И това е отлична новина. Сега ако и мутресата на София вземе, че наистина се скрие и откаже да ни тормози - много добре ще е! А после и мутрите и Каскета, кой знае - дори Шиши!
Не помня кой беше кмет по Байтошово време, но е факт, че част от метрото е построено именно тогава, когато са купени и първите съветски влакове, произведени още през 80-те години на миналия век. Сорка, трольо, не ти се получи.
Some say the end is near,
Some say we'll see Armageddon soon,
I certainly hope we will,
I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
Има ли нещо в софия, което да не е руско, скапано и дрънчащо...Това метро е срам за цивилизования свят. Но така е в бантустана ,където за построяване на що ново се дават милиони, половината се открадват и с останалото се построяван нещо, което е морално осстарявяло с 50 години... и в резултат и държавта и средата е окаяна...
Другите столици от Източна Европа, които също работят с руски метровлакове, отдавна се преориентираха към западни модели, защото "по-рано от София решиха да се разкачат от Русия", казва Симеонов.
ей, не ядосвайте Рассийката ! щот жа дойде Путя със големата бомба ! каза дженерал зелен партенкоф !
Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher. Albert Einstein
Искаш ли да ти кажа какво ще стане? Същото като с пътищата в момента: 100% замразено строителство и ремонти, не се подменят дори смачканите мантинели. Борката го бива само да се фръцка, но не и да върши реална работа.
Естествено, че Фандъкова не е незаменима, но тези момченца не стават абсолютно за нищо.
"Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": Nessarox
"Той смята, че София изпуска шанса да модернизира "безнадежно остарялата автоматика и система на управление на I и II метролиния. Сега ще купуваме осем нови метровлака, но с изискването да са нарочно със стара автоматика, за да са като другите руски метровлакове, вместо обратното". Така я разбират модернизацията герберите - отбиване на номера с нови копчета на стария балтон.
Има ли нещо в софия, което да не е руско, скапано и дрънчащо...Това метро е срам за цивилизования свят. Но така е в бантустана ,където за построяване на що ново се дават милиони, половината се открадват и с останалото се построяван нещо, което е морално осстарявяло с 50 години... и в резултат и държавта и средата е окаяна...
Има такова нещо в София, което е руско, но не е скапано и дрънчащо - паметникът на СА, който според мен трява най-малко да се преименува на паметник на Трети украински фронт, но не е зле да питаме преди това украинците какво мислят по въпроса. Странно защо по такива въпроси се обръщаме само към Митрофанова и тръпнем в очакване тя какво ще каже. Та нали СССР се е състоял от цели 15 републики и е редно всички да ги питаме за този и други подобни паметници. Една безплатна идея за следващия градоначалник.
Проектирано е 70'те години а го е почнал последния Соц кмет. Първите 4 станции на първата линия ги пусна Софиянски а всички останали от първата линия, цялата втора и трета линия ги построи Братоев и ги пусна Фандъкова. Кой сега да хвалим според вас?
"Той смята, че София изпуска шанса да модернизира "безнадежно остарялата автоматика и система на управление на I и II метролиния. Сега ще купуваме осем нови метровлака, но с изискването да са нарочно със стара автоматика, за да са като другите руски метровлакове, вместо обратното". Така я разбират модернизацията герберите - отбиване на номера с нови копчета на стария балтон.
Гугъл помни: "На 28.01.1998 г. е въведен в експлоатация първия участък от първия диаметър на метрото с 5 метростанции и дължина 6,5 км, от бул. "Сливница" през ж. к. "Люлин" до бул. "К. Величков". На 17.09.1999 г. е въведена в експлоатация метростанция "Опълченска", а на 31.10.2000 г. метростанция "Сердика" на пл. "Св. Неделя", като общата дължина на трасето на първия метрорадиус е 8,1 км със 7 метростанции. На 20 април 2003 г. действащия участък се свърза с ж. к. „Обеля" с нов участък от 1,8 км. По този начин общата дължина на първия метрорадиус от ж. к. „Обеля” през ж. к. „Люлин” до пл. „Св. Неделя” достига дължина 10 км с 8 метростанции. През 2005 г. започва строителството на участъка от разширението на метрото от пл. „Св. Неделя до Стадион „Васил Левски”, като малко по-късно започва изграждането на трасето от Стадион „Васил Левски” до Интерпред. Общата дължина на тези участъци е 4,8 км с 3 метростанции. Централния участък от това трасе с дължина 2,3 км и 2 метростанции се финансира със заем на СО от Японската банка за международно сътрудничество, а останалата част, с дължина 2,5 км и една станция е с местно финансиране. С оглед осигуряване на връзка на повече източни жилищни комплекси - Изгрев, Дървеница, Мусагеница и особено ж.к.Младост с централната градска част и реализиране на основната част от първия метродиаметър „Люлин – Младост” през 2006 г. започва строителството и на участъка „Интерпред – ж.к. Младост І”, с дължина 3,2 км и още три метростанции. Това строителство приключи през 2009 г., като източния метрорадиус, с обща дължина 8 км и 6 метростанции, е въведен в експлоатация на 08.09.2009 г., а общата дължина на линията достига 18 км с 14 метростанции. От 2009 г. след включване в Оперативна програма „Транспорт” 2007–2013 г. чрез преобладаващо финансиране от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) и Кохезионния фонд (КФ) на Европейския съюз с местно съфинансиране е започнато изпълнението на мащабен „Проект за разширение на метрото в София”. Той включва изграждане на Линия 2 и значително разширение на Линия 1 на Софийското метро, обособени в три етапа.
Първият етап включва трасето „Надлез Надежда – Централна ж.п. гара - пл. Св. Неделя - НДК - бул.Черни връх” с дължина 6,4 км и 7 метростанции. През 2010 г. е започнато строителство на Втори етап с два лота: Лот 1 „ж.к. Обеля - ж.к. Надежда - Надлез Надежда” с дължина 4,2 км и 4 метростанции, доставка на 12 влака и разширение на депото за обслужване на подвижния състав от новите участъци; Лот 2 „ж.к.Младост І-ж.к.Младост ІІІ - бул.Цариградско шосе” с дължина 2,2 км и 2 метростанции и доставка на 6 влака. Общата дължина на участъците от двата етапа завършвани през 2012 г. възлиза на 13,5 км с 13 метростанции, а общата дължина на линиите на метрото възлиза на 31 км с 27 метростанции..."
А кой ще плаща за тази "безнадеждно закъсняла" модернизация? Отделно, ако модернизираме линията, трябва да сменим и всички влакчета. Тук се говори само за нови влакове за бъдещите отклонения за 200 милиона, цялостната смяна на всички сегашни колко ше струва - 1 милиард и повече? И кой ги плаща, нали се досешате че това не може да се прекара като европроект!
"Букурещкото метро е с влакове на канадската компания "Bombier", а една от линиите им е с мотриси, румънско производство."Букурещкото метро не е било строено с руско участие. Строили са си го сами.
Русия реве от сутрин до вечер, защото софийското метро нямало да купи няколко руски влака:)))). Разградската селяния наречена градска десница подскача от радост. Начело с Иво Прокопиев - син на комунистическия онбашия, който навремето е бил шеф на комунистическо ловно стопанство. Тая тая десница като е дошла в София е разбрала що е това метро, а сега вече няма и руски влакове:))). А с руския бензин и др. какво ще правим ? И него ли ще купуваме през Турция като газа ?
Имахме трамваен завод, който унищожихме веднага след"демокрацията". Имахме ЖП Завод, пак така, сега ни хранят с идиотски истории къде канадския Бомбандер щял да ни прави мотриси...
И що не - въпрос на конюнктура. Сега целта е да загробим Русия за да не може да напада съседите си и затова и слагаме тотално ембарго. Като фалира, както стана със СССР и се сбогува с империалистическите си мечти, ще и се наложи да ни продава пак евтин петрол и ние с удоволствеи ше си купуваме.
Няма държава, която да заменя влакове след 15 години употреба, да ги обновят заедно с автоматиката. Иначе наистина са овехтели.
Дневник, оправете проблема с кукитата в сайта, защото постоянно съм разлогнат. Този проблем е от години и никой не му обръча внимание. Ако съм разлогнат и се рефрешна съм логнат и обратно.
Тези момченца, заедно с момченцата от ИТ сектора ще изгонят всички крадливи и продажни дърти чиновници от София и всички министерства. Надявам се да стане още през тази година. А вашата история е към края си. Вместо да си губите времето тук да бълвате клевети и тъпи внушения, по-добре си потърсете почтенна работа - ще Ви трябва скоро!
На фона на това, че искат повече и повече хора да се возят на метрото пероните са прекалено къси. Недалновидност от Фандъкова като при пробива на Лъвов мост. От троен - двоен тунел за да имало за асфалт на Раковски. А сега ако има пари ще ушири ли пробива за да не стават инциденти с транзитния трафик? Прави пероните по-дълги, слагаш едни бариери докато не се използват и след това използваш като се увеличи трафика. И вместо един ватман да кара троен влак ще трябват двама за да карат два двойни.
Чичак, и сега имам "почтена" (пише се с едно Н - преди да тролиш, поне научи правописа) работа в голяма международна фирма, а само заплатата ми по всяка вероятност е двойно по-висока от твоята.
Никога не съм зависил от държавата - нито аз, нито родителите ми.
А че в София няма да се върши никаква работа и само ще се изнасят скандали, за да се нахъсват тролове като тебе, съм 1000% сигурен. Борката не става за друго.
"Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": Nessarox
Я да питам аз жълто-паркетниците, досега с колите си замърсяватехте София или се возехте в омразните руски влакове? Щото е малко хладно за тротинетки. Въпреки че ако сте надрусани както обикновено може и да е добре.
Сега може да сте доволни, след като изхарчим един куп пари, за да се отървем от огромната стратегическа руска зависимост на влакове за метрото, вместо да ги използваме за нещо по-належащо, ще си отдъхнете и ще може да се возите отново.
Малко се бъркаме Тези големите и скъпи неща не са Серйини а уникални както щитовете за копане на тунелите се правят за Конкретен обект. Ако Пройзводителят го Удовлетворява цената може да ни направи и да вървят Под вода и да Летят. Както се Отбелязва и във Статията влакчетата са руски но са правени за нас. С такива двигатели климатици и Електроника няма други. Ето от Снимката се вижда че Румънската Захранваща релса е като при нас. Пройзводителят е Вече друг. Хубаво е да ги Правим тук но не съм Оптимист макар че има Маневрени локомотиви в Метрото не лоши правени в Русе.
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
А и телевидения ако дръзнат да гледнат хората, същото.
Канал първи или втори на Българска Европейски Национална телевизия... Огромно политбюро, вапцано с Русич наци цветове. Зад политбюрото: водещ гости за беседа довел гости зад бюрото. Вкупом изотзад: промоционират Русич флаг недраг. Отпреде.
Двигателят и електрониката били японски...после ще се окаже, че и окачването е примерно немско и т.н. и реално в Русия са направени само металните тръби, за които се държат пътниците :)
Имахме трамваен завод, който унищожихме веднага след"демокрацията". Имахме ЖП Завод, пак така, сега ни хранят с идиотски истории къде канадския Бомбандер щял да ни прави мотриси...
Стига простотии бре, виждал ли си изобщо някога трамвайния завод в София? За съжаление над половин век един трамвай като хората не можаха да направят, щели правят влакове за метро. Същото важи и за ЖП завода. Вози се поне веднаж на метровлак на Бомбардиер и после разправяй врели, некипели. Между другото Бомбардиер е собственост на френският производител на транспортни средства Алстом.
при три линии на метрото мисля че е напълно целесъобразно да си построим завод - то за подмяна не е необходимо много 2-3 влака да правят годишно но ще изпуснем комисионните
Абе няма ли да е по-лесно 1. Да сменим руската/метрополитеновска автоматика с нормална 2. След това да си купим какви да е мотриси, нали вече сме свикнали на Сименс може и с тях да продължим - хеле ако направят завод за сглобяване и поддръжка
Дрогарьо, българите се возиха също на разни москвета и чакаха по 10 години за Лада не защото ги харесваха. Правеха го от немай-къде, защото вие шумкаро-мандражиите бяхте подчинили България на мамашката си и трепехте всеки противник.
Само дето това изисква смяната на всички мотриси. Тук говорим за 200 милиона само за няколко ДОПЪЛНИТЕЛНИ мотриси за бъдещите разширения. А колко ще струва смяна на цялата автоматика и на всички сегашни мотриси?
Според вас да правиш мотриси е нещо горе-долу толкова сложно като сглобяване на каруца, нали? Дали не е малко надскачане да правим завод за мотриси, без да имаме завод за влакове и то в държава в която само един град има метро и то със съвсем малко спирки (по световните стандарти). И разбира се нашите мотриси ще станат толкова хубави както на Симес, дето везе 130 години прави мотриси и е призвела мотрисите за половината европа?!?
Какъв е този комплекс на малката 3,14ишка, къде били произведени? Важно е колко години е гаранцията и след гаранционното обслужване. Има Вагонно-ремонтен завод в Шопландия, има завод сетовно изестен с качествените си електромотори -Костов моторс, що не се захванат и да направят 2-3 или колкото трябва композиции.Какво му е сложното? И без друго те, влакчетата за метрото, не стоят на склад да чакат кога Данчето или наследникът й ще вземат решение.
Нямам време за подлости - с много други неща съм зает.
Никога не сме имали трамваен завод, имахме и все оше имаме едно депо за ремонт на мотриси. Което е имало възможност за ремонт на едновременните мотриси но разбира се няма капацитет за нишо друго.
Много са. Метрото на София започва да се строи някъде към 1973г и, към настоящия момент, продължава да се строи.
61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa.
Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.
Това е точно така, но защото никой нормален не купува морално остарели руски влакове. Руските влакове 81-717/81-714 използвани в софийското метро са модел от 70-те години.
[quote#29:"."][/quote] След като двигателите и автоматиката са японски защо не си произведем вагоните сами?Нали имаме вагоностроителен завод!
—цитат от коментар 9 на yavooor
Имахме трамваен завод, който унищожихме веднага след"демокрацията". Имахме ЖП Завод, пак така, сега ни хранят с идиотски истории къде канадския Бомбандер щял да ни прави мотриси... ====
Алооо м@лоумното.Преди 1944г сме имали 3(три) авиационни фабрики,мотоциклетна такава и още доста други.Тъп@нар.
Те само ламарините са им руски. Останалото е на Тошиба. До коментар [#13] от "chiefwhitecloud":Произвеждат и самолети. България Еър има два-три такива...
Факт че духа и факт, че са за ремонт, но дори в Швейцария не си хвърлят влаковете след 15 години експлоатация. Имаме вагоноремонтен завод и могат да ги направят неузнаваеми, както и да подменят автоматиката, но в това няма комисионни, а ще платим за нови 3 пъти повече, пари на данъкоплатците.
Дневник, оправете проблема с кукитата в сайта, защото постоянно съм разлогнат. Този проблем е от години и никой не му обръча внимание. Ако съм разлогнат и се рефрешна съм логнат и обратно.
Добре написана статия. Важно е да се взима мнението на различни експерти, но да са все пак сериозни експерти, а не сополанковци. Наистина Бомбардие е много добра компания в производството на мотриси и трамваи. Правят даже супер скъпи самолети. Алстом също със Сименс са номер едно. Изобщо върхови технологии. В последно време Хитачи се намесват много агресивно на пазара в ЕС, особено в Италия. Уникални неща правят тия. С една дума Метрополитен има възможности да избира измежду най-добрите, а не измежду най-евтините. Евтиното излиза скъпо. Руските мотриси може и да вършат работа, но харчат електроенергия като за световно. На нас ни трябват мотриси, които да не се чупят, да са надеждни и безопасни и да харчат малко ток.
Букурещкото метро е строено под личния надзор на Елена и Николае Чаушеску.
Едно от изискванията е било маршрутите да са абсолютно прави линии. Елена е задраскала спирката под Университета с коментара "Студентите нямат ли крака да ходят няколко стотин метра". При изграждането мястото до университета тайно е изградено така, че след време да може да стане спирка, което се е случило.
Животът е кратък!
Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
"модел "Русич", всъщност не били съвсем руски, защото много от частите им били вносни - европейски и японски." Както всичко, което е "произведено " в Русия.
Поради пряката намеса от страна на семейство Чаушеску букурещкото метро е в списъка на куриозни проекти, В тубата има доста видеа по темата. То е също нагледен казус в дисциплината "Управление на проекти".
Животът е кратък!
Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
До коментар [#6] от "nv":"Букурещкото метро не е било строено с руско участие."Букурещкото метро не е било строено при управлението на русофилите от ОПГ ГЕРБ!
В Румъния няма такава порода "Русофили" и никога не е имало. И при соца се държаха на дистанция от СССР. Опитваха всичко сами да си произвеждат, с партньорство със западни компании - автомобилите Дачия - с Рено, камионите РоМан - с МАН.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
Рецептата е ясна-български ламарини и седалки и немска или японска задвижваща и управляваща техника.Толкова ли е сложно-правим съвместно дружество и си ги правим следващите 50 години.И ремонтираме.А ние дай да платим данък Рассия ,после дай да платим данък Германия.
Рецептата е ясна-български ламарини и седалки и немска или японска задвижваща и управляваща техника.Толкова ли е сложно-правим съвместно дружество и си ги правим следващите 50 години.И ремонтираме.А ние дай да платим данък Рассия ,после дай да платим данък Германия.
"Букурещкото метро е с влакове на канадската компания "Bombier", а една от линиите им е с мотриси, румънско производство."Букурещкото метро не е било строено с руско участие. Строили са си го сами.
Румънците произвеждаха и дизелови локомотиви (предполагам че у нас още има в движение от тях), така че не ме изненадва да са си правили сами и влаковете на метрото. За сведение на родените след 1990-та - преди това имаше разделение на производствата в страните от СИВ - едни бяха специализирани в една индустрия, други в друга. България например беше в карите, от едно време нататък и в персоналните компютри. В електротехниката пък ние бяхме по малките контактори (до 63 А), чехите - по мощните.
Има ли нещо в софия, което да не е руско, скапано и дрънчащо...Това метро е срам за цивилизования свят. Но така е в бантустана ,където за построяване на що ново се дават милиони, половината се открадват и с останалото се построяван нещо, което е морално осстарявяло с 50 години... и в резултат и държавта и средата е окаяна...
Алооо, "белият човек роден и израсъл извън бантустана", качи се в някой вагон на лондонското метро, където в час пик са като в консервена кутия, пък после ми говори къде как било. В Ню Йорк не съм бил, но трябва да чуеш как познати американци сравняваха софийското с нюйоркското.
Абе няма ли да е по-лесно 1. Да сменим руската/метрополитеновска автоматика с нормална2. След това да си купим какви да е мотриси, нали вече сме свикнали на Сименс може и с тях да продължим - хеле ако направят завод за сглобяване и поддръжка
Доколкото знам и сега SCADA-та на диспечерския център е на Сименс. Вероятно става дума интерфейсите които подават данни от/към влакчетата, които не би трябвало да е проблем да са от друг производител, стига да отговарят на определен протокол.
Качвал ли си се изобщо на метро в чужбина, ве трол? В Рим например? На старите линии в Будапеща? То в Ню Йорк ясно, че не си ходил...
Всъщност изобщо качвал ли си се в софийското метро или си хейтиш ей така по принцип от дълбоката провинция.
"Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": Nessarox
Ушанка, в град Русе има локомотивен завод. Произвежда маневрени локомотиви и ремонтира всякакви стари машини. Така че не е необходимо да се строи завод. Ако Русенската фирма се кооперира с някой производител на мотриси, част от работата ще се свърши в България.
БСП = Българофобски Свинеподобни Путрлеристи; Путлерист = Усукано-изкорубен в петото измерание тессеракт с фашизо-ромбоидални наклонности. Рашист = Сечение между ротационно-вакуумен хиперболоид с хиперсфероидален дебилоид.
Почти никой от форумците не обелва дума как са провеждани търговете в миналото. Поставяни са такЪви условия, щото само един производител да отговори на изискванията. Мила Родна картинка. А финансирането ще трябва да го намери столичната община. Европа отряза софийското метро. Със зор включиха три или четири метро станции и за останалото казаха - не.
БСП = Българофобски Свинеподобни Путрлеристи; Путлерист = Усукано-изкорубен в петото измерание тессеракт с фашизо-ромбоидални наклонности. Рашист = Сечение между ротационно-вакуумен хиперболоид с хиперсфероидален дебилоид.
Наистина от както започна войната в Украйна, в "банановата" ни република маските на "соросоидите" започнаха да падат масово: 1./ Кирчо, Кокорчо и Лена Бориславова от ПъПъ 2./ Киряк Стефчовците от ДъБъ 3./ Хаджигенов и арменчето-подлеца Бабикян 4./ Сега и "Боец" с Гошо Тъпото си показаха рогите 5./ Корнелката с двуличните си игри с продажбата на оръжие за Украйна Да живее "Възраждане" и Костадинов . . .с тебе сме !
Оффф дано махант онея руски боклуци дето се разпадат. Само като видя дъртата физиономия на влака дето пристига и вече ми призлява.... Както винаги купувано руско без да се пита, давай, давай и на ся боклуци....
Организатор на безплатен ракетен кетъринг за пияни и непияни руски фашисти.
Много мрънкачи в туй БГ бе. Софийското метро си е супер. Бил съм в Ню Йоркското, Лондонското, Монреалското, Торонто, Бостънското. Софийското е най-добре ама може защото е ново. Ама стига мрънкахте бе ганьовци.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
dfjftriktrcdt
Рейтинг: 3692 Неутрално"Велик" бил Путин...Хаха...
shlshlshlshlabc
Рейтинг: 1606 НеутралноНякой помни ли, кой беше кмета направил метрото? Въпросът е риторичен.
Бай Ганьо
Рейтинг: 484 НеутралноИ това е отлична новина. Сега ако и мутресата на София вземе, че наистина се скрие и откаже да ни тормози - много добре ще е! А после и мутрите и Каскета, кой знае - дори Шиши!
Подкупен Цецко
Рейтинг: 537 НеутралноМи щом са по-евтини, кво пречи?
Хриси
Рейтинг: 1490 ВеселоНе помня кой беше кмет по Байтошово време, но е факт, че част от метрото е построено именно тогава, когато са купени и първите съветски влакове, произведени още през 80-те години на миналия век.
Сорка, трольо, не ти се получи. Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
nv
Рейтинг: 1543 Неутрално"Букурещкото метро е с влакове на канадската компания "Bombier", а една от линиите им е с мотриси, румънско производство."
"Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": NessaroxБукурещкото метро не е било строено с руско участие. Строили са си го сами.
chudomor
Рейтинг: 755 Весело..."защото е по-удобно производителят на всички метровлакове да е един и същ и така поддръжката е по-евтина, смята Гергин Борисов."
От идиоти отговор не чакамЕ, ще сложат каси и на изходите. Без валидиране ...
Consumer
Рейтинг: 2502 ЛюбопитноРазликата в качеството/изпълнението между руските и немските мотриси е почти същата както в автомобилостроенето.
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantyavooor
Рейтинг: 1400 НеутралноСлед като двигателите и автоматиката са японски защо не си произведем вагоните сами?
Нали имаме вагоностроителен завод!
danvan
Рейтинг: 4677 ВеселоСетиха ... чак когато данчето го удари на уволнение.
Българите са малък, но изключително прост народ. Шолц клекна. Путин - не само. Sapienti SatTrue Detective
Рейтинг: 908 НеутралноИма ли нещо в софия, което да не е руско, скапано и дрънчащо...Това метро е срам за цивилизования свят. Но така е в бантустана ,където за построяване на що ново се дават милиони, половината се открадват и с останалото се построяван нещо, което е морално осстарявяло с 50 години... и в резултат и държавта и средата е окаяна...
acarid
Рейтинг: 644 НеутралноКОЙ ПЛАЩА ЗА ВЛАКОВЕТЕ, РУСКИ ИЛИ НЕ?
ПАК БЪЛГАРСКИТЕ ДАНЪКОПЛАТЦИ ЛИ?
chiefwhitecloud
Рейтинг: 374 НеутралноКанадско(-германската) компания производител на мотриси (като тези в Букурещ) се казва "Bombardier".
Dark Avenger alias Дечо Пора
Рейтинг: 1545 Веселоей, не ядосвайте Рассийката !
щот жа дойде Путя със големата бомба !
каза дженерал зелен партенкоф ! Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher. Albert Einstein
nv
Рейтинг: 1543 НеутралноДо коментар [#3] от "Бай Ганьо":
"Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": NessaroxИскаш ли да ти кажа какво ще стане? Същото като с пътищата в момента: 100% замразено строителство и ремонти, не се подменят дори смачканите мантинели.
Борката го бива само да се фръцка, но не и да върши реална работа.
Естествено, че Фандъкова не е незаменима, но тези момченца не стават абсолютно за нищо.
Anоnуmous
Рейтинг: 1379 НеутралноРуски влакове, руска учителка за кмет, руски имена и паметници навсякъде, където се огледаш. Шопите що толкова мразят и презират всичко българско??
Активист
Рейтинг: 625 Неутрално#севгъзисевнашия
Добрата новина е, че София ще е освободена от корупция-ГЕРБ-СДС в края на годината.
m17
Рейтинг: 1766 НеутралноДо коментар [#4] от "Подкупен Цецко":
Щото е абсурдно с пари на европейските данъкплатци да плащаме стока, произведена извън европейския съюз, особенно като имаме дори по-добри продукти.
Лелка
Рейтинг: 1083 Неутрално"Той смята, че София изпуска шанса да модернизира "безнадежно остарялата автоматика и система на управление на I и II метролиния. Сега ще купуваме осем нови метровлака, но с изискването да са нарочно със стара автоматика, за да са като другите руски метровлакове, вместо обратното".
Така я разбират модернизацията герберите - отбиване на номера с нови копчета на стария балтон.
deaf
Рейтинг: 2642 ВеселоТе само ламарините са им руски. Останалото е на Тошиба.
До коментар [#13] от "chiefwhitecloud":
Произвеждат и самолети. България Еър има два-три такива...
kmat
Рейтинг: 1345 НеутралноИма такова нещо в София, което е руско, но не е скапано и дрънчащо - паметникът на СА, който според мен трява най-малко да се преименува на паметник на Трети украински фронт, но не е зле да питаме преди това украинците какво мислят по въпроса. Странно защо по такива въпроси се обръщаме само към Митрофанова и тръпнем в очакване тя какво ще каже. Та нали СССР се е състоял от цели 15 републики и е редно всички да ги питаме за този и други подобни паметници. Една безплатна идея за следващия градоначалник.
m17
Рейтинг: 1766 НеутралноДо коментар [#2] от "abc":
Проектирано е 70'те години а го е почнал последния Соц кмет. Първите 4 станции на първата линия ги пусна Софиянски а всички останали от първата линия, цялата втора и трета линия ги построи Братоев и ги пусна Фандъкова. Кой сега да хвалим според вас?
realguru
Рейтинг: 1953 НеутралноНе е чак толкова безнадеждно остаряла. Все пак Метрото е доста ново. Има още 10-20 години хляб в автоматиката. Ще се смени по-нататък.
dr.clever
Рейтинг: 590 НеутралноКакъвто е кучкарятр на Путин от Банкя, такива са и слугите му в Столична община - руски подлоги!
Рим
Рейтинг: 1495 НеутралноГугъл помни:
"На 28.01.1998 г. е въведен в експлоатация първия участък от първия диаметър на метрото с 5 метростанции и дължина 6,5 км, от бул. "Сливница" през ж. к. "Люлин" до бул. "К. Величков". На 17.09.1999 г. е въведена в експлоатация метростанция "Опълченска", а на 31.10.2000 г. метростанция "Сердика" на пл. "Св. Неделя", като общата дължина на трасето на първия метрорадиус е 8,1 км със 7 метростанции. На 20 април 2003 г. действащия участък се свърза с ж. к. „Обеля" с нов участък от 1,8 км. По този начин общата дължина на първия метрорадиус от ж. к. „Обеля” през ж. к. „Люлин” до пл. „Св. Неделя” достига дължина 10 км с 8 метростанции.
През 2005 г. започва строителството на участъка от разширението на метрото от пл. „Св. Неделя до Стадион „Васил Левски”, като малко по-късно започва изграждането на трасето от Стадион „Васил Левски” до Интерпред. Общата дължина на тези участъци е 4,8 км с 3 метростанции. Централния участък от това трасе с дължина 2,3 км и 2 метростанции се финансира със заем на СО от Японската банка за международно сътрудничество, а останалата част, с дължина 2,5 км и една станция е с местно финансиране.
С оглед осигуряване на връзка на повече източни жилищни комплекси - Изгрев, Дървеница, Мусагеница и особено ж.к.Младост с централната градска част и реализиране на основната част от първия метродиаметър „Люлин – Младост” през 2006 г. започва строителството и на участъка „Интерпред – ж.к. Младост І”, с дължина 3,2 км и още три метростанции.
Това строителство приключи през 2009 г., като източния метрорадиус, с обща дължина 8 км и 6 метростанции, е въведен в експлоатация на 08.09.2009 г., а общата дължина на линията достига 18 км с 14 метростанции.
От 2009 г. след включване в Оперативна програма „Транспорт” 2007–2013 г. чрез преобладаващо финансиране от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) и Кохезионния фонд (КФ) на Европейския съюз с местно съфинансиране е започнато изпълнението на мащабен „Проект за разширение на метрото в София”. Той включва изграждане на Линия 2 и значително разширение на Линия 1 на Софийското метро, обособени в три етапа.
Първият етап включва трасето „Надлез Надежда – Централна ж.п. гара - пл. Св. Неделя - НДК - бул.Черни връх” с дължина 6,4 км и 7 метростанции. През 2010 г. е започнато строителство на Втори етап с два лота: Лот 1 „ж.к. Обеля - ж.к. Надежда - Надлез Надежда” с дължина 4,2 км и 4 метростанции, доставка на 12 влака и разширение на депото за обслужване на подвижния състав от новите участъци; Лот 2 „ж.к.Младост І-ж.к.Младост ІІІ - бул.Цариградско шосе” с дължина 2,2 км и 2 метростанции и доставка на 6 влака. Общата дължина на участъците от двата етапа завършвани през 2012 г. възлиза на 13,5 км с 13 метростанции, а общата дължина на линиите на метрото възлиза на 31 км с 27 метростанции..."
https://www.metropolitan.bg/razshiryavane/istoriya-razvitie-metro
m17
Рейтинг: 1766 НеутралноДо коментар [#19] от "Лелка":
А кой ще плаща за тази "безнадеждно закъсняла" модернизация? Отделно, ако модернизираме линията, трябва да сменим и всички влакчета. Тук се говори само за нови влакове за бъдещите отклонения за 200 милиона, цялостната смяна на всички сегашни колко ше струва - 1 милиард и повече? И кой ги плаща, нали се досешате че това не може да се прекара като европроект!
Ivan Prodanov
Рейтинг: 695 НеутралноТи да видиш.
Иван Костов е за съд!
fcv251055839
Рейтинг: 824 НеутралноРусия реве от сутрин до вечер, защото софийското метро нямало да купи няколко руски влака:)))). Разградската селяния наречена градска десница подскача от радост. Начело с Иво Прокопиев - син на комунистическия онбашия, който навремето е бил шеф на комунистическо ловно стопанство. Тая тая десница като е дошла в София е разбрала що е това метро, а сега вече няма и руски влакове:))). А с руския бензин и др. какво ще правим ? И него ли ще купуваме през Турция като газа ?
.
Рейтинг: 1872 НеутралноИмахме трамваен завод, който унищожихме веднага след"демокрацията". Имахме ЖП Завод, пак така, сега ни хранят с идиотски истории къде канадския Бомбандер щял да ни прави мотриси...
m17
Рейтинг: 1766 НеутралноДо коментар [#28] от "fcv251055839":
И що не - въпрос на конюнктура. Сега целта е да загробим Русия за да не може да напада съседите си и затова и слагаме тотално ембарго. Като фалира, както стана със СССР и се сбогува с империалистическите си мечти, ще и се наложи да ни продава пак евтин петрол и ние с удоволствеи ше си купуваме.
Кум Лисан
Рейтинг: 553 НеутралноНяма държава, която да заменя влакове след 15 години употреба, да ги обновят заедно с автоматиката. Иначе наистина са овехтели.
Дневник, оправете проблема с кукитата в сайта, защото постоянно съм разлогнат. Този проблем е от години и никой не му обръча внимание. Ако съм разлогнат и се рефрешна съм логнат и обратно.Скиорски
Рейтинг: 557 НеутралноДо коментар [#15] от "nv":
Тези момченца, заедно с момченцата от ИТ сектора ще изгонят всички крадливи и продажни дърти чиновници от София и всички министерства. Надявам се да стане още през тази година.
А вашата история е към края си. Вместо да си губите времето тук да бълвате клевети и тъпи внушения, по-добре си потърсете почтенна работа - ще Ви трябва скоро!
ck2013
Рейтинг: 1266 Весело"Руски" е доста условно казано, защото освен ламарината и сглобката то друго руско няма по тези влакчета. :)
“I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise Pascalalx061154739
Рейтинг: 1797 НеутралноНа фона на това, че искат повече и повече хора да се возят на метрото пероните са прекалено къси. Недалновидност от Фандъкова като при пробива на Лъвов мост. От троен - двоен тунел за да имало за асфалт на Раковски. А сега ако има пари ще ушири ли пробива за да не стават инциденти с транзитния трафик?
Прави пероните по-дълги, слагаш едни бариери докато не се използват и след това използваш като се увеличи трафика. И вместо един ватман да кара троен влак ще трябват двама за да карат два двойни.
alx061154739
Рейтинг: 1797 Неутралнонякой да се сети старите влакчета да ги обнови, че вътре толкова неприятно духа. Не е нормално това.
nv
Рейтинг: 1543 НеутралноДо коментар [#32] от "Скиорски":
"Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": NessaroxЧичак, и сега имам "почтена" (пише се с едно Н - преди да тролиш, поне научи правописа) работа в голяма международна фирма, а само заплатата ми по всяка вероятност е двойно по-висока от твоята.
Никога не съм зависил от държавата - нито аз, нито родителите ми.
А че в София няма да се върши никаква работа и само ще се изнасят скандали, за да се нахъсват тролове като тебе, съм 1000% сигурен. Борката не става за друго.
orbifen
Рейтинг: 358 НеутралноЯ да питам аз жълто-паркетниците, досега с колите си замърсяватехте София или се возехте в омразните руски влакове? Щото е малко хладно за тротинетки. Въпреки че ако сте надрусани както обикновено може и да е добре.
Сега може да сте доволни, след като изхарчим един куп пари, за да се отървем от огромната стратегическа руска зависимост на влакове за метрото, вместо да ги използваме за нещо по-належащо, ще си отдъхнете и ще може да се возите отново.
penetrating
Рейтинг: 8298 НеутралноСега падат фалшивите тези на русофилите за незаменината Русия :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertНека да продължим "прочистването" от руски "влакове" и с историята ни
dedoliben
Рейтинг: 2682 НеутралноМалко се бъркаме Тези големите и скъпи неща не са Серйини а уникални както щитовете за копане на тунелите се правят за Конкретен обект.
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIАко Пройзводителят го Удовлетворява цената може да ни направи и да вървят Под вода и да Летят.
Както се Отбелязва и във Статията влакчетата са руски но са правени за нас.
С такива двигатели климатици и Електроника няма други.
Ето от Снимката се вижда че Румънската Захранваща релса е като при нас.
Пройзводителят е Вече друг.
Хубаво е да ги Правим тук но не съм Оптимист макар че има Маневрени локомотиви в Метрото не лоши правени в Русе.
Корки
Рейтинг: 2842 НеутралноВидяхме какви ги свърши Борис Бонев с новите билети и карти за пътуване, но пак друг му е ср... в гащите. Едноокия водач на слепците.
Червена линия, червен картонvassilun
Рейтинг: 4700 НеутралноДо коментар [#6] от "nv":
"Букурещкото метро не е било строено с руско участие."
Букурещкото метро не е било строено при управлението на русофилите от ОПГ ГЕРБ!
vassilun
Рейтинг: 4700 НеутралноИ пазител на съветските паметници!
https://dariknews.bg/novini/bylgariia/orden-lomonosov-za-pazitelq-na-pametnika-na-syvetskata-armiq-201118
vassilun
Рейтинг: 4700 НеутралноНе знаех, че Борис Бонев е кмет на София и председател на общинския съвет! Мислех, че са герберите Фадъчка и Георгиев!
dnevnikar
Рейтинг: 3961 НеутралноUNITED EU UNION
Дело на наци Руснач Юрдечка?
Руснач национални цветове.
Руснач графити по Европейски влакове в ЕВропейска столица!
https://img.dnevnik.bg/shimg/zx860y484_4436495.jpg
А и телевидения ако дръзнат да гледнат хората, същото.
Канал първи или втори на Българска Европейски Национална телевизия...
Огромно политбюро, вапцано с Русич наци цветове.
Зад политбюрото: водещ гости за беседа довел гости зад бюрото.
Вкупом изотзад: промоционират Русич флаг недраг. Отпреде.
Изобретателни пакостници.
Лукави... человекоподобни
stipppox
Рейтинг: 8 ВеселоДвигателят и електрониката били японски...после ще се окаже, че и окачването е примерно немско и т.н. и реално в Русия са направени само металните тръби, за които се държат пътниците :)
nikolaaay
Рейтинг: 492 НеутралноСега руските туристи с носталгия по СССР-стайл гледки ще трябва да ходят в Пхенян
gianni
Рейтинг: 1479 НеутралноСтига простотии бре, виждал ли си изобщо някога трамвайния завод в София? За съжаление над половин век един трамвай като хората не можаха да направят, щели правят влакове за метро. Същото важи и за ЖП завода. Вози се поне веднаж на метровлак на Бомбардиер и после разправяй врели, некипели. Между другото Бомбардиер е собственост на френският производител на транспортни средства Алстом.
1001
Рейтинг: 2216 Неутралнопри три линии на метрото мисля че е напълно целесъобразно да си построим завод - то за подмяна не е необходимо много 2-3 влака да правят годишно но ще изпуснем комисионните
ЙЕИ
Рейтинг: 470 ВеселоАбе няма ли да е по-лесно
1. Да сменим руската/метрополитеновска автоматика с нормална
2. След това да си купим какви да е мотриси, нали вече сме свикнали на Сименс може и с тях да продължим - хеле ако направят завод за сглобяване и поддръжка
Dimitar Dimitrov
Рейтинг: 278 ЛюбопитноКой каза,че са по-евтини ве клоун?
gianni
Рейтинг: 1479 НеутралноДрогарьо, българите се возиха също на разни москвета и чакаха по 10 години за Лада не защото ги харесваха. Правеха го от немай-къде, защото вие шумкаро-мандражиите бяхте подчинили България на мамашката си и трепехте всеки противник.
m17
Рейтинг: 1766 НеутралноДо коментар [#49] от "ЙЕИ":
Само дето това изисква смяната на всички мотриси. Тук говорим за 200 милиона само за няколко ДОПЪЛНИТЕЛНИ мотриси за бъдещите разширения. А колко ще струва смяна на цялата автоматика и на всички сегашни мотриси?
m17
Рейтинг: 1766 НеутралноДо коментар [#48] от "1001":
Според вас да правиш мотриси е нещо горе-долу толкова сложно като сглобяване на каруца, нали? Дали не е малко надскачане да правим завод за мотриси, без да имаме завод за влакове и то в държава в която само един град има метро и то със съвсем малко спирки (по световните стандарти). И разбира се нашите мотриси ще станат толкова хубави както на Симес, дето везе 130 години прави мотриси и е призвела мотрисите за половината европа?!?
Русский военный корабль
Рейтинг: 623 Неутрално„Руските метровлакове не били съвсем руски“
РВК IНХЧе кое им е съвсем руско на тия шебеци? Държавата ли, културата ли, самосъзнанието ли, историята ли - кое?
Lee Gier
Рейтинг: 1983 НеутралноКакъв е този комплекс на малката 3,14ишка, къде били произведени? Важно е колко години е гаранцията и след гаранционното обслужване.
Нямам време за подлости - с много други неща съм зает.Има Вагонно-ремонтен завод в Шопландия, има завод сетовно изестен с качествените си електромотори -Костов моторс, що не се захванат и да направят 2-3 или колкото трябва композиции.Какво му е сложното?
И без друго те, влакчетата за метрото, не стоят на склад да чакат кога Данчето или наследникът й ще вземат решение.
m17
Рейтинг: 1766 НеутралноДо коментар [#29] от ".":
Никога не сме имали трамваен завод, имахме и все оше имаме едно депо за ремонт на мотриси. Което е имало възможност за ремонт на едновременните мотриси но разбира се няма капацитет за нишо друго.
Dimitar Dimitrov
Рейтинг: 278 ЛюбопитноУместен въпрос...трябва Гриша Ганчев да я подхване тая работа.
Родолюбец
Рейтинг: 714 ВеселоМного са. Метрото на София започва да се строи някъде към 1973г и, към настоящия момент, продължава да се строи. 61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa. Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.
gianni
Рейтинг: 1479 НеутралноТова е точно така, но защото никой нормален не купува морално остарели руски влакове. Руските влакове 81-717/81-714 използвани в софийското метро са модел от 70-те години.
Dimitar Dimitrov
Рейтинг: 278 Гневно[quote#29:"."][/quote] След като двигателите и автоматиката са японски защо не си произведем вагоните сами?Нали имаме вагоностроителен завод!
—цитат от коментар 9 на yavooor
Имахме трамваен завод, който унищожихме веднага след"демокрацията". Имахме ЖП Завод, пак така, сега ни хранят с идиотски истории къде канадския Бомбандер щял да ни прави мотриси...
====
Алооо м@лоумното.Преди 1944г сме имали 3(три) авиационни фабрики,мотоциклетна такава и още доста други.Тъп@нар.
irl471142598
Рейтинг: 2978 ВеселоДо коментар [#9] от "yavooor":
От сутринта звъня на Митрофанова, да питам ,все заета.
Имала дресировъчен семинар с Възраждане ...
русороби вън
Рейтинг: 253 НеутралноСимеонов е доста прав.
русороби вън
Рейтинг: 253 НеутралноЗа новата линия: 110 млн.
За руските: 140 млн.
Не стига, че ще са по-зле, ами и по-скъпи...
русороби вън
Рейтинг: 253 НеутралноВсъщност няма
https://www.flightradar24.com/data/airlines/fb-lzb/fleet
В Wikipedia и Avro-то го няма.
dorn
Рейтинг: 1458 НеутралноНаправо всички от управлявалите 12 години тикви са за изриване, където и да пипнеш и отдолу се показва някой вмирисан, космат руски мужик.
Кум Лисан
Рейтинг: 553 НеутралноДо коментар [#35] от "alx061154739":
Дневник, оправете проблема с кукитата в сайта, защото постоянно съм разлогнат. Този проблем е от години и никой не му обръча внимание. Ако съм разлогнат и се рефрешна съм логнат и обратно.Факт че духа и факт, че са за ремонт, но дори в Швейцария не си хвърлят влаковете след 15 години експлоатация. Имаме вагоноремонтен завод и могат да ги направят неузнаваеми, както и да подменят автоматиката, но в това няма комисионни, а ще платим за нови 3 пъти повече, пари на данъкоплатците.
hgg21387465
Рейтинг: 228 НеутралноДобре написана статия. Важно е да се взима мнението на различни експерти, но да са все пак сериозни експерти, а не сополанковци. Наистина Бомбардие е много добра компания в производството на мотриси и трамваи. Правят даже супер скъпи самолети. Алстом също със Сименс са номер едно. Изобщо върхови технологии. В последно време Хитачи се намесват много агресивно на пазара в ЕС, особено в Италия. Уникални неща правят тия. С една дума Метрополитен има възможности да избира измежду най-добрите, а не измежду най-евтините. Евтиното излиза скъпо. Руските мотриси може и да вършат работа, но харчат електроенергия като за световно. На нас ни трябват мотриси, които да не се чупят, да са надеждни и безопасни и да харчат малко ток.
Yanko Manolov
Рейтинг: 8 НеутралноЩо за провокативно заглавие? Нито релсите са руски, нито ще са първите не-руски влакове!!! Ама търсим повод за грухтене ли???
https://www.economic.bg/bg/a/view/siemens-testva-parviya-vlak-za-novoto-metro-snimki-86499
blondofil
Рейтинг: 2221 НеутралноНие сме безнадежден случай трябва да стане химн на държавата.
fury_21
Рейтинг: 304 НеутралноВ Букурещ се движат влакове на канадската компания Bombardier.
Ти да видиш! Bombardier е самолетостроителна компания!
nv
Рейтинг: 1543 НеутралноДо коментар [#41] от "vassilun":
"Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": NessaroxСтроено е при Чаушеску, умник такъв. На преклонната ти възраст все да си чувал за него.
Нинов
Рейтинг: 1757 НеутралноБукурещкото метро е строено под личния надзор на Елена и Николае Чаушеску.
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Едно от изискванията е било маршрутите да са абсолютно прави линии.
Елена е задраскала спирката под Университета с коментара "Студентите нямат ли крака да ходят няколко стотин метра".
При изграждането мястото до университета тайно е изградено така, че след време да може да стане спирка, което се е случило.
Роси
Рейтинг: 7544 Неутрално"модел "Русич", всъщност не били съвсем руски, защото много от частите им били вносни - европейски и японски."
Както всичко, което е "произведено " в Русия.
Нинов
Рейтинг: 1757 НеутралноДо коментар [#71] от "nv":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Поради пряката намеса от страна на семейство Чаушеску букурещкото метро е в списъка на куриозни проекти,
В тубата има доста видеа по темата.
То е също нагледен казус в дисциплината "Управление на проекти".
Lee Gier
Рейтинг: 1983 НеутралноДо коментар [#60] от "Dimitar Dimitrov":
Нямам време за подлости - с много други неща съм зает.Що да е т@панар? Щото пита? Лошо ли е да пита? Унижавалите, че пита? Тапанар за себе си си написал, нали?
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5150 НеутралноВ Румъния няма такава порода "Русофили" и никога не е имало.
И при соца се държаха на дистанция от СССР.
Опитваха всичко сами да си произвеждат, с партньорство със западни компании - автомобилите Дачия - с Рено, камионите РоМан - с МАН. "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
dolna4erti4ka
Рейтинг: 1663 НеутралноРецептата е ясна-български ламарини и седалки и немска или японска задвижваща и управляваща техника.Толкова ли е сложно-правим съвместно дружество и си ги правим следващите 50 години.И ремонтираме.А ние дай да платим данък Рассия ,после дай да платим данък Германия.
Lee Gier
Рейтинг: 1983 НеутралноТо не е сложно, ама ако питаш получаваш отговор като на коментар номер 60. Нямам време за подлости - с много други неща съм зает.
nigel
Рейтинг: 839 НеутралноРумънците произвеждаха и дизелови локомотиви (предполагам че у нас още има в движение от тях), така че не ме изненадва да са си правили сами и влаковете на метрото.
За сведение на родените след 1990-та - преди това имаше разделение на производствата в страните от СИВ - едни бяха специализирани в една индустрия, други в друга. България например беше в карите, от едно време нататък и в персоналните компютри. В електротехниката пък ние бяхме по малките контактори (до 63 А), чехите - по мощните.
nigel
Рейтинг: 839 ГневноАлооо, "белият човек роден и израсъл извън бантустана", качи се в някой вагон на лондонското метро, където в час пик са като в консервена кутия, пък после ми говори къде как било. В Ню Йорк не съм бил, но трябва да чуеш как познати американци сравняваха софийското с нюйоркското.
nigel
Рейтинг: 839 НеутралноДоколкото знам и сега SCADA-та на диспечерския център е на Сименс. Вероятно става дума интерфейсите които подават данни от/към влакчетата, които не би трябвало да е проблем да са от друг производител, стига да отговарят на определен протокол.
ultra_61
Рейтинг: 997 ВеселоИ моделът "Русич", ни е наложен от "евроатлантикът" Борисич🙂
nv
Рейтинг: 1543 НеутралноКачвал ли си се изобщо на метро в чужбина, ве трол?
В Рим например? На старите линии в Будапеща? То в Ню Йорк ясно, че не си ходил...
Всъщност изобщо качвал ли си се в софийското метро или си хейтиш ей така по принцип от дълбоката провинция. "Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": Nessarox
ultra_61
Рейтинг: 997 ВеселоДо коментар [#40] от "Корки":
Картите и билетите, не ги е "свършил" Б. Бонев, а софийският Общински съвет по транспорт
irl471142598
Рейтинг: 2978 ВеселоДо коментар [#68] от "Yanko Manolov":
На семинарите в пасольството не ви ли учат малце на воспитание? Все пак , представяте велика держава?
irl471142598
Рейтинг: 2978 НеутралноДо коментар [#83] от "nv":
В Ню Йорк не съм бил , но толкова друсащи вагони, като в софийското метро , не съм ползвал в друга евро държава.
tsyrvulan.second
Рейтинг: 1886 ВеселоДо коментар [#48] от "1001":
БСП = Българофобски Свинеподобни Путрлеристи; Путлерист = Усукано-изкорубен в петото измерание тессеракт с фашизо-ромбоидални наклонности. Рашист = Сечение между ротационно-вакуумен хиперболоид с хиперсфероидален дебилоид.Ушанка, в град Русе има локомотивен завод. Произвежда маневрени локомотиви и ремонтира всякакви стари машини. Така че не е необходимо да се строи завод. Ако Русенската фирма се кооперира с някой производител на мотриси, част от работата ще се свърши в България.
tsyrvulan.second
Рейтинг: 1886 ВеселоПочти никой от форумците не обелва дума как са провеждани търговете в миналото. Поставяни са такЪви условия, щото само един производител да отговори на изискванията. Мила Родна картинка. А финансирането ще трябва да го намери столичната община. Европа отряза софийското метро. Със зор включиха три или четири метро станции и за останалото казаха - не.
БСП = Българофобски Свинеподобни Путрлеристи; Путлерист = Усукано-изкорубен в петото измерание тессеракт с фашизо-ромбоидални наклонности. Рашист = Сечение между ротационно-вакуумен хиперболоид с хиперсфероидален дебилоид.Judjuk
Рейтинг: 2341 НеутралноКаква гордост!
Judjukstedim
Рейтинг: 1601 НеутралноСофийското метро е едно от най–добрите . Само заслепени хейтъри може да пишат тези глупости, които изчетох
ramses_3
Рейтинг: 240 НеутралноНаистина от както започна войната в Украйна,
в "банановата" ни република
маските на "соросоидите" започнаха да падат масово:
1./ Кирчо, Кокорчо и Лена Бориславова от ПъПъ
2./ Киряк Стефчовците от ДъБъ
3./ Хаджигенов и арменчето-подлеца Бабикян
4./ Сега и "Боец" с Гошо Тъпото си показаха рогите
5./ Корнелката с двуличните си игри с продажбата на оръжие за Украйна
Да живее "Възраждане" и Костадинов . . .с тебе сме !
himars
Рейтинг: 899 РазстроеноОффф дано махант онея руски боклуци дето се разпадат. Само като видя дъртата физиономия на влака дето пристига и вече ми призлява.... Както винаги купувано руско без да се пита, давай, давай и на ся боклуци....
Организатор на безплатен ракетен кетъринг за пияни и непияни руски фашисти.baldandbankrupt
Рейтинг: 88 НеутралноЕвроатлантикът Борисов като кмет явно е пазарувал руски релси и влакове. Иначе е евроатлантик
ivo
Рейтинг: 1125 НеутралноНе чух да има някакъв проблем с руските влакове! Явно всичко пак е само цирк!
Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!gianni
Рейтинг: 1479 НеутралноМного добро е. Затова старите и морално остарелите руски влакове закупени 1990 година, модел 81-717/81-714 от 70-те години, нямат място в него.
ТимурСКомандаИКодове
Рейтинг: 2492 НеутралноТипично за кочината. Да напомним че и пирони не произвеждат
xyha
Рейтинг: 447 НеутралноДо коментар [#1] от "dfjftriktrcdt":
Велик е , - ОЩЕ харчиш руски ток и руски газ , дизел /бензин - всичко осъанало е производно .
jack90
Рейтинг: 606 НеутралноМного мрънкачи в туй БГ бе. Софийското метро си е супер.
Бил съм в Ню Йоркското, Лондонското, Монреалското, Торонто, Бостънското. Софийското е най-добре ама може защото е ново. Ама стига мрънкахте бе ганьовци.
пРезидента!
Рейтинг: 3533 Неутрално"първоначално руснаците опитали да направят изцяло своя разработка на двигател за модела "Русич" ... но резултатът бил неуспешен"
Не може да бъде! 🤣
пРезидента!
Рейтинг: 3533 Неутрално"Източна Европа отдавна се разкачи от Метровагонмаш"
За наше село важи с пълна сила: Русоробията майка на мизерията!
България ще остане последния русоробски бастион, дори след Сърбия и Унгария. Роби по желание.