистина са овехтели.

    Дневник, оправете проблема с кукитата в сайта, защото постоянно съм разлогнат. Този проблем е от години и никой не му обръча внимание. Ако съм разлогнат и се рефрешна съм логнат и обратно.
  32. 32 Профил на Скиорски
    Скиорски
    Рейтинг: 557 Неутрално

    До коментар [#15] от "nv":

    Тези момченца, заедно с момченцата от ИТ сектора ще изгонят всички крадливи и продажни дърти чиновници от София и всички министерства. Надявам се да стане още през тази година.
    А вашата история е към края си. Вместо да си губите времето тук да бълвате клевети и тъпи внушения, по-добре си потърсете почтенна работа - ще Ви трябва скоро!

  33. 33 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 1266 Весело

    "Руски" е доста условно казано, защото освен ламарината и сглобката то друго руско няма по тези влакчета. :)

    “I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise Pascal
  34. 34 Профил на alx061154739
    alx061154739
    Рейтинг: 1797 Неутрално

    На фона на това, че искат повече и повече хора да се возят на метрото пероните са прекалено къси. Недалновидност от Фандъкова като при пробива на Лъвов мост. От троен - двоен тунел за да имало за асфалт на Раковски. А сега ако има пари ще ушири ли пробива за да не стават инциденти с транзитния трафик?
    Прави пероните по-дълги, слагаш едни бариери докато не се използват и след това използваш като се увеличи трафика. И вместо един ватман да кара троен влак ще трябват двама за да карат два двойни.

  35. 35 Профил на alx061154739
    alx061154739
    Рейтинг: 1797 Неутрално

    Няма държава, която да заменя влакове след 15 години употреба, да ги обновят заедно с автоматиката. Иначе наистина са овехтели.
    —цитат от коментар 31 на Кум Лисан


    някой да се сети старите влакчета да ги обнови, че вътре толкова неприятно духа. Не е нормално това.

  36. 36 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1543 Неутрално

    До коментар [#32] от "Скиорски":

    Чичак, и сега имам "почтена" (пише се с едно Н - преди да тролиш, поне научи правописа) работа в голяма международна фирма, а само заплатата ми по всяка вероятност е двойно по-висока от твоята.

    Никога не съм зависил от държавата - нито аз, нито родителите ми.

    А че в София няма да се върши никаква работа и само ще се изнасят скандали, за да се нахъсват тролове като тебе, съм 1000% сигурен. Борката не става за друго.

    "Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": Nessarox
  37. 37 Профил на orbifen
    orbifen
    Рейтинг: 358 Неутрално

    Я да питам аз жълто-паркетниците, досега с колите си замърсяватехте София или се возехте в омразните руски влакове? Щото е малко хладно за тротинетки. Въпреки че ако сте надрусани както обикновено може и да е добре.

    Сега може да сте доволни, след като изхарчим един куп пари, за да се отървем от огромната стратегическа руска зависимост на влакове за метрото, вместо да ги използваме за нещо по-належащо, ще си отдъхнете и ще може да се возите отново.

  38. 38 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8298 Неутрално

    Сега падат фалшивите тези на русофилите за незаменината Русия :)
    Нека да продължим "прочистването" от руски "влакове" и с историята ни

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  39. 39 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 2682 Неутрално

    Малко се бъркаме Тези големите и скъпи неща не са Серйини а уникални както щитовете за копане на тунелите се правят за Конкретен обект.
    Ако Пройзводителят го Удовлетворява цената може да ни направи и да вървят Под вода и да Летят.
    Както се Отбелязва и във Статията влакчетата са руски но са правени за нас.
    С такива двигатели климатици и Електроника няма други.
    Ето от Снимката се вижда че Румънската Захранваща релса е като при нас.
    Пройзводителят е Вече друг.
    Хубаво е да ги Правим тук но не съм Оптимист макар че има Маневрени локомотиви в Метрото не лоши правени в Русе.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  40. 40 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    Видяхме какви ги свърши Борис Бонев с новите билети и карти за пътуване, но пак друг му е ср... в гащите. Едноокия водач на слепците.

    Червена линия, червен картон
  41. 41 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4700 Неутрално

    До коментар [#6] от "nv":

    "Букурещкото метро не е било строено с руско участие."

    Букурещкото метро не е било строено при управлението на русофилите от ОПГ ГЕРБ!

  42. 42 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4700 Неутрално

    Руски влакове, руска учителка за кмет, руски имена и паметници навсякъде, където се огледаш. Шопите що толкова мразят и презират всичко българско??
    —цитат от коментар 16 на Anоnуmous


    И пазител на съветските паметници!

    https://dariknews.bg/novini/bylgariia/orden-lomonosov-za-pazitelq-na-pametnika-na-syvetskata-armiq-201118

  43. 43 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4700 Неутрално

    Видяхме какви ги свърши Борис Бонев с новите билети и карти за пътуване, но пак друг му е ср... в гащите. Едноокия водач на слепците.
    —цитат от коментар 40 на Корки


    Не знаех, че Борис Бонев е кмет на София и председател на общинския съвет! Мислех, че са герберите Фадъчка и Георгиев!

  44. 44 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3961 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Дело на наци Руснач Юрдечка?

    Руснач национални цветове.
    Руснач графити по Европейски влакове в ЕВропейска столица!

    https://img.dnevnik.bg/shimg/zx860y484_4436495.jpg

    А и телевидения ако дръзнат да гледнат хората, същото.

    Канал първи или втори на Българска Европейски Национална телевизия...
    Огромно политбюро, вапцано с Русич наци цветове.
    Зад политбюрото: водещ гости за беседа довел гости зад бюрото.
    Вкупом изотзад: промоционират Русич флаг недраг. Отпреде.

    Изобретателни пакостници.
    Лукави... человекоподобни

  45. 45 Профил на stipppox
    stipppox
    Рейтинг: 8 Весело

    Двигателят и електрониката били японски...после ще се окаже, че и окачването е примерно немско и т.н. и реално в Русия са направени само металните тръби, за които се държат пътниците :)

  46. 46 Профил на nikolaaay
    nikolaaay
    Рейтинг: 492 Неутрално

    Сега руските туристи с носталгия по СССР-стайл гледки ще трябва да ходят в Пхенян

  47. 47 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1479 Неутрално

    Имахме трамваен завод, който унищожихме веднага след"демокрацията". Имахме ЖП Завод, пак така, сега ни хранят с идиотски истории къде канадския Бомбандер щял да ни прави мотриси...
    —цитат от коментар 29 на .


    Стига простотии бре, виждал ли си изобщо някога трамвайния завод в София? За съжаление над половин век един трамвай като хората не можаха да направят, щели правят влакове за метро. Същото важи и за ЖП завода. Вози се поне веднаж на метровлак на Бомбардиер и после разправяй врели, некипели. Между другото Бомбардиер е собственост на френският производител на транспортни средства Алстом.

  48. 48 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2216 Неутрално

    при три линии на метрото мисля че е напълно целесъобразно да си построим завод - то за подмяна не е необходимо много 2-3 влака да правят годишно но ще изпуснем комисионните

  49. 49 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 470 Весело

    Абе няма ли да е по-лесно
    1. Да сменим руската/метрополитеновска автоматика с нормална
    2. След това да си купим какви да е мотриси, нали вече сме свикнали на Сименс може и с тях да продължим - хеле ако направят завод за сглобяване и поддръжка

  50. 50 Профил на Dimitar Dimitrov
    Dimitar Dimitrov
    Рейтинг: 278 Любопитно

    Ми щом са по-евтини, кво пречи?
    —цитат от коментар 4 на Подкупен Цецко


    Кой каза,че са по-евтини ве клоун?

  51. 51 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1479 Неутрално

    Я да питам аз жълто-паркетниците, досега с колите си замърсяватехте София или се возехте в омразните руски влакове?
    —цитат от коментар 37 на orbifen



    Дрогарьо, българите се возиха също на разни москвета и чакаха по 10 години за Лада не защото ги харесваха. Правеха го от немай-къде, защото вие шумкаро-мандражиите бяхте подчинили България на мамашката си и трепехте всеки противник.

  52. 52 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1766 Неутрално

    До коментар [#49] от "ЙЕИ":

    Само дето това изисква смяната на всички мотриси. Тук говорим за 200 милиона само за няколко ДОПЪЛНИТЕЛНИ мотриси за бъдещите разширения. А колко ще струва смяна на цялата автоматика и на всички сегашни мотриси?

  53. 53 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1766 Неутрално

    До коментар [#48] от "1001":

    Според вас да правиш мотриси е нещо горе-долу толкова сложно като сглобяване на каруца, нали? Дали не е малко надскачане да правим завод за мотриси, без да имаме завод за влакове и то в държава в която само един град има метро и то със съвсем малко спирки (по световните стандарти). И разбира се нашите мотриси ще станат толкова хубави както на Симес, дето везе 130 години прави мотриси и е призвела мотрисите за половината европа?!?

  54. 54 Профил на Русский военный корабль
    Русский военный корабль
    Рейтинг: 623 Неутрално

    „Руските метровлакове не били съвсем руски“

    Че кое им е съвсем руско на тия шебеци? Държавата ли, културата ли, самосъзнанието ли, историята ли - кое?

    РВК IНХ
  55. 55 Профил на Lee  Gier
    Lee Gier
    Рейтинг: 1983 Неутрално

    Какъв е този комплекс на малката 3,14ишка, къде били произведени? Важно е колко години е гаранцията и след гаранционното обслужване.
    Има Вагонно-ремонтен завод в Шопландия, има завод сетовно изестен с качествените си електромотори -Костов моторс, що не се захванат и да направят 2-3 или колкото трябва композиции.Какво му е сложното?
    И без друго те, влакчетата за метрото, не стоят на склад да чакат кога Данчето или наследникът й ще вземат решение.

    Нямам време за подлости - с много други неща съм зает.
  56. 56 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1766 Неутрално

    До коментар [#29] от ".":

    Никога не сме имали трамваен завод, имахме и все оше имаме едно депо за ремонт на мотриси. Което е имало възможност за ремонт на едновременните мотриси но разбира се няма капацитет за нишо друго.

  57. 57 Профил на Dimitar Dimitrov
    Dimitar Dimitrov
    Рейтинг: 278 Любопитно

    След като двигателите и автоматиката са японски защо не си произведем вагоните сами?Нали имаме вагоностроителен завод!
    —цитат от коментар 9 на yavooor


    Уместен въпрос...трябва Гриша Ганчев да я подхване тая работа.

  58. 58 Профил на Родолюбец
    Родолюбец
    Рейтинг: 714 Весело

    Някой помни ли, кой беше кмета направил метрото? Въпросът е риторичен.
    —цитат от коментар 2 на abc


    Много са. Метрото на София започва да се строи някъде към 1973г и, към настоящия момент, продължава да се строи.

    61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa. Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.
  59. 59 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1479 Неутрално

    Няма държава, която да заменя влакове след 15 години употреба, да ги обновят заедно с автоматиката. Иначе наистина са овехтели.
    —цитат от коментар 31 на Кум Лисан


    Това е точно така, но защото никой нормален не купува морално остарели руски влакове. Руските влакове 81-717/81-714 използвани в софийското метро са модел от 70-те години.

  60. 60 Профил на Dimitar Dimitrov
    Dimitar Dimitrov
    Рейтинг: 278 Гневно

    [quote#29:"."][/quote] След като двигателите и автоматиката са японски защо не си произведем вагоните сами?Нали имаме вагоностроителен завод!

    —цитат от коментар 9 на yavooor


    Имахме трамваен завод, който унищожихме веднага след"демокрацията". Имахме ЖП Завод, пак така, сега ни хранят с идиотски истории къде канадския Бомбандер щял да ни прави мотриси...
    ====

    Алооо м@лоумното.Преди 1944г сме имали 3(три) авиационни фабрики,мотоциклетна такава и още доста други.Тъп@нар.


  61. 61 Профил на irl471142598
    irl471142598
    Рейтинг: 2978 Весело

    До коментар [#9] от "yavooor":

    От сутринта звъня на Митрофанова, да питам ,все заета.
    Имала дресировъчен семинар с Възраждане ...

  62. 62 Профил на русороби вън
    русороби вън
    Рейтинг: 253 Неутрално

    Симеонов е доста прав.

  63. 63 Профил на русороби вън
    русороби вън
    Рейтинг: 253 Неутрално

    За новата линия: 110 млн.
    За руските: 140 млн.
    Не стига, че ще са по-зле, ами и по-скъпи...

  64. 64 Профил на русороби вън
    русороби вън
    Рейтинг: 253 Неутрално

    Те само ламарините са им руски. Останалото е на Тошиба. До коментар [#13] от "chiefwhitecloud":Произвеждат и самолети. България Еър има два-три такива...
    —цитат от коментар 20 на deaf


    Всъщност няма
    https://www.flightradar24.com/data/airlines/fb-lzb/fleet
    В Wikipedia и Avro-то го няма.

  65. 65 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1458 Неутрално

    Направо всички от управлявалите 12 години тикви са за изриване, където и да пипнеш и отдолу се показва някой вмирисан, космат руски мужик.

  66. 66 Профил на Кум Лисан
    Кум Лисан
    Рейтинг: 553 Неутрално

    До коментар [#35] от "alx061154739":

    Факт че духа и факт, че са за ремонт, но дори в Швейцария не си хвърлят влаковете след 15 години експлоатация. Имаме вагоноремонтен завод и могат да ги направят неузнаваеми, както и да подменят автоматиката, но в това няма комисионни, а ще платим за нови 3 пъти повече, пари на данъкоплатците.

    Дневник, оправете проблема с кукитата в сайта, защото постоянно съм разлогнат. Този проблем е от години и никой не му обръча внимание. Ако съм разлогнат и се рефрешна съм логнат и обратно.
  67. 67 Профил на hgg21387465
    hgg21387465
    Рейтинг: 228 Неутрално

    Добре написана статия. Важно е да се взима мнението на различни експерти, но да са все пак сериозни експерти, а не сополанковци. Наистина Бомбардие е много добра компания в производството на мотриси и трамваи. Правят даже супер скъпи самолети. Алстом също със Сименс са номер едно. Изобщо върхови технологии. В последно време Хитачи се намесват много агресивно на пазара в ЕС, особено в Италия. Уникални неща правят тия. С една дума Метрополитен има възможности да избира измежду най-добрите, а не измежду най-евтините. Евтиното излиза скъпо. Руските мотриси може и да вършат работа, но харчат електроенергия като за световно. На нас ни трябват мотриси, които да не се чупят, да са надеждни и безопасни и да харчат малко ток.

  68. 68 Профил на Yanko Manolov
    Yanko Manolov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Що за провокативно заглавие? Нито релсите са руски, нито ще са първите не-руски влакове!!! Ама търсим повод за грухтене ли???
    https://www.economic.bg/bg/a/view/siemens-testva-parviya-vlak-za-novoto-metro-snimki-86499

  69. 69 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2221 Неутрално

    Ние сме безнадежден случай трябва да стане химн на държавата.

  70. 70 Профил на fury_21
    fury_21
    Рейтинг: 304 Неутрално

    В Букурещ се движат влакове на канадската компания Bombardier.

    Ти да видиш! Bombardier е самолетостроителна компания!

  71. 71 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1543 Неутрално

    До коментар [#41] от "vassilun":

    Строено е при Чаушеску, умник такъв. На преклонната ти възраст все да си чувал за него.

    "Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": Nessarox
  72. 72 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1757 Неутрално

    Букурещкото метро е строено под личния надзор на Елена и Николае Чаушеску.

    Едно от изискванията е било маршрутите да са абсолютно прави линии.
    Елена е задраскала спирката под Университета с коментара "Студентите нямат ли крака да ходят няколко стотин метра".
    При изграждането мястото до университета тайно е изградено така, че след време да може да стане спирка, което се е случило.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  73. 73 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7544 Неутрално

    "модел "Русич", всъщност не били съвсем руски, защото много от частите им били вносни - европейски и японски."
    Както всичко, което е "произведено " в Русия.

  74. 74 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1757 Неутрално

    До коментар [#71] от "nv":

    Поради пряката намеса от страна на семейство Чаушеску букурещкото метро е в списъка на куриозни проекти,
    В тубата има доста видеа по темата.
    То е също нагледен казус в дисциплината "Управление на проекти".

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  75. 75 Профил на Lee  Gier
    Lee Gier
    Рейтинг: 1983 Неутрално

    До коментар [#60] от "Dimitar Dimitrov":

    Що да е т@панар? Щото пита? Лошо ли е да пита? Унижавалите, че пита? Тапанар за себе си си написал, нали?

    Нямам време за подлости - с много други неща съм зает.
  76. 76 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5150 Неутрално

    До коментар [#6] от "nv":"Букурещкото метро не е било строено с руско участие."Букурещкото метро не е било строено при управлението на русофилите от ОПГ ГЕРБ!
    —цитат от коментар 41 на vassilun


    В Румъния няма такава порода "Русофили" и никога не е имало.
    И при соца се държаха на дистанция от СССР.
    Опитваха всичко сами да си произвеждат, с партньорство със западни компании - автомобилите Дачия - с Рено, камионите РоМан - с МАН.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  77. 77 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1663 Неутрално

    Рецептата е ясна-български ламарини и седалки и немска или японска задвижваща и управляваща техника.Толкова ли е сложно-правим съвместно дружество и си ги правим следващите 50 години.И ремонтираме.А ние дай да платим данък Рассия ,после дай да платим данък Германия.

  78. 78 Профил на Lee  Gier
    Lee Gier
    Рейтинг: 1983 Неутрално

    Рецептата е ясна-български ламарини и седалки и немска или японска задвижваща и управляваща техника.Толкова ли е сложно-правим съвместно дружество и си ги правим следващите 50 години.И ремонтираме.А ние дай да платим данък Рассия ,после дай да платим данък Германия.
    —цитат от коментар 77 на dolna4erti4ka


    То не е сложно, ама ако питаш получаваш отговор като на коментар номер 60.

    Нямам време за подлости - с много други неща съм зает.
  79. 79 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 839 Неутрално

    "Букурещкото метро е с влакове на канадската компания "Bombier", а една от линиите им е с мотриси, румънско производство."Букурещкото метро не е било строено с руско участие. Строили са си го сами.
    —цитат от коментар 6 на nv


    Румънците произвеждаха и дизелови локомотиви (предполагам че у нас още има в движение от тях), така че не ме изненадва да са си правили сами и влаковете на метрото.
    За сведение на родените след 1990-та - преди това имаше разделение на производствата в страните от СИВ - едни бяха специализирани в една индустрия, други в друга. България например беше в карите, от едно време нататък и в персоналните компютри. В електротехниката пък ние бяхме по малките контактори (до 63 А), чехите - по мощните.

  80. 80 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 839 Гневно

    Има ли нещо в софия, което да не е руско, скапано и дрънчащо...Това метро е срам за цивилизования свят. Но така е в бантустана ,където за построяване на що ново се дават милиони, половината се открадват и с останалото се построяван нещо, което е морално осстарявяло с 50 години... и в резултат и държавта и средата е окаяна...
    —цитат от коментар 11 на True Detective


    Алооо, "белият човек роден и израсъл извън бантустана", качи се в някой вагон на лондонското метро, където в час пик са като в консервена кутия, пък после ми говори къде как било. В Ню Йорк не съм бил, но трябва да чуеш как познати американци сравняваха софийското с нюйоркското.

  81. 81 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 839 Неутрално

    Абе няма ли да е по-лесно 1. Да сменим руската/метрополитеновска автоматика с нормална2. След това да си купим какви да е мотриси, нали вече сме свикнали на Сименс може и с тях да продължим - хеле ако направят завод за сглобяване и поддръжка
    —цитат от коментар 49 на ЙЕИ


    Доколкото знам и сега SCADA-та на диспечерския център е на Сименс. Вероятно става дума интерфейсите които подават данни от/към влакчетата, които не би трябвало да е проблем да са от друг производител, стига да отговарят на определен протокол.

  82. 82 Профил на ultra_61
    ultra_61
    Рейтинг: 997 Весело

    И моделът "Русич", ни е наложен от "евроатлантикът" Борисич🙂

  83. 83 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1543 Неутрално

    Това метро е срам за цивилизования свят.
    —цитат от коментар 11 на True Detective


    Качвал ли си се изобщо на метро в чужбина, ве трол?
    В Рим например? На старите линии в Будапеща? То в Ню Йорк ясно, че не си ходил...

    Всъщност изобщо качвал ли си се в софийското метро или си хейтиш ей така по принцип от дълбоката провинция.

    "Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": Nessarox
  84. 84 Профил на ultra_61
    ultra_61
    Рейтинг: 997 Весело

    До коментар [#40] от "Корки":

    Картите и билетите, не ги е "свършил" Б. Бонев, а софийският Общински съвет по транспорт

  85. 85 Профил на irl471142598
    irl471142598
    Рейтинг: 2978 Весело

    До коментар [#68] от "Yanko Manolov":

    На семинарите в пасольството не ви ли учат малце на воспитание? Все пак , представяте велика держава?

  86. 86 Профил на irl471142598
    irl471142598
    Рейтинг: 2978 Неутрално

    До коментар [#83] от "nv":

    В Ню Йорк не съм бил , но толкова друсащи вагони, като в софийското метро , не съм ползвал в друга евро държава.

  87. 87 Профил на tsyrvulan.second
    tsyrvulan.second
    Рейтинг: 1886 Весело

    До коментар [#48] от "1001":

    Ушанка, в град Русе има локомотивен завод. Произвежда маневрени локомотиви и ремонтира всякакви стари машини. Така че не е необходимо да се строи завод. Ако Русенската фирма се кооперира с някой производител на мотриси, част от работата ще се свърши в България.

    БСП = Българофобски Свинеподобни Путрлеристи; Путлерист = Усукано-изкорубен в петото измерание тессеракт с фашизо-ромбоидални наклонности. Рашист = Сечение между ротационно-вакуумен хиперболоид с хиперсфероидален дебилоид.
  88. 88 Профил на tsyrvulan.second
    tsyrvulan.second
    Рейтинг: 1886 Весело

    Почти никой от форумците не обелва дума как са провеждани търговете в миналото. Поставяни са такЪви условия, щото само един производител да отговори на изискванията. Мила Родна картинка. А финансирането ще трябва да го намери столичната община. Европа отряза софийското метро. Със зор включиха три или четири метро станции и за останалото казаха - не.

    БСП = Българофобски Свинеподобни Путрлеристи; Путлерист = Усукано-изкорубен в петото измерание тессеракт с фашизо-ромбоидални наклонности. Рашист = Сечение между ротационно-вакуумен хиперболоид с хиперсфероидален дебилоид.
  89. 89 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2341 Неутрално

    Каква гордост!

    Judjuk
  90. 90 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1601 Неутрално

    Софийското метро е едно от най–добрите . Само заслепени хейтъри може да пишат тези глупости, които изчетох

  91. 91 Профил на ramses_3
    ramses_3
    Рейтинг: 240 Неутрално

    Наистина от както започна войната в Украйна,
    в "банановата" ни република
    маските на "соросоидите" започнаха да падат масово:
    1./ Кирчо, Кокорчо и Лена Бориславова от ПъПъ
    2./ Киряк Стефчовците от ДъБъ
    3./ Хаджигенов и арменчето-подлеца Бабикян
    4./ Сега и "Боец" с Гошо Тъпото си показаха рогите
    5./ Корнелката с двуличните си игри с продажбата на оръжие за Украйна
    Да живее "Възраждане" и Костадинов . . .с тебе сме !

  92. 92 Профил на himars
    himars
    Рейтинг: 899 Разстроено

    Оффф дано махант онея руски боклуци дето се разпадат. Само като видя дъртата физиономия на влака дето пристига и вече ми призлява.... Както винаги купувано руско без да се пита, давай, давай и на ся боклуци....

    Организатор на безплатен ракетен кетъринг за пияни и непияни руски фашисти.
  93. 93 Профил на baldandbankrupt
    baldandbankrupt
    Рейтинг: 88 Неутрално

    Евроатлантикът Борисов като кмет явно е пазарувал руски релси и влакове. Иначе е евроатлантик

  94. 94 Профил на ivo
    ivo
    Рейтинг: 1125 Неутрално

    Не чух да има някакъв проблем с руските влакове! Явно всичко пак е само цирк!

    Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!
  95. 95 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1479 Неутрално

    Софийското метро е едно от най–добрите . Само заслепени хейтъри може да пишат тези глупости, които изчетох
    —цитат от коментар 90 на stedim


    Много добро е. Затова старите и морално остарелите руски влакове закупени 1990 година, модел 81-717/81-714 от 70-те години, нямат място в него.

  96. 96 Профил на ТимурСКомандаИКодове
    ТимурСКомандаИКодове
    Рейтинг: 2492 Неутрално

    Типично за кочината. Да напомним че и пирони не произвеждат

  97. 97 Профил на xyha
    xyha
    Рейтинг: 447 Неутрално

    До коментар [#1] от "dfjftriktrcdt":

    Велик е , - ОЩЕ харчиш руски ток и руски газ , дизел /бензин - всичко осъанало е производно .

  98. 98 Профил на jack90
    jack90
    Рейтинг: 606 Неутрално

    Много мрънкачи в туй БГ бе. Софийското метро си е супер.
    Бил съм в Ню Йоркското, Лондонското, Монреалското, Торонто, Бостънското. Софийското е най-добре ама може защото е ново. Ама стига мрънкахте бе ганьовци.

  99. 99 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 3533 Неутрално

    "първоначално руснаците опитали да направят изцяло своя разработка на двигател за модела "Русич" ... но резултатът бил неуспешен"

    Не може да бъде! 🤣

  100. 100 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 3533 Неутрално

    "Източна Европа отдавна се разкачи от Метровагонмаш"

    За наше село важи с пълна сила: Русоробията майка на мизерията!

    България ще остане последния русоробски бастион, дори след Сърбия и Унгария. Роби по желание.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK