Проект: Сточна гара да стане новия зелен парк на София

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (53)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на mkebg
    mkebg
    Рейтинг: 837 Неутрално

    сдружения.... едни пари.....

  2. 2 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 2006 Любопитно

    Абе втората снимка не е ли Столична митница?

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  3. 3 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4088 Неутрално

    "Подкрепяме инициативата, ще работим с "Градоскоп". София се нуждае от зеленина, а и жп транспортът е най-зеленият и не трябва да се премахва", подчерта инж.Марио Гълъбов, зам.-председател на УС на НКЖИ. Той напомни, че са дали на Столичната община жп трасето за бъдещия Зелен ринг, а е могло по релсите да се движат "леки електрически трамваи".

    Добра инициатива, но у нас има много добри идеи, които или не виждат бял свят, или просто се реализират по най - порочния начин ! Иначе я подкрепям изцяло ! Може да има подобни предложения и за Пловдив, където Сточна гара също е един голям цирей в сърцето на града........

  4. 4 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 481 Весело

    Лоша няма, но кои квартали ще го ползват реалистично този парк? Военна рампа, Орландовци?
    Колко хора са останали да живеят там?
    Иначе ако е с хараизани пари, да усвояват колкото искат ;)

  5. 5 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2774 Неутрално

    Не е добра идея цялата площ да стане парк. Поне половината от терена трябва да бъде отреден за квартал с офиси и квартал със жилища, както и за нови училища и детски градини. Наличието на толкова инфраструктура трябва да се използва. Иначе градът ще се разраства хаотично накъдето натискът надделее, с инфраструктура, каквато не се различава много от Прищина. Да, добре го казах, Манастирски ливади и Кръстова вада адски приличат на Прищина. Който не вярва, да си направи един уикенд в Косово и ще се убеди.

    „Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
  6. 6 Профил на qid44693832
    qid44693832
    Рейтинг: 103 Неутрално

    Около 1960-1965 г. е имало планове Сточна гара, да бъде преместена, та така с плановете.

  7. 7 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 481 Неутрално

    До коментар [#5] от "cinik":

    В момента над една трета от жилищата в София са празни. При офисите може и да е по-зле след пандемията и работата от вкъщи.
    Детски градини и болници има колото искаш. Хората, които да работят са кът.
    Преди да леем още бетон е добре да помислим как да напълним тоя, дето седи празен.

  8. 8 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1881 Неутрално

    До коментар [#7] от "dwr30648311":

    Съгласен съм че има празни жилишни площи НО на практика "празни" в смисъл на неизползвани в момента са под 20% според мен. А в южните квартали с относително прилична инфраструктура са и по-малко. И говоря от личен опит - в моя блок "празни" апартаменти няма, има само няколко (

  9. 9 Профил на Anоnуmous
    Anоnуmous
    Рейтинг: 1477 Неутрално

    Най-добре нищо да не се пипа докато е Фандъкова на власт още. Любимката на софиенци само прахосва народни пари за калпави ремонти.

  10. 10 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 2106 Неутрално

    У Шопия думата парк е мръсна дума. Ще бъде застроено и осрано, въпрос на време е.

  11. 11 Профил на Компетентен
    Компетентен
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    Нека първо оправят кенефа пред централна гара и тогава да мислят за второстененните гари. В настоящия си вид това пространство пред Централна гара прилича на гнусен оринталски битак.

  12. 12 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 481 Весело

    До коментар [#4] от "dwr30648311":

    Припомян и че само “ремонта” на вече построения Западен ни коства 11млн. Това значи, че всеки от живеещите 100 000 душо в Люлин, барабр с бебета и бабите са дали по 100 лева на едни хора.
    Какъв бюджет се предвижда за изграждането на новия парк или това не от такова значение, колкото каузата?

  13. 13 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 481 Весело

    До коментар [#8] от "m17":

    Населението на столицата, се топи вече дори и официално. (Като бях ученик се тупахме в гърдите, че сме двумилион град). Сградния фонд нараства всяка година, а ние просто изпитваме усещане за “празнота” ;)

    Иначе си прав - и аз имам една колиба на село, дето е празна ама се ползва - стара гарнитура от голфа съм я зарязал там. Нова Америка (Син Сити) също се ползва като тоалетна, е*алник и място за отдих и в момента. Наистина неизползвани сгради не съществуват ;)

    “НО на практика "празни" в смисъл на неизползвани в момента са под 20% според мен. “

  14. 14 Профил на 4ove4encence
    4ove4encence
    Рейтинг: 503 Неутрално

    До коментар [#4] от "dwr30648311":

    Хаджи Димитър, Сухата река, Редута?

  15. 15 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    В сухата река си имаме парк.

  16. 16 Профил на Сгугню
    Сгугню
    Рейтинг: 461 Неутрално

    До коментар [#4] от "dwr30648311":Хаджи Димитър, Сухата река, Редута?
    —цитат от коментар 14 на 4ove4encence


    От Х.Димитър не е удобен подхода, Сухата река и Редута са далеч.

  17. 17 Профил на 4ove4encence
    4ove4encence
    Рейтинг: 503 Неутрално

    До коментар [#15] от "Toshko Afrikanski":

    То и аз съм от Хаджи Димитър, но съм в близост до парка, много е малък.

    До коментар [#16] от "Сгугню":

    Напротив, пак става, а и има удобен транспорт от Х. Димитър (метро, автобуси). Тук се говори за парк до гара Подуяне, части от тези квартали не са никак далеко.

  18. 18 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1881 Неутрално

    До коментар [#13] от "dwr30648311":

    Аз ви говоря от личен опит от моя и близките блокове в Красно Село. Пък вие какво къде си държите не мога да знам.

  19. 19 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1881 Неутрално

    До коментар [#12] от "dwr30648311":

    Западния парк е простроен преди 50 години и ремонта който визирате му беше първия от тогава. И да, всяко нещо което се построи си изисква подръжка и ремонт и да, той струва пари, които ги плащаме всички данъкоплатци.

  20. 20 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    До коментар [#17] от "4ove4encence":

    Да, не е голям, но на десет минути е паркът Заимов, а на десет с кола - Борисовата градина.

  21. 21 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 481 Весело

    До коментар [#14] от "4ove4encence":

    Парк хаджи Димитър, Тъмния парк, Парк Чавдар, Зеления парк, парк Герена, парк Робов Дол, парк Берлинската стена, Парк Гео Милев?
    Ако ще палиш колата, до Борисова ще стигнеш къде, къде по-бързо. Люлин 1-6 (над 50 000 души) същу пъуват до Западен парк ако те смущава ,че само ти остана без голям парк на пешеходно разстояние в Столицата.
    Същото важи и за голям част от живеещите в Младост и Дружба.

    Кореняк софиянец от няколко години съм - не е нужно да се препитваме ;)

  22. 22 Профил на whitemare
    whitemare
    Рейтинг: 1424 Неутрално

    Една детска градина към проекта нито ще струва много, нито пък ще пречи на някого. Иначе е добре да се озелени и направи красиво. Само че се съмнявам, че ГЕПБ и Фандупкова могат да го направят.

    Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнаци
  23. 23 Профил на strymski
    strymski
    Рейтинг: 1276 Неутрално

    Защо да не се използва вече изградено трасе за подобряване на инфраструктурата на града? Сточна гара е едно от най- натоварените кръстовища . Вид вътрешна градска железница или нещо подобно би било много удачен вариант. София има достатъчно паркове , стига сте се престрували на “зелени”и “загрижени” в общината! Мислете повече за хаоса в столицата , а не залитайте по разни популистки проекти за едни пари. В някои софийски квартали все още няма канализация и тротоари - елементарни съоръжения за една градска среда , обаче зелени глупотевини са приоритет! Благоустрояване на съществуващите квартали , недопускане на строителство в зелените площи ( пример , наскоро започналият строеж на висок блок до метростанция Западен парк) , регулиране на паркирането и абсолютна,тотална забрана за паркиране върху тротоари и тревни площи.

    И най- важното , според мен , планиране на новите квартали извън околовръсното в Северна и западна посоки , където има предоволно място за нови строежи вместо да се задушава и без това натоварения център!
    В София има толкова много работа , за сто години напред , ама дай сега тука едни пари по един проект….
    Фандъкова и въобще цялата община са затвор !

  24. 24 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1881 Неутрално

    До коментар [#22] от "whitemare":

    Каква Фандъкова, тя се пенсионира след 6 месеца. Да му мисли Бонев. А предвид скоростта на административните процедури, даже той няма какво да му мисли в първия мандат.

  25. 25 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 1254 Любопитно

    До коментар [#7] от "dwr30648311":

    ''Детски градини и болници има колото искаш''???

    Може да си избереш място, където да купиш (запишеш детето), 'се е'но си в некой МОЛ, ли?
    От кога е отменена лудницата с класирането?

  26. 26 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 481 Весело

    До коментар [#24] от "m17":

    Чакай и аз да обера малко минуси :)

    Бонев си показа рогата с безумната забрана за колите и дословното преписване на евро политики, които не са най-удачни за родната действителност.
    Аз лично си търся кмет и общински съветници, който са отгледали деца в Столицата и са нясно с това предизвикателство.
    Иначе за кмет на Студенаки е перфектен.

  27. 27 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 481 Весело

    До коментар [#25] от "imaligoogle_hr":

    Ама четете малко, преди да драскате, иначе си е чешане на език и излагане.
    По последни данни има не зает щат от 100 души по детските градини. И да построиш 10 нови, това няма да се промени. Записването не е за “къде” ще ти гледат децата, а “кой” ще ги гледа.
    Иначе без записване може в сградата на Нова Америка.
    Просторно, комуникативно място, невероятна архитектура - само дето ще ти го гледат клошарите ;)

    “Хората, които да работят са кът. “

    https://www.segabg.com/category-education/nad-60-medsestrite-detskite-gradini-sofiya-sa-nad-60-g

  28. 28 Профил на Jesus saves
    Jesus saves
    Рейтинг: 846 Неутрално

    Паркове и градинки МОГАТ ДА СЕ ПРАВЯТ САМО ЗА ОБЩИНСКА И ДЪРЖАВНА ЗЕМЯ НА ВЪРХУ ЧАСТНА – КОМУНИСТИ ПРОСТИ!

    НАЦИОНАЛИЗИРАЙ!

    АЗ НЕ СЪМ КОМУНИСТ, АЗ НЕ СЪМ АТЕИСТ, АЗ НЕ СЪМ АНТИХРИСТ, АЗ НЕ СЪМ ТЕРОРИСТ, АЗ НЕ СЪМ ЕКСТРЕМИСТ, АЗ НЕ СЪМ ШОВИНИСТ, АЗ НЕ СЪМ БЮРОКРАТ, АЗ НЕ СЪМ ТАРИКАТ, АЗ НЕ СЪМ ПУТИНИСТ И НИКОГА НЯМА ДА БЪДААА . . . АЗ СЪМ ПРОСТО ЧОВЕК ! ! ! CAPS LOCK – error
  29. 29 Профил на alx061154739
    alx061154739
    Рейтинг: 1137 Неутрално

    Не е добра идея цялата площ да стане парк. Поне половината от терена трябва да бъде отреден за квартал с офиси и квартал със жилища, както и за нови училища и детски градини. Наличието на толкова инфраструктура трябва да се използва. Иначе градът ще се разраства хаотично накъдето натискът надделее, с инфраструктура, каквато не се различава много от Прищина. Да, добре го казах, Манастирски ливади и Кръстова вада адски приличат на Прищина. Който не вярва, да си направи един уикенд в Косово и ще се убеди.
    —цитат от коментар 5 на cinik


    Каква инфраструктура. И в момента кръговото на Сточна е пренатоварено, защото Сливница + Д.Николаев са част от ринга. След като отделиха бус лента останаха по две ленти. И е тапа. В тази част общината да поработи и да изработи план за тунел, който тръгва от Опълченска и Стига до Румънското и сваля трафика под земята, за да се намалят емисиите. Въздуховодите с филтри ще чистят боклука от колите.

    Иначе малко известен факт е, че на Подуене има построена метро спирка, която е направена там за да се комбинира с ЖП гарата. По първоначални планове първият лъч на метрото е трябвало да мине под Дондуков, да мине под моста Чавдар и да излезе на гара Подуене и оттам да стигне до края на 22 / летището. Поради това, че е имало тунел за трамвая на Драган Цанков решават да го ползват за метрото. Там иначе трамваят е трябвало да качва възвишението без да минава през пл. Журналист и Вишнева.

  30. 30 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 1254 Любопитно

    До коментар [#27] от "dwr30648311":

    Аре, с'я, пак комунистически извъртания...

    Дали има, или няма продавачки/възпитателки, важното е, че пред магазина/детската градина се е извила дъъълга опашка.

    Факт, нале?

  31. 31 Профил на alx061154739
    alx061154739
    Рейтинг: 1137 Неутрално

    До коментар [#5] от "cinik":В момента над една трета от жилищата в София са празни. При офисите може и да е по-зле след пандемията и работата от вкъщи. Детски градини и болници има колото искаш. Хората, които да работят са кът. Преди да леем още бетон е добре да помислим как да напълним тоя, дето седи празен.
    —цитат от коментар 7 на dwr30648311


    Детски градини определено няма колкото искаш. В центъра се чудят какво да направят за да добавят градини. Петна за строеж няма или общината ще трябва да плати милиони за тях. Сега една нова градина ще се появи на ринга - Данаил Николаев, на бишвия животински пазар. Иначе другото, което правят е да правят пристройки в съществуващи градини, с което намаляват мястото за игра на децата и да помпат групите с деца. Например 26-30 деца са на един възпитател в рамките на 6 часа. Ако групата е по-буйна възпитателят няма шанс.
    В София разрешителни за ново строителство трябва да се дават само, ако в квартала има достатъчно капацитет за поемане на по 1,5 деца на новопостроено жилище в детските заведения. Ако няма, не трябва да се разрешава строежа. Същото важи и за основните училища. И така строителите могат да се обединят да построят някоя ДГ и училище, за да могат да уплътняват квартала.

  32. 32 Профил на alx061154739
    alx061154739
    Рейтинг: 1137 Неутрално

    [quote#31:"alx061154739"][/quote]

    грешка, по 0,3 деца на апартамент за ДГ, предвид че децата се задържат там по 4 години.

  33. 33 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1881 Неутрално

    До коментар [#26] от "dwr30648311":

    Напротив, това са точно правилните мерки. Ползването на автомобили в града трябва дастично да се ограничи, основно с финансови мерки - платено паркиране навсякъде и висок данък.

  34. 34 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1881 Неутрално

    До коментар [#31] от "alx061154739":

    По принцип сте прав че трябва мерки за подсигуряване на инфраструктура ПРЕДИ стоежа на жилища. Но за съжаление това ще изисква доста съществени промени в законодателството а това е много, много трудно на практика.

  35. 35 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1970 Любопитно

    Не бяха ли снимали там и Trainspotting 2? Или беше на гара Подуене?

    "Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": Nessarox
  36. 36 Профил на ivo
    ivo
    Рейтинг: 1370 Неутрално

    Всички боклуци да се махнат и да се направи голям парк с детски и спортни площадки! Историческата сграда може да се запази като музей!

    Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!
  37. 37 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 481 Весело

    До коментар [#31] от "alx061154739":

    “В центъра се чудят какво да направят за да добавят градини.”
    -Кои се чудят? София като беше два милиона, от центъра си пращаха децата в Овче Купел на градина :):):)

    Шегата настра, “Центъра” е най-слабо заселения район на София, с най-висока концентрация на пенсионери.
    Районите Оборище и Средец, сумарно нямат и половината население на Младост.

    https://dbr.bg/3333

  38. 38 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 481 Неутрално

    До коментар [#33] от "m17":

    Референдум :)?

  39. 39 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 481 Неутрално

    До коментар [#33] от "m17":

    Пожелавам успех на изборите с тая платформа ;)

  40. 40 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1432 Неутрално

    До коментар [#29] от "alx061154739":

    Първия лъч на метрото трябваше да мине под цариградското. Бацко реши да икономисва.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  41. 41 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1432 Неутрално

    Целия район зад гарата е трагичен. Сериозно пострадал от бомбардировките в сърбия. Добре, че не го оправиха, защото сега орките го досъсипват. Или поне така изглежда.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  42. 42 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 481 Весело

    До коментар [#16] от "Сгугню":

    “От Х.Димитър не е удобен подхода, Сухата река и Редута са далеч.”

    Не им се сърди - мнозинството общинари и райони кметове се отрасли прованса. В това няма нищо лошо, освен че не са за тая работа.

  43. 43 Профил на Виктор Флоров
    Виктор Флоров
    Рейтинг: 1339 Любопитно

    Пътят към сегашна София/ада/ естественно се е водил през добри намерения.
    Времето трябва да се отчита.Имало е време за влакове,време за складове на едро с мин. цена на търговската площ.Мястото все повече се получава да е "център" в София ВРЕМЕ е да се помисли за какво бъдеще говорим в този град и как си представяме неговите жители и техните нужди.
    И ако се направи случайно нещо с визия да не се практикува българското-сега не му е времето.

  44. 44 Профил на Martin Ivanov
    Martin Ivanov
    Рейтинг: 874 Неутрално

    Идеята е хубава. Подкрепаям по-горе изразеното мнение, че нищо не трябва да се пипа докато на власт е крадливата даскалица. Мафията вън.

  45. 45 Профил на gpj101139736
    gpj101139736
    Рейтинг: 2066 Неутрално

    Отлична идея, тъй като това на броени метри от родната ми махала, познавам и до сега всеки милиметър наоколо и отдавна всичко там тъне в някаква грозна цигания и мизерия! Като не е лошо разкрасяването и озеленяването да се случи на повече места в София, тъй като от безмислените и излишни строежи на селските мутри изчезнаха много градинки и други по-големи зелени площи!

  46. 46 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 556 Неутрално

    Целия терен трябва да е парк. Близко до централната част на най-гъсто застроения град в страната, където никнат блокове през 1метър разстояние, офис небостъргачи в центъра крият гледката към Витоша, въздухът е престъпно мръсен и джигитите с автомобили са навсякъде друго решение освен зелена площ няма.

  47. 47 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7810 Неутрално

    Фандъкова ли го обеща?

  48. 48 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1881 Неутрално

    До коментар [#39] от "dwr30648311":

    Ограниченията на паркирането са като хапчета - неприятни, горчат ама се налага да се пият иначе става по-лошо.

  49. 49 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1881 Неутрално

    До коментар [#40] от "Цецо":

    Само за сведение, откъде ще мине метрото не решава "Бацко" щото не дава парите той. Дават ги ЕС и те изискват проучване на транспортните потоци, по възможност от реномирана европейска фирма. За първия лъч не помня ама за актуалния трети лъч, както и за разширенията му има много сериозни проучвания, които са публични. Потърсете ги в скайскрейпъра, даже има дискусия с обяснения. Та накратко - избран е най-оптималния вариант като брой пътници. И няма вариант да се спести - или тоя вариант или няма евро пари.

  50. 50 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 481 Неутрално

    До коментар [#48] от "m17":

    В пълното си право сте да излезнете с тая програма ;)

  51. 51 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1881 Неутрално

    До коментар [#50] от "dwr30648311":

    Аз лично нямам намерение да излизам никъде но въпреки доста други забележки за Бонев които имам, специално това е силен аргумент да го подкрепя.

  52. 52 Профил на uew351114431
    uew351114431
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Библиотека. И около нея парк. Много просто. Какво се обсъжда толкова. Минаващата река от там допълнително би създала много красива паркова обстановка. Но нека разкарат жп инфраструктурата - в парка не и е мястото, определено. И да оправят пешеходните зони от Хаджи Димитър до Сточна гара най-накрая.

  53. 53 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 2054 Весело

    На софиянци не им трябват такива глупости. Или ако ги има те трябва да са някъде около бизнесцентъра или София тех парк.
    Районът на Сточна гара е подходящ за съвсем друг ти обекти. Мястото е прекрасно за един МОЛ, до него Кауфланд с паркоместа, а старата сграда, която кинаджиите я знаят е идеална, да се възроди Син Сити

    "Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK